Ik heb geprobeerd om kort te schetsen wat we doen op zo'n dagquote:Op vrijdag 30 juli 2021 21:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lange dag!![]()
Ik ben eigenlijk wel super nieuwsgierig wat je dan allemaal doet op zo'n dag. Moet je veel wachten tussendoor, of ben je dan continu bezig?
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 14:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het vervelende is, dat bepaal jij niet, dat bepaalt die eigenwijze kutburnout van je![]()
En hoe eerder je je verzet daar tegen opgeeft en namasteet met de situatie "as is", hoe beter.
De grondstoffen mag je zelf mee nemen maar dat is eigenlijk niet goedkoper dus dan maar makkelijk bij hun bestellenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat leuk zo @:Sarabi . Wat nemen jullie zelf mee? Of bestellen jullie de grondstoffen bij hen? En loopt er ook steeds iemand van hen met jullie mee of hoeft dat niet meer?
Nou gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen, als namaste een optie was, was dees probleem er natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:06 schreef Clubsoda het volgende:
Ik trek deze nog maar even naar het nieuwe topic:![]()
[..]Namaste olé olé
Maar maar maar maar namasté betekent "ik buig voor jou".quote:Op zaterdag 31 juli 2021 17:04 schreef Vanyel het volgende:
Nou gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen, als namaste een optie was, was dees probleem er natuurlijk niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar het is nooit te laat om ermee te beginnen.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 17:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen, als namaste een optie was, was dees probleem er natuurlijk niet.
Ja.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 17:38 schreef Clubsoda het volgende:
Van welk 'soort mensen' verwacht je het wèl dan? Heeft niet iedereen grenzen waar je ook overheen kunt?
Oooh, alles waar ik op hoopte en meerquote:Op zaterdag 31 juli 2021 15:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd om kort te schetsen wat we doen op zo'n dag
Om 7.45 begon de brouwdag. De vorkheftruck was kapot dus moesten we deze keer alle 16 zakken mout van de eerste verdieping naar beneden gooien. Daarna begin je met het schroten van de mout. Dan gaat het graan door een soort grote koffie molen. Het malen gaan automatisch maar je moet wel zelf de zakken er in gooien en er gevuld onderuit halen.
Alle zakken gaan dan in een grote bak die je vervolgens naar de ketels rolt. Het water in de ketel is dan al op de juiste temperatuur dus dan kan je de zakken meteen daar in gooien. Op dat moment begint het maischproces. Meestal is dat ongeveer een uur tussen de 60-70 graden en dan daarna nog 5 minuten iets heter.
Daarna gaat het water/moutmengsel naar de volgende ketel waar het gefilterd wordt. Dit is een urenlang proces. Maar ondertussen moeten we wel wat metertjes in de gaten houden en steeds bijstellen, dus relaxen is het ook niet echt. En natuurlijk wordt er tussendoor ook weer gepoetst.
Als dat gedeelte klaar is gaat het terug naar ketel 1, waar nu het wort (waterige suikermengsel wat er over is gebleven) 1-1,5u gaat koken. In die tijd wordt er ook nog 3x hop toegevoegd (waar het de 1e keer fout ging met de stoom en mijn hand).
Tussendoor ben je steeds de ketels en buizen aan het poetsen. Soms dus meerdere keren dezelfde ketel omdat het bij een volgende stap weer terugkomt in die ketel. Zo blijft er na het filteren ook heel veel mout over, dat heb je voor het bier niet meer nodig maar dat wordt weer gebruikt als veevoer. Daar hadden we ook 2 grote bakken van vol.
Als het koken klaar is, gaat het wort naar de whirlpool ketel (ketel #3) daar laat je het een tijd ronddraaien zodat restjes hop, mout etc wat je uiteindelijk niet in het bier wil zich allemaal beneden in het midden verzamelt.
Daarna moet het vloeistof gekoelt worden, dat duurt ook zeker een uur. Vervolgens gaat het naar de vergisting ketels en daar voeg je nog het gist toe. Dan is het proces klaar en kan je weer alles gaan poetsen. Vervolgens moet ook alles met loog behandelt worden en dat duurt ook 1 a 2 uur.
Over 3 a 4 weken kunnen we gaan bottelen en is het bier echt klaar.
Nog wat foto's:
Vanaf het terras kan je zo de brouwerij in kijken, dus ook wel leuk als ze weten wie er bezig zijn
[ afbeelding ]
Omdat de vorkheftruck kapot was begon de dag met de zakken naar beneden gooien.
[ afbeelding ]
Overzicht van de brouwerij
[ afbeelding ]
De schrootmolen
[ afbeelding ]
De kook/maischketel (ketel #1)
[ afbeelding ]
In de ketel
[ afbeelding ]
De overgebleven mout gaat naar de boerderij. We hadden 2 van deze bakken vol.
[ afbeelding ]
Ondertussen moesten we ook het niveau tijdens het filteren in de gaten houden en soms bijstellen.
[ afbeelding ]
'Onze' ketel voor deze keer
[ afbeelding ]
Meth zouden we wel beter aan verdienen hahahaquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oooh, alles waar ik op hoopte en meerIk heb het aandachtig gelezen en het me proberen voor te stellen (foto's helpen), maar wát een drukke dag zo. Maar ook zo gaaf! Wat een mooie brouwerij ook
Jross zag wat foto's langs komen en vroeg of je meth aan het koken was
Heel erg bedankt!
Oh ja, ik lees over mout, hop, gist, water....maar je voegt toch ook 'smaakjes' toe? En wanneer doe je dat dan?
Ditquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:04 schreef Isabeau het volgende:
@:Blues er zijn al heel veel wijze dingen gezegd. Ik schrok een beetje van hoe onaardig je naar jezelf kijkt en hoe 'stom' je het vindt dat je lieve collega's nu al kaartjes en blommen sturen en zo.
En dat het met 2-3 weekjes maar weer klaar moet zijn, want nobody has time for this. Does lief tegen jezelf![]()
Dat ben je dubbel en dwars waard. Even van dag tot dag leven. Dat is nu al vermoeiend genoeg.
@Blues, alles wat Isa zegt Jij hebt altijd zoveel begrip en geduld voor anderen gehad. Nu is het denk ik eens tijd om begrip en geduld voor jezelf te hebbenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:04 schreef Isabeau het volgende:
@:Blues er zijn al heel veel wijze dingen gezegd. Ik schrok een beetje van hoe onaardig je naar jezelf kijkt en hoe 'stom' je het vindt dat je lieve collega's nu al kaartjes en blommen sturen en zo.
En dat het met 2-3 weekjes maar weer klaar moet zijn, want nobody has time for this. Does lief tegen jezelf![]()
Dat ben je dubbel en dwars waard. Even van dag tot dag leven. Dat is nu al vermoeiend genoeg.
De volgende grote batch wordt weer een Rocketmango toch? Tochtochtoch? Gewoon 1000 liter in een keer, dan kunnen de fans even vooruit met de voorraad.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:10 schreef Sarabi het volgende:
Bij Rocketmango voegde we de mango en pepers tijdens het koken toe.
quote:
Lastig, lastig, lastigquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:25 schreef sigme het volgende:
[..]
De volgende grote batch wordt weer een Rocketmango toch? Tochtochtoch? Gewoon 1000 liter in een keer, dan kunnen de fans even vooruit met de voorraad.
Een 500 liter zou wel een idee zijn voor volgende lente/zomerquote:
Rare opmerking van me idd.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 17:38 schreef Clubsoda het volgende:
Van welk 'soort mensen' verwacht je het wèl dan? Heeft niet iedereen grenzen waar je ook overheen kunt?
Ik vond het best opvallend dat men voor Corona hier (kantoorbaan) uitviel door burnouts.. en nu (thuiswerken) veel meer door nek/rug/polsklachten.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:28 schreef sigme het volgende:
Bij ons op het werk is het helaas best gewoon dat mensen een burnout krijgen, zelfs al hebben we een hele lieve werkgever. Mijn laatste collega die doorbrandde was zeer te spreken over het re-integratiebureau, dat ernaar streeft om mensen na 6 weken weer op de rit te hebben. Niet omdat je dan snelsnel weer geld kan opleveren voor de baas, maar omdat veel langer tobben niet productief lijkt te zijn voor het ophouden met tobben.
Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, en ik ben van plan dat zo te houden.
En daarom spui je het hier. Voor de spiegelquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Rare opmerking van me idd.
Nu ik erover nadenk.
Kijk, uiteindelijk moeten jullie natuurlijk doen wat jullie leuk vindenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lastig, lastig, lastig
Rocketmango zullen we niet snel zo'n grote batch maken. Dat soort bier wil je echt wel in 6 maanden tot 1 jaar verkopen.
Alleen bier dat beter wordt met tijd willen we (eventueel) 1000 liter van brouwen.
Maar we moeten echt gaan nadenken hoe we verder willen. Willen we een core range opbouwen, dus een paar biertjes steeds blijven brouwen zodat het altijd op voorraad is.
Of willen we nieuwe biertjes uitbrengen.
Of een combi maar hoe precies....
Erg moeilijkik verwacht eigenlijk wel dat Barley's Angels terugkomt. En tja Rocketmango was ook wel erg lekker....
Maar we zijn ook bezig met stouts en Black IPA'sThuis recepten aan het uitproberen.
Preciesquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Kijk, uiteindelijk moeten jullie natuurlijk doen wat jullie leuk vinden. Het is hobby, dus het moet echtecht leuk zijn.
Maar los daarvan moeten jullie wel met enige regelmaat zorgen voor een Rocketmango-batch, anders zullen we helaas op zoek moeten gaan naar een handige na-aper
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Preciesomdat het hobbymatig is, wil ik wel echt doen wat ik leuk vind (wat wij leuk vinden).
Maar sowieso nog 1 batch Rocketmango is wel een goed idee, nu ik er langer over nadenken.
En sowieso moeten we het ook weer eens thuis gaan brouwen. Die mogen we niet verkopen maar kan natuurlijk wel ooit per ongeluk tussen jouw bestellingen terecht komen.
Hoeveel kan je thuis brouwen?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Preciesomdat het hobbymatig is, wil ik wel echt doen wat ik leuk vind (wat wij leuk vinden).
Maar sowieso nog 1 batch Rocketmango is wel een goed idee, nu ik er langer over nadenken.
En sowieso moeten we het ook weer eens thuis gaan brouwen. Die mogen we niet verkopen maar kan natuurlijk wel ooit per ongeluk tussen jouw bestellingen terecht komen.
Je bent hopeloos verliefd, ik hoor het!quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:03 schreef Barreltje het volgende:
Ja verslag van de date!
Hoi! * awkward corona elleboog stoot*
Stukje wandelen? Ja waar heen,jij bent hier bekent toch? Nouja beetje links rechts, ok!
He stBavo daar heen? Ja is goed!
*bij stBavo rondje om de kerk*, terug naar het centrum dan maar?![]()
Ik heb wel trek en zin in een drankje, ja! Maar hier is het te druk,
Ok waar dan wel? Rondje lopen, tentje gevonden, ik dacht aan alleen een borrelhapje, ehm. Ik wil flammkuchen, maar jij kan wel bitterballen bestellen als jij dat wil, ik neem ook wel een flammkuchen.. anders is het een beetje raar.. ben wel benieuwd naar de kosten, vind je het ok als we de rekening splitten? Ik betaal wel joh, ik stuur je wel een tikkie,
Ohh tikkie heb ik echt al geel lang niet gebruikt ejm.. ik ga denk ik lekker aar huis,ik moet nog inpakken
*awkward corona dansje*
nou doei he!
Dus.
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
En daarom spui je het hier. Voor de spiegel
Oh eh geen match...? geen flammdiges meer gegeten dus?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:03 schreef Barreltje het volgende:
Ja verslag van de date!
Stukje wandelen? Ja waar heen,jij bent hier bekent toch? Nouja beetje links rechts, ok!
Ok waar dan wel? Rondje lopen, tentje gevonden, ik dacht aan alleen een borrelhapje, ehm. Ik wil flammkuchen, maar jij kan wel bitterballen bestellen als jij dat wil, ik neem ook wel een flammkuchen.. anders is het een beetje raar.. ben wel benieuwd naar de kosten, vind je het ok als we de rekening splitten? Ik betaal wel joh, ik stuur je wel een tikkie,
Ohh tikkie heb ik echt al geel lang niet gebruikt ejm.. ik ga denk ik lekker aar huis,ik moet nog inpakken
*awkward corona dansje*
nou doei he!
Dus.
quote:
Ongeveer 3 kratjes per batchquote:
Dit las ik voordat ik Barrels verslagje las.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Je bent hopeloos verliefd, ik hoor het!
Ik ben de vetgedruktequote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh eh geen match...? geen flammdiges meer gegeten dus?
Date is de vetgedrukte toch?
Gezien het gedoe rond het betalen/tikkie en Barrel een beetje kennende leg ik de rollen andersom.quote:
Vrouw! Emancipatie!quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh eh geen match...? geen flammdiges meer gegeten dus?
Date is de vetgedrukte toch?
Iets zegt me dat hij geen blijvertje isquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:03 schreef Barreltje het volgende:
Ja verslag van de date!
*awkward corona dansje*
nou doei he!
Dus.
Langer geleden dan tegenwoordig ook niet altijdquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vrouw! Emancipatie!![]()
Tegenwoordig betaalt de man niet standaard meer
Ik denk in millenniaquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Langer geleden dan tegenwoordig ook niet altijd
Om te voorkomen dat iemand oesters besteld misschien?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:28 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zou je al voor het betalen het hebben over het al dan niet delen van kosten?
Wanneer zou jij het dan doen?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:28 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zou je al voor het betalen het hebben over het al dan niet delen van kosten?
Weet ik het.. hij begon er over dst ie dat wel vaker had gedaan voor dates, maar dat dat studentes waren en dat ik toch al wel ene goede baan had enzo..quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:28 schreef derLudolf het volgende:
Of cocktails terwijl jij een frisje hebt. Als de ander, die je nauwelijks kent, dan achteraf zou voorstellen de kosten splitten… zou ik niet blij van worden. Maar dat is dan achteraf wel een ongemakkelijke discussie om te voeren.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat iemand oesters besteld misschien?
naast een flink aantal andere redenen was dit één van de dealbreakers ooitquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wanneer zou jij het dan doen?
Als je dat gesprek pas voert na betalen en er verschillende verwachtingen zijn over de verdeling dan is zo’n date al helemaal geen succes meer.
Maar ook de spelen van flexibele regels. Foute wissel is einde. Altijd al geweest. Nu het team usa is, ineens niet meer.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk in millennia
Tevens kom ik er nu achter hoezeer het thema van deze OS gendergelijkheid is. Gisteren en vandaag al vier nieuwe relay competities gezien met een gemengd m/v team
Hoe kwam je aan deze meneer eigenlijk?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Weet ik het.. hij begon er over dst ie dat wel vaker had gedaan voor dates, maar dat dat studentes waren en dat ik toch al wel ene goede baan had enzo..
Dit gesprek doet me eraan denken dat ik de Settle Up nog moet bijwerken die ik heb met een vriendin.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
naast een flink aantal andere redenen was dit één van de dealbreakers ooit
Jamaar die was toch door de officials fout neergezet?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:35 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar ook de spelen van flexibele regels. Foute wissel is einde. Altijd al geweest. Nu het team usa is, ineens niet meer.
Tinderquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe kwam je aan deze meneer eigenlijk?
Ach wat liefquote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn oudste kan zo'n schatje zijn. Hij had net een klein fietsongelukje, en botste tegen de auto van de buurman aan. Kras in de lak, etc. We belden even aan om het te vertellen, en dat we er vanuit gaan dat de verzekering het gewoon dekt.
Thuis hadden we het er nog even over, vooral met de bedoeling dat hij er van leert, want hij fietst nog wel eens wat roekeloos. Hij zat er zo mee in, dat hij z'n spaarpot aan ons wou geven en ook alvast z'n verjaardagscadeautjes....
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn oudste kan zo'n schatje zijn. Hij had net een klein fietsongelukje, en botste tegen de auto van de buurman aan. Kras in de lak, etc. We belden even aan om het te vertellen, en dat we er vanuit gaan dat de verzekering het gewoon dekt.
Thuis hadden we het er nog even over, vooral met de bedoeling dat hij er van leert, want hij fietst nog wel eens wat roekeloos. Hij zat er zo mee in, dat hij z'n spaarpot aan ons wou geven en ook alvast z'n verjaardagscadeautjes....
Dat ik een extra cadeau wil voor mijn verjaardag!quote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Wat zei je? Dat je dan mooi klaar was tot zijn 18e verjaardag?
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat ik een extra cadeau wil voor mijn verjaardag!![]()
Nee, dat wij zijn ouders zijn en dat wij voor hem zorgen, en dat hij zich geen zorgen meer hoeft te maken, dat wij dit voor hem oplossen.
Nou inderdaad. Ik hoop dat alle andere landen nu niet meer willen starten.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:35 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar ook de spelen van flexibele regels. Foute wissel is einde. Altijd al geweest. Nu het team usa is, ineens niet meer.
Nou, de schapen hebben nu geen dikke wol. Dus nadat er een zomaar lammerde heb ik ze allemaal gekeurd op slanke lijn versus kofferbakmodel.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:38 schreef AnneX het volgende:
@sigme Weer een onverwachte bevalling? Gebeurt dat als je niet kijkt? zo’n spontane bevruchting. En zie je dat aankomen aan een dikkere buik onder al die wol…
Jij hebt straks dus véél te veel lammetjesquote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, de schapen hebben nu geen dikke wol. Dus nadat er een zomaar lammerde heb ik ze allemaal gekeurd op slanke lijn versus kofferbakmodel.
Naar mijn inschatting liepen er toen zeker 3 kofferbakken rond, waarvan er nu 2 gelammerd hebben. Ik denk dus dat er nog eentje gaat lammeren, en eentje ander is een twijfelgeval.
Al deze ooien hebben al lammeren gehad dit jaar! Blijkbaar hebben ze zich ongeveer 6 weken na geboorte van de eerste worp zich opnieuw laten dekken. Heel raar, heel raar.
Je hebt alvast ruimte in de diepvries gemaakt?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij hebt straks dus véél te veel lammetjes![]()
![]()
Ja, als ik daar maar af kom!quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij hebt straks dus véél te veel lammetjes![]()
![]()
Wordt een hels karwei vrees ik.quote:
Ja, nu moet ze nog meer kinderboerderijen aanschrijven om te kijken of ze plek hebbenquote:
In hun vriezer?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, nu moet ze nog meer kinderboerderijen aanschrijven om te kijken of ze plek hebben
Dat gaat niet, Anne.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Haal je de ram de volgende keer weg bij de pas bevallen schapen?
Voor zover ik weet zijn er geen kinderboerderijen met wolvenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, nu moet ze nog meer kinderboerderijen aanschrijven om te kijken of ze plek hebben
quote:
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn er geen kinderboerderijen met wolven
Beetje vroeg geslacht smaken ze minder schapig :pquote:
Ah. Sooo. Dank voor de toelichting.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat gaat niet, Anne.
Schapen kunnen niet alleen zijn, het zijn kuddedieren. Dus ik kan geen ram in z'n uppie ergens neerzetten. Ik kan ook niet meerdere rammen houden (die gaan vechten). Dus pas als als de ramlammeren groot genoeg zijn om met de grote ram een rammenclubje te vormen - en dat is op z'n vroegst als de ramlammeren 3 à 4 maanden oud zijn, kunnen de bokken van de geiten gescheiden worden.
Als je geen ram bij je kudde wil, maar wel lammeren, dan moet je een ram huren. Hebben we ook wel eens gedaan. Beetje saai, zo'n ramloze kudde.
Dit jaar kan dat sowieso niet, wegens een besmettelijke gevaarlijke ziekte. Niet corona.
Foto nummer 2. Een lampenpoetser. Die heb ik al een tijd niet meer gezien. Voorheen stonden de sloten er vol mee.quote:Op zondag 1 augustus 2021 07:26 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Rustig en grijs is het hier. Zonnige foto’s van 2 dagen geleden. Toen was ik met de honden op pad zodat liefste kon slapen, en dat ben ik nu ook.
[ afbeelding ] perzikkruid
[ afbeelding ] sigaar
[ afbeelding ]
Haagwinde
Voor Parijs is de agenda al def... Maar in het verleden is wel eens gesproken om hockey te schrappen. Bij de mannen hebben veel goede teams over de wereld. Bij de dames is het echter NL vs de rest. Hockey heeft er iig alles aan gedaan om het spel attractiever te maken.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:26 schreef derLudolf het volgende:
Huh, hockey op de volgende OS is geen zekerheid? Wat een onzin zeg, toch gewoon een populaire sport, populairder dan skateboarden.
Ja nu je het zegt!quote:Op zondag 1 augustus 2021 10:15 schreef z80 het volgende:
Foto nummer 2. Een lampenpoetser. Die heb ik al een tijd niet meer gezien. Voorheen stonden de sloten er vol mee.
Verder is het hier ook grijs.
Na de koffie op bed kan ik je pas volgenquote:Op zondag 1 augustus 2021 12:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ehrmagerd, date-day. 14 koffie op bed en de man maakt nu ontbijt
Raar weer. Heb ruim half uurtje gelopen. Heb sinds kort dezelfde app als zus. Daarmee kan je elkaars wandelingetjes/fietstochtjes e.d. volgen en foto's toevoegen. Je ziet ook een kaartje met de route. Erg leuk vinden wijquote:Op zondag 1 augustus 2021 12:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Wandelingetje werd zelfs een mini ommetje. Ging oud papier wegbrengen en wilde aansluitend wat verder lopen, maar regendruppels en geen jas was geen fijne combi, nu wel weer droog maar grauwe lucht. Misschien straks nog een poging
Ik ben al blij met 10 minuten. Het lopen gaat wel, maar daarna in rust speelt de knie steeds op. Maar ik wil die korte stukjes lopen een paar keer per dag gaan doen, kijken hoe de knie daarop reageertquote:Op zondag 1 augustus 2021 12:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Raar weer. Heb ruim half uurtje gelopen. Heb sinds kort dezelfde app als zus. Daarmee kan je elkaars wandelingetjes/fietstochtjes e.d. volgen en foto's toevoegen. Je ziet ook een kaartje met de route. Erg leuk vinden wij![]()
Blijft toch de limit, 30 min met teen in dichte schoenen wandelen. Gaat wel beter maar nog steeds niet over
Dit klinkt allemaal wel als een perfecte zondag.quote:Op zondag 1 augustus 2021 14:14 schreef gcjoel het volgende:
Vanmorgen lopend croissantjes gehaald bij de bakker. We hadden mirabellen jam meegenomen uit Frankrijk, daar moet een croissantje bij.![]()
Net lekker in de tuin gewerkt en wat augurken ingemaakt. Dit keer op Oost Europese wijze, ben benieuwd!
Kun je beter voor maandag en dinsdag halen, de 2e komt harder aan de eerste!quote:Op zondag 1 augustus 2021 15:45 schreef borisz het volgende:
Dinsdag prik twee.
Zit er over te denken om Chinees te halen voor vandaag (en morgen).
Je bent net zo stellig als de media. En ook niet volledig correct.quote:Op zondag 1 augustus 2021 15:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kun je beter voor maandag en dinsdag halen, de 2e komt harder aan de eerste!
Ja... Maandag komt moeders terug. Omdat ik de prik toch in IJmuiden moet halen blijf ik gewoon t/m woensdag in IJmuidenquote:Op zondag 1 augustus 2021 15:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ben niet meer extreem anti-hond. Helemaal niet. Maar ik ga geen drollen oprapen. Dat alleen is al reden genoeg waarom Hansje geen Dora krijgtquote:Op zondag 1 augustus 2021 15:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een werk hebben jullie gedaanen bonus Dora
![]()
Misschien een eigen Dora voor Hans een idee
Het klinkt toch nog iets idyllischer dan 's ochtends 'knuffelen' in bed, als reactie daarop weer ongesteld worden met krampen (quote:Op zondag 1 augustus 2021 15:21 schreef Myraela het volgende:
Ik ben echt naar Breda geweest om naar de Foodhal te gaan, een toiletborstel te kopen en door een stortbui te lopen. Klinkt bijna net zo idyllisch.
Wees blij dat je in Nederland woont. De Duitse regering heeft de vakanties buiten Duitsland voor Duitsers de nek om gedraaid met de verplichte ophokplicht.quote:Op zondag 1 augustus 2021 15:59 schreef Myraela het volgende:
Ik heb volgende week zaterdag de tweede. De eerste viel voor mij wel mee, dus de eerste tweede hopelijk ook. Maar ik zorg wel dat ik makkelijk eten in huis heb, want daar had ik toen ook zin in. Maar eigenlijk grijp ik daar elk excuus voor aan.![]()
Dan hebben we een geldige herstelverklaring en een bewijs van toch 2 vaccinaties. Als we dan nog niet op vakantie kunnen, ga ik huilen.
En ja, ik ben een egocentrische zak die een extra vaccinatie haalt puur voor een beetje minder kans op eventuele beperkingen, terwijl hele werelddelen amper vaccinaties hebben.
Wij hebben in ons gootsteenkastje zo'n uit schuif prullenbak met 2 bakken er in.quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het klinkt toch nog iets idyllischer dan 's ochtends 'knuffelen' in bed, als reactie daarop weer ongesteld worden met krampen (TMI? ) en vervolgens dan maar het gootsteenputje/sifon van de keuken uitbaggeren. (
)
Gisteren hadden we ook al prullenbakjes voor in het keukenkastje besteld, want de GFT zak scheurde weer eens door en we worden die beestjes-invasie wel een beetje zat.
We zouden eigenlijk gaan wandelen.
Ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt hoor. Ik heb de vaccinatie ook vooral voor mezelf genomen. Dat ik daarmee dan wat kwetsbaren help beschermen vind ik mooi, maar ik deed het vooral om corona de wereld uit te helpen zodat ik zelf ook weer verder kan met leven zoals ik graag wil.quote:Op zondag 1 augustus 2021 15:59 schreef Myraela het volgende:
Ik heb volgende week zaterdag de tweede. De eerste viel voor mij wel mee, dus de eerste tweede hopelijk ook. Maar ik zorg wel dat ik makkelijk eten in huis heb, want daar had ik toen ook zin in. Maar eigenlijk grijp ik daar elk excuus voor aan.![]()
Dan hebben we een geldige herstelverklaring en een bewijs van toch 2 vaccinaties. Als we dan nog niet op vakantie kunnen, ga ik huilen.
En ja, ik ben een egocentrische zak die een extra vaccinatie haalt puur voor een beetje minder kans op eventuele beperkingen, terwijl hele werelddelen amper vaccinaties hebben.
Wij hadden nog niet echt een bak, en toen maar besloten dat we de grote afvalbak (normaal voor restafval) dan maar voor gft zouden gebruiken. Het helpt namelijk niet dat de ondergrondse container 4 verdiepingen naar beneden lopen betekent, en dan ook nog eens op een parkeerplaats staat achter het gebouw waar we verder niet komen. En we dat pasje niet altijd bij ons hebben.quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij hebben in ons gootsteenkastje zo'n uit schuif prullenbak met 2 bakken er in.
Eentje voor gft en de andere ge ruiken we voor rest.
Maar omdat die bakjes best groot zijn ben je minder snel geneigd om iedere dag ofzo die gft bio zak er uit te halen. Met als gevolg dat door het vocht uit de gft die zakjes al vergaan en alles nkg los in de bak ligt![]()
Ik gebruik dat bakje nu voor papier. En heb een mengkom met deksel en daarin weer een gat met een deksel gekocht. Daarin doe ik nu een gft zak en die gaat om de dag er uit. Werd echt gek van die zakken
Ja true. De pandemie de wereld uit helpen was een betere worodkeuze geweestquote:Op zondag 1 augustus 2021 16:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik denk dat corona de wereld uit helpen een utopie is. Maar hopelijk is het straks een beetje als het gewone influenza virus aanwezig.
Moeten jullie ook volledig gevaccineerd in quarantaine bij thuiskomst? Ik vind het overigens eigenlijk wel logischer hoor. Want het is helemaal niet uit te leggen dat je gevaccineerd alles mag terwijl je nog altijd besmet kunt zijn en kunt verspreiden. Als je ergens een redelijk contactloze vakantie hebt gehad, begrijp ik het nog wel. Maar er komen ook weer hele groepen uit het vliegtuig na feestvakanties.quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:07 schreef z80 het volgende:
Wees blij dat je in Nederland woont. De Duitse regering heeft de vakanties buiten Duitsland voor Duitsers de nek om gedraaid met de verplichte ophokplicht.
Ik wacht nog wel even om te gaan denken over vakantie. Geen zin in een verrassing bij thuiskomst omdat er weer een politieker zo nodig zijn kop in alle kranten wil hebben met weer een maatregel.
Maar ik neem eigenlijk een extra vaccinatie he. Ik hoef er maar één om volledig gevaccineerd te zijn na een besmetting. Maar ik ben gewoon bang dat niet alle landen dat (blijven) accepteren.quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:10 schreef Candaasje het volgende:
Ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt hoor. Ik heb de vaccinatie ook vooral voor mezelf genomen. Dat ik daarmee dan wat kwetsbaren help beschermen vind ik mooi, maar ik deed het vooral om corona de wereld uit te helpen zodat ik zelf ook weer verder kan met leven zoals ik graag wil.
En ik vind eigenlijk geen vaccinatie nemen egoïstischer; de overgebleven vaccins gaan echt niet zomaar allemaal naar armere landen, (zou mooi zijn, dan zou ik het ook wel heroverwegen; geef de mijne maar aan iemand in India) en juist door in elk geval te zorgen dat mensen die heel de wereld over vliegen ( 'wij' dus) geen smerige nieuwe varianten meebrengen, verklein je de kans dat er ook in die regionen nog meer doden vallen.
Ja. Alles en iedereen die langer dan 24 uur buiten de landsgrenzen verblijft. Enkel opleiding en werk is een uitzondering, die mogen 72 uur de grens over.quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Moeten jullie ook volledig gevaccineerd in quarantaine bij thuiskomst? Ik vind het overigens eigenlijk wel logischer hoor. Want het is helemaal niet uit te leggen dat je gevaccineerd alles mag terwijl je nog altijd besmet kunt zijn en kunt verspreiden. Als je ergens een redelijk contactloze vakantie hebt gehad, begrijp ik het nog wel. Maar er komen ook weer hele groepen uit het vliegtuig na feestvakanties.
Maar voor mij zou een quarantaine bij thuiskomst ook geen echte beperking zijn. Dus die regel zou ik wel mee kunnen leven.
Hier niet heurquote:Op zondag 1 augustus 2021 15:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Als ik vooraf weet dat ik quarantaine moet kan ik hier rekening mee houden. En een keuze maken wel/niet weg.quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:22 schreef Barreltje het volgende:
Quarentaine is gewoon ruk .. vooral in je eentje..
Op zich werd de "geen quarentaine/geen testen " wel gebruikt om mensen over te halen om die vaccinatie te doen.
Overigens is het hier dan weer debiel dat ik ,omdst ik een resident permit heb GEEN test hief te laten doen, en dat iemand die naast me zit en dat niet heeft WEL een test moet laten doen
Ik kon mezelf na de eerste prik niet meer aan en uitkleden omdat mijn arm zo stijf was. Zat bijna geen beweging inquote:Op zondag 1 augustus 2021 16:45 schreef AnneX het volgende:
Beiden hadden wij Pfizer x 2. En geen centje pijn.
Vanmorgen wel een nare diepe spierpijn na het sporten gister, en met 2 pcm was dat voorbij. Hoera.
Hard gewerkt Lucky en Lonaa en de mannen.![]()
Dora was ook lekker bezig in de zandbak.
Wat een idiote F1 vandaag.
Mja voor wie moet je op een bepaald moment nog in quarantaine, snap het helemaal niet echt.quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Moeten jullie ook volledig gevaccineerd in quarantaine bij thuiskomst? Ik vind het overigens eigenlijk wel logischer hoor. Want het is helemaal niet uit te leggen dat je gevaccineerd alles mag terwijl je nog altijd besmet kunt zijn en kunt verspreiden. Als je ergens een redelijk contactloze vakantie hebt gehad, begrijp ik het nog wel. Maar er komen ook weer hele groepen uit het vliegtuig na feestvakanties.
Maar voor mij zou een quarantaine bij thuiskomst ook geen echte beperking zijn. Dus die regel zou ik wel mee kunnen leven.
Rustig. Vormt korstje.quote:
Ja, ik snap de verschillen niet helemaal. Wilde toch wat tegenwicht bieden.quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik kon mezelf na de eerste prik niet meer aan en uitkleden omdat mijn arm zo stijf was. Zat bijna geen beweging in
Dat dus. Géen vliegtuigen voorlopig voor ons.quote:Op zondag 1 augustus 2021 17:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mja voor wie moet je op een bepaald moment nog in quarantaine, snap het helemaal niet echt.
Maar goed, ken dus iemand via via en die was besmet in Spanje, maar janssen dus groene reispas dus gewoon het vliegtuig ingestapt.
Het is dus ver van waterdicht allemaal.
Arm begint nu al heel beurs en stijf te worden. Denk dat dat gewoon een effect is wat het bij mij heeft ofzoquote:Op zondag 1 augustus 2021 17:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Rustig. Vormt korstje.
Zelf nog eens creatief afgeplakt met micropore tegen stoten.
[..]
Ja, ik snap de verschillen niet helemaal. Wilde toch wat tegenwicht bieden.
Wat ik allemaal niet hoor in het dorp.
[..]
Dat dus. Géen vliegtuigen voorlopig voor ons.
Vervelend hoor. Mocht een pcm helpen?quote:Op zondag 1 augustus 2021 17:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Arm begint nu al heel beurs en stijf te worden. Denk dat dat gewoon een effect is wat het bij mij heeft ofzo
Ja pak ik straks wel als het echt irritant begint te worden haha. Vorige keer was het met een paar dagen weer wegquote:Op zondag 1 augustus 2021 17:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vervelend hoor. Mocht een pcm helpen?
Zonder context best discutabel, dit.quote:Op zondag 1 augustus 2021 18:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hopelijk niet teveel stijve onderdelen bij de prikkers
Ik dacht hetzelfdequote:Op zondag 1 augustus 2021 19:29 schreef AnneX het volgende:
Gossie…zie ik de jeugdfoto van Edwin Jongejans: het was zo’n mooie jongen om te zien.
Moet je nu kijken als coach van schoonspringen.![]()
Helaasch.
Nou, dacht hetzelfde. Wat een verschilquote:Op zondag 1 augustus 2021 19:29 schreef AnneX het volgende:
Gossie…zie ik de jeugdfoto van Edwin Jongejans: het was zo’n mooie jongen om te zien.
Moet je nu kijken als coach van schoonspringen.![]()
Helaasch.
Nou Isa…het is wat meer als ‘ouder geworden’.quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:35 schreef Isabeau het volgende:
Hij is gewoon ouder geworden?Niemand blijft een jonge adonis huh
Lonaa en LuckyHet is behoorlijk opgeknapt weer. Maar hoeveel werk is er nog over joh
Ik heb het gevoel dat je altijd bezig bent met het huis en de tuin. Het wordt eens tijd dat je op een dag beseft dat álles gedaan is
(nou ja, de klussen dus, want met een tuin ben je nooit langere tijd klaar)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 01-08-2021 19:45:34 ]
En een paar kilo's zwaarder, maar dat overkomt volgens mij de meeste mensen.quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:35 schreef Isabeau het volgende:
Ja volgens mij ook.quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:39 schreef Sarabi het volgende:
En een paar kilo's zwaarder, maar dat overkomt volgens mij de meeste mensen.
Nou, echt niet dat ik die van mij laat staan voor iemand van India.quote:Op zondag 1 augustus 2021 16:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt hoor. Ik heb de vaccinatie ook vooral voor mezelf genomen. Dat ik daarmee dan wat kwetsbaren help beschermen vind ik mooi, maar ik deed het vooral om corona de wereld uit te helpen zodat ik zelf ook weer verder kan met leven zoals ik graag wil.
En ik vind eigenlijk geen vaccinatie nemen egoïstischer; de overgebleven vaccins gaan echt niet zomaar allemaal naar armere landen, (zou mooi zijn, dan zou ik het ook wel heroverwegen; geef de mijne maar aan iemand in India) en juist door in elk geval te zorgen dat mensen die heel de wereld over vliegen ( 'wij' dus) geen smerige nieuwe varianten meebrengen, verklein je de kans dat er ook in die regionen nog meer doden vallen.
En de ziekte van edel.quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik las ergens dat de mentaliteit in India is dat het een Westerse ziekte is omdat wij hier te schoon leven. Zij leven daar veel minder schoon en dus krijgen ze geen covid. En dat idee is daar dus heel normaal en mensen leven daar naar.quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:43 schreef derLudolf het volgende:
Nou, echt niet dat ik die van mij laat staan voor iemand van India.
Een voormalig collega van mijn pa heeft een vrouw die er van oorsprong weg komt. Zij zitten daar nu al anderhalf jaar en durven niet terug. Het leeft daar allemaal alsof er niets aan de hand is. Grote bruiloften, religieuze bijeenkomsten. Die man heeft longkanker gehad dus is erg voorzichtig.
Zo met jou eensquote:Op zondag 1 augustus 2021 19:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja volgens mij ook.
Ik kan vandaag even niet tegen het be/veroordelen van mensen op grond van hun uiterlijk. Lekker belangrijk zeg. Die man is daar niet om mee te doen aan een schoonheidswedstrijd hoor.
@Isabeau even rechtzetten: ik veroordeel deze man en niemand op uiterlijk.quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja volgens mij ook.
Ik kan vandaag even niet tegen het be/veroordelen van mensen op grond van hun uiterlijk. Lekker belangrijk zeg. Die man is daar niet om mee te doen aan een schoonheidswedstrijd hoor.
En redelijk getraind zo op de foto te zien.quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zal sowieso wel naar een andere foto kijken want ik zie niets schokkend.quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:59 schreef z80 het volgende:
[..]
En redelijk getraind zo op de foto te zien.
Als je kijkt hoe groot dat land is en hoeveel inwoners. Dan valt het aantal besmettingen en doden nog mee.quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een voormalig collega van mijn pa heeft een vrouw die er van oorsprong weg komt. Zij zitten daar nu al anderhalf jaar en durven niet terug. Het leeft daar allemaal alsof er niets aan de hand is. Grote bruiloften, religieuze bijeenkomsten. Die man heeft longkanker gehad dus is erg voorzichtig.
Is dat niet omdat de registratie niet helemaal top gaat?quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:03 schreef z80 het volgende:
Als je kijkt hoe groot dat land is en hoeveel inwoners. Dan valt het aantal besmettingen en doden nog mee.
Besmettingen per M 22,725 Doden per M 305. India heeft op China na de meeste inwoners ter wereld.
Dat darmgebeuren overkomt mij vaak in de supermarktquote:Op zondag 1 augustus 2021 19:59 schreef z80 het volgende:
Ik had even op de verschillende weer sites gekeken. Het zou droog blijven de rest van de avond.
Schoenen aan en rondje lopen. Na 2 KM de eerste regen. Gelukkig maar een beetje gemiezer. Nog niet halfweg melden de darmen zich voor een rondje wc. Kortste weg naar huis. Nog tijdens het wc bezoek barst er buiten een hoosbui los. Juiste beslissing dus om direct naar huis te gaan en niet bij een horeca tent een sanitaire stop te maken.
Zelfs met een brakke registratie hebben ze nog veel minder besmettingen en doden ivm Nederland.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is dat niet omdat de registratie niet helemaal top gaat?
Txxquote:Op zondag 1 augustus 2021 20:10 schreef Anthraxx het volgende:
Muziek spelen is wel ontspannend. Hopelijk helpt het iets voor je.
Het is waarschijnlijk een stuk meer https://nos.nl/artikel/23(...)iet-honderdduizendenquote:Op zondag 1 augustus 2021 20:13 schreef z80 het volgende:
[..]
Zelfs met een brakke registratie hebben ze nog veel minder besmettingen en doden ivm Nederland.
108,747 besmettingen en 1,038 doden per M.
Gaaf zeg! En wat een vooruitgang, het knapt er allemaal erg van op!quote:Op zondag 1 augustus 2021 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben weer boven water. Het weekend was perfect. We zijn lekker opgeschoten, de hele kluslijst is zelfs af. Toen de hogedrukreiniger kapot ging, zette @:lonaa nog een tandje bij en schrobde de ranzige muren met de hand![]()
Zaterdagochtend zijn we allemaal zeiknat geworden door regen, hogedrukreiniger, regenpijp en tuinslang maar toen de zon toch doorbrak loste dat vanzelf op.
's Avonds konden we zelfs barbecueën in het gras![]()
Doordat de tent faalde, sliepen Lonaa, F en Dora in de keuken. Daar woont Hans omdat ze van Piep nergens anders mag komen. Gelukkig blijkt Hans het prima te doen met gezelschap en een hond. Weten we dat ook weer.
Verder was er ook eten, bier, lol en eksters zijn vanaf nu de orka's van de luchtvaart. Zeg het voort.
Foto's. Er zijn geen dingen mooi geworden maar wel enorm opgeknapt. Dan kunnen we er een paar jaar zonder ergernis tegenaan kijken voor het gesloopt wordt.
De grondwerker heeft dinsdag eerst 8 boomstronken en 3 schuttingdelen verwijderd.
[ afbeelding ]
Daarna was het zo [ afbeelding ]
Na graven, onkruid trekken, afkrabben, schrobben en voorstrijken konden we eindelijk verven.
[ afbeelding ]
J en F deden dingen met alle dakgoten aan de achterkant. Aan het huis was het vorig jaar al vernieuwd en dat is nu uitgebreid. De rest is gisteren allemaal vervangen. Tijdens het grondwerk in de tuin worden nu ook afvoer voor hemelwater ingegraven dus over een paar weken hebben we een fatsoenlijke, overstromings-, en lekvrije hemelwaterafvoer van onze 200 vierkante meter dak.
En Lonaa (en ik) ging ook een muur nog verven.
Voor:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze week verven we een tweede laag, maken we een boeiboard en sluiten we de regenpijpen aan.
Bonusdora: https://imgur.com/a/IoOjned
En nu kijken we heel veel sport. We hadden de OS tot en metvrijdagochtend 8.00 gezien. De hele vrijdag is inmidddels gekeken en nu is de F1 bezig. Straks sushi of grillroom afhaal.
Hans mist Dora. Ze is steeds aan het mauwen![]()
Een schatting van mogelijke slachtoffers. Als dit de zelfde schatting is als voorheen, gebaseerd op een paar grote steden, heb je een behoorlijke hoeveelheid zout nodig.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk een stuk meer https://nos.nl/artikel/23(...)iet-honderdduizenden
Scheer even een half continent over één kam zeg, India heeft miljarden inwoners en is gigantisch grootquote:Op zondag 1 augustus 2021 19:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je vind het logischer dat er weinig doden zouden zijn?quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:24 schreef z80 het volgende:
[..]
Een schatting van mogelijke slachtoffers. Als dit de zelfde schatting is als voorheen, gebaseerd op een paar grote steden, heb je een behoorlijke hoeveelheid zout nodig.
De onderzoekers hebben namelijk nog al de nijging om te kijken wat er in de sloppenwijken rond Bangalore en Mumbai gebeurd, en dit over het hele land te projecteren. Terwijl dit gelukkig niet de waarheid is.
Herkenbare post.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:40 schreef Tuindier het volgende:
Eens met een hoop mensen met betrekking op oordelen over mensen. Nu ik daar meer bewust mee bezig ben valt het mee op hoe vaak men (inclusief ik zelf) dat doet.
Ik meld me wel alvast om je er vanaf te helpen, maar eerst maar even lekker van ze genietenquote:
quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:19 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Gaaf zeg! En wat een vooruitgang, het knapt er allemaal erg van op!
En holy shitfuck wat hebben jullie een werk verzet 👍
Waarom niet? Het is een uitgestrekt land. Veel afgelegen dorpen en steden. En Aziatische landen staan niet hoog in de lijst met dodelijk slachtoffers mbt corona.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Je vind het logischer dat er weinig doden zouden zijn?
Ik vind rechts ook veel mooierquote:Op zondag 1 augustus 2021 20:11 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik nam die ouwe. Ook dat is puur op uiterlijk, maar die vent ziet er een stuk relaxter uit dan dat gespannen jonge ding.
Er is nog zo ontzettend veel te doen. We zijn denk ik nog niet op de helft. Het gaat ook gewoon langzaam hoor. We hebben weinig energie, tijd, geld en kennis.quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:35 schreef Isabeau het volgende:
Lonaa en LuckyHet is behoorlijk opgeknapt weer. Maar hoeveel werk is er nog over joh
Ik heb het gevoel dat je altijd bezig bent met het huis en de tuin. Het wordt eens tijd dat je op een dag beseft dat álles gedaan is
(nou ja, de klussen dus, want met een tuin ben je nooit langere tijd klaar)
Hiervoor had ik een slager die joeg alles over de lintzaag. Dan heb je splinters overal.quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:01 schreef fietsie het volgende:
De enige kritische toon die ik over lamsvlees zou durven uiten is dat de slager een enorme fetishist is van het gebruik van de bottenzaag, wat nogal scherpe botjes oplevert![]()
![]()
![]()
Details graag! Welk stuk, en wat was ermee gebeurd?quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:58 schreef Lonaa het volgende:
Ja, @:sigme , ik hoorde ook iets over toekomstig nieuw lamsvlees en laat ik nu net gisteren lamsvlees geproefd te hebben van de vorige keer en holy molyI need that in my life.
Het waren lamskoteletten en ze kwamen maar "gewoon" van de BBQ met lamskruiden van LSquote:Op zondag 1 augustus 2021 21:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Details graag! Welk stuk, en wat was ermee gebeurd?
Ik bedacht vannacht dat ik helemaal niet bewust die kruiden heb geproefd. Suf welquote:Op zondag 1 augustus 2021 21:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het waren lamskoteletten en ze kwamen maar "gewoon" van de BBQ met lamskruiden van LS
Ik heb de kruiden geproefd voordat ik ze erop gesmeerd hebt, maar niet bewust na het bereiden, nee.quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik bedacht vannacht dat ik helemaal niet bewust die kruiden heb geproefd. Suf wel
Lamskoteletten dusquote:Op zondag 1 augustus 2021 21:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Details graag! Welk stuk, en wat was ermee gebeurd?
quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:44 schreef Vanyel het volgende:
Lamskoteletten zijn de hemel.
Ik heb al spijt.
Dan wil ik graag mee! Leren uitbenen en correct vlees ontvliesen.quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Hiervoor had ik een slager die joeg alles over de lintzaag. Dan heb je splinters overal.
Maar we kunnen een keer met CUL een heel lam nemen en het naar een echte slager meenemen en gezamenlijk uitbenen. Heb ik wel eens gedaan, hartstikke leuk en leerzaam.
Dat hebben we met de familie een paar keer gedaan met een stier.quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Hiervoor had ik een slager die joeg alles over de lintzaag. Dan heb je splinters overal.
Maar we kunnen een keer met CUL een heel lam nemen en het naar een echte slager meenemen en gezamenlijk uitbenen. Heb ik wel eens gedaan, hartstikke leuk en leerzaam.
Oh dat is wel heftig.quote:Op maandag 2 augustus 2021 04:18 schreef Barreltje het volgende:
Hallo 2e vaccinatie![]()
Om 2 uur: rillend van de kou, pyjama broek aan, sokken aan, extra winterdekbed er oo
Om 4 uur: zwetend aan alle kanten en totaal oververhit alles weer uit/weg 🧐
Maar eens kijken wat de laatste 2 uurtjes gaan brengen
Hopelijk heb je de laatste 2 uur gewoon kunnen slapen.quote:Op maandag 2 augustus 2021 04:18 schreef Barreltje het volgende:
Hallo 2e vaccinatie![]()
Om 2 uur: rillend van de kou, pyjama broek aan, sokken aan, extra winterdekbed er oo
Hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen. Heb je ook spierpijn?quote:Op maandag 2 augustus 2021 04:18 schreef Barreltje het volgende:
Hallo 2e vaccinatie![]()
Zou het kunnen dat je geen 2e krijgt dan?quote:Op maandag 2 augustus 2021 09:00 schreef Isabeau het volgende:
Wat is die brandnetel mooi op de fotoDat is nou echt zo'n plant waar ik nooit echt naar kijk, maar alleen 'getver, brandnetels' denk.
Jross had vorige week zijn 2e prik en echt nergens last van gehad(eerste ook niet)
Ik vraag me af of ik nog een oproep krijg voor een tweede prik, we wachten af.
@:barreltje ik heb er vannacht een dekentje bij gepakt, want ik had het koud(niet prik gerelateerd). Nog iets gehoord van je boeiende date? Komt er nog een date?
Wanneer heeft je vriend zijn 2e gehad?quote:Op maandag 2 augustus 2021 09:32 schreef Memento-Mori het volgende:
Hier vrijdag de tweede prik gehad, vrijdag beetje koppijn dus op tijd naar bed gegaan en 'n rode plek met 'n zwellinkje op de prikplek die verder geen pijn doet.
Vriend is sinds de 2e vaccinatie vaak heel moe, kan zijn ogen niet openhouden in de vrachtwagen dan. Vonden we beiden niet zo verantwoord dus toch naar de huisarts en zelf de link met vaccinatie niet eens gelegd tot de huisarts zei het vaker te hebben gehoord maar omdat 't nog nieuw is allemaal kunnen ze het (nog) niet hard maken. En om andere dingen uit te sluiten moest hij net bloedprikken.
Vannacht de slechtste nacht in heel lang gehad hier
Vorige week zondag m'n enkel flink verstuikt, vannacht brandende scheen aan die kant en 'n knie die op slot schoot, muggen om m'n hoofd en leeg geprikten gewoon niet kunnen slapen terwijl ik kotsmisselijk was van vermoeidheid. Heb het nog 5:30 zien worden. Gelukkig vandaag vrij
Hij heeft de 2e vaccinatie 27 juni gehad.quote:Op maandag 2 augustus 2021 09:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wanneer heeft je vriend zijn 2e gehad?
En wat een nacht johstraks een dutje proberen te doen?
Janssen werkt niet bijster geweldig tegen de delta variant en veel zorgmedewerkers zijn juist daar mee gevaccineerd (mijn halve ziekenhuis bijv). In andere landen wordt er al een extra Pfizer gezet, en in Nederland is er onderzoek naar door het UMCG. Maar ja, dat duurt dus weer.quote:Op maandag 2 augustus 2021 09:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Zou het kunnen dat je geen 2e krijgt dan?
Vervelend dat hij er zo lang last van heeft.quote:Op maandag 2 augustus 2021 09:41 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Hij heeft de 2e vaccinatie 27 juni gehad.
En ja ik doe vandaag rustig aan en idd nog wel 'n dutje denk ik.
Dit is herkenbaar.quote:Op maandag 2 augustus 2021 10:50 schreef Myraela het volgende:
Ik had dat constant in slaap vallen twee weken nadat ik voor de rest hersteld was van corona. De vermoeidheid hoorde ik wel vaker, maar het letterlijk elke keer knikkebollen en in slaap vallen als je even stilzit zoals in de auto, vond ik wel heel typisch.
Naar wat ik van onze artsen hoor is het puur hoe jouw individuele afweersysteem reageert; zij zien allerlei totaal verschillende reacties.quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:02 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb zaterdag nummer 2... Benieuwd of ik last heb, schijnt ook te maken hoeveel tijd er tussen zit? Iets meer tijd er tussen is beter? Ik heb er ruim een maand tussen 27/6 en 7/8
Iedereen in Nederland had volgens mij tot nu toe dezelfde tijd ertussen. Dus dat lijkt me niet echt van invloed eigenlijk.quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:02 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb zaterdag nummer 2... Benieuwd of ik last heb, schijnt ook te maken hoeveel tijd er tussen zit? Iets meer tijd er tussen is beter? Ik heb er ruim een maand tussen 27/6 en 7/8
Ik vond het terug op Twitterquote:Op maandag 2 augustus 2021 10:26 schreef Memento-Mori het volgende:
@:isabeau oh interessant, probeerde het terug te zoeken maar niet gevonden. We hadden zelf de link echt niet gelegd maar de vermoeidheid is echt extreem, hopelijk wordt 't snel beter.
Jij was vroeger ook lid van het plaatselijke "Kracht Door Oefening" of soortgelijke vereniging?quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:23 schreef Sarabi het volgende:
Er komen weer allemaal gymtraumas naar boven hier![]()
Mijn oudgymleraar is nu coach op de Olympische Spelen, dus hoor de hele tijd zijn naam.
Verder een goede vent maar gym en ik gingen gewoon niet samen.
Wel heel tof dat diegene het zo ver geschopt heeftquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:23 schreef Sarabi het volgende:
Er komen weer allemaal gymtraumas naar boven hier![]()
Mijn oudgymleraar is nu coach op de Olympische Spelen, dus hoor de hele tijd zijn naam.
Verder een goede vent maar gym en ik gingen gewoon niet samen.
Even gegoogled maar dat is turnen? Dat sowieso nietquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jij was vroeger ook lid van het plaatselijke "Kracht Door Oefening" of soortgelijke vereniging?
quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:33 schreef fietsie het volgende:
Door Oefening Stijf en Doortastend Krachtig Samenwerken?
Jazekerquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel heel tof dat diegene het zo ver geschopt heeft
Dat is tof!quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jazeker
En eigenlijk was hij ook wel echt oke. Op een gegeven moment vond hij het goed dat ik in gymuren zelfstandig ging fitnessen. En dan kreeg ik toch gewoon een voldoende.
Fijn als ze een beetje meedenken en het vooral om plezier in bewegen gaat.
Juh brug, paard, dat soort dingen. Mijn ooms waren allemaal wedstrijdturners dus het werd van mij ook verwacht dat ik lid werd van hun vereniging. Gelukkig zag mijn vader dat ik gelukkiger werd op de veldritfiets.quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Even gegoogled maar dat is turnen? Dat sowieso niet
Jij hebt toch al spierpijnquote:
Dat klinkt ellendig jaquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:41 schreef Barreltje het volgende:
Ja hoi.
Ziekgemeld.
Nog de hele ochtend geslapen wisselend weer warm/koud..
Gloeiend hoofd sowieso..![]()
Hele lijf doet pijn.![]()
Zo maar eens kijken of ik nog een soepel in de diepvries heb ofzo.. maar vooral ook geen zin om.mn bed uit te gaan..
Beetje ellende dit
quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat klinkt ellendig jaHopelijk morgen weer opgeknapt na een dagje rustig aan doen. In je uppie ziek zijn is ook 10x niks, maar wij zijn er voor je om tegen te klagen en afleiding
Ik had denk ik graag gevoetbald of gelopen.quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:47 schreef derLudolf het volgende:
Gym, dat was de stabielste factor van m'n rapport, altijd een 6. De leraar was een prima kerel, helaas hield hij veel van voetbal en lopen. Nu heb ik sowieso weinig met sport maar met lopen en voetbal dus echt niets.
Het duurde ook wel even voordat iedereen akkoord was.quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is tof!
Die optie hadden we hier niet. Nu was ik gelukkig niet het enige kneusje, dus wij rommelden wat mee. En kregen altijd minimaal een zes. Voor inzet. Kon mijn cijferlijst wel hebben.
Sportieve familie dus?quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Juh brug, paard, dat soort dingen. Mijn ooms waren allemaal wedstrijdturners dus het werd van mij ook verwacht dat ik lid werd van hun vereniging. Gelukkig zag mijn vader dat ik gelukkiger werd op de veldritfiets.
Het boeide me toen ook niet hoorquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had denk ik graag gevoetbald of gelopen.
Wij moesten in groepjes van 3 voor de hele gymgroep de radslag en kopstand/handstand doen.
Ik kan het allebei nog steeds niet. Toen vond ik dat genanter dan nu.
Gelukkig gold die debiele regel ook voor tofheden als ringzwaaien. Dat kon ik dan weer wel, tot mijn armpjes uit de kom floepten.
Ben jij mij?quote:Op maandag 2 augustus 2021 12:04 schreef gcjoel het volgende:
Wij deden bij gym ongeveer alles, maar ik was ook slecht in alles.
Bang voor de bal, maar ook dood eng om te bok springen ofzo.
Trampoline was best leuk, tot je dan enge trucjes moest doen.
we deden ook atletiek dingen, dat was het minst kut. Was wel slecht maar het was meestal niet eng of moeilijk
speerwerpen, verspringen enzo.
Ik had dus echt een hekel aan gym en sporten
Agree to disagreequote:Op maandag 2 augustus 2021 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat klinkt ellendig jaHopelijk morgen weer opgeknapt na een dagje rustig aan doen. In je uppie ziek zijn is ook 10x niks, maar wij zijn er voor je om tegen te klagen en afleiding
Ziek zijn (als het dan toch gebeurt) met iemand in huis die je verder lekker in je sop laat gaarkoken, maar ook zorgt dat er boodschappen gehaald zijn en dat er eten op tafel staat.quote:Op maandag 2 augustus 2021 12:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Agree to disagree
Ziek zijn is 10x niks, maar ik ben liever in mijn eentje ziek dan dat er iemand om me heen loopt te redderen en ik het gevoel heb niet in mijn eigen bubbel te kunnen zakken. Natuurlijk is aandacht op afstand en zo nodig hand- en span diensten zoals boodschappen doen dan weer wel erg fijn.
Desalnietteplus: ziekzijn suckt, ongeacht de oorzaak. Vaccinatiekwakkel is niet fijn dus beterschap aan de kwakkelaars!
Ik denk dat ik al te lang vrijgezel ben om rustig in mijn sop gaar te koken als er een ander in huis isquote:Op maandag 2 augustus 2021 12:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ziek zijn (als het dan toch gebeurt) met iemand in huis die je verder lekker in je sop laat gaarkoken, maar ook zorgt dat er boodschappen gehaald zijn en dat er eten op tafel staat.
Of mijquote:
Goed punt, goed punt.quote:Op maandag 2 augustus 2021 12:50 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Op Fok komen natuurlijk niet de populaire mensen die wel goed waren in gym.
qftquote:Op maandag 2 augustus 2021 13:07 schreef IJsdraakje het volgende:
Ergens wel wonderlijk ja, ik had niet verwacht dat er ook maar een greintje "actief" in me zou zitten, maar het tegendeel is bewezen.
same!quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:07 schreef IJsdraakje het volgende:
Ergens wel wonderlijk ja, ik had niet verwacht dat er ook maar een greintje "actief" in me zou zitten, maar het tegendeel is bewezen.
Oh, zwemmen wel, als het écht te erg weer was om te buitengymmen. En dat was in de laatste maanden van het jaar standaard.quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vond gym altijd vreselijk. Behalve Basketbal en zwemmen, maar dat laatste werd weer niet gedaan met gym.
nee, maar klinkt prima, zolang je geen room gebruiktquote:Op maandag 2 augustus 2021 13:29 schreef Lonaa het volgende:
Weekmenupruts gaat best voor de wind. Heb zin in carbonara maar dacht ineens 'DAT KAN OOK MET GNOCCHI IPV TAGLIATELLE'![]()
Heeft iemand dat wel eens gedaan?
Nee. ei, kaas en guancialequote:Op maandag 2 augustus 2021 13:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
nee, maar klinkt prima, zolang je geen room gebruikt
jakkiebah, ja dat begrijp ik welquote:Op maandag 2 augustus 2021 12:54 schreef sigme het volgende:
Ik was best goed in gym. Als ik niet dronken was. Dus tot de 4e klas ging het wel.
Lekker ziek alleen thuis, mwah, sinds ik iemand gekend heb die gewoon dood bleek na een paar dagen een lullig griepje in eigen bed uitzweten, ben ik er niet zo makkelijk meer mee. Voor anderen. Ik ben nooit ziek en nooit alleen.
Succes met je gesprekken en je hoofd!quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
jakkiebah, ja dat begrijp ik wel
Beterschap BarrelLekker uitzieken en vast morgen een stuk beter!
Ik zal even niet veel kunnen lezen. Veel aan m'n hoofd en alle gedachten vliegen door elkaar. Deze week ook nog eens 3 gesprekken. Hopelijk gooi ik niet van alles door elkaar maar zou wel goed kunnen.
same maar boulderen is echt leukquote:Op maandag 2 augustus 2021 13:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
same!
Nu ben ik nog steeds wel liever lui, maar er zijn best een paar dingen die wel leuk zijn.
quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:58 schreef Blues het volgende:
(lang) videoconsult gehad met b.a.
Korte versie:Goed zo, fijn dat ze meedenken. Hopelijk nu zelf ook wat rust hierbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lui klopt ook wel, maar als ik nu te lang weinig doe, word ik onrustig ofzo. Da's relatief recent.quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
same!
Nu ben ik nog steeds wel liever lui, maar er zijn best een paar dingen die wel leuk zijn.
Ik voel me nu als door een vrachtwagen overredenquote:Op maandag 2 augustus 2021 13:59 schreef gcjoel het volgende:
Goed zo, fijn dat ze meedenken. Hopelijk nu zelf ook wat rust hierbij.
Dat lijkt me enorm lekker ja. Zet gnocchi op de lijstquote:Op maandag 2 augustus 2021 13:29 schreef Lonaa het volgende:
Weekmenupruts gaat best voor de wind. Heb zin in carbonara maar dacht ineens 'DAT KAN OOK MET GNOCCHI IPV TAGLIATELLE'![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan je de accu's niet los krijgen voor de boormachine, @z80 Ik heb er verder ook geen verstand van hoe het er uitziet, maar accu klinkt als vervangbaar."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Fijn dat die arts jouw grenzen bewaaktquote:Op maandag 2 augustus 2021 14:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik voel me nu als door een vrachtwagen overreden
Maar dat is normaal. (gesprek is al uuuuuuren geleden)
quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:
@:BluesJawel maar die zijn van goud gemaakt. Of in ieder geval de prijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan je de accu's niet los krijgen voor de boormachine, @:z80 Ik heb er verder ook geen verstand van hoe het er uitziet, maar accu klinkt als vervangbaar.
Goedkoopste oplossing tot nu toe is een bezoekje action voor een accumachine van 30 Euro.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:58 schreef Blues het volgende:
(lang) videoconsult gehad met b.a.
Korte versie:Wat fijn dat ze zo goed kon omschrijven hoe het er voor staat. Nu rustig aan doen en alleen aan jezelf denken (en aan Golfer en de (klein)kinderen) en alleen maar dingen doen die leuk zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Hornbach heeft misschien wel iets voor je.quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:32 schreef z80 het volgende:
[..]
Jawel maar die zijn van goud gemaakt. Of in ieder geval de prijs.
Goedkoopste oplossing tot nu toe is een bezoekje action voor een accumachine van 30 Euro.
NIETS smaakt beter met gnocchiquote:Op maandag 2 augustus 2021 13:29 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben daar vrij laconiek in: als ik dood ga, ga ik dood.quote:Op maandag 2 augustus 2021 12:54 schreef sigme het volgende:
Ik was best goed in gym. Als ik niet dronken was. Dus tot de 4e klas ging het wel.
Lekker ziek alleen thuis, mwah, sinds ik iemand gekend heb die gewoon dood bleek na een paar dagen een lullig griepje in eigen bed uitzweten, ben ik er niet zo makkelijk meer mee. Voor anderen. Ik ben nooit ziek en nooit alleen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben daar vrij laconiek in: als ik dood ga, ga ik dood.
Als dat plotseling is (hartaanval) dan kan ook iemand die inwoont er vaak weinig aan doen.
Als ik me langzaamaan slecht ga voelen is er altijd HAP of 112. En als ik ziek ben zijn sowieso mensen die dagelijks even informeren hoe het met me gaat. Als ik stil blijf zijn ze dan vast op tijd om mijn doodzieke lijf naar een ziekenhuis te sleuren. Of niet. Jammer dan.Meegemaakt. Vriendin/oud collega. De ene collega dacht dat ze mee was naar een conferentie, die op de conferentie dat ze op kantoor was. Haar vriend (waar ze een latrelatie mee had) bleef maar bellen maar ook hij dacht dat ze op de conferentie was (en dan ben je hartstikke druk) is toen naar haar huis gegaan. Daar lag ze (al 2 dagen) onder een lopende doucheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op de dag dat we naar een museum in Leiden zouden gaan, was haar uitvaart.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
mama geknuffeld
Jezus Lonaa & Lonaa
quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
mama geknuffeld
Jezus Lonaa & Lonaa
quote:
Quatsch!quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij had visioenen van Lonaa met haar tweelingzus?
Die is veel te duur voor dit hobby project.quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hornbach heeft misschien wel iets voor je.
Isa had daar toch ook wat schokkende feitjes over?quote:Op maandag 2 augustus 2021 12:54 schreef sigme het volgende:
Bewijst ook wel (voor zover je dat voor jezelf nog niet wil toegeven) dat ba zinnige dingen zei. Fijn dat ze meedenken!quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik voel me nu als door een vrachtwagen overreden
Maar dat is normaal. (gesprek is al uuuuuuren geleden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |