Hoe lang zou het duren voordat men het gaat zien als griep.............. Wanneer stopt het geloof in het fundament onder de maatregelen....quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:58 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nooit meer zolang we dit blijven accepteren als maatschappij. De weerstand tegen dit beleid is nihil, dus kunnen ze dit beleid voortzetten tot in einde der dagen.

Even volhouden nog! De komende twee weken zijn curiciaalquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nog een vierde semester naar de klote, ik kijk er nu al naar uit!

Ik vraag me eigenlijk af hoe dit zich gaat ontwikkelen. Je ziet in Nieuw-Zeeland nu dat groepsimmuniteit voor het RS virus er niet meer is, en zo zullen er meer virussen zijn. Vraag me af voor welke andere virussen we geen groepsimmuniteit meer hebben hierdoor.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het probleem schijnt te zijn dat die delta-variant zo ongelofelijk besmettelijk is dat groepsimmuniteit (het verschijnsel wat jij noemt) praktisch out of reach is.
Dan zeg ik, dan moet je iedereen die dat wil vaccineren. Wellicht wat basismaatregelen in bijzondere situaties (ziekenhuizen, verpleeghuizen, dat werk) en dan maar zien waar het schip strandt. Deze ongein kan niet tot in de eeuwigheid doorgaan. Maar blijkbaar denkt de regering daar anders over.

Maar dat is toch niet 'alles'? Ik kijk er ook ieder jaar naar uit, maar nu dus andere dingen. En die blijken ook hartstikke tof te zijnquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:57 schreef DX11 het volgende:
[..]
Nou, de zomer, inclusief festivals en onbezorgd naar het buitenland reizen, is toch wel iets waar ik elk jaar naar toe leef ja. Dat is zeker wel het hoogtepunt van mijn jaar. En dat word me nu al 2 jaar afgenomen, dus ik "leef" niet meer zoals ik dat eigenlijk zou willen, en dat is eigenlijk wel belachelijk.
Mensen willen hun leven terug. Wat nou als er nog 25 varianten komen, elke weer besmettelijker, gaan we dan nog 10 jaar maatregelen aanhouden? Wanneer mogen we ooit weer normaal leven?

Tja, nou, ik ben gevaccineerd dus mijn karma is dan dat ik niet ziek wordt, of zo?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Karma voor de onverschilligen.
Dit heb ik dan wel weer gemist hoor.

Angst regeert nog steeds door het nog steeds als een killervirus te bestempelen in de media enz. Mensen zijn te dom om te begrijpen dat dit beleid helemaal niet meer klopt. Dus ja, zolang er geen protesten komen zitten we nig jaren in deze situatie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:00 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Wat moeten we dan doen, de gele hesjes uit Frankrijk nadoen? Ja kan wel daarover zeggen, maar kennelijk helpte het daar wel iets.

Dat komt door jouw definitie van normaal.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
Op basis van wat ze nu allemaal aan het doen zijn acht ik de kans op een normaal schooljaar ongeveer nul.

Dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat komt door jouw definitie van normaal.

quote:

Ik weet het oprecht niet maar ze geniet en dat is blijkbaar al heel wat dus laten we het maar zo.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, nou, ik ben gevaccineerd dus mijn karma is dan dat ik niet ziek wordt, of zo?

Normaal is gewoon volle klassen, geen 1,5 meter, geen mondkapjes, en geen snotneuzen beleid, en geen testen de hele dag door.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat komt door jouw definitie van normaal.

Inderdaad. Een beetje solidariteit mensen!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:02 schreef Grems het volgende:
[..]
Even volhouden nog! De komende twee weken zijn curiciaal

Ik kijk nu al uit naar de eerste week van september. Lekker achter mijn laptopje filmpjes kijken!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
Op basis van wat ze nu allemaal aan het doen zijn acht ik de kans op een normaal schooljaar ongeveer nul.

Ja, dat krijg je niet terug. Dus je normaal moet gewoon een nieuw normaal worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Normaal is gewoon volle klassen, geen 1,5 meter, geen mondkapjes, en geen snotneuzen beleid, en geen testen de hele dag door.

Vreemde werkgever heb jequote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:59 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Vind ik ook. Vorige keer hetzelfde verhaal. Als ik de GGD vragen volg, zou ik inderdaad niet moeten testen, maar HR eist het wel elke keer. Ook elke keer die verplichte zelftests als je geen close contact heb gehad, maar wel ergens in de buurt bent geweest. Ben deze pandemie wel een keer of 10-15 getest al.
Op 31 augustus 2021 beeindig ik alle maatregelen, inclusief quarantaine, testen, thuiswerken en werken met thuiswerkers. Mocht dit niet samen gaan met de maatregelen op het werk, dan ga ik ontslag nemen en eerst een tijdje op reis. Tegen die tijd ben ik ook al ruim een maand volledig ingeënt en heeft volgens mij iedereen in Nederland (behalve 0-11) de kans gehad om zich te laten inenten.

Studeren was nog nooit zo makkelijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kijk nu al uit naar de eerste week van september. Lekker achter mijn laptopje filmpjes kijken!

Ja maar Janneke, wat maakt de persoonlijke en sociale ontwikkeling van kinderen nou uit als je dat kunt wegstrepen tegen het in kaart kunnen brengen van wat loopneuzen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:

Voor mij is de zomer zoals hij vroeger was, dus inclusief festivals en reizen naar het buitenland (zonder elke 2 dagen een stuk in mijn hersens) toch echt wel een groot deel van waar ik het hele jaar naar toe leef ja, dat is nou eenmaal hou ik mijn zomers altijd besteedde, is dat zo fout?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet 'alles'? Ik kijk er ook ieder jaar naar uit, maar nu dus andere dingen. En die blijken ook hartstikke tof te zijn.

Ik verwachtte dat alles weer (vrij) normaal zou worden wanneer een voldoende hoge vaccinatiegraad (pakweg 80% of meer) bereikt werd. Hier in België is momenteel slechts 48.7% volledig gevaccineerd, 67.6% hebben minstens een eerste dosis gekregen. Dus zal het nog even duren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:58 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nooit meer zolang we dit blijven accepteren als maatschappij. De weerstand tegen dit beleid is nihil, dus kunnen ze dit beleid voortzetten tot in einde der dagen.

Nee. Tweedeling of gevaccineerden ook aan testen blijven onderwerpen, het is allebei ontzettend fout.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:06 schreef StarmanFR het volgende:
https://www.parool.nl/wer(...)renger-aan~b8882910/
Ben geen fan van Macron en er is een boel mis in Frankrijk, maar hulde hiervoor

Maar wat vind jij dan van bvb wat de Franse regering voorstelt, beter idee of niet? is dan wel gewoon een indirecte vaccinatieplicht.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:06 schreef DX11 het volgende:
[..]
Voor mij is de zomer zoals hij vroeger was, dus inclusief festivals en reizen naar het buitenland (zonder elke 2 dagen een stuk in mijn hersens) toch echt wel een groot deel van waar ik het hele jaar naar toe leef ja, dat is nou eenmaal hou ik mijn zomers altijd besteedde, is dat zo fout?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |