abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200517430
Nu even in een paar minuten expert worden in Judo
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:42:27 #227
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200517460
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:41 schreef Em31 het volgende:
Nu even in een paar minuten expert worden in Judo
Dat is eigenlijk al te laat. Maar je kunt nog oefenen voor de wedstrijd om brons.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_200517466
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:39 schreef Redefine het volgende:

[..]

Die sporters zaten dus in eenzelfde vliegtuig als 'gewone' reizigers. De sporters zijn iets van zeven keer gecteoleerd in de drie dagen voor vertrek. Terwijl gewone passagiers het met een test van 72 uur daarvoor konden doen :')

De kans is dus bijzonder groot dat de Nederlandse sporters zijn besmet door iemand (of meerderen) die niet tot de Olympische equipe behoort :{

Ook wel vrij bizar dat ze alles aan de voorbereiding doen en met alles rondom Corona rekening houden. Maar ze vervolgens wel naast mensen laat zitten die besmet konden zijn :{
Ja dit is achteraf gezien allemaal heel snugger. Nog een geluk dat het niet bij andere vluchten nog is gebeurd. -O-

En gelukkig dat veel gevaccineerd zijn anders waren er misschien nu al veel meer besmettingen..
pi_200517473
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:42 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk al te laat. Maar je kunt nog oefenen voor de wedstrijd om brons.
Dit ging snel ja :D
pi_200517478
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:33 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ducrot riep ook eerst bij de 19 seconden op die berg dat het een gat van niks was en de rest wel terugkwam. Om dan even later te roepen dat Van Aert en Mollema gezien waren bij een verschil wat nog veel kleiner was :')
Ik schakelde in, toen hoorde ik Dijkstra praten over de Tsjech Juraj Sagan. Ja hoor, een Tsjech. Broer van een Slowaak.
pi_200517510
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:39 schreef Redefine het volgende:

[..]

Die sporters zaten dus in eenzelfde vliegtuig als 'gewone' reizigers. De sporters zijn iets van zeven keer gecteoleerd in de drie dagen voor vertrek. Terwijl gewone passagiers het met een test van 72 uur daarvoor konden doen :')

De kans is dus bijzonder groot dat de Nederlandse sporters zijn besmet door iemand (of meerderen) die niet tot de Olympische equipe behoort :{

Ook wel vrij bizar dat ze alles aan de voorbereiding doen en met alles rondom Corona rekening houden. Maar ze vervolgens wel naast mensen laat zitten die besmet konden zijn :{
Thijs Zonneveld zat ook op zo'n vlucht, die zat tussen de sporters en dacht toen: shit, wat heb ik de afgelopen dagen allemaal gedaan?

Dat is toch belachelijk. Ik snap dat je niet een heel vliegtuig kunt afhuren, maar dit kan wel wat beter worden geregeld. Zeker aangezien KLM partner is van het NOC.
pi_200517526
Nee niet het journaal, de realiteit boeit me de komende weken niet :(
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:48:14 #233
478909 molloot200
alles muziek.
pi_200517552
Ik begrijp echt niks van judo :') Heb echt drie minuten zo naar de tv gekeken :? :? :? En toen wederom verbaasd want toen was het al afgelopen
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:50:41 #234
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200517600
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:42 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja dit is achteraf gezien allemaal heel snugger. Nog een geluk dat het niet bij andere vluchten nog is gebeurd. -O-

En gelukkig dat veel gevaccineerd zijn anders waren er misschien nu al veel meer besmettingen..
Op zich niet alleen achteraf. Het is raar dat je die sporters en begeleiders aan hele strenge eisen laat voldoen en ze dan dus bewust niet naast elkaar zet.

Ze zaten niet naast elkaar om te voorkomen dat één besmetting niet zou leiden tot een volledig besmette ploeg. Maar de begeleiding had toch wel kunnen bedenken dat je ze dan niet naast andere mensen moet gaan laten zitten.

Laat ze gewoon bij elkaar zitten of huur het hele vliegtuig af. Of met KLM als sponsor, maak een deal dat die vlucht alleen voor het Olympisch team was.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:51:31 #235
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200517620
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:48 schreef molloot200 het volgende:
Ik begrijp echt niks van judo :') Heb echt drie minuten zo naar de tv gekeken :? :? :? En toen wederom verbaasd want toen was het al afgelopen
Op de rug (als gevolg van een worp) is klaar, zo veel weet ik.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:51:53 #236
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200517630
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:45 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Thijs Zonneveld zat ook op zo'n vlucht, die zat tussen de sporters en dacht toen: shit, wat heb ik de afgelopen dagen allemaal gedaan?

Dat is toch belachelijk. Ik snap dat je niet een heel vliegtuig kunt afhuren, maar dit kan wel wat beter worden geregeld. Zeker aangezien KLM partner is van het NOC.
Ik was met mijn post bezig. Daarom deze reactie nog niet gezien. Maar precies wat ik denk.

Daar was denk ik best wel wat voor te regelen geweest.
pi_200517653
quote:
Ik zie het maar eens in de 4 jaar, maar het wordt ook steeds vager. Het is nu meer een soort rituele dans.
pi_200517657
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:50 schreef Redefine het volgende:

[..]

Op zich niet alleen achteraf. Het is raar dat je die sporters en begeleiders aan hele strenge eisen laat voldoen en ze dan dus bewust niet naast elkaar zet.

Ze zaten niet naast elkaar om te voorkomen dat één besmetting niet zou leiden tot een volledig besmette ploeg. Maar de begeleiding had toch wel kunnen bedenken dat je ze dan niet naast andere mensen moet gaan laten zitten.

Laat ze gewoon bij elkaar zitten of huur het hele vliegtuig af. Of met KLM als sponsor, maak een deal dat die vlucht alleen voor het Olympisch team was.
Ja precies, dat moet toch mogelijk zijn geweest zou je denken.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:55:22 #239
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200517693
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Op de rug (als gevolg van een worp) is klaar, zo veel weet ik.
Ja. Dat is dan een volledig punt en heet ippon. Dat kun je ook halen door een houdgreep van 30? seconden.

Een half punt is als je iemand op zijn zij gooit (wasa-ari). Heb je dat halve punt na vijf minuten en je tegenstander niet. Dan win je. Beide een half punt is gelijk.

Scoor je twee keer zo'n Wasa-ari dan heb je ook gewonnen.

Tot slot win je ook als je tegenstander drie keer een straf kr ook krijgt.

Een straf kan zijn voor het gebruik van een verkeerde techniek of passiviteit.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:56:16 #240
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200517708
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:53 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik zie het maar eens in de 4 jaar, maar het wordt ook steeds vager. Het is nu meer een soort rituele dans.
Er is niet veel veranderd. Enige wat je voorheen was, dat je ook een kwart punt had (Koka).
pi_200517719
Chagrijnige Tom
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:57:19 #242
345170 Roger_Epiales
The Wind Weaver
pi_200517731
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 06:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Goedemorgen :W :O

Er was hier vannacht een feestje van de lokale hangjeugd. :{
Ja sorry, H_T en ik lieten ons een beetje gaan met die relgifjes. 8-)
Ik neem iig aan dat je ons bedoelt, omdat je het over jeugd hebt. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_200517756
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:56 schreef Redefine het volgende:

[..]

Er is niet veel veranderd. Enige wat je voorheen was, dat je ook een kwart punt had (Koka).
Volgens mij is er minder ippon-actie. Meer aftasten en straffen scoren. Maar ik kan me vergissen, nogmaals ik zie het alleen op de Spelen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 24 juli 2021 @ 11:00:12 #244
39237 crew  H_T
2733
pi_200517771
quote:
De snelste manier om te winnen met judo is het scoren van een ippon. Dan gooi je iemand op zo'n manier omver dat de ander plat op de rug landt (beide schouders op de mat). Scoor je ippon dan is de wedstrijd meteen afgelopen en heb je gewonnen ^O^

Landt iemand niet plat op de rug maar wel bijna, dan kan je daarvoor een waza-ari krijgen. De wedstrijd gaat door, maar scoort een judoka een tweede waza-ari dan telt dat ook als ippon en is de wedstrijd klaar. Vroeger had je ook nog de lagere scores yuko on koka, maar die zijn in elk geval op hoog niveau afgeschaft en boeien dus niet.

Heb je iemand omver gegooid maar nog niet automatisch gewonnen, dan pak je de ander in een houdgreep (of probeer je dat op z'n minst). Heb je de ander lang genoeg in een gecontroleerde houdgreep (ik geloof een schouder tegen de mat) dan scoor je daar ook punten mee. Klopt je tegenstander af (bijvoorbeeld omdat je een stevige armklem uitvoert) dan heb je ook gewonnen :)

Kort door de bocht is dit het
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_200517817
twitter

_O-
  zaterdag 24 juli 2021 @ 11:06:32 #246
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200517856
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:59 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Volgens mij is er minder ippon-actie. Meer aftasten en straffen scoren. Maar ik kan me vergissen, nogmaals ik zie het alleen op de Spelen.
Maar dat heeft weinig met andere regels etc. te maken. Het is een beetje zoals bij voetbal dat er veel meer gecontroleerd wordt gespeeld.
pi_200517918
Hallon!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 24 juli 2021 @ 11:14:45 #248
39237 crew  H_T
2733
pi_200517987
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:11 schreef Meridiaan het volgende:
Hallon!
:W
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_200518025
quote:
“We zijn hier gekomen met twee kopmannen voor een medaille en we hebben er één”, zei Evenepoel bij Sporza.
Is wel zo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_200518036
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Is wel zo.
In een eerder interview las ik dat ze goed moesten gaan samenwerken, maar dat was niet zo gelukt begreep ik :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')