quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben daar vrij laconiek in: als ik dood ga, ga ik dood.
Als dat plotseling is (hartaanval) dan kan ook iemand die inwoont er vaak weinig aan doen.
Als ik me langzaamaan slecht ga voelen is er altijd HAP of 112. En als ik ziek ben zijn sowieso mensen die dagelijks even informeren hoe het met me gaat. Als ik stil blijf zijn ze dan vast op tijd om mijn doodzieke lijf naar een ziekenhuis te sleuren. Of niet. Jammer dan.Ivm je spoiler zorg ik dat ik altijd een beetje spekkish blijfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Als je kijkt naar manieren om oud te worden (niet roken, bewegen, gezond eten, niet dik zijn) dan staat niet alleen wonen helemaal bovenaanquote:Op maandag 2 augustus 2021 14:45 schreef Sarabi het volgende:
Isa had daar toch ook wat schokkende feitjes over?
Dit lijkt me vooral heel zwaar. Maar dat hoeft niet negatief te zijn. Wel benieuwd als je het echt gaat maken.quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:29 schreef Lonaa het volgende:
Weekmenupruts gaat best voor de wind. Heb zin in carbonara maar dacht ineens 'DAT KAN OOK MET GNOCCHI IPV TAGLIATELLE'![]()
Heeft iemand dat wel eens gedaan?
Ja, nou ja, ja.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit lijkt me vooral heel zwaar. Maar dat hoeft niet negatief te zijn. Wel benieuwd als je het echt gaat maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op tijd terug van fitness voor kijken naar Tokyo prestaties![]()
@Lonaa maak je de gnocchi zelluf?
Exact. Het is puur om diervriendelijke redenen dat ik vaak chocolade en zulks eet.quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ivm je spoiler zorg ik dat ik altijd een beetje spekkish blijf
Pastaquote:Op maandag 2 augustus 2021 15:15 schreef Lonaa het volgende:
Nee, ben lui![]()
Maar ik laat nog even in het midden of het gnocchi of pasta word. Is pas voor eind deze week.
Tja..maar vriendin lag in de (dichte) badkamer. Daar hadden de 3 honden en 2 katten niets aan.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Exact. Het is puur om diervriendelijke redenen dat ik vaak chocolade en zulks eet.
#dieready
Daar heb je een puntquote:Op maandag 2 augustus 2021 15:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tja..maar vriendin lag in de (dichte) badkamer. Daar hadden de 3 honden en 2 katten niets aan.
Gaat om gezonder leven en afvallen denk ik?quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:54 schreef Isabeau het volgende:
Dat is bij mij wel simpel. Gewoon even het ziekenhuis bellen en je hebt direct een collega van me aan de telefoon![]()
Ik heb me opgegeven voor iets van de Hartstichting waarbij je bij een select groepje kan zitten met veel begeleiding (dietist, sport, psycholoog). Ik ben door de eerste selectie (werd net gebeld) en er is me gevraagd een motivatiefilmpje op te sturen. Een filmpjeHalp! En wat zeg ik dan in zo'n filmpje?
Ik kan mijn boekenverzameling over afvallen filmenquote:Op maandag 2 augustus 2021 15:58 schreef gcjoel het volgende:
Gaat om gezonder leven en afvallen denk ik?
Dan zou ik vertellen wat je er zelf al aan gedaan hebt denk ik. En wat je valkuilen misschien zijn?
Humor kan vast geen kwaadquote:Op maandag 2 augustus 2021 15:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan mijn boekenverzameling over afvallen filmenZo van: het kopen van boeken helpt niet.
Jawel. Maar dan wel in stenen winkels met de benenwagen. Niet vanuit de stoel op internet.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan mijn boekenverzameling over afvallen filmenZo van: het kopen van boeken helpt niet.
Oh god. Het maken is al erg, maar je zou maar degene zijn die al die ongemakkelijke filmpjes moet bekijken.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:54 schreef Isabeau het volgende:
Dat is bij mij wel simpel. Gewoon even het ziekenhuis bellen en je hebt direct een collega van me aan de telefoon![]()
Ik heb me opgegeven voor iets van de Hartstichting waarbij je bij een select groepje kan zitten met veel begeleiding (dietist, sport, psycholoog). Ik ben door de eerste selectie (werd net gebeld) en er is me gevraagd een motivatiefilmpje op te sturen. Een filmpjeHalp! En wat zeg ik dan in zo'n filmpje?
Ik denk dat ze vooral willen weten dat je niet halverwege af zult haken. Zou anders nogal zonde zijn van hun moeite/investering.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:54 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:02 schreef Lonaa het volgende:
Ik was vroeger ab-so-luut niet sportief.
Ik ben wel nieuwsgierig waar ze mee gaan komen. Wat zijn de nieuwe inzichten en het verband trainen en afvallen.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik zeg doen.quote:Op maandag 2 augustus 2021 16:33 schreef Isabeau het volgende:
Jross wil me filmen op de muziek van Eye of the Tiger, al rennend en dan instortend en dan moet ik zeggen dat ik echt echt echt hulp nodig heb
Bij dit soort eisen zou ik al afhaken als totaal níet creatief om filmpje te maken.quote:Op maandag 2 augustus 2021 16:33 schreef Isabeau het volgende:
Jross wil me filmen op de muziek van Eye of the Tiger, al rennend en dan instortend en dan moet ik zeggen dat ik echt echt echt hulp nodig heb
Ik hoop vooral op tips en zo wbt de nachtdienstenquote:Op maandag 2 augustus 2021 17:01 schreef AnneX het volgende:
Bij dit soort eisen zou ik al afhaken als totaal níet creatief om filmpje te maken.
Hoe lang mag het duren?
Iets als Gezondheid als doel (natuurlijk) i.c.m. het onregelmatige en nachtwerken.
quote:
Er was ongetwijfeld ook een schema waar je gymleraar zich aan wilde houdenquote:Op maandag 2 augustus 2021 17:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Als ik jullie zo hoor was er echt een soort lesprogramma bij gym. Kan me dat echt niet herinneren. Op de basis school was het de ene keer toestellen en de andere keer softbal incl rondjes hardlopen.
En op de middelbare volgens mij in de zomer buiten en in de winter ook toestellen en hardlopen/soort horden etc. In de winter gingen we ook wel schaatsen bij Kasteel Rosendael en er werden ook fietstochten gemaakt.
De eerste vier jaren dacht ik wel, samen met een andere klas. Niet per definitie leraar voor jongens en lerares voor de meiden, de jaren daarop was gezamenlijk rooster technisch handiger want toen hadden we met de hele klas gym.quote:Op maandag 2 augustus 2021 18:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er was ongetwijfeld ook een schema waar je gymleraar zich aan wilde houden![]()
In mijn herinnering deden we vooral softbal. En dan afgewisseld met andere dingen (volleybal, speer werpen, toestellen, voetbal), maar vooral softbal. Ik vond handbal eigenlijk het leukstMaar dat deden we dus zelden. Ik probeerde er vooral onderuit te komen met allerlei excuusjes. Zo had ik een tijd last van mijn rug. Dat heb ik ook flink uitgebuit. Ook altijd hèftig ongesteld. (not) En in één jaar ging onze gymlerares plots dood. Dat was heel erg (ze was verdorie nog echt heel leuk ook), maar daarna waren we wel de rest van het jaar vrij van gym want er waren niet genoeg gymleraressen.
Bij ons was gym overigens meisjes met een gymjuf en jongens met een gymleraar. Wie had het ook in twee aparte groepen?
Misschien kwam dat bij ons ook toevallig zo uit, maar ik kan me echt alleen maar gymjuffen herinneren op de middelbare. Op de lagere school was gym gewoon gemengd en kregen we les van onze eigen leraar.quote:Op maandag 2 augustus 2021 18:39 schreef Vanyel het volgende:
Wel aparte groepen, vanaf een bepaalde leeftijd, maar niet per se met juf voor meisjes en meester voor jongens.
Wij hadden op de middelbare zelfs geen vrouwelijke docentquote:Op maandag 2 augustus 2021 18:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien kwam dat bij ons ook toevallig zo uit, maar ik kan me echt alleen maar gymjuffen herinneren op de middelbare. Op de lagere school was gym gewoon gemengd en kregen we les van onze eigen leraar.
Ik herinner me vooral veel afwisseling. Helaas. Want soms had je gewoon een super leuke/goede docent en dan kreeg je het jaar er op een ander. Op zich geen probleem, want ik kan me eerlijk gezegd geen matige leraren herinneren. We hadden voor Nederlands op een gegeven moment een heel jonge vrouw, pas afgestudeerd. Die begon heel popie jopie en dat werkte niet. Volgens mij is ze halverwege het jaar ook gestopt. Gut, wat herinner ik me hele periodes eigenlijk slechtquote:Op maandag 2 augustus 2021 18:46 schreef derLudolf het volgende:
Hebben jullie trouwens lang dezelfde leraar gehad?
In de bovenbouw dezelfde leraar voor de profiel vakken was sowieso de goede gewoonte (ok, er was maar een eerste graad leraar natuurkunde, scheikunde en biologie, maar voor Duits of economie waren er ook niet veel) maar voor wiskunde heb ik maar twee leraren gehad in zes jaar, alleen in de tweede klas had ik een andere. Voor Engels en gym net zo.
Best leuk vind ik, maar we hadden ook best prima leraren.
Oh yumquote:Op maandag 2 augustus 2021 18:55 schreef fietsie het volgende:
Ahjakkes, op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |