abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200560036
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:26 schreef ludovico het volgende:

dat is geenszins een risico waar je de samenleving voor op slot gaat gooien.
Gaan we weer. De enige maatregelen die wij hebben in NL zijn dat de kroegen een uurtje eerder dicht moeten en er geen festivals zijn deze zomer. Met je 'samenleving op slot gooien' :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200560045
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vaccinatie verlaagt die kans met ruim 90% en voorkomt dat als je toch besmet raakt je ernstig ziek word. Lijkt me wel de moeite om daarvoor even een prik te halen.
Voor het gros van de mensen is dit zeker waar, of dat zo is voor de groep gezond en 20- of zelfs 30- wil ik in twijfel trekken.

Bedoel, zo ingewikkeld is het ook weer niet om mij te overtuigen, laat maar zien dat het gezonde 20'ers zijn in het ziekenhuis, laat maar zien wat dat risico is voor dat risicoprofiel op ernstige Covid, misschien overtuig je me wel.

Als ik kijk naar de grafiek van Robin Fransman is het risico nihil.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200560051

"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200560096
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:28 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Zegt Ludo die iedereen die met bewijs of feiten komt die zijn waarheid tegenspreken; meteen maar dom noemt. Daar nog buiten gelaten hoe je experts wegzet..

Sorry maar dat op de man spelen lok je toch echt zelf uit, en je doet er net zo hard aan mee.
Ik kaart aan waarom ik methodologie in onderzoek fout vind, danwel de interpretatie van de resultaten fout vind. Vaak te vinden in externe validiteit van het onderzoek. Gewoon inhoudelijk dus.
pi_200560104
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Voor het gros van de mensen is dit zeker waar, of dat zo is voor de groep gezond en 20- of zelfs 30- wil ik in twijfel trekken.

Bedoel, zo ingewikkeld is het ook weer niet om mij te overtuigen, laat maar zien dat het gezonde 20'ers zijn in het ziekenhuis, laat maar zien wat dat risico is voor dat risicoprofiel op ernstige Covid, misschien overtuig je me wel.

Als ik kijk naar de grafiek van Robin Fransman is het risico nihil.
Er zijn heel veel berichten, filmpjes en statistieken voorbij gekomen van jonge mensen, ook twintigers, die ernstig ziek zijn geworden door corona, in het ziekenhuis zijn beland of die na een half jaar of langer nog steeds tegen long covid strijden.

Jij hebt dat allemaal al afgedaan als propaganda, onzin en ongeloofwaardig.

Dus nee, dat ga ik niet nog een keer doen bij jou. Blijf maar geloven dat die groep hoogstens een snotneus kan oplopen door corona.
pi_200560108
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gaan we weer. De enige maatregelen die wij hebben in NL zijn dat de kroegen een uurtje eerder dicht moeten en er geen festivals zijn deze zomer. Met je 'samenleving op slot gooien' :')
Jij mag de kosten 0 vinden, als het geen rationele grondslag heeft is het pure schade gebaseerd op willekeur, geen rechter die dat okay gaat vinden, maar er komen al rechtzaken....
pi_200560136
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er zijn heel veel berichten, filmpjes en statistieken voorbij gekomen van jonge mensen, ook twintigers, die ernstig ziek zijn geworden door corona, in het ziekenhuis zijn beland of die na een half jaar of langer nog steeds tegen long covid strijden.
De IHR ligt om en nabij de 0.01%. Zie bovenstaande grafiek, ik geloof er niks van, die filmpjes zijn anekdotisch "bewijs" natuurlijk zijn die er, bij influenza zijn er ook pechvogels die op de IC behandeld moeten worden die te boek staan als bere gezond.
pi_200560148
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jij hebt dat allemaal al afgedaan als propaganda, onzin en ongeloofwaardig.

Dus nee, dat ga ik niet nog een keer doen bij jou. Blijf maar geloven dat die groep hoogstens een snotneus kan oplopen door corona.
Kom dan met echte statistieken :')
Met echte ernstige symptomen, niet met wazige termen als "long Covid" - wat ik beargumenteerd een schandalige term vind voor wetenschappers om zich mee te bezigen in het politieke debat.
pi_200560151
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij mag de kosten 0 vinden, als het geen rationele grondslag heeft is het pure schade gebaseerd op willekeur.
Gelukkig heeft het wel een rationale reden.
Nederland heeft van alle Europese landen zo'n beetje de minste maatregelen. En het stoppen van de festivals en feesten kwam er pas nadat er een heuse golf aan besmette feestvierende jongeren kwam waarna Rutte zijn excuses aanbod voor het schrappen van die maatregel. Hij werd door een voldongen feit gedwongen om die maatregel terug te draaien. Niet omdat hij dat graag wou of zoals jullie roepen 'omdat hij ondernemers kapot wil maken'.
pi_200560158
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Heel verstandig ^O^
Zeker. Maar het wappentrollenleger op Twitter gaat alweer los, want totalitaire staat bladiebla
pi_200560164
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gelukkig heeft het wel een rationale reden.
Nederland heeft van alle Europese landen zo'n beetje de minste maatregelen. En het stoppen van de festivals en feesten kwam er pas nadat er een heuse golf aan besmette feestvierende jongeren kwam waarna Rutte zijn excuses aanbod voor het schrappen van die maatregel. Hij werd door een voldongen feit gedwongen om die maatregel terug te draaien. Niet omdat hij dat graag wou of zoals jullie roepen 'omdat hij ondernemers kapot wil maken'.
Die niet van de (buiten) festivals afkwamen maar van de clubs en kroegen.
En er zijn ook indicaties dat die testen voor toegang systemen niet waterdicht zijn.

Daarnaast, waarom doet het er toe dat men besmet raakt? Laten we daar SVP mee kappen, het risico van een besmetting is helemaal niet zo hoog.
pi_200560180
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

De IHR ligt om en nabij de 0.01%. Zie bovenstaande grafiek, ik geloof er niks van, die filmpjes zijn anekdotisch "bewijs" natuurlijk zijn die er, bij influenza zijn er ook pechvogels die op de IC behandeld moeten worden die te boek staan als bere gezond.
Een internationaal onderzoek naar long covid, waar je minstens 2 maanden later nog klachten moest hebben, gaf aan dat 3 op de 10 jongeren long covid op zou lopen.

Dat onderzoek is hier al gedeeld en dat heb jij al als onzinnig bestempeld. Als je het nog eens wil lezen dan moet je een paar dagen terug in deze reeks zoeken.
pi_200560209
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een internationaal onderzoek naar long covid, waar je minstens 2 maanden later nog klachten moest hebben, gaf aan dat 3 op de 10 jongeren long covid op zou lopen.
Ik zeg het nog expliciet, wat is long-covid dan? Alle symptomen worden op een grote hoop gegooid.
Welke jongeren --- zeg eens wat over de externe validiteit. Die in het ziekenhuis zijn opgenomen? Die bewezen besmet zijn geweest? Die zich aangemeld hebben voor het onderzoek?
pi_200560220
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kom dan met echte statistieken :')
Met echte ernstige symptomen, niet met wazige termen als "long Covid" - wat ik beargumenteerd een schandalige term vind voor wetenschappers om zich mee te bezigen in het politieke debat.
Al gebeurd. Ook die noem jij onzinnig. Dan houd het snel op voor mij.
pi_200560235
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Al gebeurd. Ook die noem jij onzinnig. Dan houd het snel op voor mij.
Ik ben niet zo kort door de bocht ik geef er argumenten bij.
pi_200560243
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zeg het nog expliciet, wat is long-covid dan? Alle symptomen worden op een grote hoop gegooid.
Welke jongeren --- zeg eens wat over de externe validiteit.
Werd duidelijk genoemd in dat onderzoek. Maar omdat kleinere andere onderzoeken andere criteria gebruiken vind jij het hoe dan ook onzinnig. Ook grote internationale onderzoeken zoals degene waarnaar ik refereer.
pi_200560259
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik ben niet zo kort door de bocht ik geef er argumenten bij.
Ja onzinnige. Als een onderzoek niet bevalt dan ga jij er andere eisen bij verzinnen en discrediteer jij daarmee elk onderzoek. En als een onderzoek dan wel aan jouw eerdere eisen voldoet dan verzin jij er weer nieuwe eisen bij.

Zo riep jij eerder dat het onzin was om iedereen die 2 weken nadat ze beter zijn en nog klachten had onder long covid te scharen. Een paar dagen terug werd dat internationale onderzoek hier geplaatst waar ze pas van long covid spraken 2 of 3 maanden na corona, en toen was het weer niet goed voor jou.
pi_200560268
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Werd duidelijk genoemd in dat onderzoek. Maar omdat kleinere andere onderzoeken andere criteria gebruiken vind jij het hoe dan ook onzinnig. Ook grote internationale onderzoeken zoals degene waarnaar ik refereer.
Ik heb hier een onderzoek gezien ja, waar alle symptomen op de grote hoop werden gegooid :)

Waar de testgroep zich moest aanmelden, geen Randomised Control Trial waar Isdatzo fan van is (in enige mate enorm terecht bij dit type onderzoek, tenzij je op een andere manier kan hardmaken dat het een random steekproef is (wat niet gebeurt).
pi_200560323
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja onzinnige. Als een onderzoek niet bevalt dan ga jij er andere eisen bij verzinnen en discrediteer jij daarmee elk onderzoek.
Noemen we kritisch denken, ik beargumenteer wat er mis mee is en waar er biases zitten, dat noemen we in de wetenschappelijke wereld "wetenschappelijk". Niet gewoon maar aannemen maar kritisch denken, dat leren ze je note bene op de Erasmus Universiteit waar Koopmans bij aangesloten is.
  maandag 26 juli 2021 @ 16:47:14 #245
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200560345
quote:
7s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ga je schamen.
Iedereen die braaf mee doet met uitsluiting en discriminatie van andere groepen moet zich gaan schamen . Degenen die er iets van zeggen hoeven zich niet te schamen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 26 juli 2021 @ 16:47:27 #246
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200560349
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die niet van de (buiten) festivals afkwamen maar van de clubs en kroegen.
En er zijn ook indicaties dat die testen voor toegang systemen niet waterdicht zijn.

Daarnaast, waarom doet het er toe dat men besmet raakt? Laten we daar SVP mee kappen, het risico van een besmetting is helemaal niet zo hoog.
Voorbeeldje De disco in Enschede waren er 165 besmet misschien wel meer.
Laten we er op houden dat de helft er van nog thuis woont dus 80 die gaat naar huis en besmet gezin en etc etc..
waarom doet het er toe? zoals je zelf al aan geeft zijn het de ouderen die meeste last ervaren van Covid-19 en hetzij dus in dit geval ook de jongeren die de ouderen besmetten!

Dus het kan zo zijn dat tiener niet van de ouders naar de disco mag, gaat toch besmet ouders, en ouder word heel erg ziek en overlijd misschien..
Je zal het maar op je geweten hebben omdat je zo nodig naar een disco moet!!!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_200560389
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zo riep jij eerder dat het onzin was om iedereen die 2 weken nadat ze beter zijn en nog klachten had onder long covid te scharen. Een paar dagen terug werd dat internationale onderzoek hier geplaatst waar ze pas van long covid spraken 2 of 3 maanden na corona, en toen was het weer niet goed voor jou.
Ik heb nooit gezegd dat 2-3 maanden criterium niet goed is, gezien de beperkte info en tijdsduur van de data kan je ook niet veel langer dan 2-3 maanden criterium gaan ook, dan ga je observaties verliezen.... Maakt het statistisch gezien allemaal een zwakker verhaal, iedere maand verder in de toekomst kan je alleen wel met dezelfde groep mensen meer observaties meenemen in een langere periode.
pi_200560390
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Noemen we kritisch denken, ik beargumenteer wat er mis mee is en waar er biases zitten, dat noemen we in de wetenschappelijke wereld "wetenschappelijk". Niet gewoon maar aannemen maar kritisch denken, dat leren ze je note bene op de Erasmus Universiteit waar Koopmans bij aangesloten is.
Jij begint alleen met 'kritisch denken' wanneer een tekst, bewering of onderzoek een uitslag bevat die jou niet bevalt. En dan is de uitkomst van dat 'kritische denken' altijd dat die tekst, bewering of onderzoek onzin is, niet kan kloppen of niet voldoet aan 100 extra eisen die je ter plekke bedenkt.
  maandag 26 juli 2021 @ 16:51:20 #249
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200560413
Is gewoon vuil spel gespeeld met die evenementen. Nauwelijks te verzekeren dus alles op eigen risico. Nu dik in de kosten geduwd. Denk je dat men volgend jaar weer zoiets probeert?

Goed gedaan Rutte en de Jonge. Uitvoerders van clausje. Vieze honden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_200560416
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 16:47 schreef theguyver het volgende:

[..]

Voorbeeldje De disco in Enschede waren er 165 besmet misschien wel meer.
Laten we er op houden dat de helft er van nog thuis woont dus 80 die gaat naar huis en besmet gezin en etc etc..
waarom doet het er toe? zoals je zelf al aan geeft zijn het de ouderen die meeste last ervaren van Covid-19 en hetzij dus in dit geval ook de jongeren die de ouderen besmetten!

Dus het kan zo zijn dat tiener niet van de ouders naar de disco mag, gaat toch besmet ouders, en ouder word heel erg ziek en overlijd misschien..
Je zal het maar op je geweten hebben omdat je zo nodig naar een disco moet!!!
Dat gebeurt helaas ook met influenza, maar de kans dat het met Covid gebeurt nadat opa en oma gevaccineerd zijn is nog een tandje marginaler, dit zijn risico's die je niet kan ontwijken als je normaal wilt leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')