Meid doe lekker een hesje aan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:10 schreef potjecreme het volgende:
Maar voorlopig gaan wij nog steeds niet onze gele hesjes dragen. We gaan weer zonder morren luisteren
De opmerking is van meet af aan geweest ;quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben je ook, er was letterlijk een volledig (2x) gevaccineerde persoon positief getest.
Niet in de vorm van rellen of naar de media rennen, maar wel in gedrag. Ik ken iemand die echt vrij strak was in de leer. Ja, jongen onze afspraak met 3 kan niet doorgaan, want het advies is teruggebracht naar twee... Volgende maand gaat hij gewoon trouwen met redelijk wat gasten en zo zie ik heel veel mensen. Er beginnen gewoon twee werkelijkheden te ontstaan, die van de burger die een dikke middelvinger opsteekt en die in Den Haag.quote:
Je zou denken dat het plebs dit 14 maanden geleden al bedacht zou hebben, helaas blijkt de gemiddelde mens nog achterlijker dan ik twee jaar geleden al dachtquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de recente gebeurtenissen een effect hebben op de testbereidheid bij jongeren? Niet wat testen voor toegang betreft, maar testen wanneer je symptomen hebt. Kan me voorstellen dat sommige jongeren redeneren dat testen enkel nadelen biedt: je moet je isoleren, en hoe meer positieve tests, hoe meer maatregelen genomen worden.
En dat is nog steeds zo, of niet? Er is niets veranderd in de echte wereld.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:11 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De opmerking is van meet af aan geweest ;
Ben je 2x gevaccineerd, dan ben je met die QR-code vrij te gaan en staan waar je bent. De vaccinatie zit er nog niet op of het wordt al bijgesteld. Ik voel me bestolen.
Ik denk dat vooral het algemene vertrouwen in de overheid en de samenleving gaat zakken onder jongeren. Dan zit je al anderhalf jaar in de hoek waar de klappen vallen, en dan wordt ook nog eens het tapijt dat je eindelijk weer toegang geeft tot plezier onder ja vandaan getrokken. Dan ga je de komende tijd natuurlijk nog weinig accepteren, of het nu wel of niet met corona te maken heeft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de recente gebeurtenissen een effect hebben op de testbereidheid bij jongeren? Niet wat testen voor toegang betreft, maar testen wanneer je symptomen hebt. Kan me voorstellen dat sommige jongeren redeneren dat testen enkel nadelen biedt: je moet je isoleren, en hoe meer positieve tests, hoe meer maatregelen genomen worden.
Met alle respect, maar hoe oud ben je?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:11 schreef DX11 het volgende:
Als uit komt dat je voor festivals (buiten), na volledige vaccinatie alsnog een test moet doen, voordat ik mijn 2e prik heb, dan ga ik zeker die 2e prik niet halen nee. Amehoela. Werd er de vorige keer een dag ziek van, en krijg er dus blijkbaar 0,0 niks voor "terug" als ik alsnog moet testen dus dan laat maar zitten ja!
Als andere EU-landen van volledig gevaccineerde Nederlandse toeristen al een negatief testbewijs gaan eisen (en de Duitse deelstaat Niedersachsen doet al een voorzet), dan ga ik ook twijfelen of ik de tweede prik überhaupt ga nemen over twee weken. Hoop dat het niet zo ver gaat komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we het niet hopen, zeker tweede prikkers ben ik niet zo heel bang voor eigenlijk.
Huh?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is nog steeds zo, of niet? Er is niets veranderd in de echte wereld.
Ik zie echt andere dingen en ik ga echt niet alleen met achterlijke om en woon ook niet in een achterstandswijk. Wat ik zie in mijn omgeving (werk, familie, vrienden etc) is iets van 30/70 met niet gevaccineerden in de meerderheid. En dan ook in elk mogelijke leeftijdscategorie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Die halen gewoon hun tweede prik.
Vaccinatiebereidheid is en blijft hoog in NL. Gelukkig.
Dat denk ik ook.quote:
Hoog in vergelijking met andere landen? Zeker.quote:Vaccinatiebereidheid is en blijft hoog in NL. Gelukkig.
Dat lijkt mij uitermate onverstandig maar dat is dan jouw probleem. Niet klagen dan als je de toegang tot lokaties ontzegt wordt waar je eerst voor pleitte, he?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als andere EU-landen van volledig gevaccineerde Nederlandse toeristen al een negatief testbewijs gaan eisen (en de Duitse deelstaat Niedersachsen doet al een voorzet), dan ga ik ook twijfelen of ik de tweede prik überhaupt ga nemen over twee weken. Hoop dat het niet zo ver gaat komen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-festival~aefdae42/quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is nog steeds zo, of niet? Er is niets veranderd in de echte wereld.
Er moet binnenkort een besluit genomen worden over evenementen na 13 augustus hč. Nou, wat zou het toch worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er ligt voorlopig alleen een OMT-advies, verder niks.
Als je het afgelopen jaar een beetje hebt opgelet weet je hoe het gaat met dit soort adviezenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
De cijfers van besmettingen van gevaccineerden zijn toch gewoon helder? Ongeveer 5%quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Precies, het beleid van alsnog testen na volledige vaccinatie is gewoon net zo dom als ‘Dansen met Janssen’. Durfen politici nou echt niet te zeggen dat mensen die zich bewust niet laten vaccineren geweigerd kunnen worden bij nachtclubs, discotheken en festivals?
Dat is toch al van het begin af aan een ding? Dat testen enkel betekent dingen niet meer mogen, dat er een perverse prikkel in zit?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
De QR code vrijgeven condities zijn al veranderdquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
En is dit een feit of is dit het AD die weer eens paniek zaait? Volgens mij het laatste.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-festival~aefdae42/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |