abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200463746

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
pi_200463755
Stuk ongeduld :{w.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_200463756
Hier weer verder:
pi_200463758
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Als je in deze tijd met deze overgebleven maatregelen niet kunt genieten raad ik je ten zeerste aan eens heel kritisch naar de invulling van je leven te kijken.

:W.
En wat nou als genieten voor mij betekend naar festivals gaan, en in de zomer naar het buitenland gaan zonder elke dag een nieuwe stok in mijn hersenen te laten roeren? Is dat echt zo vreemd? Is dat echt zo'n verkeerde manier van genieten??

[ Bericht 0% gewijzigd door DX11 op 20-07-2021 23:12:19 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 22:54:49 #5
451005 Grems
Clown World
pi_200463765
Genoeg schadenfraude voor de komende 50 jaar _O_ _O_

En dan is het feest nog maar net begonnen *O*
pi_200463772
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:54 schreef DX11 het volgende:

[..]

En wat nou als genieten voor mij betekend naar festivals gaan, en in de zomer naar het buitenland gaan zonder elke dag een nieuwe stok in mijn hersenen te laten roeren? Is da echt zo vreemd? Is dat echt zo'n verkeerde manier van genieten??
Yep doe ik allemaal ook graag. Heel graag zelfs. Maar dat is toch niet alles in je leven?
In Southern Sun
  dinsdag 20 juli 2021 @ 22:55:26 #7
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200463779
Tijd voor festivals jaaaaaaa *O* *O* *O*

Zonder dat achterlijke testen elke 24 uur voor gevaccineerden. Gewoon een keer voor niet-gevaccineerden 24 uur ervoor en gevaccineerden vrij baan
pi_200463784
Ik zie wat users posten dat ze al een tijdje niks meer merken van de Corona maatregelen. En dat snap ik op zich wel, mij raakt het als jonge vader ook niet enorm. Maar ik vind dat wel een gevaarlijke ontwikkeling, want een groot deel van de samenleving gaat de huidige situatie accepteren als het nieuwe normaal.

En dat mag het natuurlijk nooit worden, zeker niet voor de jongeren die al anderhalf jaar moet improviseren als ze uit willen gaan, hele studies die op hun gat liggen etc.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 20 juli 2021 @ 22:55:58 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200463785
Genieten én kritisch zijn, ook nog een mogelijkheid _O_

Niet binair in de kwestie staan, whuttttt

Zo, eens wat anders doen en morgen zwembadje laten vullen hier
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200463812
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Yep doe ik allemaal ook graag. Heel graag zelfs. Maar dat is toch niet alles in je leven?
Nou, de zomer, inclusief festivals en onbezorgd naar het buitenland reizen, is toch wel iets waar ik elk jaar naar toe leef ja. Dat is zeker wel het hoogtepunt van mijn jaar. En dat word me nu al 2 jaar afgenomen, dus ik "leef" niet meer zoals ik dat eigenlijk zou willen, en dat is eigenlijk wel belachelijk.

Mensen willen hun leven terug. Wat nou als er nog 25 varianten komen, elke weer besmettelijker, gaan we dan nog 10 jaar maatregelen aanhouden? Wanneer mogen we ooit weer normaal leven?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 22:57:44 #11
451005 Grems
Clown World
pi_200463824
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:55 schreef Ronald het volgende:
Ik zie wat users posten dat ze al een tijdje niks meer merken van de Corona maatregelen. En dat snap ik op zich wel, mij raakt het als jonge vader ook niet enorm. Maar ik vind dat wel een gevaarlijke ontwikkeling, want een groot deel van de samenleving gaat de huidige situatie accepteren als het nieuwe normaal.

En dat mag het natuurlijk nooit worden, zeker niet voor de jongeren die al anderhalf jaar moet improviseren als ze uit willen gaan, hele studies die op hun gat liggen etc.
Het nieuwe normaal is een voltooid feit, dat willen nu gefrustreerden echter niet inzien.

Vooral hun rol in het mogelijk maken ervan niet :9~ :9~
pi_200463825
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:55 schreef Molo het volgende:
Genieten én kritisch zijn, ook nog een mogelijkheid _O_

Niet binair in de kwestie staan, whuttttt

Zo, eens wat anders doen en morgen zwembadje laten vullen hier
Als je daarbij nog kan relativeren wajoooooo
In Southern Sun
pi_200463830
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:57 schreef DX11 het volgende:

[..]

Nou, de zomer, inclusief festivals en onbezorgd naar het buitenland reizen, is toch wel iets waar ik elk jaar naar toe leef ja. Dat is zeker wel het hoogtepunt van mijn jaar. En dat word me nu al 2 jaar afgenomen, dus ik "leef" niet meer zoals ik dat eigenlijk zou willen, en dat is eigenlijk wel belachelijk.

Mensen willen hun leven terug. Wat nou als er nog 25 varianten komen, elke weer besmettelijker, gaan we dan nog 10 jaar maatregelen aanhouden? Wanneer mogen we ooit weer normaal leven?
Nooit meer zolang we dit blijven accepteren als maatschappij. De weerstand tegen dit beleid is nihil, dus kunnen ze dit beleid voortzetten tot in einde der dagen.
pi_200463834
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er schijnen ook mensen te bestaan die hun kinderen de laatste schoolweek thuis hebben gehouden om te voorkomen dat de vakantie in gevaar zou komen.
Dat zou ik ook doen. Geen zin in die test- en quarantaine onzin.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 22:58:58 #15
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_200463837
Ik vind het vreemd dat er idd nu gesproken wordt over het het testen van volledig gevaccineerden om naar festivals te gaan e.d. en maak mij daar ook zorgen over.

Een land als Frankrijk doet ongeveer het tegenovergestelde nu, de regering wil eigenlijk af van al dat testen (moet betaald voor worden, elke keer) en haast mensen dwingen tot vaccineren. Dat is dan weer het uiterste van wat het OMT wil, maar ik als volledig gevaccineerde heb dan natuurlijk nog liever dat laatste.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  dinsdag 20 juli 2021 @ 22:59:11 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_200463842
India waarschijnlijk net zoveel doden als de rest van de wereld bij elkaar (zoals nu bekend, waarschijnlijk de rest van de wereld ook veel meer).

quote:
The number of people who have died in the coronavirus pandemic in India so far is likely to exceed three million — nearly 10 times the official Covid-19 death toll — making it one of the worst human tragedies in the nation’s history, according to a new study.

In a comprehensive examination of the true toll of the pandemic in the sprawling nation of 1.4 billion, the Center for Global Development, a Washington research institute, attempted to quantify excess deaths from all causes during the pandemic based on state data, international estimates, serological studies and household surveys.

“True deaths are likely to be in the several millions, not hundreds of thousands, making this arguably India’s worst human tragedy,” said its authors, one of whom is a former chief economic adviser to the government of Prime Minister Narendra Modi.
quote:
The study released on Tuesday estimated that between 3.4 and 4.7 million more people than would normally be expected died between January 2020 and June 2021, and includes an estimate suggesting that deaths from Covid-19 alone may have reached four million.

“Estimating Covid deaths with statistical confidence may prove elusive,” the authors wrote. “But all estimates suggest that the death toll from the pandemic is likely to be an order of magnitude greater than the official count of 400,000; they also suggest that the first wave was more lethal than is believed.”
https://www.nytimes.com/2(...)c-excess-deaths.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200463845
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:55 schreef Ronald het volgende:

Nog een vierde semester naar de klote, ik kijk er nu al naar uit!
zie email 27 oktober
pi_200463846
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Als je in deze tijd met deze overgebleven maatregelen niet kunt genieten raad ik je ten zeerste aan eens heel kritisch naar de invulling van je leven te kijken.

:W.
Ik ben niet gelukkig met wat er om mij heen gebeurt. Heeft niks te maken met invulling van mijn leven. Daarom ervaar ik het als karma voor al de onverschilligen. De ikke ikke ikke mensen. Niet nadenken en als lemmingen zich laten prikken " want dan gaat het leven weer normaal worden". Nu ik nadenk geniet ik toch wel. Ik geniet van hun verontwaardiging. Heerlak!!
pi_200463853
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:52 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als ze het contact tracing een stuk ruimer nemen dan het RIVM neem ik aan dat ze je zeker niet kunnen verplichten een test af te nemen bij de GGD en testen SOWIESO onder werktijd plaats vind.
Vind ik ook. Vorige keer hetzelfde verhaal. Als ik de GGD vragen volg, zou ik inderdaad niet moeten testen, maar HR eist het wel elke keer. Ook elke keer die verplichte zelftests als je geen close contact heb gehad, maar wel ergens in de buurt bent geweest. Ben deze pandemie wel een keer of 10-15 getest al.

Op 31 augustus 2021 beeindig ik alle maatregelen, inclusief quarantaine, testen, thuiswerken en werken met thuiswerkers. Mocht dit niet samen gaan met de maatregelen op het werk, dan ga ik ontslag nemen en eerst een tijdje op reis. Tegen die tijd ben ik ook al ruim een maand volledig ingeënt en heeft volgens mij iedereen in Nederland (behalve 0-11) de kans gehad om zich te laten inenten.
pi_200463857
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik ben gelukkig niet met wat er om mij heen gebeurt. Heeft niks te maken met invulling van mijn leven. Daarom ervaar ik het als karma voor al de onverschilligen. De ikke ikke ikke mensen. Niet nadenken en als lemmingen zich laten prikken " want dan gaat het leven weer normaal worden". Nu ik nadenk geniet ik toch wel. Ik geniet van hun verontwaardiging. Heerlak!!
Ikke ikke ikke mensen zijn wij toch? De ongevaccineerden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 20 juli 2021 @ 23:00:32 #21
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_200463858
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:58 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Nooit meer zolang we dit blijven accepteren als maatschappij. De weerstand tegen dit beleid is nihil, dus kunnen ze dit beleid voortzetten tot in einde der dagen.
Wat moeten we dan doen, de gele hesjes uit Frankrijk nadoen? Ja kan wel daarover zeggen, maar kennelijk helpte het daar wel iets.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  dinsdag 20 juli 2021 @ 23:00:43 #22
451005 Grems
Clown World
pi_200463862
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:54 schreef Grems het volgende:
Genoeg schadenfraude voor de komende 50 jaar _O_ _O_

En dan is het feest nog maar net begonnen *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik ben niet gelukkig met wat er om mij heen gebeurt. Heeft niks te maken met invulling van mijn leven. Daarom ervaar ik het als karma voor al de onverschilligen. De ikke ikke ikke mensen. Niet nadenken en als lemmingen zich laten prikken " want dan gaat het leven weer normaal worden". Nu ik nadenk geniet ik toch wel. Ik geniet van hun verontwaardiging. Heerlak!!
_O_ _O_
pi_200463867
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:59 schreef speknek het volgende:
India waarschijnlijk net zoveel doden als de rest van de wereld bij elkaar (zoals nu bekend, waarschijnlijk de rest van de wereld ook veel meer).
[..]

[..]

https://www.nytimes.com/2(...)c-excess-deaths.html
Niet heel vreemd als 1 op de 7 aardbewoners in India leeft.
٩๏̯͡๏)۶
pi_200463869
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:54 schreef DX11 het volgende:

[..]

En wat nou als genieten voor mij betekend naar festivals gaan, en in de zomer naar het buitenland gaan zonder elke dag een nieuwe stok in mijn hersenen te laten roeren? Is da echt zo vreemd? Is dat echt zo'n verkeerde manier van genieten??
Ja dat is dus ook mijn geplande zomer, en vorig jaar kon ik er echt begrip voor opbrengen dat een festivalzomer niet door kon gaan. En ik kon er ook absoluut begrip voor opbrengen dat vakanties en andere zaken niet doorgingen, maar dit jaar zitten we echt in een hele andere situatie met vaccinaties.

Maar nu met een dergelijk hoge vaccinatiegraad, nagenoeg lege ziekenhuizen, een redelijk beleid voor TvT (mitst goed geïmplementeerd: 24 uur geldig, pas na 14 dagen na je vaccinatie dansen, etc) zonder testen van gevaccineerden, had ik echt gehoopt op een redelijk normale festivalzomer.

Maar na de clusterfuck, en de poging dat te lijmen met onredelijke maatregelen heb ik nagenoeg geen hoop dat we nog festivals krijgen op een normale manier zonder alle volledig gevaccineerden de moeder te testen, en dat is geen haalbare uitvoerbare kaart.

Want de enige reden dat we nu zo doorgeslagen zijn, is dat we door een clusterfuck en een perfecte storm aan datacorrecties, en veranderde omstandigheden waardoor we ineens wat meer besmettingen hebben, en daardoor zijn we in blind paniek terecht gekomen, en slaan we nu helemaal door tot in het gekke om een paar besmettingen te voorkomen.

Ik ben wel benieuwd hoeveel besmettingen we over 5 dagen hebben, ik denk dat we dan makkelijk weer richting de 2500 of lager zitten namelijk.

Klaar mee.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200463876
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hou nog even vol!
pi_200463877
quote:

[..]

Hoe lang zou het duren voordat men het gaat zien als griep.............. Wanneer stopt het geloof in het fundament onder de maatregelen....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200463878
Karma voor de onverschilligen _O-.

Dit heb ik dan wel weer gemist hoor :D.
In Southern Sun
  dinsdag 20 juli 2021 @ 23:02:33 #28
451005 Grems
Clown World
pi_200463887
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Even volhouden nog! De komende twee weken zijn curiciaal
pi_200463893
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het probleem schijnt te zijn dat die delta-variant zo ongelofelijk besmettelijk is dat groepsimmuniteit (het verschijnsel wat jij noemt) praktisch out of reach is.

Dan zeg ik, dan moet je iedereen die dat wil vaccineren. Wellicht wat basismaatregelen in bijzondere situaties (ziekenhuizen, verpleeghuizen, dat werk) en dan maar zien waar het schip strandt. Deze ongein kan niet tot in de eeuwigheid doorgaan. Maar blijkbaar denkt de regering daar anders over.
Ik vraag me eigenlijk af hoe dit zich gaat ontwikkelen. Je ziet in Nieuw-Zeeland nu dat groepsimmuniteit voor het RS virus er niet meer is, en zo zullen er meer virussen zijn. Vraag me af voor welke andere virussen we geen groepsimmuniteit meer hebben hierdoor.
pi_200463894
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:57 schreef DX11 het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet 'alles'? Ik kijk er ook ieder jaar naar uit, maar nu dus andere dingen. En die blijken ook hartstikke tof te zijn :D.
In Southern Sun
pi_200463896
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Karma voor de onverschilligen _O-.

Dit heb ik dan wel weer gemist hoor :D.
Tja, nou, ik ben gevaccineerd dus mijn karma is dan dat ik niet ziek wordt, of zo? :D
  dinsdag 20 juli 2021 @ 23:03:09 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200463899
Op basis van wat ze nu allemaal aan het doen zijn acht ik de kans op een normaal schooljaar ongeveer nul.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200463902
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:00 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Wat moeten we dan doen, de gele hesjes uit Frankrijk nadoen? Ja kan wel daarover zeggen, maar kennelijk helpte het daar wel iets.
Angst regeert nog steeds door het nog steeds als een killervirus te bestempelen in de media enz. Mensen zijn te dom om te begrijpen dat dit beleid helemaal niet meer klopt. Dus ja, zolang er geen protesten komen zitten we nig jaren in deze situatie.
pi_200463907
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
Op basis van wat ze nu allemaal aan het doen zijn acht ik de kans op een normaal schooljaar ongeveer nul.
Dat komt door jouw definitie van normaal.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 23:03:56 #35
346939 Janneke141
pi_200463916
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat zal het zijn.
pi_200463918
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat zal het zijn.
_O-
pi_200463921
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, nou, ik ben gevaccineerd dus mijn karma is dan dat ik niet ziek wordt, of zo? :D
Ik weet het oprecht niet maar ze geniet en dat is blijkbaar al heel wat dus laten we het maar zo.
In Southern Sun
pi_200463922
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Normaal is gewoon volle klassen, geen 1,5 meter, geen mondkapjes, en geen snotneuzen beleid, en geen testen de hele dag door.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200463923
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:02 schreef Grems het volgende:

[..]

Even volhouden nog! De komende twee weken zijn curiciaal
Inderdaad. Een beetje solidariteit mensen!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200463925
quote:
Ik kijk nu al uit naar de eerste week van september. Lekker achter mijn laptopje filmpjes kijken!
zie email 27 oktober
pi_200463930
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Normaal is gewoon volle klassen, geen 1,5 meter, geen mondkapjes, en geen snotneuzen beleid, en geen testen de hele dag door.
Ja, dat krijg je niet terug. Dus je normaal moet gewoon een nieuw normaal worden.
pi_200463948
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:59 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Vind ik ook. Vorige keer hetzelfde verhaal. Als ik de GGD vragen volg, zou ik inderdaad niet moeten testen, maar HR eist het wel elke keer. Ook elke keer die verplichte zelftests als je geen close contact heb gehad, maar wel ergens in de buurt bent geweest. Ben deze pandemie wel een keer of 10-15 getest al.

Op 31 augustus 2021 beeindig ik alle maatregelen, inclusief quarantaine, testen, thuiswerken en werken met thuiswerkers. Mocht dit niet samen gaan met de maatregelen op het werk, dan ga ik ontslag nemen en eerst een tijdje op reis. Tegen die tijd ben ik ook al ruim een maand volledig ingeënt en heeft volgens mij iedereen in Nederland (behalve 0-11) de kans gehad om zich te laten inenten.
Vreemde werkgever heb je :') Benieuwd of je werkgever je uberhaupt zomaar naar de GGD mag sturen. Kun je niet gewoon zeggen dat je negatief bent getest of anders desnoods 10 dagen niet op het werk komen?

Zit zelf ook in een dillema, mijn werkgever overtreed ook de regels qua wat een werkgever mag doen. Ze hebben een maand geleden ongeveer gevraagd of ik gevaccineerd (per mail) en ik heb daar nog niet op gereageerd. Maar zodra ik gevaccineerd ben denk ik dat ik dit zeker ook niet met mijn werkgever wil delen.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 23:05:51 #43
346939 Janneke141
pi_200463951
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik kijk nu al uit naar de eerste week van september. Lekker achter mijn laptopje filmpjes kijken!
Studeren was nog nooit zo makkelijk.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 23:06:07 #44
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_200463956
https://www.parool.nl/wer(...)renger-aan~b8882910/

Ben geen fan van Macron en er is een boel mis in Frankrijk, maar hulde hiervoor _O_
pi_200463960
quote:
Ja maar Janneke, wat maakt de persoonlijke en sociale ontwikkeling van kinderen nou uit als je dat kunt wegstrepen tegen het in kaart kunnen brengen van wat loopneuzen.
pi_200463968
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet 'alles'? Ik kijk er ook ieder jaar naar uit, maar nu dus andere dingen. En die blijken ook hartstikke tof te zijn :D.
Voor mij is de zomer zoals hij vroeger was, dus inclusief festivals en reizen naar het buitenland (zonder elke 2 dagen een stuk in mijn hersens) toch echt wel een groot deel van waar ik het hele jaar naar toe leef ja, dat is nou eenmaal hou ik mijn zomers altijd besteedde, is dat zo fout?
pi_200463971
Ik heb het vaccin dus echt voor helemaal noppes genomen. Enige rede voor mij was vrijheid, dus niet om medische redenen want dan had ik het helemaal niet genomen.

En dan gaan we nu richting de testcircus dystopie. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 23:07:46 #48
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200463979
quote:

[..]

Ik verwachtte dat alles weer (vrij) normaal zou worden wanneer een voldoende hoge vaccinatiegraad (pakweg 80% of meer) bereikt werd. Hier in België is momenteel slechts 48.7% volledig gevaccineerd, 67.6% hebben minstens een eerste dosis gekregen. Dus zal het nog even duren.
are we infinite or am I alone
pi_200463980
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:06 schreef StarmanFR het volgende:
https://www.parool.nl/wer(...)renger-aan~b8882910/

Ben geen fan van Macron en er is een boel mis in Frankrijk, maar hulde hiervoor _O_
Nee. Tweedeling of gevaccineerden ook aan testen blijven onderwerpen, het is allebei ontzettend fout.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 23:07:52 #50
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_200463981
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:06 schreef DX11 het volgende:

[..]

Voor mij is de zomer zoals hij vroeger was, dus inclusief festivals en reizen naar het buitenland (zonder elke 2 dagen een stuk in mijn hersens) toch echt wel een groot deel van waar ik het hele jaar naar toe leef ja, dat is nou eenmaal hou ik mijn zomers altijd besteedde, is dat zo fout?
Maar wat vind jij dan van bvb wat de Franse regering voorstelt, beter idee of niet? is dan wel gewoon een indirecte vaccinatieplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')