ESF1Gamer | maandag 19 juli 2021 @ 21:57 |
![]() ![]() Silverstone Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2021 ![]() ![]() ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 19 juli 2021 @ 21:57 |
Opent een nieuw deel, omdat het lang duurde | |
Zorro | maandag 19 juli 2021 @ 21:58 |
Ik hoop dat Max WK wordt en dan een van Nistelrooijtje doet bij die mercedeskwiebus![]() | |
opreis | maandag 19 juli 2021 @ 21:59 |
![]() | |
ESF1Gamer | maandag 19 juli 2021 @ 22:01 |
![]() Het is wel waar | |
daNpy | maandag 19 juli 2021 @ 22:01 |
Ok, veel in dat plaatje kan Ham dus ook echt niks aan doen en heeft weinig invloed op zijn resultaat (wel als ie een DT had gekregen wat misschien wat beter zou zijn geweest). | |
daNpy | maandag 19 juli 2021 @ 22:02 |
opreis | maandag 19 juli 2021 @ 22:02 |
Het laat vooral zien over hoe hard hij er wel niet voor heeft moeten vechten. | |
daNpy | maandag 19 juli 2021 @ 22:03 |
Ja, as usual. | |
Peterselieman | maandag 19 juli 2021 @ 22:05 |
Geen idee, maar het onderwerp kwekt wel lekker weg | |
Peterselieman | maandag 19 juli 2021 @ 22:05 |
Wat mijn betreft mag Mercedes het vieren zoals ze het willen vieren, want het is hun laatste feestje van het jaar geweest ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 19 juli 2021 @ 22:06 |
We kunnen dit topicreeks wel nog tot en met volgende week donderdag nog vol posten | |
Peterselieman | maandag 19 juli 2021 @ 22:08 |
makkelijk | |
daNpy | maandag 19 juli 2021 @ 22:08 |
Een nieuwe record? Het reeks? Zit je met @Vossssss aan het bier? ![]() | |
Marcoss | maandag 19 juli 2021 @ 22:10 |
Allemaal door de sprintkwalificatie | |
BehoorlijkKritisch | maandag 19 juli 2021 @ 22:11 |
Punt is vooral dat al die dingen heftig afbreuk doen aan zijn prestatie, maar hij zijn winst toch viert alsof hij alle legendes uit de historie van de sport eigenhandig heeft verpulverd. Dat is de gedachte achter het plaatje. | |
Rianne84 | maandag 19 juli 2021 @ 22:18 |
Max heeft dus het dubieuze record op zijn naam staan als eerste coureur met punten zonder een raceronde afgemaakt te hebben. | |
ESF1Gamer | maandag 19 juli 2021 @ 22:20 |
![]() | |
ESF1Gamer | maandag 19 juli 2021 @ 22:20 |
Telt de rondes in de sprintrace dan niet mee? | |
Rianne84 | maandag 19 juli 2021 @ 22:21 |
Ja, reguliere raceronde dan, weet ook niet hoe je dat noemt ![]() | |
Sinister-D- | maandag 19 juli 2021 @ 22:22 |
"It isn't a race, it's qualy!! ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 19 juli 2021 @ 22:22 |
Doe je dit nou expres? ![]() | |
tjoptjop | maandag 19 juli 2021 @ 22:23 |
Better safe than sorry ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 juli 2021 @ 22:24 |
Mercedes mist echt iemand als Lauda die ze op het rechte pad kan houden | |
ESF1Gamer | maandag 19 juli 2021 @ 22:25 |
![]() Sprintrace is ook een race ![]() Staat zelfs in de naam ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 19 juli 2021 @ 22:25 |
Telt/tellen ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 19 juli 2021 @ 22:26 |
Zei ik paar topics terug ook al ![]() Die had Lewis wel verteld dat ie fout was. | |
ESF1Gamer | maandag 19 juli 2021 @ 22:27 |
Taalpurist ![]() Je kan beter: Max heeft punten behaald zonder een ronde te voltooien in de hoofdrace | |
beantherio | maandag 19 juli 2021 @ 22:27 |
Weer een record. ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 19 juli 2021 @ 22:27 |
Pakt meer records dan Sir Lewis Hamilton ![]() | |
beantherio | maandag 19 juli 2021 @ 22:29 |
Kan iemand mij uitleggen waarom ik nog steeds op Twitter in discussie ga met Hamilton-fans die echt ieder feit lijken te willen negeren? ![]() Misschien dat dat mijn domheid is dan. ![]() | |
Zorro | maandag 19 juli 2021 @ 22:29 |
Zo kan ik ook records verzinnen. Max is de eerste coureur ooit die maximale punten pakt in de sprintrace zonder op de eerste plaats te hebben gekwalificeerd! | |
Rianne84 | maandag 19 juli 2021 @ 22:30 |
Dan is Lewis de eerste speed king die de sprintrace niet heeft gewonnen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2021 @ 22:33 |
Ik ook. Dat ze contact opnemen met Masi, dat kan want daar hebben ze continu contact mee. Maar de stewards proberen te beïnvloeden, ik vind het heel raar | |
daNpy | maandag 19 juli 2021 @ 22:33 |
Idd. Het is teldt met dt, dat weet toch iedereen. | |
Peterselieman | maandag 19 juli 2021 @ 22:37 |
dat geklaag, het lijkt voetbal wel. Ze kunnen beter een voorbeeld nemen aan rugby | |
Starflyer | maandag 19 juli 2021 @ 22:38 |
Het is geen race, het is een kwalificatie ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 19 juli 2021 @ 22:40 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2021 @ 22:40 |
Eens. Dat zouden heel veel sporten moeten doen. | |
ESF1Gamer | maandag 19 juli 2021 @ 22:40 |
Wat is de kwalificatie voor de sprintrace dan? | |
Peterselieman | maandag 19 juli 2021 @ 22:40 |
| |
Whiskers2009 | maandag 19 juli 2021 @ 22:42 |
Liefie, ik zat ff flauw te doen n.a.v. eerdere opmerkingen van anderen over "dit race" enzo ![]() Het was gewoon een beetje plagen ![]() | |
Starflyer | maandag 19 juli 2021 @ 22:44 |
Ik ben er al mee gestopt. De domheid die je tegenkomt op social media is niet te beschrijven. Zoals "Als Max verder had kunnen rijden had hij ook 10s straf gehad, want dat het was een racing incident. Dat vertelde iemand van het team." ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 19 juli 2021 @ 22:44 |
Ook een kwalificatie ![]() | |
TweedeKlum | maandag 19 juli 2021 @ 22:45 |
Teveel vrije tijd. ![]() | |
Starflyer | maandag 19 juli 2021 @ 22:46 |
De kwalificatie voor de sprintkwalificatie is ook een kwalificatie. Het mag van de F1 geen race genoemd worden, want dat leidt maar af van de echte race waar het om draait. Dus hebben ze het een sprintkwalificatie genoemd. | |
SiGNe | maandag 19 juli 2021 @ 22:46 |
Opzich zijn de team vrij om in beroep te gaan tegen een straf en dat mogen ze ook tijdens de race doen. Masi zei zelf ook tegen Toto "ik lees geen mails tijdens de race, kom even langs" Wel opvallend dat het altijd Mercedes/Toto is die meteen richting de wedstrijdleiding loopt en het zelden via de radio doet. Mercedes klaagt dus wel maar ze willen niet dat puybliek bekend wordt waar ze over klagen. | |
Starflyer | maandag 19 juli 2021 @ 22:48 |
Je kan niet in beroep tegen een tijdstraf. | |
beantherio | maandag 19 juli 2021 @ 23:07 |
Nee helaas niet. Klassiek gevalletje van dit: ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 19 juli 2021 @ 23:08 |
Max rijdt zijn hele carriere al aggressiever dan Lewis Als Lewis bij de start in Barcelona niet ingehouden had waren ze eer daar beiden afgevlogen. Eens is het op met toegeven. En ik zeg niet dat je een fanboy bent, maar wel dat je het van een kant bekijkt. Ik heb nog geen enkele buitenlandse analyse gezien of gelezen die Lewis 100% de schuld geeft. | |
MoreDakka | maandag 19 juli 2021 @ 23:11 |
Ik vraag me nogal af wat dat hier mee te maken heeft. Toegeven of niet lijkt me niet van toepassing, Verstappen gaf Hamilton toch gewoon genoeg ruimte? Wat er in andere races verder gebeurde lijkt me niet relevant. | |
MoreDakka | maandag 19 juli 2021 @ 23:12 |
Ik zie vooral vaak de suggestie dat Verstappen gewoon op had moeten geven omdat hij voor staat in het kampioenschap. Dat lijkt best redelijk totdat je na gaat denken. ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 juli 2021 @ 23:15 |
Precies. Het is eigenlijk een non-argument. Alsof je daar mee bezig bent in het begin van de race in zo'n strijd. Je laat genoeg ruimte, maar degene aan de binnenzijde houdt gewoon de bocht niet. | |
mikieu | maandag 19 juli 2021 @ 23:28 |
Och ook daar zag je dat Ham slecht is in close racing. Max haalt de Apex daar gewoon en Ham stuurde in alsof hij er niet was. | |
SiGNe | maandag 19 juli 2021 @ 23:34 |
Nee, maar wel voorkomen dat je die straf krijgt door de stewards te overtuigen dat het volgens de regels was Je kan overigens wel in beroep gan maar dan moet je met nieuwe bewijzen komen en dat is vaak onmogelijk. Anders was Helmut ook wel in beroep gegaan, | |
SiGNe | maandag 19 juli 2021 @ 23:38 |
Lewis heeft alleen al in 2016 z'n teamgenoot 2 keer van de baan gereden OK, Rosberg begon de eerste keer maar de 2 keer daarna dat was toch echt Hamilton. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2021 @ 23:38 |
Volgens mij houdt Hammie daar net wel veel rekening mee. Je ziet hem dit hele jaar al in alle duels met Verstappen inhouden. Hij geeft op. Verstappen daarentegen... Al vaker had er een "racing incident" kunnen plaatsvinden als Hammie ook gewoon voet bij stuk had gehouden want er was ruimte... Verstappen had kunnen weten dat er een kans was dat Hamilton de bocht niet zou halen. Hij zat naast Verstappen, Verstappen remde iets later en gaat er dan vanuit dat Hamilton zo ver afgeremd is dat hij een veel kortere bocht dan anders zou rijden. Waarom? Pakt Verstappen een nog iets wijdere lijn, komt hij de bocht nog steeds als eerste uit. Hij had de crash wellicht kunnen voorkomen maar koos er voor om de bocht met de meeste snelheid te pakken. Daarom hebben zoveel experts het over een racing incident. Beide hadden het redelijkerwijs kunnen voorkomen. En veel Britten zien Max the bully, die vinden dit prachtig en geef ze ongelijk. | |
MoreDakka | maandag 19 juli 2021 @ 23:40 |
Je veroordeelt Verstappen nu omdat hij niet in de toekomst kan kijken. Dat is niet eerlijk ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 juli 2021 @ 23:43 |
het verschil met de vorige duels is dat er toen telkens geen ruimte was en een van beide partijen wel op moest geven. Dit keer zou er wel genoeg ruimte moeten zijn geweest en is het gelijk een botsing geworden. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2021 @ 23:45 |
Zo kan je het zeker stellen en dat is inderdaad oneerlijk ![]() Alleen Verstappen en Hamilton zaten vlak voor het remmen volledig naast elkaar en Lulu zat op het vuile gedeelte. Verstappen weet dan wel dat de bocht anders genomen moet worden. Verstappen zal er vast vanuit gegaan zijn dat Hamilton nog veel meer zou zou afremmen, alleen dat is een risicootje [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2021 23:47:44 ] | |
MoreDakka | maandag 19 juli 2021 @ 23:50 |
Het probleem is dat je hiermee de verantwoordelijkheid probeert te verleggen. Wellicht onbewust maar dat is wel de consequentie. De enige verantwoordelijkheid van Verstappen is om de bocht zo te nemen dat hij genoeg ruimte over laat voor Hamilton. De verantwoordelijkheid van Hamilton is om de bocht te nemen in de ruimte die is over gelaten voor hem. Slechts één van de twee heeft verzaakt in deze ![]() Wat ik wil zeggen is dat het niet eerlijk is om voor Verstappen meer te verwachten dan gewoon ruimte te laten. Dat geldt andersom ook, het is niet Hamilton's probleem dat Leclerc dankzij de ruimte die hij moest laten buiten de baan terecht kwam. | |
SiGNe | maandag 19 juli 2021 @ 23:57 |
Maar waarom had Max meer ruimte moeten geven? Hij lag voor. En Hamilton had die bocht niet kunnen halen op de manier waarop die instuurde dus het was sowieso een domme actie. | |
Starflyer | dinsdag 20 juli 2021 @ 00:04 |
En toch is het Lewis die de meeste penalty's krijgt voor het tegen anderen aanrijden ![]() | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 00:05 |
Toch wel een slimme conclussie van een dombo. Ik ben echt de meest absurde redenaties tegen gekomen die niets met racen te maken hebben. | |
Starflyer | dinsdag 20 juli 2021 @ 00:06 |
Al Max een wijdere lijn had gepakt had hij ook op het vuil terecht gekomen en van de baan gegaan. Dat gebeurde Leclerc ook toen hij ingehaald werd door Hamilton. Dan was hij zijn plek ook kwijt geweest. | |
ChevyCaprice | dinsdag 20 juli 2021 @ 00:08 |
Even ervan uitgaande dat Hamilton fout zat: Vind ik zijn actie, waardoor Max Verstappen in het ziekenhuis belandde 10x erger dan die racistische posts met een aap-emoji'tje En al die Mercedes-powered teams maar heel correct dat racisme afkeuren en de aandacht van het ongeluk weghouden ![]() | |
Starflyer | dinsdag 20 juli 2021 @ 00:08 |
Tegen een tijdstraf kan dat niet, want die wordt niet teruggedraaid, ook al is het niet terecht. Je kan wel om een review vragen (zoals bij Räikkönen vorig jaar), maar dat is voor toekomstige situaties, die dan anders beoordeeld worden. | |
Vliegbaard | dinsdag 20 juli 2021 @ 00:15 |
Het is niet de vraag of de crash voorkomen had kunnen worden maar waar deze plaats zou vinden. Hamilton haalt de bocht gewoon niet. Verstappen ging met hogere snelheid de bocht in in Hamilton had hem hoe dan ook geraakt. Sterker nog, ondanks de crash haalt hij de bocht nog amper. Dit was gewoon een major error in het hoofd van Hamilton. Als een van de twee had moeten liften was het Hamilton wel. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 00:18 |
Ik heb het idee dat mensen over het hoofd zien hoevaak Max wel niet bezig is om andere in te halen, er zijn genoeg momenten dat hij ook inhoud/zijn verlies neemt/gas terug neemt. Hij gaat gewoon vaak duels aan waar andere liever treintje rijden. zie 2:44 als voorbeeld En waarom moet Max rekening houden met een fout van Lewis, maar hoeft Lewis niet rekening te houden met Max die rijdt waar hij recht heeft om te rijden. ->Lewis was in het fout gesteld. Tot slot is dat hele gejank dat Max (te) agressief rijdt overdreven. Als ze echt zo denken moeten ze naar de stewards gaan. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 00:21 |
Lulu zit op het vuile gedeelte dus weet hij dat Lulu meer snelheid moet minderen om zonder straf de bocht te halen. Het is echt victim blaming. Chev jij bent echt een vieze racist zeg | |
MoreDakka | dinsdag 20 juli 2021 @ 00:25 |
Dat filmpje is wel heel goed ja. Zie ook 3:29 waar Hamilton precies hetzelfde doet met Bottas als wat Verstappen tegen hem deed in Copse. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 00:52 |
Het moet niet, maar het was misschien wel verstandiger geweest. Je kunt nog zo gelijk hebben, er spelen ook andere dingen mee. Als ik morgen een zebrapad oploop, terwijl ik een auto met een noodgang zie naderen, dan is de aanrijding 100% de schuld van de automobilist. Ik had gelijk en de automobilist zal straf krijgen. Toch is dat een schrale troost als ik de rest van m'n leven alleen nog m'n linker ooglid kan bewegen. Hier is het net zo. Hamilton maakt een fout en krijgt daar ook een straf voor, maar dat is een schrale troost voor degene die in z'n recht stond. Hamilton rijdt over het algemeen (nu even niet, maar meestal wel) meer berekenend. Stel je je tevreden met een veilige 18 punten of ben je bereid om risico te nemen voor 25 punten, met de kans dat het er 0 worden? Ik denk dat Hamilton in zo'n geval vaker dan Verstappen zal gaan voor de veilige 18. Dat is ook hoe je kampioenschappen wint. | |
MoreDakka | dinsdag 20 juli 2021 @ 00:56 |
Het probleem met deze redenering is dat die alleen achteraf werkt. Je hebt er dus helemaal niets aan, alleen al omdat het heel makkelijk om te draaien is. Wat nou als Verstappen had toegegeven maar op het einde van het seizoen het kampioenschap verliest op 7 punten? Elk punt is evenveel waard, of je nou 30 punten voorstaat of niet. Vergeet niet dat Verstappen onder andere die voorsprong had door juist niet voor alleen de 'veilige' punten te gaan. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:01 |
Nee hoor, dit werkt niet alleen achteraf. Als ik op dat zebrapad afloop kan ik voordien al bedenken dat ik volledig in m'n recht sta, maar ook dat ik een aanzienlijk risico loopt als ik op dat moment echt dat recht claim. Loop ik door omdat de regels zeggen dat ik dat mag? Of laat ik de auto voorgaan omdat ik niet doodgereden wil worden? Zelf geen fouten maken is één ding, maar goed kunnen anticiperen op de fouten van anderen is ook een enorm belangrijke eigenschap. | |
MoreDakka | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:07 |
Op die manier. Dan is het natuurlijk helemaal niet van toepassing, alsof Verstappen ook maar enige kans had om te reageren op Hamilton's fout ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:12 |
Ja, dat is dan inderdaad de vraag: had Verstappen de fout van Hamilton kunnen zien aankomen? En zo ja, was er op dat moment dan nog de mogelijkheid om daar adequaat op te reageren? Ik vermoed zelf van wel, maar ik wil daar niet al te stellig in zijn. Ik heb per slot van rekening nog nooit op Silverstone gereden, nog nooit in een F1-bolide gereden en nog nooit tegen Hamilton gereden, dus ik ben totaal ondeskundig. | |
MoreDakka | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:14 |
Wat mij betreft hoef je daar niet deskundig voor te zijn, het is vrij duidelijk dat er geen enkele mogelijkheid tot reactie was ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:21 |
Ik denk dat er iets meer tijd zat tussen het begin van de fout en de daadwerkelijke crash, maar het gebeurt natuurlijk heel snel. Dat geldt echter voor heel veel situaties in zo'n eerste ronde en daar kunnen ze negen van de tien keer wel adequaat op reageren. Zelf zou ik waarschijnlijk elke race een crash veroorzaken als ik in het middenveld moest starten, met alles dat aan alle kanten om me heen gebeurt. Dus ik ben een beetje voorzichtig met al te stellige oordelen over wat iemand wel of niet had kunnen doen. | |
MoreDakka | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:28 |
Ik denk dat je dit verkeerd ziet, met reageren heeft het niet zoveel te maken. Meer met respect en naleving van de regels. Als je moet reageren is het al te laat en heeft iemand een fout gemaakt. Dat is dus ook in dit geval zo. Ik vind het niet eerlijk om net te doen alsof Verstappen bovenmenselijke reactiesnelheden zou moeten hebben. Daarom bestaan de regels ook die zeggen dat je ruimte moet laten voor je concurrent. | |
chufi | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:36 |
ELke week crashen ... met je beperkte budget | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:37 |
Dit wordt zo een cirkelredenering hè? Ik heb je net al uitgelegd dat het niet alleen draait om de vraag wie een fout maakt. Anticiperen op andermans fouten kan net zo goed het verschil maken tussen de dood of de gladiolen. Ik kan bij een naderende auto tóch die zebra oplopen, want volgens de regels heb ik daar voorrang. Die automobilist moet gewoon de regels respecteren, anders maakt-ie een fout. Het is fijn dat ik in m'n recht stond, maar wat heb ik daar aan als ik dood gereden ben? Dan kunnen ze 'maar ik had wél gelijk' op m'n grafsteen zetten. | |
MoreDakka | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:39 |
Dan ben je dus weer terug bij dat je redenering alleen achteraf werkt. Je zit inderdaad vast in een cirkelredenering ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:42 |
Nee, ook dat heb ik je net al uitgelegd. Op het moment dat ik op die zebra afloop kan ik prima van tevoren inschatten dat het waarschijnlijk verstandiger is om (letterlijk en figuurlijk) niet op m'n strepen te gaan staan. | |
MoreDakka | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:44 |
Alleen als je de afloop weet. Dat kun je niet, en Verstappen ook niet ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:47 |
Nee, niet alleen als je de afloop weet. Ik weet de afloop niet op het moment dat ik besluit wel of niet over te steken, maar ik kan wel van tevoren een risicoinschatting maken. | |
MoreDakka | dinsdag 20 juli 2021 @ 01:50 |
Uiteraard, maar daar kun je fouten van iemand anders niet in meenemen. Behalve als je dus in de toekomst kunt kijken. En het is niet eerlijk om Verstappen daarvoor te veroordelen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 02:00 |
Natuurlijk kun je de fouten van een ander daar wel in meenemen. Dat is nou juist het hele punt van een risicoinschatting. Als ik bij een zebrapad een auto op hoge snelheid zie naderen, dan is mijn inschatting dat die automobilist waarschijnlijk een fout gaat maken. Ik kan inderdaad niet in de toekomst kijken, dus het kan zijn dat mijn inschatting niet klopt. Wellicht stopt ie wel netjes voor mij, maar ben ik bereid dat risico te nemen en toch over te steken? Waarschijnlijk niet. Een risicoanalyse bestaat uit twee elementen: kans en gevolg. Hoe groot is de kans dat het risico optreedt en hoe groot is dan de impact? In mijn voorbeeld is de kans groot dat het risico optreedt (dat ik aangereden zal worden) en zullen de gevolgen ook groot zijn (ik raak ernstig gewond of overlijdt). ik kies er dus voor om het risico te ontwijken. Hier is het net zo. Natuurlijk heeft Verstappen het volste recht om die lijn te rijden, maar dat is niet het enige dat telt. Hij moet tegelijkertijd ook anticiperen op wat Hamilton doet. De vraag is dan dus of je van tevoren in kon schatten dat Hamilton hier mogelijk de fout in zou gaan en - zo ja - of je iets had kunnen doen om hem te ontwijken. Als het antwoord daarop ja is, dan is het verstandiger om toch uit te wijken dan om ijzerenheinig aan je gelijk vast te houden. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 02:04:51 ] | |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 07:09 |
Leuk betoog, heb je echter geen zak aan wanneer je aan het F1 racen bent. Keuzes worden instinctief of in fracties van secondes gemaakt. | |
vosss | dinsdag 20 juli 2021 @ 07:12 |
Mooi verhaal hoor, maar het antwoord op die vraag is: nee. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 07:45 |
Heel mooi verhaal met een zebrapad vergelijking die hier totaal niet op toepasbaar is. Nou, dan zijn we er uit! Dat doet Verstappen namelijk! ![]() Hij laat 2 auto's breedte meer ruimte dan hij normaal zou doen. Meer kan hij niet, hij moet namelijk zelf ook de bocht nog om. Max rijd al het hele seizoen agressief en stevig maar binnen de regels. Het is dan wel een heel zwak argument om toch met de vinger naar Verstappen te wijzen omdat een ander wel die regels overtreedt. DaAr KoN jE Op WaChTeN! Ja, maar dat ligt, zeker in dit geval, echt aan Hamilton. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 07:48 |
We kunnen Hamilton feliciteren, want zijn tactiek van herhaling werkt in elk geval bij jou. Als hij maar vaak genoeg herhaalt dat hij het benadert als een marathon en niet als sprint (en andere loze statements) gaan mensen het vanzelf geloven. De cijfers wijzen iets anders uit. Ondanks het feit dat hij 7 jaar alleen vooraan heeft gereden, heeft hij er meer mensen vanaf gereden dan Verstappen en meer penalty's gekregen. Het is gewoon totale flauwekul dat hij een berekender coureur is. Hij is geen EK geworden met berekende races, hij is WK geworden omdat hij geen enkele concurrentie had. En zodra hij die had, roste hij ze van de baan. | |
Zorro | dinsdag 20 juli 2021 @ 07:49 |
Om in het zebrapadverhaal te blijven: Max loopt niet het zebrapad op terwijl hij het gevaar ziet aankomen. Hij staat al midden op het zebrapad en dan komt er een debiel opaf gescheurd en hij kan geen kant meer op. | |
beantherio | dinsdag 20 juli 2021 @ 07:56 |
Wat opvallend is: Hamilton begon Max "agressief" te noemen begin dit jaar toen ze eindelijk op gelijke voet met elkaar in gevecht konden. Als je geen cuck bent noemt Hamilton je "agressief". Hij is geen tegenstand gewend. | |
vosss | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:01 |
Max is wel agressief, maar doorgaans wel fair. Dat Lewis al meerdere malen heeft moeten liften doet daar niets aan af, want dat waren dan ook momenten dat als hij niet gelift zou hebben dat ze er ook beiden afgelegen zouden hebben en dan was het ook lewis zijn schuld geweest. Hij heeft gewoon een probleem met zich gewonnen geven. Dat trekt ie slecht; zeker voor zijn thuispubliek. Onsportieve zak hooi dat het is. ![]() | |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:08 |
Meer berekend? Toen de Merc dominant was kon hij dat gewoon doen omdat hij de volgende race toch weer op pole stond en zou winnen. Nu het aan elkaar gewaagd is zie je uit wat voor hout Hamilton ECHT gesneden is. Berekend in Baku? Berekend in Imola toen hij zonder enige reden z’n voorvleugel eraf reed? Berekend in Silverstone? Dat is hoe je kampioenschappen wint? Wat een kwats, je wint die kampioenschappen omdat je bolide in basis 0,5 sec. sneller is dan de rest en je teamgenoot een cuck eersteklas is. | |
Kickstart | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:14 |
Leuke tattoo Lewis! ![]() [ Bericht 39% gewijzigd door Kickstart op 20-07-2021 08:29:41 ] | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:18 |
Raikkonen-Vettel incident werd allemaal niet zo uitgebreid besproken. | |
vosss | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:18 |
Wat moet het voorstellen? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:19 |
Hamilton had de bocht niet kunnen halen? Bedoel je dat als er geen auto aanwezig was dat Hamilton van de baan afgeschoten was? Hamilton zit heel kort naast Max en remt. Max pakt daarna de bocht alsof er niemand naast hem heeft gezeten (op een zeer kleine correctie na). | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:20 |
Waar haal je die onzin vandaan? 2 auto's breed ruimte! | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:21 |
Dit ga je niet winnen hier. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:21 |
Dan moet je inderdaad snelheid minderen omdat de racelijn niet gevolgd kan worden. Dat krijg je als er twee coureurs aan het vechten zijn voor een plek. | |
Tarado | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:23 |
Wel gedeeltelijk met je eens, vooral over dat hij nu echt onder druk staat en daar niet zo goed mee omgaat maar ook dit jaar is nog niet voorbij en hij kan het dus "gewoon" nog winnen. Cruisen met een auto die sneller is zou Max of iedere andere coureur in zo'n situatie ook gedaan hebben dus dat valt hem moeilijk te verwijten. | |
Tarado | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:25 |
![]() | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:28 |
Die pleiten ook Hamilton onschuldig, zover wil ik nu ook weer niet gaan. ![]() | |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:28 |
Max laat voldoende ruimte, het is Hamilton die z’n apex mist. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:28 |
Ja, maar dat deed Hamilton niet. En daardoor ging het fout. | |
Kickstart | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:35 |
Heb de foto aangepast google maar eens op: all seeing eye celebrities Nog nieuws over Max? ik zal even terug lezen | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:43 |
Kreeg op watsapp net van mijn tante een foto van een gefotoshopte george floyd bij die politieauto, maar dan met max en lewis ![]() | |
vosss | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:45 |
Die is al weken oud. Redelijk smakeloos, maar stiekem toch wel grappig ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:45 |
Kon een klein lachje ook niet bedwingen, vooral omdat ik zoiets nooit kon verwachten van haar ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:48 |
Zulke foto's gooi ik direct van mn mobiel. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 08:51:15 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:51 |
Heb ook verwijderd, maar het kwam zo onverwachts ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 08:54 |
Hamilton is een christen. Nou, wat een nieuws ![]() | |
Starflyer | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:06 |
Diegene die snelheid moest minderen was niet Verstappen maar Hamilton. | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:21 |
Wat mij opvalt is dat er toch wel aan 2 dingen voorbij gegaan wordt in de hele discussie. De eerste is dat Max in de dummy van Lewis is getrapt. Lewis komt harder uit de voorgaande bocht en plaatst een aanval op Max. Max verdedigt door van de lijn (links) naar rechts te gaan. Lewis gaat naar links,maar kruist dan Max vrij snel en gaat naar rechts. Daar wordt het heel krap, omdat Max hem links verwacht (de Engelsen zeggen: hij duwde hem in de muur!!!111). Dit denk ik omdat Max een snelle korte stuurbeweging naar links maakt om Lewis ruimte te geven. Er was anders geen reden om zo kort en fel te sturen. Lewis is nog steeds sneller en komt gelijk aan Max (waar de Engelsen zeggen: Lewis ligt voor!!!111), maar we zijn nog helemaal niet bij of in de bocht. We zitten nog ruim voor de bocht. En een bocht kun je (theoretisch) het snelst nemen door de radius zo groot mogelijk te maken. Dus buiten-binnen-buiten, dan is je radius het grootst, het snelheidsverlies het kleinst. Met Lewis aan de binnenkant, is het voor Max een klein compromis: buiten-midden-buiten. Iets minder snelheid, wél plek voor Lewis. Maar Lewis zit helemaal aan de binnenkant van de bocht. Voor Lewis is het binnen-binnen. Er is geen derde stap voor Lewis, omdat zijn snelheid, zijn positie op de baan, de hoek waarmee hij de bocht nadert, er klopt helemaal niks van. Max loopt alweer op hem uit, want hij gaat die bocht nooit halen. En dan kom ik bij het tweede punt: Lewis zegt: "I don't yield for anybody". Met Max sneller dan hem en op een betere lijn, een bocht die hij niet haalt en erna waarschijnlijk nog 1 of 2 plaatsen gaat verliezen, denkt Lewis dus "I don't yield for anybody". Met andere woorden: hij is zich volledig bewust dat zijn aanvalsplan niet heeft gewerkt. Hij laat het bewust tot een aanrijding komen. En hij stuurt bewust Max met 280km/h de baan af. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:21 |
Nee, ik had het niet over meer berekend, maar over meer berekenend. Dat is iets anders. Verder iets het erg lastig om nog serieus op iemand te reageren als je termen als 'cuck' gaat gebruiken. Hou de discussie gewoon op een fatsoenlijk niveau alsjeblieft. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 09:22:16 ] | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:22 |
Absoluut. Het seizoen is nog niet voorbij. Dat was het voor Silverstone al niet en nu al helemaal niet. Het wordt echt heel erg spannend, al denk ik dat Verstappen op Silverstone ook gewoon had gewonnen zonder deze crash. Maar 8 punten is niks en RedBull zal naast Verstappen nu ook nog meer moeten gaan kijken naar het constructeurskampioenschap. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:25 |
Toch apart dat Hamilton dan wel instinctief in een fractie van een seconde zo'n heel plan kan uitdenken én uitvoeren, maar Verstappen niet in een fractie van een seconde kan reageren op iemand anders. | |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:27 |
Hamilton plant dan ook de actie, niet Verstappen. | |
VacaLoca | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:27 |
Ik weet dat ik 't niet moet doen, maar kan 't toch niet laten om wat reacties te lezen op social media.. De hoeveelheid mensen die zo enorm achterlijk zijn met nul benul van racen haalt echt bloed onder je nagels vandaan. F1 Wappies zou ik ze noemen. En net als Corona Wappies ga je ze toch niet overtuigen, dus heeft ook geen zin het ze uit te leggen. Maar mên wat stoort me dat om overal mensen dingen te zien roepen als dat Max had moeten remmen. Remmen ook echt ![]() Mijn mening: Hamilton is snel Hamilton is tactisch sterk Hamilton kan goed banden managen Hamilton heeft het PR spelletje in de vingers Hamilton kan echter niet RACEN. Na jaren alleen op kop lijkt ie echt niet te weten wat ie moet doen lijkt het als ie in een gevecht komt. En met huidige niveau van F1 en diens fans is de echte pure racer steeds de schuldige, gekkenwerk. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:28 |
Ik zie het iets anders, maar je eindconclusie kan kloppen. Ik denk niet dat Max in Hamilton zijn dummy trapte. Dat was een bewuste keuze omdat hij wist dat hij daardoor in Copse een voordeel zou hebben. Waar hij echter niet op had gerekend was dat Hamilton zo hard en zo wijd die bocht in zou gaan. Verstappen ging er vanuit dat Hamilton, nou ja, auto kan rijden. Die stuurcorrectie van Max was puur omdat hij zag dat Hamilton een autobreedte van de apex af zat en hij hem meer ruimte wilde geven om niet te crashen. Op dat moment nog feller sturen was waarschijnlijk geen optie omdat hem dat zou doen spinnen. Je conclusie dat een bewuste crash was van Hamilton zou kunnen kloppen. Op het eerste oog lijkt het namelijk een hele domme fout van een matige coureur, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het dat ook echt is. | |
Netsplitter | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:28 |
Jij loopt dat zebrapad niet op met 280km/u of wel. Dus je vergelijking is bizar. | |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:29 |
Owjee, een spelfout, waar ik berekend zei bedoelde ik berekenend, stop de tijd! Voor de rest ga je niet inhoudelijk in op mijn post omdat ik het woord cuck gebruik? Je kunt het niet hebben dat je ik betoog onderuit haal. Duidelijk. | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:30 |
Dat kan ook. Ik vond de uitwijking snel, té snel voor de ruimte die er naar de bocht toe nog was. Alsof hij schrok van Lewis/hem niet verwachtte, en snel plaats maakte voor het idd echt een ongeval met de muur was. Max racet hard, maar hij is geen Perez of Ocon ![]() Ik denk dat ie wel weet wat ie doet idd. Hij is niet WK omdat ie nooit heeft kunnen rijden. Maar hij is gefrustreerd en uit alle reacties achteraf van het hele team blijkt gewoon dat ze écht van mening zijn dat Lewis ergens "recht" op heeft en de rest zich aan moet passen. Het is echter niet de eerste keer, maar de derde. En dan tel ik Imola niet mee, want daar konden meerdere coureurs zijn Ricciardo-style dive-bomb gelukkig ontwijken. Oh wacht, en Perez op Baku ook trouwens. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:33 |
Ik denk dat hij hem wel aan de binnenkant verwachtte, daarom liet hij daar ook meer dan genoeg ruimte. Dat Hamilton die ruimte niet kon of wilde gebruiken maakte dat hij een stuurbeweging maakte om contact te vermijden. Maar Hamilton zat inderdaad totaal verkeerd in die bocht en ik denk dat dat komt omdat hij eigenlijk buitenom had gewild, maar Max hem de ruimte aan de binnenkant gaf door zelf naar buiten te gaan. En toen had Hamilton, zoals je aangaf, de verkeerde snelheid, de verkeerde lijn en deed hij eigenlijk alles fout. | |
Tarado | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:35 |
![]() | |
VacaLoca | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:40 |
Stom trouwens dat er geen dispensatie regeling is voor motor, versnellingsbak, budgetcap etc als je slachtoffer bent van een aanrijding | |
VacaLoca | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:41 |
Hij is gewoon matig in racen, als in on track battles. Zie je elke keer weer. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:44 |
Ja, dat is wat ik zeg. Als je dat echt denkt moet Hamilton wel een genie zijn. Die wist natuurlijk precies: "als ik dit doe, dan doet Max dat, en als ik dan weer een beetje doorschiet en hem juist op dat moment een redelijk subtiel tikje geef, precies op z'n achterwiel, dan moet dat genoeg zijn om Max er keihard van af te laten gaan - dan heb ik zelf waarschijnlijk ook wel schade, maar er komt natuurlijk een rode vlag en dan kan alles weer hersteld worden - misschien krijg ik ook wel een straf, maar de straf voor zo'n tikje kan nooit heel hoog zijn, dus dat haal ik wel weer in." En dat bedenkt-ie dan allemaal terwijl-ie ondertussen op het best van z'n kunnen een formule 1-auto aan het besturen is in de eerste ronden van een race. Ik wist dat het een slimme coureur is, maar als is dit waar is, is het bizar dat-ie überhaupt coureur is. Die man had ergens hoogleraar moeten zijn, dan had-ie een Nobelprijs verdiend. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:44 |
Ik heb nu op verschillende plekken het vergelijk met Imola, Spanje en zelfs Oostenrijk 2019 voorbij zien komen als vergelijkbare situaties maar wat mij betreft gaat die vergelijking niet op. Max zit er zowel bij het ingaan als uitkomen van de bocht daar altijd of wel gelijk aan of voor aan zijn tegenstander en terwijl Lewis hier aan het begin van de bocht tegen Max zijn achterwiel zit met zijn voorwiel, wat hij dus ook al 2x bij Albon geflikt heeft. Leuk die penalty points maar iedere keer komen zijn slachtoffers er minder vanaf dan degen die de fout begaat. Max heeft ook heus wel slachteroffers gemaakt, zie bijvoorbeeld Hongarije 2017 of China 2018 die te vergelijken zijn met deze van Lulu. Het slaat alleen nergens op om elke keer dat Max tot het gaatje (maar niet er over) gaat bij een actie dat gelijk te stellen aan deze fout van Lulu. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:47 |
Dat heeft dan ook weinig te maken met de essentie van de analogie. Het gaat niet om dat zebrapad, je kunt een willekeurig ander voorbeeld nemen. Het gaat om de risicoanalyse: kans x gevolg, plus mitigerende maatregelen. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:48 |
Lulu weet heus wel wie risico loopt en wie niet bij een do or die acties aan de binnenkant van een bocht. 9/10 is dat degene aan de buitenkant, daarom zijn de regels ook zo dat wanneer je een actie aan de binnenkant in wil zetten je ook volledig in control moet zijn en strak de bocht moet nemen. Dat hoeft hij niet allemaal in 0.1 van een seconde te bedenken, dat weten ze al lang. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:49 |
Nee, ik voel er weinig voor om te discussiëren met iemand die het nodig vind om de discussie te verlagen tot het niveau waarop dat soort termen gebruikt worden. Doe het gewoon fatsoenlijk. Of doe het niet. | |
Netsplitter | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:49 |
Ik wil jou wel eens een mitigerende maatregel zien treffen met 280km/u op de klok. | |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:49 |
Met plant die actie bedoel ik, plant de inhaalactie. Met andere woorden, hij is de initiator en wil inhalen en doet dit op een onverantwoorde manier door de binnenkant van de bocht op te eisen, en vervolgens de apex ruim te missen. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:50 |
Dan begrijp ik het misschien verkeerd, maar volgens mij bedoelt degene op wie ik reageerde dat Hamilton Verstappen expres raakte. | |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:51 |
Bottas is gewoon een cuck, of op z’n zachtst gezegd een subje. Jij noemt het verlagen, maar het is gewoon een realistische afspiegeling van de rolverdeling. | |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:53 |
Nee, je begrijpt me niet. Hamilton plaatste bewust de inhaalactie, en wist wat de evenuele gevolgen zouden kunnen zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:53 |
Je gebruikt die risicoanalyse iig wel met het reageren op argumenten. De echte argumenten negeer je en op de triviale dingen ga je reageren. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:54 |
Dat valt nogal mee. Het is de afgelopen jaren geregeld gebeurd dat een Mercedes heel ver terugviel. Bij Bottas weet je dan: die zit straks 20 ronden kansloos vast achter een Alpine of zo. Terwijl je bij Hamilton weet: die rijdt aan het eind van de race gewoon weer in de top drie. Dat zegt wellicht vooral iets over Bottas, maar het zegt toch ook wel iets over Hamilton. | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:55 |
Dat volg ik ff niet. We zien Max initieel naar rechts gaan, dan rijdt ie zowat in het midden. Ham duikt links en dan snel naar rechts. Hij had dus gewoon buitenom gekund? En hij had nog steeds snelheid, want hij zat zeker geheel langs Max op een gegeven moment. Dit strookt eigenlijk niet met beide alineas die je schrijft? | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 09:57 |
Nee, hij plant niet om Max te raken. Pas als zijn plan in de soep loopt besluit hij dat het beter is dat ze er op zijn slechtst allebei afvliegen, en dat niet Max dus 7 of meer punten extra pakt op hem. Zijn plan was mislukt, de aanrijding was bewust, de uitslag (weer eens) geluk. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:00 |
Het is natuurlijk niet alleen dat. Hij had zelf ook schade. Hij had niet gewoon door kunnen rijden. Nu was er een rode vlag, maar met een SC of zelfs alleen gele vlaggen, was-ie heel veel verder teruggevallen. Ik denk dat-ie gewoon een fout gemaakt heeft, maar zelfs als het expres was had-ie van tevoren echt niet in kunnen schatten dat het dusdanig gunstig voor hem uit zou pakken. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:05 |
Kunnen we trouwens stoppen met 'Lulu' (of crashtappen)? Dat brengt de hele discussie om laag. Eén keer kan leuk zijn, "Haha, mazespin". Leuke woord speling. Maar als je een punt probeert te maken haalt het heel veel onderuit en geef je mensen ook nog eens een stok om mee te slaan en de rest van je argumenten te negeren. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:05 |
Conclussie Bottas kan niet inhalen.Het is een fucking merc dat ding is een seconde sneller dan de rest. Kijk anders even terug naar 2017 China, 2018 Rusland of 2018 USA hoe Max dat doet met het mid field. Ook in Imola waren het voor Lewis vooral die DRS overtakes op het rechte stuk. Indrukwekkend hoor. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:09 |
Nou, ik sluit zelfs niet uit dat ik er zelf faliekant naast zit ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 10:09:37 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:10 |
Zoals ik al zei: ik ben geen Formule 1-coureur. Voor zover ik weet jij ook niet. Ik heb nooit op Silverstone gereden en ik heb ook nooit tegen Hamilton geracet. Ik zei daarom ook al dat ik er daarom niet al te stellig in wil zijn of Verstappen in dit specifieke geval de fout (a.) had kunnen zien aankomen en (b.) er dan nog op had kunnen reageren. Natuurlijk ligt de fout bij Hamilton, daar was iedereen het meteen wel over eens, inclusief de Engelse oud-coureurs (Hill en Button meteen, Brundle moest er wat langer over denken). Dan kun je echter nog steeds wel de vraag stellen of Verstappen op dat moment zelf nog iets had kunnen doen om die fout op te vangen. Daar heb ik in alle analyses eigenlijk weinig over gehoord. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:10 |
Zelfs met kapotte voorvleugeltjes meegerekend komt degene aan de binnenkant er 9/10 beter vanaf. Kan me nauwelijks situaties voor de geest halen waar dat niet het geval is, maar mocht jij een voorbeeld hebben dan ben ik meer dan bereid mijn ongelijk toe te geven. | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:13 |
Leuke username heb je ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:13 |
Dat is simpel, dat probeert Verstappen namelijk, hij houd 2 auto's breedte ruimte voor Hamilton. Nog meer naar buiten was niet echt een optie imo. Zelfs Leclerc kan hem met een lichtere auto net onder controle houden en mag blij zijn dat hij er niet af spint. | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:14 |
De kans zat erin dat het voor allebei over was. Dan was het voor allebei +0. Als hij ging proberen de bocht te halen, was de kans groot dat Max hem ging winnen en hij op P2 of lager zou finishen. En dan liep Max verder uit. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:15 |
Das een eerbetoon zonder copyright infringement. ![]() | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:15 |
Ik denk dat er bij het ingaan van de bocht aan beide kanten ruimte was, maar de binnenkant is de snelste optie. Ik denk dat Verstappen bewust daar ruimte liet. Buitenom lijkt me daar geen optie, Hamilton weet ook wel dat hij geen recht heeft op die bocht en dat Max hem dan zonder pardon in het grind drijft (en terecht). En Verstappen weet dat ook, vandaar dat hij Hamilton aan de binnenkant ruimte gaf. Alleen had Verstappen verwacht dat Hamilton op de apex zou zitten. En daarom moest hij corrigeren. Maar misschien pakt Verstappen ook wel bewust het midden om Hamilton een fractie te laten twijfelen over welke kant te pakken. Ik weet niet hoeveel tijd dit soort mannen nodig hebben voor dat soort gedachten. Ik weet wel dat Verstappen in de bochten daarvoor (en tijdens de sprintrace) echt in elke bocht in staat was om Hamilton daar te krijgen waar hij hem wilde hebben. | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:15 |
Max heeft nog extra geopend voor Lewis maar door zijn hogere snelheid zitten daar ook limieten aan. Hij moet wel binnen de baan blijven anders is dát weer het gezeur. Dat Lewis niet yield en dus niet remt, moet Verstappen daar ook rekening mee houden? Het is Maldonado niet toch? | |
Netsplitter | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:16 |
Ik hoef niks te bewijzen over mitigerende maatregelen met die snelheden omdat ik er niet over ben begonnen. Dat ben jij. Jij denkt dat je dat kan "bewijzen" met een zeer vreemde zebrapad vergelijking die kant noch wal raakt. Maar goed. Max hoefde niks te doen om die crash te voorkomen omdat de bocht van hem was. Ham was op geen enkel moment voor Max. Geen enkel. Daarbij, wat ook al meerdere keren is gezegd: in Copse kan je die manoeuvre niet doen zonder problemen. Elke coureur weet dat en niemand doet dat dan ook. Behalve ham. Die dacht dat hij het wel kon, in al zijn arrogantie. Als je de beelden goed bekijkt stuurt Max zelfs nog een beetje bij om ham nog iets meer ruimte te geven. De video van Chandok geeft dat goed weer. | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:16 |
Ah zo, ik denk dat buitenom wel kon, want het snelheidsverschil was aanzienlijk imo. Maargoed we hebben vorige race idd gezien dat dat ook vaak mis gaat ![]() | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:18 |
Kan ik in komen, maar het geeft wel in 1x de positie van degene met wie je de discussie aangaat weer. Ik zelf gebruik best vaak Lulu omdat ik vrij weinig respect voor hem heb en ook niet bijzonder onder de indruk van zijn stuurmans kunsten ben. Dat ga ik dan ook niet schijnheilig verbergen. Daarnaast probeer ik trouwens wel redelijk neutral/objectief naar de situaties waar we over discussieren. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:19 |
Misschien qua snelheid, maar Verstappen laat hem dan natuurlijk ook naar buiten lopen om te verdedigen. En dan lukt het Hamilton nooit om op de baan te blijven. Waarschijnlijk had Verstappen dan een 10sec aan zijn broek gekregen, maar de vraag is of Hamilton dan nog verder had gekund. Binnenkant was echt de beste optie, maar dan wel liften en op de apex. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:21 |
Als je Lulu gebruikt, trekt dat je objectiviteit wel in twijfel. Dus om de schijn tegen te gaan, kun je dat denk ik beter laten. Dan leid je de aandacht niet af van het punt wat je probeert te maken. ![]() Dat heeft denk ik weinig met schijnheiligheid te maken. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 10:22:13 ] | |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:21 |
Als Hamilton gewoon die apex had gepakt en vervolgens door een overstuur momentje de controle over z’n bolide was kwijtgeraakt en ze beide eraf hadden gelegen, dan was er een stuk minder ophef. Nu gaat Hamilton binnendoor, Verstappen laat ruimte, Hamilton mist de apex (met andere woorden, rijdt de bocht ruimer dan dat ideaal is) en Hamilton tikt Verstappen eraf. No way dat Verstappen iets te verwijten valt. Iedereen maakt fouten, maar Toto en Hamilton durven het niet toe te geven. Ook het dreigement van Hamilton dat dit nog wel vaker gaat gebeuren als Verstappen niet meer respect zou tonen. Wtf? Moet Verstappen de rode loper uitrollen voor sir Hamilton? | |
Vliegbaard | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:22 |
Hij heeft op het rechte stuk voor copse als zowel in copse zelf geen cm voor Max gelegen tot het moment dat hij m van de baan rost. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:25 |
![]() Goed natuurlijk dat ze voor hun coureurs op komen maar doe dat dan ook voor alle. Mazepin is al het hele jaar onderdeel van spot en hoon, inclusief van de commentatoren van dienst. Ligt de grens dan bij het plaatsen van aapjes emoji's door wat simpele mensen met troll accounts? | |
Caland | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:27 |
Het trekt de discussie gewoon lekker weg. Op het moment dat Hamilton iets op instagram zet, hoeveel reacties komen daar gemiddeld op? 40.000, 50.000? Dan kan je er altijd wel iets racistisch tussenuit pikken jammer genoeg. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:28 |
Eerlijk gezegd vind ik dat nog wel het meest stuitende van alles. Net als Toto die dan roept dat dit is wat er gebeurt als een mindere coureur (Verstappen) het opneemt tegen de GOAT. Ik vind dat soort teksten niet alleen respectloos naar iemand die je het ziekenhuis in rijdt, maar het maakt me ook echt boos. En niet omdat ik fanboy of Nederlander ben, maar omdat het gewoon respectloos is naar de sport en alle liefhebbers. Omdat je je bedient van praktijken die niet thuishoren in de topsport. Hamilton en Toto gooien hiermee voor heel veel neutrale fans echt de volledige legacy van Hamilton in één keer weg. Ik heb altijd heel genuanceerd gekeken naar de prestaties van Hamilton, maar dit seizoen was mijn respect voor hem al langzaam aan het wegebben. Maar na Silverstone is het volledig weg, niks geen nuance meer als het over Hamilton en Toto gaat. Het zijn vuillakken, niks meer en niks minder. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:29 |
Ik ben niet schijnheilig om te claimen dat ik vrij ben van voorkeur/vooroordelen(niet op basis van ras). Ik gebruik dan ook juist Lulu of een spottende versie van Sir Lewis Hamilton zodat je het weet of ik je tijd waard ben om de discussie aan te gaan of niet (wat mij betreft prima, ik probeer mijn punt wel te onderbouwen). Mensen die hier met maxje of crashtappen komen weet je eigenlijk ook wel altijd dat die hier komen om te trollen. Dat liever dan sommige users die hele lappen tekst typen waar je eerst nog serieus op in gaat en er na 3 topics vol achter komt dat je met een troll te maken hebt. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:29 |
Misschien begrijp je dan niet helemaal wat het woord 'cuck' betekent of waar het vandaan komt. Het is een term voor mannen die er opgewonden van raken als hun vrouw seks heeft met een andere man (en daar eventueel bij toekijkt). | |
ChevyCaprice | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:30 |
Hamilton had nooit de apex kunnen halen, de auto zat daarvoor nog veel te veel in het momentum naar links om hem klaar te zetten voor de bocht | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:30 |
Ik heb liever allebei niet. Maar gewoon een gezonde discussie. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:31 |
Misschien krijgt Bottas wel een stijfje als Hamilton hem inhaalt? Vindt hij het lekker om op die manier genaaid te worden door Toto? Dan klopt het in de beeldspraak prima. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:31 |
En aan het eind van het jaar kunnen we weer in de geschiedenis boeken schrijven dat Lewis Luther King het hele jaar racistisch bejegend is tijdens zijn titel gevecht en weet ik het wat. Het gaat zo opgeblazen worden. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:32 |
Dat is dus het hele probleem. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:32 |
OK. Wat vind jij dan een echt argument waar ik nog niet op gereageerd heb? | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:32 |
Nee, iedereen moet dat doen. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:33 |
En terwijl hij inhaalt even excuses maken voor het slavernijverleden. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:33 |
Die heb je over het algemeen meer in de kroeg of thuis op de bank, niet op het internet. Of je met heel streng modden. | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:33 |
Hier iemand die hetzelfde denkt. Dit is smerigheid van het laagste niveau ![]() | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:34 |
Mannen die zich het kaas van het brood laten eten en doen wat een ander zegt, dus. Zeg maar wat Bottas elke keer overkomt ![]() | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:35 |
Ja ze gaan een eventueel kampioenschap van Verstappen natuurlijk volgooien met de grootste drek. | |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:36 |
Dat maakt de actie alleen maar roekelozer. Werende dat je de apex niet gaat halen, het gas erop houden, je apex missen en iemand in levensgevaar brengen. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:37 |
Ik moet een een Mea Culpaatje doen. Ik heb je verwisseld met een andere gebruiker. Dus excuus.
| |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:40 |
Vervang seks door een overwinning/WK titel en vrouw door teammaat en je hebt precies Bottas. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:40 |
Das eigenlijk best een aardig idee ja. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:41 |
De voorvleugel was niet het belangrijkste, die hoefde uiteindelijk niet eens vervangen te worden. Hij had echter ook een kapotte velg. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:42 |
Misschien kun je hier een gifje van maken ![]() https://streamable.com/w6oazd | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:43 |
De botsing is heel ver voor de apex. En is die apex überhaupt een eis? Volgens mij moet je elkaar laten leven en vergeef me als ik er nu helemaal naast zit maar verderop in de bocht komt Verstappen heel dicht in de buurt van de apex. Toch? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 10:45:01 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:44 |
Dus Verstappen hoeft geen rekening te houden met de aanwezigheid van Hamilton? | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:45 |
En dat doet Verstappen dus wel. 2 auto's breed ruimte. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:47 |
En nu ik dit filmpje dus net zag: https://streamable.com/w6oazd kan ik alleen maar denken: Bij een keer is er sprake van een incident; een tweede keer is het toeval; een derde keer is er sprake van een patroon. | |
Cherni | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:48 |
Met deze redenatie win je nooit en zal je ook nooit iets bereiken(zie Bottas). Bovendien heeft Hamilton al vaker dit seizoen een straf gehad. Je merkt dat hij nu onder druk staat en steeds meer fouten maakt. | |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:50 |
Verstappen liet Hamilton in leven en kwam niet in de buurt van de apex. Hamilton was degene die de inhaalactie deed, Verstappen anticipeerde erop door ruimte te laten. Ten tijde van impact zat Hamilton niet in de buurt van de apex, dus Verstappen al helemaal niet. De aprx is geen eis nee, maar als coureur zou dat wel je doel moeten zijn. Je wilt immers zo snel mogelijk rijden. Mis je die apex bewust, dan ben je dus niet bezig met zo snel mogelijk rijden. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:50 |
Ik heb toch maar voor een ander usericoon gekozen. Ik wil niet elke keer boos worden als ik mijn eigen posts zie..... Maar inderdaad. Er is een patroon. Of dat pure opzet is vind ik lastig te stellen, maar het lijkt een signature move te zijn. | |
spectrumanalyser | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:50 |
7,5 ton aan schade. Vind 't meevallen. Dan zijn motor en bak nog heel, vermoed ik. Mercedes mag betalen. Slaat nergens op dat Red Bull dat allemaal moet afstrepen ivm de budgetcap. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:51 |
![]() | |
Netsplitter | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:53 |
Mogelijk is de motor nog te redden gaf Honda eerder aan. Ik heb geen idee hoe betrouwbaar deze site is, maar dit krijgt nog een staartje: https://www.f1maximaal.nl(...)appen-hamilton-crash | |
Starflyer | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:55 |
Jawel, en dat deed hij ook. Hij liet Hamilton genoeg ruimte om de bocht te nemen. Dat Hamilton vervolgens niet de apex pakt maar de bocht een stuk ruimer dan gebruikelijk (zie ook de actie op Leclerc) wil nemen om Verstappen dwars te zitten is niet iets waar je rekening mee kan (of hoeft) te houden. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:56 |
Ik snap de woede wel, maar dit is natuurlijk een zinloze poging. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:56 |
Niet doen Helmut. Let it go. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 10:57 |
Zeker niet omdat je aan het racen bent met de GOAT die nooit fouten maakt, altijd eerlijk racet en niet aan mindgames doet. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:04 |
Ik vrees dat je mij helemaal verkeerd begrepen hebt. Je neemt het voorbeeld van het zebrapad veel te letterlijk. Wat mij betreft neem je een willekeurig ander voorbeeld waarbij je je bevindt in een risicovolle situatie. Waarbij niet alleen de vraag van belang is of je gelijk hebt, maar ook wat de gevolgen zullen zijn wanneer je je gelijk daadwerkelijk claimt. Ik probeer ook niks te bewijzen, ik heb over deze vraag niet eens een standpunt ingenomen. Ik heb alleen aangegeven dat dit ook een relevante vraag is. Ik snap niet helemaal het nut van deze uiteenzetting. Volgens mij heb ik zelf steeds al aangegeven dat de fout duidelijk bij Hamilton ligt. Daar hoef je mij niet van proberen te overtuigen. | |
Nattekat | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:05 |
Mensen die nu nog durven te beweren dat Verstappen fout zat zijn het het gewoon niet waard. Die hebben een diepzwarte bril op en zullen nooit toegeven. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:06 |
Racist | |
potjecreme | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:07 |
Netsplitter | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:07 |
Met andere woorden: compleet blind omdat je niet door een diepzwarte bril kan kijken. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:09 |
Mazepin krijgt spot en hoon door zijn gedrag, niet zijn huidskleur. Als je dat begrijpt dan komen we mischien ergens. | |
Netsplitter | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:11 |
Aan de andere kant: RB kan opvoeren dat ham fout zat gezien de straf, en dat het daardoor oneerlijk zou zijn als dit ten koste zou gaan van het budgetplafond. | |
Tarado | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:11 |
OK, dat is altijd moeilijk als je inhaakt in zo'n forum discussie, expres was het niet maar Hamilton kwam met meer snelheid de bocht in dan Verstappen dus of hij zonder Verstappens "hulp" die bocht nog had kunnen pakken betwijfel ik | |
Nattekat | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:11 |
Dan toch liever de oranje bril, dan zie je nog wat. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:13 |
Lewis krijgt ook spot en hoon om zijn gedrag. Als je dat dan op 1 hoop gooit met een paar troll acounts/bots die je bij elke post op het internet kan vinden dan schets je gewoon een vertekend beeld. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:14 |
Dat is bij Hamilton over het algemeen niet anders. Wat een act is die gast. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 11:18:12 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:15 |
Ik was ook kwaad op Hamilton maar geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om het een aapje of erger te gaan noemen. Gewoon normaal doen en geen racistische kutopmerkingen maken en dan hoeft hiemand boodschappen uit te sturen met oproepen om geen racist te zijn. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:16 |
En dus wacht je op het ideale moment om daar gebruik van te maken. 1. Management van Lewis maakt Mercedes er attent op. 2. Mercedes AMG komt naar buiten met een public statement. 3. FIA moet nu ook een statement maken. 4. Social Media en de Internationale pers pikken het op. 5. Red Bull en andere teams voelen zich genoodzaakt ook een statement te maken. 6. Langzaam wordt er de vraag gesteld: Maken RB, Horner, Marko en Verstappen zich schuldig aan opruiing? 7. Gespreksonderwerp is bij deze gedraaid en men praat in veel mindere mate over wat er daadwerkelijk op de baan gebeurde. Dit is Media Management 101; bepaal het verhaal. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:17 |
Ik vind hem ook een act, een slechte verliezer en iemand die constant beschermd moet worden tegen kritiek, anderen gaan dan racistische dingen roepen hier en elders. Tja. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 11:18:15 ] | |
spectrumanalyser | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:18 |
Wat een teringsituatie. Geen zin in incidenten op Zandvoort. Krijg je dadelijk nog controle op tomaten ook. Formule 1 graag. Banger racen nee, dat is er al genoeg in Nederland, laat 't tokkie volk daar blijven. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:19 |
Verwijder de walgelijke posts, blokkeer de gebruikers, geef ze geen podium. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:20 |
Dit exact. Hamilton krijgt een paar duizend haat berichten die weliswaar onnodig zijn, maar begrijpelijk gezien zijn actie en ook inherent aan zijn aanwezigheid op Social media. En dat zullen deels berichten zijn van kneuzen die er zijn kleurtje bijhalen. En dat is mooi voor het spinnen. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:21 |
Dat snapt iedereen wel. Daar heb je die PR uitingen niet voor nodig. Het blaast het gebeuren alleen maar verder op/geeft het meer aandacht en daar komen nog meer trollen op af die bij de volgende Lewis post gewoon lekker weer aapjes gaan plaatsen omdat het blijkbaar zo goed werkt. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:21 |
Er zijn een paar bekende usernames die hier opvallend genoeg niet meer geweest zijn sinds zondag. Dus iets zegt me dat er al een paar uitgeschopt zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:21 |
Absoluut. En dat is hier volgens mij gebeurd maar voordat organisaties als Twitter, Facebook en de rest reageren duurt meestal wat langer. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:22 |
Waarom begrijpelijk, wat is er zo begrijpelijk aan racisme? Die snap ik niet. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:22 |
Wat een onzin, we hebben 2 weken terug nog gezien hoe het orange army zich gedroeg. En nu iedereen in paniek vanwege een paar 14 jarige die aapjes emoji's plaatsen. Alsjeblieft zeg. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:22 |
Lees het nog eens. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:23 |
Ergo: stop met die platforms te gebruiken die het mogelijk maken zodat ze geen plek hebben om het te spuwen. In plaats daarvan doe je precies het omgekeerde | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:26 |
Wat? Dat lijkt mij de omgekeerde wereld. | |
Dauthi | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:28 |
Er worden iedere race racistische opmerkingen gemaakt. Opvallend is dat het nu wordt opgepakt. Vraag is dan of het nu erger was dan normaal, of dat het aangrijpen er van een afleidingsmanoevre was. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:30 |
Het 'if you can't stand the heat' argument lijkt me niet heel sterk, inderdaad. Dat gezegd hebbende, Social media is pure digitale kanker. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:32 |
Tja, moderatie op Twitter/Facebook et al nivo kost geld. Veel geld. Wij zijn de wappies die het gratis doen op FOK! ![]() | |
Johannes788 | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:32 |
Klopt. Het is me ook wat te berekenend allemaal | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:33 |
Ik heb dat al eens opgemerkt op Britse sites als men over Crashtappen begint en vreemd genoeg reageren ze dan nooit meer. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:34 |
Dat vertaalt zich soms ook wel terug in het niveau hier. Er zitten en paar idioten tussen hier. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:34 |
Ik denk niet dat het berekend is. Ik denk echt dat hij denk dat dit een normale manier van inhalen is. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:35 |
Helaas zijn Twitter en Facebook nou net 2 bedrijven met heel weinig geld. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:35 |
Crowdfunding aanmaken? | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:36 |
Je spreekt jezelf tegen. [ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 20-07-2021 11:58:02 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:38 |
Ik neem aan dat je het over de users hebt ![]() | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:38 |
Sowieso, 'heel ver voor de apex' is met 300 km/u een kul argument. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:39 |
Ik had het specifiek over één mod, eigenlijk. Maar ook qua users ja. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:40 |
Kan me voorstellen dat die heli je hele downforce sloopt. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:42 |
Een ander iets. Rode vlag situaties. Is het niet beter om die onder Parc Fermé te laten vallen? Niets aan de auto repareren, geen banden wisselen. Dat lijkt me eerlijker. | |
opreis | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:42 |
Heeft zeker wel effect als je er onder vliegt ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:44 |
Is het niet al zo dat je alleen dingen mag aanpassen als de veiligheid in het geding is? Of mogen ze echt alles aanpassen onder de rode vlag. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:45 |
Vleugels, schade, banden. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:45 |
Of Hamilton glijdt door onderstuur door en kan daarom (net) niet eerder insturen. Dan neigt dit naar een racing incident ipv 100% hamilton. Hieronder een plaatje op moment dat Hamilton en Verstappen elkaar toucheren. Dit is toch nog ver van de apex verwijderd? https://imgur.com/a/j61HU1l ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 11:49:14 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:46 |
Ok dankjewel. Helder | |
TheFreshPrince | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:46 |
Rode vlag is voor iedereen gelijk, de ene keer profiteer je er van, de andere keer niet. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:47 |
En waarom onderstuurd Hamilton? | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:47 |
Ja en nee. Punt is dat je slachtoffers van een situatie niet gehandicapt de rest van de race in wilt sturen. Er rijden er nogal eens wat door puin en dergelijke. Maar dat de schuldige zijn auto ook kan repareren levert wel een bizarre situatie op. Overigens vind ik de rode vlag zondag sowieso onnodig. Het prima met een safety car gekund. Totaal andere situatie als in Bakoe waar RB vroeg om rood ivm extra banden check. Overigens, Bakoe gaf ook duidelijk aan hoe men bij RB de sport beleeft. Horner vroeg om een rode vlag, wetende dat dat nadelig zou zijn voor Perez met een herstart. Maar veiligheid voor de punten, daar kan Mercedes nog heel veel van leren. [ Bericht 10% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 20-07-2021 11:52:51 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:49 |
Ik ben best in staat om een aluminium hoedje op te zetten wat betreft die rode vlag. | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:58 |
Dat de botsing ver voor de apex is, en Verstappen "daarna" dichtbij de apex komt is onmogelijk, aangezien hij vanaf de botsing een passagier is in een 3 wieler. | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 11:59 |
Onderstuur is helemaal niet relevant, de oorzaak daarvan ook niet. Zijn snelheid is gewoon te hoog en hij gaat de bocht met die lijn nóóit halen. Ook niet als hij helemaal alleen was geweest. | |
TheFreshPrince | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:00 |
Safetycar? Ze hadden dan 40 minuten achter de safetycar moeten rijden, niet realistisch. Daarnaast had de race zonder "red flag" dik over de 2 uren gezeten en was hij eerder afgevlagd. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:00 |
Bij hoge snelheid bestaat afstand niet meer? Over kulargument gesproken | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:00 |
Ja, dat ook nog. Het gezoek naar valse argumenten is voor sommige mensen gewoon een enorme struggle waarin ze regelmatig zichzelf tegenspreken of aantonen dat ze echt geen benul hebben van waar ze naar zitten te kijken. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:02 |
Het gaat bij racen om relatieve afstand. Daarbij, wat Danpy zegt, Verstappen kan nooit bij de apex in de buurt zijn geweest, want zoals je zelf al aangeeft vindt het incident voor de apex plaats. Je stapelt echt de ene kul op de andere en ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat je de hele gebeurtenis nog niet één keer op bewegend beeld hebt gezien. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:04 |
Ze hadden helemaal geen 40 minuten nodig om op te ruimen. | |
TheFreshPrince | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:06 |
Met sim-racen heb ik het ook wel eens. Je denkt vol optimisme dat je een andere auto gaat inhalen en op het "point of no return" is er dan geen ruimte meer om je verkeerde inschatting te herstellen. En dat resulteert ook wel eens in een (gelukkig onschuldige) crash. Lewis heeft heel veel vooraan gereden de afgelopen 8 jaar, je haalt dan ook minder auto's in. De vraag is of dat zijn inschatting negatief beïnvloed heeft, samen met wat frustratie van het kampioenschap uit z'n handen zien glippen. Aan de andere kant zijn dit ook de gevechten die de Formule 1 nodig heeft om te overleven, helaas is de uitkomst met dat soort snelheden vaak wat vervelend. | |
Tarado | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:06 |
ben het eigenlijk wel een beetje zat de discussie maar dit wel een leuk plaatje![]() https://www.formulapassio(...)stone-gp-576269.html | |
TheFreshPrince | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:09 |
De rode vlag periode heeft ongeveer 40 minuten geduurd. Misschien was er in een SC periode 10 minuten vanaf gegaan maar dat is het dan ook wel. Daarnaast werkt het ook niet echt lekker met auto's die voorbij komen, ook achter de SC crashen auto's wel eens. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:14 |
Waar in onderstaand plaatje zou Hamilton terechtgekomen zijn? En dat is 100% illegaal? Ik probeer een imgur te posten maar ik ben een faalhaas ![]() https://imgur.com/a/VhXQxpv [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 12:15:01 ] | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:14 |
Ik zeg niet dat je 100% ongelijk hebt, maar in veel vergelijkbare gevallen wordt het wel met SC gedaan. Bovendien is de afstand tussen de track en waar gewerkt wordt op dat punt wel echt enorm en is Copse niet bepaald een bocht waar veel risico is tijdens een SC. Ik heb stewards en takelwagens gezien die op veel risicovollere plekken aan het werk waren. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:16 |
Hamilton was bij G geeindigd. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:18 |
Op die plek op de foto nog niet zo ver aan de buitenkant, maar hij was niet op de baan gebleven zonder weelbump. Dat is geen hogere wiskunde, want zelfs met weelbump lukte het hem nauwelijks. | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:18 |
Lewis was te laat, dus. | |
Johannes788 | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:18 |
Hier nog prima beelden langs de zijlijn publiek. Wat een heftige crash. Ook zie je dat Max veel pijn had bij uitstappen bolide ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:19 |
Je ziet toch welke lijn iemand neemt en naar toe stuurt? Maar Jezus sorry man blijkbaar is het allemaal kul en zitten alle internationale media er helemaal naast want die gaan niet mee in de 100% Hamilton fout. Helder | |
spectrumanalyser | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:19 |
In totaal best wat schades op Silverstone. Vettel stopte nog een aantal rondes voor het einde. Al die schades. En dan start Praxis met de XL Klusweken. | |
Tarado | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:19 |
inderdaad | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:21 |
Precies. Dat zie je. Tenminste, dat ziet iedereen, behalve jij. En definieer 'internationale media'? De enige media die er zo in zitten zijn de Engelse en hier en daar de Duitse. Verder is men misschien minder fel dan Olav Mol, maar is de algehele consensus toch echt dat Hamilton hier de schuldige is. | |
TheFreshPrince | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:22 |
Als het alleen om takelwerk gegaan was, dan was een SC hier misschien wel ingezet. Maar er moest ook een bandenstapel gerepareerd worden, dus veel mensen aan het werk. En je laat niet >30 minuten een SC rondrijden. Dat is in het verleden wel eens gedaan (Japan 2007, Korea 2010) maar dat was bij regen. Het is ook niet wat je wil zien als fan; het gaat van de racetijd af. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:24 |
Ik vond de rode vlag ook wel gepast. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:25 |
Eens hoor, een half uur zou te lang zijn. En met die bandenstapel heb je een punt, misschien heeft dat die tijd nodig. De rode vlag in Bahrein na de klap van Grosjean was ook logisch. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:25 |
Op een plaatje kun je het idd niet goed aanwijzen. | |
daNpy | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:26 |
Dat both lifting voor Copse vind ik een rare. Volgens mij is de verticale lijn van Max het punt waarop hij geraakt wordt. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:27 |
Ik lift op de PS ook voor Copse. Maar ik ben dan ook een schijterd. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:27 |
Ik vind dat van een heel andere orde. Mazepin wordt vaak een beetje belachelijk gemaakt vanwege z'n prestaties, net als dat voorheen bijvoorbeeld gebeurde met Maldonado of De Cesaris. En net zoals dat ook wel eens gebeurt bij Bottas. Hij wordt volgens mij niet belachelijk gemaakt op basis van dingen waar-ie niks aan kan doen, zoals een huidskleur waarmee je toevallig geboren bent. | |
Faraday01 | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:28 |
Het probleem is ook niet zo zeer de rode vlag maar de rode vlag regels. Werken aan de auto -> achter aansluiten Enige uitzondering die je kunt maken is als het gaat om een verplichte bandenwissel vanwege regen. Zoals het nu gegaan is, krijgt Hamilton een lachtertje van een straf en mag zijn wagen gratis gerepareerd worden terwijl hij normaal altijd naar binnen had gemoeten. Dan deugen de regels niet. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:30 |
Daarom: pas aan de auto werken nadat het incident is beoordeeld en een eventuele schuldige mag pas na de herstart klussen aan de auto. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:30 |
Ik wil het begrijpen en ik doe echt mijn best. Ik post zelfs plaatjes. Maar je argument is helder. Hamilton was bij G op dat plaatje uitgekomen. Wie dat niet ziet, zoals ik, is debiel. | |
Nattekat | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:31 |
Wel typisch dat er al jaren kritiek is op de rode vlag regels en dat er nooit wat aan gedaan is. | |
Tarado | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:32 |
volgens mij dat schuine lijntje dat hij naar 0 gaat | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:32 |
Dat was niet wat ik zei. Op het plaatje niet. Dat is fysiek onmogelijk, maar verderop in de bocht komt hij wel zo ver aan de buitenkant. Maar het is in de race gewoon te zien dat Hamilton hem na het incident maar nauwelijks op de baan kan houden. Zonder weelbump had hij de bocht dus niet gehaald. Dat is geen put van discussie, want dat kun je gewoon zien als je het incident terugkijkt. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:32 |
Geen probleem. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:35 |
Nee, niet echt. Je gebruikt een seksueel geladen term voor een situatie die daar niks mee te maken heeft. Het is onnodig denigrerend. Van dezelfde orde als wat hierboven door een ander ook gezegd werd over termen als 'Lulu'. Nergens voor nodig. | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:37 |
Achja. Met Barrichello en Schumacher gebeurden jaren dezelfde en nog ergere dingen. Maarja, omdat het Hamilton is... | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:39 |
Dat werd toen net zo hard geroepen, althans in mijn vriendengroep werd vaak genoeg geopperd dat Schumacher met een strijdlustigere teamgenoot minder titels had gewonnen. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:40 |
Ok teruggekeken. Dat was me niet opgevallen. Zou de impact invloed hebben op zijn auto en het nemen van de bocht? dat vraag ik niet. Al genoeg hatelijke DMs ontvangen | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:42 |
Ik weet niet of je op die manier nooit iets gaat winnen, het blijft een afweging en de ene situatie is de andere niet. Een inhaalactie met een kleine kans op succes en een grote kans op schade/uitvallen zul je als titelkandidaat beslist niet willen uitvoeren. Een inhaalactie met grote kans op succes en een kleine kans op schade/uitvallen natuurlijk wel. Daartussenin zit een grijs gebied waarin je moet bepalen hoeveel risico je bereid bent te nemen, afgezet tegen de mogelijke opbrengst maar ook tegen het mogelijke verlies. Het lijkt er inderdaad op dat Hamilton nu vaker fouten maakt, maar je zou ook kunnen denken dat dat des te meer reden is om er beducht voor te zijn. Laat hem lekker die fouten maken, maar dan wel graag zonder dat wij er het slachtoffer van worden. Je kunt er dan voor kiezen om net iets verder bij 'm uit de buurt te blijven, al brengt dat natuurlijk ook weer andere risico's met zich mee. Het is geen allesbepalend ding, maar wel iets om in je afweging mee te nemen. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:45 |
Ik zie eigenlijk niemand hier dat beweren. | |
Nieuwschierig | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:45 |
Max stuurt zo snel in dat daar niet zo snel op te reageren is. Maar hij ging er van uit dat Lewis wel weer op de rem zou trappen. Net zo als die andere keren als het bijna mis ging. Maar nu zijn de rollen omgedraaid. Max is de verdediger in het WK met 33 punten voorsprong en Lewis de aanvaller. Nu moet Max zich inhouden. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:46 |
Dat laatste lijkt me erg treurig als dat gebeurt. Kansloos zelfs. Die impact en de schrikreactie zullen absoluut invloed hebben. Maar kijk naar je eigen situatie, als je aan de linker kant iets raakt, dan is je reactie toch vooral naar rechts te sturen en verder te liften. Dan zou je eerder verwachten dat je van de impact weg stuurt. Nu kan de beschadiging aan de vleugel of velg aan de linker kant effect hebben, maar ook uit de telemetrie blijkt al dat hij gewoon te hard ging. Ik kan me niet voorstellen dat hij aan de buitenkant uit de baan vliegt door de bump. Volgens mij heeft hij Verstappen nodig om in de baan te blijven. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:49 |
Max stuurt in omdat, nou ja, hij een bocht moet nemen. Hij pakt daarbij de best mogelijke racelijn die hij kan pakken zonder daarbij Hamilton in de weg te zitten. Want, nou ja, het is een race. Hamilton heeft meer dan genoeg ruimte, maar kiest er voor om die niet te benutten en de bocht veel te hard in te vliegen. Of het nou opzet, dommigheid, onkunde of een poging tot moord was, in elk mogelijk scenario is het Hamilton die de fout maakt. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:49 |
Je mag Hamilton wat mij betreft ook volop belachelijk maken vanwege z'n fouten, z'n gedrag buiten de baan, z'n hypocrisie en vanwege allerlei andere dingen. Maar niet vanwege z'n huidskleur. Dat doe je gewoon niet. En het is echt meer dan een paar trollaccounts. | |
tja77 | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:50 |
Conclusie: te hoge snelheid van Hamilton. Gewoon een fout dus. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:51 |
Nee, niet begrijpelijk. Geen enkel begrip voor racisme. Val 'm aan op z'n prestaties, niet op z'n huidskleur. | |
Cheeseburgert | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:52 |
Dat was al duidelijk toen je zag dat na de botsing, Hamilton strak tegen de curbs uitkwam aan de buitenkant van de bocht. Max was hoe dan ook van de baan gegaan. ![]() | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:52 |
Ook voor jou geldt: lees nog eens wat ik type. De haat is begrijpelijk gelet op de situatie. Ik schrijf nergens dat het racisme begrijpelijk is. Racisme is altijd fout. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:54 |
Ik vind dat ook geen hoogstaande manier van commentaar leveren, maar zulke termen zijn in ieder geval nog gericht op de (veronderstelde) prestaties en niet op iets als huidskleur. | |
Starflyer | dinsdag 20 juli 2021 @ 12:59 |
Ondersturen is geen racing incident. Het is zelfs reden om meer schuld toe te wijzen omdat je de auto niet onder controle hebt, zie Leclerc in Japan 2019. | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 20 juli 2021 @ 13:00 |
Gister teruggekeken op Channel 4 hier in de UK met David Coulthard en Mark Webber, die wezen ook gelijk Hamilton als schuldige aan. Het is gewoon een fout van hem, hij had zijn eigen lijn moeten houden, op de apex, en daar zat ie niet. | |
beantherio | dinsdag 20 juli 2021 @ 13:00 |
Ik las net nog onderstaande reactie op zondag waarin de zaken wel goed verwoord worden: "Ultimately, when someone destroys your race through an error and it's kind of a tap on the hand really - they're allowed to come back and still finish ahead of that person he took out - it doesn't weigh up. You shouldn't really be able to finish ahead of him if you took him out of the race." Oh wacht, foutje van me! Dat was de reactie van Lewis Hamilton op een vergelijkbare incident tussen Vettel en Bottas tijdens de GP van Frankrijk in 2018. ![]() Nog een paar ironische quotes uit dat interview met Hamilton: "It's like when you're speeding on the road, you break the law and they let you go. "It is challenging [at the first corner], but it's also not for a four-time world champion. "Valtteri was way, way ahead and left him a lot of space. It looks odd because he backed off and was actually OK for the corner... maybe he wasn't thinking and just ran straight into him." ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juli 2021 @ 13:01 |
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, al kan dat ertoe leiden dat je daarmee ook het 'slachtoffer' de kans ontneemt om nog iets van z'n race te maken. Je zou ook kunnen stellen dat alleen de 'dader' geen schade mag herstellen, maar dan rek je zo'n rode vlagsituatie mogelijk wel flink op, namelijk tot het moment dat besloten is wie er schuld heeft. |