Er is geen enkele aandoening waarvoor we jonge, gezonde mensen om de haverklap met vaccins inspuiten. Lijkt me ook volstrekt niet wenselijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Verontrustende ontwikkelingen de afgelopen dagen. Wat mij betreft blijven we vasthouden aan 'iedereen die dat wil geprikt = open'. Immers, wanneer kunnen we anders wel weer verder met ons leven? Maar met al dit soort ontwikkelingen komt dat wel steeds meer onder druk te staan.
Tijdens de lockdown. Alcohol gebruik tijdens de lockdown.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:17 schreef Montov het volgende:
[..]
Die 1380 doden zijn jonger dan 65 jaar.
Maar dat artikel maakt een 'fout' (zeer bewust voor een propagandasite):
De kop is "Lockdowns killed more Canadians under 65 than COVID-19: Statscan"
Statscan is de Canadese variant van het CBS (statistieken organisatie), maar als je vervolgens de bron volgt dan heeft statscan het helemaal niet over lockdowns en gaat het voornamelijk over alcohol- en drugsgebruik.
[..]
Helemaal niets over lockdowns. Die tnc site is trouwens van die Candice Malcolm die de tweet plaatste. En je kan haar politieke affiniteit wel raden.
Dit zou reizen de facto onmogelijk maken. Want als je ergens in land X zit en je test voor de terugweg positief, dan zit je met een hoop extra kosten die je nergens kan verhalen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is zo om de vaccinatie-bereidheid hoog te houden. Zo dra het doel bereikt is moet je bij reizen ongetwijfeld gaan testen als gevaccineerde.
https://expertisecentruma(...)dens-de-coronacrisisquote:De meeste volwassenen rapporteren geen verandering in hun alcoholgebruik ten opzichte van voor de coronacrisis. Ongeveer 3 op de 10 volwassenen rapporteert (veel) minder te zijn gaan drinken. Deze groep lijkt over tijd iets groter te zijn geworden; in de eerste periode (dus gelijk na de start van de crisis), leek het nog om 2 op de 10 volwassenen te gaan. Een kleiner deel van de volwassenen (ongeveer 1 op de 10) zegt juist (veel) meer te drinken. Het is niet duidelijk of het bij deze drie groepen (stabiel, minder, meer alcoholgebruik) steeds om dezelfde volwassenen gaat. Dit is dan ook een beperking van het vragenlijstonderzoek.
We moeten ook ooit een keer verder. Alleen het moment dat we dat punt gaan bereiken is de afgelopen weken compleet uit beeld geraakt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Verontrustende ontwikkelingen de afgelopen dagen. Wat mij betreft blijven we vasthouden aan 'iedereen die dat wil geprikt = open'. Immers, wanneer kunnen we anders wel weer verder met ons leven? Maar met al dit soort ontwikkelingen komt dat wel steeds meer onder druk te staan.
Hedonisme zoals reizen en ( meerdaagse ) festivals zijn dan ook ongewenst in de duurzame wereld van de 4e industriële revolutie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit zou reizen de facto onmogelijk maken. Want als je ergens in land X zit en je test voor de terugweg positief, dan zit je met een hoop extra kosten die je nergens kan verhalen.
En dichterbij huis: wie koopt er voor veel geld kaartjes voor een meerdaags festival als je het risico loopt om aan de poort positief te testen en je geld kwijt te zijn?
Een permanente testsamenleving is gewoon op zo veel fronten niet realistisch…
Controle, men wil graag van iedere burger weten wanneer die waar is en of hij of zij wel braaf belasting betaalt, niet te hard rijdt, braaf door alle testhoepels springt en alleen maar naar de door de overheid gepropageerde meningen op tv en radio kijkt en luistert. Een murw gebeukte, onderdanige bevolking is een bevolking die het leven en grootschalig geld harken van de dames en heren politici nl. niet al te moeilijk maakt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:42 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wat voor baat hebben die daarbij?
Het vervelende is is tegenstrijdige berichten. Vorige week zelfde soort bericht uit Israël en uit de VS dat de vaccins wel goed tegen de Delta mutatie beschermen. Daar hebben we het hier toen over gehad. Over belangen van een land en belangen van de vaccin fabrikant.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Weet niet zo goed waar dat heen gaat met die berichten van vandaag, ook dat Tweetje hierboven uit Israel. Was juist daar wel benieuwd naar omdat die wat verder waren qua vaccinaties.
Hou mijn hart vast voor het najaar met het griepseizoen. Hopelijk zwakt het virus de komende periode ondanks mutaties af, zodat we net als met de griep gewoon jaarlijks de kwetsbaren laten vaccineren en anderen moeten het dan maar doorlopen.
Continu maartregelen en prikken zit niemand op te wachten...
Dat is inderdaad ook mijn zorg.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We moeten ook ooit een keer verder. Alleen het moment dat we dat punt gaan bereiken is de afgelopen weken compleet uit beeld geraakt.
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:51 schreef Haags het volgende:
Ik begin mij onderhand echt af te vragen of we nog wel uit deze hele teringzooi geraken. Ik was positief gestemd..
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Mensen die dachten zich eenmalig ritueel onzuiver te kunnen laten verklaren![]()
Dacht je dat Mark een grapje maakte toen hij het over het nieuwe normaal had?
Zelfs bij een hypothetische vaccinatiegraad van 100% gaan de maatregelen niet verdwijnen, daar gaan we nl. alleen nog maar van af komen wanneer de bevolking massaal de overheid de vinger geeft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit betekent dat je sowieso maatregelen blijft houden en mochten ze toch in Nederland alle maatregelen afschaffen, dan gelden waarschijnlijk nog in België, Duitsland of andere EU-landen allerlei coronamaatregelen aangezien de vaccinatiebereidheid in die landen niet hoger ligt dan hier.
Dat reizen en die grootschalige evenementen gaan dan ook niet terugkeren in het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit zou reizen de facto onmogelijk maken. Want als je ergens in land X zit en je test voor de terugweg positief, dan zit je met een hoop extra kosten die je nergens kan verhalen.
En dichterbij huis: wie koopt er voor veel geld kaartjes voor een meerdaags festival als je het risico loopt om aan de poort positief te testen en je geld kwijt te zijn?
Een permanente testsamenleving is gewoon op zo veel fronten niet realistisch…
Ik ben het eens dat de ontwikkelingen weinig geruststellend zijn maar dit is imo gewoon BNW (en ik hoop dat het dat ook blijft).quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat reizen en die grootschalige evenementen gaan dan ook niet terugkeren in het nieuwe normaal.
Dit lijkt mij een beetje vergezocht en redelijk BNW-achtig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zelfs bij een hypothetische vaccinatiegraad van 100% gaan de maatregelen niet verdwijnen, daar gaan we nl. alleen nog maar van af komen wanneer de bevolking massaal de overheid de vinger geeft.
De vaccinatiebereidheid gaat overigens door de antivaxxers van o.a. het OMT en het red team de nek omgedraaid worden nu steeds duidelijker wordt dat vaccinatie geen vrijheid of normaliteit gaat opleveren omdat de dames en heren zerocovidians dat niet blieven.
Dat lijkt mij onzin. Reizen is voor veel mensen een grote hobby (ook voor mij) en het lijkt mij niet meer dan logisch om vrij reizen binnen de EU mogelijk te houden voor volledig gevaccineerden zonder allerlei testonzin.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat reizen en die grootschalige evenementen gaan dan ook niet terugkeren in het nieuwe normaal.
Sla een willekeurige krant open en dat lijkt weer verder weg dan ooit...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onzin. Reizen is voor veel mensen een grote hobby (ook voor mij) en het lijkt mij niet meer dan logisch om vrij reizen binnen de EU mogelijk te houden voor volledig gevaccineerden zonder allerlei testonzin.
Ik denk niet dat het een complot is. We zijn terechtgekomen in een soort vacuüm waarin niemand weet wat de doelen zijn, terwijl de nuloptie (niets doen) feitelijk geen optie meer is, omdat allerlei zelfbenoemde deskundigen en OMT-leden op persoonlijke titel op vrij agressieve wijze de publieke opinie bespelen, gesteund door de media die gebaat zijn bij zo veel mogelijk clicks.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onzin. Reizen is voor veel mensen een grote hobby (ook voor mij) en het lijkt mij niet meer dan logisch om vrij reizen binnen de EU mogelijk te houden voor volledig gevaccineerden zonder allerlei testonzin.
Dat lijkt mij geen uitgemaakte zaak. Er zijn wel meer virussen waarvoor we geen volledige groepsimmuniteit kennen. Nooit maatregelen voor gezien.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit betekent dat je sowieso maatregelen blijft houden en mochten ze toch in Nederland alle maatregelen afschaffen, dan gelden waarschijnlijk nog in België, Duitsland of andere EU-landen allerlei coronamaatregelen aangezien de vaccinatiebereidheid in die landen niet hoger ligt dan hier.
In het beste geval hanteert men het voorzorgsbeginsel wiki dat veroorzaakt dat een 'instituut' gebonden is om al datgene te doen dat voorkomt dat er onnodig slachtoffers vallen die door bewust nalatig handelen door haar veroorzaakt worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:57 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wie zijn dat dan binnen de regering? Of het omt? Wat hebben hun eraan als het reizen kut gaat en alles dicht is? Dat ze bakken met geld moeten uitgeven? Dat voor de macht vind ik zo een dooddoener.
Geen complot maar zoals altijd is het een kwestie van follow the money.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een complot is. We zijn terechtgekomen in een soort vacuüm waarin niemand weet wat de doelen zijn, terwijl de nuloptie (niets doen) feitelijk geen optie meer is, omdat allerlei zelfbenoemde deskundigen en OMT-leden op persoonlijke titel op vrij agressieve wijze de publieke opinie bespelen, gesteund door de media die gebaat zijn bij zo veel mogelijk clicks.
Ja Niedersachsen die volledig gevaccineerde Nederlanders wil testen. Misschien een tijdelijke oplossing van twee weken, maar als het aantal besmettingen in Nederland voldoende is gezakt dan moet Niedersachsen en andere Duitse deelstaten ophouden met het testen van volledig gevaccineerde toeristen. Niet effectief en zet de vaccinatiebereidheid enorm onder druk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sla een willekeurige krant open en dat lijkt weer verder weg dan ooit...
Als ik zie hoe media zichzelf opgeilt bij bepaald type nieuws ben ik eerder geneigd het tegenovergestelde serieus te nemen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het vervelende is is tegenstrijdige berichten. Vorige week zelfde soort bericht uit Israël en uit de VS dat de vaccins wel goed tegen de Delta mutatie beschermen. Daar hebben we het hier toen over gehad. Over belangen van een land en belangen van de vaccin fabrikant.
Dat is in de voorbije maanden hier al vaker geschreven. Desondanks werden de maatregelen, die zo'n BNW-bewering ontlokten, hooguit een paar weken later vaak overtroffen door maatregelen die nog verder gingen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben het eens dat de ontwikkelingen weinig geruststellend zijn maar dit is imo gewoon BNW (en ik hoop dat het dat ook blijft).
Eens. En ik ben het er ook mee eens dat mensen als Klaus Schwab en George Soros engnekken zijn met dystopische ideeën. Maar ik geloof niet dat we momenteel een soort communistisch systeem ingerommeld worden, nee.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geen complot maar zoals altijd is het een kwestie van follow the money.
Vrijwel alle 'wetenschappers' op televisie zijn miljonair en hebben belangen bij testbedrijven en andere medische instellingen. Ze deugen niet.
Die Ab Osterhaus heeft tientallen miljoenen euro's op de bank en komt dan op televisie vertellen dat we de deuren een paar maanden moeten dichtlassen.
Goede analyse, met uitzondering van het laatste zinsdeel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een complot is. We zijn terechtgekomen in een soort vacuüm waarin niemand weet wat de doelen zijn, terwijl de nuloptie (niets doen) feitelijk geen optie meer is, omdat allerlei zelfbenoemde deskundigen en OMT-leden op persoonlijke titel op vrij agressieve wijze de publieke opinie bespelen, gesteund door de media die gebaat zijn bij zo veel mogelijk clicks.
Heb je er bewijzen voor dat al die wetenschappers op TV niet deugen en corrupt zijn? Dan moet je naar de krant stappen of aangifte doen. Ik vind dat nogal een uitspraak. Dat kun je echt niet maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geen complot maar zoals altijd is het een kwestie van follow the money.
Vrijwel alle 'wetenschappers' op televisie zijn miljonair en hebben belangen bij testbedrijven en andere medische instellingen. Ze deugen niet.
Die Ab Osterhaus heeft tientallen miljoenen euro's op de bank en komt dan op televisie vertellen dat we de deuren een paar maanden moeten dichtlassen.
De enige EU-burgers die in het nieuwe normaal nog vrij door de EU mogen reizen zijn arbeidsmigranten op weg naar hun arbeidsoord. En de welgestelden natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Oh mooi, dan mag ik gewoon blijven reizenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De enige EU-burgers die in het nieuwe normaal nog vrij door de EU mogen reizen zijn arbeidsmigranten op weg naar hun arbeidsoord. En de welgestelden natuurlijk.
De vrijheden verworven hier in het Westen hebben we m.i. deels te danken aan mensen die zich tegen de gevestigde orde keerden en zich afvroegen: Als het gewoon kan, waarom doen we het dan niet? Nu lijkt die insteek zich tegen onszelf te keren. Mensen en organisaties die over elkaar heen buitelen met de prachtigste ideeën om dit virus tot in den treure te willen beteugelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Excuus. Gesteund is niet het goede woord, aangezien media niet openlijk stelling nemen (niet in NL althans). Het wordt gefaciliteerd, dat is wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goede analyse, met uitzondering van het laatste zinsdeel.
Ook wel nadeel van de zomer overigens, men is met vakantie. Gedachten ergens anders. Dan krijg je moeilijker een maatschappelijk debat op gang. Maar dat debat is wel hard nodig.
Zaken zoals die XL-teststraten hebben niks te maken met een virus beteugelen, maar met ordinair geld binnenharken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:08 schreef galantis het volgende:
[..]
De vrijheden verworven hier in het Westen hebben we m.i. deels te danken aan mensen die zich tegen de gevestigde orde keerden en zich afvroegen: Als het gewoon kan, waarom doen we het dan niet? Nu lijkt die insteek zich tegen onszelf te keren. Mensen en organisaties die over elkaar heen buitelen met de prachtigste ideeën om dit virus tot in den treure te willen beteugelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |