Dat is eigenlijk al te laat. Maar je kunt nog oefenen voor de wedstrijd om brons.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:41 schreef Em31 het volgende:
Nu even in een paar minuten expert worden in Judo
Ja dit is achteraf gezien allemaal heel snugger. Nog een geluk dat het niet bij andere vluchten nog is gebeurd.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die sporters zaten dus in eenzelfde vliegtuig als 'gewone' reizigers. De sporters zijn iets van zeven keer gecteoleerd in de drie dagen voor vertrek. Terwijl gewone passagiers het met een test van 72 uur daarvoor konden doen![]()
De kans is dus bijzonder groot dat de Nederlandse sporters zijn besmet door iemand (of meerderen) die niet tot de Olympische equipe behoort![]()
Ook wel vrij bizar dat ze alles aan de voorbereiding doen en met alles rondom Corona rekening houden. Maar ze vervolgens wel naast mensen laat zitten die besmet konden zijn
Dit ging snel jaquote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk al te laat. Maar je kunt nog oefenen voor de wedstrijd om brons.
Ik schakelde in, toen hoorde ik Dijkstra praten over de Tsjech Juraj Sagan. Ja hoor, een Tsjech. Broer van een Slowaak.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ducrot riep ook eerst bij de 19 seconden op die berg dat het een gat van niks was en de rest wel terugkwam. Om dan even later te roepen dat Van Aert en Mollema gezien waren bij een verschil wat nog veel kleiner was
Thijs Zonneveld zat ook op zo'n vlucht, die zat tussen de sporters en dacht toen: shit, wat heb ik de afgelopen dagen allemaal gedaan?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die sporters zaten dus in eenzelfde vliegtuig als 'gewone' reizigers. De sporters zijn iets van zeven keer gecteoleerd in de drie dagen voor vertrek. Terwijl gewone passagiers het met een test van 72 uur daarvoor konden doen![]()
De kans is dus bijzonder groot dat de Nederlandse sporters zijn besmet door iemand (of meerderen) die niet tot de Olympische equipe behoort![]()
Ook wel vrij bizar dat ze alles aan de voorbereiding doen en met alles rondom Corona rekening houden. Maar ze vervolgens wel naast mensen laat zitten die besmet konden zijn
Op zich niet alleen achteraf. Het is raar dat je die sporters en begeleiders aan hele strenge eisen laat voldoen en ze dan dus bewust niet naast elkaar zet.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:42 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dit is achteraf gezien allemaal heel snugger. Nog een geluk dat het niet bij andere vluchten nog is gebeurd.![]()
En gelukkig dat veel gevaccineerd zijn anders waren er misschien nu al veel meer besmettingen..
Op de rug (als gevolg van een worp) is klaar, zo veel weet ik.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:48 schreef molloot200 het volgende:
Ik begrijp echt niks van judoHeb echt drie minuten zo naar de tv gekeken
![]()
![]()
En toen wederom verbaasd want toen was het al afgelopen
Ik was met mijn post bezig. Daarom deze reactie nog niet gezien. Maar precies wat ik denk.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Thijs Zonneveld zat ook op zo'n vlucht, die zat tussen de sporters en dacht toen: shit, wat heb ik de afgelopen dagen allemaal gedaan?
Dat is toch belachelijk. Ik snap dat je niet een heel vliegtuig kunt afhuren, maar dit kan wel wat beter worden geregeld. Zeker aangezien KLM partner is van het NOC.
Ik zie het maar eens in de 4 jaar, maar het wordt ook steeds vager. Het is nu meer een soort rituele dans.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:48 schreef molloot200 het volgende:
![]()
![]()
Ja precies, dat moet toch mogelijk zijn geweest zou je denken.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Op zich niet alleen achteraf. Het is raar dat je die sporters en begeleiders aan hele strenge eisen laat voldoen en ze dan dus bewust niet naast elkaar zet.
Ze zaten niet naast elkaar om te voorkomen dat één besmetting niet zou leiden tot een volledig besmette ploeg. Maar de begeleiding had toch wel kunnen bedenken dat je ze dan niet naast andere mensen moet gaan laten zitten.
Laat ze gewoon bij elkaar zitten of huur het hele vliegtuig af. Of met KLM als sponsor, maak een deal dat die vlucht alleen voor het Olympisch team was.
Ja. Dat is dan een volledig punt en heet ippon. Dat kun je ook halen door een houdgreep van 30? seconden.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Op de rug (als gevolg van een worp) is klaar, zo veel weet ik.
Er is niet veel veranderd. Enige wat je voorheen was, dat je ook een kwart punt had (Koka).quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zie het maar eens in de 4 jaar, maar het wordt ook steeds vager. Het is nu meer een soort rituele dans.
Ja sorry, H_T en ik lieten ons een beetje gaan met die relgifjes.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 06:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Goedemorgen![]()
Er was hier vannacht een feestje van de lokale hangjeugd.
Volgens mij is er minder ippon-actie. Meer aftasten en straffen scoren. Maar ik kan me vergissen, nogmaals ik zie het alleen op de Spelen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er is niet veel veranderd. Enige wat je voorheen was, dat je ook een kwart punt had (Koka).
De snelste manier om te winnen met judo is het scoren van een ippon. Dan gooi je iemand op zo'n manier omver dat de ander plat op de rug landt (beide schouders op de mat). Scoor je ippon dan is de wedstrijd meteen afgelopen en heb je gewonnenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:48 schreef molloot200 het volgende:
![]()
![]()
Maar dat heeft weinig met andere regels etc. te maken. Het is een beetje zoals bij voetbal dat er veel meer gecontroleerd wordt gespeeld.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Volgens mij is er minder ippon-actie. Meer aftasten en straffen scoren. Maar ik kan me vergissen, nogmaals ik zie het alleen op de Spelen.
quote:
Is wel zo.quote:“We zijn hier gekomen met twee kopmannen voor een medaille en we hebben er één”, zei Evenepoel bij Sporza.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |