abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 juli 2021 @ 00:16:28 #101
323401 Kijkertje
met filter
pi_200566588
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 08:47 schreef Basp1 het volgende:

Weer een leuk filmpje van the Lincoln project waarin brady eerst door trump de hemel ingeprezen wordt en vervolgens in een ander fragment lekker cynisch antwoord over de in fraude blijvende gelovende GOP sektevolgers.

Blijkbaar doet the Lincoln project ook aan heel selectief reclame kopen op zenders die trump kijkt in gebieden waar hij aanwezig zou zijn, zodat met zijn tv verslaving hij deze bijna niet kan missen. _O-
Nog eentje:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 27 juli 2021 @ 00:28:02 #102
323401 Kijkertje
met filter
pi_200566670
twitter


Ik ga voor D *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 27 juli 2021 @ 00:37:46 #103
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_200566731
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 21:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoeveel miljoen minder dan zijn tegenstander waren dat er ook weer?
En dan kun je wel heel onnozel blijven roepen dat er fraude was (uiteraard zonder onderbouwing, dit is immers BNW), maar het is nogal infantiel om enerzijds het aantal stemmen van de ene kandidaat in twijfel te trekken en anderzijds heilig te geloven in het aantal stemmen van de andere kandidaat. Zelfs als je niet het scherpste mes in de la bent, moet je toch de gaten in die denkwijze kunnen ontdekken.
81 miljoen is insane en onrealistisch veel. Absoluut onmogelijk.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 00:43:54 #104
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_200566767
Trump is zijn beloftes nagekomen heeft het volk gegeven waar het om vroeg. Banen, veiligheid, zekerheid en het terughalen van het leger in gebieden waar de Amerikanen niets te zoeken hebben.

Een man van zijn woord. Iemand die op een democratische manier niet te stoppen was. Alleen met fraude. En dat wisten de democraten maar al te goed. Hier is dan ook voor gekozen. Het grootste schandaal sinds de uitvinding van de democratie.

Helaas voor de verliezers zal Biden zijn termijn niet af kunnen maken. Recht wint uiteindelijk altijd.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 00:48:43 #105
323401 Kijkertje
met filter
pi_200566795
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 00:37 schreef Ixnay het volgende:

[..]

81 miljoen is insane en onrealistisch veel. Absoluut onmogelijk.
Nee hoor, dat is prima te verklaren en daar is nu juist wél bewijs van.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 00:43 schreef Ixnay het volgende:
Trump is zijn beloftes nagekomen heeft het volk gegeven waar het om vroeg. Banen, veiligheid, zekerheid en het terughalen van het leger in gebieden waar de Amerikanen niets te zoeken hebben.
Echt niet anders zou hij niet verloren hebben.

quote:
Een man van zijn woord. Iemand die op een democratische manier niet te stoppen was. Alleen met fraude. En dat wisten de democraten maar al te goed. Hier is dan ook voor gekozen. Het grootste schandaal sinds de uitvinding van de democratie.
Daar is geen fraude voor nodig. Hij is op democratische manier gestopt, het volk heeft hem weggestemd.

quote:
Helaas voor de verliezers zal Biden zijn termijn niet af kunnen maken. .
Wanneer gaat het deze keer gebeuren?

quote:
Recht wint uiteindelijk altijd
Het heeft al gewonnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 27-07-2021 02:08:21 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200566829
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 00:37 schreef Ixnay het volgende:

[..]

81 miljoen is insane en onrealistisch veel. Absoluut onmogelijk.
74 miljoen voor een kleuter met een twitteraccount (toen nog wel) vind je geloofwaardig, maar 81 miljoen voor zijn opponent niet. Tsja, dat zegt toch echt meer over jou, de waarheid is hard.
pi_200568148
Maar goed dus 74 miljoen sektevolgers vs 81 miljoen anti sekte stemmers nog steeds geen greintje bewijs van de gescheeuwde fraude door sektevolgers, het gaat niet goed met de audits. :D
pi_200568318
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 00:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

74 miljoen voor een kleuter met een twitteraccount (toen nog wel) vind je geloofwaardig, maar 81 miljoen voor zijn opponent niet. Tsja, dat zegt toch echt meer over jou, de waarheid is hard.
De totale opkomst was 66,6%, een duidelijke aanwijzing van inmenging van bovenaf.
pi_200568385
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 07:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De totale opkomst was 66,6%, een duidelijke aanwijzing van inmenging van bovenaf.
Wat voor Amerikaanse begrippen een top opkomst was, maar in vergelijking met bijvoorbeeld Nederland waar de percentages rond de 80% zitten natuurlijk nog bizar laag. Hoe kan dat toch?
pi_200569011
quote:
5s.gif Op maandag 26 juli 2021 19:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En werken die dan minder hard dan de IT'er bij de overheid die 80k binnenhaalt als ze met zo'n diploma de 50k gaan aantikken?
Er spelen uiteraard ook andere factoren mee, vraag en aanbod etc etc. Ieder geval blijft mijn punt gewoon staan.
pi_200569130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er spelen uiteraard ook andere factoren mee, vraag en aanbod etc etc. Ieder geval blijft mijn punt gewoon staan.
Als je vindt dat het rechtvaardig zou zijn dat arbeid loont, zou het dan niet logisch zijn om geërfde rijkdom zwaar te belasten? Daar heeft een ontvanger immers zeer zeker zelf niks voor gedaan.
pi_200569209
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
Als je vindt dat het rechtvaardig zou zijn dat arbeid loont, zou het dan niet logisch zijn om geërfde rijkdom zwaar te belasten? Daar heeft een ontvanger immers zeer zeker zelf niks voor gedaan.
Erfenis is ook verdiende rijkdom, daar is al belasting op betaald. En dan betaal je nog es serieuze erfenisbelasting en dat wil jij dan nog es extra zwaar gaan belasten ?
goed bezig
Anders regel invoeren dat je gans je leven hard werkt en goed verdient, en bij overlijden alles gewoon naar de staat gaat ? Zou dat niet eerlijker zijn ? Je kinderen moeten zelf maar vanaf nul beginnen toch ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200569283
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Erfenis is ook verdiende rijkdom, daar is al belasting op betaald. En dan betaal je nog es serieuze erfenisbelasting en dat wil jij dan nog es extra zwaar gaan belasten ?
goed bezig
Anders regel invoeren dat je gans je leven hard werkt en goed verdient, en bij overlijden alles gewoon naar de staat gaat ? Zou dat niet eerlijker zijn ? Je kinderen moeten zelf maar vanaf nul beginnen toch ?
Op al het geld is al belasting betaald. Wat bedoel je?!

Verder is het voor de ontvanger nieuw vermogen. Die heeft daar geen belasting over betaald.

Ja, alles bij het overlijden verdelen over iedereen zou theoretisch eerlijker zijn, maar onpraktisch en ook op zich weer met enkele maatschappelijk onwenselijke gevolgen.
pi_200569359
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
Op al het geld is al belasting betaald. Wat bedoel je?!
Euh ... ik werk , ik verdien geld waar ik belasting op betaal, ik leg spaarboekje aan, ik overlijd (aan covid natuurlijk) en mn zonen erven mijn gespaarde bedrag.
Dus daar is toch belasting op betaald niet ? Andres was het dubbel zoveel geweest
quote:
Verder is het voor de ontvanger nieuw vermogen. Die heeft daar geen belasting over betaald.
Nou kennen ze in NL geen erfenis belasting dan ? In België is dat de best werkende overheidsdienst.
quote:
Ja, alles bij het overlijden verdelen over iedereen zou theoretisch eerlijker zijn, maar onpraktisch en ook op zich weer met enkele maatschappelijk onwenselijke gevolgen.
Jij hebt duidelijk geen kinderen ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200569373
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 00:15 schreef theguyver het volgende:

[..]

Prima, dan pleur hier maar even neer waar hij dat gezegd heeft.

Ik help je de komende tijd wel even herinneren.
MCM,s bilmattie heeft ook wat te melden.
Herinner je mij eraan via een DM of doe je het publiekelijk in dit topic? Het is mij om het even.
pi_200569394
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er spelen uiteraard ook andere factoren mee, vraag en aanbod etc etc. Ieder geval blijft mijn punt gewoon staan.
Wellicht je punt dat mensen die meer verdienen dan genaaid worden, maar met harder werken heeft het nog steeds niet per definitie een relatie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200569425
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:31 schreef UncleScorp het volgende:

Je kinderen moeten zelf maar vanaf nul beginnen toch ?
Dat is wel de ultieme liberale gedachte inderdaad: iedereen heeft de mogelijkheid om zelf wat van zijn leven te maken, en daar horen geen erfenissen bij waardoor sommige mensen een voorsprong krijgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200569499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Euh ... ik werk , ik verdien geld waar ik belasting op betaal, ik leg spaarboekje aan, ik overlijd (aan covid natuurlijk) en mn zonen erven mijn gespaarde bedrag.
Dus daar is toch belasting op betaald niet ? Andres was het dubbel zoveel geweest
Dat geldt voor alles. Je koopt ook dingen waar btw over geheven wordt of assurantiebelasting of accijns, etc, etc.
Dan hebben we het nog niet eens gehad op wat je binnen krijgt; ook over dat geld heeft iemand al belasting betaald.

Kennelijk is het pas een argument als het gaat om erfbelasting?!

quote:
[..]

Nou kennen ze in NL geen erfenis belasting dan ? In België is dat de best werkende overheidsdienst.
In Nederland heb je erfbelasting ja. De ontvanger betaalt bij ons de belasting weet ik uit eerste hand; niet de overledene.

quote:
[..]

Jij hebt duidelijk geen kinderen ...
Ik lees hier geen argument. Wat mijn persoonlijke situatie wel of niet zou zijn speelde geen rol bij wat ik daar schreef.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 27-07-2021 08:53:55 ]
pi_200569564
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
Kennelijk is het pas een argument als het gaat om erfbelasting?!
ja lol jij begon over geërfde rijkdom zwaarder te belasten

quote:
In Nederland heb je erfbelasting ja. De ontvanger betaalt bij ons de belasting weet ik uit eerste hand; niet de overledene.
:{w
quote:
Ik lees hier geen argument, slechts een ad hominem.
Je zou anders praten moest het zo zijn
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200569565
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Als je vindt dat het rechtvaardig zou zijn dat arbeid loont, zou het dan niet logisch zijn om geërfde rijkdom zwaar te belasten? Daar heeft een ontvanger immers zeer zeker zelf niks voor gedaan.
Nee, de persoon die er voor heeft gewerkt doet dat om wat na te laten voor zijn kinderen.
Ik zie niet in waarom de overheid recht denkt te hebben op dat geld.
pi_200569581
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:43 schreef Ludachrist het volgende:
Dat is wel de ultieme liberale gedachte inderdaad: iedereen heeft de mogelijkheid om zelf wat van zijn leven te maken, en daar horen geen erfenissen bij waardoor sommige mensen een voorsprong krijgen.
Kunnen we dan niet beter zoals de dieren onze jongeren na x-aantal jaar gewoon het huis uit schoppen. Maak maar iets van je leven kid!
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200569590
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:52 schreef Chivaz het volgende:
Nee, de persoon die er voor heeft gewerkt doet dat om wat na te laten voor zijn kinderen.
Ik zie niet in waarom de overheid recht denkt te hebben op dat geld.
Toch nog 1 zinnige opmerking hierover
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200569640
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Erfenis is ook verdiende rijkdom, daar is al belasting op betaald. En dan betaal je nog es serieuze erfenisbelasting en dat wil jij dan nog es extra zwaar gaan belasten ?
goed bezig
Anders regel invoeren dat je gans je leven hard werkt en goed verdient, en bij overlijden alles gewoon naar de staat gaat ? Zou dat niet eerlijker zijn ? Je kinderen moeten zelf maar vanaf nul beginnen toch ?
Erfenis bestaat bij het recht dat je vermogen kan laten accumuleren omdat er een functionerende rechtstaat is die toeziet op eigendomsrechten. De tijd van zonnekoningen is allang voorbij.

Als iedereen echt vanaf nul zou beginnen zou het geneuzel van gelijke kansen geen geneuzel meer zijn. ^O^
pi_200569641
Trump een man noemen die op kwam voor zijn volk. Dat zag je wel na de rampen in Puerto Rico, Californie en meer. Daar heeft hij heel overtuigend zijn best gedaan inderdaad om voor zijn volk te zorgen.

Oh nee, zijn kont werd niet hard genoeg gekust, dus de mensen mochten maar lekker stikken.
pi_200569651
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

ja lol jij begon over geërfde rijkdom zwaarder te belasten
Ah, je bent tegen elke belasting?

quote:
[..]

:{w
Wat?

quote:
[..]

Je zou anders praten moest het zo zijn
Onzin, ik begrijp prima dat ouders hun kinderen wat na willen laten. Je geeft verder niet een inhoudelijk antwoord op mijn ingebrachte punt. Probeer dat eens in plaats van met een persoonlijk verwijt te komen.
pi_200569696
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Nee, de persoon die er voor heeft gewerkt doet dat om wat na te laten voor zijn kinderen.
Ik zie niet in waarom de overheid recht denkt te hebben op dat geld.
Dat motief zullen veel erflaters hebben ja. Maar hoe is dat een weerlegging van het punt dat de kinderen daar een gigantisch voordeel van hebben (in geval van grote erfenissen) waar zij niet voor gewerkt hebben. Daar valt niet tegenop te werken hoor, als een ander even 7 cijfers bijschrijft voor iets waar die persoon niks voor heeft hoeven doen.
pi_200569721
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ah, je bent tegen elke belasting?
nou ik zou het wel leuker vinden om mijn bruto bedrag netto uitbetaald te krijgen ja, logisch toch. Tegelijk geniet ik wel van ons sociaal zekerheidsstelsel.
Misschien iets meer doen aan het geprofiteer daarvan dan te praten over nog meer belastingen.

quote:
Wat?
zeggen dat erfenisbelasting niet betaald wordt door de overledene is toch echt een :X opmerking

quote:
Onzin, ik begrijp prima dat ouders hun kinderen wat na willen laten. Je geeft verder niet een inhoudelijk antwoord op mijn ingebrachte punt. Probeer dat eens in plaats van met een persoonlijk verwijt te komen.
Zeggen dat je geen kinderen hebt en daarom anders zou praten als het wel zo was ... is een persoonlijk verwijt ?
lol hoe lang kort zit jij op Fok ???
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 09:03:32 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200569730
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat motief zullen veel erflaters hebben ja. Maar hoe is dat een weerlegging van het punt dat de kinderen daar een gigantisch voordeel van hebben (in geval van grote erfenissen) waar zij niet voor gewerkt hebben. Daar valt niet tegenop te werken hoor, als een ander even 7 cijfers bijschrijft voor iets waar die persoon niks voor heeft hoeven doen.
Oké, dus? Ik zie het probleem hier niet. Het is toch enkel fijn dat sommigen in een zeer goede financiële situatie kunnen opgroeien?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200569752
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:57 schreef kipknots het volgende:
Trump een man noemen die op kwam voor zijn volk. Dat zag je wel na de rampen in Puerto Rico, Californie en meer. Daar heeft hij heel overtuigend zijn best gedaan inderdaad om voor zijn volk te zorgen.

Oh nee, zijn kont werd niet hard genoeg gekust, dus de mensen mochten maar lekker stikken.
Ik ben ervan overtuigd dat Biden het véééél beter gaat doen O-)

Als iemand het hem influistert natuurlijk
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200569777
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Kunnen we dan niet beter zoals de dieren onze jongeren na x-aantal jaar gewoon het huis uit schoppen. Maak maar iets van je leven kid!
Dat zou ook wel in het maakbaarheidsideaal passen inderdaad.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200569784
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat motief zullen veel erflaters hebben ja. Maar hoe is dat een weerlegging van het punt dat de kinderen daar een gigantisch voordeel van hebben (in geval van grote erfenissen) waar zij niet voor gewerkt hebben. Daar valt niet tegenop te werken hoor, als een ander even 7 cijfers bijschrijft voor iets waar die persoon niks voor heeft hoeven doen.
Ik hoef dat punt niet te weerleggen, ik ben mij er van bewust dat die kinderen een voordeel hebben alleen vind ik dat niet problematisch.
Sommige mensen zijn knap anderen zijn weer sterk en de ander is gezond. De wereld is niet gelijk en het is aan ons om daar mee te leven.
Een ander benadelen onder het mom van eerlijkheid is niet de weg vooruit in mijn ogen.
pi_200569842
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Oké, dus? Ik zie het probleem hier niet. Het is toch enkel fijn dat sommigen in een zeer goede financiële situatie kunnen opgroeien?
Zou het niet veel fijner en beter voor de maatschappij zijn als iedereen weer gratis kan studeren en hierdoor talenten beter ontwikkeld kunnen worden ipv die geld accumulerende 5% van de bevolking. 8-)
pi_200569847
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat motief zullen veel erflaters hebben ja. Maar hoe is dat een weerlegging van het punt dat de kinderen daar een gigantisch voordeel van hebben (in geval van grote erfenissen) waar zij niet voor gewerkt hebben. Daar valt niet tegenop te werken hoor, als een ander even 7 cijfers bijschrijft voor iets waar die persoon niks voor heeft hoeven doen.
Als het om dat soort bedragen gaat is erfbelasting niet echt meer een factor, dan speelt er wel meer qua estate planning om dat goed over te dragen aan de volgende generatie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200569848
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

nou ik zou het wel leuker vinden om mijn bruto bedrag netto uitbetaald te krijgen ja, logisch toch. Tegelijk geniet ik wel van ons sociaal zekerheidsstelsel.
Misschien iets meer doen aan het geprofiteer daarvan dan te praten over nog meer belastingen.
Maar je maakt alleen het punt van dubbel belasting betalen bij erfbelasting. Dat is denk ik niet consequent.

quote:
[..]

zeggen dat erfenisbelasting niet betaald wordt door de overledene is toch echt een :X opmerking
Tsja, kennelijk moest het verduidelijkt worden.

Overigens zou je ook in de systematiek bv. erfbelasting kunnen hebben over het hele vermogen onafhankelijk van erven, maar je betaalt het in Nederland per erve (die dan per persoon vrijstelling heeft en percentage naar familiaire relatie met de erflater) en die is zelf verantwoordelijk hoewel de executeur het ook direct kan betalen om het wat te vereenvoudigen.

quote:
[..]

Zeggen dat je geen kinderen hebt en daarom anders zou praten als het wel zo was ... is een persoonlijk verwijt ?
lol hoe lang kort zit jij op Fok ???
Ja, het is een ad hominem argument. Ik schreef een argument... daar ga je niet op in, maar begint over mijn gezinssituatie.
pi_200569889
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als het om dat soort bedragen gaat is erfbelasting niet echt meer een factor, dan speelt er wel meer qua estate planning om dat goed over te dragen aan de volgende generatie.
Ja, dat is dan een punt waar de praktijk en theorie botsen. Des te meer je heft des te meer het loont om daar even slim omheen te werken. Je zit verder ook met een vreemd oneerlijk effect dat als je daar te laat bij zou zijn / onverwacht overlijdt ineens niks nagelaten zou worden tegenover een aanzienlijk deel.

[ Bericht 10% gewijzigd door SnertMetChoco op 27-07-2021 09:40:32 ]
  dinsdag 27 juli 2021 @ 09:18:38 #136
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200569987
Gelukkig zit de socialist Biden nu op de troon, na de multinationals zullen vast straks de belastingen op vermogen (erf/schenk/winst) aan de beurt zijn.

En dan even serieus. Niets mis met het verdienen van geld, niets mis met het verdienen van veel geld (mits op een eerlijke manier). Waar veel mis mee is, zijn de maffiafamilies die ontstaan zijn door overgeërfde rijkdom. Niet vanwege het geld, maar vanwege de macht en de misbruik van macht die met dat geld gepaard gaat.

Dus, meer (of eigenlijk eindelijk eens echt) belasting op vermogen, minder belasting op inkomen door werk. Volkomen eerlijk en erg goed voor elke samenleving!
  dinsdag 27 juli 2021 @ 09:20:49 #137
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200570034
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou het niet veel fijner en beter voor de maatschappij zijn als iedereen weer gratis kan studeren en hierdoor talenten beter ontwikkeld kunnen worden ipv die geld accumulerende 5% van de bevolking. 8-)
Nee. Onderwijs kost nu eenmaal geld. Zoiets gratis maken is een belachelijk idee dat het enkel goed doet bij linksigen die vinden dat de maatschappij mensen iets is verschuldigd. Bovendien is het natuurlijk ook absoluut niet het geval dat enkel de top 5% toegang heeft tot onderwijs.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200570052
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Gelukkig zit de socialist Biden nu op de troon, na de multinationals zullen vast straks de belastingen op vermogen (erf/schenk/winst) aan de beurt zijn.
Ja hoor klinkt beloftevol ... :D
Ze zullen snel aan zijn teugels trekken
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 09:23:30 #139
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200570097
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja hoor klinkt beloftevol ... :D
Ze zullen snel aan zijn teugels trekken
Oh ja? Heb je eindelijk dat bewijs voor fraude gevonden? Spannend man! Laat maar snel zien dan!
  dinsdag 27 juli 2021 @ 09:24:33 #140
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200570112
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee. Onderwijs kost nu eenmaal geld. Zoiets gratis maken is een belachelijk idee dat het enkel goed doet bij linksigen die vinden dat de maatschappij mensen iets is verschuldigd. Bovendien is het natuurlijk ook absoluut niet het geval dat enkel de top 5% toegang heeft tot onderwijs.
Arm geboren moet gewoon arm blijven! Pleur ze terug op de vuilnisbelt waar ze geboren zijn!

Vertel het ze maar Howard! Fukking lefties die aan jouw centjes willen komen!
pi_200570113
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Oh ja? Heb je eindelijk dat bewijs voor fraude gevonden? Spannend man! Laat maar snel zien dan!
Ow ik dacht even dat je open stond voor een normaal gesprek, maar daar ga je weer :W
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 09:26:03 #142
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200570152
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:24 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Arm geboren moet gewoon arm blijven! Pleur ze terug op de vuilnisbelt waar ze geboren zijn!

Vertel het ze maar Howard! Fukking lefties die aan jouw centjes willen komen!
Dit argument wordt niet gemaakt. Ik stel enkel dat onderwijs niet gratis zou moeten zijn, niet dat armere mensen ook arm moeten blijven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200570153
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee. Onderwijs kost nu eenmaal geld. Zoiets gratis maken is een belachelijk idee dat het enkel goed doet bij linksigen die vinden dat de maatschappij mensen iets is verschuldigd. Bovendien is het natuurlijk ook absoluut niet het geval dat enkel de top 5% toegang heeft tot onderwijs.
De maatschappij is mensen niets verschuldigd. De maatschappij functioneert alleen stukken beter met een goed opgeleide populatie. Dat zien we duidelijk wereldwijd. Goed opgeleide populatie stabiele landen en veel welvaart. Dat korte termijn denken vanuit conservatisme is problematisch.
pi_200570245
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee. Onderwijs kost nu eenmaal geld. Zoiets gratis maken is een belachelijk idee dat het enkel goed doet bij linksigen die vinden dat de maatschappij mensen iets is verschuldigd. Bovendien is het natuurlijk ook absoluut niet het geval dat enkel de top 5% toegang heeft tot onderwijs.
Waarom zou je als maakbare maatschappij niet kunnen zeggen dat alle onderwijs gratis is, zodat iedereen dezelfde kansen heeft om onderwijs te volgen en iets van zichzelf te maken.

Dan kan je in ruil daarvoor wellicht de bijstand oid afschaffen, omdat mensen het dan aan zichzelf te danken hebben als ze geen opleiding genoten hebben en dus geen werk hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200570246
Vermogen zwaarder belasten en inkomenstenbelasting fors verlagen. Dat zou ik graag zien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200570265
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:31 schreef KoosVogels het volgende:
Vermogen zwaarder belasten en inkomenstenbelasting fors verlagen. Dat zou ik graag zien.
Ik ook, als ik een krabbelaar in de regio was.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200570354
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ook, als ik een krabbelaar in de regio was.
Dat ben ik dan ook. Niet meer dan een eenvoudige loonslaaf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200570407
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:31 schreef KoosVogels het volgende:
Vermogen zwaarder belasten en inkomenstenbelasting fors verlagen. Dat zou ik graag zien.
Het vermogen vliegt dan het land uit met alle gevolgen van dien. De enige oplossing is en blijft een radicaal kleinere overheid. Het idee van de verzorgingsstaat kan geen stand blijven houden met drastische belastingverlagingen.
pi_200570410
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ben ik dan ook. Niet meer dan een eenvoudige loonslaaf.
Hoef je je in ieder geval geen grote zorgen te maken over erfbelasting aan je kinderen, dat is ook wel prettig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200570513
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het vermogen vliegt dan het land uit met alle gevolgen van dien. De enige oplossing is en blijft een radicaal kleinere overheid. Het idee van de verzorgingsstaat kan geen stand blijven houden met drastische belastingverlagingen.
Daarom is het ook niet verstandig om de belasting drastisch te verlagen.

Er zou ook meer internationale samenwerking moeten zijn om vermogensvluchten te voorkomen. Want het principe dat vermogen zwaarder wordt belast ten gunste van een flink lagere inkomstenbelasting is in het voordeel van de overgrote meerderheid van de mensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')