SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
? Waar gaat dit over?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:22 schreef groenen het volgende:
OMT zijn wel behoorlijke antivaxxers met het beleid dat ze nu adviseren. Ik hoop dat de regering dat beseft."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het advies om ook onder gevaccineerden een negatief testbewijs te eisen voordat toegang wordt verleend via de CoronaCheck-app (aka "Testen voor Toegang").quote:![]()
Deze kanttekening in het advies van OMT:quote:Als wie volledig gevaccineerd is zich nog steeds moet laat testen biedt vaccinatie geen (niet-medisch) voordeel.quote:Bij grootschalige evenementen en drukbezochte (nacht)horeca, is het tevens te overwegen om van alle bezoekers een recente negatieve test te verlangen.are we infinite or am I alone![]()
Is er ook geen tweedeling. Iedereen blij!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Deze kanttekening in het advies van OMT:
[..]
Als wie volledig gevaccineerd is zich nog steeds moet laat testen biedt vaccinatie geen (niet-medisch) voordeel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik begin mij onderhand echt af te vragen of we nog wel uit deze hele teringzooi geraken. Ik was positief gestemd..Zonder wrijving geen glans![]()
Behalve dan dat je vrijwel zeker geen corona krijgt of is dat geen dingetje meer?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Deze kanttekening in het advies van OMT:
[..]
Als wie volledig gevaccineerd is zich nog steeds moet laat testen biedt vaccinatie geen (niet-medisch) voordeel.![]()
We zijn nu anderhalf jaar verder. Dan zou je toch hopen dat media eindelijk eens meer aandacht en prioriteit geven aan het feit dat besmet zijn met een virus echt heel wat anders is dan ziek zijn door een virus?
https://www.volkskrant.nl(...)ccineerden~b800c3e1/![]()
Dat is leuk voor het individu, maar het maakt die evenementen niet veilig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Behalve dan dat je vrijwel zeker geen corona krijgt of is dat geen dingetje meer?![]()
Daarom staat er ook "niet-medisch". Ik had geen zin om een langere uitleg ("behalve natuurlijk dat je beschermd bent tegen covid") te typen. Maar nu heb ik het toch gedaan...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Behalve dan dat je vrijwel zeker geen corona krijgt of is dat geen dingetje meer?are we infinite or am I alone![]()
Dat snap ik maar het punt is natuurlijk dat je geen vaccinatie neemt om uit te kunnen gaan. Hoop ik.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is leuk voor het individu, maar het maakt die evenementen niet veilig.![]()
Eensquote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:54 schreef Newby6781 het volgende:
We zijn nu anderhalf jaar verder. Dan zou je toch hopen dat media eindelijk eens meer aandacht en prioriteit geven aan het feit dat besmet zijn met een virus echt heel wat anders is dan ziek zijn door een virus?
https://www.volkskrant.nl(...)ccineerden~b800c3e1/![]()
![]()
Vanavond bij Op1 lekker weer een item over long-covid.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
De nieuwe hype ziekte.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond bij Op1 lekker weer een item over long-covid.![]()
Nee maar wel om niet door hoepels te moeten blijven springenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat snap ik maar het punt is natuurlijk dat je geen vaccinatie neemt om uit te kunnen gaan. Hoop ik.![]()
Het zijn degenen die denken dat ze geen vaccin nodig hebben waar men op moet focussen, de anderen moeten niet overtuigd worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat snap ik maar het punt is natuurlijk dat je geen vaccinatie neemt om uit te kunnen gaan. Hoop ik.are we infinite or am I alone![]()
Het OMT zijn geen antivaxxxers, ze beginnen het eindelijk te zeggen wat anderen als NSBNW al wisten .... of beter het OMT snapte het maar al te graag om zo het 'fieldlab' experiment alle opties te laten hebben.
Hoe dan ook toch knap gedaan want je moet het maar kunnen plannen om te durven het experiment deze vorm te geven.
Los van vaccins moe(s)t het OMT natuurlijk wel iets doen om de toestroom in de zorg van zieke mensen door Covid19 infecties, te spreiden. Met vaccins bereik je dat prima en de toekomst gaat ons met al die inzet van deelnemers, leren hoe dat verder uitpakt.
Naast dat technolgie een boost krijgt, worden mensen afgeremd in hun ziektegevolgen zijn. De weg lig open naar een mooie toekomst waar veel mogelijk in blijkt te zijn. Het zijn interessante tijden waar de 'ruimte' het nieuwe Freedom domein is van welvarenden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Momenteel is er ook best een grote groep niet jongeren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:05 schreef Tijn het volgende:
Niet zo raar ook, gezien het feit besmettingen voornamelijk plaatsvonden onder jongeren. Dat is bij uitstek de groep die nog niet is gevaccineerd.
Alsnog goed te zien dat gevaccineerden toch minder besmettingen oplopen, hoe dat dan ook komt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Volgens mij hanteren ze altijd 6 weken er tussen? Dus dan zou je de eerste ook moeten "vertragen".
Ik heb de eerste prik ook gehad maar als ik straks alsnog overal moet gaan testen kan die 2e me eigenlijk wel gestolen wordenMisschien dat jullie allebei eens moeten beseffen dat je ook met een vaccinatie gewoon Corona kunt krijgen en besmettelijk kunt zijn? Echt dat is nu al 100x geroepen dus hoezo weten mensen dat nog nietquote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:40 schreef FL_Freak het volgende:
Ja idd. Je wilt vaccineren stimuleren, maar op deze manier ontmoedig je mensen juist![]()
Ik heb mij laten vaccineren zodat ik niet voor elk witwasje hoef te gaan testen.
Het is bv ook belachelijk dat je mag reizen met alleen een vaccinatie op zak. Alsof je dat geen Corona kunt hebben en mensen kunt besmetten, like???![]()
Nee, je kunt het dan nog altijd krijgen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Behalve dan dat je vrijwel zeker geen corona krijgt of is dat geen dingetje meer?
Alleen de symptomen zullen dan minder zijn.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het zal hier vast al gepost zijn, maar waar ik al voor vreesde bij de uitrol van TVT gaat gewoon gebeuren. We blijven er eeuwen aan vastzitten.quote:Twents bedrijf wint mega-aanbesteding en moet ‘razendsnel op zoek naar 2100 man’
LOSSER - Hestia uit Losser heeft een droomopdracht binnengehaald én een probleem: het moet namelijk razendsnel op zoek naar 2.100 werknemers. Het Twentse bedrijf won afgelopen week een mega-aanbesteding van de overheid voor XL-teststraten. „Veel groter dan dit wordt het niet.”
.....
De XL-teststraten verrijzen in Groningen, Zwolle, Amsterdam en Alkmaar en zijn bedoeld om in aanloop naar grote evenementen een snelle doorloop te kunnen garanderen. „Denk bijvoorbeeld aan het festivalseizoen, maar ook aan de eredivisie die straks weer begint. Dan heb je echt meer capaciteit nodig dan dat er nu is.”
Edit: bron: (premium artikel)
https://www.tubantia.nl/l(...)100-man-br~aca652eb/
[ Bericht 11% gewijzigd door Arizona op 20-07-2021 18:36:29 ]You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ben ik blij dat het VK gewoon de boel accepteert. Wellicht wat te vroeg, maar ze willen wel terug naar normaal. Nu wij nog ipv die hele testsamenleving.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Valt me op versprekingen of dit soort voorvallen altijd de kant op gaan van het 'voeden van de urgentie' ofwel het veroorzaken angst. Nooit de andere kant.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:41 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ik word ook moe van al die tegenstrijdige berichten en voortdurend cijfers steeds weer anders worden weergegeven en geinterpreteerd. En die wetenschappers die elkaar constant tegenspreken. Het lijkt wel alsof de pers, de politiek en de wetenschappers massaal de weg kwijt zijn en in een opperste staat van blinde paniek verkeren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:10 schreef Arizona het volgende:
Het zal hier vast al gepost zijn, maar waar ik al voor vreesde bij de uitrol van TVT gaat gewoon gebeuren. We blijven er eeuwen aan vastzitten.
[..]![]()
Welke prikkel zit er straks aan om weer uit de TvT te stappen?
Of is het een perverse prikkel om er vooral in te blijven?
Oprotten met al die commerciële partijen die vooral ¤¤¤¤¤ willen zien.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
We willen allemaal terug naar normaal, we waren er al bijna een paar weken terug.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:11 schreef Discombobulate het volgende:
Ben ik blij dat het VK gewoon de boel accepteert. Wellicht wat te vroeg, maar ze willen wel terug naar normaal. Nu wij nog ipv die hele testsamenleving.
En als je even goed naar Engeland (Niet het VK) kijkt zijn ze daar allesbehalve naar normaal terug en gaan ze in September vaccinatie bewijzen vragen bij evenementen en drukke clubs.![]()
Maar we hebben straks toch de meeste mensen gevaccineerd die met hun coronacheck toegang hebben zonder test? Toch?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:10 schreef Arizona het volgende:
Het zal hier vast al gepost zijn, maar waar ik al voor vreesde bij de uitrol van TVT gaat gewoon gebeuren. We blijven er eeuwen aan vastzitten.
[..]
Toch??![]()
En Gommers (zou die niet bij talkshows wegblijven?) samen met Baidjoe (red team) over de ziekenhuis bezetting. Krantenkoppen die alleen maar gaan over vaccinaties die niet voorkomen dat we besmet rakenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond bij Op1 lekker weer een item over long-covid.Het lijkt wel weer tijd voor nieuwe maatregelen.
![]()
Doelpalen verschuiven, angstcreatie... inmasserenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond bij Op1 lekker weer een item over long-covid.
Geld harken'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Van dat virus raken we wel een keer af want het verzwakt een keer of raken immuun., maar de politieke keuzes?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:51 schreef Haags het volgende:
Ik begin mij onderhand echt af te vragen of we nog wel uit deze hele teringzooi geraken. Ik was positief gestemd..'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ligt eraan wat je onder normaal verstaat. In het VK geldt vanaf september een vaccinatie eis voor toegang tot clubs en evenementen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:11 schreef Discombobulate het volgende:
Ben ik blij dat het VK gewoon de boel accepteert. Wellicht wat te vroeg, maar ze willen wel terug naar normaal. Nu wij nog ipv die hele testsamenleving.
https://www.reuters.com/b(...)son-says-2021-07-19/![]()
Ik word hier zo moe van.......... Dat OMT........... Vast vol goede bedoelingen maar jezusmina waar het het gezonde verstand gebleven....quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het advies om ook onder gevaccineerden een negatief testbewijs te eisen voordat toegang wordt verleend via de CoronaCheck-app (aka "Testen voor Toegang")."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Uiteindelijk is al dat testen voor hen bedoeld. Of gaan we opeens een probleem maken van het feit dat gevaccineerden onderling vrijwel niet-detecteerbare snotneuzen aan elkaar doorgeven?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het zijn degenen die denken dat ze geen vaccin nodig hebben waar men op moet focussen, de anderen moeten niet overtuigd worden.I'll give you something to do![]()
Mja, ik denk dat er heel wat mensen zijn voor wie dat wel zo is eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat snap ik maar het punt is natuurlijk dat je geen vaccinatie neemt om uit te kunnen gaan. Hoop ik.![]()
Wordt nog een leuke winter, als het RS virus in Nieuw Zeeland al zo uit de hand loopt in de winter. In Nederland was gisteren ook al op het journaal dat operaties in kinderziekenhuizen worden uitgesteld vanwege dit virus. Plus er zijn wel meer virussen waarschijnlijk uit hun groepsimmuniteit gelopen.![]()
@Tijger_m Jazeker zal ik het een beetje betamelijk houden; de inhoud van mijn post was uiteraard niet letterlijk bedoeld, maar verwoordde het vijandig sentiment dat ik in sommige uittingen beproefde jegens mensen die niet gevaccineerd willen worden.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Komt omdat het volk nog in de illusie leeft dat we ons de crisis uit kunnen gaan vaccineren. In de tussentijd gaat de echte vijand gluiperig verder met het steeds dystropische beleid: politici en wetenschappers. De Staat is niet meer bereid haar nieuwe macht in te leveren, zo veel is duidelijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:37 schreef GemMagic het volgende:
@:Tijger_m Jazeker zal ik het een beetje betamelijk houden; de inhoud van mijn post was uiteraard niet letterlijk bedoeld, maar verwoordde het vijandig sentiment dat ik in sommige uittingen beproefde jegens mensen die niet gevaccineerd willen worden.
We gaan een verschrikkelijke winter tegemoet. Opnieuw.![]()
Maar gelukkig kan opa Henk nog wel een paar maandjes langer eenzaam creperen in zijn aanleunwoningquote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:36 schreef ipa84 het volgende:
Wordt nog een leuke winter, als het RS virus in Nieuw Zeeland al zo uit de hand loopt in de winter. In Nederland was gisteren ook al op het journaal dat operaties in kinderziekenhuizen worden uitgesteld vanwege dit virus. Plus er zijn wel meer virussen waarschijnlijk uit hun groepsimmuniteit gelopen.
[ twitter ]![]()
![]()
Naar het VK reizen is ook een hele heisa. Je moet sowieso in quarantine, en buitenlandse vaccinaties erkennen ze niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder normaal verstaat. In het VK geldt vanaf september een vaccinatie eis voor toegang tot clubs en evenementen.
https://www.reuters.com/b(...)son-says-2021-07-19/![]()
wat voor baat hebben die daarbij?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Komt omdat het volk nog in de illusie leeft dat we ons de crisis uit kunnen gaan vaccineren. In de tussentijd gaat de echte vijand gluiperig verder met het steeds dystropische beleid: politici en wetenschappers. De Staat is niet meer bereid haar nieuwe macht in te leveren, zo veel is duidelijk.
We gaan een verschrikkelijke winter tegemoet. Opnieuw.![]()
Alle vaccins die we hier gebruiken zijn daar ook goedgekeurd dus zou niet weten waarom dat een probleem moet zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Naar het VK reizen is ook een hele heisa. Je moet sowieso in quarantine, en buitenlandse vaccinaties erkennen ze niet.![]()
Ze erkennen alleen de NHS app als vaccinatiebewijs.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alle vaccins die we hier gebruiken zijn daar ook goedgekeurd dus zou niet weten waarom dat een probleem moet zijn.![]()
Het bevredigen van de eeuwige behoefte naar macht. We zien overal ter wereld dat mensen erg slecht in staat zijn om afstand te doen van macht en wij leven al de facto sinds maart 2020 in een noodtoestand. Sterker nog, het net begint zich te sluiten voor de bevolking.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:42 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wat voor baat hebben die daarbij?![]()
Tja dat is dus gewoon bureaucratisch gelul eigenlijk. Geen wonder dat er zoveel verzet aan het ontstaan is tegen die vaccinpaspoorten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze erkennen alleen de NHS app als vaccinatiebewijs.![]()
idd, dat eerst is veel erger. 1 mutatie en je kan alle vaccins weggooienquote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:54 schreef Newby6781 het volgende:
We zijn nu anderhalf jaar verder. Dan zou je toch hopen dat media eindelijk eens meer aandacht en prioriteit geven aan het feit dat besmettelijk zijn met een virus echt heel wat anders is dan ziek zijn door een virus?
https://www.volkskrant.nl(...)ccineerden~b800c3e1/"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Er hoeft niet per se iemand baat bij te hebben om het alsnog wel te laten gebeuren. Als die mensen die erover gaan in de volste overtuiging zijn dat ze het beste doen voor iedereen, tja. Zo zijn er wel meer overheden over de wereld, die allemaal - en dat geloof ik echt - oprecht in de veronderstelling zijn dat zij de bevolking een dienst bewijzen door een land op een, nouja, omstreden manier te besturen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:42 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wat voor baat hebben die daarbij?I'll give you something to do![]()
Dat laatste geldt voor vrijwel alle dictaturen bv.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Er hoeft niet per se iemand baat bij te hebben om het alsnog wel te laten gebeuren. Als die mensen die erover gaan in de volste overtuiging zijn dat ze het beste doen voor iedereen, tja. Zo zijn er wel meer overheden over de wereld, die allemaal - en dat geloof ik echt - oprecht in de veronderstelling zijn dat zij de bevolking een dienst bewijzen door een land op een, nouja, omstreden manier te besturen.![]()
wie zijn dat dan binnen de regering? Of het omt? Wat hebben hun eraan als het reizen kut gaat en alles dicht is? Dat ze bakken met geld moeten uitgeven? Dat voor de macht vind ik zo een dooddoener.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het bevredigen van de eeuwige behoefte naar macht. We zien overal ter wereld dat mensen erg slecht in staat zijn om afstand te doen van macht en wij leven al de facto sinds maart 2020 in een noodtoestand. Sterker nog, het net begint zich te sluiten voor de bevolking.![]()
Goed artikel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:49 schreef potjecreme het volgende:
Wat zouden de Nederlandse cijfers zijn?
[ twitter ]![]()
Ze doen maar lekker en wat mij betreft stikken ze erin daar op dat eiland.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze erkennen alleen de NHS app als vaccinatiebewijs.![]()
Ze verdienen ook bakken met geld. Of hun vrienden bv met vaccins.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:57 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wie zijn dat dan binnen de regering? Of het omt? Wat hebben hun eraan als het reizen kut gaat en alles dicht is? Dat ze bakken met geld moeten uitgeven? Dat voor de macht vind ik zo een dooddoener.
Maar die macht is superbelangrijk hoor, onderschat dat echt niet.![]()
Dat is zo om de vaccinatie-bereidheid hoog te houden. Zo dra het doel bereikt is moet je bij reizen ongetwijfeld gaan testen als gevaccineerde.quote:[b]Op dinsdag 20 juli 2021 18:09 schreef bianconeri
Het is bv ook belachelijk dat je mag reizen met alleen een vaccinatie op zak. Alsof je dat geen Corona kunt hebben en mensen kunt besmetten, like???![]()
Wat een verwerpelijke twitterjournalistiek. En jij neemt het klakkeloos over omdat het in je straatje past. Net als dat eerdere bericht deze week.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:49 schreef potjecreme het volgende:
https://twitter.com/CandiceMalcolm/status/1417153004365434883
Als je de bronnen volgt en het artikel leest dan is de conclusie dat dit nep nieuws is.Géén kloon van tvlxd!![]()
denk dat dat voor de meeste mensen geldt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat laatste geldt voor vrijwel alle dictaturen bv.![]()
Zelfs die drang naar macht geloof ik niet zo in.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze verdienen ook bakken met geld. Of hun vrienden bv met vaccins.
Maar die macht is superbelangrijk hoor, onderschat dat echt niet.
Het (wel eens eerder door mij aangehaalde) five-monkeys experiment is tekenend voor een situatie waar je als samenleving in kan belanden tijdens een crisis als deze.I'll give you something to do![]()
in nederland geloof ik dawr gewoon niet zo in met deze situatie dan. Wat heb je aan macht als je verder toch weinig ermee kan doen. Macht is leuk in afrika als krijgsheer, dan kan je er pas misbruik van maken. Hier in NL hebben de beleirsbepalers er echt vrij weinig aan lockdowns of andere maatregelen. En hoe je het wendt of keert, er is nog steeds een pandemie, bij elke ramp of gebeurtenis verdienen er mensen geld.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze verdienen ook bakken met geld. Of hun vrienden bv met vaccins.
Maar die macht is superbelangrijk hoor, onderschat dat echt niet.![]()
Is je Google kapot?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:49 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)%20door%20zelfdoding.![]()
Hoeveel eerste prikken staan eigenlijk nog op de planning? De 18-jarigen mochten zich op zaterdag 19 juni aanmelden (4,5 week geleden) en dus hebben ook die welwillenden de eerste prik gehad. We zitten nu slechts op 68% van de bevolking die één prik hebben gehad en het enige wat nog voor de eerste keer geprikt moet worden zijn jongeren onder de 18, de twijfelaars en diegene die recent besmet zijn geraakt.
https://mobile.twitter.com/YorickB/status/1417502663860699141
Ik twijfel überhaupt of we 75% vaccinatiegraad gaan halen, wat al niet voldoende is voor groepsimmuniteit.
Bovendien is het aantal eerste prikken wat afgelopen week gezet is vrij sterk gedaald.
https://mobile.twitter.co(...)015206350856/photo/1
[ Bericht 2% gewijzigd door Erno-BE op 20-07-2021 19:11:19 ]Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Het is niet alleen zelfmoord, natuurlijk. Er zal ook oversterfte niet aan covid gerelateerd zijn in Nederland (daar gaan deze Canadese cijfers over) maar wat ik mis is wat het verschil is met het jaar voorafgaand aan covid in Canada. Dan kun je vergelijken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is je Google kapot?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)%20door%20zelfdoding.
Overigens, Canada met 1368 corona doden? Dat is nogal indrukwekkend, eigenlijk met 38 miljoen inwoners.
Helemaal als je ziet dat de VS de 600.000 aantikt op 330 miljoen inwoners.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 19:07:46 ]![]()
Het is een trieste maar juiste constatering. Echt te gek voor woorden dit.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Edit: bron: (premium artikel)
https://www.tubantia.nl/l(...)100-man-br~aca652eb/![]()
Van het niet-gevaccineerde deel heeft ook al een ongeveer een kwart antistoffen door natuurlijk immuniteit. En wellicht moet er komende winter nog een golfje overheen om de groepsimmuniteit wel te halen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:06 schreef Erno-BE het volgende:
Hoeveel eerste prikken staan eigenlijk nog op de planning? De 18-jarigen mochten zich op zaterdag 19 juni aanmelden (4,5 week geleden) en dus hebben ook die welwillenden de eerste prik gehad. We zitten nu slechts op 68% van de bevolking die één prik hebben gehad en het enige wat nog voor de eerste keer geprikt moet worden zijn jongeren onder de 18 en de twijfelaars.
https://mobile.twitter.com/YorickB/status/1417502663860699141
Ik twijfel überhaupt of we 75% vaccinatiegraad gaan halen, wat al niet voldoende is voor groepsimmuniteit.
Bovendien is het aantal eerste prikken wat afgelopen week gezet is vrij sterk gedaald.
https://mobile.twitter.co(...)015206350856/photo/1I'll give you something to do![]()
Warm bad CORquote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:31 schreef Zipportal het volgende:
ON THE ROAD AGAIN.
@:Wereldgozer @:Caland @:Mammietje![]()
We hadden dan ook niet de strengste lockdown.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is je Google kapot?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)%20door%20zelfdoding.![]()
Dit betekent dat je sowieso maatregelen blijft houden en mochten ze toch in Nederland alle maatregelen afschaffen, dan gelden waarschijnlijk nog in België, Duitsland of andere EU-landen allerlei coronamaatregelen aangezien de vaccinatiebereidheid in die landen niet hoger ligt dan hier.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Van het niet-gevaccineerde deel heeft ook al een ongeveer een kwart antistoffen door natuurlijk immuniteit. En wellicht moet er komende winter nog een golfje overheen om de groepsimmuniteit wel te halen.Rossíya, Rossíya -
Weten we ook of de mensen die de afgelopen dagen zijn opgenomen op de ic dubbel gevaccineerd zijn, enkel gevaccineerd zijn of niet gevaccineerd zijn?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
![]()
Verontrustende ontwikkelingen de afgelopen dagen. Wat mij betreft blijven we vasthouden aan 'iedereen die dat wil geprikt = open'. Immers, wanneer kunnen we anders wel weer verder met ons leven? Maar met al dit soort ontwikkelingen komt dat wel steeds meer onder druk te staan.zie email 27 oktober![]()
Die 1380 doden zijn jonger dan 65 jaar.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is niet alleen zelfmoord, natuurlijk. Er zal ook oversterfte niet aan covid gerelateerd zijn in Nederland (daar gaan deze Canadese cijfers over) maar wat ik mis is wat het verschil is met het jaar voorafgaand aan covid in Canada. Dan kun je vergelijken.
Overigens, Canada met 1368 corona doden? Dat is nogal indrukwekkend, eigenlijk met 38 miljoen inwoners.
Helemaal als je ziet dat de VS de 600.000 aantikt op 330 miljoen inwoners.
Maar dat artikel maakt een 'fout' (zeer bewust voor een propagandasite):
De kop is "Lockdowns killed more Canadians under 65 than COVID-19: Statscan"
Statscan is de Canadese variant van het CBS (statistieken organisatie), maar als je vervolgens de bron volgt dan heeft statscan het helemaal niet over lockdowns en gaat het voornamelijk over alcohol- en drugsgebruik.Helemaal niets over lockdowns. Die tnc site is trouwens van die Candice Malcolm die de tweet plaatste. En je kan haar politieke affiniteit wel raden.quote:Based on the newly updated provisional dataset released today from the Canadian Vital Statistics Death Database, from the end of March 2020 to the beginning of April 2021, an estimated 62,203 deaths were reported among Canadians aged 0 to 64. This represents 5,535 more deaths than expected were there no pandemic, after accounting for changes in the population such as aging. Over the same period, 1,380 COVID-19 deaths have been attributed to the same age group (those younger than 65), suggesting that the excess mortality is, in large part, related to other factors such as increases in the number deaths attributed to causes associated with substance use and misuse, including unintentional (accidental) poisonings and diseases and conditions related to alcohol consumption.
https://www150.statcan.gc(...)12/dq210712b-eng.htmGéén kloon van tvlxd!![]()
Is toch al bekend.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Verontrustende ontwikkelingen de afgelopen dagen. Wat mij betreft blijven we vasthouden aan 'iedereen die dat wil geprikt = open'. Immers, wanneer kunnen we anders wel weer verder met ons leven? Maar met al dit soort ontwikkelingen komt dat wel steeds meer onder druk te staan.![]()
Mensen die dachten zich eenmalig ritueel onzuiver te kunnen laten verklarenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Verontrustende ontwikkelingen de afgelopen dagen. Wat mij betreft blijven we vasthouden aan 'iedereen die dat wil geprikt = open'. Immers, wanneer kunnen we anders wel weer verder met ons leven? Maar met al dit soort ontwikkelingen komt dat wel steeds meer onder druk te staan.![]()
Dacht je dat Mark een grapje maakte toen hij het over het nieuwe normaal had?![]()
Niks mis met de oorsprong bron. Fijn ook dat niet alles onder 1 noemer is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:00 schreef Montov het volgende:
[..]
Wat een verwerpelijke twitterjournalistiek. En jij neemt het klakkeloos over omdat het in je straatje past. Net als dat eerdere bericht deze week.
Als je de bronnen volgt en het artikel leest dan is de conclusie dat dit nep nieuws is.
https://www150.statcan.gc(...)12/dq210712b-eng.htm![]()
Er is geen enkele aandoening waarvoor we jonge, gezonde mensen om de haverklap met vaccins inspuiten. Lijkt me ook volstrekt niet wenselijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Verontrustende ontwikkelingen de afgelopen dagen. Wat mij betreft blijven we vasthouden aan 'iedereen die dat wil geprikt = open'. Immers, wanneer kunnen we anders wel weer verder met ons leven? Maar met al dit soort ontwikkelingen komt dat wel steeds meer onder druk te staan.
Zorg er maar gewoon voor dat er voor de risicogroep van 60+ jaarlijks een vrijwillige booster komt.![]()
Tijdens de lockdown. Alcohol gebruik tijdens de lockdown.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:17 schreef Montov het volgende:
[..]
Die 1380 doden zijn jonger dan 65 jaar.
Maar dat artikel maakt een 'fout' (zeer bewust voor een propagandasite):
De kop is "Lockdowns killed more Canadians under 65 than COVID-19: Statscan"
Statscan is de Canadese variant van het CBS (statistieken organisatie), maar als je vervolgens de bron volgt dan heeft statscan het helemaal niet over lockdowns en gaat het voornamelijk over alcohol- en drugsgebruik.
[..]
Helemaal niets over lockdowns. Die tnc site is trouwens van die Candice Malcolm die de tweet plaatste. En je kan haar politieke affiniteit wel raden.![]()
Dit zou reizen de facto onmogelijk maken. Want als je ergens in land X zit en je test voor de terugweg positief, dan zit je met een hoop extra kosten die je nergens kan verhalen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is zo om de vaccinatie-bereidheid hoog te houden. Zo dra het doel bereikt is moet je bij reizen ongetwijfeld gaan testen als gevaccineerde.
En dichterbij huis: wie koopt er voor veel geld kaartjes voor een meerdaags festival als je het risico loopt om aan de poort positief te testen en je geld kwijt te zijn?
Een permanente testsamenleving is gewoon op zo veel fronten niet realistisch…![]()
De alcohol consumptie cijfers laten tot nu toe ook niks geks zien in Nederland.https://expertisecentruma(...)dens-de-coronacrisisquote:De meeste volwassenen rapporteren geen verandering in hun alcoholgebruik ten opzichte van voor de coronacrisis. Ongeveer 3 op de 10 volwassenen rapporteert (veel) minder te zijn gaan drinken. Deze groep lijkt over tijd iets groter te zijn geworden; in de eerste periode (dus gelijk na de start van de crisis), leek het nog om 2 op de 10 volwassenen te gaan. Een kleiner deel van de volwassenen (ongeveer 1 op de 10) zegt juist (veel) meer te drinken. Het is niet duidelijk of het bij deze drie groepen (stabiel, minder, meer alcoholgebruik) steeds om dezelfde volwassenen gaat. Dit is dan ook een beperking van het vragenlijstonderzoek.![]()
We moeten ook ooit een keer verder. Alleen het moment dat we dat punt gaan bereiken is de afgelopen weken compleet uit beeld geraakt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hedonisme zoals reizen en ( meerdaagse ) festivals zijn dan ook ongewenst in de duurzame wereld van de 4e industriële revolutie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit zou reizen de facto onmogelijk maken. Want als je ergens in land X zit en je test voor de terugweg positief, dan zit je met een hoop extra kosten die je nergens kan verhalen.
En dichterbij huis: wie koopt er voor veel geld kaartjes voor een meerdaags festival als je het risico loopt om aan de poort positief te testen en je geld kwijt te zijn?
Een permanente testsamenleving is gewoon op zo veel fronten niet realistisch…
Voor het plebs dan natuurlijk.![]()
Weet niet zo goed waar dat heen gaat met die berichten van vandaag, ook dat Tweetje hierboven uit Israel. Was juist daar wel benieuwd naar omdat die wat verder waren qua vaccinaties.
Hou mijn hart vast voor het najaar met het griepseizoen. Hopelijk zwakt het virus de komende periode ondanks mutaties af, zodat we net als met de griep gewoon jaarlijks de kwetsbaren laten vaccineren en anderen moeten het dan maar doorlopen.
Continu maartregelen en prikken zit niemand op te wachten..."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Controle, men wil graag van iedere burger weten wanneer die waar is en of hij of zij wel braaf belasting betaalt, niet te hard rijdt, braaf door alle testhoepels springt en alleen maar naar de door de overheid gepropageerde meningen op tv en radio kijkt en luistert. Een murw gebeukte, onderdanige bevolking is een bevolking die het leven en grootschalig geld harken van de dames en heren politici nl. niet al te moeilijk maakt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:42 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wat voor baat hebben die daarbij?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Het vervelende is is tegenstrijdige berichten. Vorige week zelfde soort bericht uit Israël en uit de VS dat de vaccins wel goed tegen de Delta mutatie beschermen. Daar hebben we het hier toen over gehad. Over belangen van een land en belangen van de vaccin fabrikant.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Weet niet zo goed waar dat heen gaat met die berichten van vandaag, ook dat Tweetje hierboven uit Israel. Was juist daar wel benieuwd naar omdat die wat verder waren qua vaccinaties.
Hou mijn hart vast voor het najaar met het griepseizoen. Hopelijk zwakt het virus de komende periode ondanks mutaties af, zodat we net als met de griep gewoon jaarlijks de kwetsbaren laten vaccineren en anderen moeten het dan maar doorlopen.
Continu maartregelen en prikken zit niemand op te wachten...![]()
Dat is inderdaad ook mijn zorg.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We moeten ook ooit een keer verder. Alleen het moment dat we dat punt gaan bereiken is de afgelopen weken compleet uit beeld geraakt.zie email 27 oktober![]()
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:51 schreef Haags het volgende:
Ik begin mij onderhand echt af te vragen of we nog wel uit deze hele teringzooi geraken. Ik was positief gestemd..Positief blijven!
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Mensen die dachten zich eenmalig ritueel onzuiver te kunnen laten verklaren![]()
Dacht je dat Mark een grapje maakte toen hij het over het nieuwe normaal had?
Leipe shit ouwe![]()
Zelfs bij een hypothetische vaccinatiegraad van 100% gaan de maatregelen niet verdwijnen, daar gaan we nl. alleen nog maar van af komen wanneer de bevolking massaal de overheid de vinger geeft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit betekent dat je sowieso maatregelen blijft houden en mochten ze toch in Nederland alle maatregelen afschaffen, dan gelden waarschijnlijk nog in België, Duitsland of andere EU-landen allerlei coronamaatregelen aangezien de vaccinatiebereidheid in die landen niet hoger ligt dan hier.
De vaccinatiebereidheid gaat overigens door de antivaxxers van o.a. het OMT en het red team de nek omgedraaid worden nu steeds duidelijker wordt dat vaccinatie geen vrijheid of normaliteit gaat opleveren omdat de dames en heren zerocovidians dat niet blieven.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat reizen en die grootschalige evenementen gaan dan ook niet terugkeren in het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit zou reizen de facto onmogelijk maken. Want als je ergens in land X zit en je test voor de terugweg positief, dan zit je met een hoop extra kosten die je nergens kan verhalen.
Een permanente testsamenleving is gewoon op zo veel fronten niet realistisch…“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
En toch kan ik het maar moeilijk plaatsen. 2 weken geleden zeiden Jaap en Hugo dat we geen maatregelen gingen nemen voor antivaxxers of voor snotneuzen.
Nu is de wind ineens volledig gedraaid en weet niemand nog wat de doelstellingen zijn.![]()
Ik ben het eens dat de ontwikkelingen weinig geruststellend zijn maar dit is imo gewoon BNW (en ik hoop dat het dat ook blijft).quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat reizen en die grootschalige evenementen gaan dan ook niet terugkeren in het nieuwe normaal.![]()
Dit lijkt mij een beetje vergezocht en redelijk BNW-achtig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zelfs bij een hypothetische vaccinatiegraad van 100% gaan de maatregelen niet verdwijnen, daar gaan we nl. alleen nog maar van af komen wanneer de bevolking massaal de overheid de vinger geeft.
De vaccinatiebereidheid gaat overigens door de antivaxxers van o.a. het OMT en het red team de nek omgedraaid worden nu steeds duidelijker wordt dat vaccinatie geen vrijheid of normaliteit gaat opleveren omdat de dames en heren zerocovidians dat niet blieven.Rossíya, Rossíya -
Dat lijkt mij onzin. Reizen is voor veel mensen een grote hobby (ook voor mij) en het lijkt mij niet meer dan logisch om vrij reizen binnen de EU mogelijk te houden voor volledig gevaccineerden zonder allerlei testonzin.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat reizen en die grootschalige evenementen gaan dan ook niet terugkeren in het nieuwe normaal.Rossíya, Rossíya -
Sla een willekeurige krant open en dat lijkt weer verder weg dan ooit...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onzin. Reizen is voor veel mensen een grote hobby (ook voor mij) en het lijkt mij niet meer dan logisch om vrij reizen binnen de EU mogelijk te houden voor volledig gevaccineerden zonder allerlei testonzin.zie email 27 oktober![]()
Ik denk niet dat het een complot is. We zijn terechtgekomen in een soort vacuüm waarin niemand weet wat de doelen zijn, terwijl de nuloptie (niets doen) feitelijk geen optie meer is, omdat allerlei zelfbenoemde deskundigen en OMT-leden op persoonlijke titel op vrij agressieve wijze de publieke opinie bespelen, gesteund door de media die gebaat zijn bij zo veel mogelijk clicks.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onzin. Reizen is voor veel mensen een grote hobby (ook voor mij) en het lijkt mij niet meer dan logisch om vrij reizen binnen de EU mogelijk te houden voor volledig gevaccineerden zonder allerlei testonzin.![]()
Dat lijkt mij geen uitgemaakte zaak. Er zijn wel meer virussen waarvoor we geen volledige groepsimmuniteit kennen. Nooit maatregelen voor gezien.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit betekent dat je sowieso maatregelen blijft houden en mochten ze toch in Nederland alle maatregelen afschaffen, dan gelden waarschijnlijk nog in België, Duitsland of andere EU-landen allerlei coronamaatregelen aangezien de vaccinatiebereidheid in die landen niet hoger ligt dan hier.I'll give you something to do![]()
In het beste geval hanteert men het voorzorgsbeginsel wiki dat veroorzaakt dat een 'instituut' gebonden is om al datgene te doen dat voorkomt dat er onnodig slachtoffers vallen die door bewust nalatig handelen door haar veroorzaakt worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:57 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wie zijn dat dan binnen de regering? Of het omt? Wat hebben hun eraan als het reizen kut gaat en alles dicht is? Dat ze bakken met geld moeten uitgeven? Dat voor de macht vind ik zo een dooddoener.
De definitie van 'onnodig' en 'datgene' is wat je open-eindig (geen 'oplossing' heeft) kunt noemen.
Het is in dat beschermend systeemdenken simpelweg onmogelijk om een andere weg te nemen dan momenteel en zelfs wetenschappelijk gestuurd, wordt genomen. En ja 'iedereen' die met enig moreel besef op invloedrijke positie(s) zit, zal dit (moeten) nastreven. Het dwingt gezagdragers tot (feitelijk: voorspelbare) beslissingen die praktisch gesproken, grenzen aan complete waanzin. Waanzin omdat het doel niet de middelen heiligt.
In dat systeemdenken zijn 4 krachten of machten bezig:
1) Zij die regels stellen (bij ons WHO/RIVM-->OMT)
2) Zij die formaliseren en implementeren (Overheden/handhaving)
3) Zij die geraakt worden (slachtoffers, zorgverleners etc.etc.)
4) Indirect belanghebbenden i.z. voorgaande 3 (aka. aandeelhouders , media, industrie etc.).
Verder een leuke discussie die ik aanbeveel om te visualiseren met de bal, het spel, het publiek of recettes te (be)spelen. Ook goed om te realiseren dat onze zg. leiders strikt genomen hier elkaars puppets zijn.
Dit probleem is op te lossen door individuen als keuze zelfverantwoordelijk te kunnen laten beschikken over het eigen leven op een eigen oordeelkundige wijze die andere eveneens diezelfde ruimte laat.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 20-07-2021 20:05:10 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Geen complot maar zoals altijd is het een kwestie van follow the money.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een complot is. We zijn terechtgekomen in een soort vacuüm waarin niemand weet wat de doelen zijn, terwijl de nuloptie (niets doen) feitelijk geen optie meer is, omdat allerlei zelfbenoemde deskundigen en OMT-leden op persoonlijke titel op vrij agressieve wijze de publieke opinie bespelen, gesteund door de media die gebaat zijn bij zo veel mogelijk clicks.
Vrijwel alle 'wetenschappers' op televisie zijn miljonair en hebben belangen bij testbedrijven en andere medische instellingen. Ze deugen niet.
Die Ab Osterhaus heeft tientallen miljoenen euro's op de bank en komt dan op televisie vertellen dat we de deuren een paar maanden moeten dichtlassen.![]()
Ja ze zijn helemaal gek geworden.
Koopmans zit ook climate change agenda te koppelen aan virusuitbraken en overstromingen...."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja Niedersachsen die volledig gevaccineerde Nederlanders wil testen. Misschien een tijdelijke oplossing van twee weken, maar als het aantal besmettingen in Nederland voldoende is gezakt dan moet Niedersachsen en andere Duitse deelstaten ophouden met het testen van volledig gevaccineerde toeristen. Niet effectief en zet de vaccinatiebereidheid enorm onder druk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sla een willekeurige krant open en dat lijkt weer verder weg dan ooit...Rossíya, Rossíya -
Als ik zie hoe media zichzelf opgeilt bij bepaald type nieuws ben ik eerder geneigd het tegenovergestelde serieus te nemen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het vervelende is is tegenstrijdige berichten. Vorige week zelfde soort bericht uit Israël en uit de VS dat de vaccins wel goed tegen de Delta mutatie beschermen. Daar hebben we het hier toen over gehad. Over belangen van een land en belangen van de vaccin fabrikant.I'll give you something to do![]()
Dat is in de voorbije maanden hier al vaker geschreven. Desondanks werden de maatregelen, die zo'n BNW-bewering ontlokten, hooguit een paar weken later vaak overtroffen door maatregelen die nog verder gingen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben het eens dat de ontwikkelingen weinig geruststellend zijn maar dit is imo gewoon BNW (en ik hoop dat het dat ook blijft).
Ik denk dat we maar beter met zijn allen kunnen gaan wennen aan het idee dat we in februari 2020 afscheid genomen hebben van het "normaal" dat we tot dat moment kenden. Dat, of de burgerbevolking besluit op enig moment "tot hier en niet verder" en geeft de hele bestuurskliek een functie elders.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Eens. En ik ben het er ook mee eens dat mensen als Klaus Schwab en George Soros engnekken zijn met dystopische ideeën. Maar ik geloof niet dat we momenteel een soort communistisch systeem ingerommeld worden, nee.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geen complot maar zoals altijd is het een kwestie van follow the money.
Vrijwel alle 'wetenschappers' op televisie zijn miljonair en hebben belangen bij testbedrijven en andere medische instellingen. Ze deugen niet.
Die Ab Osterhaus heeft tientallen miljoenen euro's op de bank en komt dan op televisie vertellen dat we de deuren een paar maanden moeten dichtlassen.![]()
Goede analyse, met uitzondering van het laatste zinsdeel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een complot is. We zijn terechtgekomen in een soort vacuüm waarin niemand weet wat de doelen zijn, terwijl de nuloptie (niets doen) feitelijk geen optie meer is, omdat allerlei zelfbenoemde deskundigen en OMT-leden op persoonlijke titel op vrij agressieve wijze de publieke opinie bespelen, gesteund door de media die gebaat zijn bij zo veel mogelijk clicks.
Ook wel nadeel van de zomer overigens, men is met vakantie. Gedachten ergens anders. Dan krijg je moeilijker een maatschappelijk debat op gang. Maar dat debat is wel hard nodig.zie email 27 oktober![]()
Heb je er bewijzen voor dat al die wetenschappers op TV niet deugen en corrupt zijn? Dan moet je naar de krant stappen of aangifte doen. Ik vind dat nogal een uitspraak. Dat kun je echt niet maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geen complot maar zoals altijd is het een kwestie van follow the money.
Die Ab Osterhaus heeft tientallen miljoenen euro's op de bank en komt dan op televisie vertellen dat we de deuren een paar maanden moeten dichtlassen.zie email 27 oktober![]()
De enige EU-burgers die in het nieuwe normaal nog vrij door de EU mogen reizen zijn arbeidsmigranten op weg naar hun arbeidsoord. En de welgestelden natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onzin. Reizen is voor veel mensen een grote hobby (ook voor mij) en het lijkt mij niet meer dan logisch om vrij reizen binnen de EU mogelijk te houden voor volledig gevaccineerden zonder allerlei testonzin.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Oh mooi, dan mag ik gewoon blijven reizenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De enige EU-burgers die in het nieuwe normaal nog vrij door de EU mogen reizen zijn arbeidsmigranten op weg naar hun arbeidsoord. En de welgestelden natuurlijk.![]()
![]()
De vrijheden verworven hier in het Westen hebben we m.i. deels te danken aan mensen die zich tegen de gevestigde orde keerden en zich afvroegen: Als het gewoon kan, waarom doen we het dan niet? Nu lijkt die insteek zich tegen onszelf te keren. Mensen en organisaties die over elkaar heen buitelen met de prachtigste ideeën om dit virus tot in den treure te willen beteugelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een complot is. We zijn terechtgekomen in een soort vacuüm waarin niemand weet wat de doelen zijn, terwijl de nuloptie (niets doen) feitelijk geen optie meer is, omdat allerlei zelfbenoemde deskundigen en OMT-leden op persoonlijke titel op vrij agressieve wijze de publieke opinie bespelen, gesteund door de media die gebaat zijn bij zo veel mogelijk clicks.I'll give you something to do![]()
Excuus. Gesteund is niet het goede woord, aangezien media niet openlijk stelling nemen (niet in NL althans). Het wordt gefaciliteerd, dat is wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goede analyse, met uitzondering van het laatste zinsdeel.
Ook wel nadeel van de zomer overigens, men is met vakantie. Gedachten ergens anders. Dan krijg je moeilijker een maatschappelijk debat op gang. Maar dat debat is wel hard nodig.
Tot nu toe is het debat nooit echt van de grond gekomen, maar iedereen ging ervan uit dat we na de zomer van het gezeur af zouden zijn. Als we straks doodleuk weer lockdowns krijgen kan de zaak nog wel gaan schuiven.![]()
Zaken zoals die XL-teststraten hebben niks te maken met een virus beteugelen, maar met ordinair geld binnenharken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:08 schreef galantis het volgende:
[..]
De vrijheden verworven hier in het Westen hebben we m.i. deels te danken aan mensen die zich tegen de gevestigde orde keerden en zich afvroegen: Als het gewoon kan, waarom doen we het dan niet? Nu lijkt die insteek zich tegen onszelf te keren. Mensen en organisaties die over elkaar heen buitelen met de prachtigste ideeën om dit virus tot in den treure te willen beteugelen.![]()
Hopelijk voor jou omdat je welgesteld bent, niet omdat je in een andere EU-lidstaat belastingslaafje moet spelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh mooi, dan mag ik gewoon blijven reizen
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Oh nee, welgesteld hier. Geen zorgenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hopelijk voor jou omdat je welgesteld bent, niet omdat je in een andere EU-lidstaat belastingslaafje moet spelen.
En gevaccineerd dus gooi de grenzen voor het plebs maar lekker dicht, kun je tenminste rustig en beschaafd op vakantie![]()
![]()
Bij zo'n Koopmans en Osterhaus twijfel ik eerlijk gezegd best wel aan hun drijfveren en of ze überhaupt oprecht het beste met de samenleving voor hebben.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je er bewijzen voor dat al die wetenschappers op TV niet deugen en corrupt zijn? Dan moet je naar de krant stappen of aangifte doen. Ik vind dat nogal een uitspraak. Dat kun je echt niet maken.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
De grenzen mogen voor de ongevaccineerden wel dicht, maar voor diegene die volledig gevaccineerd zijn moeten de grenzen open blijven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh nee, welgesteld hier. Geen zorgen
En gevaccineerd dus gooi de grenzen voor het plebs maar lekker dicht, kun je tenminste rustig en beschaafd op vakantieRossíya, Rossíya -
Een van die wetenschappers op tv was ooit een masterstudent van m'n man
(Un)masking for the greater good.![]()
Die virologen kijken gewoon door een bepaalde bril. Een voedingsdeskundige zal ook voorstander zijn op een integraal verbod op patat of cafetaria’s. Toch is er geen hond die zoiets daadwerkelijk serieus overweegt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bij zo'n Koopmans en Osterhaus twijfel ik eerlijk gezegd best wel aan hun drijfveren en of ze überhaupt oprecht het beste met de samenleving voor hebben.
Het gaat nu mis omdat er teveel vanuit 1 standpunt naar de epidemie wordt gekeken, waardoor we vastzitten in tunnelvisie terwijl er tegelijk geen serieuze tegenspraak lijkt te zijn.![]()
BMJ artikel: Is the cure really worse than the disease? The health impacts of lockdowns during COVID-19
En zoals gewoonlijk bij titels die een ja/nee vraag stellen, is het antwoord nee.are we infinite or am I alone![]()
Ehhhh...waarom zeg je dat met zo'n smiley?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:16 schreef Celestien het volgende:
Een van die wetenschappers op tv was ooit een masterstudent van m'n man![]()
![]()
Wat is dit nou voor een treurige reactie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
[..]
Misschien dat jullie allebei eens moeten beseffen dat je ook met een vaccinatie gewoon Corona kunt krijgen en besmettelijk kunt zijn? Echt dat is nu al 100x geroepen dus hoezo weten mensen dat nog niet
Het is bv ook belachelijk dat je mag reizen met alleen een vaccinatie op zak. Alsof je dat geen Corona kunt hebben en mensen kunt besmetten, like???
Ik weet prima dat ik corona kan krijgen en besmettelijk kan zijn, dus waar je die aanname op maakt ontgaat mij volledig.![]()
Omdat ik niet het idee heb dat die uitspraak me hier me erg populair gaat makenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ehhhh...waarom zeg je dat met zo'n smiley?
(Un)masking for the greater good.![]()
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is zo om de vaccinatie-bereidheid hoog te houden. Zo dra het doel bereikt is moet je bij reizen ongetwijfeld gaan testen als gevaccineerde.Volgens mij spuiten we in Nederland kinderen standaard op de basisscholen een paar keer vol met vaccins xD.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is geen enkele aandoening waarvoor we jonge, gezonde mensen om de haverklap met vaccins inspuiten. Lijkt me ook volstrekt niet wenselijk.![]()
Plus een deel kan geen prik krijgen omdat ze al corona hebben gehad danwel maar 1 prik krijgen ivm een besmetting.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Van het niet-gevaccineerde deel heeft ook al een ongeveer een kwart antistoffen door natuurlijk immuniteit. En wellicht moet er komende winter nog een golfje overheen om de groepsimmuniteit wel te halen.
En diegene die erbuiten vallen krijgen vanzelf corona.![]()
Ik krijg de 31ste mijn eerste prik.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je er één draagt? Ben je gevaccineerd?
Ben bang voor de Delta variant en de enorme toename van het aantal besmettingen. Daarom toch maar weer zo'n onding op mijn snufferd.![]()
Niet om de haverklap voor dezelfde aandoening.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
[..]
Volgens mij spuiten we in Nederland kinderen standaard op de basisscholen een paar keer vol met vaccins xD.![]()
Eigenlijk is dit je reinste discriminatie. Vervang ongevaccineerden en gevaccineerden eens door blanken en getinte mensen. Het land zou te klein zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De grenzen mogen voor de ongevaccineerden wel dicht, maar voor diegene die volledig gevaccineerd zijn moeten de grenzen open blijven.
Bizar wat we normaal zijn gaan vinden.![]()
In GB raak je binnenkort zelfs geen nightclub meer binnen zonder vaccinatiebewijs.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit je reinste discriminatie. Vervang ongevaccineerden en gevaccineerden eens door blanken en getinte mensen. Het land zou te klein zijn.
Bizar wat we normaal zijn gaan vinden.are we infinite or am I alone![]()
Zo moet het ook in Nederland gebeuren, dezelfde systeem als in GB!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In GB raak je binnenkort zelfs geen nightclub meer binnen zonder vaccinatiebewijs.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Alex heeft Alex opgegeten?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:32 schreef zoost het volgende:
Als BNW gewoon gebeurt. Filmpje uit 2018
[ twitter ]![]()
![]()
Neenee, gisteravond was je er nog op tegen om overal voor te moeten testen. Niet zo zwalken, je bent toch geen lid van het demissionaire kabinet?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:34 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zo moet het ook in Nederland gebeuren, dezelfde systeem als in GB!![]()
Wat ze volgens mij weleens vergeten is dat dit voor hun de meest interessante tijd is. Media optredens, hun vakgebied wat in de spotlight staat, invloed op nationaal beleid.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bij zo'n Koopmans en Osterhaus twijfel ik eerlijk gezegd best wel aan hun drijfveren en of ze überhaupt oprecht het beste met de samenleving voor hebben.
Voor iemand als Koopmans is het natuurlijk prachtig dat ze naar China kan om de oorsprong van het virus te onderzoeken.
Zij ondervinden dus op persoonlijk vlak dus bijna geen effect van de maatregelen waardoor het makkelijk is om vergaande maatregelen te adviseren.
Helemaal omdat de afweging van de "maatschappelijke gevolgen" geen onderdeel is van het omt.![]()
Als je onderscheid tussen gevaccineerden en ongevaccineerden als discriminatie gaat beschouwen komen we helemaal nergens. Waarschijnlijk gaan we niet eens de 75% vaccinatiegraad halen (en voor 12+ misschien niet eens de 80% (we zitten nu op 78,6% van de 12+-ers die ten minste één prik hebben gehad (https://mobile.twitter.com/YorickB/status/1417499015206350856))). Als één op de vijf 12+-ers zich niet laat vaccineren, dan is dat onvoldoende voor groepsimmuniteit en moet je dus coronamaatregelen in stand houden. Het zou fair zijn dat die coronamaatregelen enkel voor ongevaccineerden gelden en dat volledig gevaccineerden gewoon de vrijheid van februari 2020 krijgen straks.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit je reinste discriminatie. Vervang ongevaccineerden en gevaccineerden eens door blanken en getinte mensen. Het land zou te klein zijn.
Bizar wat we normaal zijn gaan vinden.Rossíya, Rossíya -
Ten eerste is het niet het GB maar alleen Engeland en ten tweede is er geen systeem daar, het is gewoon een chaos waarbij de burger en bedrijven het maar moeten uitzoeken en iedereen maar wat doet.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:34 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zo moet het ook in Nederland gebeuren, dezelfde systeem als in GB!![]()
Nou als het aan ons OMT ligt kom je hier pas binnen als je naast een vaccinatiebewijs ook nog eens een negatieve test hebt. Dan liever de Engeland variant.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In GB raak je binnenkort zelfs geen nightclub meer binnen zonder vaccinatiebewijs.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 20:40:15 ]![]()
Verplichte vaccinatie dus? Ok.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou als het aan ons OMT ligt kom je hier pas binnen als je naast een vaccinatiebewijs ook nog eens een negatieve test hebt. Dan liever de Engeland variant.![]()
Die vergelijking gaat natuurlijk best krom omdat iedereen ervoor kan kiezen zich te laten vaccineren maar niemand kan z'n huidskleur kiezen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bizar wat we normaal zijn gaan vinden.![]()
In vergelijking met wat Cruella Koopmans en haar mede-zerocovid wappies van het OMT voorstellen stelt enkel en alleen zo'n vaccinatiebewijs voor het nachtleven niets voor.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In GB raak je binnenkort zelfs geen nightclub meer binnen zonder vaccinatiebewijs.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat laatste klopt en dat moet in mijn opinie ook zo zijn, de regering is verantwoordelijk voor de inschatting van de maatschappelijke gevolgen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat ze volgens mij weleens vergeten is dat dit voor hun de meest interessante tijd is. Media optredens, hun vakgebied wat in de spotlight staat, invloed op nationaal beleid.
Voor iemand als Koopmans is het natuurlijk prachtig dat ze naar China kan om de oorsprong van het virus te onderzoeken.
Zij ondervinden dus op persoonlijk vlak dus bijna geen effect van de maatregelen waardoor het makkelijk is om vergaande maatregelen te adviseren.
Helemaal omdat de afweging van de "maatschappelijke gevolgen" geen onderdeel is van het omt.![]()
Ik denk dat je niet ontkomt aan het uitsluiten van ongevaccineerden op bepaalde locaties en bij bepaalde activiteiten. Andere opties zijn een vaccinatieplicht of kinderen onder de 12 vaccineren. Het uitsluiten van ongevaccineerden op bepaalde locaties en bij bepaalde activiteiten is daarbij in mij mn ogen het minst controversieel.quote:Rossíya, Rossíya -
In Nederland is dat knap controversieel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet ontkomt aan het uitsluiten van ongevaccineerden op bepaalde locaties en bij bepaalde activiteiten. Andere opties zijn een vaccinatieplicht of kinderen onder de 12 vaccineren. Het uitsluiten van ongevaccineerden op bepaalde locaties en bij bepaalde activiteiten is daarbij in mij mn ogen het minst controversieel.![]()
Hoe meer je testcapaciteit is, hoe meer je harkt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zaken zoals die XL-teststraten hebben niks te maken met een virus beteugelen, maar met ordinair geld binnenharken.
Binnen een paar maanden ben je multimiljonair, gaat in de verste verte niet meer om volksgezondheid.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kriebel, krabbel, kruisje, Marion lacht vies in haar vuistje.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is zij die boze vrouw uit 101 Dalmatiërs?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Toch moeten we die stap zetten. Coronamaatregelen voor iedereen (ook voor gevaccineerden) is op een gegeven moment niet meer haalbaar, laat staan dat er überhaupt geen draagvlak meer is voor nieuwe coronamaatregelen nadat iedereen boven de 12 de kans heeft gehad zich volledig te laten vaccineren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In Nederland is dat knap controversieel.Rossíya, Rossíya -
Jij wilde het Engelse systeem, in September mag je daar geen grote venues of drukke uitgaansgelegenheden in zonder je vaccinatiebewijs te tonen. Dat is dus gewoon een vaccinatie plicht in mijn opinie.quote:![]()
Daar zal het in feite wel op neer gaan komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij wilde het Engelse systeem, in September mag je daar geen grote venues of drukke uitgaansgelegenheden in zonder je vaccinatiebewijs te tonen. Dat is dus gewoon een vaccinatie plicht in mijn opinie.(Un)masking for the greater good.![]()
Je creëert een schijntegenstelling. Er bestaat helemaal geen binaire keuze tussen ofwel coronamaatregelen voor iedereen ofwel het weren van ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Toch moeten we die stap zetten. Coronamaatregelen voor iedereen (ook voor gevaccineerden) is op een gegeven moment niet meer haalbaar, laat staan dat er überhaupt geen draagvlak meer is voor nieuwe coronamaatregelen nadat iedereen boven de 12 de kans heeft gehad zich volledig te laten vaccineren.![]()
Ja, dat is dus het gevaar, als ze daar op overgaan, dat je vaccinatiebereidheid voor het laatste cruciale stukje naar de klote gaat. Niet echt heel handig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij hanteren ze altijd 6 weken er tussen? Dus dan zou je de eerste ook moeten "vertragen".
Ik heb de eerste prik ook gehad maar als ik straks alsnog overal moet gaan testen kan die 2e me eigenlijk wel gestolen wordenDat lijkt niet zo. Dat is zo.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:41 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ik word ook moe van al die tegenstrijdige berichten en voortdurend cijfers steeds weer anders worden weergegeven en geinterpreteerd. En die wetenschappers die elkaar constant tegenspreken. Het lijkt wel alsof de pers, de politiek en de wetenschappers massaal de weg kwijt zijn en in een opperste staat van blinde paniek verkeren.Dat was ik ook, die positiviteit ik had, was al gedeeltelijk om zeep geholpen, maar na deze week kan die wel definitief de prullenbak in.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:51 schreef Haags het volgende:
Ik begin mij onderhand echt af te vragen of we nog wel uit deze hele teringzooi geraken. Ik was positief gestemd..De evenementen worden niet ineens veiliger ls je iedereen test. Op de enorme grote aantallen, krijg je ook enorme grote aantallen vals positief, tenzij je PCR gaat gebruiken, dan is het minder, maar dat is helemaal niet te doen, en niet te betalen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is leuk voor het individu, maar het maakt die evenementen niet veilig.De nieuwe KPI naast besmettingen, in plaats van ziekenhuisbezetting.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond bij Op1 lekker weer een item over long-covid.je kan ook een mutatie krijgen die in 1 klap het virus dusdanig verzwakt, en derhalve uitroeit.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:52 schreef gniffie het volgende:
[..]
idd, dat eerst is veel erger. 1 mutatie en je kan alle vaccins weggooienDat heeft waarschijnlijk ook anderen redenen : er komt minder vaccin binnen, en zijn jongeren <18 die snel aan de beurt, zijn, en het is vakantieperiode.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:06 schreef Erno-BE het volgende:
Bovendien is het aantal eerste prikken wat afgelopen week gezet is vrij sterk gedaald.Ik laat de berichten uit Israël een voor wat het is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Verontrustende ontwikkelingen de afgelopen dagen. Wat mij betreft blijven we vasthouden aan 'iedereen die dat wil geprikt = open'. Immers, wanneer kunnen we anders wel weer verder met ons leven? Maar met al dit soort ontwikkelingen komt dat wel steeds meer onder druk te staan.
Daar spelen hele andere zaken die ruis op de lijn geven. Daarnaast spelen er Pfizer belangen in dat land.
Boosters voor de griepprikgroep kunnen we altijd nog overwegen.Beleid richting altijd testen is voer voor anti-vaxx en mensen die vaccins niet willen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:50 schreef Spablauw214 het volgende:
En toch kan ik het maar moeilijk plaatsen. 2 weken geleden zeiden Jaap en Hugo dat we geen maatregelen gingen nemen voor antivaxxers of voor snotneuzen.
Nu is de wind ineens volledig gedraaid en weet niemand nog wat de doelstellingen zijn.
“Zie je nu wel dat vaccins niet werken” - en de mensen die al twijfelen krijg je nu niet meer zo ver. mee uitkijken dus.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Bijkomende grap, onder de 18 vaccineren ze niet in Engeland althans, volgens de huidige situatie, dat kan daar binnen een uur 180 graden draaien.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:48 schreef Celestien het volgende:
[..]
Daar zal het in feite wel op neer gaan komen.![]()
Ja dat is ook een verdedigbare keuze.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laatste klopt en dat moet in mijn opinie ook zo zijn, de regering is verantwoordelijk voor de inschatting van de maatschappelijke gevolgen.
Maar in mijn ogen is de wisselwerking/onafhankelijkheid tussen het kabinet / omt / media daar dan niet helemaal op ingericht.
De enorme zwaai die het omt maakt in 2 dagen van geen interesse in snotneuzen naar extra maatregelen is zo een voorbeeld.
Of berichtgeving dat het kabinet schuldig is aan de opleving van de besmettingscijfers omdat ze zich niet aan het omt advies houden![]()
Ik vind het verre van verplichte vaccinatie. Enigszins controversieel wellicht, maar geen verplichte vaccinatie. Je kan als ongevaccineerde nog steeds op vakantie, BBQen met vrienden, feestjes thuis houden, naar de bios, het pretpark, noem maar op.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij wilde het Engelse systeem, in September mag je daar geen grote venues of drukke uitgaansgelegenheden in zonder je vaccinatiebewijs te tonen. Dat is dus gewoon een vaccinatie plicht in mijn opinie.![]()
Met dat Engelse systeem is niets mis mee. De daadwerkelijke vaccinatiebereidheid is zowel in Nederland als in Engeland gewoonweg #telaag. Teveel wappies, refo’s en allochtonen zowel in Nederland als in Engeland.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij wilde het Engelse systeem, in September mag je daar geen grote venues of drukke uitgaansgelegenheden in zonder je vaccinatiebewijs te tonen. Dat is dus gewoon een vaccinatie plicht in mijn opinie.Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: