En dik of dun? Huidskleur?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:33 schreef Celestien het volgende:
[..]
Is er bekend of dat gevaccineerden of ongevaccineerden zijn en evt. hun leeftijden?
Is wel de realiteit helaas.quote:
En ook nog een veel strengere lockdown. Ik las vanmorgen dat ook alle bouw e.d. stilgelegd is. De burgemeester van (volgens mij) Adelaide wist zelfs nog te zeggen dat dit nodig was omdat mensen zich er niet aan gehouden hadden en het hun eigen schuld was.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:33 schreef erkel het volgende:
Australië voert een rare koers inderdaad. Ik zou gek worden als burger door de onzekerheid wanneer je weer in een strenge lockdown zit.
Ik geef je een spiegel.quote:
Dat kun je toch zelf wel invullen? Kwetsbare mensen die zeer waarschijnlijk (nog) niet gevaccineerd zijn of nog maar 1 prik hebben gehad. Wanneer de leeftijd oploopt zal de kwetsbaarheid ook toenemen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:33 schreef Celestien het volgende:
[..]
Is er bekend of dat gevaccineerden of ongevaccineerden zijn en evt. hun leeftijden?
Ik lees net dit in de Ad blog:quote:
Dat zou betekenen dat 40% wél gevaccineerd is. Lijkt me een vrij ernstige situatie?quote:Van alle Britten die momenteel met coronaklachten in een ziekenhuis belanden, is 60 procent niet gevaccineerd. Dat zegt de hoogste gezondheidsadviseur van de Britse regering, Patrick Vallance. Hij komt daarmee terug op een eerdere uitlating die hij deed tijdens een persconferentie met premier Boris Johnson. Toen zei Vallance ten onrechte dat 60 procent van de coronapatiënten al twee prikken had gehad.
Hoelang kun je deze strategie volhouden als land? Ik zou zeggen dat de rek er wel uit zou zijn. Nog 18 maanden? 24 maanden?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:33 schreef erkel het volgende:
Australië voert een rare koers inderdaad. Ik zou gek worden als burger door de onzekerheid wanneer je weer in een strenge lockdown zit.
Nee hoor, je maakt een verkeerde afgeleidequote:
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik lees net dit in de Ad blog:
[..]
Dat zou betekenen dat 40% wél gevaccineerd is. Lijkt me een vrij ernstige situatie?
quote:The UK has a VERY high share of older people vaccinated (like 95%+ of age 65+) and since hospitalizations are MUCH more likely to occur among older people, that makes a pretty big difference.
quote:If 95% of a population is fully vaccinated and vaccines reduce hospitalizations by 90%, you'd expect ~2/3 of hospitalizations to be among vaccinated people.
Of slechts deels gevaccineerd, dat kan ook nog.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Dat zou betekenen dat 40% wél gevaccineerd is. Lijkt me een vrij ernstige situatie?
Pijnlijk wel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Alle kwetsbare groepen konden al gevaccineerd zijn, of bedoel je spijtoptanten die later kwamen of die niet wilden/durfden/konden?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:39 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat kun je toch zelf wel invullen? Kwetsbare mensen die zeer waarschijnlijk (nog) niet gevaccineerd zijn of nog maar 1 prik hebben gehad. Wanneer de leeftijd oploopt zal de kwetsbaarheid ook toenemen.
Maar dat zou gaan om relatief jonge mensen die sowieso minder kans hebben om in een ziekenhuis laat staan op een IC terecht te komen. Best een ernstige situatie die lijkt te ontstaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of slechts deels gevaccineerd, dat kan ook nog.
Ja, daar was gisteren een persconferentie over in het Verenigd Koninkrijk. Het was nog een hele ophef, want eerst zeiden ze dat 60% van de ziekenhuisopnames volledig gevaccineerden betreft. Later hebben ze dat via een tweet gecorrigeerd. Beetje vaag verhaal.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Mensen buitelen over elkaar heen om de huidige groep mensen die de IC zou bezetten in het hokje 'ongevaccineerd' te duwen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee hoor, je maakt een verkeerde afgeleide
Ik bedoel dat het heel relevant is dat je weet wat patiëntkenmerken zijn (leeftijd, gezondheidstoestand, vaccinatiestatus, TvT besmetting of niet etc).
Voor de context.
Die wappieinsinuaties of wat je ook probeert te doen gaan nergens over
Ze vaccineren natuurlijk wel door, dus op een gegeven moment zou je zeggen dat ze daar ook doorhebben dat het allemaal wat minder kan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:40 schreef zoost het volgende:
[..]
Hoelang kun je deze strategie volhouden als land? Ik zou zeggen dat de rek er wel uit zou zijn. Nog 18 maanden? 24 maanden?
Toelatingscriteria waren (en zijn) sws al een boterzacht dingetje voor de bühne. Die zijn af te dwingen in gereguleerde omgevingen maar worden surreëel voor hen die (dan) op eigen gelegenheid leven, doen en reizen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt het is vanuit eigen redenatie. Men gaat er nu kennelijk vanuit, na 2 weekenden dat iedere gevaccineerde massaal besmettelijk is.
[..]
Het vaccinatiebewijs kan je eigenlijk dan de prullenbak insmijten ja, ook op internationaal gebied, als je overgaat op testen van gevaccineerden. Als je het nationaal doet voor evenementen, moet je eigenlijk ook een test eisen voor toelating tot Nederland.
Dat boeit me niet. Ik zou graag willen weten hoe 't zit met besmettingen bij gevaccineerden, Als jij er meer aan vast wil plakken, da's aan jou.quote:
Opnames van gevaccineerden bedoel je. Een besmetting / positieve test boeit op zich niet zo.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:45 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat boeit me niet. Ik zou graag willen weten hoe 't zit met besmettingen bij gevaccineerden, Als jij er meer aan vast wil plakken, da's aan jou.
Waar een beetje corruptie al niet goed voor isquote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:45 schreef _serial_ het volgende:
Scientific Study Shows No COVID Infections At EXIT Festival
Sja....
Zeer waarschijnlijk zijn nog geen feiten. Deze cijfers kunnen belangrijk zijn om te weten hoe de verspreiding plaats vindt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:39 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat kun je toch zelf wel invullen? Kwetsbare mensen die zeer waarschijnlijk (nog) niet gevaccineerd zijn of nog maar 1 prik hebben gehad. Wanneer de leeftijd oploopt zal de kwetsbaarheid ook toenemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |