abonnement Unibet Coolblue
pi_200485330
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Om een simpel voorbeeld te geven: laten we kijken naar de ic-capaciteit. Wat vinden we acceptabel?

100 opnames? 300? 500? Eén bed onder code zwart?

En vinden we het acceptabel als er operaties afgeschaald worden? En dan alle operaties? Wat als het een orgaantransplantatie is? Of een gebroken heup? Of een nieuwe heup?
Ik vind operatie afschalen onacceptabel. Die mensen hebben al gewacht. Nu is het hun beurt ipv dat de boel bezet wordt gehouden door ongevaccineerden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_200485331
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Het gaat overigens in heel veel landen binnen Europa en daarbuiten (met name de VS, Zuid Amerika en Azië) bijzonder slecht met het aantal besmettingen. Veelal gebieden ook waar de vaccinatiegraad (erg) laag is. Dat stemt weinig positief voor de situatie de komende 6-12 maanden.
Dit hoeft voor ons natuurlijk niet direct een probleem te zijn, zodra onze vaccinatiegraad op peil is.

Dat de pandemie buiten Europa nog wel een paar jaar kan dooretteren was toch ook al langer bekend?
pi_200485343
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dit hoeft voor ons natuurlijk niet direct een probleem te zijn, zodra onze vaccinatiegraad op peil is.

Dat de pandemie buiten Europa nog wel een paar jaar kan dooretteren was toch ook al langer bekend?
Dat dachten we ook bij India waar toen de Delta variant ontstond.. snap je waar ik heen wil?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200485348
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Lager dan wat? Lager dan gisteren? Het 7-daags gemiddelde stijgt in ieder geval nog fors.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 12:30:01 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200485349
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:28 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik vind operatie afschalen onacceptabel. Die mensen hebben al gewacht. Nu is het hun beurt ipv dat de boel bezet wordt gehouden door ongevaccineerden.
Zo werkt dat niet en dat mag ook nooit zo werken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200485360
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:28 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik vind operatie afschalen onacceptabel. Die mensen hebben al gewacht. Nu is het hun beurt ipv dat de boel bezet wordt gehouden door ongevaccineerden.
Een maximumaantal bedden voor covidzorg kan ook een optie zijn, maar dat vinden we moreel niet in de haak. Daar zie je gelijk onze manco: veel opties vallen al af vanwege door onszelf gecreëerde beperkingen. Dan hou je natuurlijk weinig opties over.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 12:31:46 #57
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200485373
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat dachten we ook bij India waar toen de Delta variant ontstond.. snap je waar ik heen wil?
Waar de vaccins prima tegen werken. Je kunt toch niet preventief op slot blijven omdat er heel misschien een variant komt waar je vaccins niet op werken?

Tot nu toe zijn er meerdere ‘variant of concerns’ geweest. In al die gevallen werkt het vaccin prima tegen ernstige ziekte. Is het dan geen tijd dat we daar gewoon op gaan vertrouwen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200485375
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat dachten we ook bij India waar toen de Delta variant ontstond.. snap je waar ik heen wil?
Natuurlijk. Maar we moeten ergens een lijn trekken, anders lopen we over 3 jaar nog te kloten met lockdowns. Dan is er van onze samenleving en economie niets meer over.
pi_200485378
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Lager dan wat? Lager dan gisteren? Het 7-daags gemiddelde stijgt in ieder geval nog fors.
Vraag het Martijn Broekman :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200485396
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar we moeten ergens een lijn trekken, anders lopen we over 3 jaar nog te kloten met lockdowns. Dan is er van onze samenleving en economie niets meer over.
Dat is zo goed als onmogelijk om die virussen uit het buitenland hier weg te houden, helaas.

Die varianten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 12:34:08 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200485403
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Een maximumaantal bedden voor covidzorg kan ook een optie zijn, maar dat vinden we moreel niet in de haak. Daar zie je gelijk onze manco: veel opties vallen al af vanwege door onszelf gecreëerde beperkingen. Dan hou je natuurlijk weinig opties over.
Hoeveel mensen zullen er in het ziekenhuis liggen, buiten covid, door zaken die ze zelf hadden voorkomen, denk je? Rokers, drinkers, mensen met overgewicht, huidkanker van in de zon liggen, mensen die onvoorzichtig waren met klussen, sporters met ernstige blessures en ga zo maar door.

Als we zo gaan selecteren blijven er veel bedden leeg, vermoed ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:34:14 #62
14505 OProg
A Life in Music
pi_200485405
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoeveel mensen ze daadwerkelijk overhalen met zo'n veegronde. Vaak veel positieve verhalen, maar tegelijkertijd zeer arbeidsintensief, omdat je iedereen bijna persoonlijk moet overhalen.
Hier in het wat grotere dorp leverde het in ik geloof 2 of 3 dagen maar liefst 700 prikken op. Dat vond ik nog al wat. Daar hadden ze blijkbaar ook de afgevaardigden van de moskee bij ingezet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200485411
Vergissing. Neem me niet kwalijk.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 12:34:34 #64
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200485412
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar we moeten ergens een lijn trekken, anders lopen we over 3 jaar nog te kloten met lockdowns. Dan is er van onze samenleving en economie niets meer over.
Die tweedeling is juist wat funest is voor de samenleving. Als iemand nu in het ziekenhuis opgenomen wordt omdat diegene een BMI van 50 heeft en 3 pizza’s per dag at is dat zijn eigen keuze, hij heeft ervoor gekozen dat te doen. Dat maakt diegene geen minder mens dat diegene maar niet geholpen mag worden.

Voor covid geldt hetzelfde. Iemand die zich niet laat vaccineren heeft net zo goed recht op een ziekenhuisbed.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200485430
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is zo goed als onmogelijk om die virussen uit het buitenland hier weg te houden, helaas.

Die varianten.
Daarom moeten we dat ook niet nastreven en vertrouwen op de vaccins. Als de vaccins onvoldoende zijn, dan is wmb de conclusie dat het virus heeft gewonnen.
We kunnen niet nog weer een jaar binnen zitten om op een medicijn te wachten. Dat zal veel zieken en doden tot gevolg hebben. Maar voor mij is het alternatief erger.
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:36:25 #66
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200485434
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waar de vaccins prima tegen werken. Je kunt toch niet preventief op slot blijven omdat er heel misschien een variant komt waar je vaccins niet op werken?

Tot nu toe zijn er meerdere ‘variant of concerns’ geweest. In al die gevallen werkt het vaccin prima tegen ernstige ziekte. Is het dan geen tijd dat we daar gewoon op gaan vertrouwen?
Dit.

Ik vind het nog steeds krom dat er zoveel druk gezet word op ongevaccineerden om die prik te halen, terwijl we eigenlijk helemaal geen vertrouwen uitstralen. Terwijl de vaccins toch echt lijken te werken (ook bij delta); minder kans op opnames en een minder ernstig ziektepatroon. En daar ging het volgens mij om toch?

Hoe kunnen we verwachten dat ongevaccineerden vertrouwen krijgen in het vaccin als ze het zelfs hogerop niet voor elkaar krijgen en telkens in de kramp schieten bij mutaties?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200485441
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zullen er in het ziekenhuis liggen, buiten covid, door zaken die ze zelf hadden voorkomen, denk je? Rokers, drinkers, mensen met overgewicht, huidkanker van in de zon liggen, mensen die onvoorzichtig waren met klussen, sporters met ernstige blessures en ga zo maar door.

Als we zo gaan selecteren blijven er veel bedden leeg, vermoed ik.
Dat is ook zo. Ik zie er ook helemaal niks in om zo te gaan selecteren. Maar als de vaccins niet de silver bullet zijn, of we halen die 85% niet, dan moeten we toch iets…
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 12:38:02 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200485445
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200485452
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit.

Ik vind het nog steeds krom dat er zoveel druk gezet word op ongevaccineerden om die prik te halen, terwijl we eigenlijk helemaal geen vertrouwen uitstralen. Terwijl de vaccins toch echt lijken te werken; minder kans op opnames en een minder ernstig ziektepatroon. En daar ging het volgens mij om toch?

Hoe kunnen we verwachten dat ongevaccineerden vertrouwen krijgen in het vaccin als ze het zelfs hogerop niet voor elkaar krijgen en telkens in de kramp schieten bij mutaties?
Opzich zou het wel/niet vaccineren zeker in Nederland eigenlijk geen discussie moeten vormen. We staan volgens mij op #3 qua percentage mensen die gevaccineerd zijn en nog zeiken we erover :')

Volgens mij staan op dit moment alleen Canada en UK boven ons.
pi_200485456
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit.

Ik vind het nog steeds krom dat er zoveel druk gezet word op ongevaccineerden om die prik te halen, terwijl we eigenlijk helemaal geen vertrouwen uitstralen. Terwijl de vaccins toch echt lijken te werken (ook bij delta); minder kans op opnames en een minder ernstig ziektepatroon. En daar ging het volgens mij om toch?

Hoe kunnen we verwachten dat ongevaccineerden vertrouwen krijgen in het vaccin als ze het zelfs hogerop niet voor elkaar krijgen en telkens in de kramp schieten bij mutaties?
Goede post. Ik doe er zelf aan mee merk ik, terwijl we gewoon op de vaccins zouden moeten vertrouwen.

Maar doordat er nu al vooruit wordt gelopen op nieuwe maatregelen, merk je dat iedereen daar eigenlijk al mentaal op voorsorteert.
pi_200485458
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Daarom moeten we dat ook niet nastreven en vertrouwen op de vaccins. Als de vaccins onvoldoende zijn, dan is wmb de conclusie dat het virus heeft gewonnen.
We kunnen niet nog weer een jaar binnen zitten om op een medicijn te wachten. Dat zal veel zieken en doden tot gevolg hebben. Maar voor mij is het alternatief erger.
Ja, dat zal veel zieken en doden. onder de ongevaccineerden tot gevolg hebben.

Maar als iedereen zich bewust niet gevaccineerd heeft, dan mag het wat mij betreft ook terug naar normaal.

Je kan mensen niet dwingen om zich te laten vaccineren, dat mag nog niet eens.

Dus je hebt eigenlijk gewoon geen andere keuze.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:40:16 #72
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200485466
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Opzich zou het wel/niet vaccineren zeker in Nederland eigenlijk geen discussie moeten vormen. We staan volgens mij op #3 qua percentage mensen die gevaccineerd zijn en nog zeiken we erover :')

Volgens mij staan op dit moment alleen Canada en UK boven ons.
De bereidheid was hoog. Mede doordat het er voor jongeren echt op leek dat ze na het vaccineren af zouden zijn van beperkingen en een testsamenleving. Nu er steeds meer experts naar buiten treden met de boodschap dat ook gevaccineerden gewoon de klos gaan zijn verwacht ik dat die bereidheid wel een deuk gaat oplopen, dus best een kans dat dat percentage gevaccineerden op een gegeven moment gewoon nauwelijks meer stijgt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 12:41:03 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200485474
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit.

Ik vind het nog steeds krom dat er zoveel druk gezet word op ongevaccineerden om die prik te halen, terwijl we eigenlijk helemaal geen vertrouwen uitstralen. Terwijl de vaccins toch echt lijken te werken; minder kans op opnames en een minder ernstig ziektepatroon. En daar ging het volgens mij om toch?

Hoe kunnen we verwachten dat ongevaccineerden vertrouwen krijgen in het vaccin als ze het zelfs hogerop niet voor elkaar krijgen en telkens in de kramp schieten bij mutaties?
Mischien omdat het risico op mutaties die door vaccinatie heen breken echt is? Ik begrijp niet goed wat je nu bedoelt, waar doel je op met hogerop?

We hebben 2 record weken gehad voor nieuwe gevallen (gelukkig dalende nu) wat consequenties heeft voor mensen in de echte wereld mbt vakanties, het lijkt mij vrij logisch dat een regering zich daar dan druk om maakt.

Roepen over GGZ issues door covid is mooi maar ga dan ook niet voorbij aan de effecten van de afgelopen weken op mensen die een vakantie geplanned hadden die doordat Nederland rood kleurt mischien in gevaar komt of alleen door kan gaan met allerlei testen ineens die wel of niet op tijd binnen zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200485477
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:15 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen mensen die nog wachten op niet-covid-gerelateerde behandelingen. Op een gegeven moment moet er ook gewoon ruimte zijn voor knie- en heupoperaties, laat staan hart- en kankeroperaties. Dat is moeilijker als er nog zoveel covid-zorg nodig is.
Overdrijf niet zo, man.
Toevallig vh weekend iemand uit het ziekenhuis gevist met een nieuwe heup.
Zelfs Gommers zegt dat het goed te doen is maar Erno vndt van niet, Erno vindt het allemaal moeilijk en lastig.
Echt, heet je geen Kees?
Go hard or go home
pi_200485478
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Haha, dat mondkapjes 😅
- verwijderd door admin -
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 12:42:52 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200485490
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Ik zie er ook helemaal niks in om zo te gaan selecteren. Maar als de vaccins niet de silver bullet zijn, of we halen die 85% niet, dan moeten we toch iets…
Nou ja, de vaccins werken gewoon, dat is wel duidelijk, zelfs nog beter dan initieel gedacht. Ik ben zelf blij verrast hoe goed ze zijn. De vaccinatie graad is wel een ding ja, ik vind het idee van walk ins en naar mensen toe met bussen daarom uitstekend, bereik zo veel mogelijk mensen waar en hoe dan ook.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:42:55 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_200485491
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Yep.
Las in dat NWS topic ook al dat gevaccineerden privileges mogen hebben boven dat 'niet gevaccineerde plebs'.

Dit ga je echt vaker zien de komende tijd. En dit kan echt een zorgelijke ontwikkeling worden.
Antivaxx is pas een zorgelijke ontwikkeling.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200485503
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Lager dan wat? Lager dan gisteren? Het 7-daags gemiddelde stijgt in ieder geval nog fors.
En dat gemiddelde blijft stijgen zolang de nieuw verkregen waarde (die van vandaag dus) hoger ligt dan de waarde die je weggooit uit het gemiddelde (dus die van 7 dagen geleden). Gemiddeldes strijken de cijfers natuurlijk mooi glad maar geheid ten koste van hoe actueel je data is.
Als je wil wachten tot je gemiddelde daalt mag je grofweg de helft van je windowgrootte (3.5 dagen) wachten voordat daar een daling uit de dagelijkse cijfers zichtbaar wordt.
I'll give you something to do
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 12:44:27 #79
236264 crew  capricia
pi_200485505
_O-
Die corona-app push meldingen in het VK lopen helemaal uit de hand.
Een Pingdemic.

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 22-07-2021 13:00:14 ]
Definitely not CIA
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:44:44 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200485510
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Een maximumaantal bedden voor covidzorg kan ook een optie zijn, maar dat vinden we moreel niet in de haak. Daar zie je gelijk onze manco: veel opties vallen al af vanwege door onszelf gecreëerde beperkingen. Dan hou je natuurlijk weinig opties over.
Klopt, we zetten onszelf helemaal vast. Heeft er ook mee te maken dat we één specifieke vorm van welzijn boven alle andere stellen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 12:44:53 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200485513
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Antivaxx is pas een zorgelijke ontwikkeling.
Ja, maar dat probleem sluimert al langer. En de invloed van confessionele partijen in Nederland sluit gewoon uit dat we ooit een vaccinatie plicht krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200485515
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
rot op met je obsessie. In elk topic, al gaat het over Limburg post je steeds mensen die jij volgt. Hou het lekker bij jezelf.
Go hard or go home
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:48:20 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200485558
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
En de invloed van confessionele partijen in Nederland sluit gewoon uit dat we ooit een vaccinatie plicht krijgen.
Zijn ze toch nog ergens goed voor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:49:15 #84
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200485571
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:44 schreef capricia het volgende:
_O-
Die corona-app push meldingen in het VK lopen helemaal uit de hand.
Een Pingdemie.

[ twitter ]
Hilarisch
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200485573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:44 schreef galantis het volgende:

[..]

En dat gemiddelde blijft stijgen zolang de nieuw verkregen waarde (die van vandaag dus) hoger ligt dan de waarde die je weggooit uit het gemiddelde (dus die van 7 dagen geleden). Gemiddeldes strijken de cijfers natuurlijk mooi glad maar geheid ten koste van hoe actueel je data is.
Als je wil wachten tot je gemiddelde daalt mag je grofweg de helft van je windowgrootte (3.5 dagen) wachten voordat daar een daling uit de dagelijkse cijfers zichtbaar wordt.
Als de waarde van vandaag lager is dan de waarde van zeven dagen geleden daalt het, dat is een beetje de vuistregel die je kunt hanteren bij dit soort cijfers tijdens deze pandemie. Het cijfer van vandaag is (flink) hoger dan die van zeven dagen geleden. Ergo, het daalt niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:50:53 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_200485590
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Opzich zou het wel/niet vaccineren zeker in Nederland eigenlijk geen discussie moeten vormen. We staan volgens mij op #3 qua percentage mensen die gevaccineerd zijn en nog zeiken we erover :')

Volgens mij staan op dit moment alleen Canada en UK boven ons.
We staan op plaats 20.
https://www.nytimes.com/i(...)nations-tracker.html

Op zich hebben we wel een hele hoge bereidheid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 12:51:20 #87
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200485594
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:44 schreef capricia het volgende:
_O-
Die corona-app push meldingen in het VK lopen helemaal uit de hand.
Een Pingdemie.

[ twitter ]
Het is een grote chaos maar dat is het al 18 maanden in het VK, letterlijk het enige wat er goed gegaan is was de vaccinatie en daar kun je ook de nodige vraagtekens bij zetten dankzij de 12 weken interval die ze hanteren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200485624
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
als ze het zelfs hogerop niet voor elkaar krijgen en telkens in de kramp schieten bij mutaties?
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu er steeds meer experts naar buiten treden met de boodschap dat ook gevaccineerden gewoon de klos gaan zijn
Het zijn eerder dit soort onnodige hyperbolen die de vaccinatiebereidheid schade aan doen dan de berichten die vanuit de experts komen hoor.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 12:54:17 #89
236264 crew  capricia
pi_200485627
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is een grote chaos maar dat is het al 18 maanden in het VK, letterlijk het enige wat er goed gegaan is was de vaccinatie en daar kun je ook de nodige vraagtekens bij zetten dankzij de 12 weken interval die ze hanteren.
En die lege schappen in de supermarkt worden als maar leger, nu 10% van de werknemers zich thuis moet isoleren.
Definitely not CIA
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:54:26 #90
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200485629
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:44 schreef capricia het volgende:
_O-
Die corona-app push meldingen in het VK lopen helemaal uit de hand.
Een Pingdemie.

[ twitter ]
Engeland en Wales samen hebben iets meer dan 59 miljoen inwoners. Toch ruim 1 op de 100 die in quarantaine zou moeten. Moet niet te veel oplopen of ze hebben straks nog een probleem erbij. Ik ga er tenminste van uit dat huisvrouwen en andere niet-werkenden minder snel zo'n melding zullen krijgen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:55:58 #91
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200485648
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien omdat het risico op mutaties die door vaccinatie heen breken echt is? Ik begrijp niet goed wat je nu bedoelt, waar doel je op met hogerop?

We hebben 2 record weken gehad voor nieuwe gevallen (gelukkig dalende nu) wat consequenties heeft voor mensen in de echte wereld mbt vakanties, het lijkt mij vrij logisch dat een regering zich daar dan druk om maakt.

Roepen over GGZ issues door covid is mooi maar ga dan ook niet voorbij aan de effecten van de afgelopen weken op mensen die een vakantie geplanned hadden die doordat Nederland rood kleurt mischien in gevaar komt of alleen door kan gaan met allerlei testen ineens die wel of niet op tijd binnen zijn.
Dat laatste; waar heb ik het over GGZ issues? Waar ga ik voorbij aan de effecten van die rode kleur? Dat begrijp ik dan weer niet zo goed :P Ik snap erg goed dat het vervelend is voor mensen; die onzekerheid rondom vakanties, helemaal nu we rood zijn. Vooralsnog zijn we gewoon nog welkom in de meeste landen; met vrijwel dezelfde eisen als een paar weken geleden toen we nog groen waren. Met een vaccinatiebewijs of een negatieve test mag je naar binnen zonder quarantaine. Dat landen verder moet kijken dan het aantal besmettingen roep ik overigens al weken; vaccinatiegraad en opnames zouden ook veel meer mee moeten gaan tellen imo.

Met hogerop doel ik op de overheid en veel experts. Er is ondertussen al wel bewezen dat de vaccins werken; ook tegen de delta variant. Ja, er kunnen mutaties ontstaan die er wellicht meer omheen gaan werken, maar mutaties zorgen zelden voor een ernstiger verloop van de ziekte. Vooralsnog doen de vaccins wat ze moeten doen; het voorkomt veel opnames, het zorgt voor een minder erg ziektepatroon. Dat erken je zelf ook. Maar dat stralen ze imo niet uit.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200485651
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 08:15 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen mensen die nog wachten op niet-covid-gerelateerde behandelingen. Op een gegeven moment moet er ook gewoon ruimte zijn voor knie- en heupoperaties, laat staan hart- en kankeroperaties. Dat is moeilijker als er nog zoveel covid-zorg nodig is.
Dat wordt inmiddels ook wel schromelijk overdreven hoor. Ik ben nu al meermaals opgenomen geweest (vitaminetekort, hand gebroken, hand gehecht, hersentrauma) en die jongens en meisjes staan echt direct voor je klaar. Maar goed, de perceptie moet blijkbaar zijn dat er een schromelijk tekort in de zorg is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 12:58:30 #93
236264 crew  capricia
pi_200485687
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:54 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Engeland en Wales samen hebben iets meer dan 59 miljoen inwoners. Toch ruim 1 op de 100 die in quarantaine zou moeten. Moet niet te veel oplopen of ze hebben straks nog een probleem erbij. Ik ga er tenminste van uit dat huisvrouwen en andere niet-werkenden minder snel zo'n melding zullen krijgen.
De food industry hangt al aan de bel. En de supermarkten hebben serieus bevoorradingsproblemen (al speelt Brexit daar ook een grote rol).
Definitely not CIA
pi_200485721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar dat probleem sluimert al langer. En de invloed van confessionele partijen in Nederland sluit gewoon uit dat we ooit een vaccinatie plicht krijgen.
Klopt antivaxxers zijn een probleem maar ik vraag me af of je dat met een verplichting gaat oplossen. Je leest bijvoorbeeld nu dat de vaccinatiegraad in achterstandswijken laag is. Komt dat door dat ze de materie niet begrijpen of omdat ze de taal niet machtig zijn enzovoort. Dat geld ook voor andere vaccins waarom willen mensen hun kinderen niet vaccineren bijvoorbeeld. Misschien moeten we de voorlichting beter maken of meer informatie geven enzovoort. Het is toch uiteindelijk op basis van vertrouwen en dat vergroot je niet met een verplichting. Plus je zal altijd een groep hebben die het weigert bepaalde geloofsstromingen bijvoorbeeld.
pi_200485753
Is zo langzaamaan nou al een beetje duidelijk hoelang die vaccins effectief zijn? Lees dat na weken de effectiviteit al wat afneemt. Zitten we straks weer de hele winter binnen opgesloten :')
blablablabla
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 13:07:09 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200485807
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 13:03 schreef Elan het volgende:
Is zo langzaamaan nou al een beetje duidelijk hoelang die vaccins effectief zijn? Lees dat na weken de effectiviteit al wat afneemt. Zitten we straks weer de hele winter binnen opgesloten :')
Ik heb geen idee waar jij dat leest en waar dat op gebaseerd is, volgens mij is er nog nergens vastgesteldn dat de werking afneemt in een mate die zorgwekkend zou zijn.

Sowieso werkt het vaccin na korte tijd al niet meer, dacht ik, het stimuleert jouw eigen afweer om op de juiste manier tegen corona te vechten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 juli 2021 @ 13:08:44 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200485829
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Dit gedrag begint wat vervelend te worden.
Stop eens met het posten van twitterberichten van nobuddies.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 13:09:08 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200485836
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juli 2021 12:54 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Engeland en Wales samen hebben iets meer dan 59 miljoen inwoners. Toch ruim 1 op de 100 die in quarantaine zou moeten. Moet niet te veel oplopen of ze hebben straks nog een probleem erbij. Ik ga er tenminste van uit dat huisvrouwen en andere niet-werkenden minder snel zo'n melding zullen krijgen.
Als je man een ping krijgt dan zul jij als huisgenoot ook een ping krijgen dus dat zal wel een olievlek werking hebben.
Een persoon in een gezin van 4 die een ping krijgt zal vermoedelijk voor alle 4 een ping geven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200485842
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 13:03 schreef Elan het volgende:
Is zo langzaamaan nou al een beetje duidelijk hoelang die vaccins effectief zijn? Lees dat na weken de effectiviteit al wat afneemt. Zitten we straks weer de hele winter binnen opgesloten :')
T-cellen niet vergeten.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 22 juli 2021 @ 13:09:41 #100
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200485843
Mensen verwijderen die app dus ook gewoon. Geen app geen ping :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')