De enige EU-burgers die in het nieuwe normaal nog vrij door de EU mogen reizen zijn arbeidsmigranten op weg naar hun arbeidsoord. En de welgestelden natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onzin. Reizen is voor veel mensen een grote hobby (ook voor mij) en het lijkt mij niet meer dan logisch om vrij reizen binnen de EU mogelijk te houden voor volledig gevaccineerden zonder allerlei testonzin.
Oh mooi, dan mag ik gewoon blijven reizenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De enige EU-burgers die in het nieuwe normaal nog vrij door de EU mogen reizen zijn arbeidsmigranten op weg naar hun arbeidsoord. En de welgestelden natuurlijk.
De vrijheden verworven hier in het Westen hebben we m.i. deels te danken aan mensen die zich tegen de gevestigde orde keerden en zich afvroegen: Als het gewoon kan, waarom doen we het dan niet? Nu lijkt die insteek zich tegen onszelf te keren. Mensen en organisaties die over elkaar heen buitelen met de prachtigste ideeën om dit virus tot in den treure te willen beteugelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een complot is. We zijn terechtgekomen in een soort vacuüm waarin niemand weet wat de doelen zijn, terwijl de nuloptie (niets doen) feitelijk geen optie meer is, omdat allerlei zelfbenoemde deskundigen en OMT-leden op persoonlijke titel op vrij agressieve wijze de publieke opinie bespelen, gesteund door de media die gebaat zijn bij zo veel mogelijk clicks.
Excuus. Gesteund is niet het goede woord, aangezien media niet openlijk stelling nemen (niet in NL althans). Het wordt gefaciliteerd, dat is wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goede analyse, met uitzondering van het laatste zinsdeel.
Ook wel nadeel van de zomer overigens, men is met vakantie. Gedachten ergens anders. Dan krijg je moeilijker een maatschappelijk debat op gang. Maar dat debat is wel hard nodig.
Zaken zoals die XL-teststraten hebben niks te maken met een virus beteugelen, maar met ordinair geld binnenharken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:08 schreef galantis het volgende:
[..]
De vrijheden verworven hier in het Westen hebben we m.i. deels te danken aan mensen die zich tegen de gevestigde orde keerden en zich afvroegen: Als het gewoon kan, waarom doen we het dan niet? Nu lijkt die insteek zich tegen onszelf te keren. Mensen en organisaties die over elkaar heen buitelen met de prachtigste ideeën om dit virus tot in den treure te willen beteugelen.
Hopelijk voor jou omdat je welgesteld bent, niet omdat je in een andere EU-lidstaat belastingslaafje moet spelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh mooi, dan mag ik gewoon blijven reizen
Oh nee, welgesteld hier. Geen zorgenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hopelijk voor jou omdat je welgesteld bent, niet omdat je in een andere EU-lidstaat belastingslaafje moet spelen.
Bij zo'n Koopmans en Osterhaus twijfel ik eerlijk gezegd best wel aan hun drijfveren en of ze überhaupt oprecht het beste met de samenleving voor hebben.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je er bewijzen voor dat al die wetenschappers op TV niet deugen en corrupt zijn? Dan moet je naar de krant stappen of aangifte doen. Ik vind dat nogal een uitspraak. Dat kun je echt niet maken.
De grenzen mogen voor de ongevaccineerden wel dicht, maar voor diegene die volledig gevaccineerd zijn moeten de grenzen open blijven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh nee, welgesteld hier. Geen zorgen
En gevaccineerd dus gooi de grenzen voor het plebs maar lekker dicht, kun je tenminste rustig en beschaafd op vakantie
Die virologen kijken gewoon door een bepaalde bril. Een voedingsdeskundige zal ook voorstander zijn op een integraal verbod op patat of cafetaria’s. Toch is er geen hond die zoiets daadwerkelijk serieus overweegt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bij zo'n Koopmans en Osterhaus twijfel ik eerlijk gezegd best wel aan hun drijfveren en of ze überhaupt oprecht het beste met de samenleving voor hebben.
Ehhhh...waarom zeg je dat met zo'n smiley?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:16 schreef Celestien het volgende:
Een van die wetenschappers op tv was ooit een masterstudent van m'n man
Wat is dit nou voor een treurige reactie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
[..]
Misschien dat jullie allebei eens moeten beseffen dat je ook met een vaccinatie gewoon Corona kunt krijgen en besmettelijk kunt zijn? Echt dat is nu al 100x geroepen dus hoezo weten mensen dat nog niet
Het is bv ook belachelijk dat je mag reizen met alleen een vaccinatie op zak. Alsof je dat geen Corona kunt hebben en mensen kunt besmetten, like???
Omdat ik niet het idee heb dat die uitspraak me hier me erg populair gaat makenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ehhhh...waarom zeg je dat met zo'n smiley?
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is zo om de vaccinatie-bereidheid hoog te houden. Zo dra het doel bereikt is moet je bij reizen ongetwijfeld gaan testen als gevaccineerde.
Volgens mij spuiten we in Nederland kinderen standaard op de basisscholen een paar keer vol met vaccins xD.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is geen enkele aandoening waarvoor we jonge, gezonde mensen om de haverklap met vaccins inspuiten. Lijkt me ook volstrekt niet wenselijk.
Plus een deel kan geen prik krijgen omdat ze al corona hebben gehad danwel maar 1 prik krijgen ivm een besmetting.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Van het niet-gevaccineerde deel heeft ook al een ongeveer een kwart antistoffen door natuurlijk immuniteit. En wellicht moet er komende winter nog een golfje overheen om de groepsimmuniteit wel te halen.
Ik krijg de 31ste mijn eerste prik.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je er één draagt? Ben je gevaccineerd?
Niet om de haverklap voor dezelfde aandoening.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
[..]
Volgens mij spuiten we in Nederland kinderen standaard op de basisscholen een paar keer vol met vaccins xD.
Eigenlijk is dit je reinste discriminatie. Vervang ongevaccineerden en gevaccineerden eens door blanken en getinte mensen. Het land zou te klein zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De grenzen mogen voor de ongevaccineerden wel dicht, maar voor diegene die volledig gevaccineerd zijn moeten de grenzen open blijven.
In GB raak je binnenkort zelfs geen nightclub meer binnen zonder vaccinatiebewijs.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit je reinste discriminatie. Vervang ongevaccineerden en gevaccineerden eens door blanken en getinte mensen. Het land zou te klein zijn.
Bizar wat we normaal zijn gaan vinden.
Zo moet het ook in Nederland gebeuren, dezelfde systeem als in GB!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In GB raak je binnenkort zelfs geen nightclub meer binnen zonder vaccinatiebewijs.
Alex heeft Alex opgegeten?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:32 schreef zoost het volgende:
Als BNW gewoon gebeurt. Filmpje uit 2018
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |