quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben daar vrij laconiek in: als ik dood ga, ga ik dood.
Als dat plotseling is (hartaanval) dan kan ook iemand die inwoont er vaak weinig aan doen.
Als ik me langzaamaan slecht ga voelen is er altijd HAP of 112. En als ik ziek ben zijn sowieso mensen die dagelijks even informeren hoe het met me gaat. Als ik stil blijf zijn ze dan vast op tijd om mijn doodzieke lijf naar een ziekenhuis te sleuren. Of niet. Jammer dan.Ivm je spoiler zorg ik dat ik altijd een beetje spekkish blijfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Als je kijkt naar manieren om oud te worden (niet roken, bewegen, gezond eten, niet dik zijn) dan staat niet alleen wonen helemaal bovenaanquote:Op maandag 2 augustus 2021 14:45 schreef Sarabi het volgende:
Isa had daar toch ook wat schokkende feitjes over?
Dit lijkt me vooral heel zwaar. Maar dat hoeft niet negatief te zijn. Wel benieuwd als je het echt gaat maken.quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:29 schreef Lonaa het volgende:
Weekmenupruts gaat best voor de wind. Heb zin in carbonara maar dacht ineens 'DAT KAN OOK MET GNOCCHI IPV TAGLIATELLE'![]()
Heeft iemand dat wel eens gedaan?
Ja, nou ja, ja.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit lijkt me vooral heel zwaar. Maar dat hoeft niet negatief te zijn. Wel benieuwd als je het echt gaat maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op tijd terug van fitness voor kijken naar Tokyo prestaties![]()
@Lonaa maak je de gnocchi zelluf?
Exact. Het is puur om diervriendelijke redenen dat ik vaak chocolade en zulks eet.quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ivm je spoiler zorg ik dat ik altijd een beetje spekkish blijf
Pastaquote:Op maandag 2 augustus 2021 15:15 schreef Lonaa het volgende:
Nee, ben lui![]()
Maar ik laat nog even in het midden of het gnocchi of pasta word. Is pas voor eind deze week.
Tja..maar vriendin lag in de (dichte) badkamer. Daar hadden de 3 honden en 2 katten niets aan.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Exact. Het is puur om diervriendelijke redenen dat ik vaak chocolade en zulks eet.
#dieready
Daar heb je een puntquote:Op maandag 2 augustus 2021 15:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tja..maar vriendin lag in de (dichte) badkamer. Daar hadden de 3 honden en 2 katten niets aan.
Gaat om gezonder leven en afvallen denk ik?quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:54 schreef Isabeau het volgende:
Dat is bij mij wel simpel. Gewoon even het ziekenhuis bellen en je hebt direct een collega van me aan de telefoon![]()
Ik heb me opgegeven voor iets van de Hartstichting waarbij je bij een select groepje kan zitten met veel begeleiding (dietist, sport, psycholoog). Ik ben door de eerste selectie (werd net gebeld) en er is me gevraagd een motivatiefilmpje op te sturen. Een filmpjeHalp! En wat zeg ik dan in zo'n filmpje?
Ik kan mijn boekenverzameling over afvallen filmenquote:Op maandag 2 augustus 2021 15:58 schreef gcjoel het volgende:
Gaat om gezonder leven en afvallen denk ik?
Dan zou ik vertellen wat je er zelf al aan gedaan hebt denk ik. En wat je valkuilen misschien zijn?
Humor kan vast geen kwaadquote:Op maandag 2 augustus 2021 15:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan mijn boekenverzameling over afvallen filmenZo van: het kopen van boeken helpt niet.
Jawel. Maar dan wel in stenen winkels met de benenwagen. Niet vanuit de stoel op internet.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan mijn boekenverzameling over afvallen filmenZo van: het kopen van boeken helpt niet.
Oh god. Het maken is al erg, maar je zou maar degene zijn die al die ongemakkelijke filmpjes moet bekijken.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:54 schreef Isabeau het volgende:
Dat is bij mij wel simpel. Gewoon even het ziekenhuis bellen en je hebt direct een collega van me aan de telefoon![]()
Ik heb me opgegeven voor iets van de Hartstichting waarbij je bij een select groepje kan zitten met veel begeleiding (dietist, sport, psycholoog). Ik ben door de eerste selectie (werd net gebeld) en er is me gevraagd een motivatiefilmpje op te sturen. Een filmpjeHalp! En wat zeg ik dan in zo'n filmpje?
Ik denk dat ze vooral willen weten dat je niet halverwege af zult haken. Zou anders nogal zonde zijn van hun moeite/investering.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:54 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:02 schreef Lonaa het volgende:
Ik was vroeger ab-so-luut niet sportief.
Ik ben wel nieuwsgierig waar ze mee gaan komen. Wat zijn de nieuwe inzichten en het verband trainen en afvallen.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik zeg doen.quote:Op maandag 2 augustus 2021 16:33 schreef Isabeau het volgende:
Jross wil me filmen op de muziek van Eye of the Tiger, al rennend en dan instortend en dan moet ik zeggen dat ik echt echt echt hulp nodig heb
Bij dit soort eisen zou ik al afhaken als totaal níet creatief om filmpje te maken.quote:Op maandag 2 augustus 2021 16:33 schreef Isabeau het volgende:
Jross wil me filmen op de muziek van Eye of the Tiger, al rennend en dan instortend en dan moet ik zeggen dat ik echt echt echt hulp nodig heb
Ik hoop vooral op tips en zo wbt de nachtdienstenquote:Op maandag 2 augustus 2021 17:01 schreef AnneX het volgende:
Bij dit soort eisen zou ik al afhaken als totaal níet creatief om filmpje te maken.
Hoe lang mag het duren?
Iets als Gezondheid als doel (natuurlijk) i.c.m. het onregelmatige en nachtwerken.
quote:
Er was ongetwijfeld ook een schema waar je gymleraar zich aan wilde houdenquote:Op maandag 2 augustus 2021 17:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Als ik jullie zo hoor was er echt een soort lesprogramma bij gym. Kan me dat echt niet herinneren. Op de basis school was het de ene keer toestellen en de andere keer softbal incl rondjes hardlopen.
En op de middelbare volgens mij in de zomer buiten en in de winter ook toestellen en hardlopen/soort horden etc. In de winter gingen we ook wel schaatsen bij Kasteel Rosendael en er werden ook fietstochten gemaakt.
De eerste vier jaren dacht ik wel, samen met een andere klas. Niet per definitie leraar voor jongens en lerares voor de meiden, de jaren daarop was gezamenlijk rooster technisch handiger want toen hadden we met de hele klas gym.quote:Op maandag 2 augustus 2021 18:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er was ongetwijfeld ook een schema waar je gymleraar zich aan wilde houden![]()
In mijn herinnering deden we vooral softbal. En dan afgewisseld met andere dingen (volleybal, speer werpen, toestellen, voetbal), maar vooral softbal. Ik vond handbal eigenlijk het leukstMaar dat deden we dus zelden. Ik probeerde er vooral onderuit te komen met allerlei excuusjes. Zo had ik een tijd last van mijn rug. Dat heb ik ook flink uitgebuit. Ook altijd hèftig ongesteld. (not) En in één jaar ging onze gymlerares plots dood. Dat was heel erg (ze was verdorie nog echt heel leuk ook), maar daarna waren we wel de rest van het jaar vrij van gym want er waren niet genoeg gymleraressen.
Bij ons was gym overigens meisjes met een gymjuf en jongens met een gymleraar. Wie had het ook in twee aparte groepen?
Misschien kwam dat bij ons ook toevallig zo uit, maar ik kan me echt alleen maar gymjuffen herinneren op de middelbare. Op de lagere school was gym gewoon gemengd en kregen we les van onze eigen leraar.quote:Op maandag 2 augustus 2021 18:39 schreef Vanyel het volgende:
Wel aparte groepen, vanaf een bepaalde leeftijd, maar niet per se met juf voor meisjes en meester voor jongens.
Wij hadden op de middelbare zelfs geen vrouwelijke docentquote:Op maandag 2 augustus 2021 18:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien kwam dat bij ons ook toevallig zo uit, maar ik kan me echt alleen maar gymjuffen herinneren op de middelbare. Op de lagere school was gym gewoon gemengd en kregen we les van onze eigen leraar.
Ik herinner me vooral veel afwisseling. Helaas. Want soms had je gewoon een super leuke/goede docent en dan kreeg je het jaar er op een ander. Op zich geen probleem, want ik kan me eerlijk gezegd geen matige leraren herinneren. We hadden voor Nederlands op een gegeven moment een heel jonge vrouw, pas afgestudeerd. Die begon heel popie jopie en dat werkte niet. Volgens mij is ze halverwege het jaar ook gestopt. Gut, wat herinner ik me hele periodes eigenlijk slechtquote:Op maandag 2 augustus 2021 18:46 schreef derLudolf het volgende:
Hebben jullie trouwens lang dezelfde leraar gehad?
In de bovenbouw dezelfde leraar voor de profiel vakken was sowieso de goede gewoonte (ok, er was maar een eerste graad leraar natuurkunde, scheikunde en biologie, maar voor Duits of economie waren er ook niet veel) maar voor wiskunde heb ik maar twee leraren gehad in zes jaar, alleen in de tweede klas had ik een andere. Voor Engels en gym net zo.
Best leuk vind ik, maar we hadden ook best prima leraren.
Oh yumquote:Op maandag 2 augustus 2021 18:55 schreef fietsie het volgende:
Ahjakkes, op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat dit is. Suikerspin? IJs? Iets met zuivel?quote:Op maandag 2 augustus 2021 19:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik had vega HF roerbakschotel. Kleine portie
Dus dit als toet
[ afbeelding ]
Ik had ook aalbessen vandaagquote:Op maandag 2 augustus 2021 19:37 schreef fietsie het volgende:
Ik heb yoghurt met blauwe bessen, versgeplukte aalbessen en een lepeltje aalbessenjam toe
IJs! En dingen!quote:Op maandag 2 augustus 2021 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dit is. Suikerspin? IJs? Iets met zuivel?
waar haal je dat?quote:Op maandag 2 augustus 2021 19:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
IJs! En dingen!
Topping van banaantjesschuim, daarna zure matjes ijs, mandarijnen ijs, mini marshmellows en andere zut.
Het was nogal een belevenis
Straks eens lezenquote:Op maandag 2 augustus 2021 18:56 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sarabi, geen idee of je het kan lezen
https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-voor-pils-a4053257
Ik kon het niet lezen (geen abo meer) maar de titel leek me jullie wel aansprekenquote:Op maandag 2 augustus 2021 19:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Straks eens lezen
Ik vind haar altijd een beetje intimiderend
Heb je nog glazuur op de tanden?quote:Op maandag 2 augustus 2021 19:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
IJs! En dingen!
Topping van banaantjesschuim, daarna zure matjes ijs, mandarijnen ijs, mini marshmellows en andere zut.
Even incognito openen of de koekjes weggooien.quote:Op maandag 2 augustus 2021 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kon het niet lezen (geen abo meer) maar de titel leek me jullie wel aanspreken
Ik begrijp de belevenis welquote:Op maandag 2 augustus 2021 19:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
IJs! En dingen!
Net gelezenquote:Op maandag 2 augustus 2021 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kon het niet lezen (geen abo meer) maar de titel leek me jullie wel aanspreken
Welke tanden?quote:Op maandag 2 augustus 2021 19:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je nog glazuur op de tanden?
Dat klinkt fantastisch! Waar haal je die?quote:Op maandag 2 augustus 2021 19:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
IJs! En dingen!
https://www.intelligentia.nl/quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat klinkt fantastisch! Waar haal je die?
Die ga ik onthouden voor als we weer in Eindje zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
https://www.intelligentia.nl/
Nee mijn moeder was hier gisteren, en bracht een emmer vol mee. Die heeft een enorme haag ermee.quote:Op maandag 2 augustus 2021 19:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had ook aalbessen vandaagWas alweer een jaar geleden, denk ik. Heb je ze in de tuin staan?
Die van mij hebben na 4 jaar nog nooit iets geproduceerdquote:Op maandag 2 augustus 2021 20:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee mijn moeder was hier gisteren, en bracht een emmer vol mee. Die heeft een enorme haag ermee.
Mijn eigen struiken (2) gaven "maar" een vergiet vol
Snoei je ze in de herfst wel flink terug?quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die van mij hebben na 4 jaar nog nooit iets geproduceerd.
Helaas geen tijd om uit te stappen, maar ohhhhquote:Op maandag 2 augustus 2021 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
https://www.intelligentia.nl/ Je komt er donderdag (zowat) langsgedenderd
Kun je hip gaan doen op Strijp Squote:Op maandag 2 augustus 2021 20:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Die ga ik onthouden voor als we weer in Eindje zijn.
Ze groeien nauwelijks. Er staan meer planten op dat stuk waar weinig mee gebeurd. We hebben wat (lei) fruitbomen daar vandaan verplaatst; de wortels waren niet groter dan mijn vuist. Op een andere plek staan ze nu vol fruit.quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Snoei je ze in de herfst wel flink terug?
Kan ik ook meteen bubble tea fixenquote:Op maandag 2 augustus 2021 20:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kun je hip gaan doen op Strijp S
Het is aan de prijs, maar ze hebben wel bijzondere smaakjes.
Jij hipsterquote:Op maandag 2 augustus 2021 20:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kan ik ook meteen bubble tea fixenHeb op Strijp gewoond
Heb niet op Strijp S gewoond. Maar op Strijp Drents dorp. S lijkt mij 5 keer niks.quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij hipster
Prachtig herontwikkeld, maar het lijkt me zo’n zielloze wijk om te wonen
De rode bessen zijn inmiddels op. En wat er nog aan de struik hing verdroogd. Nu enkel nog kruisbessen. Blauwe.quote:Op maandag 2 augustus 2021 19:37 schreef fietsie het volgende:
Ik heb yoghurt met blauwe bessen, versgeplukte aalbessen en een lepeltje aalbessenjam toe
A ja, beterquote:Op maandag 2 augustus 2021 20:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heb niet op Strijp S gewoond. Maar op Strijp Drents dorp. S lijkt mij 5 keer niks.
Ook al eens stevig natte koemest toegevoegd?quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ze groeien nauwelijks. Er staan meer planten op dat stuk waar weinig mee gebeurd. We hebben wat (lei) fruitbomen daar vandaan verplaatst; de wortels waren niet groter dan mijn vuist. Op een andere plek staan ze nu vol fruit.
Dus ik moet de struik nog verplaatsen
We hebben het dit jaar behoorlijk extra bemest, met o.a. Koemest en Siertuin mest (iets biologisch van DCM). Maar helaas. Ik denk dat het vocht volledig door de twee eiken verderop wordt gebruikt. Iets anders zou ik niet weten. Gras groeit er ook amper.quote:Op maandag 2 augustus 2021 21:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ook al eens stevig natte koemest toegevoegd?
Ze kijkt nog wel wat argwanendquote:Op maandag 2 augustus 2021 22:57 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Het heeft een week geduurd, maar ze kwam eindelijk s'avonds op schoot. Vroeger als ik maar even op de bank zat had ik een poes op schoot. Sinds ik weg ben is dit niet meer gebeurd.
Snachts heeft ze iig geen moeite. Iedere nacht lag ze bij me.quote:
Wiskequote:Op maandag 2 augustus 2021 22:57 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Het heeft een week geduurd, maar ze kwam eindelijk s'avonds op schoot. Vroeger als ik maar even op de bank zat had ik een poes op schoot. Sinds ik weg ben is dit niet meer gebeurd.
Waar laat jij datquote:Op maandag 2 augustus 2021 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Morgen een dagje thuisblijven. Er komt 2x 40l kattengritGeloof niet dat ze bij het dpd depot blij zijn wanneer ik niet thuis ben (de ruimte is heel klein daar)
Geen idee nog waar ik dat laat.: Maar een van de zakken is voor de bovenburen, dus ik hoef er “maar” 1 kwijtquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 00:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Waar laat jij datEn waarom moet je zovéél
Oei dat laatste klinkt niet echt goed eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 00:05 schreef Blues het volgende:
Vandaag was best een heavy day al met al.
Maar wel 2 of 3x van de 6x 20 min gelegen (met wekker, 20 min is max liggen volgens de b.a.) en vanavond wéér een avondwandeling. Wat is dat toch fijn om te doen
Zónder iets in mijn oren. Streng verboden door b.a.
Niks in oren.
Alles dat er overdag gepiekerd en geprocessed wordt komt er 's avonds/'s nachts al niet meer in
Ben je helemaal opgeknapt?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 00:36 schreef Barreltje het volgende:
Goede middag en avond gehad.. en nu moet ik slapen en gaat mn hoofd malen..
Wat voor tips had jouw arts daarvoor @:blues?
Er zijn heeeel veel boeken over.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 08:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben je helemaal opgeknapt?
En tips tegen malen heb ik niet. Ik wil ze wel, want ik ben er ook heel 'goed' in
Ik ben een keer met een schooluitje heel hard terecht gekomen bij heuveltjeaf tijdens het langlaufen. Het zag er indrukwekkender uit dan het was maar heb er jaaaaaren plezier van kunnen hebben bij gymquote:Op maandag 2 augustus 2021 18:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er was ongetwijfeld ook een schema waar je gymleraar zich aan wilde houden![]()
In mijn herinnering deden we vooral softbal. En dan afgewisseld met andere dingen (volleybal, speer werpen, toestellen, voetbal), maar vooral softbal. Ik vond handbal eigenlijk het leukstMaar dat deden we dus zelden. Ik probeerde er vooral onderuit te komen met allerlei excuusjes. Zo had ik een tijd last van mijn rug. Dat heb ik ook flink uitgebuit. Ook altijd hèftig ongesteld. (not) En in één jaar ging onze gymlerares plots dood. Dat was heel erg (ze was verdorie nog echt heel leuk ook), maar daarna waren we wel de rest van het jaar vrij van gym want er waren niet genoeg gymleraressen.
Bij ons was gym overigens meisjes met een gymjuf en jongens met een gymleraar. Wie had het ook in twee aparte groepen?
quote:Op maandag 2 augustus 2021 22:57 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 08:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben een keer met een schooluitje heel hard terecht gekomen bij heuveltjeaf tijdens het langlaufen. Het zag er indrukwekkender uit dan het was maar heb er jaaaaaren plezier van kunnen hebben bij gym
De titel is duidelijkquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 08:54 schreef gcjoel het volgende:
Er zijn heeeel veel boeken over.
Ik moest deze toen lezen van mijn praktijkondersteuner persoon
https://www.bol.com/nl/nl(...)00000083449391/?s2a=
Maar wat mij uiteindelijk het beste helpt is afleiding. Want het piekeren leidt tot niks, dus het is niet nodig om te doen. Zeker toen ik alleen woonde was dat soms veel moeilijker dan nu. Het gaat nu dus ook veel beter.
De dieetboeken? Soms mediteer ik onder die boekenplank en hoop ik dat het allemaal ooit een keer astraal instraaltquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 09:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Isa... waarom staan al die boeken er nog?
Dat lijkt me echt enorm leukquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 09:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
We gaan vandaag op stap naar de Maasvlakte voor een rondvaart, bustocht en bezoek aan het informatiecentrum. Zin in.
Even een dagje zonder to do-lijst, heerlijk. Die lijst is zo goed als leeg ook inmiddels.
Ik heb gisterenavond nog 8 potten soep gemaakt en geweckt na de kliekjesbarbecue dus zelfs het groenteoverschot is uit mijn hoofd.
Flikker weg joh! Dat zijn pas kiloos waar je zo snel mogelijk van af moetquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 09:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De dieetboeken? Soms mediteer ik onder die boekenplank en hoop ik dat het allemaal ooit een keer astraal instraalt
[..]
Dat lijkt me echt enorm leukHopelijk beetje een zonnetje bij de rondvaart, dan is het helemaal lekker op zo'n boot.
Nee, we waren met een groepje. Alle nerds/kneusjes. Het was op zich best gezelligquote:Op maandag 2 augustus 2021 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Alsof je gym ooit nodig gaat zijn als het je slechtste vak is. Zelfs een antwoord op een vage pubquizvraag zul je er nooit mee kunnen beantwoorden![]()
Was je de enige met bijles gym en was de leraar wel gemotiveerd om bijles te gaan geven?
Ik heb het boek nog, kan hem zo opsturen als je wil.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 09:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De titel is duidelijkIk zal eens kijken of de bieb die ergens heeft, want ik vind het boek wel wat duur voor iets waarvan ik niet eens verwacht dat het geweldig gaat helpen. Afleiding werk bij mij vaak ook het beste, maar in bed liggend is er vaak maar weinig afleiding.
Maaaaastuuuuuurbeeeeeeerenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 08:46 schreef Isabeau het volgende:
En tips tegen malen heb ik niet. Ik wil ze wel, want ik ben er ook heel 'goed' in
Moet je met zo iets bij een schoorsteenveger zijn?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 09:25 schreef Sarabi het volgende:
Er komen allemaal rare geluiden uit de afzuigkap (die niet aan staat....).
Kan daar een nest in zitten? Zoja nog tips?
Fappenquote:
Ow wij zijn zo niet handigquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 09:56 schreef Tele6 het volgende:
Ik weet niet hoe dat ding geïnstalleerd zit bij jullie maar als hij net zo eenvoudig zit als bij de huizen waar ik heb gewoond (buis achter koofje) zou ik dat koofje gewoon even openmaken en de buis loshalen en kijken of er wat in zit.
Lijkt me onwaarschijnlijk trouwens, want vaak zit er een rooster aan de buitenkant dus daar kan niks binnenvliegen. Of komt die van jullie uit op een soort schoorsteen of zo?
Vaak komt dat ding inderdaad ergens uit je muur naar buiten. Maar wat Tele ook zegt zit er meestal een rooster voor.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ow wij zijn zo niet handig![]()
Maar we gaan eens kijken.
Net zagen we wel een vogel wegvliegen maarja er zitten altijd 100 vogels hier.
Management is always to blamequote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:05 schreef derLudolf het volgende:
Echt, sommige mensen
We hebben een lijn ontworpen vooor het repareren van pallets. Op bepaalde plekken waar wat zwaardere machines of robots staan moet de betonvloer een zekere dikte hebben, daarvan hebben we een tekening gegeven met precies aangegeven hoe diep het moet.
Krijgen net foto's binnen.
-ze hebben beton op de bestaande vloer gestort;
-de hoogtes kloppen van geen kant
-het zit op de verkeerde plek.
Je had één taak
Buiten lijkt er geen rooster voor te zitten.....quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:08 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vaak komt dat ding inderdaad ergens uit je muur naar buiten. Maar wat Tele ook zegt zit er meestal een rooster voor.
Kan je vanaf buiten zo zien.
Het kan ook zijn dat je echt een afzuiginstallatie hebt dan zal het via zolder ofzo kunnen gaan, dan weet ik het ook niet haha.
Oh dan kan het ja, kan je er niet inkijken? Kan toch nooit heel ver zijn? dan kun je het nest ofzo er misschien zo uit hengelen. En meteen een rooster kopen voor ervoor hahaquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Buiten lijkt er geen rooster voor te zitten.....
Nu eens kijken of we zelf iets uit elkaar kunnen halen of iemand bellen.
"Deze pagina is niet beschikbaar in andere talen."quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Management is always to blame
Geen opzichter zeker?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Opzichter
Bieb is gratiesch joh! Misschien kan jij iemand anders (die geen lid is van de bieb) blij maken met het boek.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 09:32 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb het boek nog, kan hem zo opsturen als je wil.
primaquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bieb is gratiesch joh! Misschien kan jij iemand anders (die geen lid is van de bieb) blij maken met het boek.
Direct maar even gecheckt of ze hem wel haddenquote:
Ja daar kwam ik ook achter toen ik probeerde te googlen welke ik heb.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Direct maar even gecheckt of ze hem wel haddenNiet in mijn eigen bibliotheek, maar ik kan het boek wel aanvragen. Dus prima.
edit: wat zijn er veel boeken over piekeren joh![]()
ook 4,50 als ik zo snel kijkquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:55 schreef Isabeau het volgende:
Het aanvragen kost 4,50 want buiten de provincieWat kost verzenden?
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:57 schreef gcjoel het volgende:
Waarschijnlijk sturen ze hem dus ook op haha
Doe ik ook wel eens met mensen. De grap is namelijk dat je vaak bang bent voor iets en dan stopt met nadenken. Huuuh, eng, niet meer aan denken. Terwijl precies onderzoeken wát er dan zo eng is, echt wel andere perspectieven geeft. Mensen zijn bijvoorbeeld 'bang om dood te gaan' en dan gaan we precies uitpuzzelen waaróm dan en of daar verlichting in te vinden is.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 09:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Voor piekeren zag ik in een film eens een stelletje dat elkaar hielp ontspannen door het ergst mogelijke scenario hard op uit te spreken, met alle gruwelijke mogelijke details die door je hoofd kunnen spelen. Weet niet meer welke film, volgens mij ging de scene over een kind in het ziekenhuis, maar zelfs dat weet ik niet meer zeker.
Leek me wel constructief, maar ben dan ook geen piekeraar
Dat is denk ik dat de b.a. bedoelt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:09 schreef Clubsoda het volgende:
Afgebakend piekeren werkt vaak ook prima. Half uurtje verplicht piekeren, met een wekker erbij. Als je uitgepiekerd bent, toch doorpiekeren en alle piekers opschrijven. Ook hierbij is het zo dat het idee dat je misschien wel gaat piekeren, erger is dan piekeren zelf.
Laat ff weten.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:40 schreef Sarabi het volgende:
We gaan nog even wat dingen proberenbedankt voor de tips.
En ja dierenambulance zat ik ook al te denken, die zullen in ieder geval voorzichtiger met de vogel zijn.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is denk ik dat de b.a. bedoelt.
Buiten met wandelen piekeren, met die powerligjes piekeren, maar niet meer 's nachts. Nooit over nagedacht!
En ik schrijf veel om het mijn hoofd uit te krijgen
Oei ik herken hier best wel wat in, dingen moeten en alles plannen en dingen onder controle willen hebbenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:07 schreef Blues het volgende:
@ piekeren : ik slaap slecht ('in' vooral) omdat grOte pieker als vanzelf binnenwandeld.
Brein zit vol met pieker, binnenwereld zit vol terwijl buitenwereld een stil iemand laat zien.
Dus met wandelen en die powerligjes geen afleiding vooral om met 'mezelf' te zijn.
Ik zoek continue afleiding om dingen niet te voelen, niet te denken.
Maar als je dat overdag continue doet, komen die gedachtes 's nachts keihard binnen.
Bij mij dan. En b.a. denkt dat dit ook mede oorzaak is van slecht slapen-dus uitgeput raken-vol brein-het heilige moeten dat ik mezelf de hele dag opleg. Ook loslaten van het eeuwige regeren dat ik doe. Morgen dat, overmorgen dat.. loslaten en per dag bekijken, waar heb IK zin in. Dus niet wat MOET er vandaag.
Klinkt voor mij niet heel gek. Dus dat
Afgelopen 2u niets meer gehoord.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Laat ff weten.
Vogeltjes in schoorsteen
Ik doe dit al zolang ik kan denken vlgs mijquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oei ik herken hier best wel wat in, dingen moeten en alles plannen en dingen onder controle willen hebben
Misschien maar alvast aan werken voordat het ook teveel wordt
Ja echt hoor. Gelukkig is mijn vriendje heel goed in relaxed zijn enzo. Dus ik leer daarin ook veel van hem.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik doe dit al zolang ik kan denken vlgs mij🙈 . Dus preventief kan t geen kwaad! Sterker nog.. nu al jezelf daarin trainen voor je daar net als ik o.a. door opgebrand raakt
![]()
b.a.'s mantra: wees lief voor jezelf. Respecteer jezelf.
Klinkt gek vind ik want ik hoorde het eigenlijk voor t eerst écht
Ik ben ook een relaxed rustig persoonquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja echt hoor. Gelukkig is mijn vriendje heel goed in relaxed zijn enzo. Dus ik leer daarin ook veel van hem.
Ik bedoel voor mij rustig, op punten waar ik om kan piekeren of druk maken is hij echt tegenovergesteld zeg maar.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben ook een relaxed rustig persoon
En blijkbaar hield je jezelf relaxed voor “het lapje” met de compensatiemechanisme als podcasts en (verstoord) slaapritme en tegelijk blijven piekeren.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben ook een relaxed rustig persoon
Ben je oude reclames aan het terugkijken?🤪quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik verzink even in nostalgie![]()
https://www.youtube.com/user/oonai5000/videos
Totaal geen last vanquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik zit weer eens in de we-hebben-teveel-spullen-fase, die meestal leidt tot enorme opruimwoede die net niet lang genoeg duurt om echt op te ruimen maar vaak wel de puinzooi groter maakt of zorgt dat ik de helft van de keukenkastjes anders indeel en de komende 3 jaar nog mis grijp voor de koffiefilters.
Begin vandaag! Als je nu eerst eens de keukenkastjes herindeelt, dan ben je goed op weg.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 16:18 schreef Lonaa het volgende:
Het is ook altijd onbevredigend. Misschien moet ik gewoon als minimalist gaan leven.
Werkt bij jou iedere dag iets doen? Ik had dat vorig jaar met de eerste lockdown. Nergens heen kunnen etc. Toen heb ik iedere dag een kastje of een lade opgeruimd en best heel veel weggegooid. Ik heb alleen een "och misschien kan ik dat nog wel een keer gebruiken" afwijking. Dus de halflege lades lopen al weer aardig over.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 16:18 schreef Lonaa het volgende:
Het is ook altijd onbevredigend. Misschien moet ik gewoon als minimalist gaan leven.
Ik heb het voorraadhok opgeruimd. En 1 keukenkast. Dat was het begin voor vandaag.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 16:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Begin vandaag! Als je nu eerst eens de keukenkastjes herindeelt, dan ben je goed op weg.
Ik heb ook wel een handje van bruikbare dingen bewaren.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 16:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Werkt bij jou iedere dag iets doen? Ik had dat vorig jaar met de eerste lockdown. Nergens heen kunnen etc. Toen heb ik iedere dag een kastje of een lade opgeruimd en best heel veel weggegooid. Ik heb alleen een "och misschien kan ik dat nog wel een keer gebruiken" afwijking. Dus de halflege lades lopen al weer aardig over.
Nee, dat lijkt mij niet goed komen. Yoghurt nog wel. Of gewoon melk met een roux.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:27 schreef fietsie het volgende:
Ik kreeg de vraag of ik de courgettes en kip een roomsausje kon geven.
Maken jullie een hartig,, niet zuur smakend roomsausje over mie, kip en courgettes van kwark ? (Want dat is het enige 'witte' wat ik in huis heb)
Maar...die zou je daar toch moeten verwijderen anders krijg je toch verstopping? En dan kan je dat toch beter doen als het beestje nog fladdert?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 18:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij hadden laatste een vogel in de regenpijp.... onderaan, geen redden aan maar wel horen fladderen
Klinkt niet echt als een lekkere combi.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:27 schreef fietsie het volgende:
Ik kreeg de vraag of ik de courgettes en kip een roomsausje kon geven.
Maken jullie een hartig,, niet zuur smakend roomsausje over mie, kip en courgettes van kwark ? (Want dat is het enige 'witte' wat ik in huis heb)
en dan openen jullie een YouTube kanaal?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 18:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij niet goed komen. Yoghurt nog wel. Of gewoon melk met een roux.
Ik heb mijn acteerprestatie er op zitten, nu gaat Jross knippen, plakken en er muziek onder zetten
Ja, dat wordt een linkje. Toch!? Pretty pleasequote:Op dinsdag 3 augustus 2021 18:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij niet goed komen. Yoghurt nog wel. Of gewoon melk met een roux.
Ik heb mijn acteerprestatie er op zitten, nu gaat Jross knippen, plakken en er muziek onder zetten
Ik ga niet kijken om niets te jinxenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:25 schreef borisz het volgende:
23:30 Sharon van Rouwendaal 10km open water
3:30 hockeydames tegen GB
4:30 Femke Bol....
Gelukkig ben ik vrij
Statisch stretchen heb ik een hekel aan. Doe ik dus nooit. Met de warming-up voor de hiit zit wel een klein stukje stretchen. In een bepaalde houding komen. 2 sec vast en weer terug naar de uitgangspositie. Na een training warm douchen en met de fiets naar huis. Dat is mijn cooling down.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 18:45 schreef AnneX het volgende:
Kwark is toch niet zuur? En met peper, scheutje melk misschien wat kruiden ook romig en smakelijk te krijgen…
@:Tele6 aha jij stretcht ook na hardlopen zónder krachtsport.
Tja, er zijn 1283 onderzoeken over de zin van stretchen gedaan - ongeveer - en toen kwam er eentje (Australië als ik het goed heb), die vaststelde dat het géen zin had.
Ga het toch maar regelmatiger toepassen.
Ik nu ook …quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu zin in een milkshake (en dat heb ik zelden)
Oe. Waar is die diner? En je was bij mij in de buurt dusquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hadden een uitstekende dag![]()
2 uur infocentrum Maasvlakte 2
1 uur boottocht
1,5 uur bustocht
Werkelijk alle informatie was interessant en alles duurde te kort. Wat een geweldig groot en vooruitstrevend project![]()
Daarna een uurtje strand en naar een Amerikaanse diner. Uitstekend gegeten, leuk restaurant. Ik lust sinds vandaag milkshakes. Ze hebben 50 soorten dus we moeten nog 49 keer terug.
https://www.zonnegoed.nl/quote:Biocyclisch Vegan Keurmerk
Met trots kunnen we melden dat wij als eerste bedrijf in Nederland het Biocyclisch Vegan keurmerk mogen dragen.
Biocyclische veganlandbouw is een puur plantaardig én biologisch landbouwsysteem. Deze teeltvorm maakt geen gebruik van productiedieren en maakt geen gebruik dierlijke meststoffen. Ook wordt de nadruk gelegd op bevorderen van biodiversiteit, gezond bodemleven, humusopbouw en het maximaal sluiten van organische kringlopen.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
1 uur boottocht
1,5 uur bustocht
Werkelijk alle informatie was interessant en alles duurde te kort. Wat een geweldig groot en vooruitstrevend project![]()
Daarna een uurtje strand en naar een Amerikaanse diner. Uitstekend gegeten, leuk restaurant. Ik lust sinds vandaag milkshakes. Ze hebben 50 soorten dus we moeten nog 49 keer terug.
Zal het ooit eens ophouden?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Gloeiende, het stopt ook nooit.![]()
Net foto's gekregen van een Syrische vriend. Zijn familie woont in een vrij "rustig" deel waar ze voornamelijk last hadden van IS en Assad's mensen die jongens oppakten om het leger in te gaan (daarom is hij ook gevlucht). Maar nu heeft Assad bedacht dat hij ook de provincie Daraa eronder wil hebben. Dus worden de steden platgebombardeerd. Zijn directe familie woont nog op zo'n 30 km afstand van het hoofddoel maar dat kan zo maar anders worden.
Die diner is in Roosendaal, Toms Diner. Dat is dan weer niet bij jou in de buurt. Helaas voor jouquote:Op woensdag 4 augustus 2021 06:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oe. Waar is die diner? En je was bij mij in de buurt dus
Ben wel benieuwd naar die restaurants. Ik kom al jaren niet meer in Roosendaal … omdat nou ja.. pauper stadquote:Op woensdag 4 augustus 2021 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die diner is in Roosendaal, Toms Diner. Dat is dan weer niet bij jou in de buurt. Helaas voor jou
Waar we Roosendaal eerst een suffe en verpauperde stad vonden, zitten er nu vier van onze favoriete restaurants. Dan mag de rest verpauperd zijn, koken kunnen ze prima
Tof!quote:Op woensdag 4 augustus 2021 08:05 schreef sigme het volgende:
Voor @:candaasje en eventuele andere vegan/vegangeïnteresseerden:
Er is in Nederland sinds kort een boerderij die groente kweekt zonder daar enig dierlijk hulpmiddel (mest) bij te gebruiken. Deze doet 't ook zonder kunstmest (kunstmest is wel vegan, maar verder echt heel slecht).
[..]
https://www.zonnegoed.nl/
Oh wat grappig. Bij ons was het juist een stuk rustiger.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 09:53 schreef Sarabi het volgende:
2e prik zit![]()
Het was wel een stuk drukker dan 5 weken geleden en er werden 2 mensen even met een rolstoel naar achteren gebracht.
Ja, nooit leuk om te zien.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 09:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh wat grappig. Bij ons was het juist een stuk rustiger.
Toch eng hè als mensen onderuit gaan.
Dat laatste was een van de redenen dat mijn aardrijkskundedocent gestopt was met als adviseur voor economische zaken werken. Hij werd er echt helemaal gestoord van hoe die berekeningen gingen inderdaad. Enkel kijkend per land, niet naar mondiaal niveau. (Hij haalde daarbij het voorbeeld aan van het transporteren van steenkool uit Nieuw Zeeland; immers daar schoongemaakt, en daarom voor NL 'schoner' dan viezere steenkool dichterbij dat we dan zelf nog moesten schoonspoelen hier...).quote:Op woensdag 4 augustus 2021 09:57 schreef derLudolf het volgende:
Machinist LS, een kraan heeft een machinist
En moeten we zo blij zijn dat alle schepen hier komen? Telt allemaal mee voor onze uitstoot, kun je het beter per trein uit Hamburg halen
(Dat laatste moet je trouwens lezen op kritiek op "het alleen naar de uitstoot in NL kijken" en idiote rekenmethoden)
Indrukwekkend wel! Klinkt als een toffe dag!quote:Op woensdag 4 augustus 2021 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Plaatjes.
Hoogste windmolen ter wereld, 248 meter. Deze staat hier om te testen. Het nieuwe windmolenpark aan de kust zal 300 van deze reuzen krijgen.
[ afbeelding ]
Bij deze terminal konden we praktisch onder de kranen door varen terwijl er gelost werd. Deze kranen zijn nog door mensen bestuurd, 60 meter hoog. Een schip is ook nog zo'n 12 meter diep dus die kraanbestuurders zitten heel, heel hoog![]()
Maasvlakte 2 is toegerust op schepen van de toekomst, hun vaargeul kan schepen 20 meter aan, net als het Suezkanaal. Dat zorgt er voor dat schepen liever en vaker naar Rotterdam komen dan naar Hamburg en Antwerpen. En zo zijn er nog heel veel manieren waarop ze het aantrekkelijk hebben gemaakt voor schepen om in Rotterdam te lossen. Erg slim opgezet allemaal.
[ afbeelding ]
Deze terminal is volledig geautomatiseerd. Er is geen cabine meer voor een kraanbestuurder. Ook de wagens die de containers wegrijden naar de juiste plaats op het depot zijn geautonatiseerd.
Dit schip is een van de grootste die nu rondvaren. Ik meen dat er 18.000 containers op kunnen. Zoals je ziet zijn deze kranen wat breder dan het schip. Ze zijn dus alvast toegerust op bredere schepen.
[ afbeelding ]
Strand. Minder interessant maar een stuk mooier en net zo inventief.
[ afbeelding ]
Oh ja, machinist. Ik zag dat ik een fout maakte maar was nog niet wakker genoeg om hem zelf te zienquote:Op woensdag 4 augustus 2021 09:57 schreef derLudolf het volgende:
Machinist LS, een kraan heeft een machinist
En moeten we zo blij zijn dat alle schepen hier komen? Telt allemaal mee voor onze uitstoot, kun je het beter per trein uit Hamburg halen
(Dat laatste moet je trouwens lezen op kritiek op "het alleen naar de uitstoot in NL kijken" en idiote rekenmethoden)
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die diner is in Roosendaal, Toms Diner. Dat is dan weer niet bij jou in de buurt. Helaas voor jou
Waar we Roosendaal eerst een suffe en verpauperde stad vonden, zitten er nu vier van onze favoriete restaurants. Dan mag de rest verpauperd zijn, koken kunnen ze prima
Toffe automatiseringquote:Op woensdag 4 augustus 2021 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Deze terminal is volledig geautomatiseerd. Er is geen cabine meer voor een kraanbestuurder. Ook de wagens die de containers wegrijden naar de juiste plaats op het depot zijn geautonatiseerd.
Dit schip is een van de grootste die nu rondvaren. Ik meen dat er 18.000 containers op kunnen. Zoals je ziet zijn deze kranen wat breder dan het schip. Ze zijn dus alvast toegerust op bredere schepen.
Sjeun he? Was er voor werk bij betrokken en dat zijn wel de interessantere projecten om bij betrokken te zijquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
1 uur boottocht
1,5 uur bustocht
Ja hoho, waar moet big weapon dan zn producten kwijt?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 09:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zal het ooit eens ophouden?
Nou, dat kan ik me voorstellen. Ik was al een omscholingsproject aan het overwegen joh. Wat een inspirerende omgeving als techniek en logistiek je ding is.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Sjeun he? Was er voor werk bij betrokken en dat zijn wel de interessantere projecten om bij betrokken te zij
En dat al die containers weten waar zij heen moetenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, dat kan ik me voorstellen. Ik was al een omscholingsproject aan het overwegen joh. Wat een inspirerende omgeving als techniek en logistiek je ding is.
Zij is tenminste beschaamd… ik heb dit op schoot liggen… schaamteloosquote:Op woensdag 4 augustus 2021 13:40 schreef Lonaa het volgende:
Dora vond dat ze niet normaal de trap af kon want er lagen slippers op de vloer dus ze sprong en toen viel ze en schaatste ze de halve gang door.
Ze is nu een beetje beschaamd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zij is tenminste beschaamd… ik heb dit op schoot liggen… schaamteloos
Dat doet Abby ook ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sterkheidsbaas van alles.
Mijn Abby ook :pquote:
Ze weten precies wie verantwoordelijk isquote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik word nog steeds ontweken. Elin is wel iets dichterbij gekomen maar Nika blijft op zeker 4 meter afstand
Yep, dus straks maar even liefde kopen met snoepjesquote:Op woensdag 4 augustus 2021 15:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ze weten precies wie verantwoordelijk is
Wat fijn! Was je er bang voor?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 15:35 schreef Blues het volgende:
Ik was in H'lem als uitje. Samen met g, visje gegeten op de Botermarkt, wandelen door de leuke kleine straatjes, was best druk maar géén, ik herhaal, géén paniekbrein![]()
Goed zoquote:Op woensdag 4 augustus 2021 15:35 schreef Blues het volgende:
Ik was in H'lem als uitje. Samen met g, visje gegeten op de Botermarkt, wandelen door de leuke kleine straatjes, was best druk maar géén, ik herhaal, géén paniekbrein![]()
Nu thuis dacht ik er ineens aan. Aan het feit dat ik de afgelopen 2 weken steeds dat gejaagde paniekerige voelde en een winkel(straat) ineens zo onoverzichtelijk vond waar ik dan ook weer een raar gevoel van in mn maag kreeg. Voel me wat rustiger worden.quote:
Fijn dat je ook gewoon zonder angst er naar toe ging.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 16:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Nu thuis dacht ik er ineens aan. Aan het feit dat ik de afgelopen 2 weken steeds dat gejaagde paniekerige voelde en een winkel(straat) ineens zo onoverzichtelijk vond waar ik dan ook weer een raar gevoel van in mn maag kreeg. Voel me wat rustiger worden.
Hoe vaak ik dit wel niet op mijn werk de afgelopen maanden heb gedaan/geprobeerdquote:Op woensdag 4 augustus 2021 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn dat je ook gewoon zonder angst er naar toe ging.
Ik las vandaag nog iets op twitter van een IC verpleegkundige, moest meteen aan jou denken:
"Wist je dat wanneer je bewust de verte in staart, en daarbij je ogen zo stil mogelijk houdt... je gedachten niet meer alle kanten op gaan en je even rust vind in je hoofd?
Je brein heeft simpel gezegd oogbewegingen nodig om gedachten op te halen.
Probeer het gerust eens uit "
Dus... je oogballen volledig stilhouden is de truc... staren. Dit zet je gedachten bewezen op stop. Of dit nu in de verte is of dichtbij, met of zonder knipperen, zolang je ogen stil staan staat je hoofd op stand-by.
Een soort omgekeerd
Mooi zo!quote:Op woensdag 4 augustus 2021 15:35 schreef Blues het volgende:
Ik had er nog nooit van gehoord. Maar ga het wel eens toepassen bij piekermomenten.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe vaak ik dit wel niet op mijn werk de afgelopen maanden heb gedaan/geprobeerd
Ik ken het fenomeen en als ik totaal geen concentratie meer had/heb ga ik bewust staren.
Sowieso nu met dat wandelen en dan op bankjes zitten staren. (en kijken/luisteren naar niks/vogels/natoer)
Ik staar heel wat af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmiddag maar een dutje gedaan op de bank..
Zo eens boodschappen doen en mn nieuwe analoge week planner in gebruik nemen
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:46 schreef Barreltje het volgende:
Ja hoi!
Goede anti pieker tips..
Ik ga vandaag eens proberen om na 20 niet meer op mn Tel.te zitten ga ik vast compleet mee falen, maar vooruit..
Vannacht compleet nuttigs niet kunnen slapen.. ik was gewoon wakker, lag niet te piekeren, gewoon gedachten, maar zonder stress. Dat was ook eens wat anders..Was het leuk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmiddag maar een dutje gedaan op de bank..
Zo eens boodschappen doen en mn nieuwe analoge week planner in gebruik nemenik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Beter dan de vorige datequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Beter dan de vorige date![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zou zeggen: voor een weloverwogen keuze moet je een en ander uitproberen.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Wij hadden een milkshakequote:Op dinsdag 3 augustus 2021 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu zin in een milkshake (en dat heb ik zelden)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Die staat voor vrijdag in de planningquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:08 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Ik zou zeggen: voor een weloverwogen keuze moet je een en ander uitproberen.
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Die staat voor vrijdag in de planning
Nog gedoe gehad met je boze ex of laat hij je met rust?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Die is geblokkeerd op wa, want anders gaat ie me in de gaten houden.. nu alleen communicatie via SMS.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nog gedoe gehad met je boze ex of laat hij je met rust?
Ja, beste het dan zakelijk te houden en hem niet onder je huid te laten kruipen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Die is geblokkeerd op wa, want anders gaat ie me in de gaten houden.. nu alleen communicatie via SMS.
Ik probeer het zakelijk te houden, hij vind dst nog lastig. Rationeel weet ie dat het over is, emotioneel nog niet echt .
Ik hoop dat je slechter bedoeldquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Zou wel heel erg moeten zijn wanneer hij beter was dan de vorig date @:Barreltje (al bestaan ze wel)
Ah, arm lammetje, maar mss beter zo dat het snel gaat ipv voor beestje lang aanmodderen.
Ik snapte maar niet waarom de planten in een bak op het balkon maar niet gaan groeien/bloeien (alleen in het begin). Zit die bak haast voller met pissebedden dan met aarde. Verdelger besteld
Ja, veel slechter dan dat kon (haast) nietquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:57 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik hoop dat je slechter bedoeld
Have fun!quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
[..]
Het moet ook wel beter dan je spoiler hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die lat mag je best hoog leggen.
Spoilers!
Wat mooiquote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:52 schreef Blues het volgende:
Ik had een kadootje met wandelen vanaaf. Kijk ff in vogeltopic
Wat een leuke dag!!quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verslagje![]()
We gingen een dagje uit in Oisterwijk, of all places.
Eerst naar de bakkerij van Robèrt van Beckhoven. Sinds we bij zijn theatertour zijn geweest, willen we daar al naartoe. We kochten wat voor een picknick, want we hadden een duofiets gehuurd voor een Bos- en Vennentocht.
[ afbeelding ]
Picknick:
[ afbeelding ]
Daarna hebben we nog minigolf gespeeld. J heeft nog steeds niet van me kunnen winnen, hij blijft nóg slechter dan ik.
Vervolgens naar een prachtige landwinkel met Wagyu-vlees voor barbecuevlees en een heerlijk lemon merengue-ijsje.
[ afbeelding ]
Toen nog een keer naar Robert. Omdat het kan.
Bij binnenkomst ga je eerst door een lange gang met glas waarachter de bakkers aan het werk zijn. Heel tof.
[ afbeelding ]
Dit is de buit![]()
[ afbeelding ]
We hebben het wagyu-vlees achter de kiezen. Het was verrukkelijk. Nu even wachten op ruimte voor een gebakje. Morgen ontbijten we met worstenbroodjes.
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:26 schreef sigme het volgende:
Lammetjes ontvallen ons, lammetjes bekomen ons.
Vers van de pers:
[ afbeelding ]
Nog nat![]()
Drentse heideschapen zijn, anders dan de naam doet vermoeden, bekwame bergschapen.
[ afbeelding ]
Jemig wat een ideal dag toch! Met zoveel lekkere dingen. Gaaf de bakkerij. Wil die ook nog eens bezoeken in Mall of the Netherlands, als die tenminste nu echt geopend is (aantal maanden geleden nog niet).quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verslagje![]()
Eerst naar de bakkerij van Robèrt van Beckhoven. Sinds we bij zijn theatertour zijn geweest, willen we daar al naartoe. We kochten wat voor een picknick, want we hadden een duofiets gehuurd voor een Bos- en Vennentocht.
[ afbeelding ]
Picknick:
[ afbeelding ]
Daarna hebben we nog minigolf gespeeld. J heeft nog steeds niet van me kunnen winnen, hij blijft nóg slechter dan ik.
Vervolgens naar een prachtige landwinkel met Wagyu-vlees voor barbecuevlees en een heerlijk lemon merengue-ijsje.
[ afbeelding ]
Bij binnenkomst ga je eerst door een lange gang met glas waarachter de bakkers aan het werk zijn. Heel tof.
[ afbeelding ]
Dit is de buit![]()
[ afbeelding ]
We hebben het wagyu-vlees achter de kiezen. Het was verrukkelijk. Nu even wachten op ruimte voor een gebakje. Morgen ontbijten we met worstenbroodjes.
Oh wist ik nog niet. Maar zo te lezen zowel vriend als affaire met collega over. En hopelijk voel je nu rustquote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Die is geblokkeerd op wa, want anders gaat ie me in de gaten houden.. nu alleen communicatie via SMS.
Ik probeer het zakelijk te houden, hij vind dst nog lastig. Rationeel weet ie dat het over is, emotioneel nog niet echt .
Succes met je gesprekquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Vandaag positief een gesprek in want heb te veel negativiteit in m'n hoofd en wil ik niet laten merken. Daarna naar dokter voor prik en bloeddruk. Die zal wel aardig in de hoogte zitten.
Leuk! wanneer?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:19 schreef Lonaa het volgende:
Iedereen weg?
Hier is eindelijk duidelijk wanneer F. vrij is, dus de vakantieplannen kunnen hier ook beginnen. Heb nog niet zo'n gave lijst als LS, maar er staat in ieder geval iets op.
Bwehehe, ja maar al haar ideeen zijn aan de andere kant van het land.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Leuk! wanneer?
Je kan haar ideeën gewoon overnemen
Oh ja best goede redenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bwehehe, ja maar al haar ideeen zijn aan de andere kant van het land.
27 augustus laatste werkdag, 20 september mag ie weer.
Mocht er iemand nog iets tofs te doen/eten/drinken/zien weten in provincie Groningen of Drenthe dan hou ik me aanbevolen.![]()
Net als Overijssel, Gelderland en de stukken van Limburg en Brabant die tegen Gelderland aanliggen. Oh, en als het HEEL COOL is mag het ook ergens anders.
Dankjewel Sarabiquote:
Euh, waar is dit codetaal voor?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:59 schreef Tuindier het volgende:
ik wilde de Valentino niet online aankondigen
Droste effectquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:20 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben zo blij met het nieuwe label![]()
[ afbeelding ]
Nu nog even afwachten wat het alcoholpercentage wordt en dan kan ie naar de drukker.
Mooi!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:20 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Nu nog even afwachten wat het alcoholpercentage wordt en dan kan ie naar de drukker.
Dit is hoe het blijft, het is even afwachten hoe het op het label zelf er uit ziet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:35 schreef Myraela het volgende:
Is die tekst straks wel nog goed leesbaar?
[..]
Barrel, is even alleen je wonden likken en hergroeperen een slecht idee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Vakantie! Ik weet niet wat Valentino er mee te maken heeft.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh, waar is dit codetaal voor?
Goede reis huiswaarts!
Ahh ja snap ik wel. Mocht het echt te onduidelijk zijn, kunnen we het de volgende keer aanpassen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:03 schreef gcjoel het volgende:
Mooi Label, ik las alleen wel Rock ipv Bock, maar zal wel aan mij liggen
Ommegot. Geef!quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verslagje![]()
[ afbeelding ]
Picknick:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is de buit![]()
[ afbeelding ]
Hoe maak je die zakjes (vast)? Hier hetzelfde probleem.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Goedemorgen!
Lekkere ochtend al.
Vanochtend Loebes uitgelaten, daarna boven gestofzuigd en heel de badkamer leeggeruimd zodat ik die ook even echt goed kan schoonmaken. Nu hangen er zakjes met azijn aan de kranen en douchekoppen. Dan kan dat mooi intrekken. En dan straks alles in de sop en antikalk. Wat haat ik dat harde water hier toch.
Overweeg sterk een water ontharder.
Moet je wel zo'n echte ontharder halen. Je ziet nu ook veel van die dingetjes die je op de leiding kan monterenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Goedemorgen!
Lekkere ochtend al.
Vanochtend Loebes uitgelaten, daarna boven gestofzuigd en heel de badkamer leeggeruimd zodat ik die ook even echt goed kan schoonmaken. Nu hangen er zakjes met azijn aan de kranen en douchekoppen. Dan kan dat mooi intrekken. En dan straks alles in de sop en antikalk. Wat haat ik dat harde water hier toch.
Overweeg sterk een water ontharder.
Leuk ja! En met een leuk 'droste' effect erin.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:20 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is er met je schouder?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:24 schreef Pinnenmutske het volgende:
Loebbes![]()
Vanavond huisarts met de schouder.
Dat zal zij wel een beetje sturen toch?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:29 schreef Blues het volgende:
* Blues gaat zo met de GGZ zuster praten.
Maar wáár moet ik het in godsnaam over hebben
Tx.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:30 schreef Sarabi het volgende:
Dat zal zij wel een beetje sturen toch?
Sterkte
Lees je posts van de laatste weken hier effe terugquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:29 schreef Blues het volgende:
* Blues gaat zo met de GGZ zuster praten.
Maar wáár moet ik het in godsnaam over hebben
En hoe voel jij je daaronder, Blues?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Tx.
Ik voel me die boze smurf die als het over mijzelf gaat ik het liefst met een boos gezicht met armen over elkaar gaat zitten: ik HAAT over mezelf praten![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |