Kan geen kwaad.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:08 schreef KennyPowers het volgende:
Vast niet ooit, maar Pieter vd Hoogeband moet ontslagen worden.
Hehe.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Tegen die tijd zijn ze wel allemaal positief voor COVID getest en mogen niet meer meedoen.
Vier jaar daarvoor volgens mij ook al. Omdat er altijd wel een opportunist bij is die niet weet dat Nederland nooit veel medailles pakt de eerste dagen.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:09 schreef ijs_beer het volgende:
Voor m'n gevoel was dit topic er tijdens Rio. En dat werd uiteindelijk ook best prima.
Ja precies. En VDP had ik een medaille verwacht, maar niet per se goud.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:12 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie vooral verrassingen teleurstellen. Er is pas één voorspelde gouden medaille niet gehaald.
~ Sterf niet als een opportunist, een gekende uitspraakquote:Op maandag 26 juli 2021 09:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vier jaar daarvoor volgens mij ook al. Omdat er altijd wel een opportunist bij is die niet weet dat Nederland nooit veel medailles pakt de eerste dagen.
Op Het vrouwenwielrennen en Matthieu na niet echt.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Er zijn al aardig wat "zekerheidjes" weg
Matthieu was helemaal geen zekerheid. Dat hebben velen zichzelf aangepraatquote:Op maandag 26 juli 2021 09:21 schreef Max23 het volgende:
[..]
Op Het vrouwenwielrennen en Matthieu na niet echt.
Mwah, voor goud zeker geen zekerheidje, maar een medaille was toch wel verwachtquote:Op maandag 26 juli 2021 09:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Matthieu was helemaal geen zekerheid. Dat hebben velen zichzelf aangepraat
NOS is fakenewsquote:Op maandag 26 juli 2021 09:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Muah. Er zijn het afgelopen jaar niet echt wedstrijden geweest waar alle toppers aanwezig waren, dan geven die medailles wel een vertekend beeld.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:26 schreef Max23 het volgende:
[..]
Mwah, voor goud zeker geen zekerheidje, maar een medaille was toch wel verwacht
En één foute landing verwijderd van het zilver in het skateboarden, waar dat echt totaal niet in de lijn der verwachting lagquote:Op maandag 26 juli 2021 09:26 schreef heywoodu het volgende:
Nederland was na vandaag toch wel ingeschat op ongeveer drie en misschien vier medailles en er zijn nog maar drie medailles, haha wat slecht
Uh, als één land een medaille af had kunnen snoepen van Japan of Brazilië daar was het Nederland geweest. Met de kanttekening dat die twee wel redelijk verwacht werden op het hele podium.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En één foute landing verwijderd van het zilver in het skateboarden, waar dat echt totaal niet in de lijn der verwachting lag
Het lag ook totaal niet in de lijn der mijn verwachting dat het zo'n knullige bende was waar er vaker wel dan niet gevallen wordt.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uh, als één land een medaille af had kunnen snoepen van Japan of Brazilië daar was het Nederland geweest. Met de kanttekening dat die twee wel redelijk verwacht werden op het hele podium.
Echt tegenvallen wil ik niet eens zeggen. Weinig zekere medailles vergooit. Maar er vallen ook nog geen kwartjes de goede kant op inderdaad.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:04 schreef ijs_beer het volgende:
We zijn 3 dagen onderweg, paultje. Valt nog niks zinnigs over te zeggen. (Hoewel het idd een beetje tegenvalt)
Kwartjes die vallen doet voorkomen alsof het pure pech is.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Echt tegenvallen wil ik niet eens zeggen. Weinig zekere medailles vergooit. Maar er vallen ook nog geen kwartjes de goede kant op inderdaad.
Dat het is meer. Mixed boogschieten is eigenlijk wat dan nog e een beetje beter uitviel. Andere twee medailles zoals verwacht.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Echt tegenvallen wil ik niet eens zeggen. Weinig zekere medailles vergooit. Maar er vallen ook nog geen kwartjes de goede kant op inderdaad.
Maar dat is niet per se iets Nederlands. En ook niet per se iets van deze Spelen.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kwartjes die vallen doet voorkomen alsof het pure pech is.
Komt uiteraard ook stressbestendigheid en kwaliteit bij kijken.
Iedereen leest we gaan 30+ medailles halen en we hebben nu er nog maar 3. Dat is rampzaligquote:Op maandag 26 juli 2021 09:26 schreef heywoodu het volgende:
Nederland was na vandaag toch wel ingeschat op ongeveer drie en misschien vier medailles en er zijn nog maar drie medailles, haha wat slecht
We lopen DERTIG medailles achter op schema!quote:Op maandag 26 juli 2021 09:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Iedereen leest we gaan 30+ medailles halen en we hebben nu er nog maar 3. Dat is rampzalig
Ja want dat heeft NL alleen?quote:Op maandag 26 juli 2021 09:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kwartjes die vallen doet voorkomen alsof het pure pech is.
Komt uiteraard ook stressbestendigheid en kwaliteit bij kijken.
Van wat ik gezien heb bij de NOS, en dat is heel weinig, kreeg ik het idee dat Nederland wel even goud ging ophalen bij 80% van de onderdelen waar een Nederlander aan meedoet. Dan creëer je wel een verwachtingspatroon.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben zat echte winnaars gehad. Ik noem een vd Hoogeband of een de Bruyn.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar dat is niet per se iets Nederlands. En ook niet per se iets van deze Spelen.
Speelt ook mee dat we van de duizenden mensen hier slechts een handjevol meekrijgen. We zien niet dat Pietje uit Mongolië in de eerste ronde van het zwemmen uitvalt.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:49 schreef PirE het volgende:
[..]
Van wat ik gezien heb bij de NOS, en dat is heel weinig, kreeg ik het idee dat Nederland wel even goud ging ophalen bij 80% van de onderdelen waar een Nederlander aan meedoet. Dan creëer je wel een verwachtingspatroon.
Slechte mentale weerbaarheid, misschien. Zie je ook onder de volgers hier. Zodra een Nederlander even niet vooraan of bovenaan staat wordt de sporter gelijk afgeschreven.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat dit typisch Nederlands is? Of van deze Spelen? Ik zeg alleen dat we niet moeten doen alsof dit allemaal pure pech is. Gewoon gebrek aan kwaliteit.
Denk je?quote:
VDH OUTquote:Op maandag 26 juli 2021 09:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We lopen DERTIG medailles achter op schema!
Dat laatste beweerde ook niemand. Zeggen dat een kwartje verkeerd valt betekend niet dat het over geluk gaat.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
We hebben zat echte winnaars gehad. Ik noem een vd Hoogeband of een de Bruyn.
Je hebt wel eens betere atleten, je hebt weleens mindere. Daar doe je weinig aan.
Ik zeg toch nergens dat dit typisch Nederlands is? Of van deze Spelen? Ik zeg alleen dat we niet moeten doen alsof dit allemaal pure pech is. Gewoon gebrek aan kwaliteit.
Dat is ook een kwaliteit.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:53 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Slechte mentale weerbaarheid, misschien. Zie je ook onder de volgers hier. Zodra een Nederlander even niet vooraan of bovenaan staat wordt de sporter gelijk afgeschreven.
Precies. Plus denken dat medailles altijd netjes over de hele Spelen behaald worden. Ja dan valt het begin altijd tegen.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit topic is er ook elke vier (dit keer vijf) jaar heMensen hebben gewoon de verwachting dat we hier even 80 medailles halen, maar dat is natuurlijk belachelijk.
Mevrouw van Zetten uit Tiel-rekenkundequote:Op maandag 26 juli 2021 09:49 schreef kilon het volgende:
We staan op 1 medaille per dag. We komen dus uit op 16 medailles. Dat is wiskunde.
De onzin is echt geweldig om te lezen. Nederland zou op dit moment, of na vandaag eigenlijk, in een gunstig geval op vier medailles staan. Het zijn er nu drie. NET-NIET-SPELEN!!quote:Op maandag 26 juli 2021 10:00 schreef crv het volgende:
De media moesten vooraf blatebn dat dit de beste spelen ooit zouden worden....
Nu gaat het er toch echt op lijken dat door verschillende omstandigheden de "net-niet" spelen gaan worden.
Hoogmoed .....
De VS stond na 1 dag op 0 medailles, dus die gaan helemaal geen medailles halen deze spelen!quote:Op maandag 26 juli 2021 10:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mevrouw van Zetten uit Tiel-rekenkunde
misschien komt het negatiever over als bedoeld maar voor het wielrennen is het toch tegenvallendquote:Op maandag 26 juli 2021 10:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De onzin is echt geweldig om te lezen. Nederland zou op dit moment, of na vandaag eigenlijk, in een gunstig geval op vier medailles staan. Het zijn er nu drie. NET-NIET-SPELEN!!
Ja, bij wielrennen werd een medaille verwacht. Misschien in een heel gunstig geval twee (en niet, zoals Tom Egbers bleef roepen, 'goud zilver en brons werd verwacht!'). Het werd er één, dus Nederland ligt daar helemaal niet achter. Het was alleen de eerste echt grote kans op goud en die ging wel fout, maar er zijn er echt nog meer dan genoeg. Het is dag drie, nota bene.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:04 schreef crv het volgende:
[..]
misschien komt het negatiever over als bedoeld maar voor het wielrennen is het toch tegenvallend
Zwemmen en boogschieten daarentegen niet
Of: we staan op 3 medailles na 10% van de onderdelen. We halen er 30. Topspelen!quote:Op maandag 26 juli 2021 09:49 schreef kilon het volgende:
We staan op 1 medaille per dag. We komen dus uit op 16 medailles. Dat is wiskunde.
3? Uit m'n hoofdquote:Op maandag 26 juli 2021 10:07 schreef Nia het volgende:
Hoeveel plekken 4 hebben we momenteel behaald?
3, Mollema bij het mannenwielrennen, de mannenboogschutters en de 4 x 100m vrije slag bij vrouwenzwemmen.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:07 schreef Nia het volgende:
Hoeveel plekken 4 hebben we momenteel behaald?
Als de Britten niet weer massaal brommers hebben ingeslikt kunnen er ook nog wel wat medaljes worden binnen gehengeld bij het baanwielrennen.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
We krijgen nog roeien waar we wat kunnen pakken. En misschien nog een medaille bij tijdrit.
Het is nog niet over!
Ook op goud mis je alleen wegwielrennen. VDP was geen 100% goud. Dus ook daar lopen we nog niet echt achter.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gaan we nu trouwens ook doen alsof het gaat om aantallen medailles en niet om de gouden?
Oke
40 medailles kan dus nogquote:Op maandag 26 juli 2021 10:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De onzin is echt geweldig om te lezen. Nederland zou op dit moment, of na vandaag eigenlijk, in een gunstig geval op vier medailles staan. Het zijn er nu drie. NET-NIET-SPELEN!!
Met inmiddels vijf coronagevallen kunnen we ook dat weer als een gemiste kans zienquote:Op maandag 26 juli 2021 10:09 schreef Naesala_1981 het volgende:
Er komen nog wel veel medailles bij. Tegenwoordig is alleen je neus snuiten nog geen olympisch onderdeel.
Met de kanttekening dat dat bij het judo feitelijk ook wel een 4e plek is, in die zin dus 4 4e plaatsenquote:Op maandag 26 juli 2021 10:09 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
3, Mollema bij het mannenwielrennen, de mannenboogschutters en de 4 x 100m vrije slag bij vrouwenzwemmen.
ETA: en met Roos bij het vrouwenskateboarden en Tsjakadoea bij het judo twee vijfde plaatsen.
quote:Op maandag 26 juli 2021 10:10 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Met inmiddels vijf coronagevallen kunnen we ook dat weer als een gemiste kans zien
Haha ja, dat was een zekerheidje geweest.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:10 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Met inmiddels vijf coronagevallen kunnen we ook dat weer als een gemiste kans zien
Vooralsnog is Sydney inhalen nog steeds mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat het zomaar even gebeurd.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:00 schreef crv het volgende:
De media moesten vooraf blaten dat dit de beste spelen ooit zouden worden....
Nu gaat het er toch echt op lijken dat door verschillende omstandigheden helaas de "net-niet" spelen gaan worden.
zonder dalen geen pieken
Parijs wordt geweldig
Ik denk dat veel mensen dat echt hebben door een aantal 4de plekken. Als Mollema 9de oid was geworden, Judo gewoon was gegaan zoals het verwacht zou zijn (Geen bronze medaille partij) was dat een stuk minder geweest denk ik.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
100% goud is het nooit natuurlijk. Tenzij je een Koreaanse boogschieter bent.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ook op goud mis je alleen wegwielrennen. VDP was geen 100% goud. Dus ook daar lopen we nog niet echt achter.
We hebben al drie keer zilver met een gouden randjequote:Op maandag 26 juli 2021 10:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gaan we nu trouwens ook doen alsof het gaat om aantallen medailles en niet om de gouden?
Oke
qua goud wordt dat lastigquote:Op maandag 26 juli 2021 10:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vooralsnog is Sydney inhalen nog steeds mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat het zomaar even gebeurd.
Klopt. Zeker met de Geus en Bouwmeester die dat niet gaan halen.quote:
Bouwmeester staat er niet zo heel slecht meer voor toch?quote:Op maandag 26 juli 2021 10:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt. Zeker met de Geus en Bouwmeester die dat niet gaan halen.
Officieel niet, met hun twee derde plaatsen.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat dat bij het judo feitelijk ook wel een 4e plek is, in die zin dus 4 4e plaatsen
Als we bij de teamsprint geen goud winnen gooi ik alles het raam uit.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:13 schreef Redefine het volgende:
Het wordt pas problematisch als bij het roeien en baanwielrennen er weinig medailles worden gepakt.
Gezien jouw manier van posten gelooft niemand dat je jezelf geen zorgen maaktquote:Op maandag 26 juli 2021 10:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
100% goud is het nooit natuurlijk. Tenzij je een Koreaanse boogschieter bent.
Maar een VDP was natuurlijk gewoon favoriet. Dat je dan niet wint, a la. Maar vallen is dan gewoon sneu.
Ach, ik ga me geen zorgen maken. Ben toch geen Nederlander.
Ik maak me alleen zorgen om mijn gewicht.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Gezien jouw manier van posten gelooft niemand dat je jezelf geen zorgen maakt
Wegwielrennen ipv skateboardenquote:Op maandag 26 juli 2021 10:14 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Officieel niet, met hun twee derde plaatsen.![]()
Maar zelfs dan nog, dan zijn dat een verrassing (judo), een redelijk verwachte vierde plaats (dameszwemmen) en twee die ik niet zo kan plaatsen (boogschieten en skateboarden). Dus eigenlijk min of meer positieve resultaten, die vierde plaatsen, die dan wel weer negatief worden uitgelegd.
Mwah. VdP was een van favorieten. Niet de uitgesproken topfavoriet.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
100% goud is het nooit natuurlijk. Tenzij je een Koreaanse boogschieter bent.
Maar een VDP was natuurlijk gewoon favoriet. Dat je dan niet wint, a la. Maar vallen is dan gewoon sneu.
Ach, ik ga me geen zorgen maken. Ben toch geen Nederlander.
Nee. Maar voor goud is het gat naar Rindom wel erg groot.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bouwmeester staat er niet zo heel slecht meer voor toch?
Leuk dat jij dat vind maar bij bookmakers was hij de 2.0 favoriet. Alleen pidlock en de Zwitser kwamen beetje in de buurt.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:17 schreef 297534 het volgende:
[..]
Mwah. VdP was een van favorieten. Niet de uitgesproken topfavoriet.
Weersomstandigheden ook erg in voordeel Aziaten/zuid-Amerikanen.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:20 schreef PS. het volgende:
Het zijn sowieso de kutste spelen ooit. (oke 1972 was ook geen pretje), maar de hele sfeer ontbreekt, geen publiek. Je kan zo van de 1 op andere dag corona hebben waardoor het einde is. Veel hebben minder kunnen trainen enz.
Ik denk dat het voor de atleten ook minder is om dit jaar iets te winnen, er spelen zoveel andere factoren mee waar je zelf geen invloed op hebt.
Eens. Voor mij zijn medailles in de paardensport (uitgezonderd springen), boksen en showsporten wel lekker voor de medaillespiegel. Maar verder boeit mij dat niet zo. Maar als Heemskerk goud zou pakken bij het zwemmen vind ik de Spelen bij wijze van spreken al geslaagd.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:16 schreef Naesala_1981 het volgende:
Je kan ook beter een paar mooie gouden medailles pakken, zoals de volleyballers in Atlanta en de waterpolodames.
Die hoeveelheid is nu interessant voor sommigen, maar over een maand ben je het weer vergeten tot de media het gaat herkauwen bij de volgende zomerspelen.
Op dat vlak is het inderdaad wel vrij matig.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:20 schreef PS. het volgende:
Het zijn sowieso de kutste spelen ooit. (oke 1972 was ook geen pretje), maar de hele sfeer ontbreekt, geen publiek. Je kan zo van de 1 op andere dag corona hebben waardoor het einde is. Veel hebben minder kunnen trainen enz.
Ik denk dat het voor de atleten ook minder is om dit jaar iets te winnen, er spelen zoveel andere factoren mee waar je zelf geen invloed op hebt.
Dat doen de meeste grote sportlanden.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:19 schreef riazop het volgende:
Nederland is het enige land waar ze de medailles vooraf tellen ipv achteraf
arrogantie afgestraft denk ik?
quote:Op maandag 26 juli 2021 10:19 schreef riazop het volgende:
Nederland is het enige land waar ze de medailles vooraf tellen ipv achteraf
arrogantie afgestraft denk ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |