abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 juli 2021 @ 18:40:49 #151
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200642003
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ff ter info, heb jij gelezen hoe die homogenisaties werken bij het KNMI en begrijp je het ook? Waarom heb je het gelezen?
Ja. Ja. Omdat ik een bovenmatige interesse in het weer en zaken daaromheen, zoals weerstatistieken, heb.

Maar willen we de 'verdwenen' hittegolven hier weer gaan bespreken? Ik heb in elk geval alles gezegd wat ik erover wilde zeggen.
Huilen dan.
pi_200642007
De bullshit van complottheorieen wederom ontmaskerd:

https://web.archive.org/w(...)/27/new-world-order/

De vuistregel (van complotdenken - toevoeging)is in principe heel eenvoudig: alle informatie die het tegengestelde beweert van de complottheorie, is vanzelfsprekend onjuist en onbetrouwbaar. Op die manier kunnen complotdenkers zichzelf permanent blijven overtuigen dat hun (verzonnen) angsten reëel en gegrond zijn. Het geeft hen ook het gevoel dat ze zich nuttig maken: door te vechten tegen de fictieve oprichting van de New World Order hebben ze het gevoel helden te zijn. Een strijd tegen een fictieve tegenstander kan je immers nooit verliezen.

oO<

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2021 18:42:52 ]
pi_200642079
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wil je dezelfde grafiek repliceren maar dan met alle weken? :P En optellen vanaf 0
Hoe bedoel je? Zoals ik hier vlak boven heb gedaan voor 80+'ers of iets anders?

quote:
, i.v.m. Devlins autisme.
Niet om het een of ander, maar je gaf net wel wat wijs advies:
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zou een gigantische zegen zijn als jij eens op de inhoud zou gaan ipv op de persoon, met je kennis.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 18:53:51 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200642136
ludo is de kwaadste niet, maar van maandenlang in dezelfde cirkeltjes discussiëren wordt iedereen een beetje kriegelig.
Huilen dan.
pi_200642164
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:53 schreef Isdatzo het volgende:
ludo is de kwaadste niet, maar van maandenlang in dezelfde cirkeltjes discussiëren wordt iedereen een beetje kriegelig.
Hij is wel vasthoudend ja. ;)

Er valt me nu trouwens wat op en dat is dat de y-assen van De Hond en mij hele andere getallen laten zien. Ik kom bij 80+'ers pas op 3% zo richting week 11, hij vanaf week 3. Curieus.
pi_200642228
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hoho Maurice een kneus noemen?
Waarom? Veel had hij goed, zo ook het lucht verspreidings effect en de ventilatie norm.
Hij had een punt dat ventilatie belangrijk was, maar zat fout dat het de hoofdreden van verspreiding is. Maar is best een kneus ja.. Alles wat ie de afgelopen jaren/decennia gedaan heeft is mislukt.. Zijn best wat mensen die zijn bloed kunnen drinken na o.a. het "Steve Jobs scholen" debacle.

Slecht gekozen naam ook.. Zeker in de huidige tijd nu Google zich diep genesteld heeft in het onderwijs :D
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_200642248
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:53 schreef Isdatzo het volgende:
ludo is de kwaadste niet, maar van maandenlang in dezelfde cirkeltjes discussiëren wordt iedereen een beetje kriegelig.
Het is gewoon irritant dat alles wat ik inbreng door hem weg gezet wordt als ondeugdelijk onderzoek.. Of dat experts/wetenschappers die ik aanhaal allemaal heksen en weet ik veel wat zijn..

Hoe kan je dan nog discussie voeren..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_200642686
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:03 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Het is gewoon irritant dat alles wat ik inbreng door hem weg gezet wordt als ondeugdelijk onderzoek.. Of dat experts/wetenschappers die ik aanhaal allemaal heksen en weet ik veel wat zijn..

Hoe kan je dan nog discussie voeren..
Of dat een statist een kneus genoemd wordt?
Vakman pur sang
pi_200642691
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Percentages laten niks zien. Absolute getallen wel
Lol.

Naja tis wel mooi geweest, met dit soort rare hersenspinsels valt er niks te halen uit in discussie gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200642708
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Joh denk je dat nou echt?
Dat is een feit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200642709
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja. Ja. Omdat ik een bovenmatige interesse in het weer en zaken daaromheen, zoals weerstatistieken, heb.

Maar willen we de 'verdwenen' hittegolven hier weer gaan bespreken? Ik heb in elk geval alles gezegd wat ik erover wilde zeggen.
Okay, interessant, misschien dat ik er een keer op terug kom als ik het gelezen heb dan ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200642724
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe bedoel je? Zoals ik hier vlak boven heb gedaan voor 80+'ers of iets anders?
Nee precies dat idd.

Lijkt er gewoon op dat Maurice zijn hypothese klopt. En dat er alle schijn is dat er niet helemaal lekker gecorrigeerd is voor demografie bij de oversterfte berekening.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200642729
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Of dat een statist een kneus genoemd wordt?
Iemand die bewezen oplichter is.. Ja die kan je wel een kneus noemen.

Even los van zijn mening/rapportage over/van Covid ;-)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_200642739
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hij is wel vasthoudend ja. ;)

Er valt me nu trouwens wat op en dat is dat de y-assen van De Hond en mij hele andere getallen laten zien. Ik kom bij 80+'ers pas op 3% zo richting week 11, hij vanaf week 3. Curieus.
Hij begint wss met tellen vanaf week 40 jaar ervoor, waarom? Geen idee, maar niet van belang.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200642747
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:01 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Hij had een punt dat ventilatie belangrijk was, maar zat fout dat het de hoofdreden van verspreiding is. Maar is best een kneus ja.. Alles wat ie de afgelopen jaren/decennia gedaan heeft is mislukt.. Zijn best wat mensen die zijn bloed kunnen drinken na o.a. het "Steve Jobs scholen" debacle.

Slecht gekozen naam ook.. Zeker in de huidige tijd nu Google zich diep genesteld heeft in het onderwijs :D
Ook niet, zie uitgaan in bars, zie carnaval.... Maar okay.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200642758
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:03 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Het is gewoon irritant dat alles wat ik inbreng door hem weg gezet wordt als ondeugdelijk onderzoek.. Of dat experts/wetenschappers die ik aanhaal allemaal heksen en weet ik veel wat zijn..

Hoe kan je dan nog discussie voeren..
Koopmans is idd een heks,

En nee ik ga inhoudelijk in op je onderzoekjes en zeg dat ze niet extern valide zijn om reden X.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 juli 2021 @ 19:55:12 #167
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200642869
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lol.

Naja tis wel mooi geweest, met dit soort rare hersenspinsels valt er niks te halen uit in discussie gaan.
Ach Maurice zijn hersenspinsels accepteer je ook blind
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200642923
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ach Maurice zijn hersenspinsels accepteer je ook blind
Waarom denk je dat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200642925
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Iemand een heks noemen is natuurlijk het ultieme kritisch zijn.
Maar goed heb al vaker de indruk gekregen bij jou dat je intelligente vrouwen eng vindt
Neehoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 juli 2021 @ 20:06:48 #170
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200643024
Heb niet het gevoel dat de boodschap echt binnenkomt, maar desondanks: niet op de man jongens...
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200643045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is een feit.
Vraag me af of je überhaupt zelfstandig kunt nadenken.
Vakman pur sang
pi_200643073
Even met alle goede bedoelingen hoor.

Als je een jaar 0,0 griep gemeten/geconstateerd hebt, met wat milde maatregelen. Die soms wel, vaak niet werden nageleefd. (Zie verpleeghuizen)

Dan is je conclusie dat Covid heul erg is en Influenza eigenlijk niets voorstelt.
En dat er ook echt geen influenza is geweest.

Nou dan kan je niet analyseren.
Vakman pur sang
pi_200643217
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Even met alle goede bedoelingen hoor.

Als je een jaar 0,0 griep gemeten/geconstateerd hebt, met wat milde maatregelen. Die soms wel, vaak niet werden nageleefd. (Zie verpleeghuizen)

Dan is je conclusie dat Covid heul erg is en Influenza eigenlijk niets voorstelt.
En dat er ook echt geen influenza is geweest.

Nou dan kan je niet analyseren.
Er waren in diezelfde periode, met dezelfde maatregelen, die soms wel en soms niet nageleefd werden, overvolle ziekenhuizen met covid patienten. Het geeft aan dat de griep en covid totaal verschillend zijn.

Jammer weer dat jij zo op de man moet spelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200643256
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:03 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Het is gewoon irritant dat alles wat ik inbreng door hem weg gezet wordt als ondeugdelijk onderzoek.. Of dat experts/wetenschappers die ik aanhaal allemaal heksen en weet ik veel wat zijn..

Hoe kan je dan nog discussie voeren..
Dat kan ook niet, wanneer alles al bij voorbaat als MSM propaganda wordt weggezet.
Daarom vind ik hier in BNW discussie voeren erg vermoeiend en dus zinloos.
pi_200643278
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:24 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Dat kan ook niet, wanneer alles al bij voorbaat als MSM propaganda wordt weggezet.
Daarom vind ik hier in BNW discussie voeren erg vermoeiend en dus zinloos.
:') 9/10x is gewoon duidelijk dat een onderzoek niet extern valide is door de populatie van de steekproef eens te bekijken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200643415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

:') 9/10x is gewoon duidelijk dat een onderzoek niet extern valide is door de populatie van de steekproef eens te bekijken.
Goh, wat toevallig dat bij jou die ene tiende keer het onderzoek van de Hond of andere wappies komt en die 9 andere keer van respectabele bronnen die jij dan net niet extern valide genoeg vind.
Je zou bijna gaan denken dat je vooringenomen bent.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200643431
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goh, wat toevallig dat bij jou die ene tiende keer het onderzoek van de Hond of andere wappies komt en die 9 andere keer van respectabele bronnen die jij dan net niet extern valide genoeg vind.
Je zou bijna gaan denken dat je vooringenomen bent.
Tis note bene hier gerepliceerd, zo ingewikkeld is statistiek bedrijven nou ook weer niet, dat is heel wat anders dan een steekproef waarbij je aan data moet komen i.p.v. dat het uiterst gedetailleerd opvraagbaar is bij het CBS.

Input voor "onderzoek" van Maurice: sterftecijfers per leeftijdscategorie per week + populatie in die leeftijdscategorie.

Dat is alles. Opvraagbaar bij CBS.
Is overigens, nogmaals, gewoon gerepliceerd hier in het topic.

Ik niet extern valide genoeg vind? Wat vinden ze er zelf van denk je?

Sanquin zou niet representatief zijn want dat zeggen ze zelf wordt hier gezegd, niet heel lang geleden een persoon van Sanquin zelf "behoorlijk representatief, we missen wat allochtonen en daar ligt het misschien wat lager maar dit is echt een goede steekproef voor de staat van het land". +- werd er gezegd.

Dat wordt door Devlin hier geinterpreteerd alsof het allemaal niks zeggends is.... Ja hoi. Ik ben "arrogant" genoeg om gewoon de conclusie te trekken dat ik niet gek ben, ik mis gezond verstand bij enkelen, en daadwerkelijk intellect bij anderen.

Ik stel vragen bij het Pienter onderzoek, omdat daar de besmettingen 1 miljoen zouden zijn op een bepaald moment, terwijl Sanquin zei 3 miljoen, terwijl V Dissel schatte 3 miljoen...

Maar de NL IFR werd nog wel ff op 1.3 geschat door het RIVM met die 1 miljoen van het Pienter onderzoek, dat zat er dus letterlijk een factor 3 boven.

Ben ik dan gek dat ik onderzoek niet helemaal vertrouw? Of is het gewoon overduidelijk dat de resultaten uiterst onnauwkeurig worden gemeten met deze verschillen? Daar is iets aan de hand, punt.

[ Bericht 9% gewijzigd door ludovico op 30-07-2021 20:43:04 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200643951
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

:') 9/10x is gewoon duidelijk dat een onderzoek niet extern valide is door de populatie van de steekproef eens te bekijken.
Leg mij dan maar is uit hoe het komt dat experts op virus gebied of bijvoorbeeld immunologen die onderzoeken allemaal onderschrijven (op een paar éénlingen nagelaten dan), vind je jezelf echt zoveel slimmer?

Ook nadat bijvoorbeeld @Isdatzo je commentaar totaal onderuit haalt?

Je hebt een enorme bias waardoor je spoken ziet die er niet zijn.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_200644088
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:10 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Leg mij dan maar is uit hoe het komt dat experts op virus gebied of bijvoorbeeld immunologen die onderzoeken allemaal onderschrijven (op een paar éénlingen nagelaten dan), vind je jezelf echt zoveel slimmer?

Ook nadat bijvoorbeeld @:isdatzo je commentaar totaal onderuit haalt?

Je hebt een enorme bias waardoor je spoken ziet die er niet zijn.
1: onzin.
2: onzin
3: onzin
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 21:59:51 #180
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_200644819
Geen idee of al gepost, kon de tekst wel kopiëren maar dan gaat iedereen om de bron zeuren. Dus bron in link :)

https://www.cdc.gov/mmwr/(...)htm?s_cid=mm7031e2_w

Lijkt mij dan toch dat vaccins niet werken of ben ik scheel?
Lach met een schone bips
pi_200645191
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:59 schreef loveyoulongtime het volgende:
Geen idee of al gepost, kon de tekst wel kopiëren maar dan gaat iedereen om de bron zeuren. Dus bron in link :)

https://www.cdc.gov/mmwr/(...)htm?s_cid=mm7031e2_w

Lijkt mij dan toch dat vaccins niet werken of ben ik scheel?
quote:
vaccination coverage among eligible Massachusetts residents was 69%. Approximately three quarters (346; 74%) of cases occurred in fully vaccinated persons
Mits mensen random getest zijn - laten we het even aannemen - zie je terug dat het geen reet uitmaakt of je gevaccineerd bent of niet voor de PCR test om virusdeeltjes bij je te vinden.

4/5 volledig gevaccineerd zegt eigenlijk geen reet, de aantallen zijn te laag.
En als er een dikke skew zit dat oude mensen met veel risico gevaccineerd zijn... Dan heb je relatief veel gevaccineerden ook in de statistieken die in het ziekenhuis komen. Maar met deze aantallen is het niks joh.

Er is voldoende ander onderzoek dat echt 80+% reduction laten zien voor ziekenhuisopname.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200645234
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Mits mensen random getest zijn - laten we het even aannemen - zie je terug dat het geen reet uitmaakt of je gevaccineerd bent of niet voor de PCR test om virusdeeltjes bij je te vinden.
Laten we het nu niet aannemen, want we zijn immers kritische denkers.
pi_200645296
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Laten we het nu niet aannemen, want we zijn immers kritische denkers.
:D
Tis mij niet duidelijk hoe ze op het spoor zijn gekomen van de testgroep van 469 mensen. Als die mensen zélf zich aanmelden voor het onderzoek heb je uiteraard gelijk een groot probleem.

https://en.wikipedia.org/wiki/Self-selection_bias
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200645323
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

:D
Tis mij niet duidelijk hoe ze op het spoor zijn gekomen van de testgroep van 469 mensen. Als die mensen zélf zich aanmelden voor het onderzoek heb je uiteraard gelijk een groot probleem.
De vraag stellen is natuurlijk wel ok, maar om nou los te gaan met aannames...

Het is overigens nog niet peer reviewed.
pi_200645334
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
maar om nou los te gaan met aannames...
"for arguments sake"

Implicaties van een onderzoek als het allemaal klopt zijn natuurlijk wel interessant.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200645429
Er is nog geen consensus in het inzicht in de belangrijkheid van Covid-19.
Op dit moment is de R waarde maar liefst 2,3 verhouding nuchtere masculine denkers/hyperventilerende angstdenkers.
Uiteindelijk zien we de trend toch verlagen door diepe ademhaling en Pilatus.
Vakman pur sang
pi_200645435
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

"for arguments sake"

Implicaties van een onderzoek als het allemaal klopt zijn natuurlijk wel interessant.
Hm ja.

Overigens stellen ze zelf ook dat je hiermee niks kunt zeggen over de effectiviteit van vaccins tegen de delta variant, en dat asymptomatische gevallen ondergerapporteerd kunnen zijn en stippen ze aan dat het gaat om groepen mensen die hier specifiek naartoe gingen, waarschijnlijk meer mannelijk alsook andere zaken die meegenomen zouden moeten worden:
quote:
The findings in this report are subject to at least four limitations. First, data from this report are insufficient to draw conclusions about the effectiveness of COVID-19 vaccines against SARS-CoV-2, including the Delta variant, during this outbreak. As population-level vaccination coverage increases, vaccinated persons are likely to represent a larger proportion of COVID-19 cases. Second, asymptomatic breakthrough infections might be underrepresented because of detection bias. Third, demographics of cases likely reflect those of attendees at the public gatherings, as events were marketed to adult male participants; further study is underway to identify other population characteristics among cases, such as additional demographic characteristics and underlying health conditions including immunocompromising conditions.


[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 30-07-2021 22:44:34 ]
pi_200645553
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Overigens stellen ze zelf ook dat je hiermee niks kunt zeggen over de effectiviteit van vaccins tegen de delta variant, en dat asymptomatische gevallen ondergerapporteerd kunnen zijn
Gevaccineerden / ongevaccineerden zijn ook niet homogene groepen qua kans dat ze een test gaan doen zegmaar....

Je kan redeneren dat mensen die vaccineren meer begaan zijn bij allerhande maatregelen en liever testen.
Je kan redeneren dat mensen die vaccineren denken dat ze geen covid meer kunnen krijgen en daardoor niet meer testen....

Het kan zijn dat gevaccineerden meer privileges krijgen en vanwege hun gedrag een veel groter risico hebben om in aanraking te komen met het virus.... Het kan zijn dat ze zich riskanter gedragen..

De groep selecteert zichzelf, tis geen random control trial oid. Er zijn echt veel te veel factoren die spelen om hier wat zinnigs mee te doen, is mijn opvatting.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 22:52:58 #189
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_200645598
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hm ja.

Overigens stellen ze zelf ook dat je hiermee niks kunt zeggen over de effectiviteit van vaccins tegen de delta variant, en dat asymptomatische gevallen ondergerapporteerd kunnen zijn en stippen ze aan dat het gaat om groepen mensen die hier specifiek naartoe gingen, waarschijnlijk meer mannelijk alsook andere zaken die meegenomen zouden moeten worden:
[..]

Toch wel fucking funny dat in de eerste plaats de gevaccineerden de sjaak zijn op dit moment. Hoewel dat fucking funny wil ik terug nemen, eerder schokkend. Maar mocht dit waar zijn, en ook als je cijfers uit sommige andere data neemt wereldwijd waar er vermoedelijk eerlijke rapportage is (israël bijv.) waar meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dan ongevaccineerd met iets meer dan 60% volledige vaccinatie dan lijkt mij dat er een gigantische shitshow staat te beginnen.

En dan begin ik nog niet over de hele ADE shit die begint te borrelen her en der.. En ik hoop echt dat iedereen die doemdenkt over deze prikken ernaast zit. Maar ik ben er bang voor.
Lach met een schone bips
pi_200645699
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:52 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Toch wel fucking funny dat in de eerste plaats de gevaccineerden de sjaak zijn op dit moment. Hoewel dat fucking funny wil ik terug nemen, eerder schokkend. Maar mocht dit waar zijn, en ook als je cijfers uit sommige andere data neemt wereldwijd waar er vermoedelijk eerlijke rapportage is (israël bijv.) waar meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dan ongevaccineerd met iets meer dan 60% volledige vaccinatie dan lijkt mij dat er een gigantische shitshow staat te beginnen.

En dan begin ik nog niet over de hele ADE shit die begint te borrelen her en der.. En ik hoop echt dat iedereen die doemdenkt over deze prikken ernaast zit. Maar ik ben er bang voor.
Das toch fukking logisch.
Denk nou eens na.

Is covid gevaarlijk voor 40minners? Nee!
Is covid gevaarlijk voor 70plussers? Ja!
Hebben alle 70plussers een super werkend immuunsysteem? nee!
Zijn alle 70plussers gevaccineerd? Ja!
Werkt dat bij iemand die een slecht immuunsysteem heeft? nee!
Wie beland er dan nog in het ziekenhuis?
Vakman pur sang
  vrijdag 30 juli 2021 @ 23:04:38 #191
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200645752
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Das toch fukking logisch.
Denk nou eens na.

Is covid gevaarlijk voor 40minners? Nee!
Is covid gevaarlijk voor 70plussers? Ja!
Hebben alle 70plussers een super werkend immuunsysteem? nee!
Zijn alle 70plussers gevaccineerd? Ja!
Werkt dat bij iemand die een slecht immuunsysteem heeft? nee!
Wie beland er dan nog in het ziekenhuis?
Zijn de 70plussers beter beschermd als de 40minners meer gevaccineerd zijn? Ja!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_200645791
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:52 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Toch wel fucking funny dat in de eerste plaats de gevaccineerden de sjaak zijn op dit moment. Hoewel dat fucking funny wil ik terug nemen, eerder schokkend. Maar mocht dit waar zijn, en ook als je cijfers uit sommige andere data neemt wereldwijd waar er vermoedelijk eerlijke rapportage is (israël bijv.) waar meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dan ongevaccineerd met iets meer dan 60% volledige vaccinatie dan lijkt mij dat er een gigantische shitshow staat te beginnen.

En dan begin ik nog niet over de hele ADE shit die begint te borrelen her en der.. En ik hoop echt dat iedereen die doemdenkt over deze prikken ernaast zit. Maar ik ben er bang voor.
Je ziet een hoop verschillende cijfers steeds verschijnen. Ook cijfers waar dan weer wat anders lijkt. Gevaccineerden zullen bv. eerder deelnemen aan grote bijeenkomsten, zullen bovengemiddeld al "zwakker" zijn, bovengemiddeld ouder zijn, etc. Je kunt niet iets eruit pikken en dan daarnaar wijzen als doorslaggevend voor wat dan ook.

Voor wat betreft dit onderzoek geven de onderzoekers zelf aan dat je er niks mee kunt vwb effectiviteit van vaccinaties tegen de delta variant.

Maar ja, wel dikke kans dat we straks een booster shot kunnen cq. moeten halen als we gevaccineerd willen zijn en dan heb je weer 30% die zegt "waarom zou ik dat doen? ik heb toch echt bizar weinig kans om serieus ziek er van te worden, dus ik doe het lekker niet".
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 23:09:26 #193
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_200645793
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Echt 80% hier is nog te dom om te poepen.
Misschien jij wel... Dit ging om een contact onderzoek na events.. Ik zie meestal niet zoveel 70+'ers op events. Je kan alles proberen te downplayen of weg te lachen. Maar als er feiten gegeven worden dan ligt het aan dit, dat, zus, zo....

Misschien zit hier wel gewoon een waarheid in, als jij het niet wil geloven prima. Maar lever dan de feiten op dit artikel op de officiële site van de CDC om ze te ontkrachten en ga geen domme propaganda roepen waar we al mee kapot gegooid worden en de mensen die het nu nog niet geloven het ook niet gaan geloven!
Lach met een schone bips
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 23:14:41 #194
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_200645861
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Echt 80% hier is nog te dom om te poepen.
Daarbij zijn de meeste ongevaccineerden dat bij keus en die houden ook geen rekening met Covid maatregelen omdat ze dit onzin vinden, teven staat er in het artikel dat de ziekenhuisopnames er een leeftijd window was van 20-70 dus ook jonge gevaccineerden. En er expliciet bij genoemd is dat de enige ongevaccineerde opname een man was MET onderliggend lijden.. Dus probeer niet de wijsneus uit te hangen met jouw onzin.
Lach met een schone bips
  vrijdag 30 juli 2021 @ 23:15:21 #195
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200645866
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:09 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Misschien jij wel... Dit ging om een contact onderzoek na events.. Ik zie meestal niet zoveel 70+'ers op events. Je kan alles proberen te downplayen of weg te lachen. Maar als er feiten gegeven worden dan ligt het aan dit, dat, zus, zo....
hangt van het soort event af. Huishoudbeurs zit vol 70+
quote:
Misschien zit hier wel gewoon een waarheid in, als jij het niet wil geloven prima. Maar lever dan de feiten op dit artikel op de officiële site van de CDC om ze te ontkrachten en ga geen domme propaganda roepen waar we al mee kapot gegooid worden en de mensen die het nu nog niet geloven het ook niet gaan geloven!
Waar in dat stuk staat er een conclusie?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 23:16:21 #196
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_200645872
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

hangt van het soort event af. Huishoudbeurs zit vol 70+
[..]

Waar in dat stuk staat er een conclusie?
Die staat er niet dus waar kan jij of je buddies een conclusie uit trekken?
Lach met een schone bips
  vrijdag 30 juli 2021 @ 23:50:54 #197
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200646353
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

beste is vanavond keihard zuipen, hoofdpijn heb je morgen toch.
Was ik al mee bezig
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 30 juli 2021 @ 23:57:03 #198
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200646449
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:16 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Die staat er niet dus waar kan jij of je buddies een conclusie uit trekken?
Maar jij trekt wel de conclusie dat vaccins niet werken. Apart
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200646740
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Maar jij trekt wel de conclusie dat vaccins niet werken.
Vaccins werken zeker
ze werken je naar de kloten :')

quote:
Apart
precies
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 00:29:38 #200
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_200646863
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Maar jij trekt wel de conclusie dat vaccins niet werken. Apart
Nee ik vraag me dat af naar aanleiding van deze gegevens. Ik vraag mij af of alles klopt wat ons verteld is. Maar goed, ik heb het al eens eerder gezegd hier dat als je een afwijkende mening/idee hebt over Covid er bloedhonden zijn die erop duiken. Jij krijgt de gouden medaille vriend :)

Grappig ook dat wanneer er cijfers zijn er zo snel mogelijk overheen geluld word om die naar de achtergrond te "typen" Maar jij bent niet de enige hoor.

Ik ben wel blij dat er hier op dit forum nog heel veel mensen zijn die wel vragen durven te stellen bij al deze bullshit. En ik kan wel zeggen "jammer dat jij dat niet doet". Maar het is jouw eigen keuze en die respecteer ik ook.
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')