SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op zich wel een goed idee. Technisch moet het goed mogelijk zijn om een dergelijke slot te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Testen om de app je voordeur te laten ontgrendelen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
ehm, dit escaleert snel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hoezo, veilig vrijen is ok. Maar pijpen kan je echt niet verbieden, vele vrouwen en mannen vinden dat ook erg lekker om te doen als ze met elkaar vrijen,Zonder wrijving geen glans![]()
die bestaan al hoor, kun je waar dan ook ter wereld je voordeur op slot doen met je gsm.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op zich wel een goed idee. Technisch moet het goed mogelijk zijn om een dergelijke slot te ontwikkelen.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.![]()
Een miljard kost die onzin. Voor twee maanden, geloof je het zelf? Dat was van het begin af aan volkomen ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik was hier ook al bang voor, toen er zó vol werd ingezet op het optuigen van TVT terwijl de cijfers er compleet niet naar waren, dat we hier véél te lang aan vast zouden gaan zitten.zie email 27 oktober![]()
En we geven het een leuke naam met freedom of zo, zoals ze in Israël de freedom bracelet hadden zodat mensen quarantaine in hun eigen huis mochten hebben. Wat een vrijheidquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op zich wel een goed idee. Technisch moet het goed mogelijk zijn om een dergelijke slot te ontwikkelen.![]()
![]()
Het was niet logisch, zeker niet met een kabinet met VVD en CDA. Voor 2 maanden een miljard uitgeven was gewoon echt niet logisch. Ik ben er vooral bang voor hoe we hier weer uit komen. Het geeft een mate van schijnveiligheid om op deze manier het ongrijpbare virus te volgen. Mijn gok is dan ook voorjaar 2022 op zijn vroegst, afhankelijk van hoe Influenza en dergelijken zich ontwikkelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:36 schreef Arizona het volgende: [..] Ik was hier ook al bang voor, toen er zó vol werd ingezet op het optuigen van TVT terwijl de cijfers er compleet niet naar waren, dat we hier véél te lang aan vast zouden gaan zitten.
![]()
Nou, kleine aanpassing om die app te synchen met een test-applicatie die op afstand gevalideerd wordt alvorens de gebruiker de deur mag openen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:39 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
die bestaan al hoor, kun je waar dan ook ter wereld je voordeur op slot doen met je gsm."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Gewoon zo'n DARPA-chip in de rechterhand of het voorhoofd.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op zich wel een goed idee. Technisch moet het goed mogelijk zijn om een dergelijke slot te ontwikkelen.![]()
Lock to freedom!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En we geven het een leuke naam met freedom of zo, zoals ze in Israël de freedom bracelet hadden zodat mensen quarantaine in hun eigen huis mochten hebben. Wat een vrijheid
Ongetwijfeld kan die kneus op clownschoenen er een leuke draai aan geven. De matig opgeleide bachelor of master student tuint er meten open ogen in."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Franse minister: ongekende stijging coronabesmettingen
In Frankrijk zijn de afgelopen 24 uur 18.000 coronabesmettingen gemeld. Vorige week waren dat er nog 7000. Gezondheidsminister Olivier Veran spreekt van "een ongekende stijging" die volgens hem te wijten valt aan de opkomst van de veel besmettelijkere deltavariant.
Met zo veel nieuwe besmettingen op een dag is Frankrijk weer terug op het niveau van halverwege mei. Volgens Veran is een stijging zoals hij die nu ziet in het land, tijdens de hele coronacrisis nog niet voorgekomen. "Niet met de oorspronkelijke vorm, en niet met de Britse, Zuid-Afrikaanse of de Braziliaanse variant."
De minister benadrukt dat er maar "een wapen" is tegen het virus, namelijk vaccineren. "Het is niet meer de tijd om te twijfelen en te aarzelen, het is tijd voor collectieve immuniteit", zei Veran in het parlement. "Dat is onze gemeenschappelijke verantwoordelijkheid en de enige manier om voor eens en altijd van het coronavirus af te komen."
Inmiddels zijn 30,8 miljoen Fransen volledig gevaccineerd, bijna de helft van de 67 miljoen inwoners. Tegen eind juli moeten 40 miljoen Fransen een eerste coronaprik hebben gekregen.![]()
Het gaat sneller dan je denkt. Er is geen weg meer terug.quote:Twee vaccinaties straks waarschijnlijk niet meer voldoende voor toegang tot festival
ID&T, de organisatie die tientallen grote festivals vertegenwoordigt, gaat onderzoeken hoe evenementen op korte termijn alsnog veilig georganiseerd kunnen worden. Van groot belang is dat het Testen voor Toegang waterdicht is en er dus geen mensen zonder geldige QR-code op een festivalterrein kunnen komen. De QR-code moet het bewijs zijn dat zeer recent negatief is getest op corona. Twee vaccinaties zouden dan waarschijnlijk geen recht meer geven op toegang.
Dat heeft ID&T dinsdag afgesproken na een gesprek met de overheid naar aanleiding van de rechtszaak die de concertorganisator dreigde aan te spannen.
[...]
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-festival~aefdae42/![]()
quote:
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Maar wel mooi dat het zo snel stijgt en tegelijk het aantal vaccinaties ook. Dit betekent dat overheden héél snel de keuze moeten gaan maken om nieuwe maatregelen in te voeren óf dit niet doen omdat de bevolking anders wel eens in de gaten zou kunnen krijgen dat de maatregelen niet zo tijdelijk zijn en er geen perspectief is.
Nu wordt het écht spannend!"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Zeker wel, dat is hetzelfde als je een flinke longontsteking of goede griep hebt gehad, dan ben je ook 3-6 maanden uit de running.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij hebt zeker niet van long-covid gehoord.
Ik heb last van long-thuiswerkeritus en long-coronamaatregelen dat moet ook niet onderschat worden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
"Numbing the senses by monotonously repeating an assertion is a key element in utilizing mind control techniques."quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:41 schreef THEFXR het volgende:
In Frankrijk zijn de afgelopen 24 uur 18.000 coronabesmettingen gemeld. Vorige week waren dat er nog 7000. Gezondheidsminister Olivier Veran spreekt van "een ongekende stijging" die volgens hem te wijten valt aan de opkomst van de veel besmettelijkere deltavariant.
Met zo veel nieuwe besmettingen op een dag is Frankrijk weer terug op het niveau van halverwege mei. Volgens Veran is een stijging zoals hij die nu ziet in het land, tijdens de hele coronacrisis nog niet voorgekomen. "Niet met de oorspronkelijke vorm, en niet met de Britse, Zuid-Afrikaanse of de Braziliaanse variant."
De minister benadrukt dat er maar "een wapen" is tegen het virus, namelijk vaccineren. "Het is niet meer de tijd om te twijfelen en te aarzelen, het is tijd voor collectieve immuniteit", zei Veran in het parlement. "Dat is onze gemeenschappelijke verantwoordelijkheid en de enige manier om voor eens en altijd van het coronavirus af te komen."
Inmiddels zijn 30,8 miljoen Fransen volledig gevaccineerd, bijna de helft van de 67 miljoen inwoners. Tegen eind juli moeten 40 miljoen Fransen een eerste coronaprik hebben gekregen.
Urgentie!!!!!!!!!!! doet het ook altijd goed![]()
![]()
![]()
Veel teveel risico op herpes, HPV en keelkankers enzo. En niet noodzakelijk dus verbieden die handelquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hoezo, veilig vrijen is ok. Maar pijpen kan je echt niet verbieden, vele vrouwen en mannen vinden dat ook erg lekker om te doen als ze met elkaar vrijen,Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Haha, werk je nog steeds thuis dan?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zeker wel, dat is hetzelfde als je een flinke longontsteking of goede griep hebt gehad, dan ben je ook 3-6 maanden uit de running.
Ik heb last van long-thuiswerkeritus en long-coronamaatregelen dat moet ook niet onderschat worden."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Dit voelt eigenlijk wel als het kantelpunt. Ik heb het gevoel dat tot nu toe het OMT en kabinet konden rekenen op het krediet van de meerderheid van de bevolking. Dit forum niet, maar daarbuiten.
Door nu de wortel die voorgehouden is weg te trekken lijken zelfs de mensen die voorstander van het beleid waren over te springen, ben heel erg benieuwd waar dit heen gaat.
Als festivals, discotheken en de natte horeca bijvoorbeeld de rest van het jaar dicht moeten blijven, wat hebben die nog te verliezen? Dat lijkt me een soort moment voor massale boerenprotesten![]()
Nou jongens, riemen vast. Daar gaan we.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het gaat sneller dan je denkt. Er is geen weg meer terug.
zie email 27 oktober![]()
Vanaf nu ben je een potentieel gevaar, tenzij je het tegendeel kan bewijzen. Iedere dag opnieuw.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het gaat sneller dan je denkt. Er is geen weg meer terug.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Proest. Zo gelijk heb jequote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:43 schreef phpmystyle het volgende:
Maar wel mooi dat het zo snel stijgt en tegelijk het aantal vaccinaties ook. Dit betekent dat overheden héél snel de keuze moeten gaan maken om nieuwe maatregelen in te voeren óf dit niet doen omdat de bevolking anders wel eens in de gaten zou kunnen krijgen dat de maatregelen niet zo tijdelijk zijn en er geen perspectief is.
Nu wordt het écht spannend!![]()
![]()
Ja dat wel, maar iedereen kan dat zelf beslissen toch?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Veel teveel risico op herpes, HPV en keelkankers enzo. En niet noodzakelijk dus verbieden die handelHumor, serieus en vrolijk!![]()
Kreeg vandaag al een zelftest op schiphol en leraren (zul je alles vanaf weten) hebben natuurlijk al een tijdje zelftesten, wie weet is het wel zo succesvol dat dit iets is voor de hele bevolking.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanaf nu ben je een potentieel gevaar, tenzij je het tegendeel kan bewijzen. Iedere dag opnieuw.![]()
Bij ons is ‘return to office’ weer ingetrokken, mag sowieso tot op zijn vroegst 6 januari niet naar kantoor, tenzij goedgekeurd door iedereen en zn moederquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zeker wel, dat is hetzelfde als je een flinke longontsteking of goede griep hebt gehad, dan ben je ook 3-6 maanden uit de running.
Ik heb last van long-thuiswerkeritus en long-coronamaatregelen dat moet ook niet onderschat worden.![]()
Ik heb wel wat ideetjes en zou die logistieke uitdaging met een blanco-check wel willen aangaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe denk je precies dat het haalbaar is bv 75000 mensen te testen in een paar uur in de ochtend zonder dat ze de halve festivaldag missen die om 11u begint?
En dan vinden we ongeveer 50 man? (even kijkende naar TvT cijfers van het 1e weekend) 0.2%
Wat lossen we op? Niets, want de vals positieven zijn waarschijnlijk hoger dan de daadwerkelijk echte gevallen.
Hierbij is een glijdende aanpak over de dag gespreid desnoods bij WC of (gratis) biertent, prima uitvoerbaar als het doel testen is. Vervolgens 500m verder op een XXLab waar iemand zich wezenloos monsters kan testen om binnen te lopen.
Maar je hebt gelijk, het draagt niets bij omdat het probleem niet zit bij feestvierders en testen zelf vol gaten zit. Het hele Testen en sws voor Toegang was bij voorbaat kansloos wanneer daar persoonlijke consequenties aan verbonden zijn. Je kan er de klok op gelijk zetten dat iedereen dit NIMBY voor anderen een goed idee vindt"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Zeker. Mijn werkgever heeft nog voor dat het weer een advies werd, al besloten dat we niet eerder dan september weer wat vaker (met lage bezetting) naar kantoor mogen. Wel mag je in geval van urgentie, als je bv thuis ff gek wordt een dagje naar kantoor. En elke 2 weken eventueel met je team afspreken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha, werk je nog steeds thuis dan?
Maar ik heb besloten dat ik geen gebruik maak van die optie tot mijn vaccinatie 2 weken is ingewerkt. Dat zou effectief volgende week zijn.
Maar aangezien vrijwel al mijn collega's op vakantie zijn, heeft dat ook geen zin.
Wel ben ik een paar dagen naar kantoor geweest, toen mijn buurman ging hakken en breken, en werk ik regelmatig een dagje bij een vriend thuis of mijn ouders.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als vervolgens bijna niemand meer naar een festival gaat is het ook weer heel snel afgelopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het gaat sneller dan je denkt. Er is geen weg meer terug.![]()
God wat ben ik boos.
Anderhalf jaar lang: De vaccins zijn de weg naar de vrijheid, Dansen met Janssen jongens! Vaccineren zorgt voor vrijheid.
Nu: HAHAHA, Gefopt.
Zo komt het echt over. Woest ben ik. Dit moet echt ophouden.zie email 27 oktober![]()
De grens ligt ook een beetje bij het feit of er maar genoeg mensen bereid zijn om met geweld hun vrijheid weer op te eisen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:46 schreef chratnox het volgende:
Dit voelt eigenlijk wel als het kantelpunt. Ik heb het gevoel dat tot nu toe het OMT en kabinet konden rekenen op het krediet van de meerderheid van de bevolking. Dit forum niet, maar daarbuiten.
Door nu de wortel die voorgehouden is weg te trekken lijken zelfs de mensen die voorstander van het beleid waren over te springen, ben heel erg benieuwd waar dit heen gaat.
Als festivals, discotheken en de natte horeca bijvoorbeeld de rest van het jaar dicht moeten blijven, wat hebben die nog te verliezen? Dat lijkt me een soort moment voor massale boerenprotesten
Mensen vergeten gemakshalve welke offers Russen, Polen, Canadezen, Amerikanen, etc hebben moeten doen om je vrijheid terug te krijgen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Rituele onzuiverheid voor de gehele mensheidquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kreeg vandaag al een zelftest op schiphol en leraren (zul je alles vanaf weten) hebben natuurlijk al een tijdje zelftesten, wie weet is het wel zo succesvol dat dit iets is voor de hele bevolking.![]()
En dat in slechts 18 maanden![]()
Met geweld zelfs.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De grens ligt ook een beetje bij het feit of er maar genoeg mensen bereid zijn om met geweld hun vrijheid weer op te eisen.
Mensen vergeten gemakshalve welke offers Russen, Polen, Canadezen, Amerikanen, etc hebben moeten doen om je vrijheid terug te krijgen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, ik denk ook wel dat je een zwaar kantelpunt gaat krijgen als je de kant van altijd testen op gaat, ook voor de gevaccineerden, En de festivals / evenementen / horeca ook nog eens gaat sluiten om die redenen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:46 schreef chratnox het volgende:
Als festivals, discotheken en de natte horeca bijvoorbeeld de rest van het jaar dicht moeten blijven, wat hebben die nog te verliezen? Dat lijkt me een soort moment voor massale boerenprotesten
Het is een keer klaar, en dat punt begint nu wel erg dichtbij te komen denk ik, ook diveren media beginnen te draaien.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja het duurt al 1/1/2 jaar, wat mij betreft gaat er een ontknoping komen als in welke richting het gaat worden. Permanent (enige mate) van restricties of vrijheid terug en doden en zieken accepteren. Hom of kuit.quote:
ik doe ook nooit mee aan loterijen, duurt mij te lang. Avondje blackjacken verschaft meer helderheid."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Vrijheidsberovingquote:
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Ja. Klote virus.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
God wat ben ik boos.
Anderhalf jaar lang: De vaccins zijn de weg naar de vrijheid, Dansen met Janssen jongens! Vaccineren zorgt voor vrijheid.
Zo komt het echt over. Woest ben ik. Dit moet echt ophouden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Van je festival?quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik begrijp je heel goed, maar de situatie is nu anders dat het uit de hand loopt met de besmettingen, zeker de vaccins zijn nog echt nodig om vrijheid weer terug te krijgen. Het duurt wel langer dat we wel uit crisis komen. Precies weet ik niet wanneer dat het gebeurt. We moeten echt nog voorzichtig zijn in deze tijd.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
God wat ben ik boos.
Zo komt het echt over. Woest ben ik. Dit moet echt ophouden.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Ik bedoel niet eens geweld. Als 25.000 man bij Mysteryland zeggen ‘de tyfus met je test’ gaan ze daar echt niets aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De grens ligt ook een beetje bij het feit of er maar genoeg mensen bereid zijn om met geweld hun vrijheid weer op te eisen.
Mensen vergeten gemakshalve welke offers Russen, Polen, Canadezen, Amerikanen, etc hebben moeten doen om je vrijheid terug te krijgen.
Dan kan de gemeente de vergunning intrekken, maar heel veel meer kunnen ze op dat specifieke moment niet.
Of er gaan weer massaal illegale ‘raves’ komen, zoals vroegah.![]()
Fixedquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Klote virus. virologen, beleidsmakers (demissionair kabinet), OMT, TvT![]()
In deze fase is in tijd natuurlijk een afgebakend cohort. Maar niemand lijkt dat te willen bevestigen.quote:"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Ik zit bij een opdrachtgever waar ik vorige week ineens te horen heb gekregen dat je wel naar kantoor mag als het niet anders kan maar niet om met collega's af te spreken. Maar je mag wel gelukkig in je eentje in een hok zitten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:48 schreef _serial_ het volgende:
Zeker. Mijn werkgever heeft nog voor dat het weer een advies werd, al besloten dat we niet eerder dan september weer wat vaker (met lage bezetting) naar kantoor mogen. Wel mag je in geval van urgentie, als je bv thuis ff gek wordt een dagje naar kantoor. En elke 2 weken eventueel met je team afspreken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Jaaaaaaa, we hebben weer een nieuwe epidemioloog gevonden die nog niet op tv geweest isquote:
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik werk 3/4 op kantoor. Ook mijn werkgever is er streng in.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zeker. Mijn werkgever heeft nog voor dat het weer een advies werd, al besloten dat we niet eerder dan september weer wat vaker (met lage bezetting) naar kantoor mogen. Wel mag je in geval van urgentie, als je bv thuis ff gek wordt een dagje naar kantoor. En elke 2 weken eventueel met je team afspreken.
Maar ik heb besloten dat ik geen gebruik maak van die optie tot mijn vaccinatie 2 weken is ingewerkt. Dat zou effectief volgende week zijn.
Maar aangezien vrijwel al mijn collega's op vakantie zijn, heeft dat ook geen zin.
Wel ben ik een paar dagen naar kantoor geweest, toen mijn buurman ging hakken en breken, en werk ik regelmatig een dagje bij een vriend thuis of mijn ouders.
Maar ik heb verteld dat alleen maar thuiszitten geen optie is.
Wel leuk dat RvB en directie wel elke dag op kantoor is
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Publiek voor festivals en discotheken is een te klein (en laf) electoraat om echt iets in gang te zetten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:46 schreef chratnox het volgende:
Voetbalsupporters zijn mijn laatste hoop. Die kunnen wel massa’s in gang krijgen waar de burgemeester en overheid geen trek in hebben.- verwijderd door admin -![]()
Ik vind het voornamelijk erg zonde van al dat overheidsgeld wat in die sectoren gepompt is. Wat totaal niet bijdraagt aan onze economie. Of mss minimaal."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Pardon?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:53 schreef Grems het volgende:
[..]
[..]
Yes! Team Momo/celestien/capricia/tijger is aangekomen om te sussen! Welkom!
Van mij mag je lekker een dagje of weekje boos zijn hoor.
Wat schiet je er mee op?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee dan gaat de media de maatschappij ophitsen tegen die festivalgangers. Er zijn echt miljoenen nodig om gehakt te maken van dit beleid.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoel niet eens geweld. Als 25.000 man bij Mysteryland zeggen ‘de tyfus met je test’ gaan ze daar echt niets aan kunnen doen.
Dan kan de gemeente de vergunning intrekken, maar heel veel meer kunnen ze op dat specifieke moment niet.
Of er gaan weer massaal illegale ‘raves’ komen, zoals vroegah."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Banen tong80.jpgquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:54 schreef capricia het volgende:
Ik vind het voornamelijk erg zonde van al dat overheidsgeld wat in die sectoren gepompt is. Wat totaal niet bijdraagt aan onze economie. Of mss minimaal.![]()
De vaccins zijn nodig om ziekte te voorkomen. Als je ook gevaccineerden gaat testen ga je dus richting besmettingen voorkomen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik begrijp je heel goed, maar de situatie is nu anders dat het uit de hand loopt met de besmettingen, zeker de vaccins zijn nog echt nodig om vrijheid weer terug te krijgen. Het duurt wel langer dat we wel uit crisis komen. Precies weet ik niet wanneer dat het gebeurt. We moeten echt nog voorzichtig zijn in deze tijd.
Kun je het je voorstellen, iedere keer een situatie als in Australië? Zelfs nadat je volledig gevaccineerd bent en er niet ziek meer van wordt?![]()
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zit bij een opdrachtgever waar ik vorige week ineens te horen heb gekregen dat je wel naar kantoor mag als het niet anders kan maar niet om met collega's af te spreken. Maar je mag wel gelukkig in je eentje in een hok zitten.Gelukkig is het enige wat ze bij mij op het werk doen om de twee weken testen en we zouden een mondkapje moeten dragen... maar er zijn drie 'afdelingen'. Een afdeling doet alles precies volgens de regeltjes met mondkapjes en afstandhouden maar de andere twee niet. Gelukkig dus bij ons verder geen regels.
![]()
Nee. Niks.quote:
Dit ligt aan mensen achter de knoppen die geen idee hebben wat ze nu eigenlijk willen.zie email 27 oktober![]()
Als ik zou willen zou ik op kantoor mogen werken, elke dag, maar dat is niet fair voor de mensen die ook een dagje willen, de bezettingsgraad mag maar 10% zijn geloof ik.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik werk 3/4 op kantoor. Ook mijn werkgever is er streng in.
Maar ik heb verteld dat alleen maar thuiszitten geen optie is.
Wel leuk dat RvB en directie wel elke dag op kantoor is
Het hoger management en directie werken bij ons vrijwel allemaal thuis, dat is wel netjes, de webinars die we te zien krijgen zijn veelal echt vanuit de woningen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tja, als je iemand door overheidsingrijpen iedere vorm van ondernemen onmogelijk wordt gemaakt, dan kan je niet wegkijken en je handen van die sector aftrekken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:54 schreef capricia het volgende:
Ik vind het voornamelijk erg zonde van al dat overheidsgeld wat in die sectoren gepompt is. Wat totaal niet bijdraagt aan onze economie. Of mss minimaal.![]()
Maar goed. We vergeten wel even dat heel veel overheden nogal running out of money zijn als het gaat om het financieren van verdere lockdowns. Dat gaat ook een rol spelen in de afweging of en in welke mate er maatregelen blijven.
Krimpende economien kan ook wel eens voor redding zorgen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Ja vind ik ook, we hebben nu veel miljarden verspild in 1,5 jaar tijd. Bepaalde testen en ICT-projecten faalden neer op neer... geen visie en falende beleid is het gevolg van. Ze vergallen steeds maar weer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:54 schreef capricia het volgende:
Ik vind het voornamelijk erg zonde van al dat overheidsgeld wat in die sectoren gepompt is. Wat totaal niet bijdraagt aan onze economie. Of mss minimaal.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Je moet toch iets als er zo veel geld uitgegeven is aan een testsamenleving.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
God wat ben ik boos.
Zo komt het echt over. Woest ben ik. Dit moet echt ophouden.![]()
Hoezo niet? Kan uiteindelijk toch gewoon een zelfstandig bedrijf worden? De infrastructuur is er dan in ieder geval alquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:54 schreef capricia het volgende:
Ik vind het voornamelijk erg zonde van al dat overheidsgeld wat in die sectoren gepompt is. Wat totaal niet bijdraagt aan onze economie. Of mss minimaal.
en de mensen zijn tegen die tijd opgeleid...![]()
Sinds wanneer zijn besmettingen een probleem? Natuurlijk, daar zit een verband in met stijgende ziekenhuisopnamen, dat snap ik ook wel. Maar de vaccins maken dat verband steeds zwakker. Elke week neemt dat verband verder af.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik begrijp je heel goed, maar de situatie is nu anders dat het uit de hand loopt met de besmettingen, zeker de vaccins zijn nog echt nodig om vrijheid weer terug te krijgen. Het duurt wel langer dat we wel uit crisis komen. Precies weet ik niet wanneer dat het gebeurt. We moeten echt nog voorzichtig zijn in deze tijd.zie email 27 oktober![]()
Laat er nou toevallig vandaag een bericht gekomen zijn van een XL teststraat die 25k tests moet kunnen doen in t oosten zodat het voetbalseizoen goed van start kan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:53 schreef groenen het volgende:
[..]
Publiek voor festivals en discotheken is een te klein (en laf) electoraat om echt iets in gang te zetten.
Voetbalsupporters zijn mijn laatste hoop. Die kunnen wel massa’s in gang krijgen waar de burgemeester en overheid geen trek in hebben.
Buiten, in de frisse lucht, met een negatieve test. Die groep ben ik ook wel benieuwd naar ja.![]()
Het volstrekt onbetrouwbaar en nutteloos gebleken "testen voor toegang" moet dus wegens succes verlengd worden? Zo intelligent zijn die epidemiologen dus blijkbaar ook niet...quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Lekker subjectief ook dat 10% toegestaan is. My ass.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ik zou willen zou ik op kantoor mogen werken, elke dag, maar dat is niet fair voor de mensen die ook een dagje willen, de bezettingsgraad mag maar 10% zijn geloof ik.
Het hoger management en directie werken bij ons vrijwel allemaal thuis, dat is wel netjes, de webinars die we te zien krijgen zijn veelal echt vanuit de woningen.
Werkgever moet natuurlijk gewoon een werkplek verschaffen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Daar mag je de hele tweede kamer op aanspreken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Niks.
Dit ligt aan mensen achter de knoppen die geen idee hebben wat ze nu eigenlijk willen.
En hoe boos je ook bent, er zijn net verkiezingen geweest."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dit las ik ook zojuist, weer een stap richting de permanente test maatschappij. Een paar maanden geleden leek dit nog een vergezochte wappie gedachte. Nu begint het realiteit te worden. Ik zie het in 2021 niet meer gebeuren dat er nog evenementen gehouden mogen worden zonder eindeloos test geneuzel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het gaat sneller dan je denkt. Er is geen weg meer terug.٩๏̯͡๏)۶![]()
Het was gewoon te vroeg om te versoepelen zoals ze gedaan hebben plus onkunde met dat achterlijke testen. Tel darbij op dat elk land nog in de paniekmodus zit qua rood. Maar zodra het vaccinatie rondje af is wens ik ze veel succes met proberen mensen tegen te houden om gewoon te leven dat is niet te handhaven. Daar hoef je echt niet voor naar het malieveld om je ingeleverde rechten weer terug te krijgen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
God wat ben ik boos.
Zo komt het echt over. Woest ben ik. Dit moet echt ophouden.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Nou maximaal micromangement van een paar besmettingen die vrijwel geen ziekenhuisopnames tot gevolg hebben.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Niks.
Dit ligt aan mensen achter de knoppen die geen idee hebben wat ze nu eigenlijk willen.
Hoeveel opnames hebben we nu gehad op z'n 100K besmettingen? 200?
En hoeveel waren er binnen 1 dag weer ontslagen?
En hoeveel waren er ongevaccineerd in de ziekenhuizen?
En hoe was de medische status van de opgenomen personen?
Dat zijn de zaken die relevant zijn. Niet een paar besmettingen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kan me wel voorstellen ja, maar ik weet donders goed dat ook bij mensen die volledig gevaccineerd zijn wel ziek kunnen worden, hopelijk minder ernstig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vaccins zijn nodig om ziekte te voorkomen. Als je ook gevaccineerden gaat testen ga je dus richting besmettingen voorkomen.
Kun je het je voorstellen, iedere keer een situatie als in Australië? Zelfs nadat je volledig gevaccineerd bent en er niet ziek meer van wordt?Humor, serieus en vrolijk!![]()
Hugo doet zn uiterste best om zich vooral niet vast te leggen op een einde: https://www.ftm.nl/artike(...)s-eindeloze-pandemiequote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In deze fase is in tijd natuurlijk een afgebakend cohort. Maar niemand lijkt dat te willen bevestigen.zie email 27 oktober![]()
Inmiddels begin ik te denken dat er wel nieuwe verkiezingen gaan komen. Geloof niet dat ze eruit gaan komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar mag je de hele tweede kamer op aanspreken.
En hoe boos je ook bent, er zijn net verkiezingen geweest.![]()
Ik begin steeds meer voor nieuwe verkiezingen te zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Grote nadeel is dat, zolang de rente niet stijgt, geld voor overheden vrijwel gratis is. Anders was deze gekkigheid ons misschien bespaard gebleven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:56 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. We vergeten wel even dat heel veel overheden nogal running out of money zijn als het gaat om het financieren van verdere lockdowns. Dat gaat ook een rol spelen in de afweging of en in welke mate er maatregelen blijven.
Krimpende economien kan ook wel eens voor redding zorgen.![]()
Dat doet hij ook, je kan reserveren, zolang de voorraad strekt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lekker subjectief ook dat 10% toegestaan is. My ass.
Werkgever moet natuurlijk gewoon een werkplek verschaffen.
En een verzoek voor urgentie wordt altijd toegewezen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben overigens bereid om excuses te accepteren van alle semi-bekeerde gelovigen die de afgelopen 18 maanden kwaad gesproken hebben over wappies mensen die gelijk hadden.![]()
Dat hebben ze ook wel vrij slim gespeeld met de versoepelingen (DIE NIETS TE MAKEN HADDEN MET DE VERKIEZINGEN HIHAHO) net voor de verkiezingen. Anders had de uitslag er heel anders uitgezien.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zouden ze eigenlijk met het personeel gaan doen?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:57 schreef onlogisch het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Laten we er maar gewoon mee stoppen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik ben niet overtuigd dat er 180 graden anders gestemd gaat worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Inmiddels begin ik te denken dat er wel nieuwe verkiezingen gaan komen. Geloof niet dat ze eruit gaan komen.
En mensen die het hier hebben over 'met geweld je vrijheid terug veroveren' zijn niet goed snik. En een bedreiging voor Nederland."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat weet je niet. Alleen maar gissen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook wel vrij slim gespeeld met de versoepelingen (DIE NIETS TE MAKEN HADDEN MET DE VERKIEZINGEN HIHAHO) net voor de verkiezingen. Anders had de uitslag er heel anders uitgezien."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Laten we er maar vanuit gaan dat meerdaagse festivals dit jaar niet haalbaar zijn en allemaal geannuleerd worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:57 schreef onlogisch het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Laten we er maar gewoon mee stoppen.
Testen met een volledige vaccinatie donder toch effe lekker op![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja. Lekker nieuwe verkiezingen omdat de uitslag sommigen niet bevalt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer voor nieuwe verkiezingen te zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik vraag me wel af wat dan. Dat laatste debat voor zo ver ik het gezien heb leek alleen BBB zich af te vragen wanneer we eens gaan accepteren dat het niet weg gaat omdat we zo ook niet eeuwig door kunnen gaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Inmiddels begin ik te denken dat er wel nieuwe verkiezingen gaan komen. Geloof niet dat ze eruit gaan komen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik lurk de laatste tijd hier wel weer eens en dus zie ik je nu voor de tweede avond op rij posten dat je woest bent. Het stoom komt uit je toetsenbord, misschien eens wat afstand nemen?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
God wat ben ik boos.
Zo komt het echt over. Woest ben ik. Dit moet echt ophouden.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Een volledige vaccinatie dekt de lading niet meer. Mensen met 2 prikken testen positief.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we er maar vanuit gaan dat meerdaagse festivals dit jaar niet haalbaar zijn en allemaal geannuleerd worden.
Testen met een volledige vaccinatie donder toch effe lekker op![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat maak ik zelf wel uit. Vooralsnog hebben we een minister die primair verantwoordelijk is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar mag je de hele tweede kamer op aanspreken.Dus? Toen waren de vaccins nog de uitweg. Als dat nu gaat schuiven is wijzen naar de verkiezingen echt pure armoequote:En hoe boos je ook bent, er zijn net verkiezingen geweest.zie email 27 oktober![]()
Verkiezingen omdat we nu meer weten van hun onkunde.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Lekker nieuwe verkiezingen omdat de uitslag sommigen niet bevalt.![]()
Waar ik mij enorm zorgen om maak is dat het verplicht testen van gevaccineerden voor nachtclubs, discotheken en festivals de vaccinatiebereidheid enorm onderuit haalt. Als ik naar de grafiek van de vaccinatiegraad per leeftijdcofort kijk (https://mobile.twitter.co(...)856367972355/photo/1), dan zie ik dat de vaccinatiebereidheid van de jongvolwassenen tussen de 18 en 35 blijft steken rond de 60%. Mijn eigen groep (25-29) is zelfs de groep met de laagste vaccinatiebereidheid (59%). Dat is niet positief aangezien de groep 18-35-jarigen wel enorme verspreiders zijn van het coronavirus.Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Dat duurt wel even, er is nog een overgrote deel van onze bevolking die nog 1 prik moet halen... en er zit tussen korte tijd in van 1ste en tot en met 2de prik. Er zijn nog veel oudere mensen die niet gevaccineerd zijn, lopen nu meest risico op besmet te worden met deltavariant. Mensen die niet gevaccineerd zijn moeten vaak zelf consequenties dragen als ze ernstig ziek worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn besmettingen een probleem? Natuurlijk, daar zit een verband in met stijgende ziekenhuisopnamen, dat snap ik ook wel. Maar de vaccins maken dat verband steeds zwakker. Elke week neemt dat verband verder af.Humor, serieus en vrolijk!![]()
De BBB was ongeveer de enige die echt de juiste relevante vragen stelde.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat dan. Dat laatste debat voor zo ver ik het gezien heb leek alleen BBB zich af te vragen wanneer we eens gaan accepteren dat het niet weg gaat omdat we zo ook niet eeuwig door kunnen gaan.
De rest was zowat alleen maar aan het vragen om meer maatregelenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het wás een miljardquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een miljard kost die onzin. Voor twee maanden, geloof je het zelf? Dat was van het begin af aan volkomen ongeloofwaardig.
Inmiddels al stuk meer
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wappies BNW alles wat is nou
twee weken
drie maand
een half jaar
een jaar
twee jaar
Op een mensenleven?![]()
![]()
![]()
Goede vraag.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat zouden ze eigenlijk met het personeel gaan doen?zie email 27 oktober![]()
Je en hoeveel ongevaccineerden zijn vorige week positief getest ?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een volledige vaccinatie dekt de lading niet meer. Mensen met 2 prikken testen positief.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Engel en de avondklokrellen hebben de regering ongekend in de kaart gespeeld. Mensen waren terughoudend om hun weerstand tegen de regels uit te spreken omdat ze dan in een van die groepen werden gestopt. Maar de schroom lijkt nu wel een beetje weg te zijn.![]()
Nieuwe verkiezingen zijn daarom ook zinloos. Alles waar je potentieel op zou willen stemmen loopt blind achter Hugo en zijn OMT aan, en dient dus maar één belang.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De BBB was ongeveer de enige die echt de juiste relevante vragen stelde.
De rest was zowat alleen maar aan het vragen om meer maatregelenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nee.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik lurk de laatste tijd hier wel weer eens en dus zie ik je nu voor de tweede avond op rij posten dat je woest bent. Het stoom komt uit je toetsenbord, misschien eens wat afstand nemen?zie email 27 oktober![]()
Ja het is de doodsteek voor vaccinatiebereidheid onder jongeren en mensen die nog twijfelen of een 2e prik moeten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:02 schreef Erno-BE het volgende:
Waar ik mij enorm zorgen om maak is dat het verplicht testen van gevaccineerden voor nachtclubs, discotheken en festivals de vaccinatiebereidheid enorm onderuit haalt. Als ik naar de grafiek van de vaccinatiegraad per leeftijdcofort kijk (https://mobile.twitter.co(...)856367972355/photo/1), dan zie ik dat de vaccinatiebereidheid van de jongvolwassenen tussen de 18 en 35 blijft steken rond de 60%. Mijn eigen groep (25-29) is zelfs de groep met de laagste vaccinatiebereidheid (59%). Dat is niet positief aangezien de groep 18-35-jarigen wel enorme verspreiders zijn van het coronavirus.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gevaccineerden die zich moeten laten testen zodat mensen die zich bewust niet laten vaccineren niet ziek worden, omgekeerde wereld ditquote:
Makkelijk eerste![]()
We praten hier nu al over tweede helft augustus he?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:03 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat duurt wel even, er is nog een overgrote deel van onze bevolking die nog 1 prik moet halen... en er zit tussen korte tijd in van 1ste en tot en met 2de prik. Er zijn nog veel oudere mensen die niet gevaccineerd zijn, lopen nu meest risico op besmet te worden met deltavariant. Mensen die niet gevaccineerd zijn moeten vaak zelf consequenties dragen als ze ernstig ziek worden.zie email 27 oktober![]()
Ziedend.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Heb het al een tijdje niet meer gevolgd, maar volgens mij was ook Azarkan regelmatig vrij scherp.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De BBB was ongeveer de enige die echt de juiste relevante vragen stelde.
De rest was zowat alleen maar aan het vragen om meer maatregelen![]()
een ondersteunend bronnetje: direct.frquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:41 schreef THEFXR het volgende:
.....
....
Ollivier Véran is net zo'n clown als Hugo. Men grijpt de discussie gelijk aan om uitbreidingen toe te kunnen voegen aan de "Gezondsheidspas" (Ja,zo heet die daar), die morgen ingaat en en-passant door het parlement heen te jassen door exploitanten met een boete van ¤45.000 te dwingen tot handhaving.bron.
Het zijn wel interessante tijden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Wat maakt dat uit. Het gaat erom dat je met 2 vaccinaties volledig 'gedekt' zou zijn. Dat blijkt een wassen neusquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je en hoeveel ongevaccineerden zijn vorige week positief getest ?![]()
Ach ja. De minister handelt in zijn eentje.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit. Vooralsnog hebben we een minister die primair verantwoordelijk is.
[..]
Dus? Toen waren de vaccins nog de uitweg. Als dat nu gaat schuiven is wijzen naar de verkiezingen echt pure armoe
Jij weet toch beter dan wie dan ook dat er 150 mensen zitten om zijn beleid te controleren.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Eens.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef maan_man het volgende:
Engel en de avondklokrellen hebben de regering ongekend in de kaart gespeeld. Mensen waren terughoudend om hun weerstand tegen de regels uit te spreken omdat ze dan in een van die groepen werden gestopt.Ik zie dat niet zo eigenlijk...quote:Maar de schroom lijkt nu wel een beetje weg te zijn.zie email 27 oktober![]()
En dat is exact waarom als het vaccineren lekker gaat, je vaccineren níet verplicht moet gaan stellen in een land als Nederlandquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar iedereen kan dat zelf beslissen toch?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja 2e helft augustus is het 2 weken voor het praktische einde van de vaccinatiecampagne.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We praten hier nu al over tweede helft augustus he?
Dus we gaan een probleem proberen op te lossen wat er over een maand bijna niet meer is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Laten we het niet hopen, zeker tweede prikkers ben ik niet zo heel bang voor eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja het is de doodsteek voor vaccinatiebereidheid onder jongeren en mensen die nog twijfelen of een 2e prik moeten.zie email 27 oktober![]()
Klopt ze gooien hun eigen glazen in. We willen nu voorkomen dat mensen zelfs verkouden worden of een snotneus krijgen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja het is de doodsteek voor vaccinatiebereidheid onder jongeren en mensen die nog twijfelen of een 2e prik moeten.![]()
Correct!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We praten hier nu al over tweede helft augustus he?Humor, serieus en vrolijk!![]()
Alles is dichtgetimmerd in een akkoord #nepparlement en anders wordt het via achterkamertjes met groenlinks geregeld.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach ja. De minister handelt in zijn eentje.
Jij weet toch beter dan wie dan ook dat er 150 mensen zitten om zijn beleid te controleren.
![]()
Die halen gewoon hun tweede prik.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we het niet hopen, zeker tweede prikkers ben ik niet zo heel bang voor eigenlijk.
Vaccinatiebereidheid is en blijft hoog in NL. Gelukkig."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Eenmaal overgegeven aan rituele onzuiverheid moet het plebs wel, nu men zwak geworden is tov een miljoenmiljard normaalgesproken nietszeggende virussen en pathogenenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt ze gooien hun eigen glazen in. We willen nu voorkomen dat mensen zelfs verkouden worden of een snotneus krijgen.![]()
![]()
Heil de denktanks, een hele soort BuckBroken in minder dan twee jaar![]()
![]()
![]()
Dat ben je ook, er was letterlijk een volledig (2x) gevaccineerde persoon positief getest.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:05 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit. Het gaat erom dat je met 2 vaccinaties volledig 'gedekt' zou zijn. Dat blijkt een wassen neus
Er is ook nooit gezegd dat je onmogelijk corona kan krijgen met een vaccin, wel dat de kans enorm veel lager was en dat je risico als je het krijgt enorm beperkt is.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 22:10:28 ]![]()
Precies, het beleid van alsnog testen na volledige vaccinatie is gewoon net zo dom als ‘Dansen met Janssen’. Durfen politici nou echt niet te zeggen dat mensen die zich bewust niet laten vaccineren geweigerd kunnen worden bij nachtclubs, discotheken en festivals?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja het is de doodsteek voor vaccinatiebereidheid onder jongeren en mensen die nog twijfelen of een 2e prik moeten.Rossíya, Rossíya -
Je zou dus haast gaan denken dat het een slecht idee is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:02 schreef Erno-BE het volgende:
Waar ik mij enorm zorgen om maak is dat het verplicht testen van gevaccineerden voor nachtclubs, discotheken en festivals de vaccinatiebereidheid enorm onderuit haalt. Als ik naar de grafiek van de vaccinatiegraad per leeftijdcofort kijk (https://mobile.twitter.co(...)856367972355/photo/1), dan zie ik dat de vaccinatiebereidheid van de jongvolwassenen tussen de 18 en 35 blijft steken rond de 60%. Mijn eigen groep (25-29) is zelfs de groep met de laagste vaccinatiebereidheid (59%). Dat is niet positief aangezien de groep 18-35-jarigen wel enorme verspreiders zijn van het coronavirus.![]()
Zouden de recente gebeurtenissen een effect hebben op de testbereidheid bij jongeren? Niet wat testen voor toegang betreft, maar testen wanneer je symptomen hebt. Kan me voorstellen dat sommige jongeren redeneren dat testen enkel nadelen biedt: je moet je isoleren, en hoe meer positieve tests, hoe meer maatregelen genomen worden.are we infinite or am I alone![]()
Maar voorlopig gaan wij nog steeds niet onze gele hesjes dragen. We gaan weer zonder morren luisteren![]()
Als uit komt dat je voor festivals (buiten), na volledige vaccinatie alsnog een test moet doen, voordat ik mijn 2e prik heb, dan ga ik zeker die 2e prik niet halen nee. Amehoela. Werd er de vorige keer een dag ziek van, en krijg er dus blijkbaar 0,0 niks voor "terug" als ik alsnog moet testen dus dan laat maar zitten ja!Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!![]()
Meid doe lekker een hesje aan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:10 schreef potjecreme het volgende:
Maar voorlopig gaan wij nog steeds niet onze gele hesjes dragen. We gaan weer zonder morren luisteren'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De opmerking is van meet af aan geweest ;quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben je ook, er was letterlijk een volledig (2x) gevaccineerde persoon positief getest.
Ben je 2x gevaccineerd, dan ben je met die QR-code vrij te gaan en staan waar je bent. De vaccinatie zit er nog niet op of het wordt al bijgesteld. Ik voel me bestolen.![]()
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat met allemaal afwijkende beleidszaken per land we dan ook gaan krijgen dat landen burgers van andere landen gaan weren of landen gaan pogen burgers te verbieden de grens over te gaan.
Weer eens een gezellige situatie voor Schengen en de Europese eenheid."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Niet in de vorm van rellen of naar de media rennen, maar wel in gedrag. Ik ken iemand die echt vrij strak was in de leer. Ja, jongen onze afspraak met 3 kan niet doorgaan, want het advies is teruggebracht naar twee... Volgende maand gaat hij gewoon trouwen met redelijk wat gasten en zo zie ik heel veel mensen. Er beginnen gewoon twee werkelijkheden te ontstaan, die van de burger die een dikke middelvinger opsteekt en die in Den Haag.quote:![]()
Je zou denken dat het plebs dit 14 maanden geleden al bedacht zou hebben, helaas blijkt de gemiddelde mens nog achterlijker dan ik twee jaar geleden al dachtquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de recente gebeurtenissen een effect hebben op de testbereidheid bij jongeren? Niet wat testen voor toegang betreft, maar testen wanneer je symptomen hebt. Kan me voorstellen dat sommige jongeren redeneren dat testen enkel nadelen biedt: je moet je isoleren, en hoe meer positieve tests, hoe meer maatregelen genomen worden.![]()
![]()
En dat is nog steeds zo, of niet? Er is niets veranderd in de echte wereld.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:11 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De opmerking is van meet af aan geweest ;
Ben je 2x gevaccineerd, dan ben je met die QR-code vrij te gaan en staan waar je bent. De vaccinatie zit er nog niet op of het wordt al bijgesteld. Ik voel me bestolen.![]()
Ik denk dat vooral het algemene vertrouwen in de overheid en de samenleving gaat zakken onder jongeren. Dan zit je al anderhalf jaar in de hoek waar de klappen vallen, en dan wordt ook nog eens het tapijt dat je eindelijk weer toegang geeft tot plezier onder ja vandaan getrokken. Dan ga je de komende tijd natuurlijk nog weinig accepteren, of het nu wel of niet met corona te maken heeft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de recente gebeurtenissen een effect hebben op de testbereidheid bij jongeren? Niet wat testen voor toegang betreft, maar testen wanneer je symptomen hebt. Kan me voorstellen dat sommige jongeren redeneren dat testen enkel nadelen biedt: je moet je isoleren, en hoe meer positieve tests, hoe meer maatregelen genomen worden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Met alle respect, maar hoe oud ben je?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:11 schreef DX11 het volgende:
Als uit komt dat je voor festivals (buiten), na volledige vaccinatie alsnog een test moet doen, voordat ik mijn 2e prik heb, dan ga ik zeker die 2e prik niet halen nee. Amehoela. Werd er de vorige keer een dag ziek van, en krijg er dus blijkbaar 0,0 niks voor "terug" als ik alsnog moet testen dus dan laat maar zitten ja!'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Als andere EU-landen van volledig gevaccineerde Nederlandse toeristen al een negatief testbewijs gaan eisen (en de Duitse deelstaat Niedersachsen doet al een voorzet), dan ga ik ook twijfelen of ik de tweede prik überhaupt ga nemen over twee weken. Hoop dat het niet zo ver gaat komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we het niet hopen, zeker tweede prikkers ben ik niet zo heel bang voor eigenlijk.Rossíya, Rossíya -
Huh?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is nog steeds zo, of niet? Er is niets veranderd in de echte wereld.
Ik zie echt andere dingen en ik ga echt niet alleen met achterlijke om en woon ook niet in een achterstandswijk. Wat ik zie in mijn omgeving (werk, familie, vrienden etc) is iets van 30/70 met niet gevaccineerden in de meerderheid. En dan ook in elk mogelijke leeftijdscategorie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Die halen gewoon hun tweede prik.
Vaccinatiebereidheid is en blijft hoog in NL. Gelukkig.![]()
Dat denk ik ook.quote:Hoog in vergelijking met andere landen? Zeker.quote:Vaccinatiebereidheid is en blijft hoog in NL. Gelukkig.
Maar als je de incentive voor jongeren wegneemt kan die groep best wel eens achterblijven. En dat is wel de groep die de motor achter de verspreiding is.
Dan kan je over het geheel wel een hoog percentage hebben maar ben je niet uit de zorgen.
Ik bedoel welk individueel voordeel is er nu voor mensen onder de dertig? Je kans op serieuze ziekte gaat van marginaal naar nog wat marginaler. Dat is geen sterke prikkel om een prik te halen...
Nog los van het verschijnsel dat iets wat bij invoering geen of een beperkt effect heeft bij afschaffing wel een fors effect kan hebben. Ik vrees een beetje dat dat hier aan de orde is. Het perspectief verdwijnt toch wel behoorlijk op deze manier.zie email 27 oktober![]()
Ik zie overigens al voor mij dat ik iedere dag van een festival een stok door mijn neus moet halen
Dit gaat toch nooit werken manMakkelijk eerste![]()
Dat lijkt mij uitermate onverstandig maar dat is dan jouw probleem. Niet klagen dan als je de toegang tot lokaties ontzegt wordt waar je eerst voor pleitte, he?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als andere EU-landen van volledig gevaccineerde Nederlandse toeristen al een negatief testbewijs gaan eisen (en de Duitse deelstaat Niedersachsen doet al een voorzet), dan ga ik ook twijfelen of ik de tweede prik überhaupt ga nemen over twee weken. Hoop dat het niet zo ver gaat komen.![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-festival~aefdae42/quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is nog steeds zo, of niet? Er is niets veranderd in de echte wereld.![]()
Er moet binnenkort een besluit genomen worden over evenementen na 13 augustus hè. Nou, wat zou het toch worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er ligt voorlopig alleen een OMT-advies, verder niks.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Als je het afgelopen jaar een beetje hebt opgelet weet je hoe het gaat met dit soort adviezenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er ligt voorlopig alleen een OMT-advies, verder niks.![]()
De cijfers van besmettingen van gevaccineerden zijn toch gewoon helder? Ongeveer 5%quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Precies, het beleid van alsnog testen na volledige vaccinatie is gewoon net zo dom als ‘Dansen met Janssen’. Durfen politici nou echt niet te zeggen dat mensen die zich bewust niet laten vaccineren geweigerd kunnen worden bij nachtclubs, discotheken en festivals?
Net zoveel als de hoeveelheid vals positieven / negatieven bij die grote hoeveelheid sneltesten.
Wat lossen we op? Dat we wellicht een klein aantal besmette gevaccineerden vinden, en dan is de vraag of ze wel iemand gaan besmetten als het overgrote gedeelte van het terrein buiten is of de tenten goed open zijn.
Vraag liever aan iedereen of ze in de dagen voor ze naar het festival gaan even een zelftest in hun neus stoppen, en terughoudend zijn met andere activiteiten, dat heeft waarschijnlijk betere resultaten en hogere effectiviteit dan iedereen inclusief gevaccineerden op locatie blijven testen.
Nee ik heb er geen woorden voor, en schaam mij bijna in dit land te leven.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is toch al van het begin af aan een ding? Dat testen enkel betekent dingen niet meer mogen, dat er een perverse prikkel in zit?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de recente gebeurtenissen een effect hebben op de testbereidheid bij jongeren? Niet wat testen voor toegang betreft, maar testen wanneer je symptomen hebt. Kan me voorstellen dat sommige jongeren redeneren dat testen enkel nadelen biedt: je moet je isoleren, en hoe meer positieve tests, hoe meer maatregelen genomen worden.
Ik denk zelf dat die zelftesten hier wel eens een rol in kunnen spelen. Mensen doen zo'n dingetje en geloven het dan verder wel.zie email 27 oktober![]()
De QR code vrijgeven condities zijn al veranderdquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er ligt voorlopig alleen een OMT-advies, verder niks.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En is dit een feit of is dit het AD die weer eens paniek zaait? Volgens mij het laatste.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Over 6 maanden hebben de jongeren een Michael Jackson neus.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik zie overigens al voor mij dat ik iedere dag van een festival een stok door mijn neus moet halen
Dit gaat toch nooit werken man![]()
30. Maak me dan ook niet zo druk om een eventuele infectie. Maar die prik ga ik wel met tegenzin heen, dus waarom zou ik dat doen als ik er niks voor "terug krijg"quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met alle respect, maar hoe oud ben je?Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Ik zou ook niet weten waarom je anders half augustus nog XL-teststraten gaat optuigen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er moet binnenkort een besluit genomen worden over evenementen na 13 augustus hè. Nou, wat zou het toch worden.![]()
Ik wil m'n hand er ook zeker niet voor in het vuren steken dat de voorwaarden blijven zoals ze nu zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er moet binnenkort een besluit genomen worden over evenementen na 13 augustus hè. Nou, wat zou het toch worden.![]()
Plus als je positief bent kan je meteen naar huis. Wie gaat je kaartje betalen? Als je ZZP bent en je verliest daardoor inkomen wie gaat dat betalen? Zo kunnen we nog wel doorgaan. Terwijl je misschien geen eens klachten hebt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
En inmiddels 25 media artikelen die hinten in verandering van beleid.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er ligt voorlopig alleen een OMT-advies, verder niks.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is een zaadje wat gepland wordt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En is dit een feit of is dit het AD die weer eens paniek zaait? Volgens mij het laatste.![]()
Dan ben je ouder dan je met je klagen over een dagje ziek zijn doet voorkomen. Kom op man.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:15 schreef DX11 het volgende:
[..]
30. Maak me dan ook niet zo druk om een eventuele infectie. Maar die prik ga ik wel met tegenzin heen, dus waarom zou ik dat doen als ik er niks voor "terug krijg"'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik zie meer in een directe democratie, ik wil zelf mijn mening kenbaar kunnen maken middels referenda ipv me te laten vertegenwoordigen door mensen die geen enkele binding met of interesse in de samenleving meer hebben en politiek bedrijven alleen nog maar als lucratieve inkomstenbron gebruiken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer voor nieuwe verkiezingen te zijn.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Wat een optimist ben jij zegquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag je denken maar tot het een feit is en er een besluit over is blijft het een zaadje.
En je weet hoe dat gaat met zaadjes die gepland worden: negen maanden later komen de problemen.quote:![]()
Als je positief test loont het de moeite om nog een paar keer in de rij te gaan staan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Plus als je positief bent kan je meteen naar huis. Wie gaat je kaartje betalen? Als je ZZP bent en je verliest daardoor inkomen wie gaat dat betalen? Zo kunnen we nog wel doorgaan. Terwijl je misschien geen eens klachten hebt.
Even wat poeders door je neus gooien en dan test je vast negatief
Het idee is ook meer dat als 10% gevaccineerd is en 90% niet, dat de gevaccineerden geen bescherming bieden voor de niet gevaccineerden, maar dat wanneer 90% wel gevaccineerd is zij bescherming bieden tegenover de kleine groep die zich niet vaccineert (waardoor je in principe geen maatregelen meer nodig hebt).
Dat het OMT daar zelf niet op komt laat gewoon zien dat dit allemaal geen zuivere koffie is.Makkelijk eerste![]()
Mag jij vinden. Wat is precies het nut van een 2e prik als ik er qua gezondheid niks mee win, en qua vrijheid ook niet, maar wel een dag flink ziek van wordt? Leg me dat eens uit?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan ben je ouder dan je met je klagen over een dagje ziek zijn doet voorkomen. Kom op man.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Een complete opstand.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er moet binnenkort een besluit genomen worden over evenementen na 13 augustus hè. Nou, wat zou het toch worden.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gewoon lekker naief niets leren van het afgelopen anderhalf jaar waarin het vaak exact zo ging, inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag je denken maar tot het een feit is en er een besluit over is blijft het een zaadje.![]()
Ben je echt nog zo naïef?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag je denken maar tot het een feit is en er een besluit over is blijft het een zaadje.![]()
Als ik denk dat 2 vaccins niet voldoende is voor zeer besmettelijke virus te bestrijden is, zou ik wel opteren voor een 3e en 4de prik voor iedereen die graag wil gevaccineerd worden. Ik benadruk hier op dat het wel een jaarlijks vaccinatie wel noodzakelijk kan worden.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Zo kun je het ook noemen jaquote:
Onbevlekte geestOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja straks heb je elke 6 maanden een prik nodig EN nog voor elk evenement testen. Ze denken zeker dat we gek zijn allemaal. Amehoela. Laat corona alsjeblieft gewoon lekker los, ja er zullen wat meer mensen ziek worden, maar dan kunnen we eindelijk weer eens gewoon een keer normaal gaan leven na 2 jaar.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Niemand die dat graag wil.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:19 schreef Ven1972 het volgende:
Als ik denk dat 2 vaccins niet voldoende is voor zeer besmettelijke virus te bestrijden is, zou ik wel opteren voor een 3e en 4de prik voor iedereen die graag wil gevaccineerd worden. Ik benadruk hier op dat het wel een jaarlijks vaccinatie wel noodzakelijk kan worden.
Hoop ik.![]()
Om iets te veranderen moeten partijen op de flanken zo groot worden dat is niet realistisch, 90% stemt mee en vindt het allemaal wel prima.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer voor nieuwe verkiezingen te zijn.
Nieuwe verkiezingen blijken geen uitweg.![]()
Het probleem schijnt te zijn dat die delta-variant zo ongelofelijk besmettelijk is dat groepsimmuniteit (het verschijnsel wat jij noemt) praktisch out of reach is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het idee is ook meer dat als 10% gevaccineerd is en 90% niet, dat de gevaccineerden geen bescherming bieden voor de niet gevaccineerden, maar dat wanneer 90% wel gevaccineerd is zij bescherming bieden tegenover de kleine groep die zich niet vaccineert (waardoor je in principe geen maatregelen meer nodig hebt).
Dat het OMT daar zelf niet op komt laat gewoon zien dat dit allemaal geen zuivere koffie is.
Dan zeg ik, dan moet je iedereen die dat wil vaccineren. Wellicht wat basismaatregelen in bijzondere situaties (ziekenhuizen, verpleeghuizen, dat werk) en dan maar zien waar het schip strandt. Deze ongein kan niet tot in de eeuwigheid doorgaan. Maar blijkbaar denkt de regering daar anders over.zie email 27 oktober![]()
Tuurlijk Ven de Vaccinmanquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:19 schreef Ven1972 het volgende:
Als ik denk dat 2 vaccins niet voldoende is voor zeer besmettelijke virus te bestrijden is, zou ik wel opteren voor een 3e en 4de prik voor iedereen die graag wil gevaccineerd worden. Ik benadruk hier op dat het wel een jaarlijks vaccinatie wel noodzakelijk kan worden.
Ik negeer je egoïstische gedachtegang voor het gemak even, maar je weet nog niet of je er niets mee wint. Een tweede vaccin verlaagt ook jouw kans op ernstig ziek worden. En dat testen zal niet voor eeuwig blijven bij gevaccineerden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:18 schreef DX11 het volgende:
[..]
Mag jij vinden. Wat is precies het nut van een 2e prik als ik er qua gezondheid niks mee win, en qua vrijheid ook niet, maar wel een dag flink ziek van wordt? Leg me dat eens uit?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er is nog altijd volgehouden dat een volledige vaccinatie (twee weken na de tweede prik, vier weken na de prik met het vaccin van Johnson&Johnson) dat je een bewijs om overal toegang tot te krijgen. De één wil naar festivals, de ander wil reizen. Zo gauw het vaccinatiebewijs wordt afgeschaft als toegangsticket, waarom laat je je dan nog vaccineren?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij uitermate onverstandig maar dat is dan jouw probleem. Niet klagen dan als je de toegang tot lokaties ontzegt wordt waar je eerst voor pleitte, he?Rossíya, Rossíya -
Allemaal onderdeel van The Great Reset, dat weet toch iedereen.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik ook, en dan echte referenda, niet de slappe zooi die wij hadden. D66 met hun slappe rug en te grabbel gooien van hun kroonjuwelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie meer in een directe democratie, ik wil zelf mijn mening kenbaar kunnen maken middels referenda ipv me te laten vertegenwoordigen door mensen die geen enkele binding met of interesse in de samenleving meer hebben en politiek bedrijven alleen nog maar als lucratieve inkomstenbron gebruiken.![]()
Ze zijn wel voldoende, en er is nooit gezegd dat je niet positief kan worden met een vaccin.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:19 schreef Ven1972 het volgende:
Echter eerder werd dat niet als "gevaar" gezien, maar door doorgeslagen fetisj richting het aantal besmettingen, is het ineens relevant geworden nog meer besmettingen te vinden en iedereen die gevaccineerd is te vermoeien met testen, terwijl dat niet de deal was.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Voor user @Caland is dit geen probleemquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Volgens mij is-ie al jaren met pensioen, maar okquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ambtenaar he. De oplettende lezer weet inmiddels dat tijger_m ook zo z'n belangetjes heeft![]()
![]()
Welneequote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het probleem schijnt te zijn dat die delta-variant zo ongelofelijk besmettelijk is dat groepsimmuniteit (het verschijnsel wat jij noemt) praktisch out of reach is.
Dan zeg ik, dan moet je iedereen die dat wil vaccineren. Wellicht wat basismaatregelen in bijzondere situaties (ziekenhuizen, verpleeghuizen, dat werk) en dan maar zien waar het schip strandt. Deze ongein kan niet tot in de eeuwigheid doorgaan. Maar blijkbaar denkt de regering daar anders over.
We gaan nu vanwege de angstpaniek iedereen, alles en zijn moeder testen voor alles.
Dat steeds gekker maken, dan gaat het volk tegen stribbelen en dan is dat het perfecte punt om te zeggen 'ja idd, dit kan zo niet langer, we moeten keuzes maken en we gaan versoepelen op jullie wens'.
Overheid draagt geen verantwoordelijkheid voor de openingsstrategie, doden gaan vallen en zijn de keuze van het volk.
Hatsaaaa, geregeld, Rutte 4, en weer doorrrr
My 2 centsOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Probleem is dat ze ook gevaarlijke aannames doen over de besmettelijkheid van Delta terwijl de definitieve onderzoeken nog niet eens gepubliceerd of klaar zijn. In UK nam vorige week de aanwezigheid van Delta al flink af.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het probleem schijnt te zijn dat die delta-variant zo ongelofelijk besmettelijk is dat groepsimmuniteit (het verschijnsel wat jij noemt) praktisch out of reach is.
Dan zeg ik, dan moet je iedereen die dat wil vaccineren. Wellicht wat basismaatregelen in bijzondere situaties (ziekenhuizen, verpleeghuizen, dat werk) en dan maar zien waar het schip strandt. Deze ongein kan niet tot in de eeuwigheid doorgaan. Maar blijkbaar denkt de regering daar anders over.
Dat de besmettingen weer aardig hard dalen zegt dat de R ook nooit zo hoog kan zijn als hij nu voorgespiegeld wordt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is toch gewoon deze theorie:quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dat het OMT daar zelf niet op komt laat gewoon zien dat dit allemaal geen zuivere koffie is.
https://nl.m.wikipedia.or(...)%3AHerd_immunity.svg
Enige verschil tussen delta en alfa is dat bij delta de vaccinatiegraad hoger moet liggen om de ongevaccineerden te beschermen ten opzichte van alfa.Rossíya, Rossíya -
Gommers zal het wel te ver vinden gaan, waarna het vanavond even door de macht wordt gebeld en morgen vindt hij iets anders.quote:![]()
1 mRNA is voldoende voor tegen gaan van ernstige gevolgen. En hoezo egoïstisch. De kans is vrijwel nul dat ie op zijn buik een IC gaat liggen bezoeken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik negeer je egoïstische gedachtegang voor het gemak even, maar je weet nog niet of je er niets mee wint. Een tweede vaccin verlaagt ook jouw kans op ernstig ziek worden. En dat testen zal niet voor eeuwig blijven bij gevaccineerden.
Ook zonder die ene vaccinatie al trouwensOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Op mijn 30e ben ik nog kern gezond en het vaccin zal misschien de kans om minimaal ziek te worden nog iets minimaler maken, so fucking what? Ik ben zo ontzettend klaar met de maatregelen, we "leven" al 2 jaar niet meer. Er zijn vele malen meer jongeren die zelfmoord (willen) plegen, google maar. Het moet een keer klaar zijn nu, we moeten weer een keer kunnen leven. En als de overheid ons zo gigantisch gaat naaien zelfs na 2 prikken, dan kunnen ze echt de pot op.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik negeer je egoïstische gedachtegang voor het gemak even, maar je weet nog niet of je er niets mee wint. Een tweede vaccin verlaagt ook jouw kans op ernstig ziek worden. En dat testen zal niet voor eeuwig blijven bij gevaccineerden.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Kijk daar heb je het al. Deze gedachtegang gaat onherroepelijk ontstaan bij meer mensen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er is nog altijd volgehouden dat een volledige vaccinatie (twee weken na de tweede prik, vier weken na de prik met het vaccin van Johnson&Johnson) dat je een bewijs om overal toegang tot te krijgen. De één wil naar festivals, de ander wil reizen. Zo gauw het vaccinatiebewijs wordt afgeschaft als toegangsticket, waarom laat je je dan nog vaccineren?zie email 27 oktober![]()
Als je iedereen wilt gaan testen met een volledige vaccinatie, moet je naar mijn idee ook direct 1 lijn trekken en je inreisbeperkingen ook dusdanig inrichten. Eg. iemand met een volledige vaccinatie komt er niet meer in, en die moet dan ook een test halen, niet ouder dan 24 uur.
Doe je dat niet, dan is je beleid voor testen van iemand met een volledige vaccinatie ook ongeloofwaardig.
Feitelijk spoel je gewoon heel je beleid door de plomp als je in die richting gaat besluiten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wie heeft het over op zijn buik een IC gaat liggen bezoeken?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:25 schreef Molo het volgende:
[..]
1 mRNA is voldoende voor tegen gaan van ernstige gevolgen. En hoezo egoïstisch. De kans is vrijwel nul dat ie op zijn buik een IC gaat liggen bezoeken.
Ook zonder die ene vaccinatie al trouwens'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er zal wel wat verschuiven maar ik vrees inderdaad dat de grote partijen aan de macht zullen blijven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:21 schreef maan_man het volgende:
[..]
Om iets te veranderen moeten partijen op de flanken zo groot worden dat is niet realistisch, 90% stemt mee en vindt het allemaal wel prima.
Nieuwe verkiezingen blijken geen uitweg.![]()
Als zelfs Erno er niets van moet hebben weet je dat het proefballonnetje te ver is opgepompt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het al. Deze gedachtegang gaat onherroepelijk ontstaan bij meer mensen.![]()
In combinatie met de XL teststraten groeit het zaadje wel rapquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag je denken maar tot het een feit is en er een besluit over is blijft het een zaadje.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
En het niet halen van je tweede vaccin maakt dat er eerder festivals zijn? Of ben je gewoon een beetje opstandig deze paar dagen?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:25 schreef DX11 het volgende:
[..]
Op mijn 30e ben ik nog kern gezond en het vaccin zal misschien de kans om minimaal ziek te worden nog iets minimaler maken, so fucking what? Ik ben zo ontzettend klaar met de maatregelen, we "leven" al 2 jaar niet meer. Er zijn vele malen meer jongeren die zelfmoord (willen) plegen, google maar. Het moet een keer klaar zijn nu, we moeten weer een keer kunnen leven. En als de overheid ons zo gigantisch gaat naaien zelfs na 2 prikken, dan kunnen ze echt de pot op."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ernstige ziektequote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wie heeft het over op zijn buik een IC gaat liggen bezoeken?
IC, of andere zorglast, ook bestOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sowieso als er gewoon vanaf dag 1 was gezegd, toegang 2 weken na Pfizer, en 4 weken na Jansen (dus niet 1 dag nee!) en daarop was ook fatsoenlijk gecontroleerd, dan zaten we nu misschien helemaal niet in deze shitzooi.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Ja gut als je van een dagje ziek door een prik al een groot probleem maakt hoop ik van harte dat je inderdaad niet ziek wordt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:25 schreef DX11 het volgende:
[..]
Op mijn 30e ben ik nog kern gezond en het vaccin zal misschien de kans om minimaal ziek te worden nog iets minimaler maken, so fucking what? Ik ben zo ontzettend klaar met de maatregelen, we "leven" al 2 jaar niet meer. Er zijn vele malen meer jongeren die zelfmoord (willen) plegen, google maar. Het moet een keer klaar zijn nu, we moeten weer een keer kunnen leven. En als de overheid ons zo gigantisch gaat naaien zelfs na 2 prikken, dan kunnen ze echt de pot op.
En misschien moet je die cijfers zelf even googelen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik word voornamelijk opstandig van dit gigantisch falende kabinet ja.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
En het niet halen van je tweede vaccin maakt dat er eerder festivals zijn? Of ben je gewoon een beetje opstandig deze paar dagen?Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
De kans dat hij ondanks zijn leeftijd niet in het ziekenhuis belandt of long-covid krijgt is niet vrijwel nul. Maar dat wist je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ernstige ziekte
IC, of andere zorglast, ook best'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik ben 41, jarenlang gerookt, ik schat mijn kansen met vaccinatie hoe dan ook beter inquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het al. Deze gedachtegang gaat onherroepelijk ontstaan bij meer mensen.![]()
Maar als kerngezonde jongere, waarom zou je het risico op bijwerkingen willen?You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Aantal gesprekken met hulplijn 113 gestegen, impact corona terug te zienquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:29 schreef Da_Sandman het volgende:
En misschien moet je die cijfers zelf even googelen.
31% meer zelfmoordneigingen niet genoeg? Klaar is klaar, laten we alsjeblieft gewoon weer gaan leven.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Laten we eerst voor zorgen dat ook in landen waar de vaccinatiegraad erg laag is, de vaccinatiegraad opgekrikt wordt voordat we hier iedereen een 3e prik of zelfs een 4de prik aan gaan bieden. Al is een optie voor een 3de prik voor de meest kwetsbare mensen, alsmede voor de mensen die met AstraZeneca of met Johnson&Johnson zijn gevaccineerd wel realistisch.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:19 schreef Ven1972 het volgende:
Als ik denk dat 2 vaccins niet voldoende is voor zeer besmettelijke virus te bestrijden is, zou ik wel opteren voor een 3e en 4de prik voor iedereen die graag wil gevaccineerd worden. Ik benadruk hier op dat het wel een jaarlijks vaccinatie wel noodzakelijk kan worden.Rossíya, Rossíya -
En dat is ook de enige juiste manier om die kunstmatige OMT-realiteit de nek om te draaien. Niet rellen of protesteren, maar de maatregelen gewoon omzeilen. Op een gegeven moment heeft de politie ook geen zin meer om te handhaven op illegale feesten enz.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet in de vorm van rellen of naar de media rennen, maar wel in gedrag. Ik ken iemand die echt vrij strak was in de leer. Ja, jongen onze afspraak met 3 kan niet doorgaan, want het advies is teruggebracht naar twee... Volgende maand gaat hij gewoon trouwen met redelijk wat gasten en zo zie ik heel veel mensen. Er beginnen gewoon twee werkelijkheden te ontstaan, die van de burger die een dikke middelvinger opsteekt en die in Den Haag.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Van nos liveblog:quote:Er zijn nu 64 verpleeghuizen waar de afgelopen twee weken minimaal één coronabesmetting is vastgesteld. Een week geleden waren dat er 28.are we infinite or am I alone![]()
De meeste mensen gaan niet opeens forum stemmen ofzo.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Er zal wel wat verschuiven maar ik vrees inderdaad dat de grote partijen aan de macht zullen blijven.
Ik denk niet dat er opeens een heel andere uitkomst gaat zijn.
En bedenk ook: er zijn ook semi-zero-covid partijen in de kamer. Die zouden wel eens meer stemmen kunnen krijgen bij nieuwe verkiezingen.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daar is minstens 25-50% niet gevaccineerd. Dus niet zo heel raar.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het was zeer vervelend voor de slachtoffers, maar ik verlang bijna terug naar de overstromingen. Even vier dagen geen corona. Heerlijk was dat. Maar daarna komt het drie keer zo hard terug.![]()
Idd. geweld en daarmee schade toebrengen, is nooit een oplossing. De energie is beter te besteden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben niet overtuigd dat er 180 graden anders gestemd gaat worden.
En mensen die het hier hebben over 'met geweld je vrijheid terug veroveren' zijn niet goed snik. En een bedreiging voor Nederland.
Wat wel kan is gewoon gerichte vragen (blijven) stellen aan mensen die regels (willen) stellen en waar het jezelf betreft; keuzes steeds afwegen. De één heeft daarin wat meer mogelijkheden dan de ander.
Soms is een punt ultraduidelijk door te komen opdraven en vervolgens te vertrekken omdat de situatie onmogelijk is. Ooit op die manier (als externe ingehuurd) een organisatie tot waanzin gedreven, in te laten zien dat die stupide bezig was. En belangrijk hier 'iets' moet geen groter probleem voor het eigen functioneren worden.
Los van dit kunnen vaccins (en trouwens ook testen) een prima oplossing zijn mits voor de enig juiste reden, dwz jezelf, toegepast. In dat 'eigenbelang' kan prima het belang van een ander passen;'mits dit altijd een keuze blijft."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dat wil je graag zien.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet in de vorm van rellen of naar de media rennen, maar wel in gedrag. Ik ken iemand die echt vrij strak was in de leer. Ja, jongen onze afspraak met 3 kan niet doorgaan, want het advies is teruggebracht naar twee... Volgende maand gaat hij gewoon trouwen met redelijk wat gasten en zo zie ik heel veel mensen. Er beginnen gewoon twee werkelijkheden te ontstaan, die van de burger die een dikke middelvinger opsteekt en die in Den Haag."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Snel weer een algeheel bezoekverbod instellen.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat is wel vrijwel nulquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De kans dat hij ondanks zijn leeftijd niet in het ziekenhuis belandt of long-covid krijgt is niet vrijwel nul. Maar dat wist je zelf ook wel.
Hou je dan ook rekening met dat het niet zéker is dat hij een besmetting gaat doormaken én hij ook al één vaccinatie gehad heeft?
En daar is de long Covid vergaarbak aan klachten van alles en nog wat weer hoor met zijn ongedefinieerdheid en zonder enig degelijk onderzoek.
Postvirale klachten zijn kut maar de afbakening en het misbruik van de term long Covid nog vele malen meerOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En over 2020 waren er juist weer minder zelfdodingen dan in 2019. Dat laten ze voor het gemak even weg.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:30 schreef DX11 het volgende:
[..]
Aantal gesprekken met hulplijn 113 gestegen, impact corona terug te zien
31% meer zelfmoordneigingen niet genoeg? Klaar is klaar, laten we alsjeblieft gewoon weer gaan leven.
Neemt overigens niet weg dat iedere zelfmoordneiging er één teveel is maar dat is een ander verhaal.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Besmet is niet erg, zolang ze maar niet heel ziek worden.quote:You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Precies! Overal in de hele wereld zijn er nog te veel mensen die niet volledig gevaccineerd zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Laten we eerst voor zorgen dat ook in landen waar de vaccinatiegraad erg laag is, de vaccinatiegraad opgekrikt wordt voordat we hier iedereen een 3e prik of zelfs een 4de prik aan gaan bieden. Al is een optie voor een 3de prik voor de meest kwetsbare mensen, alsmede voor de mensen die met AstraZeneca of met Johnson&Johnson zijn gevaccineerd wel realistisch.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Offtopic maar vinden het jullie ook zo duidelijk dat Kaag en Rutte elkaar waarschijnlijk niet bepaald mogen? De momenten van die twee samen zijn zo onecht, zo overduidelijk gekunsteld. Echt twee mensen die min of meer tot elkaar veroordeeld zijnquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Er zal wel wat verschuiven maar ik vrees inderdaad dat de grote partijen aan de macht zullen blijven.![]()
![]()
Er word alleen maar aan de besmettingscijfers gedacht, maar de geestelijke gesteldheid van mensen, dat boeit rutte niks. Nou ik kan je wel vertellen dat mijn geestelijke gesteldheid minder goed is dan voor corona, en hoe langer het duurt hoe harder die achteruit gaat.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Negeer dit topic en ga naar buiten. Ik merk al weken amper iets van corona.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:31 schreef maan_man het volgende:
Het was zeer vervelend voor de slachtoffers, maar ik verlang bijna terug naar de overstromingen. Even vier dagen geen corona. Heerlijk was dat. Maar daarna komt het drie keer zo hard terug.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:29 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik word voornamelijk opstandig van dit gigantisch falende kabinet ja.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:30 schreef DX11 het volgende:
[..]
31% meer zelfmoordneigingen niet genoeg? Klaar is klaar, laten we alsjeblieft gewoon weer gaan leven.![]()
![]()
31% meer oproepen nadat het een gratis nummer geworden is vind ik vrij weinig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:30 schreef DX11 het volgende:
[..]
31% meer zelfmoordneigingen niet genoeg? Klaar is klaar, laten we alsjeblieft gewoon weer gaan leven.are we infinite or am I alone![]()
Nou, ik had toch wel een dag pijn in mijn arm van het vaccinquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Negeer dit topic en ga naar buiten. Ik merk al weken amper iets van corona.![]()
![]()
Je kunt dit topic ook negeren en gewoon normaal doorgaan met je leven hè.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:31 schreef maan_man het volgende:
Het was zeer vervelend voor de slachtoffers, maar ik verlang bijna terug naar de overstromingen. Even vier dagen geen corona. Heerlijk was dat. Maar daarna komt het drie keer zo hard terug.
Eigen keuze, lieverd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het AD dreef mij naar dit topic. Even pijlen hoe de vlag erbij hing. Tijdens de overstromingen waren de voorpagina redelijk coronavrij.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Negeer dit topic en ga naar buiten. Ik merk al weken amper iets van corona.![]()
Ja, dat is ook wel weer zo. Ik merk er in mijn omgeving ook weinig van. Sociale leven is weer aardig on track en mondmaskers en anderhalve meter maken daar geen onderdeel meer van uit.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
quote:quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
31% meer oproepen nadat het een gratis nummer geworden is vind ik vrij weinig.quote:Dat de coronacrisis impact heeft gehad, ziet de hulporganisatie onder meer terug in de hulpvragen. In 14 procent van de contactmomenten was corona een onderwerp van gesprek, zegt Gilissen. De gesprekken gingen onder meer over eenzaamheid, sociale isolatie en het vinden van weinig afleiding. Ook werd vaker gesproken over de thuissituatie, ziet de stichting.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Juist wel, zo’n staaf in een kapotte neus steken is niet ideaal kan ik je zeggenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:23 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Voor user @:caland is dit geen probleem
Makkelijk eerste![]()
Welk festival kan ik bezoeken met zo’n qr code zonder ook nog te testen? Voorlopig is alles weer opgeschort of helemaal afgelast. En ik zie het niet meer gebeuren dat dat nog anders wordt half augustus.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is nog steeds zo, of niet? Er is niets veranderd in de echte wereld.
Maar goed, ik ga maar uit van het slechtste scenario, dan kan het misschien nog mee vallen.٩๏̯͡๏)۶![]()
En die gedachtengang is zeer zorgelijk. Je moet als overheid stimuleren dat de bevolking zich laat vaccineren, als je nog altijd een negatief testbewijs gaat eisen, zelfs bij mensen die volledig gevaccineerd zijn, dan krijg je een tegenovergestelde beweging.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het al. Deze gedachtegang gaat onherroepelijk ontstaan bij meer mensen.
Immers:
Niet-gevaccineerd->negatieve test vereist
Wel-gevaccineerd->negatieve test vereistRossíya, Rossíya -
Oh ja nu is long-covid natuurlijk de boosdoener, ik had zoiets wel kunnen weten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is wel vrijwel nul
Hou je dan ook rekening met dat het niet zéker is dat hij een besmetting gaat doormaken én hij ook al één vaccinatie gehad heeft?
En daar is de long Covid vergaarbak aan klachten van alles en nog wat weer hoor met zijn ongedefinieerdheid en zonder enig degelijk onderzoek.
Postvirale klachten zijn kut maar de afbakening en het misbruik van de term long Covid nog vele malen meer'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik merk zat van coronaquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel weer zo. Ik merk er in mijn omgeving ook weinig van. Sociale leven is weer aardig on track en mondmaskers en anderhalve meter maken daar geen onderdeel meer van uit.
Het is niet weg, de kast van maatregelen is niet weg.
Net doen alsof iets niet bestaat werkt alleen als dit op je eigen vierkante meter geen impact (meer) heeft.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ga de 31e naar een bootfeestje, en dat gaat gewoon door. En die ga ik gewoon pakken, want nog een zomer niets doen gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Welk festival kan ik bezoeken met zo’n qr code zonder ook nog te testen? Voorlopig is alles weer opgeschort of helemaal afgelast. En ik zie het niet meer gebeuren dat dat nog anders wordt half augustus.
Maar goed, ik ga maar uit van het slechtste scenario, dan kan het misschien nog mee vallen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou gaat redelijk, al was het gister met Van Gerwen leuker.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:34 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het AD dreef mij naar dit topic. Even pijlen hoe de vlag erbij hing. Tijdens de overstromingen waren de voorpagina redelijk coronavrij.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik kijk dagelijks om mij heen en ik zie niets wat op corona wijst. Dat is ook wel een ding, natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Sterk argument. Kijk om je heen: het is gewoon zo.
En dat zeg ik niet om iets te bagatelliseren maar ik vermoed dat ik niet de enige ben die het zo ondervind.![]()
Correct. We zitten al een tijdje niet meer in lockdown.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Sterk argument. Kijk om je heen: het is gewoon zo.
Bijna alles is weer normaal.
Fijn toch?
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ben het hier zowaar met je eens, Erno. Nu laten doorschemeren dat vaccineren toch niet helemaal het ticket is om weer naar normaal te gaan is contraproductief.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En die gedachtengang is zeer zorgelijk. Je moet als overheid stimuleren dat de bevolking zich laat vaccineren, als je nog altijd een negatief testbewijs gaat eisen, zelfs bij mensen die volledig gevaccineerd zijn, dan krijg je een tegenovergestelde beweging.
Immers:
Wel-gevaccineerd->negatieve test vereist![]()
En dan hier Hugo altijd maar belachelijk maken om zijn metaforen en woordkeuzes.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik merk zat van corona
Net doen alsof iets niet bestaat werkt alleen als dit op je eigen vierkante meter geen impact (meer) heeft.
De kast van maatregelen, toe zeg.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee je verhaal is niet steekhoudend, dat is de boosdoenerquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh ja nu is long-covid natuurlijk de boosdoener, ik had zoiets wel kunnen weten.
De kans voor een 30-jarige gezonde knakker om na één vaccinatie Covid op te lopen is klein en de kans op klachten erna vrijwel nul
Daar ging het om
Long Covid na incomplete vaccinatie haalde jij erbij weet je nog?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dan ben je misschien niet iemand die verlengt naar een festival, of iemand die graag naar het buitenland reist. Voor de mensen die daar wel heel erg van genieten, en al 2 jaar lang ontzettend naar verlangen, is het ontzettend merkbaar.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:36 schreef Tijger_m het volgende:
Ik kijk dagelijks om mij heen en ik zie niets wat op corona wijst. Dat is ook wel een ding, natuurlijk.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Last, typoquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan hier Hugo altijd maar belachelijk maken om zijn metaforen en woordkeuzes.
De kast van maatregelen, toe zeg.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daar vrees ik ook een beetje voor. Zeker omdat het eerst wel zo was. Dat versterkt dat effect nog een keer. De weggerukte wortel zeg maar.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En die gedachtengang is zeer zorgelijk. Je moet als overheid stimuleren dat de bevolking zich laat vaccineren, als je nog altijd een negatief testbewijs gaat eisen, zelfs bij mensen die volledig gevaccineerd zijn, dan krijg je een tegenovergestelde beweging.
Immers:
Wel-gevaccineerd->negatieve test vereistzie email 27 oktober![]()
En het niet halen van je tweede vaccin gaat je hoe precies helpen?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:37 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dan ben je misschien niet iemand die verlengt naar een festival, of iemand die graag naar het buitenland reist. Voor de mensen die daar wel heel erg van genieten, en al 2 jaar lang ontzettend naar verlangen, is het ontzettend merkbaar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja zeker weten, als alles goed blijft gaan is niks aan de hand. Zeker moeten we goed blijven oppassen dat we niet weer in lockdown zullen gaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct. We zitten al een tijdje niet meer in lockdown.
Fijn toch?Humor, serieus en vrolijk!![]()
Dat is niet bijna nul. Heel rare ontkenning.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee je verhaal is niet steekhoudend, dat is de boosdoener
De kans voor een 30-jarige gezonde knakker om na één vaccinatie Covid op te lopen is klein en de kans op klachten erna vrijwel nul
Daar ging het om
Long Covid na incomplete vaccinatie haalde jij erbij weet je nog?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Uiteraard, maar soms is het wel goed om dit forum niet te projecteren op de wereld buiten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik merk zat van corona
Net doen alsof iets niet bestaat werkt alleen als dit op je eigen vierkante meter geen impact (meer) heeft.![]()
En het is ook niet dat we er hiermee zijn. Als we deze weg opgaan, dan kan er iedere keer een nieuw hoepeltje opgehangen worden waar je doorheen moet springen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar vrees ik ook een beetje voor. Zeker omdat het eerst wel zo was. Dat versterkt dat effect nog een keer. De weggerukte wortel zeg maar.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Van de herfst mss.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja zeker weten, als alles goed blijft gaan is niks aan de hand. Zeker moeten we goed blijven oppassen dat we niet weer in lockdown zullen gaan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Totdat je kind een snotneus heeft en kuchje en naar school of opvang wilquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct. We zitten al een tijdje niet meer in lockdown.
Fijn toch?
Of je nichtje van 20 met een groep vrienden uit wil
Of je wilt zwemmen op een zaterdagochtend in het zwembad in de buurt
Bíjna alles kan weer.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik gok dat heel babyboom Nederland al een aantal maanden het idee heeft dat er geen maatregelen meer gelden, maar dat is natuurlijk niet zo. Denk dat het sterk afhankelijk is van welke generatie je je in bevind.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kijk dagelijks om mij heen en ik zie niets wat op corona wijst. Dat is ook wel een ding, natuurlijk.
En dat zeg ik niet om iets te bagatelliseren maar ik vermoed dat ik niet de enige ben die het zo ondervind.![]()
Niet maar het wel halen van het tweede vaccin gaat me dus blijkbaar ook 0,0 helpen, dus waarom zou ik het dan doen. En nee, niet voor de gezondheid van het hele land. Naar mijn mening is corona een onderdeel van de natuur, er worden wat mensen ziek, er gaan wat mensen dood. Tja, zo is de natuur, maar tegenwoordig mag je niet meer dood gaan, omdat de overheid dat bepaald.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
En het niet halen van je tweede vaccin gaat je hoe precies helpen?Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Ik zie tieners die niet meer met elkaar mogen afspreken omdat pa en ma bang zijn dat ze anders niet meer op zonervakantie kunnen, met dank aan Delta.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kijk dagelijks om mij heen en ik zie niets wat op corona wijst. Dat is ook wel een ding, natuurlijk.
En dat zeg ik niet om iets te bagatelliseren maar ik vermoed dat ik niet de enige ben die het zo ondervind.
Geen grap helaas.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik ben tijdens covid meermaals naar het buitenland geweest. Leuk was het niet, wel te doen maar sinds de versoepelingen in Nederland merk ik van corona gewoon helemaal niets.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:37 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dan ben je misschien niet iemand die verlengt naar een festival, of iemand die graag naar het buitenland reist. Voor de mensen die daar wel heel erg van genieten, en al 2 jaar lang ontzettend naar verlangen, is het ontzettend merkbaar.
Nu ben ik voledig gevaccineerd en de meeste mensen om mij heen ook, ik snap best dat mijn situatie niet voor iedereen geldend is maar tegelijkertijd denk ik ook dat er veel mensen zijn die hetzelfde als ik ervaren nu.![]()
Waarom is dat een rare ontkenning?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet bijna nul. Heel rare ontkenning.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Minder kans op bijwerkingen. Scheelt mij ook weer een uur, dat uur kan ik ook op een terras zitten. De voordelen voor de 2de vaccinatie zie ik momenteel niet echt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
En het niet halen van je tweede vaccin gaat je hoe precies helpen?- verwijderd door admin -![]()
Dan heb je het niet goed gevolgd. Snotneuzen zijn nl weer welkom.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Totdat je kind een snotneus heeft en kuchje en naar school of opvang wil
Bíjna alles kan weer."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik blijf niet bezigquote:.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Als dat je mening is, prima.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:40 schreef DX11 het volgende:
[..]
Niet maar het wel halen van het tweede vaccin gaat me dus blijkbaar ook 0,0 helpen, dus waarom zou ik het dan doen. En nee, niet voor de gezondheid van het hele land. Naar mijn mening is corona een onderdeel van de natuur, er worden wat mensen ziek, er gaan wat mensen dood. Tja, zo is de natuur, maar tegenwoordig mag je niet meer dood gaan, omdat de overheid dat bepaald.
Maar dat heeft dus niets met naar het buitenland gaan te maken. Toch?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jawel want of ik nou wel of niet die 2e prik haal, ik moet dus blijkbaar alsnog testen straks. Dus wat is precies mijn voordeel van die 2e prik?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dat je mening is, prima.
Maar dat heeft dus niets met naar het buitenland gaan te maken. Toch?Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Bij mensen die met corona in het ziekenhuis opgenomen worden, wordt te pas en te past opgeroepen dat ze al wel iets onder de leden zouden hebben.quote:
Dat geldt hier dan al helemaal.
Kijk, erg vervelend allemaal die corona-maatregelen hoor. Ik heb er zelf ook echt wel last van gehad (met name van de avondklok met het oog op sociaal contact).
Maar om zelfmoord te overwegen vanwege corona-maatregelen?Ik zal het geen dor hout noemen, want dat vind ik niet kies, maar dan is er wel meer aan de hand.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 22:43:38 ]![]()
Opa en oma die met kinderen en kleinkinderen naar een pannenkoekhuis gingen en aan een apart tafeltje moesten zitten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben tijdens covid meermaals naar het buitenland geweest. Leuk was het niet, wel te doen maar sinds de versoepelingen in Nederland merk ik van corona gewoon helemaal niets.
Nu ben ik voledig gevaccineerd en de meeste mensen om mij heen ook, ik snap best dat mijn situatie niet voor iedereen geldend is maar tegelijkertijd denk ik ook dat er veel mensen zijn die hetzelfde als ik ervaren nu.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ja een collega z'n dochter is besmet met covid, die zit nu in de kelder opgesloten, want anders zien pa en ma de vakantie over 2 weken niet doorgaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zie tieners die niet meer met elkaar mogen afspreken omdat pa en ma bang zijn dat ze anders niet meer op zonervakantie kunnen, met dank aan Delta.
Geen grap helaas.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Van mij mag je de hele dag op een terras zitten als je daar gelukkig van wordt. Wat dat precies met je tweede vaccinatie te maken heeft, ontgaat me.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:40 schreef groenen het volgende:
[..]
Minder kans op bijwerkingen. Scheelt mij ook weer een uur, dat uur kan ik ook op een terras zitten. De voordelen voor de 2de vaccinatie zie ik momenteel niet echt.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Geen idee. Ieder buitenland bepaalt zelf. En jij ook.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:42 schreef DX11 het volgende:
[..]
Jawel want of ik nou wel of niet die 2e prik haal, ik moet dus blijkbaar alsnog testen straks. Dus wat is precies mijn voordeel van die 2e prik?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Behalve dansen in de buitenlucht met andere mensen want dat is levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Totdat je kind een snotneus heeft en kuchje en naar school of opvang wil
Bíjna alles kan weer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Besmet raken is blijkbaar inmiddels nog vele malen erger dan niet ziek worden of sterven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Besmet is niet erg, zolang ze maar niet heel ziek worden.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Er schijnen ook mensen te bestaan die hun kinderen de laatste schoolweek thuis hebben gehouden om te voorkomen dat de vakantie in gevaar zou komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja een collega z'n dochter is besmet met covid, die zit nu in de kelder opgesloten, want anders zien pa en ma de vakantie over 2 weken niet doorgaan.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ergens snap je het ook nog wel...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er schijnen ook mensen te bestaan die hun kinderen de laatste schoolweek thuis hebben gehouden om te voorkomen dat de vakantie in gevaar zou komen.zie email 27 oktober![]()
Het lijkt een KPI geworden om zoveel mogelijk besmettingen te vinden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Besmet raken is blijkbaar inmiddels nog vele malen erger dan niet ziek worden of sterven.
Terwijl het echt handiger is in om op europees niveau dit getal lager te hebben of onder te rapporteren zoals duitsland.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oh ja heel strikt gezien is dat idd veranderd sinds kort.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb je het niet goed gevolgd. Snotneuzen zijn nl weer welkom.
In de praktijk hoef je echt niet met je verkouden kind aan te komen zetten, gezien andere ouders graag geen verkoudheid in hun gezin willen omdat zij dan zelf niet naar werk of studie/school mogen als ze ouder zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Check, pov was maar bezet met max 10 kindjes ipv 16.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er schijnen ook mensen te bestaan die hun kinderen de laatste schoolweek thuis hebben gehouden om te voorkomen dat de vakantie in gevaar zou komen.
Omdat vakantie inderdaad.![]()
Zou ik ook zeggen als ik jou wasquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja en ik begrijp het ook nog.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er schijnen ook mensen te bestaan die hun kinderen de laatste schoolweek thuis hebben gehouden om te voorkomen dat de vakantie in gevaar zou komen.
Het kan ook anders. Een waterpolo teamgenoot heeft zijn vakantie naar de laatste mogelijkheid verplaats zodat zijn tienerzonen beiden volledig gevaccineerd mee kunnen op vakantie.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik snap dat wel ja. Je betaalt veel geld voor zo'n vakantie. Je bent vorig jaar ook al niet geweest. Dat je dan je kind de laatste, veelal zinloze, schoolweek thuis houdt, ik snap dat wel.quote:
Ik zou het nooit doen. maar ik begrijp het wel.zie email 27 oktober![]()
Dat deed ik dan ook.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Gatverdamme. Weer een bericht van HR dat ik moet thuisblijven. Was net weer een week op kantoor na de vorige. Collega heeft vrijdag een feestje gehad, is daar in contact geweest met een positief iemand en vanaf maandag in quarantaine gegaan. Zelf geen klachten, vandaag op de 5e dag getest en dus positief. Hij heeft wel twee vaccinaties gehad, maar iedereen die contact heeft gehad moet weer thuisblijven en contact nemen ze een stuk ruimer dan het RIVM. Heb die kerel amper 15min gezien op redelijke afstand. Komen we ooit nog van die schijtzooi af.![]()
![]()
Heb HR gemaild dat ik gewoon kom worden of anders m'n spullen met een pakket naar kantoor stuur en niet meer terugkom. Ben hier zo fucking klaar mee.![]()
Bijzonder. Niet mijn ervaring. In elk geval is dat geen beleid meer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ja heel strikt gezien is dat idd veranderd sinds kort.
In de praktijk hoef je echt niet met je verkouden kind aan te komen zetten, gezien andere ouders graag geen verkoudheid in hun gezin willen omdat zij dan zelf niet naar werk of studie/school mogen als ze ouder zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En hier zie ik iedere dag opa's en oma's kinderen ophalen of komen oppassen. En mijn overbuurman heeft de auto volgeladen zoals ieder jaar en is op vakantie. Niemand te zien met een mondkapje, iedereen komt buiten en praat met elkaar en de winkel kan ik ook weer in zonder mondkapje.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Opa en oma die met kinderen en kleinkinderen naar een pannenkoekhuis gingen en aan een apart tafeltje moesten zitten.
Ik kan inderdaad, in mijn situatie, geloven dat corona verleden tijd is. Althans, totdat ik eraan denk dat we medio augustus naar Wales willen om de 80e verjaardag van mijn schoonvader te vieren, dan wordt het een beetje lastig omdat Nederland weer ontploft is qua covid en we mischien op de rode lijst voor het VK gaan komen en we dus niet kunnen gaan.
Maar ik geef niemand de schuld daarvan en ik ga ook geen klaagzang aanheffen. Het is shit en we moeten het ermee doen en er WEER uit zien te komen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 22:48:55 ]![]()
Als dat met je werk (en school van de kinderen)quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en ik begrijp het ook nog.
Het kan ook anders. Een waterpolo teamgenoot heeft zijn vakantie naar de laatste mogelijkheid verplaats zodat zijn tienerzonen beiden volledig gevaccineerd mee kunnen op vakantie.
kan is dat de meest handige oplossing.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Nee, dat deed jij dan weer. Vrij weinig veranderd hier.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Relativeren in plaats van woest wordenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hier zie ik iedere dag opa's en oma's kinderen ophalen of komen oppassen. En mijn overbuurman heeft de auto volgeladen zoals ieder jaar en is op vakantie. Niemand te zien met een mondkapje, iedereen komt buiten en praat met elkaar en de winkel kan ik ook weer in zonder mondkapje.
Ik kan inderdaad, in mijn situatie, geloven dat corona verleden tijd is. Althans, totdat ik eraan denk dat we media augustus naar Wales willen om de 80e verjaardag van mijn schoonvader te vieren, dan wordt het een beetje lastig omdat Nederland weer ontploft is qua covid en we mischien op de rode lijst voor het VK gaan komen en we dus niet kunnen gaan.
Maar ik geef niemand de schuld daarvan en ik ga ook geen klaagzang aanheffen. Het is shit en we moeten het ermee doen er WEER uit zien te komen..
In Southern Sun
Op letter heb je gelijk maar ik behoorlijk wat mensen die wel in die heilige overtuiging "het werkt" hun keuze maken. Daarnaast (opportunistisch) zo testen ontlopen om ook naast "ik ben veilig", ook zonder belemmering hun leven te vervolgen. Op z'n minst zijn die mensen er zogezegd "wide eyes shut" ingetuind.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben je ook, er was letterlijk een volledig (2x) gevaccineerde persoon positief getest.
Er is ook nooit gezegd dat je onmogelijk corona kan krijgen met een vaccin, wel dat de kans enorm veel lager was en dat je risico als je het krijgt enorm beperkt is.
En het is onze overheid te verwijten dat zij willens en vooral weten, haar burgers daartoe manipuleert.
Liegen is voor mij ook door de waarheid anders weer te geven of desgevraagd dan niet toe te lichten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Fijn voor je (en dat bedoel ik niet sarcastischquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hier zie ik iedere dag opa's en oma's kinderen ophalen of komen oppassen. En mijn overbuurman heeft de auto volgeladen zoals ieder jaar en is op vakantie. Niemand te zien met een mondkapje, iedereen komt buiten en praat met elkaar en de winkel kan ik ook weer in zonder mondkapje.
Ik kan inderdaad, in mijn situatie, geloven dat corona verleden tijd is. Althans, totdat ik eraan denk dat we media augustus naar Wales willen om de 80e verjaardag van mijn schoonvader te vieren, dan wordt het een beetje lastig omdat Nederland weer ontploft is qua covid en we mischien op de rode lijst voor het VK gaan komen en we dus niet kunnen gaan.
Maar ik geef niemand de schuld daarvan en ik ga ook geen klaagzang aanheffen. Het is shit en we moeten het ermee doen er WEER uit zien te komen.)
Ik zag op vakantie in Italie op mondkapjes na ook niets dat met Corona te maken had. Maar vandaag in Nederland dus beide voorbeelden meegemaakt / gehoord.
Ik zal wel weer moeten wennen.
Dat laatste weet ikquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijzonder. Niet mijn ervaring. In elk geval is dat geen beleid meer.
Zwemmen kan ik ook als ik een tijdsslot inplan hier
Het ging erom of ik iets van corona merk, en ja, dat doe ik vrij vaak dus
Bang voor zijn, neuh dat niet, zijn gezond én gevaccineerd en kind is klein en gezond. Ik maak me wel zorgen over de aanpak/beleid en de zaken waar ik dus onnodig angst zaaien in zie.
Daar kunnen anderen anders over denken, primaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In paniek paniek roepen kan ookquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Relativeren in plaats van woest worden.
![]()
![]()
En nu, weledele schaapjes en wappies tesaam, lekker slapen en morgen vooral niet vergeten van de zon te genieten.
In Southern Sun
Er valt niks te genieten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:50 schreef Da_Sandman het volgende:
En nu, weledele schaapjes en wappies tesaam, lekker slapen en morgen vooral niet vergeten van de zon te genieten.
![]()
Significant risico dus op ernstig ziek worden na een vaccinatie bij een gezonde 30-erquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat deed jij dan weer. Vrij weinig veranderd hier.
Ja ja
OkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
We zoeken nog mensenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:46 schreef Schuifpui het volgende:
Gatverdamme. Weer een bericht van HR dat ik moet thuisblijven. Was net weer een week op kantoor na de vorige. Collega heeft vrijdag een feestje gehad, is daar in contact geweest met een positief iemand en vanaf maandag in quarantaine gegaan. Zelf geen klachten, vandaag op de 5e dag getest en dus positief. Hij heeft wel twee vaccinaties gehad, maar iedereen die contact heeft gehad moet weer thuisblijven en contact nemen ze een stuk ruimer dan het RIVM. Heb die kerel amper 15min gezien op redelijke afstand. Komen we ooit nog van die schijtzooi af.![]()
![]()
Heb HR gemaild dat ik gewoon kom worden of anders m'n spullen met een pakket naar kantoor stuur en niet meer terugkom. Ben hier zo fucking klaar mee.Thuiswerken is alleen wel de norm voorlopig.
Het niet halen van je tweede prik helpt je net zo veel of net zo weinig als je wel laten vaccineren wanneer een terugkeer naar de normaliteit je drijfveer is om je te laten vaccineren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
En het niet halen van je tweede vaccin gaat je hoe precies helpen?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Genieten mag niet meer tegenwoordig, wil rutte niet hebben. Misschien over 5 jaar ofzo weer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Als ze het contact tracing een stuk ruimer nemen dan het RIVM neem ik aan dat ze je zeker niet kunnen verplichten een test af te nemen bij de GGD en testen SOWIESO onder werktijd plaats vind.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:46 schreef Schuifpui het volgende:
![]()
Heb HR gemaild dat ik gewoon kom worden of anders m'n spullen met een pakket naar kantoor stuur en niet meer terugkom. Ben hier zo fucking klaar mee.![]()
Shit ja, vervelend zeg!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:46 schreef Schuifpui het volgende:
![]()
Heb HR gemaild dat ik gewoon kom worden of anders m'n spullen met een pakket naar kantoor stuur en niet meer terugkom. Ben hier zo fucking klaar mee.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Het wordt tijd Rutte en de Jonge gewoon buiten het binnenhof te kieperen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Genieten mag niet meer tegenwoordig, wil rutte niet hebben. Misschien over 5 jaar ofzo weer.
Al is het maar omdat het eens tijd wordt voor gezond beleid.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Als je in deze tijd met deze overgebleven maatregelen niet kunt genieten raad ik je ten zeerste aan eens heel kritisch naar de invulling van je leven te kijken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Genieten mag niet meer tegenwoordig, wil rutte niet hebben. Misschien over 5 jaar ofzo weer..
In Southern Sun
And your love is all around
Forum Opties Forumhop: Hop naar: