Ik heb geprobeerd om kort te schetsen wat we doen op zo'n dagquote:Op vrijdag 30 juli 2021 21:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lange dag!![]()
Ik ben eigenlijk wel super nieuwsgierig wat je dan allemaal doet op zo'n dag. Moet je veel wachten tussendoor, of ben je dan continu bezig?
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 14:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het vervelende is, dat bepaal jij niet, dat bepaalt die eigenwijze kutburnout van je![]()
En hoe eerder je je verzet daar tegen opgeeft en namasteet met de situatie "as is", hoe beter.
De grondstoffen mag je zelf mee nemen maar dat is eigenlijk niet goedkoper dus dan maar makkelijk bij hun bestellenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat leuk zo @:Sarabi . Wat nemen jullie zelf mee? Of bestellen jullie de grondstoffen bij hen? En loopt er ook steeds iemand van hen met jullie mee of hoeft dat niet meer?
Nou gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen, als namaste een optie was, was dees probleem er natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:06 schreef Clubsoda het volgende:
Ik trek deze nog maar even naar het nieuwe topic:![]()
[..]Namaste olé olé
Maar maar maar maar namasté betekent "ik buig voor jou".quote:Op zaterdag 31 juli 2021 17:04 schreef Vanyel het volgende:
Nou gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen, als namaste een optie was, was dees probleem er natuurlijk niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar het is nooit te laat om ermee te beginnen.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 17:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen, als namaste een optie was, was dees probleem er natuurlijk niet.
Ja.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 17:38 schreef Clubsoda het volgende:
Van welk 'soort mensen' verwacht je het wèl dan? Heeft niet iedereen grenzen waar je ook overheen kunt?
Oooh, alles waar ik op hoopte en meerquote:Op zaterdag 31 juli 2021 15:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd om kort te schetsen wat we doen op zo'n dag
Om 7.45 begon de brouwdag. De vorkheftruck was kapot dus moesten we deze keer alle 16 zakken mout van de eerste verdieping naar beneden gooien. Daarna begin je met het schroten van de mout. Dan gaat het graan door een soort grote koffie molen. Het malen gaan automatisch maar je moet wel zelf de zakken er in gooien en er gevuld onderuit halen.
Alle zakken gaan dan in een grote bak die je vervolgens naar de ketels rolt. Het water in de ketel is dan al op de juiste temperatuur dus dan kan je de zakken meteen daar in gooien. Op dat moment begint het maischproces. Meestal is dat ongeveer een uur tussen de 60-70 graden en dan daarna nog 5 minuten iets heter.
Daarna gaat het water/moutmengsel naar de volgende ketel waar het gefilterd wordt. Dit is een urenlang proces. Maar ondertussen moeten we wel wat metertjes in de gaten houden en steeds bijstellen, dus relaxen is het ook niet echt. En natuurlijk wordt er tussendoor ook weer gepoetst.
Als dat gedeelte klaar is gaat het terug naar ketel 1, waar nu het wort (waterige suikermengsel wat er over is gebleven) 1-1,5u gaat koken. In die tijd wordt er ook nog 3x hop toegevoegd (waar het de 1e keer fout ging met de stoom en mijn hand).
Tussendoor ben je steeds de ketels en buizen aan het poetsen. Soms dus meerdere keren dezelfde ketel omdat het bij een volgende stap weer terugkomt in die ketel. Zo blijft er na het filteren ook heel veel mout over, dat heb je voor het bier niet meer nodig maar dat wordt weer gebruikt als veevoer. Daar hadden we ook 2 grote bakken van vol.
Als het koken klaar is, gaat het wort naar de whirlpool ketel (ketel #3) daar laat je het een tijd ronddraaien zodat restjes hop, mout etc wat je uiteindelijk niet in het bier wil zich allemaal beneden in het midden verzamelt.
Daarna moet het vloeistof gekoelt worden, dat duurt ook zeker een uur. Vervolgens gaat het naar de vergisting ketels en daar voeg je nog het gist toe. Dan is het proces klaar en kan je weer alles gaan poetsen. Vervolgens moet ook alles met loog behandelt worden en dat duurt ook 1 a 2 uur.
Over 3 a 4 weken kunnen we gaan bottelen en is het bier echt klaar.
Nog wat foto's:
Vanaf het terras kan je zo de brouwerij in kijken, dus ook wel leuk als ze weten wie er bezig zijn
[ afbeelding ]
Omdat de vorkheftruck kapot was begon de dag met de zakken naar beneden gooien.
[ afbeelding ]
Overzicht van de brouwerij
[ afbeelding ]
De schrootmolen
[ afbeelding ]
De kook/maischketel (ketel #1)
[ afbeelding ]
In de ketel
[ afbeelding ]
De overgebleven mout gaat naar de boerderij. We hadden 2 van deze bakken vol.
[ afbeelding ]
Ondertussen moesten we ook het niveau tijdens het filteren in de gaten houden en soms bijstellen.
[ afbeelding ]
'Onze' ketel voor deze keer
[ afbeelding ]
Meth zouden we wel beter aan verdienen hahahaquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oooh, alles waar ik op hoopte en meerIk heb het aandachtig gelezen en het me proberen voor te stellen (foto's helpen), maar wát een drukke dag zo. Maar ook zo gaaf! Wat een mooie brouwerij ook
Jross zag wat foto's langs komen en vroeg of je meth aan het koken was
Heel erg bedankt!
Oh ja, ik lees over mout, hop, gist, water....maar je voegt toch ook 'smaakjes' toe? En wanneer doe je dat dan?
Ditquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:04 schreef Isabeau het volgende:
@:Blues er zijn al heel veel wijze dingen gezegd. Ik schrok een beetje van hoe onaardig je naar jezelf kijkt en hoe 'stom' je het vindt dat je lieve collega's nu al kaartjes en blommen sturen en zo.
En dat het met 2-3 weekjes maar weer klaar moet zijn, want nobody has time for this. Does lief tegen jezelf![]()
Dat ben je dubbel en dwars waard. Even van dag tot dag leven. Dat is nu al vermoeiend genoeg.
@Blues, alles wat Isa zegt Jij hebt altijd zoveel begrip en geduld voor anderen gehad. Nu is het denk ik eens tijd om begrip en geduld voor jezelf te hebbenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:04 schreef Isabeau het volgende:
@:Blues er zijn al heel veel wijze dingen gezegd. Ik schrok een beetje van hoe onaardig je naar jezelf kijkt en hoe 'stom' je het vindt dat je lieve collega's nu al kaartjes en blommen sturen en zo.
En dat het met 2-3 weekjes maar weer klaar moet zijn, want nobody has time for this. Does lief tegen jezelf![]()
Dat ben je dubbel en dwars waard. Even van dag tot dag leven. Dat is nu al vermoeiend genoeg.
De volgende grote batch wordt weer een Rocketmango toch? Tochtochtoch? Gewoon 1000 liter in een keer, dan kunnen de fans even vooruit met de voorraad.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:10 schreef Sarabi het volgende:
Bij Rocketmango voegde we de mango en pepers tijdens het koken toe.
quote:
Lastig, lastig, lastigquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:25 schreef sigme het volgende:
[..]
De volgende grote batch wordt weer een Rocketmango toch? Tochtochtoch? Gewoon 1000 liter in een keer, dan kunnen de fans even vooruit met de voorraad.
Een 500 liter zou wel een idee zijn voor volgende lente/zomerquote:
Rare opmerking van me idd.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 17:38 schreef Clubsoda het volgende:
Van welk 'soort mensen' verwacht je het wèl dan? Heeft niet iedereen grenzen waar je ook overheen kunt?
Ik vond het best opvallend dat men voor Corona hier (kantoorbaan) uitviel door burnouts.. en nu (thuiswerken) veel meer door nek/rug/polsklachten.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:28 schreef sigme het volgende:
Bij ons op het werk is het helaas best gewoon dat mensen een burnout krijgen, zelfs al hebben we een hele lieve werkgever. Mijn laatste collega die doorbrandde was zeer te spreken over het re-integratiebureau, dat ernaar streeft om mensen na 6 weken weer op de rit te hebben. Niet omdat je dan snelsnel weer geld kan opleveren voor de baas, maar omdat veel langer tobben niet productief lijkt te zijn voor het ophouden met tobben.
Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, en ik ben van plan dat zo te houden.
En daarom spui je het hier. Voor de spiegelquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Rare opmerking van me idd.
Nu ik erover nadenk.
Kijk, uiteindelijk moeten jullie natuurlijk doen wat jullie leuk vindenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lastig, lastig, lastig
Rocketmango zullen we niet snel zo'n grote batch maken. Dat soort bier wil je echt wel in 6 maanden tot 1 jaar verkopen.
Alleen bier dat beter wordt met tijd willen we (eventueel) 1000 liter van brouwen.
Maar we moeten echt gaan nadenken hoe we verder willen. Willen we een core range opbouwen, dus een paar biertjes steeds blijven brouwen zodat het altijd op voorraad is.
Of willen we nieuwe biertjes uitbrengen.
Of een combi maar hoe precies....
Erg moeilijkik verwacht eigenlijk wel dat Barley's Angels terugkomt. En tja Rocketmango was ook wel erg lekker....
Maar we zijn ook bezig met stouts en Black IPA'sThuis recepten aan het uitproberen.
Preciesquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Kijk, uiteindelijk moeten jullie natuurlijk doen wat jullie leuk vinden. Het is hobby, dus het moet echtecht leuk zijn.
Maar los daarvan moeten jullie wel met enige regelmaat zorgen voor een Rocketmango-batch, anders zullen we helaas op zoek moeten gaan naar een handige na-aper
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Preciesomdat het hobbymatig is, wil ik wel echt doen wat ik leuk vind (wat wij leuk vinden).
Maar sowieso nog 1 batch Rocketmango is wel een goed idee, nu ik er langer over nadenken.
En sowieso moeten we het ook weer eens thuis gaan brouwen. Die mogen we niet verkopen maar kan natuurlijk wel ooit per ongeluk tussen jouw bestellingen terecht komen.
Hoeveel kan je thuis brouwen?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Preciesomdat het hobbymatig is, wil ik wel echt doen wat ik leuk vind (wat wij leuk vinden).
Maar sowieso nog 1 batch Rocketmango is wel een goed idee, nu ik er langer over nadenken.
En sowieso moeten we het ook weer eens thuis gaan brouwen. Die mogen we niet verkopen maar kan natuurlijk wel ooit per ongeluk tussen jouw bestellingen terecht komen.
Je bent hopeloos verliefd, ik hoor het!quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:03 schreef Barreltje het volgende:
Ja verslag van de date!
Hoi! * awkward corona elleboog stoot*
Stukje wandelen? Ja waar heen,jij bent hier bekent toch? Nouja beetje links rechts, ok!
He stBavo daar heen? Ja is goed!
*bij stBavo rondje om de kerk*, terug naar het centrum dan maar?![]()
Ik heb wel trek en zin in een drankje, ja! Maar hier is het te druk,
Ok waar dan wel? Rondje lopen, tentje gevonden, ik dacht aan alleen een borrelhapje, ehm. Ik wil flammkuchen, maar jij kan wel bitterballen bestellen als jij dat wil, ik neem ook wel een flammkuchen.. anders is het een beetje raar.. ben wel benieuwd naar de kosten, vind je het ok als we de rekening splitten? Ik betaal wel joh, ik stuur je wel een tikkie,
Ohh tikkie heb ik echt al geel lang niet gebruikt ejm.. ik ga denk ik lekker aar huis,ik moet nog inpakken
*awkward corona dansje*
nou doei he!
Dus.
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
En daarom spui je het hier. Voor de spiegel
Oh eh geen match...? geen flammdiges meer gegeten dus?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:03 schreef Barreltje het volgende:
Ja verslag van de date!
Stukje wandelen? Ja waar heen,jij bent hier bekent toch? Nouja beetje links rechts, ok!
Ok waar dan wel? Rondje lopen, tentje gevonden, ik dacht aan alleen een borrelhapje, ehm. Ik wil flammkuchen, maar jij kan wel bitterballen bestellen als jij dat wil, ik neem ook wel een flammkuchen.. anders is het een beetje raar.. ben wel benieuwd naar de kosten, vind je het ok als we de rekening splitten? Ik betaal wel joh, ik stuur je wel een tikkie,
Ohh tikkie heb ik echt al geel lang niet gebruikt ejm.. ik ga denk ik lekker aar huis,ik moet nog inpakken
*awkward corona dansje*
nou doei he!
Dus.
quote:
Ongeveer 3 kratjes per batchquote:
Dit las ik voordat ik Barrels verslagje las.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Je bent hopeloos verliefd, ik hoor het!
Ik ben de vetgedruktequote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh eh geen match...? geen flammdiges meer gegeten dus?
Date is de vetgedrukte toch?
Gezien het gedoe rond het betalen/tikkie en Barrel een beetje kennende leg ik de rollen andersom.quote:
Vrouw! Emancipatie!quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh eh geen match...? geen flammdiges meer gegeten dus?
Date is de vetgedrukte toch?
Iets zegt me dat hij geen blijvertje isquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:03 schreef Barreltje het volgende:
Ja verslag van de date!
*awkward corona dansje*
nou doei he!
Dus.
Langer geleden dan tegenwoordig ook niet altijdquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vrouw! Emancipatie!![]()
Tegenwoordig betaalt de man niet standaard meer
Ik denk in millenniaquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Langer geleden dan tegenwoordig ook niet altijd
Om te voorkomen dat iemand oesters besteld misschien?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:28 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zou je al voor het betalen het hebben over het al dan niet delen van kosten?
Wanneer zou jij het dan doen?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:28 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zou je al voor het betalen het hebben over het al dan niet delen van kosten?
Weet ik het.. hij begon er over dst ie dat wel vaker had gedaan voor dates, maar dat dat studentes waren en dat ik toch al wel ene goede baan had enzo..quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:28 schreef derLudolf het volgende:
Of cocktails terwijl jij een frisje hebt. Als de ander, die je nauwelijks kent, dan achteraf zou voorstellen de kosten splitten… zou ik niet blij van worden. Maar dat is dan achteraf wel een ongemakkelijke discussie om te voeren.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat iemand oesters besteld misschien?
naast een flink aantal andere redenen was dit één van de dealbreakers ooitquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wanneer zou jij het dan doen?
Als je dat gesprek pas voert na betalen en er verschillende verwachtingen zijn over de verdeling dan is zo’n date al helemaal geen succes meer.
Maar ook de spelen van flexibele regels. Foute wissel is einde. Altijd al geweest. Nu het team usa is, ineens niet meer.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk in millennia
Tevens kom ik er nu achter hoezeer het thema van deze OS gendergelijkheid is. Gisteren en vandaag al vier nieuwe relay competities gezien met een gemengd m/v team
Hoe kwam je aan deze meneer eigenlijk?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Weet ik het.. hij begon er over dst ie dat wel vaker had gedaan voor dates, maar dat dat studentes waren en dat ik toch al wel ene goede baan had enzo..
Dit gesprek doet me eraan denken dat ik de Settle Up nog moet bijwerken die ik heb met een vriendin.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
naast een flink aantal andere redenen was dit één van de dealbreakers ooit
Jamaar die was toch door de officials fout neergezet?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:35 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar ook de spelen van flexibele regels. Foute wissel is einde. Altijd al geweest. Nu het team usa is, ineens niet meer.
Tinderquote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe kwam je aan deze meneer eigenlijk?
Ach wat liefquote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn oudste kan zo'n schatje zijn. Hij had net een klein fietsongelukje, en botste tegen de auto van de buurman aan. Kras in de lak, etc. We belden even aan om het te vertellen, en dat we er vanuit gaan dat de verzekering het gewoon dekt.
Thuis hadden we het er nog even over, vooral met de bedoeling dat hij er van leert, want hij fietst nog wel eens wat roekeloos. Hij zat er zo mee in, dat hij z'n spaarpot aan ons wou geven en ook alvast z'n verjaardagscadeautjes....
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn oudste kan zo'n schatje zijn. Hij had net een klein fietsongelukje, en botste tegen de auto van de buurman aan. Kras in de lak, etc. We belden even aan om het te vertellen, en dat we er vanuit gaan dat de verzekering het gewoon dekt.
Thuis hadden we het er nog even over, vooral met de bedoeling dat hij er van leert, want hij fietst nog wel eens wat roekeloos. Hij zat er zo mee in, dat hij z'n spaarpot aan ons wou geven en ook alvast z'n verjaardagscadeautjes....
Dat ik een extra cadeau wil voor mijn verjaardag!quote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Wat zei je? Dat je dan mooi klaar was tot zijn 18e verjaardag?
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat ik een extra cadeau wil voor mijn verjaardag!![]()
Nee, dat wij zijn ouders zijn en dat wij voor hem zorgen, en dat hij zich geen zorgen meer hoeft te maken, dat wij dit voor hem oplossen.
Nou inderdaad. Ik hoop dat alle andere landen nu niet meer willen starten.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 19:35 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar ook de spelen van flexibele regels. Foute wissel is einde. Altijd al geweest. Nu het team usa is, ineens niet meer.
Nou, de schapen hebben nu geen dikke wol. Dus nadat er een zomaar lammerde heb ik ze allemaal gekeurd op slanke lijn versus kofferbakmodel.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:38 schreef AnneX het volgende:
@sigme Weer een onverwachte bevalling? Gebeurt dat als je niet kijkt? zo’n spontane bevruchting. En zie je dat aankomen aan een dikkere buik onder al die wol…
Jij hebt straks dus véél te veel lammetjesquote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, de schapen hebben nu geen dikke wol. Dus nadat er een zomaar lammerde heb ik ze allemaal gekeurd op slanke lijn versus kofferbakmodel.
Naar mijn inschatting liepen er toen zeker 3 kofferbakken rond, waarvan er nu 2 gelammerd hebben. Ik denk dus dat er nog eentje gaat lammeren, en eentje ander is een twijfelgeval.
Al deze ooien hebben al lammeren gehad dit jaar! Blijkbaar hebben ze zich ongeveer 6 weken na geboorte van de eerste worp zich opnieuw laten dekken. Heel raar, heel raar.
Je hebt alvast ruimte in de diepvries gemaakt?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij hebt straks dus véél te veel lammetjes![]()
![]()
Ja, als ik daar maar af kom!quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij hebt straks dus véél te veel lammetjes![]()
![]()
Wordt een hels karwei vrees ik.quote:
Ja, nu moet ze nog meer kinderboerderijen aanschrijven om te kijken of ze plek hebbenquote:
In hun vriezer?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, nu moet ze nog meer kinderboerderijen aanschrijven om te kijken of ze plek hebben
Dat gaat niet, Anne.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Haal je de ram de volgende keer weg bij de pas bevallen schapen?
Voor zover ik weet zijn er geen kinderboerderijen met wolvenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, nu moet ze nog meer kinderboerderijen aanschrijven om te kijken of ze plek hebben
quote:
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn er geen kinderboerderijen met wolven
Beetje vroeg geslacht smaken ze minder schapig :pquote:
Ah. Sooo. Dank voor de toelichting.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat gaat niet, Anne.
Schapen kunnen niet alleen zijn, het zijn kuddedieren. Dus ik kan geen ram in z'n uppie ergens neerzetten. Ik kan ook niet meerdere rammen houden (die gaan vechten). Dus pas als als de ramlammeren groot genoeg zijn om met de grote ram een rammenclubje te vormen - en dat is op z'n vroegst als de ramlammeren 3 à 4 maanden oud zijn, kunnen de bokken van de geiten gescheiden worden.
Als je geen ram bij je kudde wil, maar wel lammeren, dan moet je een ram huren. Hebben we ook wel eens gedaan. Beetje saai, zo'n ramloze kudde.
Dit jaar kan dat sowieso niet, wegens een besmettelijke gevaarlijke ziekte. Niet corona.
Foto nummer 2. Een lampenpoetser. Die heb ik al een tijd niet meer gezien. Voorheen stonden de sloten er vol mee.quote:Op zondag 1 augustus 2021 07:26 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Rustig en grijs is het hier. Zonnige foto’s van 2 dagen geleden. Toen was ik met de honden op pad zodat liefste kon slapen, en dat ben ik nu ook.
[ afbeelding ] perzikkruid
[ afbeelding ] sigaar
[ afbeelding ]
Haagwinde
Voor Parijs is de agenda al def... Maar in het verleden is wel eens gesproken om hockey te schrappen. Bij de mannen hebben veel goede teams over de wereld. Bij de dames is het echter NL vs de rest. Hockey heeft er iig alles aan gedaan om het spel attractiever te maken.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:26 schreef derLudolf het volgende:
Huh, hockey op de volgende OS is geen zekerheid? Wat een onzin zeg, toch gewoon een populaire sport, populairder dan skateboarden.
Ja nu je het zegt!quote:Op zondag 1 augustus 2021 10:15 schreef z80 het volgende:
Foto nummer 2. Een lampenpoetser. Die heb ik al een tijd niet meer gezien. Voorheen stonden de sloten er vol mee.
Verder is het hier ook grijs.
Na de koffie op bed kan ik je pas volgenquote:Op zondag 1 augustus 2021 12:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ehrmagerd, date-day. 14 koffie op bed en de man maakt nu ontbijt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |