abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200666321
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 02:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Lees eens wat minder tweets en meer artikelen. Dit staat er:
[..]

Ik kan ook lezen hoor en ik heb meer het idee dat jij de artikelen niet leest die in de tweets staan. Daar zijn ze nl ook voor bedoeld :')

Wat wil je nou zeggen eik? Ja de kans op doodgaan is laag. En nu? Niks meer aan doen? Feit is dat het aantal opnames in ziekenhuizen oploopt, dat experts waarschuwen en adviseren voorzorgsmaatregelen te nemen om de schade zoveel mogelijk te beperken. Wat is daar mis mee?

En nee geen zin in een discussie over de effectiviteit en het ongemak van mondkapjes. De meeste experts zeggen dat de mondkapjes weliswaar niet 100% garantie bieden maar wel dat ze verdere verspreiding kunnen vertragen net zoals allerlei andere maatregelen.

Komt nog bij dat er op scholen niet alleen kinderen rondlopen, er zijn ook talloze volwassenen werkzaam.

Echt weg nu :W

[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 01-08-2021 03:33:08 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200666508
Kwam deze nog tegen.

Het zoveelste artikel (ik post ze lang niet allemaal die ik lees), een interview met een kinderarts in Houston die (genuanceerd) vertelt wat er speelt. En nee het heeft helemaal niks te maken met angstzaaierij of met het overdrijven van het gevaar voor kinderen, het is de realiteit. Het is ook gewoon je (morele) plicht als kinderarts om de feiten te benoemen, eventueel te waarschuwen als er een toename is in het aantal ziekenhuis-opnames en zonodig te adviseren over te nemen maatregelen.

twitter

quote:
What advice do you give the parents of kids 12 and under who can’t be vaccinated?

The advice I’ve given them is, No. 1, to rewind and go back to their peak time of concern — to go back to the period of time when there was a lot of uncertainty about COVID. Rewind to that mentality.

I want them masking. I want them distancing. This doesn’t mean they can’t be outside. This doesn’t mean they can’t see their friends and they can’t interact. They can go for a bike ride, etc. There’s plenty that children can and need to do. But we have to be very careful right now.
En tja dan heb je ook de mening van @MoreDakka op FOK! die het allemaal maar absurd vindt. Moeilijk, moeilijk ... :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 01-08-2021 04:12:58 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200670263
Gisteren op NPO1 nog een dokter die zei dat kinderen in Nederland weer gewoon 'vrij' gelaten moeten worden met scholen omdat we er maar mee moeten leren leven en corona toch niet weggaat. Alle risicogroepen hebben zich kunnen laten vaccineren.

Zoveel dokters zoveel meningen...
pi_200672261
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:45 schreef BEFEM het volgende:
Gisteren op NPO1 nog een dokter die zei dat kinderen in Nederland weer gewoon 'vrij' gelaten moeten worden met scholen omdat we er maar mee moeten leren leven en corona toch niet weggaat. Alle risicogroepen hebben zich kunnen laten vaccineren.

Zoveel dokters zoveel meningen...
Ik ben het daar ook wel mee eens. En paar dode kinderen door covid is acceptabel. Dat accepteren we in het verkeer ook. Anders hadden we wel een Max. Snelheid van 10km ingesteld in woonwijken of een paar miljard uitgegeven om autovrije wijken te creëren. Covid is nu onderdeel van ons leven. Zolang de ziekenhuizen niet overlopen en/of het r-cijfer niet te hoog is geen bijzondere maatregelen.

Ik snap het allemaal wel, leven met covid is nog steeds niet geinternaliseerd, maar heel langzaam, zeker met de huidige vaccinatiegraad moeten we er wel naar toe.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_200673262
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik ben het daar ook wel mee eens. En paar dode kinderen door covid is acceptabel. Dat accepteren we in het verkeer ook. Anders hadden we wel een Max. Snelheid van 10km ingesteld in woonwijken of een paar miljard uitgegeven om autovrije wijken te creëren. Covid is nu onderdeel van ons leven. Zolang de ziekenhuizen niet overlopen en/of het r-cijfer niet te hoog is geen bijzondere maatregelen.

Ik snap het allemaal wel, leven met covid is nog steeds niet geinternaliseerd, maar heel langzaam, zeker met de huidige vaccinatiegraad moeten we er wel naar toe.
Eens.
pi_200673580
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ja, maar dit topic gaat over de VS, een land waar de vaccinatie graad zwaar achterblijft bij die van ons en er dus een hele andere uitgangssituatie is. Laten we nu niet gaan doen alsof je beleid daar en hier gelijk kan schakelen en laten we ook ontopic blijven :P
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:04:22 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200674353
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 01:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

https://www.forbes.com/si(...)ows/?sh=6ed888855fa8
[..]

En uit het artikel waar je tweet over gaat:
[..]

Misschien is het handig om het artikel te lezen in plaats van alleen de tweet. Dan had je bijvoorbeeld ook al gezien dat het aantal kinderen in die ziekenhuizen niet boven de lage tientallen uit komt. Een stijging van 12 kinderen naar 24 wordt dan uitgelegd als een verdubbeling en dus een probleem. De oplossing is simpel: vaccineren. Elke andere zogenaamde oplossing doet alleen maar meer schade toe.

Waar komt die drang toch vandaan om het gevaar voor kinderen zo enorm te overdrijven? Wat is de reden voor het in stand houden van die angstcultuur? Waarom reageer je niet op inhoudelijke posts die reageren op je tweetdiarree?
Laat dat nu juist, vooral in het Zuiden van de VS, nogal een dingetje zijn onder GOP-geïndoctrineerde complotdenkers die regelmatig met god zelve menen te communiceren.

Verder, over overdrijven gesproken, misschien nog eens je klaagzang over hoe door de maatregelen van afgelopen jaar er een hele generatie kids kapot is gemaakt. Of zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:10:07 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200674466
quote:
81s.gif Op zondag 1 augustus 2021 02:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik kan ook lezen hoor en ik heb meer het idee dat jij de artikelen niet leest die in de tweets staan. Daar zijn ze nl ook voor bedoeld :')

Wat wil je nou zeggen eik? Ja de kans op doodgaan is laag. En nu? Niks meer aan doen? Feit is dat het aantal opnames in ziekenhuizen oploopt, dat experts waarschuwen en adviseren voorzorgsmaatregelen te nemen om de schade zoveel mogelijk te beperken. Wat is daar mis mee?

En nee geen zin in een discussie over de effectiviteit en het ongemak van mondkapjes. De meeste experts zeggen dat de mondkapjes weliswaar niet 100% garantie bieden maar wel dat ze verdere verspreiding kunnen vertragen net zoals allerlei andere maatregelen.

Komt nog bij dat er op scholen niet alleen kinderen rondlopen, er zijn ook talloze volwassenen werkzaam.

Echt weg nu :W

Dat is ook altijd wel een mooie bij die 'denk aan de kinderen!'-types die per se de scholen open willen. Dat daar inderdaad ook volwassenen werken - leraren, conciërges, administratieve medewerkers - boeit ze dan weer wat minder; die moeten ook niet zeuren want die willen 'toch altijd vrij' of iets dergelijks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200674782
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar dit topic gaat over de VS, een land waar de vaccinatie graad zwaar achterblijft bij die van ons en er dus een hele andere uitgangssituatie is. Laten we nu niet gaan doen alsof je beleid daar en hier gelijk kan schakelen en laten we ook ontopic blijven :P
Daar hebben zwakkeren ook gewoon de mogelijkheid gehad om zich te laten vaccineren en ook daar gaat corona gewoon onderdeel worden van het leven. Je kan moeilijk de scholen dicht houden tot je een vaccinatiegraad van 90% hebt.
pi_200674805
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:24 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Daar hebben zwakkeren ook gewoon de mogelijkheid gehad om zich te laten vaccineren en ook daar gaat corona gewoon onderdeel worden van het leven.
Nou, nee, iedereen heeft die kans gehad en gezien het nogal zwaar aanwezige overgewicht bij de Amerikaanse bevolking valt een nogal groot deel daar in de risico categorie maar dat is dus het punt niet.
  Overall beste user 2022 zondag 1 augustus 2021 @ 19:06:15 #111
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200681178
twitter

Probeert hij hier een signaal naar Trump af te geven? Giuliani schijnt hard door zijn cash te branden terwijl Trump net 82 miljoen heeft binnengeharkt van het klootjesvolk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_200681390
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:06 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Probeert hij hier een signaal naar Trump af te geven?
Giuliani schijnt hard door zijn cash te branden terwijl Trump net 82 miljoen heeft binnengeharkt van het klootjesvolk.
Denk eerder dat hij doelt op mogelijke officieren van justitie. En op zijn siciliaans (zoals mafiosi's) ook vaak roepen ik doe niks verkeerd, ookal heb ik gedaan waar jij me van beschuldigd. God zal over jullie oordelen.
  Overall beste user 2022 zondag 1 augustus 2021 @ 19:22:22 #113
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200681414
Of hij weet al dat hij zal branden in de hel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_200682075
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is ook altijd wel een mooie bij die 'denk aan de kinderen!'-types die per se de scholen open willen. Dat daar inderdaad ook volwassenen werken - leraren, conciërges, administratieve medewerkers - boeit ze dan weer wat minder; die moeten ook niet zeuren want die willen 'toch altijd vrij' of iets dergelijks.
Wat weet je toch altijd leuke stropoppen te verzinnen. Echt een bijdrage voor het topic dit ^O^
pi_200682117
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar dit topic gaat over de VS, een land waar de vaccinatie graad zwaar achterblijft bij die van ons en er dus een hele andere uitgangssituatie is. Laten we nu niet gaan doen alsof je beleid daar en hier gelijk kan schakelen
Waarom niet? De vaccinatiegraad is op dit moment hoger in de VS dan in Nederland trouwens, als je het over twee prikken hebt.
pi_200682190
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom niet? De vaccinatiegraad is op dit moment hoger in de VS dan in Nederland trouwens, als je het over twee prikken hebt.
Als je het hebt over "volledig gevaccineerd" niet:

Ik zou overigens dan ook wel weer niet stellen dat de we zwaar op ze voor lopen echter, al zullen er vast staten zijn waar dat voor geldt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_200682230
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zou overigens dan ook wel weer niet stellen dat de we zwaar op ze voor lopen echter, al zullen er vast staten zijn waar dat voor geldt.
Je hebt gelijk, ik keek naar oude data :) Het vaccinatietempo in Nederland is hoger. Maar goed wat Tijger_m zegt is dus onzin. Beleid kan best vergeleken worden.
pi_200682274
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het verschil is vooral dat de vaccinatiegraad in Nederland nog steeds volop aan het stijgen is, terwijl het tempo in de VS al heel lang weg is. Dat zie je vooral aan het verschil tussen het mensen met 1 of 2 prikken (70 procent in NL, 58 in de VS).
pi_200682314
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik keek naar oude data :) Het vaccinatietempo in Nederland is hoger. Maar goed wat Tijger_m zegt is dus onzin. Beleid kan best vergeleken worden.
Nee, wat jij zegt is onzin. Niet het vaccinatietempo ligt bij ons hoger (Amerika was immer veel eerder en veel sneller aan het vaccineren), maar de vaccinatiebereidheid ligt bij ons veel hoger, waardoor we hier NOG STEEDS massaal vaccineren terwijl de VS met gratis geld moet strooien om nog prikken te kunnen zetten.
pi_200682390
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het verschil is vooral dat de vaccinatiegraad in Nederland nog steeds volop aan het stijgen is, terwijl het tempo in de VS al heel lang weg is. Dat zie je vooral aan het verschil tussen het mensen met 1 of 2 prikken (70 procent in NL, 58 in de VS).
Dit inderdaad. In de VS stagneert het al, dat zal hier later nog komen.
Grote verschil is natuurlijk dat er sommige staten zijn waar de vaccinatiegraad echt heel laag is. Dat is echt een probleem.

Als je hier kijkt kun je wat mij betreft als er niets veranderd over 2 maanden alles open gooien.
Even onder voorbehoud natuurlijk.
pi_200682446
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, wat jij zegt is onzin. Niet het vaccinatietempo ligt bij ons hoger (Amerika was immer veel eerder en veel sneller aan het vaccineren), maar de vaccinatiebereidheid ligt bij ons veel hoger, waardoor we hier NOG STEEDS massaal vaccineren terwijl de VS met gratis geld moet strooien om nog prikken te kunnen zetten.
Je snapt niet wat vaccinatietempo betekent, dat mag.
pi_200682555
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je snapt niet wat vaccinatietempo betekent, dat mag.
Jij snapt niet wat vaccinatiegraad betekent en probeert vervolgens anderen terecht te wijzen, dat is een beetje sneu.
pi_200682980
Ik snap best dat er mensen uit een geloofsovertuiging, eigen keus of angst voor een onbekend medicijn geen vaccin willen nemen, maar uit rancune tegen de federale regering je niet laten vaccineren is goed voor een top5 van stommiteiten
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200683307
Wie had nou gedacht?
twitter
pi_200683366
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 21:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

Bek dicht nu.
Op je pik getrapt omdat je op je fouten werd gewezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')