Nieuwe verkiezingen zijn daarom ook zinloos. Alles waar je potentieel op zou willen stemmen loopt blind achter Hugo en zijn OMT aan, en dient dus maar één belang.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De BBB was ongeveer de enige die echt de juiste relevante vragen stelde.
De rest was zowat alleen maar aan het vragen om meer maatregelen
Nee.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik lurk de laatste tijd hier wel weer eens en dus zie ik je nu voor de tweede avond op rij posten dat je woest bent. Het stoom komt uit je toetsenbord, misschien eens wat afstand nemen?
Ja het is de doodsteek voor vaccinatiebereidheid onder jongeren en mensen die nog twijfelen of een 2e prik moeten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:02 schreef Erno-BE het volgende:
Waar ik mij enorm zorgen om maak is dat het verplicht testen van gevaccineerden voor nachtclubs, discotheken en festivals de vaccinatiebereidheid enorm onderuit haalt. Als ik naar de grafiek van de vaccinatiegraad per leeftijdcofort kijk (https://mobile.twitter.co(...)856367972355/photo/1), dan zie ik dat de vaccinatiebereidheid van de jongvolwassenen tussen de 18 en 35 blijft steken rond de 60%. Mijn eigen groep (25-29) is zelfs de groep met de laagste vaccinatiebereidheid (59%). Dat is niet positief aangezien de groep 18-35-jarigen wel enorme verspreiders zijn van het coronavirus.
Gevaccineerden die zich moeten laten testen zodat mensen die zich bewust niet laten vaccineren niet ziek worden, omgekeerde wereld ditquote:
We praten hier nu al over tweede helft augustus he?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:03 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat duurt wel even, er is nog een overgrote deel van onze bevolking die nog 1 prik moet halen... en er zit tussen korte tijd in van 1ste en tot en met 2de prik. Er zijn nog veel oudere mensen die niet gevaccineerd zijn, lopen nu meest risico op besmet te worden met deltavariant. Mensen die niet gevaccineerd zijn moeten vaak zelf consequenties dragen als ze ernstig ziek worden.
Ziedend.quote:
Heb het al een tijdje niet meer gevolgd, maar volgens mij was ook Azarkan regelmatig vrij scherp.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De BBB was ongeveer de enige die echt de juiste relevante vragen stelde.
De rest was zowat alleen maar aan het vragen om meer maatregelen
een ondersteunend bronnetje: direct.frquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:41 schreef THEFXR het volgende:
Franse minister: ongekende stijging coronabesmettingen
.....
De minister benadrukt dat er maar "een wapen" is tegen het virus, namelijk vaccineren. "Het is niet meer de tijd om te twijfelen en te aarzelen, het is tijd voor collectieve immuniteit", zei Veran in het parlement. "Dat is onze gemeenschappelijke verantwoordelijkheid en de enige manier om voor eens en altijd van het coronavirus af te komen."
....
Wat maakt dat uit. Het gaat erom dat je met 2 vaccinaties volledig 'gedekt' zou zijn. Dat blijkt een wassen neusquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je en hoeveel ongevaccineerden zijn vorige week positief getest ?
Ach ja. De minister handelt in zijn eentje.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit. Vooralsnog hebben we een minister die primair verantwoordelijk is.
[..]
Dus? Toen waren de vaccins nog de uitweg. Als dat nu gaat schuiven is wijzen naar de verkiezingen echt pure armoe
Eens.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef maan_man het volgende:
Engel en de avondklokrellen hebben de regering ongekend in de kaart gespeeld. Mensen waren terughoudend om hun weerstand tegen de regels uit te spreken omdat ze dan in een van die groepen werden gestopt.
Ik zie dat niet zo eigenlijk...quote:Maar de schroom lijkt nu wel een beetje weg te zijn.
En dat is exact waarom als het vaccineren lekker gaat, je vaccineren níet verplicht moet gaan stellen in een land als Nederlandquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar iedereen kan dat zelf beslissen toch?
Ja 2e helft augustus is het 2 weken voor het praktische einde van de vaccinatiecampagne.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We praten hier nu al over tweede helft augustus he?
Laten we het niet hopen, zeker tweede prikkers ben ik niet zo heel bang voor eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja het is de doodsteek voor vaccinatiebereidheid onder jongeren en mensen die nog twijfelen of een 2e prik moeten.
Klopt ze gooien hun eigen glazen in. We willen nu voorkomen dat mensen zelfs verkouden worden of een snotneus krijgen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja het is de doodsteek voor vaccinatiebereidheid onder jongeren en mensen die nog twijfelen of een 2e prik moeten.
Correct!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We praten hier nu al over tweede helft augustus he?
Alles is dichtgetimmerd in een akkoord #nepparlement en anders wordt het via achterkamertjes met groenlinks geregeld.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach ja. De minister handelt in zijn eentje.
Jij weet toch beter dan wie dan ook dat er 150 mensen zitten om zijn beleid te controleren.
Die halen gewoon hun tweede prik.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we het niet hopen, zeker tweede prikkers ben ik niet zo heel bang voor eigenlijk.
Eenmaal overgegeven aan rituele onzuiverheid moet het plebs wel, nu men zwak geworden is tov een miljoenmiljard normaalgesproken nietszeggende virussen en pathogenenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt ze gooien hun eigen glazen in. We willen nu voorkomen dat mensen zelfs verkouden worden of een snotneus krijgen.
Dat ben je ook, er was letterlijk een volledig (2x) gevaccineerde persoon positief getest.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:05 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit. Het gaat erom dat je met 2 vaccinaties volledig 'gedekt' zou zijn. Dat blijkt een wassen neus
Precies, het beleid van alsnog testen na volledige vaccinatie is gewoon net zo dom als ‘Dansen met Janssen’. Durfen politici nou echt niet te zeggen dat mensen die zich bewust niet laten vaccineren geweigerd kunnen worden bij nachtclubs, discotheken en festivals?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je zou dus haast gaan denken dat het een slecht idee is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:02 schreef Erno-BE het volgende:
Waar ik mij enorm zorgen om maak is dat het verplicht testen van gevaccineerden voor nachtclubs, discotheken en festivals de vaccinatiebereidheid enorm onderuit haalt. Als ik naar de grafiek van de vaccinatiegraad per leeftijdcofort kijk (https://mobile.twitter.co(...)856367972355/photo/1), dan zie ik dat de vaccinatiebereidheid van de jongvolwassenen tussen de 18 en 35 blijft steken rond de 60%. Mijn eigen groep (25-29) is zelfs de groep met de laagste vaccinatiebereidheid (59%). Dat is niet positief aangezien de groep 18-35-jarigen wel enorme verspreiders zijn van het coronavirus.
Meid doe lekker een hesje aan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:10 schreef potjecreme het volgende:
Maar voorlopig gaan wij nog steeds niet onze gele hesjes dragen. We gaan weer zonder morren luisteren
De opmerking is van meet af aan geweest ;quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben je ook, er was letterlijk een volledig (2x) gevaccineerde persoon positief getest.
Niet in de vorm van rellen of naar de media rennen, maar wel in gedrag. Ik ken iemand die echt vrij strak was in de leer. Ja, jongen onze afspraak met 3 kan niet doorgaan, want het advies is teruggebracht naar twee... Volgende maand gaat hij gewoon trouwen met redelijk wat gasten en zo zie ik heel veel mensen. Er beginnen gewoon twee werkelijkheden te ontstaan, die van de burger die een dikke middelvinger opsteekt en die in Den Haag.quote:
Je zou denken dat het plebs dit 14 maanden geleden al bedacht zou hebben, helaas blijkt de gemiddelde mens nog achterlijker dan ik twee jaar geleden al dachtquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de recente gebeurtenissen een effect hebben op de testbereidheid bij jongeren? Niet wat testen voor toegang betreft, maar testen wanneer je symptomen hebt. Kan me voorstellen dat sommige jongeren redeneren dat testen enkel nadelen biedt: je moet je isoleren, en hoe meer positieve tests, hoe meer maatregelen genomen worden.
En dat is nog steeds zo, of niet? Er is niets veranderd in de echte wereld.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:11 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De opmerking is van meet af aan geweest ;
Ben je 2x gevaccineerd, dan ben je met die QR-code vrij te gaan en staan waar je bent. De vaccinatie zit er nog niet op of het wordt al bijgesteld. Ik voel me bestolen.
Ik denk dat vooral het algemene vertrouwen in de overheid en de samenleving gaat zakken onder jongeren. Dan zit je al anderhalf jaar in de hoek waar de klappen vallen, en dan wordt ook nog eens het tapijt dat je eindelijk weer toegang geeft tot plezier onder ja vandaan getrokken. Dan ga je de komende tijd natuurlijk nog weinig accepteren, of het nu wel of niet met corona te maken heeft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de recente gebeurtenissen een effect hebben op de testbereidheid bij jongeren? Niet wat testen voor toegang betreft, maar testen wanneer je symptomen hebt. Kan me voorstellen dat sommige jongeren redeneren dat testen enkel nadelen biedt: je moet je isoleren, en hoe meer positieve tests, hoe meer maatregelen genomen worden.
Met alle respect, maar hoe oud ben je?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:11 schreef DX11 het volgende:
Als uit komt dat je voor festivals (buiten), na volledige vaccinatie alsnog een test moet doen, voordat ik mijn 2e prik heb, dan ga ik zeker die 2e prik niet halen nee. Amehoela. Werd er de vorige keer een dag ziek van, en krijg er dus blijkbaar 0,0 niks voor "terug" als ik alsnog moet testen dus dan laat maar zitten ja!
Als andere EU-landen van volledig gevaccineerde Nederlandse toeristen al een negatief testbewijs gaan eisen (en de Duitse deelstaat Niedersachsen doet al een voorzet), dan ga ik ook twijfelen of ik de tweede prik überhaupt ga nemen over twee weken. Hoop dat het niet zo ver gaat komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we het niet hopen, zeker tweede prikkers ben ik niet zo heel bang voor eigenlijk.
Huh?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is nog steeds zo, of niet? Er is niets veranderd in de echte wereld.
Ik zie echt andere dingen en ik ga echt niet alleen met achterlijke om en woon ook niet in een achterstandswijk. Wat ik zie in mijn omgeving (werk, familie, vrienden etc) is iets van 30/70 met niet gevaccineerden in de meerderheid. En dan ook in elk mogelijke leeftijdscategorie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Die halen gewoon hun tweede prik.
Vaccinatiebereidheid is en blijft hoog in NL. Gelukkig.
Dat denk ik ook.quote:
Hoog in vergelijking met andere landen? Zeker.quote:Vaccinatiebereidheid is en blijft hoog in NL. Gelukkig.
Dat lijkt mij uitermate onverstandig maar dat is dan jouw probleem. Niet klagen dan als je de toegang tot lokaties ontzegt wordt waar je eerst voor pleitte, he?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als andere EU-landen van volledig gevaccineerde Nederlandse toeristen al een negatief testbewijs gaan eisen (en de Duitse deelstaat Niedersachsen doet al een voorzet), dan ga ik ook twijfelen of ik de tweede prik überhaupt ga nemen over twee weken. Hoop dat het niet zo ver gaat komen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-festival~aefdae42/quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is nog steeds zo, of niet? Er is niets veranderd in de echte wereld.
Er moet binnenkort een besluit genomen worden over evenementen na 13 augustus hè. Nou, wat zou het toch worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er ligt voorlopig alleen een OMT-advies, verder niks.
Als je het afgelopen jaar een beetje hebt opgelet weet je hoe het gaat met dit soort adviezenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
De cijfers van besmettingen van gevaccineerden zijn toch gewoon helder? Ongeveer 5%quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Precies, het beleid van alsnog testen na volledige vaccinatie is gewoon net zo dom als ‘Dansen met Janssen’. Durfen politici nou echt niet te zeggen dat mensen die zich bewust niet laten vaccineren geweigerd kunnen worden bij nachtclubs, discotheken en festivals?
Dat is toch al van het begin af aan een ding? Dat testen enkel betekent dingen niet meer mogen, dat er een perverse prikkel in zit?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
De QR code vrijgeven condities zijn al veranderdquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
En is dit een feit of is dit het AD die weer eens paniek zaait? Volgens mij het laatste.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-festival~aefdae42/
Over 6 maanden hebben de jongeren een Michael Jackson neus.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik zie overigens al voor mij dat ik iedere dag van een festival een stok door mijn neus moet halen
Dit gaat toch nooit werken man
30. Maak me dan ook niet zo druk om een eventuele infectie. Maar die prik ga ik wel met tegenzin heen, dus waarom zou ik dat doen als ik er niks voor "terug krijg"quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met alle respect, maar hoe oud ben je?
Ik zou ook niet weten waarom je anders half augustus nog XL-teststraten gaat optuigen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er moet binnenkort een besluit genomen worden over evenementen na 13 augustus hè. Nou, wat zou het toch worden.
Ik wil m'n hand er ook zeker niet voor in het vuren steken dat de voorwaarden blijven zoals ze nu zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er moet binnenkort een besluit genomen worden over evenementen na 13 augustus hè. Nou, wat zou het toch worden.
Plus als je positief bent kan je meteen naar huis. Wie gaat je kaartje betalen? Als je ZZP bent en je verliest daardoor inkomen wie gaat dat betalen? Zo kunnen we nog wel doorgaan. Terwijl je misschien geen eens klachten hebt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik zie overigens al voor mij dat ik iedere dag van een festival een stok door mijn neus moet halen
En inmiddels 25 media artikelen die hinten in verandering van beleid.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is een zaadje wat gepland wordt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En is dit een feit of is dit het AD die weer eens paniek zaait? Volgens mij het laatste.
Dan ben je ouder dan je met je klagen over een dagje ziek zijn doet voorkomen. Kom op man.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:15 schreef DX11 het volgende:
[..]
30. Maak me dan ook niet zo druk om een eventuele infectie. Maar die prik ga ik wel met tegenzin heen, dus waarom zou ik dat doen als ik er niks voor "terug krijg"
Ik zie meer in een directe democratie, ik wil zelf mijn mening kenbaar kunnen maken middels referenda ipv me te laten vertegenwoordigen door mensen die geen enkele binding met of interesse in de samenleving meer hebben en politiek bedrijven alleen nog maar als lucratieve inkomstenbron gebruiken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer voor nieuwe verkiezingen te zijn.
Wat een optimist ben jij zegquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag je denken maar tot het een feit is en er een besluit over is blijft het een zaadje.
En je weet hoe dat gaat met zaadjes die gepland worden: negen maanden later komen de problemen.quote:
Als je positief test loont het de moeite om nog een paar keer in de rij te gaan staan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Plus als je positief bent kan je meteen naar huis. Wie gaat je kaartje betalen? Als je ZZP bent en je verliest daardoor inkomen wie gaat dat betalen? Zo kunnen we nog wel doorgaan. Terwijl je misschien geen eens klachten hebt.
Mag jij vinden. Wat is precies het nut van een 2e prik als ik er qua gezondheid niks mee win, en qua vrijheid ook niet, maar wel een dag flink ziek van wordt? Leg me dat eens uit?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan ben je ouder dan je met je klagen over een dagje ziek zijn doet voorkomen. Kom op man.
Een complete opstand.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon lekker naief niets leren van het afgelopen anderhalf jaar waarin het vaak exact zo ging, inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag je denken maar tot het een feit is en er een besluit over is blijft het een zaadje.
Ben je echt nog zo naïef?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo kun je het ook noemen jaquote:
Niemand die dat graag wil.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:19 schreef Ven1972 het volgende:
Als ik denk dat 2 vaccins niet voldoende is voor zeer besmettelijke virus te bestrijden is, zou ik wel opteren voor een 3e en 4de prik voor iedereen die graag wil gevaccineerd worden. Ik benadruk hier op dat het wel een jaarlijks vaccinatie wel noodzakelijk kan worden.
Om iets te veranderen moeten partijen op de flanken zo groot worden dat is niet realistisch, 90% stemt mee en vindt het allemaal wel prima.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer voor nieuwe verkiezingen te zijn.
Het probleem schijnt te zijn dat die delta-variant zo ongelofelijk besmettelijk is dat groepsimmuniteit (het verschijnsel wat jij noemt) praktisch out of reach is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het idee is ook meer dat als 10% gevaccineerd is en 90% niet, dat de gevaccineerden geen bescherming bieden voor de niet gevaccineerden, maar dat wanneer 90% wel gevaccineerd is zij bescherming bieden tegenover de kleine groep die zich niet vaccineert (waardoor je in principe geen maatregelen meer nodig hebt).
Dat het OMT daar zelf niet op komt laat gewoon zien dat dit allemaal geen zuivere koffie is.
Tuurlijk Ven de Vaccinmanquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:19 schreef Ven1972 het volgende:
Als ik denk dat 2 vaccins niet voldoende is voor zeer besmettelijke virus te bestrijden is, zou ik wel opteren voor een 3e en 4de prik voor iedereen die graag wil gevaccineerd worden. Ik benadruk hier op dat het wel een jaarlijks vaccinatie wel noodzakelijk kan worden.
Ik negeer je egoïstische gedachtegang voor het gemak even, maar je weet nog niet of je er niets mee wint. Een tweede vaccin verlaagt ook jouw kans op ernstig ziek worden. En dat testen zal niet voor eeuwig blijven bij gevaccineerden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:18 schreef DX11 het volgende:
[..]
Mag jij vinden. Wat is precies het nut van een 2e prik als ik er qua gezondheid niks mee win, en qua vrijheid ook niet, maar wel een dag flink ziek van wordt? Leg me dat eens uit?
Er is nog altijd volgehouden dat een volledige vaccinatie (twee weken na de tweede prik, vier weken na de prik met het vaccin van Johnson&Johnson) dat je een bewijs om overal toegang tot te krijgen. De één wil naar festivals, de ander wil reizen. Zo gauw het vaccinatiebewijs wordt afgeschaft als toegangsticket, waarom laat je je dan nog vaccineren?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij uitermate onverstandig maar dat is dan jouw probleem. Niet klagen dan als je de toegang tot lokaties ontzegt wordt waar je eerst voor pleitte, he?
Allemaal onderdeel van The Great Reset, dat weet toch iedereen.quote:
Ik ook, en dan echte referenda, niet de slappe zooi die wij hadden. D66 met hun slappe rug en te grabbel gooien van hun kroonjuwelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie meer in een directe democratie, ik wil zelf mijn mening kenbaar kunnen maken middels referenda ipv me te laten vertegenwoordigen door mensen die geen enkele binding met of interesse in de samenleving meer hebben en politiek bedrijven alleen nog maar als lucratieve inkomstenbron gebruiken.
Ze zijn wel voldoende, en er is nooit gezegd dat je niet positief kan worden met een vaccin.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:19 schreef Ven1972 het volgende:
Voor user @Caland is dit geen probleemquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Volgens mij is-ie al jaren met pensioen, maar okquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ambtenaar he. De oplettende lezer weet inmiddels dat tijger_m ook zo z'n belangetjes heeft
Welneequote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het probleem schijnt te zijn dat die delta-variant zo ongelofelijk besmettelijk is dat groepsimmuniteit (het verschijnsel wat jij noemt) praktisch out of reach is.
Dan zeg ik, dan moet je iedereen die dat wil vaccineren. Wellicht wat basismaatregelen in bijzondere situaties (ziekenhuizen, verpleeghuizen, dat werk) en dan maar zien waar het schip strandt. Deze ongein kan niet tot in de eeuwigheid doorgaan. Maar blijkbaar denkt de regering daar anders over.
Probleem is dat ze ook gevaarlijke aannames doen over de besmettelijkheid van Delta terwijl de definitieve onderzoeken nog niet eens gepubliceerd of klaar zijn. In UK nam vorige week de aanwezigheid van Delta al flink af.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het probleem schijnt te zijn dat die delta-variant zo ongelofelijk besmettelijk is dat groepsimmuniteit (het verschijnsel wat jij noemt) praktisch out of reach is.
Dan zeg ik, dan moet je iedereen die dat wil vaccineren. Wellicht wat basismaatregelen in bijzondere situaties (ziekenhuizen, verpleeghuizen, dat werk) en dan maar zien waar het schip strandt. Deze ongein kan niet tot in de eeuwigheid doorgaan. Maar blijkbaar denkt de regering daar anders over.
Dat is toch gewoon deze theorie:quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het idee is ook meer dat als 10% gevaccineerd is en 90% niet, dat de gevaccineerden geen bescherming bieden voor de niet gevaccineerden, maar dat wanneer 90% wel gevaccineerd is zij bescherming bieden tegenover de kleine groep die zich niet vaccineert (waardoor je in principe geen maatregelen meer nodig hebt).
Dat het OMT daar zelf niet op komt laat gewoon zien dat dit allemaal geen zuivere koffie is.
Gommers zal het wel te ver vinden gaan, waarna het vanavond even door de macht wordt gebeld en morgen vindt hij iets anders.quote:
1 mRNA is voldoende voor tegen gaan van ernstige gevolgen. En hoezo egoïstisch. De kans is vrijwel nul dat ie op zijn buik een IC gaat liggen bezoeken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik negeer je egoïstische gedachtegang voor het gemak even, maar je weet nog niet of je er niets mee wint. Een tweede vaccin verlaagt ook jouw kans op ernstig ziek worden. En dat testen zal niet voor eeuwig blijven bij gevaccineerden.
Op mijn 30e ben ik nog kern gezond en het vaccin zal misschien de kans om minimaal ziek te worden nog iets minimaler maken, so fucking what? Ik ben zo ontzettend klaar met de maatregelen, we "leven" al 2 jaar niet meer. Er zijn vele malen meer jongeren die zelfmoord (willen) plegen, google maar. Het moet een keer klaar zijn nu, we moeten weer een keer kunnen leven. En als de overheid ons zo gigantisch gaat naaien zelfs na 2 prikken, dan kunnen ze echt de pot op.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik negeer je egoïstische gedachtegang voor het gemak even, maar je weet nog niet of je er niets mee wint. Een tweede vaccin verlaagt ook jouw kans op ernstig ziek worden. En dat testen zal niet voor eeuwig blijven bij gevaccineerden.
Kijk daar heb je het al. Deze gedachtegang gaat onherroepelijk ontstaan bij meer mensen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er is nog altijd volgehouden dat een volledige vaccinatie (twee weken na de tweede prik, vier weken na de prik met het vaccin van Johnson&Johnson) dat je een bewijs om overal toegang tot te krijgen. De één wil naar festivals, de ander wil reizen. Zo gauw het vaccinatiebewijs wordt afgeschaft als toegangsticket, waarom laat je je dan nog vaccineren?
Wie heeft het over op zijn buik een IC gaat liggen bezoeken?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:25 schreef Molo het volgende:
[..]
1 mRNA is voldoende voor tegen gaan van ernstige gevolgen. En hoezo egoïstisch. De kans is vrijwel nul dat ie op zijn buik een IC gaat liggen bezoeken.
Ook zonder die ene vaccinatie al trouwens
Er zal wel wat verschuiven maar ik vrees inderdaad dat de grote partijen aan de macht zullen blijven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef maan_man het volgende:
[..]
Om iets te veranderen moeten partijen op de flanken zo groot worden dat is niet realistisch, 90% stemt mee en vindt het allemaal wel prima.
Nieuwe verkiezingen blijken geen uitweg.
Als zelfs Erno er niets van moet hebben weet je dat het proefballonnetje te ver is opgepompt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het al. Deze gedachtegang gaat onherroepelijk ontstaan bij meer mensen.
In combinatie met de XL teststraten groeit het zaadje wel rapquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En het niet halen van je tweede vaccin maakt dat er eerder festivals zijn? Of ben je gewoon een beetje opstandig deze paar dagen?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:25 schreef DX11 het volgende:
[..]
Op mijn 30e ben ik nog kern gezond en het vaccin zal misschien de kans om minimaal ziek te worden nog iets minimaler maken, so fucking what? Ik ben zo ontzettend klaar met de maatregelen, we "leven" al 2 jaar niet meer. Er zijn vele malen meer jongeren die zelfmoord (willen) plegen, google maar. Het moet een keer klaar zijn nu, we moeten weer een keer kunnen leven. En als de overheid ons zo gigantisch gaat naaien zelfs na 2 prikken, dan kunnen ze echt de pot op.
Ernstige ziektequote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wie heeft het over op zijn buik een IC gaat liggen bezoeken?
Ja gut als je van een dagje ziek door een prik al een groot probleem maakt hoop ik van harte dat je inderdaad niet ziek wordt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:25 schreef DX11 het volgende:
[..]
Op mijn 30e ben ik nog kern gezond en het vaccin zal misschien de kans om minimaal ziek te worden nog iets minimaler maken, so fucking what? Ik ben zo ontzettend klaar met de maatregelen, we "leven" al 2 jaar niet meer. Er zijn vele malen meer jongeren die zelfmoord (willen) plegen, google maar. Het moet een keer klaar zijn nu, we moeten weer een keer kunnen leven. En als de overheid ons zo gigantisch gaat naaien zelfs na 2 prikken, dan kunnen ze echt de pot op.
Ik word voornamelijk opstandig van dit gigantisch falende kabinet ja.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
En het niet halen van je tweede vaccin maakt dat er eerder festivals zijn? Of ben je gewoon een beetje opstandig deze paar dagen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |