abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200437753
En verder
  maandag 19 juli 2021 @ 11:13:29 #3
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200437756
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:51 schreef opreis het volgende:
Ik zie nu ook al steeds meer dingen voorbij komen dat het RB/Marko/Horner hun schuld is dat er racistische dingen op twitter worden gepost.
Wat? Mag je geen kritiek hebben op de 'rijkunsten' van lewis omdat hij een kleurtje heeft?

Pleur op zeg. Hij wordt gewoon behandeld als iedere andere lul die een fout maakt. Dat is toch het hele issue? Gelijke behandeling? Lewis zat fout.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200437760
instagram
pi_200437761
Ik vraag mij altijd wel af wanneer je als organisatie besluit om een statement te maken over de racistische uitingen op social media.

Na zo'n incident is het logisch dat je veel negatieve reacties over Hamilton zult terugzien op social media, en een deel daarvan is helaas racistisch.

Die mensen moeten aangepakt worden en van social media verbannen worden, maar dit zal je helaas altijd wel terugzien. Zie ook de EK finale waarbij de zwarte Engelse spelers de penalty's misten.

Wanneer loopt het de spuigaten uit en moet je er alle aandacht op focussen? Want als je het elke keer doet dat je het op social media tegenkomt dan mag je na elke race wel een statement uitbrengen.
pi_200437779
Alle f1 social media managers hebben blijkbaar de opdracht gekregen zich uit te spreken tegen racisme
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 11:15:23 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200437794
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:13 schreef Breekfast het volgende:
Ik vraag mij altijd wel af wanneer je als organisatie besluit om een statement te maken over de racistische uitingen op social media.

Na zo'n incident is het logisch dat je veel negatieve reacties over Hamilton zult terugzien op social media, en een deel daarvan is helaas racistisch.

Die mensen moeten aangepakt worden en van social media verbannen worden, maar dit zal je helaas altijd wel terugzien. Zie ook de EK finale waarbij de zwarte Engelse spelers de penalty's misten.

Wanneer loopt het de spuigaten uit en moet je er alle aandacht op focussen? Want als je het elke keer doet dat je het op social media tegenkomt dan mag je na elke race wel een statement uitbrengen.
Wij Nederlanders staan daar heel erg anders in dan Engelsen in het bijzonder. We zien Amerika wel altijd als de plek waar dit een groot ding is, maar dat land is ook maar een afgeleide van Engeland. Mag je alles van vinden, maar wmb blijft het hierbij.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 19 juli 2021 @ 11:15:24 #8
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200437795
Mijn god, gaan ze nu opeens janken over racisme?

Heb gisteren flink wat op twitter gelezen en echt geen enkele post gezien welke ook maar in de buurt komt. Of mag je inmiddels geen kritiek meer hebben op "Koninklijke Hoogheid Sir Hamilton"?
  Redactie Frontpage maandag 19 juli 2021 @ 11:16:37 #9
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_200437809
quote:
6s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:15 schreef S95Sedan het volgende:

Heb gisteren flink wat op twitter gelezen en echt geen enkele post gezien welke ook maar in de buurt komt. Of mag je inmiddels geen kritiek meer hebben op "Koninklijke Hoogheid Sir Hamilton"?
Nee want als je zegt dat die zich als een respectloze debiel heeft gedragen dan ben je schijnbaar racistisch :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_200437818
quote:
6s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:15 schreef S95Sedan het volgende:

Zonnekoning Lewis I van Groot Brittannië. :')
pi_200437821
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat? Mag je geen kritiek hebben op de 'rijkunsten' van lewis omdat hij een kleurtje heeft?

Pleur op zeg. Hij wordt gewoon behandeld als iedere andere lul die een fout maakt. Dat is toch het hele issue? Gelijke behandeling? Lewis zat fout.
Dit.
Schijnheilig figuur was het gisteren. De heilige Hamilton duidt geen kritiek
  maandag 19 juli 2021 @ 11:17:26 #12
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200437822
quote:

Het is ook wel zijn eigen schuld ook hoor door er con-ti-nu de aandacht op te moeten leggen van zichzelf.
Doe als Morgan Freeman, zwijg het dood.

Mensen raken dat gemaakte mannetje zat en bij zo'n actie als gisteren op Max en dan toch de winst pakken en er mee gaan lopen koketteren , komt het gewoon bovendrijven.
1947-2016
pi_200437825
quote:

[..]

Dat zegt niemand, joh. De mods hebben hier handenvol werk gehad om racistische troep weg te halen.
pi_200437826
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:13 schreef Gehrman het volgende:
[ instagram ]
Het beste aan Seb vind ik nog dat hij er zelf ook niet te koop mee loopt. Hij heeft geen social media om zichzelf zelf als wereldverbeteraar neer te zetten zoals sommige anderen maar hij onderneemt daadwerkelijk actie.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:17:36 #15
37887 Dauthi
Progressive
pi_200437827
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Welke moordenaar?
Mohammed bin Salman, de opdrachtgever voor de moord op Khashoggi.

Di white washed het hele Saudische regime en familie op dit moment.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_200437835
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:14 schreef Rianne84 het volgende:
Alle f1 social media managers hebben blijkbaar de opdracht gekregen zich uit te spreken tegen racisme
Terecht. Zijn huidskleur heeft geen fuck te maken met zijn acties op de baan.
pi_200437841
quote:

Alsof de mensen die aapjes posten op twitter of ig zich hierdoor laten tegenhouden. Het is gewoon een stukje marketing net zoals dat hele weraceasone gebeure
pi_200437843
Als ik 't goed begrijp zijn het de gorilla- en apen- emoticons die de reacties als racistisch doet overkomen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200437848
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Op de baan zie je alleen een helm in een cockpit.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:19:42 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200437849
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee klopt.
En al die acties kut zijn, dan moet je gewoon tegen hem kunnen zeggen dat hij een lul is. Zoals tegen iedereen.
1947-2016
  maandag 19 juli 2021 @ 11:19:46 #21
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200437853
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef GM78 het volgende: [..] Met die snelheden ga je niet even expres met je voorwiel een tikkie uitdelen op het achterwiel van je tegenstander
Nee, dalijk ram je iemand met 200 in de vangrail. Oh wacht. 25 punten *O*
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_200437863
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:18 schreef opreis het volgende:

[..]

Alsof de mensen die aapjes posten op twitter of ig zich hierdoor laten tegenhouden. Het is gewoon een stukje marketing net zoals dat hele weraceasone gebeure
Prima, mischien dat het ooit eens doordringt tot de figuren die dit soort troep posten. Ik was furieus op Hamilton gisteren en dat heb ik duidelijk gepost hier en op andere fora zonder het ooit nodig te hebben om over zijn huidskleur te beginnen. Niemand had daar bezwaar tegen.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:20:43 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200437869
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:19 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee, dalijk ram je iemand met 200 300 in de vangrail. Oh wacht. 25 punten *O*
Iemand eigenlijk al de impactsnelheid van Max zien langskomen? 51G weten we, maar soms wordt de snelheid ook afgegeven.
1947-2016
pi_200437874
Dat wordt wat op Zandvoort :D
pi_200437880
Shit happens en gelukkig is Max zonder verwondingen ervan afgekomen anders was Hamilton nu al weer wk kampioen.

Wat mij stoort is het gezeur weer over racisme etc. Mercedes die jarenlang het veld zoek reed. Nu ze wat concurrentie hebben van Max zeuren ze steeds over flex vleugels, vermogen etc. Toto die gelijk naar de steward rent na de crash. Maar goed, Hamilton is prima coureur maar is een product geworden met een overdreven show die moet en zal Schumacher al zijn records verbreken. Jammer want Schumacher was een klasse apart. Hamilton heeft met Bottas totaal geen concurrentie. Rosberg die zich niet liet intimideren en Hamilton versloeg moest ook maar het veld ruimen.

Bovendien 2x geluk met een rode vlag. Zonder die rode vlag was het ook al 2x nul punten geweest. Zijn engineer geeft het ook toe dat hij uitgevallen zou zijn zonder rode vlag.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:21:48 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200437888
quote:

zolang je op sociale media incognito kan zijn krijgen ze dat natuurlijk nooit weg
pi_200437895
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Prima, mischien dat het ooit eens doordringt tot de figuren die dit soort troep posten. Ik was furieus op Hamilton gisteren en dat heb ik duidelijk gepost hier en op andere fora zonder het ooit nodig te hebben om over zijn huidskleur te beginnen. Niemand had daar bezwaar tegen.
Het zijn "gewoon" trollen. Beste wat je kan doen is ze zo min mogelijk aandacht geven.
pi_200437898
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is ook wel zijn eigen schuld ook hoor door er con-ti-nu de aandacht op te moeten leggen van zichzelf.
Doe als Morgan Freeman, zwijg het dood.

Mensen raken dat gemaakte mannetje zat en bij zo'n actie als gisteren op Max en dan toch de winst pakken en er mee gaan lopen koketteren , komt het gewoon bovendrijven.
Dus nu is het slachtoffer ineens wel de dader?

Prima dat je Hamilton niet sympathiek vindt, vind ik ook niet. Maar als deze statements gemaakt worden, dan is de kans dat dat gedaan is op basis van een enkele racistische reactie heel klein hoor.
pi_200437903
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

zolang je op sociale media incognito kan zijn krijgen ze dat natuurlijk nooit weg
Meh, je ziet er genoeg die dit soort shit gewoon onder hun eigen naam posten op Twitter et al. Naar mijn idee helpt dart geen zak.
pi_200437906
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:13 schreef Gehrman het volgende:
[ instagram ]
mooie vent
Groot fan van User Wotte
  maandag 19 juli 2021 @ 11:23:18 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200437916
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:21 schreef Cherni het volgende:
Shit happens en gelukkig is Max zonder verwondingen ervan afgekomen anders was Hamilton nu al weer wk kampioen.

Wat mij stoort is het gezeur weer over racisme etc. Mercedes die jarenlang het veld zoek reed. Nu ze wat concurrentie hebben van Max zeuren ze steeds over flex vleugels, vermogen etc. Toto die gelijk naar de steward rent na de crash. Maar goed, Hamilton is prima coureur maar is een product geworden met een overdreven show die moet en zal Schumacher al zijn records verbreken. Jammer want Schumacher was een klasse apart. Hamilton heeft met Bottas totaal geen concurrentie. Rosberg die zich niet liet intimideren en Hamilton versloeg moest ook maar het veld ruimen.

Bovendien 2x geluk met een rode vlag. Zonder die rode vlag was het ook al 2x nul punten geweest. Zijn engineer geeft het ook toe dat hij uitgevallen zou zijn zonder rode vlag.
Dat schijtgeluk heeft Ham altijd. Als hij in Baku punten had gepakt, was het 3x. Je kan mij niet vertellen dat het ook alleen geluk is.
1947-2016
  maandag 19 juli 2021 @ 11:24:11 #32
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200437936
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:16 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee want als je zegt dat die zich als een respectloze debiel heeft gedragen dan ben je schijnbaar racistisch :')
Heb hem zelf een clown genoemd op twitter, dus ik zal er inmiddels ook wel onder vallen :')
pi_200437939
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:21 schreef Cherni het volgende:

Gezeur over racisme stoort jou, niet racisme zelf?
  maandag 19 juli 2021 @ 11:25:21 #34
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200437958
Racisme is zeer verwerpelijk :r

De racismekaart trekken om de negatieve aandacht af te leiden en door te spelen naar hen die stevige kritiek uiten is net zo verwerpelijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 19 juli 2021 @ 11:25:31 #35
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200437960
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:22 schreef VEM2012 het volgende:
Dus nu is het slachtoffer ineens wel de dader?
Als je er geen aandacht aan besteed, verstomd het vanzelf. Want nu hebben die trollen aandacht en dat is leuk.
1947-2016
  maandag 19 juli 2021 @ 11:25:50 #36
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200437966
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:25 schreef ondeugend het volgende:

De racismekaart trekken om de negatieve aandacht af te leiden en door te spelen naar hen die stevige kritiek uiten is net zo verwerpelijk.
Nog walgelijker eigenlijk
1947-2016
pi_200437967
Ik ben tegen racisme
Groot fan van User Wotte
  maandag 19 juli 2021 @ 11:25:53 #38
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200437968
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:51 schreef VEM2012 het volgende: [..] Is ook altijd een wisselvallige coureur geweest. Als dat echt zo’n geweldige rijder was, dan was hij er niet bij zijn vorige team uitgegooid.
Ik vraag me af of dat met zijn racekwaliteiten te maken heeft. Het zoontje van de baas gooi je er niet sneluit en een viervoudig wereldkampioen is voor een merk als Aston Martin marketingtechnisch veel interessanter.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_200437970
Nog minder nieuws. Was er geen rode vlag geweest, dan was Hamilton uitgevallen. Godver

Bron:

https://www.racefans.net/(...)ton-from-retirement/
pi_200437977
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:25 schreef ondeugend het volgende:

Kennelijk was men ook op Fok druk met racistische shit te verwijderen, dus waar haal je vandaan dat het er met de haren bijgesleept wordt?
  maandag 19 juli 2021 @ 11:26:26 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200437982
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Meh, je ziet er genoeg die dit soort shit gewoon onder hun eigen naam posten op Twitter et al. Naar mijn idee helpt dart geen zak.
ik denk dat het echt wel helpt omdat het gros het anoniem doet
pi_200438003
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Gezeur over racisme stoort jou, niet racisme zelf?
Wat idioten die anoniem iets roepen neem jij serieus? Hamilton zou het sieren er geen show van te maken.
pi_200438006
Hamilton lokt persoonlijke reacties ook uit door zijn afwijkende divagedrag rond de baan. De malle kleding, de paraplu die hij gisteren ook weer boven zijn hoofd hield, het stepje, de uitgenodigde Hollywood kliek die op de grid irritant aanwezig is tussen al die hardwerkende crew members. Hij is zich in de loop der jaren gaan gedragen als een filmster die in de weekenden een bijbaantje heeft op het race circuit.
pi_200438008
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je er geen aandacht aan besteed, verstomd het vanzelf. Want nu hebben die trollen aandacht en dat is leuk.
Ik vind dat oorzaak en gevolg hier wordt omgedraaid.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:27:32 #45
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200438012
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kennelijk was men ook op Fok druk met racistische shit te verwijderen, dus waar haal je vandaan dat het er met de haren bijgesleept wordt?
Waar heb jij het over? En over welk kapsel praat je?
Ik heb het over zwakzinnigen op social media en het team Mercedes met Lewis.
pi_200438013
Kan iemand me meer uitleggen over die 51g? Ik dacht dat de grens van wat een mens aan kom veel lager lag.

Hoe extreem is dit?

Ik heb hier geen verstand van.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:27:53 #47
194695 franklop
Fran knock
pi_200438017
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:25 schreef Johannes788 het volgende:
Nog minder nieuws. Was er geen rode vlag geweest, dan was Hamilton uitgevallen. Godver

Bron:

Had Verstappen zijn auto maar uit de muur moeten houden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_200438022
quote:

[..]

De bekende kaart, kritiek op een iemand van kleur wordt altijd als racisme gezien. Kijk die ophef over Rashford, bleek ook onzin te zijn en geen racisme, maar lekker opblazen. Het lijkt wel een standaard excuus te worden.
pi_200438027
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kan iemand me meer uitleggen over die 51g? Ik dacht dat de grens van wat een mens aan kom veel lager lag.

Hoe extreem is dit?

Grosjean crash was 68G dacht ik. Dus niet zo uitzonderlijk. Maar hele grote impact
pi_200438037
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wat idioten die anoniem iets roepen neem jij serieus?
Ja. Je hebt weinig keus meer tegenwoordig maar dat is niet eens het punt, het is gewoon nergens voor nodig, je kan Hamilton een enorme klootzak noemen zonder zijn huidskleur erbij te slepen.
pi_200438054
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wat idioten die anoniem iets roepen neem jij serieus?
Ik vind racisme een serieus probleem ja.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:31:00 #52
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200438067
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind racisme een serieus probleem ja.
Dat vind vrijwel iedereen.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:31:32 #53
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200438074
quote:

Hoe extreem is dit?

Die 51G gaat om een honderdste van een een seconde tijdens de impact.
De grens van wat een mens aan kan wordt berekend over langere tijd in die bekende g-kracht simulatoren die ze voor straaljagerpiloten etc gebruiken.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:32:25 #54
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200438084
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:25 schreef Johannes788 het volgende:

Bron:

Je gelooft alles wat Mercedes zegt?
Een velg kan vervangen worden bij een pitstop.
pi_200438087
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk dat het echt wel helpt omdat het gros het anoniem doet
Zag je van de week toch ook voorbij komen bij die gast die online van Peter R de Vries vond dat hij een kogel verdiende en dat Peter hem op ging zoeken.
Welkom op het internet
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 11:32:34 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200438088
quote:
12s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:27 schreef franklop het volgende:

[..]

Had Verstappen zijn auto maar uit de muur moeten houden
Prutser.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 19 juli 2021 @ 11:32:44 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200438091
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind dat oorzaak en gevolg hier wordt omgedraaid.
Vind je?
Komt inmiddels bij veel mensen de neusgaten uit dat continu de aandacht leggen op iets wat je beter dood kan zwijgen.

quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De bekende kaart, kritiek op een iemand van kleur wordt altijd als racisme gezien. Kijk die ophef over Rashford, bleek ook onzin te zijn en geen racisme, maar lekker opblazen. Het lijkt wel een standaard excuus te worden.
Dit.
1947-2016
pi_200438095
quote:

Hoe extreem is dit?

75G is onder normale condities dodelijk voor een mens, dan gaan je interne organen eraan. 51G betekent dat je lichaam op dat moment 51 keer zwaarder is dan normaal en die energie moet je lichaam absorberen.

Nu zit hij in een harnas en dat helpt, natuurlijk, net als de helm en de neck brace maar het is nogal een impact.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:33:03 #59
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_200438096
quote:
6s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:24 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Heb hem zelf een clown genoemd op twitter, dus ik zal er inmiddels ook wel onder vallen :')
Bullshit uiteraard, dat heeft niets met racisme te maken. Als je sociale media kent weet je dat racistische uitlatingen wel een stuk verder gaan. En dat is ook gewoon absoluut niet goed te praten, opmerkingen als "het is zijn eigen schuld omdat hij weigert racisme dood te zwijgen" slaan ook echt helemaal nergens op. En roepen dat het de racistische opmerkingen de schuld van RBR is slaan evengoed nergens op natuurlijk.

De credits mogen en moeten 100% naar de debielen die dergelijke uitlatingen doen.

Los daarvan lijkt Mercedes er wel alles aan te doen de aandacht af te leiden van het feit dat Hamilton gewoon fout zat met zijn actie. Dat hij daarna gewoon voor de winst gaat is natuurlijk logisch, maar het uitbundige gefeest na afloop voelde vrij ongepast.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_200438101
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:27 schreef Nia het volgende:
Hamilton lokt persoonlijke reacties ook uit door zijn afwijkende divagedrag rond de baan. De malle kleding, de paraplu die hij gisteren ook weer boven zijn hoofd hield, het stepje, de uitgenodigde Hollywood kliek die op de grid irritant aanwezig is tussen al die hardwerkende crew members. Hij is zich in de loop der jaren gaan gedragen als een filmster die in de weekenden een bijbaantje heeft op het race circuit.
Uitspreken tegen slavernij maar wel een hulpje meenemen naar elke race om je kleertjes klaar te leggen en je billen af te vegen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 11:34:08 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200438111
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:32 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Je gelooft alles wat Mercedes zegt?
Een velg kan vervangen worden bij een pitstop.
Niet de velg van de band zelf.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200438112
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als ik 't goed begrijp zijn het de gorilla- en apen- emoticons die de reacties als racistisch doet overkomen.
Volgens mij kunnen dat ook reacties op zijn king king gedrag na de race.

Waar hij de hekken aan het slopen was. Ik ben nog even op zoek naar de beelden. Ze hebben eerst die groepsfoto gemaakt met ook de ouders van Lewis en daarna begon die in de hekken te klimmen en trekken. Vervolgens trekt die een hek kapot terwijl er een deur naast zit.

En loopt die op en neer te schuimbekken, tja als je geen aap genoemd wil worden moet je je ook niet zo gedragen. En het interesseert me niks welke kleur iemand dan heeft.

Ik zoek nog ff door.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:34:58 #63
37887 Dauthi
Progressive
pi_200438126
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:33 schreef opreis het volgende:

[..]

Uitspreken tegen slavernij maar wel een hulpje meenemen naar elke race om je kleertjes klaar te leggen en je billen af te vegen.
:O
Want een PA en PT is hetzelfde als een slaaf _O-

Ga een boek lezen...
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_200438132
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:31 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Och schijnbaar moet je in die show meelopen anders ben je gelijk een racist.
pi_200438133
quote:

[..]

Iemand die dik betaald wordt voor die rol, ja. Doe toch normaal, joh.
pi_200438141
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Iemand die dik betaald wordt voor die rol, ja. Doe toch normaal, joh.
Alsof een topsporter niet zelf zijn tasje kan dragen. Wie moet er dan normaal doen.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:36:26 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200438155
quote:

Hoe extreem is dit?

Een G kracht is de kracht van X x je eigen lichaamsgewicht.
Bij een paar seconden een kracht van 7 tot 10G wordt het lastig om bij te blijven. Hier worden straaljager piloten op getraind en krijgen een drukpak in het vliegtuig om het bloed op z'n plek te houden. Anders raken ze buiten bewustzijn.

Snelle bochten in de F1 zijn 4-5G voor een seconde of 1 tot 3.
Die 51G van Max gisteren is gemeten op moment impact. Dat is voor een paar duizendsten van een seconde, dus 'uit' ga je niet, maar je krijgt er wel een optater van.

Verder denk ik dat Max vandaag wel even wakker geworden is met spierpijntjes her en der.
1947-2016
pi_200438159
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

Och schijnbaar moet je in die show meelopen anders ben je gelijk een racist.
Schijnbaar vind niet iedereen dat en er is bewijs in overvloed, zowel hier als elders, dat het een probleem is.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 11:36:43 #69
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_200438161
Racisme is fout. Het is ook een zwaktebod dat je geen punt kan maken zonder dat je naar racisme moet grijpen.

Altijd maar weer racismekaart trekken om je eigen fouten en gedrag goed te praten en het te gebruiken als afleiding is echter net zo fout.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:37:01 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200438168
quote:
dat moet hij toch lekker zelf weten, als mensen daar aanstoot aan nemen ligt het toch echt aan die mensen zelf
pi_200438170
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:31 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Het lijkt toch alsof sommigen het uitspreken tegen racisme een groter probleem vinden.
pi_200438178
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:35 schreef opreis het volgende:

[..]

Alsof een topsporter niet zelf zijn tasje kan dragen. Wie moet er dan normaal doen.
Waar slaat dit op? Als Hamilton een PA die hij dik betaalt wil hebben who the fuck ben jij dan om daar over te gaan zeuren en vergelijkingen te maken met slavernij, dan ben je knap verkeerd bezig.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:37:50 #73
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200438180
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

75G is onder normale condities dodelijk voor een mens, dan gaan je interne organen eraan. 51G betekent dat je lichaam op dat moment 51 keer zwaarder is dan normaal en die energie moet je lichaam absorberen.

Nu zit hij in een harnas en dat helpt, natuurlijk, net als de helm en de neck brace maar het is nogal een impact.
De crash van Kubica op Canada was 75G. En er zijn crashes geweest an meer dan het dubbele. Purley op Silverstone in de jaren '70 was 178G meen ik. En die overleefde dat ook.

En in de IndyCar had Ken Brack een crash van 214G en overleefde dat.
pi_200438194
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het lijkt toch alsof sommigen het uitspreken tegen racisme een groter probleem vinden.
Ja, en ik heb wel een vermoeden waarom.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 11:38:51 #75
416575 crew  Evenstar
pi_200438201

Netjes van RB.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:39:03 #76
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_200438205
quote:
Nou en? Lekker boeiend wat iemand voor kleding draagt of dat ie op een step door de paddock rijdt :') Of met een paraplu rondloopt. Als je daar moeite mee hebt ben je echt een sneuneus :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_200438224
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:32 schreef Red_85 het volgende:

Vind je?
Komt inmiddels bij veel mensen de neusgaten uit dat continu de aandacht leggen op iets wat je beter dood kan zwijgen.

Misschien wordt het eens tijd dat alle primitievelingen die zich zo roeren op social media een paria worden zowel op social media als irl.

Maar goed, dat doodzwijgen, geldt dat dan ook voor naar jouw mening onterechte oproepen tegen racisme? Of is dat dan weer anders?
  maandag 19 juli 2021 @ 11:41:14 #78
37887 Dauthi
Progressive
pi_200438244
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:37 schreef Starflyer het volgende:

[..]

De crash van Kubica op Canada was 75G. En er zijn crashes geweest an meer dan het dubbele. Purley op Silverstone in de jaren '70 was 178G meen ik. En die overleefde dat ook.

En in de IndyCar had Ken Brack een crash van 214G en overleefde dat.
Algemeen aangenomen begint de LD50 waarde, dus het punt waarop 50% van de populatie zou sterven, bij 50G voor kinderen en kleine mensen, 65G voor vrouwen en 75G voor mannen.

Bij 51G woog het lichaam van af al gauw 3500 kg.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 11:42:18 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200438256
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:41 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Algemeen aangenomen begint de LD50 waarde, dus het punt waarop 50% van de populatie zou sterven, bij 50G voor kinderen en kleine mensen, 65G voor vrouwen en 75G voor mannen.

Bij 51G woog het lichaam van af al gauw 3500 kg.
Het hangt af van de duur, er is geen harde grens.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200438259
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, en ik heb wel een vermoeden waarom.
Ja, helaas wel.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:42:52 #81
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200438265
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Omdat het merendeel gaat over gevallen welke helemaal niet over racisme gaan maar puur om de tegenpartij monddood te maken.

Racisme is schadelijk maar dat hele woke gedoe van tegenwoordig waarbij de ander gecancelled wordt omdat er ook maar iets van kritiek staat is net zo schadelijk.
pi_200438270
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar slaat dit op? Als Hamilton een PA die hij dik betaalt wil hebben who the fuck ben jij dan om daar over te gaan zeuren en vergelijkingen te maken met slavernij, dan ben je knap verkeerd bezig.
vind jij, maar we dwalen af.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:43:35 #83
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200438272
Max heeft zijn statement van gisteren iig van Instagram gehaald net.

https://www.instagram.com(...)0024753479926/?hl=nl
  maandag 19 juli 2021 @ 11:44:16 #84
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_200438281
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zegt niemand, joh. De mods hebben hier handenvol werk gehad om racistische troep weg te halen.
Ben jij hier mod? Ik heb gister de hele middag meegelezen hier en lopen te verversen. Maar ik heb echt geen 1 racistische opmerking voorbij zien komen eigenlijk. Wel de gebruikelijke trollen nadat Max uitgevallen was. Maar geen racistische comment. En wellicht dat ik wat gemist heb hoor. Maar als jij het hebt over handen vol gehad aan verwijderen racistische comments vind ik het vreemd dat ik daar niks van heb gezien, of ze moeten hier kunnen modereren met de snelheid van het licht. Los van het feit dat het ontzettend sneu is om racistische comments te plaatsen heb ik het gevoel dat je het enorm aan het opblazen bent.
pi_200438287
quote:
6s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:42 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Omdat het merendeel gaat over gevallen welke helemaal niet over racisme gaan maar puur om de tegenpartij monddood te maken.

Racisme is schadelijk maar dat hele woke gedoe van tegenwoordig waarbij de ander gecancelled wordt omdat er ook maar iets van kritiek staat is net zo schadelijk.
Ik ben allesbehalve woke.

Verder: weet jij om welke reacties het gaat, of ga je er maar vanuit dat er geen racisme was?
  maandag 19 juli 2021 @ 11:44:58 #86
37887 Dauthi
Progressive
pi_200438288
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:43 schreef opreis het volgende:

[..]

vind jij, maar we dwalen af.
Jij hebt echt geen idee wat slavernij inhoudt... :|W
pi_200438302
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:44 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ben jij hier mod? Ik heb gister de hele middag meegelezen hier en lopen te verversen. Maar ik heb echt geen 1 racistische opmerking voorbij zien komen eigenlijk. Wel de gebruikelijke trollen nadat Max uitgevallen was. Maar geen racistische comment. En wellicht dat ik wat gemist heb hoor. Maar als jij het hebt over handen vol gehad aan verwijderen racistische comments vind ik het vreemd dat ik daar niks van heb gezien, of ze moeten hier kunnen modereren met de snelheid van het licht. Los van het feit dat het ontzettend sneu is om racistische comments te plaatsen heb ik het gevoel dat je het enorm aan het opblazen bent.
Dan heb je niet opgelet, ik namelijk wel, en dat oa. iets met 2 k's gevolgd door een N

En ze zijn soms inderdaad sneller dan het licht, voordat de volgende refresh er is is het vaak al weg.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2021 11:46:48 ]
pi_200438309
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:43 schreef ondeugend het volgende:

Nee hoor

https://www.instagram.com/maxverstappen1/?hl=nl
pi_200438314
quote:

[..]

Ik kan hier niet op ingaan verder omdat wij ons niet verder mogen uitlaten over zaken achter de schermen, ik zag een ander beeld dan jij.
pi_200438327
quote:

Dat is niet slim. Daarmee wek je de suggestie dat die post de racistische troep op social media hebben aangewakkerd.

Met het statement van Max was verder niks mis en had ook niks met racisme te maken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 11:48:40 #91
416575 crew  Evenstar
pi_200438336
quote:

Mja nu men racisme kaart heeft getrokken kan je geen kritiek meer geven natuurlijk, want dan krijg je een sticker op je voorhoofd.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:48:44 #92
37887 Dauthi
Progressive
pi_200438337
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het hangt af van de duur, er is geen harde grens.
Het hangt ook af van je postuur, en spiermassa en geluk...

Het is de waarde aangehouden door de Amerikaanse National Highway Traffic Safety Administration.
pi_200438350
Ik zie ook gewoon echt gebeuren dat in Zandvoort een tribune vol apengeluiden gaat zitten maken. Ben er echt bang voor.

Nederlandse ''fans'' zijn soms echte misbaksels.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 11:49:43 #94
416575 crew  Evenstar
pi_200438352
Edit: Nevermind
  maandag 19 juli 2021 @ 11:50:00 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200438353
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:38 schreef Evenstar het volgende:
[ afbeelding ]

Netjes van RB.
Ja tuurlijk. Zijn ook 2 verschillende dingen.

Lewis blijft wel een lul voor zijn acties van gisteren, maar het is geen zwarte aap of iets van dat.
1947-2016
  maandag 19 juli 2021 @ 11:50:16 #96
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_200438359
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:45 schreef PS. het volgende:

[..]

Dan heb je niet opgelet, ik namelijk wel, en dat oa. iets met 2 k's gevolgd door een N

En ze zijn soms inderdaad sneller dan het licht, voordat de volgende refresh er is is het vaak al weg.
Zoals ik al zei, ik kan best wat gemist hebben. Maar het ging mij er vooral om dat de claim gemaakt wordt dat de mods er de handen vol aan gehad hebben. En dat vraag ik mij af omdat het toch meestal wel hetzelfde clubje is die hier post en die zie ik niet zo snel een stroom aan racistische posts plaatsen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 11:50:59 #97
416575 crew  Evenstar
pi_200438371
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:50 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik kan best wat gemist hebben. Maar het ging mij er vooral om dat de claim gemaakt wordt dat de mods er de handen vol aan gehad hebben. En dat vraag ik mij af omdat het toch meestal wel hetzelfde clubje is die hier post en die zie ik niet zo snel een stroom aan racistische posts plaatsen.
In zulke situaties komen altijd wat mensen buurten die het minder nauw nemen met de regels. De reguliere users hier zullen het niet snel doen nee.
pi_200438376
quote:

[..]

Neem het nou maar gewoon aan als iemand die het wel kan zien dat zegt.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:51:32 #99
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200438381
quote:
jawel.. de post in het verhaal bestond uit 2
De post met unrespectful celebrating staat er niet meer
pi_200438386
quote:

[..]

Nou er waren meerdere posts kan ik je vertellen. Ik heb wel eea voorbij zien komen

Handen vol is denk ik ook meer omdat het nogal druk was met 1 topic per 10-15 minuten, dus je moet blijven opletten.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:52:24 #101
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200438394
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:47 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dat is niet slim. Daarmee wek je de suggestie dat die post de racistische troep op social media hebben aangewakkerd.

Met het statement van Max was verder niks mis en had ook niks met racisme te maken.
Zoals iemand al eerder aangaf heeft hij geen bericht verwijderd.
pi_200438400
Tja, fans van Max staan er niet best op. Op zich vind ik dat niet zo verbazingwekkend, je zag ook al de woede hier bij antiracistische acties (het knielen geloof ik), dus het sentiment is duidelijk.

Natuurlijk zijn er de gebruikelijke disclaimers dat dit slechts een deel van de Max-fans is (een klein deel?), maar je ziet dit bij sporten als F1 en voetbal wel een stuk meer dan bij sporten als wielrennen en tennis. Temeer reden daar iets tegen te doen als je deze eerste sporten vertegenwoordigt - dit geldt juist ook voor een Max Verstappen. Ik twijfel eerlijk gezegd of hij er een beetje op meta-niveau over kan nadenken, maar we gaan het meemaken :)
  maandag 19 juli 2021 @ 11:52:43 #103
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200438403
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:52 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat heeft hij wel
Dat je hem niet ziet is omdat hij verwijderd is.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:53:36 #104
38114 beantherio
pi_200438412
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:52 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat heeft hij wel
Wat voor bericht zou hij dan nog meer gepost moeten hebben? Het enige berichtje dat ik tot nu toe gelezen heb staat er nog steeds.
pi_200438413
quote:

[..]

Dat heeft hij wel
:D
  maandag 19 juli 2021 @ 11:53:52 #106
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200438415
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:52 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wel degelijk. Ik heb twee racistische posts gezien en gerapporteerd en ik was kort na het incident maar even online.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:53:57 #107
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200438416
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben allesbehalve woke.

Verder: weet jij om welke reacties het gaat, of ga je er maar vanuit dat er geen racisme was?
Ik ben van mening dat "aapjes" of iemand scheldwoord "neger" noemen niet perse onder racisme valt. Is het ongepast, ja wellicht. Ik geloof alleen nooit zo in de intentie (dus met voorbedachte rade) dat het puur om racisme gaat.

Verder hebben we echt nog een lange weg te gaan met alles (racisme) gelijk trekken want vaak wordt dit vooral gebruikt om kritiek af te kappen.
pi_200438419
quote:

[..]

Uiteraard. Maar ja, als je kritiek hebt op die gemaakte show van Hamilton en dat heb ik al tijden, dan ben je schijnbaar gelijk verdacht.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 11:54:48 #109
416575 crew  Evenstar
pi_200438423
quote:

[..]

Dat heeft hij wel
Staat er toch nog echt hoor. Tenminsten dit was toch alles?

quote:
First of all: I am glad I'm ok. It was quite an impact at 51G but feeling better

Obviously very disappointed with being taken out like this. The penalty given does not help us in any way and doesn't do justice to the dangerous move Lewis made on track

Watching the celebrations after the race while still in hospital is disrespectful and unsportsmanlike behavior but we move on
Zie nu ook dat Tiësto heeft gereageerd _O-
quote:
Your success will be the biggest revanche! 💪🏻
  maandag 19 juli 2021 @ 11:55:01 #110
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200438426
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Kleffe_Dop op 19-07-2021 11:55:10 ]
  maandag 19 juli 2021 @ 11:55:07 #111
38114 beantherio
pi_200438427
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Wel degelijk. Ik heb twee racistische posts gezien en gerapporteerd en ik was kort na het incident maar even online.
Heb je het nou over berichten van Max of reacties daarop? Twee verschillende dingen.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:55:12 #112
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_200438429
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:50 schreef Evenstar het volgende:

[..]

In zulke situaties komen altijd wat mensen buurten die het minder nauw nemen met de regels. De reguliere users hier zullen het niet snel doen nee.
Fair enough, ik vind Lewis iig een enorme lul. En ik vond het optreden (vooral na de race) van zowel Lewis als Mercedes echt meer dan beschamend.

En het hele aura van GOAT wat zorgvuldig door Mercedes opgebouwd is vind ik knap, want zo speciaal vind ik Lewis niet.
pi_200438434
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ja precies ik keek ook maar heel eventjes en er was overduidelijk en openlijk racisme.

Ik verwacht een statement van Danny met een keiharde veroordeling
  maandag 19 juli 2021 @ 11:55:37 #114
Niet te kritisch
pi_200438437
quote:
6s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:53 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat "aapjes" of iemand scheldwoord "neger" noemen niet perse onder racisme valt. Is het ongepast, ja wellicht.

Verder hebben we echt nog een lange weg te gaan met alles (racisme) gelijk trekken want vaak wordt dit vooral gebruikt om kritiek af te kappen.
Als je zo redeneert kun je inderdaad stellen dat racisme nauwelijks een probleem is ja. :')
  maandag 19 juli 2021 @ 11:55:54 #115
37887 Dauthi
Progressive
pi_200438440
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:49 schreef PS. het volgende:
Ik zie ook gewoon echt gebeuren dat in Zandvoort een tribune vol apengeluiden gaat zitten maken. Ben er echt bang voor.

Een bestorming van de paddock zoals bij wembley stadium is ook prima mogelijk. Zeker wanneer Toto en Lewis olie op het vuur blijven gooien.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:56:09 #116
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200438446
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:53 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat voor bericht zou hij dan nog meer gepost moeten hebben? Het enige berichtje dat ik tot nu toe gelezen heb staat er nog steeds.
"Watching the celebrations while still in hospital is disrespectful and unsportsmanlike behavior but we move on"
  maandag 19 juli 2021 @ 11:56:31 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200438452
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:38 schreef Evenstar het volgende:
[ afbeelding ]

Netjes van RB.
Ja tuurlijk. Zijn ook 2 verschillende dingen.
Lewis is een lul door zijn acties van gisteren, maar geen 'zwarte aap' of iets van dat.

Maar van mij mag hij nog steeds een tijdens de race een plof krijgen op de Hungaroring, met zijn auto de hekken invliegen van de Tarzan of het Scheivlak, een klapband krijgen in de Ascari en als Spa door gaat er af spinnen in Pouhon.
1947-2016
  maandag 19 juli 2021 @ 11:56:39 #118
Niet te kritisch
pi_200438455
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:55 schreef beantherio het volgende:

[..]

Heb je het nou over berichten van Max of reacties daarop? Twee verschillende dingen.
We hadden het toch over hier in het topic? Of reageer ik op een verkeerd draadje, excuses dan.
pi_200438462
quote:

Als er 100.000 mensen aanwezig zijn dan zullen er inderdaad ook wel een paar tussen zitten die dat doen.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:57:17 #120
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200438468
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Als je zo redeneert kun je inderdaad stellen dat racisme nauwelijks een probleem is ja. :')
Ik ben van mening dat het uit proporties geblazen is en juist ervoor zorgt dat echte gevallen minder serieus genomen worden.

Verder werkt racisme niet 1 kant op en dat is nu vaak wel zo.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:57:36 #121
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200438474
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Staat er toch nog echt hoor. Tenminsten dit was toch alles?
[..]

Het staat niet meer in het instagramverhaal wat uit 2 posts bestond ennu nog uit één
  maandag 19 juli 2021 @ 11:57:37 #122
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200438475
quote:

Ja de Engelsen zijn een stuk beter.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:57:48 #123
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200438480
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:57 schreef opreis het volgende:

[..]

Als er 100.000 mensen aanwezig zijn dan zullen er inderdaad ook wel een paar tussen zitten die dat doen.
Zeker met 10 halve liters bier achter de kiezen.
pi_200438486
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:55 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Een bestorming van de paddock zoals bij wembley stadium is ook prima mogelijk. Zeker wanneer Toto en Lewis olie op het vuur blijven gooien.
Dat zou behoorlijk triest zijn.

Maargoed, Max is ook een professional, die moet 1 augustus er gewoon weer staan, winnen, en het vergeten, en ik verwacht ook dat dat gebeurt.

Als fans zich als achterlijke randdebielen gaan gedragen weet je in elk geval zeker dat dit meteen de laatste race op Zandvoort is.
pi_200438491
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:51 schreef ondeugend het volgende:

[..]

jawel.. de post in het verhaal bestond uit 2
De post met unrespectful celebrating staat er niet meer
Die zie ik op mijn IG nog steeds hoor "watching the celebrations after the race while still in hospital is disrespectful and unsportsmanlike behavior but we move on"
pi_200438497
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:57 schreef opreis het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dan moet je maar de wedstrijd staken en inpakken. Dan maak je een statement.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:59:23 #127
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200438502
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:58 schreef opreis het volgende:

[..]

Die zie ik op mijn IG nog steeds hoor "watching the celebrations after the race while still in hospital is disrespectful and unsportsmanlike behavior but we move on"
Ook als je vernieuwd?
Ik heb het over stories he
  maandag 19 juli 2021 @ 11:59:42 #128
Niet te kritisch
pi_200438506
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Die zij doorgaans nog veel erger. We schamen ons nogal eens terecht voor nederlandse supporters in verschillende sporten, maar er zijn geen grotere paupers dan de engelsen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 12:00:01 #129
416575 crew  Evenstar
pi_200438511
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:59 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ook als je vernieuwd?
Yup, net nog een keer gerefreshed.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:00:06 #130
38114 beantherio
pi_200438515
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:56 schreef ondeugend het volgende:

[..]

"Watching the celebrations while still in hospital is disrespectful and unsportsmanlike behavior but we move on"
Dat bericht staat er nog steeds hoor. 1,3 miljoen likes trouwens inmiddels.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:00:27 #131
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200438525
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Yup, net nog een keer gerefreshed.
stories?
  maandag 19 juli 2021 @ 12:00:56 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200438531
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Tja, fans van Max staan er niet best op. Op zich vind ik dat niet zo verbazingwekkend, je zag ook al de woede hier bij antiracistische acties (het knielen geloof ik), dus het sentiment is duidelijk.

Natuurlijk zijn er de gebruikelijke disclaimers dat dit slechts een deel van de Max-fans is (een klein deel?), maar je ziet dit bij sporten als F1 en voetbal wel een stuk meer dan bij sporten als wielrennen en tennis. Temeer reden daar iets tegen te doen als je deze eerste sporten vertegenwoordigt - dit geldt juist ook voor een Max Verstappen. Ik twijfel eerlijk gezegd of hij er een beetje op meta-niveau over kan nadenken, maar we gaan het meemaken :)
Sport en racisme gaan natuurlijk prima samen. Het gaat beide om wij tegen zij, clubjes en stammen, Amsterdam tegen Rotterdam.

Je kan natuurlijk moeilijk een strijd organiseren en vervolgens roepen dat we allemaal vrienden moeten zijn en respect moeten hebben.

Sport is een iets gereguleerdere vorm van oorlog.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 19 juli 2021 @ 12:00:56 #133
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200438533
STORIES?

Ik zie het in de feed staan maar niet meer in de stories.
Dat zijn 2 verschillende dingen
  maandag 19 juli 2021 @ 12:01:00 #134
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_200438534
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies mijn gedachte idd. :')
  maandag 19 juli 2021 @ 12:01:19 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200438540
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:58 schreef PS. het volgende:
Maargoed, Max is ook een professional, die moet 1 augustus er gewoon weer staan, winnen, en het vergeten, en ik verwacht ook dat dat gebeurt.
Winnen en saai maken. Daar pak je lewis het hardste mee. Paar wedstrijden geen winst en hij vergeet zichzelf zoals je het afgelopen weekend gezien hebt.

Daarbij moet Max gewoon zijn kans afwachten en de deur dichtsmijten voor Lewis.
1947-2016
pi_200438541
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Die zij doorgaans nog veel erger. We schamen ons nogal eens terecht voor nederlandse supporters in verschillende sporten, maar er zijn geen grotere paupers dan de engelsen.
Volgens mij hebben de NLers in Oostenrijk zich voorbeeldig gedragen
  maandag 19 juli 2021 @ 12:01:26 #137
38114 beantherio
pi_200438543
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:00 schreef ondeugend het volgende:

[..]

stories?
Stories op IG vervallen na bepaalde tijd vanzelf. Dat zou de verklaring kunnen zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 juli 2021 @ 12:01:45 #138
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200438548
quote:

[..]

Als fans zich als achterlijke randdebielen gaan gedragen weet je in elk geval zeker dat dit meteen de laatste race op Zandvoort is.
Vergeten? Neuh. Winnen. En ham op het circuit verslaan. Laat Perez ham maar van het circuit af rijden. Op precies zo'n zelfde manier uiteraard.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 12:01:59 #139
416575 crew  Evenstar
pi_200438552
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:00 schreef ondeugend het volgende:
STORIES?
Nee, staat niet bij stories, maar gewoon bij dat plaatje van zijn crash terwijl hij uit de auto stapt. Stories verdwijnen sowieso na een tijdje toch?
  maandag 19 juli 2021 @ 12:02:09 #140
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200438555
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:01 schreef beantherio het volgende:

[..]

Stories op IG vervallen na bepaalde tijd vanzelf. Dat zou de verklaring kunnen zijn.
Na 24 uur volgens mij
Ik kreeg ook een zwart scherm met 'Dit bericht is verwijderd" Dat gebeurt doorgaans niet na het verlopen van een post.

Nou ja, maakt ook niet uit
  maandag 19 juli 2021 @ 12:02:46 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200438565
quote:

[..]

In Engeland heb je echt een 2deling wat dat betreft. De gewone nette Engelsman met typische Engelse nette imago en je hebt ook de Engelse tokkies.
1947-2016
pi_200438570
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Sport en racisme gaan natuurlijk prima samen. Het gaat beide om wij tegen zij, clubjes en stammen, Amsterdam tegen Rotterdam.

Je kan natuurlijk moeilijk een strijd organiseren en vervolgens roepen dat we allemaal vrienden moeten zijn en respect moeten hebben.

Sport is een iets gereguleerdere vorm van oorlog.
Dat is zo, maar er wordt in verschillende sporten en ook op FOK! wel verschillend mee omgegaan. In het warme bad WLR strijden mensen tegen de vlaggetjesbrigade, tot de mods aan toe, dat zie ik in F1 toch een stuk minder :D
pi_200438584
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:02 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Na 24 uur volgens mij
Ik kreeg ook een zwart scherm met 'Dit bericht is verwijderd" Dat gebeurt doorgaans niet na het verlopen van een post.

Nou ja, maakt ook niet uit
Het verhaal is verwijderd maar de gewone post met dezelfde boodschap staat er nog.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:04:21 #144
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200438587
Hamilton een onsportieve lul noemen vanwege deze actie, helemaal prima en helemaal waar.

Zijn kleur, zijn cultuur, zijn kleding, zijn persoonlijke assistent erbij trekken “hij was toch anti slavernij “, das nou racistisch
  maandag 19 juli 2021 @ 12:04:43 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200438593
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In Engeland heb je echt een 2deling wat dat betreft. De gewone nette Engelsman met typische Engelse nette imago en je hebt ook de Engelse tokkies.
zit ook nog wel een verschil in raceliefhebbers en voetbalsupporters, het Maxleger uit NL lijkt wat meer op dat laatste
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 12:05:05 #146
416575 crew  Evenstar
pi_200438598
Wel weer jammer, door die paar complete mafklappers die racistisch moeten zijn is nu alle aandacht weer verschoven.
pi_200438607
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:01 schreef opreis het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de NLers in Oostenrijk zich voorbeeldig gedragen
Dat zijn denk ik ook net even andere fans dan we in Zandvoort zullen zien.

Mensen die de moeite nemen af te reizen om je idool te zien, zijn wat serieuzer te nemen dan tokkies die voor de gelegenheid maar ff een kaartje hebbuh.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:06:09 #148
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200438615
quote:

[..]

Precies. En geen onvertogen woord van Mercedes, Hamilton of de FIA.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:06:12 #149
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200438616
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:50 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Niet om hier een FB topic van te maken, maar het valt me wel op dat het vaak dezelfde dagjesmensen zijn die terugkeren met dat soort opmerkingen.
Ik zou denken; trap die er mooi voor langere tijd uit.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:06:46 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200438624
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:05 schreef PS. het volgende:

[..]

Dat zijn denk ik ook net even andere fans dan we in Zandvoort zullen zien.

Mensen die de moeite nemen af te reizen om je idool te zien, zijn wat serieuzer te nemen dan tokkies die voor de gelegenheid maar ff een kaartje hebbuh.
leuke theorie maar klopt weinig van
pi_200438650
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja precies ik keek ook maar heel eventjes en er was overduidelijk en openlijk racisme.

Daar is geen statement voor nodig, het is gewoon niet toegestaan op FOK!, klaar.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:09:13 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200438659
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

zit ook nog wel een verschil in raceliefhebbers en voetbalsupporters, het Maxleger uit NL lijkt wat meer op dat laatste
Ow ja. Zeker.
En dan vooral het soort voetbalsupporter wat alleen tijdens de grote toernooien voetbal leuk vind.
1947-2016
  maandag 19 juli 2021 @ 12:09:15 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200438660
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:05 schreef Evenstar het volgende:
Wel weer jammer, door die paar complete mafklappers die racistisch moeten zijn is nu alle aandacht weer verschoven.
Nee hoor, dat doet Mercedes zelf heel slim. Als je maar heel lang hetzelfde blijft roepen, gaan mensen het vanzelf geloven.

Toen Max nog in onderzoek was bij de doktoren stuurde Toto al een mailtje naar Masi met iets HEEL belangrijks, daar moest de wedstrijdleiding echt metéén inkijken!!! Dit ging ook over de radio.

Alles om de aandacht van de fout van Hamilton af te leiden. Ze gaan bijna over lijken daar :r
  maandag 19 juli 2021 @ 12:10:20 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200438674
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:05 schreef Evenstar het volgende:
The rivalry continues en nog steeds over de acties is veel gezeur.
Blijft toch wel hangen dit. Pirus overwinning dit voor lewis.
1947-2016
pi_200438679
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar is geen statement voor nodig, het is gewoon niet toegestaan op FOK!, klaar.
Toch komt het heel veel voor op FOK!, ben benieuwd of daarop gereflecteerd wordt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 12:11:58 #156
416575 crew  Evenstar
pi_200438696
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:09 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee hoor, dat doet Mercedes zelf heel slim. Als je maar heel lang hetzelfde blijft roepen, gaan mensen het vanzelf geloven.

Toen Max nog in onderzoek was bij de doktoren stuurde Toto al een mailtje naar Masi met iets HEEL belangrijks, daar moest de wedstrijdleiding echt metéén inkijken!!! Dit ging ook over de radio.

Alles om de aandacht van de fout van Hamilton af te leiden. Ze gaan bijna over lijken daar :r
Dat was echt hilarisch ja.

Dikke crash, rode vlag, nog niet duidelijkheid hoe het met Max ging en Toto had iets te zeuren over banden, via een email... Lol.
pi_200438701
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:04 schreef mcmlxiv het volgende:
Hamilton een onsportieve lul noemen vanwege deze actie, helemaal prima en helemaal waar.

Zijn kleur, zijn cultuur, zijn kleding, zijn persoonlijke assistent erbij trekken “hij was toch anti slavernij “, das nou racistisch
haha okay, ik zie dat mijn slavernij verwijzing kwaad bloed zet, mea culpa
pi_200438720
quote:
14s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Toch komt het heel veel voor op FOK!, ben benieuwd of daarop gereflecteerd wordt.
In welke zin?
pi_200438725
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

In deze draad? Nou ja, ik lees niet alles en post ook zelden in de F1 draad terwijl ik formule 1 en indycar al vanaf de jaren 70 volg.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:13:59 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200438728
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:09 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat is ook hoe desperate Merc is op het moment. Dat ze er nog zo dichtbij zitten is echt een wonder. Max heeft nu 2x een DNF door een crash waar hij anders dik punten had gescoord. Lewis heeft nu 3 keer schijtgeluk dat als hij schade heeft of zoek gereden wordt de race wordt stil gelegd. Alleen in Baku kon hij het niet verzilveren door een fout.
Gewoon op snelheid en in duel is Max en RBR sterker. Naja, dat waren ze. Want het is inmiddels een schade auto als ze niet een nieuw chassis moeten opbouwen.
1947-2016
pi_200438736
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In welke zin?
Nouja, waarom het veel voor komt op FOK!, wat de rol van de organisatie van FOK! is, en of/hoe dat verbeterd kan worden.
pi_200438739
Er wordt sowieso veel te emotioneel op deze crash gereageerd. Ook door de mensen die niet naar huidskleur kijken.

Als ook Hamilton er vanaf geschoten was en direct een DNF achter zijn naam kreeg, ben ik benieuwd of er überhaupt een straf uitgedeeld was
  maandag 19 juli 2021 @ 12:15:51 #163
Niet te kritisch
pi_200438750
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Ach, dit is ook wel weer een hele flauwe generalisatie hoor. Nog even en je gaat roepen dat de Verstappen fanclub een neonazi club is. Het heeft niets te maken met fan zijn van een coureur en welk gedachtegoed daar bij hoort.

Nu ben ik zelf niet bepaald van Arische komaf en ik identificeer me wat dat betreft meer met Hamilton dan met Verstappen, maar ik vind het gedoe van Hamilton op dit onderwerp ook wel wat overdreven. Heel zijn 'from the hood'-act slaat gewoonweg nergens op en is uitermate storend. Het werkt als rode lap op een stier, net als het gedrag van types als Sylvana en die woordenwizard waarvan ik de naam heb verdrongen.

Het probleem in de Formule 1 heeft ook niets met diversiteit te maken, maar met het feit dat racen gewoon een verschrikkelijk dure sport is en de inkomensongelijkheid in het westen (waar de Formule 1 toch haar grootste basis nog heeft) gewoon groot is. Ahmed uit Woensel-West en Stanley uit de Bijlmer hebben gewoon geen geld om in de racerij terecht te komen, want die kunnen niet eens op voetbal als ze de schoenen niet van de gemeente krijgen. Dat is het probleem. En ook in Kongo zal de nieuwe Senna niet zo snel opstaan.

Verder is racisme in de sport niet voorbehouden aan bepaalde supportsgroepen of bepaalde sporten. In elke sport waar mensen van kleur in de minderheid zijn komt het voor. Alleen hebben mensen bij voetbal wat meer het gevoel dat ze anoniem in de groep zijn, waardoor het meeloop-gedrag wat meer naar voren komt. Maar bij tennis is het ook een probleem, zij het wat meer op social media omdat het in de stadions meteen de kop in wordt gedrukt.
pi_200438759
quote:
14s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Open een feedback topic en ga daar je punt maken
  maandag 19 juli 2021 @ 12:16:37 #165
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200438763
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Er wordt sowieso veel te emotioneel op deze crash gereageerd. Ook door de mensen die niet naar huidskleur kijken.

Als ook Hamilton er vanaf geschoten was en direct een DNF achter zijn naam kreeg, ben ik benieuwd of er überhaupt een straf uitgedeeld was
En dan nog beweren mensen dat de stewards niet naar de uitkomst kijken maar naar een actie :')

Sainz: re-entering the track in a dangerous manner: Geen penalty want Alonso week uit :')
pi_200438764
quote:
6s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:53 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat "aapjes" of iemand scheldwoord "neger" noemen niet perse onder racisme valt. Is het ongepast, ja wellicht. Ik geloof alleen nooit zo in de intentie (dus met voorbedachte rade) dat het puur om racisme gaat.

Neger vind ik op zichzelf niet racistisch. Aap hoeft dat ook niet te zijn. Het gaat om de context.

Ik kan mij alleen niet aan de indruk onttrekken dat op social media echt de grootste bagger wordt uitgespuwd en dus heb ik weinig twijfels dat daar ook onversneden racisme tussen zat.
pi_200438772
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nouja, waarom het veel voor komt op FOK!, wat de rol van de organisatie van FOK! is, en of/hoe dat verbeterd kan worden.
Ok, dat lijkt mij iets te ver weg gaan bij F1, meer iets voor Feedback :)
  maandag 19 juli 2021 @ 12:18:00 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200438781
quote:

Dan heeft hij zichzelf er mee en dan is de kous af inderdaad. Hij scheen ook stuk te zijn volgens de verhalen, maar heeft dan het 'geluk' alweer dat de race wordt stilgelegd en ze rustig die ophanging kunnen repareren.
1947-2016
  maandag 19 juli 2021 @ 12:19:00 #169
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200438795
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:12 schreef opreis het volgende:

[..]

haha okay, ik zie dat mijn slavernij verwijzing kwaad bloed zet, mea culpa
Simpel toch? Een dergelijke opmerking zou je zeer waarschijnlijk niet maken bij een blanke coureur, dat maakt het racistisch.

Juist het feit dat mensen ongeacht kleur, sekse, seksuele voorkeuren, religie, enzovoort binnen de wet exact hetzelfde behandeld worden en exact dezelfde dingen mogen en kunnen doen en daarbij geen commentaar krijgen vanwege foute associaties, is de kern van een discriminatie-vrije samenleving.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:21:19 #170
Niet te kritisch
pi_200438817
quote:

De emotie komt vooral voort uit het contrast tussen de straf en de gevolgen voor Verstappen. En dat is natuurlijk volledig te begrijpen. Zo'n straf is bedoeld als punitief en corrigerend instrument en als het die uitwerking niet heeft, dan verliest het zijn nut volledig. Dat kan dan wel volgens de richtlijnen zijn, maar dat maakt de emotie niet vreemd.

Als Hamilton er zelf ook af was geschoten zou hij ook straf hebben gekregen, alleen dan waarschijnlijk alleen op zijn licentie. Was dat niet gebeurd dan was daar ook over geklaagd neem ik aan.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:21:27 #171
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_200438819
quote:

[..]

Want Angela Cullen doet dat onder dwang inderdaad, en voor gratis en onder dreiging van geweld en vrijheidsberoving :')

Zelden zoiets doms gelezen :')

[ Bericht 8% gewijzigd door fathank op 19-07-2021 12:29:38 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_200438831
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Neger vind ik op zichzelf niet racistisch. Aap hoeft dat ook niet te zijn. Het gaat om de context.

Ik kan mij alleen niet aan de indruk onttrekken dat op social media echt de grootste bagger wordt uitgespuwd en dus heb ik weinig twijfels dat daar ook onversneden racisme tussen zat.
Het zal er zeker tussen zitten net zoals die bagger van complotten etc. Maar ja, je kunt social media nu eenmaal niet stoppen. Maar Hamilton heeft die show helemaal niet nodig. En als je dan toch zonodig een statement wil maken staak je de race en pakt in. Dat zou bij voetbal ook vaker moeten gebeuren.

Maar als we al kritiek op de show van Hamilton als racisme gaan zien mag je mij rustig bannen. Soit.
  FOK!fotograaf maandag 19 juli 2021 @ 12:24:20 #173
842 Zorro
Z
pi_200438852
Homderdduzend reacties, 70.000 die de debiele actie afkeuren, 5 die racistisch zijn en waar gaat het over?

Man man man, wat trapt iedereen er makkelijk in.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_200438887
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:16 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Open een feedback topic en ga daar je punt maken
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, dat lijkt mij iets te ver weg gaan bij F1, meer iets voor Feedback :)
Nouja, goed, ook users in dit topic nodig ik uit voor reflectie op dit gebied, maar ik heb weinig illusie dat mijn woorden daarin zin hebben. Als moderator (niet jij uiteraard) zou ik ook niet vervallen in een jammer dat de aandacht verschoven is door een paar mafklappers, maar juist dit aangrijpen om een ander gesprek te voeren.

En Feedback, ja, dat zou ik kunnen doen, dat ik dat niet doe kan ik zelf weer op reflecteren ;)
  maandag 19 juli 2021 @ 12:26:09 #175
Niet te kritisch
pi_200438888
quote:
14s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:21 schreef fathank het volgende:

[..]

Want Angela Cullen doet dat onder dwang inderdaad, en voor gratis :')

Zelden zoiets doms gelezen:')
Nee, vanwege die grote piemel van Hamilton. Want dat is een neger.

En dat is ongelijkheid, want ook Fok! users met een kleine piemel willen een Angela!
  maandag 19 juli 2021 @ 12:27:04 #176
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200438904
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:11 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dat was echt hilarisch ja.

Dikke crash, rode vlag, nog niet duidelijkheid hoe het met Max ging en Toto had iets te zeuren over banden, via een email... Lol.
De fax was kapot
  maandag 19 juli 2021 @ 12:29:50 #177
8783 gbm
Estd. 2001
pi_200438952
quote:
82s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:27 schreef ondeugend het volgende:

[..]

De fax was kapot
Valt me nog mee dat ie niet met Masi in een whatsapp-groep zit... :P
  maandag 19 juli 2021 @ 12:30:37 #178
38114 beantherio
pi_200438962
Als ik Max was zou ik ook een scherpe veroordeling tweeten. Dan weet ie dat ie "moreel" tenminste de bovenliggende persoon is: van de baan gereden worden door iemand en het daar vervolgens ook nog voor opnemen. Hopelijk hebben zijn PR-mensen die kans ook in de gaten.

En voor degenen die een klacht hebben over deze insteek: het is allemaal perceptie. Tegen racisme zijn we (bijna) allemaal maar tegenwoordig gaat het er meer om hoe je dat manifesteert. Dan kun je het spel beter gewoon meespelen en er controle over houden.
pi_200438975
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ach, dit is ook wel weer een hele flauwe generalisatie hoor. Nog even en je gaat roepen dat de Verstappen fanclub een neonazi club is. Het heeft niets te maken met fan zijn van een coureur en welk gedachtegoed daar bij hoort.

Nu ben ik zelf niet bepaald van Arische komaf en ik identificeer me wat dat betreft meer met Hamilton dan met Verstappen, maar ik vind het gedoe van Hamilton op dit onderwerp ook wel wat overdreven. Heel zijn 'from the hood'-act slaat gewoonweg nergens op en is uitermate storend. Het werkt als rode lap op een stier, net als het gedrag van types als Sylvana en die woordenwizard waarvan ik de naam heb verdrongen.

Het probleem in de Formule 1 heeft ook niets met diversiteit te maken, maar met het feit dat racen gewoon een verschrikkelijk dure sport is en de inkomensongelijkheid in het westen (waar de Formule 1 toch haar grootste basis nog heeft) gewoon groot is. Ahmed uit Woensel-West en Stanley uit de Bijlmer hebben gewoon geen geld om in de racerij terecht te komen, want die kunnen niet eens op voetbal als ze de schoenen niet van de gemeente krijgen. Dat is het probleem. En ook in Kongo zal de nieuwe Senna niet zo snel opstaan.

Verder is racisme in de sport niet voorbehouden aan bepaalde supportsgroepen of bepaalde sporten. In elke sport waar mensen van kleur in de minderheid zijn komt het voor. Alleen hebben mensen bij voetbal wat meer het gevoel dat ze anoniem in de groep zijn, waardoor het meeloop-gedrag wat meer naar voren komt. Maar bij tennis is het ook een probleem, zij het wat meer op social media omdat het in de stadions meteen de kop in wordt gedrukt.
Ik denk dat er een verband is tussen de cultuur die gecreëerd word door bijvoorbeeld de toch wel breedgedragen woede op het knielen, en de uiteindelijke uitwassen van racisme die je ziet. Daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen die boos wordt over knielen een racist is, maar zelf zou ik adviseren dat soort acties lekker te laten gaan. De strijd tegen de strijd tegen racisme is een vrij irrelevante, rationeel gezien, dat is toch vooral emotioneel m.i.
pi_200438986
quote:

Als Hamilton een DNF kreeg werd er geen gênant feest na afgeloop gevierd, waarbij er gedaan werd alsof Lewis een GEWELDIGE race heeft gereden en Max op waarde geklopt heeft. Return of the king etc.
Daar is de meeste kritiek over.
Цой жив
  maandag 19 juli 2021 @ 12:35:38 #181
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200439044
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:31 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Als Hamilton een DNF kreeg werd er geen gênant feest na afgeloop gevierd, waarbij er gedaan werd alsof Lewis een GEWELDIGE race heeft gereden en Max op waarde geklopt heeft. Return of the king etc.
Return of the king… Hij staat nog steeds tweede in het klassement, _O-
  maandag 19 juli 2021 @ 12:36:57 #182
Niet te kritisch
pi_200439070
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik denk dat er een verband is tussen de cultuur die gecreëerd word door bijvoorbeeld de toch wel breedgedragen woede op het knielen, en de uiteindelijke uitwassen van racisme die je ziet. Daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen die boos wordt over knielen een racist is, maar zelf zou ik adviseren dat soort acties lekker te laten gaan. De strijd tegen de strijd tegen racisme is een vrij irrelevante, rationeel gezien, dat is toch vooral emotioneel m.i.
Die woede over het knielen vind ik wel meevallen. In Amerika was dat toch vooral een dingetje door Trump.

Als je het dan beperkt tot de Formule 1 zie ik daar weinig woede over. Wel wat onbegrip en de keuze van een aantal coureurs om daar niet aan mee te doen. En dat snap ik prima, ik vind het een onnodig gebaar. Als Hamilton dat wil doen, prima, maar zijn gezeur er over en ook de opmerkingen destijds van zijn kant over rijders die niet meededen zijn niet nodig. Op het moment dat je verplichting of peer pressure in gaat zetten om mee te gaan in dat soort symbolen, dan zijn ze niet alleen per direct niet meer nuttig, ze werken dan zelfs averechts.

Elke vorm van polarisatie zorgt voor meer polarisatie, waardoor mensen die neutraal zijn een hoek gaan kiezen. Daarmee schiet je jezelf in de voet en dat is iets dat diversiteitsdrammers, ook al ben ik het inhoudelijk vaak met ze eens, maar niet willen begrijpen.

Veel van dat soort types hebben hun identiteit en missie verbonden aan het doel, maar werken uiteindelijk hun eigen doel alleen maar tegen omdat ze mensen tegen zich in het harnas jagen. Helaas merken ze dat maar zelden, omdat ze vanuit hun eigen bubbel met gelijkgezinden zoveel lof krijgen.
pi_200439136
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Return of the king… Hij staat nog steeds tweede in het klassement, _O-
Met een afgeschreven bolide in de budgetcap heeft mentaal Hamilton nu voor zijn doen de overhand. Wat dat ook inhoudt verder ;)
pi_200439141
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:31 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Klopt. Max zit niet zo in mekaar.
pi_200439152
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:30 schreef beantherio het volgende:
Als ik Max was zou ik ook een scherpe veroordeling tweeten. Dan weet ie dat ie "moreel" tenminste de bovenliggende persoon is: van de baan gereden worden door iemand en het daar vervolgens ook nog voor opnemen. Hopelijk hebben zijn PR-mensen die kans ook in de gaten.

En voor degenen die een klacht hebben over deze insteek: het is allemaal perceptie. Tegen racisme zijn we (bijna) allemaal maar tegenwoordig gaat het er meer om hoe je dat manifesteert. Dan kun je het spel beter gewoon meespelen en er controle over houden.
Totaal niet mee eens. Dat is niet Max, hij doet ook al een jaar niet mee in dat knielen voor de wedstrijd. Dat maakt hem geen racist.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:43:41 #186
37887 Dauthi
Progressive
pi_200439170
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Die woede over het knielen vind ik wel meevallen. In Amerika was dat toch vooral een dingetje door Trump.

Als je het dan beperkt tot de Formule 1 zie ik daar weinig woede over. Wel wat onbegrip en de keuze van een aantal coureurs om daar niet aan mee te doen. En dat snap ik prima, ik vind het een onnodig gebaar. Als Hamilton dat wil doen, prima, maar zijn gezeur er over en ook de opmerkingen destijds van zijn kant over rijders die niet meededen zijn niet nodig. Op het moment dat je verplichting of peer pressure in gaat zetten om mee te gaan in dat soort symbolen, dan zijn ze niet alleen per direct niet meer nuttig, ze werken dan zelfs averechts.

Elke vorm van polarisatie zorgt voor meer polarisatie, waardoor mensen die neutraal zijn een hoek gaan kiezen. Daarmee schiet je jezelf in de voet en dat is iets dat diversiteitsdrammers, ook al ben ik het inhoudelijk vaak met ze eens, maar niet willen begrijpen.

Veel van dat soort types hebben hun identiteit en missie verbonden aan het doel, maar werken uiteindelijk hun eigen doel alleen maar tegen omdat ze mensen tegen zich in het harnas jagen. Helaas merken ze dat maar zelden, omdat ze vanuit hun eigen bubbel met gelijkgezinden zoveel lof krijgen.
Waardoor hun missie en doel dus blijven bestaan en daarmee dus ook hun gekozen carrière, inkomsten, en aandacht blijven bestaan.

Een leuk voorbeeld is de column van Ronald Plasterk afgelopen week over de Groenen in België. Die willen klimaatverandering bestrijden, België produceert 40% van zijn elektriciteit CO2 vrij, dankzij kerncentrales. En de groenen willen binnen 10 jaar die kerncentrales vervangen voor gascentrales 8)7
pi_200439181
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Simpel toch? Een dergelijke opmerking zou je zeer waarschijnlijk niet maken bij een blanke coureur, dat maakt het racistisch.

Juist het feit dat mensen ongeacht kleur, sekse, seksuele voorkeuren, religie, enzovoort binnen de wet exact hetzelfde behandeld worden en exact dezelfde dingen mogen en kunnen doen en daarbij geen commentaar krijgen vanwege foute associaties, is de kern van een discriminatie-vrije samenleving.
o ja wel hoor.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 juli 2021 @ 12:44:54 #188
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200439190
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:41 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Met een afgeschreven bolide in de budgetcap heeft mentaal Hamilton nu voor zijn doen de overhand. Wat dat ook inhoudt verder ;)
Aan de andere kant: RB moet nu een hele nieuwe auto opbouwen, met nieuwe items erop. Dus mogelijk voordeel welke er voor kan zorgen dat Max weer ham het snot voor zijn ogen kan rijden.
En Perez een suggestie geven dat hij ham in Zandvoort op zo'n zelfde manier eraf moet tetsen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200439202
twitter

Er worden prachtige vragen gesteld :')
  maandag 19 juli 2021 @ 12:45:46 #190
38114 beantherio
pi_200439205
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:42 schreef opreis het volgende:

[..]

Totaal niet mee eens. Dat is niet Max, hij doet ook al een jaar niet mee in dat knielen voor de wedstrijd. Dat maakt hem geen racist.
Dat is feitelijk wat ik dus zeg: het gaat niet over racisme maar enkel over het beeld dat neergezet wordt.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:50:04 #191
38114 beantherio
pi_200439270
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:45 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Echt 0,0 kritisch. :{w
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 juli 2021 @ 12:52:41 #192
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200439310
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

Echt 0,0 kritisch. :{w
Wat had je dat verwacht? :')
  maandag 19 juli 2021 @ 12:53:54 #193
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_200439322
quote:
[ twitter ]

Ik zou vragen: How does it feel to celebrate like you've won the Championship, while shunting your biggest component of the track? Does it make you guys feel proud? :')
pi_200439323
Tja de internationale pers op de UK( zijn neutraal) na geven Hamilton de schuld maar vinden het wel weer prima omdat het wk wel spannend blijft door die actie.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:56:03 #195
37887 Dauthi
Progressive
pi_200439342
quote:

[..]

Uiteraard, maar wie haat zaait, zal haat oogsten.
pi_200439345
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:53 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ik zou vragen: How does it feel to celebrate like you've won the Championship, while shunting your biggest component of the track? Does it make you guys feel proud? :')
Die vraag komt echt niet door de screening.
pi_200439383
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Aan de andere kant: RB moet nu een hele nieuwe auto opbouwen, met nieuwe items erop. Dus mogelijk voordeel welke er voor kan zorgen dat Max weer ham het snot voor zijn ogen kan rijden.
En Perez een suggestie geven dat hij ham in Zandvoort op zo'n zelfde manier eraf moet tetsen.
Hij gaat zo goed als zeker een gridstraf krijgen later dit seizoen door wisselen onderdelen. Bye bye voordeel. Niet zo naiëf zijn. Kijk naar het wrak en je weet genoeg.
pi_200439386
Oef, ik weet niet wat ik moet vragen zeg.

• What do you think is the difference between banger racing and Formula 1?
• Can you spare some money for repairing a slightly damaged Formula 1 car of one of your competitors?
• How do you rate exuberant celebrations in the event that your driver helped a competitor into the hospital?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 juli 2021 @ 13:01:01 #199
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200439400
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:59 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Hij gaat zo goed als zeker een gridstraf krijgen later dit seizoen door wisselen onderdelen. Bye bye voordeel. Niet zo naiëf zijn. Kijk naar het wrak en je weet genoeg.
Geef mij die glazen bol even als je wil. Wil de winnende lotto getallen weten. :)
  maandag 19 juli 2021 @ 13:06:58 #200
147172 THEFXR
Alpha Bear
  maandag 19 juli 2021 @ 13:10:10 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200439516
pi_200439556
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:10 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Valt me nog mee dat hij die paraplu zelf vasthoudt.
pi_200439575
Hamilton was volledig buiten adem toen hij geïnterviewd werd nadat hij zijn 'overwinning' met zijn fans gevierd had.
Jongens als Verstappen nemen het trainen heel serieus en ogen een stuk fitter na een race.
pi_200439602
quote:
Zegt een paar rare, maar ook een paar ware dingen.

Die diskwalificatie is wel iets waar over nagedacht moet worden. Want als je op deze manier je grootste concurrent kunt uitschakelen en alsnog met de winst er vandoor kunt gaan. Dan ga je rare dingen creëren.
In een voetbalwedstrijd was dit natuurlijk gewoon een rode kaart, maar ja, het is geen voetbalwedstrijd :9

Maar dat hij (Hamilton) een beetje radeloos was in deze actie, dat leek me duidelijk.
pi_200439634
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:15 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Zegt een paar rare, maar ook een paar ware dingen.

Die diskwalificatie is wel iets waar over nagedacht moet worden. Want als je op deze manier je grootste concurrent kunt uitschakelen en alsnog met de winst er vandoor kunt gaan. Dan ga je rare dingen creëren.
In een voetbalwedstrijd was dit natuurlijk gewoon een rode kaart, maar ja, het is geen voetbalwedstrijd :9

Maar dat hij (Hamilton) een beetje radeloos was in deze actie, dat leek me duidelijk.
Mercedes heeft gewoon volop kunnen profiteren van Verstappen's uitschakeling.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 juli 2021 @ 13:22:46 #206
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200439693
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:12 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Moet wel. Alleen de coureurs mogen daar staan.
pi_200439727
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:12 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Hij lijkt hier op zo'n rijke en verwende freule die je op schilderijen ziet uit de 18e en 19e eeuw. Ik zou me kapot schamen om naast zo'n diva te staan.
pi_200439787
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:18 schreef Nia het volgende:

[..]

Mercedes heeft gewoon volop kunnen profiteren van Verstappen's uitschakeling.
Daarom was een "rode kaart" op z'n plek. 10 seconden tijdstraf is niet eens een tik op de vingers als je alsnog met de winst ervandoor kunt gaan.
Laatst was er een fietser in een tour geschorst voor 4 maanden (negen maanden zelfs) omdat ie een tikje gaf tegen zijn tegenstander en deze flink uitschakelde. Enige "voordeel" wat Hamilton heeft is dat het niet duidelijk genoeg is dat het met opzet was.
  maandag 19 juli 2021 @ 13:37:01 #209
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_200439889
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die vraag komt echt niet door de screening.
Dat weet ik wel zeker idd. :')
  maandag 19 juli 2021 @ 13:42:02 #210
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200439964
Ik kan hem zelf niet luisteren, maar hier zit een stuk boardradio in die sportiviteit van team taxi benadrukt lees ik.
pi_200439979
Er zijn twee strafpunten 'penalty points' uitgedeeld aan Hamilton voor het incident.
2 punten. Dus 't kan nog vijf keer gebeuren.
pi_200439982
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:37 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker idd. :')
Aan de andere kant, dat soort vragen komen nooit door de screening, of dat nu dit weekend of een ander betreft, het is natuurlijk een PR dingetje en niet bedoeld om kritische vragen te stellen.
pi_200440018
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er zijn twee strafpunten 'penalty points' uitgedeeld aan Hamilton voor het incident.
2 punten. Dus 't kan nog vijf keer gebeuren.
Dat is standaard bij een 10 seconden penalty.
  maandag 19 juli 2021 @ 13:46:40 #214
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_200440019
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Aan de andere kant, dat soort vragen komen nooit door de screening, of dat nu dit weekend of een ander betreft, het is natuurlijk een PR dingetje en niet bedoeld om kritische vragen te stellen.
Klopt, het was ook meer bedoeld als geintje. Zo'n vraag stellen in het echt hoef je niet te doen natuurlijk. Dit zijn idd PR dingetjes waarbij kritiek niet geduld wordt. Zou wel mooi zijn als een journalist zo'n soort vraag gewoon eens bij een persco zou stellen. Hehehe.
pi_200440042
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:46 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Klopt, het was ook meer bedoeld als geintje. Zo'n vraag stellen in het echt hoef je niet te doen natuurlijk. Dit zijn idd PR dingetjes waarbij kritiek niet geduld wordt. Zou wel mooi zijn als een journalist zo'n soort vraag gewoon eens bij een persco zou stellen. Hehehe.
Hm ja, als je het fimpje van gisteren terugkijkt van Sky met het interview tussen Horner en die Ted van Sky dan zie je dat Ted geen idee heeft hoe hij moet omgaan met wat Horner zegt daar laat staan dat hij kritische vragen stelde.
  maandag 19 juli 2021 @ 13:52:40 #216
Niet te kritisch
pi_200440082
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm ja, als je het fimpje van gisteren terugkijkt van Sky met het interview tussen Horner en die Ted van Sky dan zie je dat Ted geen idee heeft hoe hij moet omgaan met wat Horner zegt daar laat staan dat hij kritische vragen stelde.
Dat was echt overduidelijk dat daar twee mensen stonden die een totaal ander incident hadden gezien. Ted vond het duidelijk een race-incident en Horner een aanslag.

Ted was met stomheid geslagen door de beheerste felheid van Horner, die daar echt heel netjes bleef maar wel heel duidelijk. Net als overigens in zijn gesprek met Masi.
pi_200440095
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:29 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Daarom was een "rode kaart" op z'n plek. 10 seconden tijdstraf is niet eens een tik op de vingers als je alsnog met de winst ervandoor kunt gaan.
Laatst was er een fietser in een tour geschorst voor 4 maanden (negen maanden zelfs) omdat ie een tikje gaf tegen zijn tegenstander en deze flink uitschakelde. Enige "voordeel" wat Hamilton heeft is dat het niet duidelijk genoeg is dat het met opzet was.
In de F1 is daar nooit sprake van(diskwalificatie). En opzet zal het zeker niet geweest zijn. Iedereen maakt die fouten.

Helaas profiteert Hamilton en ook Merc. enorm van die fout. Zeker ook om het constructeur kampioenschap verlies je nu punten. Maar het is zoals het is. Straks in Hongarije weer de draad op pakken en doorgaan. Het is te hopen dat Max fit is. En anders Norris maar steunen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 juli 2021 @ 13:54:05 #218
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200440099
quote:

[..]

Link toevallig?
pi_200440107
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat was echt overduidelijk dat daar twee mensen stonden die een totaal ander incident hadden gezien. Ted vond het duidelijk een race-incident en Horner een aanslag.

Ted was met stomheid geslagen door de beheerste felheid van Horner, die daar echt heel netjes bleef maar wel heel duidelijk. Net als overigens in zijn gesprek met Masi.
Ja, ik vond ook dat Horner het uitstekend verwoordde wat hij dacht en voelde. Los van het feit of hij gelijk had, overigens, het was beheerst en duidelijk zonder schoppen of oneigenlijke argumenten.
pi_200440122
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Link toevallig?
Sorry, het stond in een van de topics hier en ik heb het niet gebookmarked, dit artikel geeft de inhoud weer:

https://talksport.com/spo(...)rash-max-verstappen/
  maandag 19 juli 2021 @ 13:58:44 #221
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200440150
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sorry, het stond in een van de topics hier en ik heb het niet gebookmarked, dit artikel geeft de inhoud weer:

https://talksport.com/spo(...)rash-max-verstappen/
Je moet het eens omdraaien. Wat als dit Hamilton was overkomen.

De Mercedes pitbox was letterlijk ontploft van woede. Hoe durft iemand zulke gevaarlijke acties uit te halen - poging tot moord! Je hoort het Toto zo zeggen :')
pi_200440162
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

In de F1 is daar nooit sprake van(diskwalificatie). En opzet zal het zeker niet geweest zijn. Iedereen maakt die fouten.

Helaas profiteert Hamilton en ook Merc. enorm van die fout. Zeker ook om het constructeur kampioenschap verlies je nu punten. Maar het is zoals het is. Straks in Hongarije weer de draad op pakken en doorgaan. Het is te hopen dat Max fit is. En anders Norris maar steunen.
Dat maakt dit ook frustrerend. Als ze er nou allebei waren afgevlogen dan was het nog te accepteren geweest (en de race een stuk leuker).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_200440175
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

De Mercedes pitbox was letterlijk ontploft van woede.
Ja. En Wolff had hetzelfde gereageerd, vermoed ik. En dan was het ineens geen racing incident geweest.

Wat ik niet sterk vind is het totale gebrek aan spijt of erkenning van de gemaakte fout terwijl Max in het verleden altijd wel gewoon toegegeven heeft fout gezeten te hebben en dat ik meermaals Horner zijn rijders de maat heb horen nemen als ze liepen te kloten.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:01:13 #224
Niet te kritisch
pi_200440181
quote:

[..]

De Mercedes pitbox was letterlijk ontploft van woede. Hoe durft iemand zulke gevaarlijke acties uit te halen - poging tot moord! Je hoort het Toto zo zeggen :')
En dan had de FIA uit angst voor Mercedes wel flink straf uitgedeeld denk je?
pi_200440182
quote:

[..]

En niet te vergeten alle Hamiltonfans die per direct de superlicentie van Verstappen hadden willen zien ingenomen, want dan was het weer typisch 'Crashstappen' gedrag die roekeloos rijdt, terwijl in mijn ogen vooraan Lewis nog de enige is geweest die acties heeft geplaatst die niet kunnen dit seizoen.
pi_200440191
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat verwacht ik niet.
pi_200440198
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

En niet te vergeten alle Hamiltonfans die per direct de superlicentie van Verstappen hadden willen zien ingenomen, want dan was het weer typisch 'Crashstappen' gedrag die roekeloos rijdt, terwijl in mijn ogen vooraan Lewis nog de enige is geweest die acties heeft geplaatst die niet kunnen dit seizoen.
Dat verhaal hoor je nu van Engelse fans ook, overigens.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:02:30 #228
Niet te kritisch
pi_200440199
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. En Wolff had hetzelfde gereageerd, vermoed ik. En dan was het ineens geen racing incident geweest.

Wat ik niet sterk vind is het totale gebrek aan spijt of erkenning van de gemaakte fout terwijl Max in het verleden altijd wel gewoon toegegeven heeft fout gezeten te hebben en dat ik meermaals Horner zijn rijders de maat heb horen nemen als ze liepen te kloten.
Dit is wel een ding. Grote kampioenen kennen zelfreflectie. Dat mis ik bij Hamilton volledig.

Ik heb Schumacher ook wel eens met een valse glimlach horen zeggen dat hij niet zo netjes was geweest. Geen spijt, maar wel zelfreflectie.
pi_200440212
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat verhaal hoor je nu van Engelse fans ook, overigens.
Je bedoelt al die mensen die geen verstand hebben van F1 en bij een crash automatisch in de Pavlovreflex 'Verstappen betrokken, dus schuldig' schieten? :P
pi_200440218
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dit is wel een ding. Grote kampioenen kennen zelfreflectie. Dat mis ik bij Hamilton volledig.

Ik heb Schumacher ook wel eens met een valse glimlach horen zeggen dat hij niet zo netjes was geweest. Geen spijt, maar wel zelfreflectie.
Met kritiek gaat men bij Mercedes blijkbaar niet erg goed om, voorheen wonnen ze alles en dan kun je dat allemaal onder het zand schuiven en houden, als het niet meer zo lekker gaat dan zie je dus heel snel de lelijke kanten.
Zie het commentaar van Hamilton na Monaco toen volgens hem het team ineens shit was.
pi_200440219
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat maakt dit ook frustrerend. Als ze er nou allebei waren afgevlogen dan was het nog te accepteren geweest (en de race een stuk leuker).
Uiteraard. Maar als je alsnog straks Merc. weet te verslaan dan is die wk titel des te mooier. Zo denk ik dan maar. Ik ben niet echt een Max fan maar omdat het een Nederlander is heb ik wel een vorm van een sympathie. Ik wil toch eenmaal in mijn leven meemaken dat een Nederlander die wk titel binnenharkt. Daarna is wat mij betreft Norris aan de beurt. :)
pi_200440225
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je bedoelt al die mensen die geen verstand hebben van F1 en bij een crash automatisch in de Pavlovreflex 'Verstappen betrokken, dus schuldig' schieten? :P
Nee, niet alleen die figuren, helaas.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:07:48 #233
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200440264
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Geen idee.
De straffen van de stewards is geen peil op te trekken aangezien de uitkomst soms wel en soms geen invloed heeft op de straf.

Ik vraag me wel af (puur uit interesse) waar ze zoveel tijd voor nodig hebben gehad. De schuldvraag, de straf?
Hebben ze iemand gesproken? Hamilton was beschikbaar :+

[ Bericht 17% gewijzigd door daNpy op 19-07-2021 14:21:12 ]
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 14:11:39 #234
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_200440312
Jammer van het statement van Horner/Red Bull Racing over racisme.

Niet hun schuld dat er gekken rondlopen op internet.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_200440349
  maandag 19 juli 2021 @ 14:17:14 #236
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200440369
quote:
Keer of vier sinds half negen vanochtend.
Maar maakt het niet minder zuur.
pi_200440377
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Keer of vier sinds half negen vanochtend.
Maar maakt het niet minder zuur.
Oh nee, juist extra.
pi_200440410
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh nee, juist extra.
Wel de vraag of het waar is wat ze zeggen uiteraard
  maandag 19 juli 2021 @ 14:21:48 #239
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_200440427
quote:
Daar heb ik trouwens ook nog mijn twijfels bij of het wel zo ernstig was. Dit lijkt mij meer op damagecontrol. "Nou, wij lagen er ook bijna uit hoor, echt waar" als de schade echt ernstig was kun je dat niet met wat lijm en ductape fixen in die 20 minuten dat er code rood was.
pi_200440428
quote:
[ twitter ]

"why Lewis wanted to kill Max?"
  Official ESF Kreviewer maandag 19 juli 2021 @ 14:22:05 #241
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200440430
Leek me allemaal wel duidelijk:

Race incident. Hamilton raakte iets vd lijn, remde te laat, liet hem staan. Raakte Max, ongeluk. Schuld HAM.
Krijgt een straf en dat is prima. Zo werkt dat nou eenmaal, of het nou rechtvaardig voelt of niet. Meer zat er niet in als je naar vergelijkbare incidenten kijkt.
Als het 2 bochten ervoor was gebeurd toen Max de binnenlijn koos, was het precies andersom net zo geweest.

Beetje jammer dat Hamgod na de wedstrijd zo raar deed en zijn schuld niet erkende. Dat slaat natuurlijk nergens op en veroorzaakt deze shitstorm.
pi_200440434
Ben ik de enige die het een klein beetje Max zijn eigen schuld vind?

Moderator maandag 19 juli 2021 @ 14:23:05 #243
pi_200440438
quote:
5s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:22 schreef Alpha0 het volgende:

Nee :)
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 19 juli 2021 @ 14:23:37 #244
37887 Dauthi
Progressive
pi_200440447
quote:

Ga maar naar een Engels forum, hier zit je fout net als het F1 youtube channel.
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 14:24:53 #245
pi_200440471
Heb sterk het vermoeden dat als de rollen tussen de twee waren omgedraaid dat men het hier een race-incident had verklaard
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_200440478
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:23 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ga maar naar een Engels forum, hier zit je fout net als het F1 youtube channel.
Beetje onzin, natuurlijk. De meesten hier, en de stewards van de FIA, vinden dat Hamilton fout zat. De Hamilton fans zeggen van niet. Soit, dat mag.
pi_200440481
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mja, Horner had waarschijnlijk ook anders gereageerd als dit een gevecht tussen Bottas en Perez om plek 4 was geweest. Het is wel makkelijk om een "wat als-situatie" maar 1 kant op uit te leggen.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:26:52 #248
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_200440504
quote:

Nee hoor, kijk maar op de Britse racefora.
  Official ESF Kreviewer maandag 19 juli 2021 @ 14:27:17 #249
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200440511
quote:

Ze lieten hem allebei staan, alleen Max lag voor. Ze wilden allebei niet wijken. Dit is gewoon de schuld van Hamilton, maar had voorkomen kunnen worden als 1 van beide een beetje inhield. Ik zeg 90HAM/10MAX.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:28:12 #250
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200440526
quote:
10s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb sterk het vermoeden dat als de rollen tussen de twee waren omgedraaid dat men het hier een race-incident had verklaard
Max racet de laatste tijd erg clean en Hamilton was hem voorbij, waarna Max weer voorbij kwam. Het kan dus wel. Max heeft ook met Ricciardo mooi geracet waarbij ze samen hebben bewezen dat je prima met zijn 2 door bochten kan gaan zonder te rammen. Hamilton laat de laatste tijd echt wel wat anders zien. Ook in Imola was zijn actie waarbij hij gelukkig niemand raakte, veel te wild. Dankzij de rode vlag werd ijn stommiteit wederom niet afgestraft en kwam die met een P2 nog weg ook.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 14:28:34 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200440529
quote:
Nee. Ondersturend in een kansloze plek iemand van de baan rammen wordt hier altijd afgekeurd. Zie ook Verstappen in België 2018.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Official ESF Kreviewer maandag 19 juli 2021 @ 14:29:13 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200440538
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:28 schreef daNpy het volgende:
Max heeft ook met Ricciardo mooi geracet waarbij ze samen hebben bewezen dat je prima met zijn 2 door bochten kan gaan zonder te rammen.
Baku.
pi_200440545
Wat we nu hebben gezien is een Hamilton die moet vechten voor de overwinning.
En dat betekent ook dat die meer risico's moet nemen.

Hetzelfde hebben wij Max de eerste paar jaar van zijn carrière ook zien doen.
Niet de beste auto, en toch willen winnen.
Dan krijg je af en toe van die kamikaze acties.
pi_200440552
quote:
81s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

Baku.
En daar krijgen de heren allebei zwaar voor op hun kloten van de baas. En moeten ze zich in Milton Keynes bij het personeel geen verontschuldigen voor hun gedrag.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:30:26 #255
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200440555
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:29 schreef GM78 het volgende:

En wie is door Max met 200+ de vangrail in gestuurd dan?
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 14:30:28 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200440556
quote:
14s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ze lieten hem allebei staan, alleen Max lag voor. Ze wilden allebei niet wijken. Dit is gewoon de schuld van Hamilton, maar had voorkomen kunnen worden als 1 van beide een beetje inhield. Ik zeg 90HAM/10MAX.
Max was de baan geraakt als hij meer ruimte had gelaten. Het is een bocht die volgas genomen wordt, dan kan je geen andere lijnen nemen. Daarom kwam Leclerc er ook voorbij, zelfs van heel ver weg.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200440566
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:29 schreef GM78 het volgende:

Al 3 jaar niets van gezien bij Verstappen terwijl Hamilton er tot 3 keer toe een RedBull afkegeld. Het is maar wat je wil zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2021 14:31:41 ]
  maandag 19 juli 2021 @ 14:31:20 #258
37887 Dauthi
Progressive
pi_200440567
quote:
Vanaf nu zeker... ~O>
  maandag 19 juli 2021 @ 14:31:31 #259
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200440571
Fotos in de OP zeggen genoeg, rookie mistake van Hamilton.
Verder veel te laag gestraft.
  Official ESF Kreviewer maandag 19 juli 2021 @ 14:32:07 #260
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200440581
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En daar krijgen de heren allebei zwaar voor op hun kloten van de baas. En moeten ze zich in Milton Keynes bij het personeel geen verontschuldigen voor hun gedrag.
Dat weet ik. Maar ze hebben dus niet alleen bewezen dat ze mooi kunnen racen en samen door de bocht kunnen. Ze hebben ook bewezen dat een klein inschattingsfoutje onderling tot ellende kan leiden. Dat is alles wat ik zei.
pi_200440584
quote:

[..]

Max racet de laatste tijd erg clean en Hamilton was hem voorbij, waarna Max weer voorbij kwam. Het kan dus wel. Max heeft ook met Ricciardo mooi geracet waarbij ze samen hebben bewezen dat je prima met zijn 2 door bochten kan gaan zonder te rammen. Hamilton laat de laatste tijd echt wel wat anders zien. Ook in Imola was zijn actie waarbij hij gelukkig niemand raakte, veel te wild. Dankzij de rode vlag werd ijn stommiteit wederom niet afgestraft en kwam die met een P2 nog weg ook.
In Imola had Hamilton ook alle geluk van de wereld door een rode vlag situatie. Kon zich daardoor ontdoen van een ronde achterstand.
pi_200440588
quote:
81s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

Baku.
En Hongarije nog een keertje
  maandag 19 juli 2021 @ 14:33:00 #263
37887 Dauthi
Progressive
pi_200440597
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Beetje onzin, natuurlijk. De meesten hier, en de stewards van de FIA, vinden dat Hamilton fout zat. De Hamilton fans zeggen van niet. Soit, dat mag.
Tuurlijk, dit was echter een trollerig vraagstelling na 22 threads over deze race...
  Official ESF Kreviewer maandag 19 juli 2021 @ 14:33:13 #264
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200440602
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Max was de baan geraakt als hij meer ruimte had gelaten. Het is een bocht die volgas genomen wordt, dan kan je geen andere lijnen nemen. Daarom kwam Leclerc er ook voorbij, zelfs van heel ver weg.
Max had minder extreem kunnen blocken vóór de bocht en zijn lijn kunnen houden. dan had Ham iets normaler de bocht kunnen houden. Het was niet de schuld van Max dit. Maar hij had het kunnen voorkomen. Dat is alleen niet zijn stijl.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 14:33:16 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200440603
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Waar Verstappen terecht als schuldige werd aangewezen en 10s straf kreeg.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 19 juli 2021 @ 14:33:27 #266
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200440607
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Al 3 jaar niets van gezien bij Verstappen terwijl Hamilton er tot 3 keer toe een RedBull afkegeld. Het is maar wat je wil zien.
Die tegen Albon in Brazilie was ook voor p1 toen toch?

Hamilton was toen uiteindelijk ook alsnog 4e/5e.
pi_200440608
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat was puur Max. En die nam ook de schuld op zich en gaf dat ronduit toe. Daar zit ook een verschil.

Hamilton is verdomd slecht in het accepteren van verlies, het hele seizoen is hij al zaken aan het roepen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2021 14:34:51 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 14:34:14 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200440622
quote:
4s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Max had minder extreem kunnen blocken vóór de bocht en zijn lijn kunnen houden. dan had Ham iets normaler de bocht kunnen houden. Het was niet de schuld van Max dit. Maar hij had het kunnen voorkomen. Dat is alleen niet zijn stijl.
Hij blockte niet, Hamilton had alle ruimte. Het enige wat Max deed was gewoon de bocht nemen zonder in de banden te eindigen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 19 juli 2021 @ 14:35:13 #269
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200440645
quote:

[..]

Kom, Hamilton had zelfs niet eens de bocht gehaald als Max compleet aan de buitenkant had gezeten.

Hij miste de bocht echt compleet, wat ook duidelijk terug te zien is aan de acties op Leclerc en mindere mate Norris.
pi_200440648
quote:
6s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:33 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Die tegen Albon in Brazilie was ook voor p1 toen toch?

Hamilton was toen uiteindelijk ook alsnog 4e/5e.
Nee, toen reed Max vooraan, Albon was wel op weg naar plek 2
  Official ESF Kreviewer maandag 19 juli 2021 @ 14:36:53 #271
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200440677
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij blockte niet, Hamilton had alle ruimte. Het enige wat Max deed was gewoon de bocht nemen zonder in de banden te eindigen.
Hij dwong Ham toch echt naar rechts voor de bocht en ging toen weer naar buiten om de bocht te nemen. Als hij dat niet had gedaan, was hij gewoon ingehaald. Ik snap het wel vanuit zijn positie, maar daardoor kwam Ham wel kut op die bocht af en besloot toen volgas door te jakkeren ipv gas terug te nemen.

Het was gewoon de schuld van Ham. Max had het kunnen voorkomen, maar Ham had het veel eenvoudiger kunnen voorkomen. vandaar de 90/10.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:37:01 #272
37887 Dauthi
Progressive
pi_200440680
quote:

[..]

Hoe bedoel je de situatie omdraaien en de schuld schuiven in de schoenen van het slachtoffer.

"Wanneer je geen kort rokje draagt, kan je voorkomen dat je verkracht wordt"...
:r
pi_200440682
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar Verstappen terecht als schuldige werd aangewezen en 10s straf kreeg.
Maar daar ging het niet om toch? Het ging erom dat er werd gezegd dat er altijd clean geracet werd tussen Max en Riccardo
pi_200440702
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat was puur Max. En die nam ook de schuld op zich en gaf dat ronduit toe. Daar zit ook een verschil.
Het is natuurlijk wel zo dat die 10 sec. voor een team als Merc. en RBR geen straffen zijn. Zeker niet als die 10sec bij een reguliere pitstop mogen plaats vinden.
pi_200440705
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:37 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Hoe bedoel je de situatie omdraaien en de schuld schuiven in de schoenen van het slachtoffer.

"Wanneer je geen kort rokje draagt, kan je voorkomen dat je verkracht wordt"...
:r
Ja, inderdaad, laten we de opmerking belachelijk maken met een onzinnige vergelijking!
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 14:38:50 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200440714
quote:
5s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hij dwong Ham toch echt naar rechts voor de bocht en ging toen weer naar buiten om de bocht te nemen. Als hij dat niet had gedaan, was hij gewoon ingehaald. Ik snap het wel vanuit zijn positie, maar daardoor kwam Ham wel kut op die bocht af en besloot toen volgas door te jakkeren ipv gas terug te nemen.

Het was gewoon de schuld van Ham. Max had het kunnen voorkomen, maar Ham had het veel eenvoudiger kunnen voorkomen. vandaar de 90/10.
Nee, hij wilde de binnenkant blocken voor Hamilton daar zat. Toen dat mislukte, week ie weer uit naar links om de buitenbocht te kunnen nemen. Je kan iemand niet de schuld geven van niet de rode loper uitrollen als iemand er met een voorvleugel net naast zit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Official ESF Kreviewer maandag 19 juli 2021 @ 14:39:04 #277
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200440722
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:37 schreef Dauthi het volgende:
het slachtoffer.
Lees anders het oordeel van de FIA nog even. :')

Man man man. Je bent wel een beetje blind-geil op Max als je niet ziet dat dit een race-incident was waar 2 partijen anders hadden kunnen reageren op de situatie.
pi_200440728
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat die 10 sec. voor een team als Merc. en RBR geen straffen zijn. Zeker niet als die 10sec bij een reguliere pitstop mogen plaats vinden.
Klopt, een stop and go was passender geweest vond ik.
pi_200440732
Regeltechnisch gaat er toch iets mis als je ook nog een gridstraf krijgt als de motor niet te redden blijkt te zijn er je daarom later in het seizoen een motor tekort komt.
pi_200440739
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Inderdaad.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 14:40:35 #281
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200440752
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:37 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar daar ging het niet om toch? Het ging erom dat er werd gezegd dat er altijd clean geracet werd tussen Max en Riccardo
Er werd altijd clean geracet, Max maakte gewoon een fout hier net zoals dat Hamilton gisteren een fout maakte. Max gaf het alleen ook toe achteraf.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 14:41:01 #282
pi_200440761
quote:

[..]

"erg clean"? Spanje bocht 1 vergeten?

En op Imola was het nogal brutaal van Max natuurlijk.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 19 juli 2021 @ 14:41:16 #283
37887 Dauthi
Progressive
pi_200440765
quote:
14s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

Lees anders het oordeel van de FIA nog even. :')

Man man man. Je bent wel een beetje blind-geil op Max als je niet ziet dat dit een race-incident was waar 2 partijen anders hadden kunnen reageren op de situatie.
Max hoeft niet anders te reageren. Hij zit er voor, en zit op de racelijn.
Het is 100% Hamiltons schuld en omdat het Copse is had hij Max dood kunnen rijden.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:41:30 #284
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200440770
quote:

Ja, hij reed aan kop en Hamilton deed onmogelijke aanvallen. Zeker in combinatie met Hamilton’s opmerking zaterdag op de kar. Dat het in de eerste ronde moest gebeuren.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:41:51 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200440781
quote:
5s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar ze hebben dus niet alleen bewezen dat ze mooi kunnen racen en samen door de bocht kunnen. Ze hebben ook bewezen dat een klein inschattingsfoutje onderling tot ellende kan leiden. Dat is alles wat ik zei.
Je hebt het over 1 voorbeeld waarbij het niet eens ín een bocht was.
En ook daarbij ramde de grote glimlach zijn frustraties in de achterkant van Verstappen omdat ie niet kon winnen.
  Official ESF Kreviewer maandag 19 juli 2021 @ 14:42:03 #286
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200440787
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:38 schreef Nattekat het volgende:
Je kan iemand niet de schuld geven van niet de rode loper uitrollen
Dat deed ik dan ook niet. Hooguit dat hij het op die manier had kunnen voorkomen.In de bochten voor het ongeluk zaten ze ook al op het randje van acceptabel naar elkaar. Dat snap ik wel, want anders word je geen wereldkampioen, maar het is niet dat Max het type coureur is dat graag aan de kant gaat als iemand sneller is. Soms win je daar wat mee en soms klap je dan in de muur.

Maar goed, we gaan in cirkels. Ik heb er een iets neutralere blik op omdat ik geen Ham of Max fan ben denk ik.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:42:25 #287
37887 Dauthi
Progressive
pi_200440796
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:38 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, laten we de opmerking belachelijk maken met een onzinnige vergelijking!
Max had letterlijk dood kunnen zijn...

Laten we het vooral bagatelliseren.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:42:56 #288
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200440806
quote:

[..]

Sorry wat? Je moet inhouden zodat je ingehaald kan worden?
Wie denkt Lewie wel niet dat ie is :') Die moet echt naar de psychiater _o-
pi_200440811
quote:

[..]

Ted is 1 van de grootste Lewis fans die er is. Klinkt een beetje als een gesprek met een vader die weet dat zijn kind iets stouts heeft gedaan. Stotteren en stamelen.
pi_200440817
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dan moet je een zwaardere straf geven op het moment dat het tussen 1 en 2 gebeurd dus? Of vind je dat deze actie altijd een stop and go moet zijn, ook als het om plek 6 gaat?

(er vanuit gaande dat er geen sprake was van opzet, in dat geval had je sowieso zwaarder kunnen straffen)
  maandag 19 juli 2021 @ 14:44:33 #291
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200440832
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:37 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Je gaat nu een onderstuur incident in een van de eerste bochten vergelijken met dit. Dat is tamelijk vreemd, en bovendien is dat Ricciardo ook meermaals overkomen.

Hamilton had deze bocht nooit gehaald. Ook niet als Verstappen er niet was. Dát is het verschil.
pi_200440840
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:42 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Max had letterlijk dood kunnen zijn...

Laten we het vooral bagatelliseren.
Wat heeft dat te maken met de opmerking die er gemaakt werd? Dit vliegt echt alle kanten op
pi_200440848
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:43 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar dan moet je een zwaardere straf geven op het moment dat het tussen 1 en 2 gebeurd dus? Of vind je dat deze actie altijd een stop and go moet zijn, ook als het om plek 6 gaat?

(er vanuit gaande dat er geen sprake was van opzet, in dat geval had je sowieso zwaarder kunnen straffen)
Ik denk dat de positie niet uitmaakt, al is het om plaats 19. Kimi kreeg in Oostenrijk een stop and go na de race (ja, I know) voor zijn ongeluk met Vettel en geen van beiden reed in de top 10 toen dat gebeurde.

Wat ook weer aangeeft dat de ene keer de stewards zo beslissen en de andere keer niet omdat ze iedere race wisselen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2021 14:46:41 ]
pi_200440850
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je gaat nu een onderstuur incident in een van de eerste bochten vergelijken met dit. Dat is tamelijk vreemd, en bovendien is dat Ricciardo ook meermaals overkomen.

Hamilton had deze bocht nooit gehaald. Ook niet als Verstappen er niet was. Dát is het verschil.
Ik vergelijk helemaal niks, ik reageer op een opmerking over Max en Ricciardo ;)
pi_200440853
quote:

[..]

Hij gaf Lewis een car width, dat is alles wat hij hoeft te doen. Waarom moeten andere coureurs zich aanpassen voor het geval Lewis een kamikaze wil doen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 juli 2021 @ 14:46:15 #296
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200440855
quote:
14s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat deed ik dan ook niet. Hooguit dat hij het op die manier had kunnen voorkomen.In de bochten voor het ongeluk zaten ze ook al op het randje van acceptabel naar elkaar. Dat snap ik wel, want anders word je geen wereldkampioen, maar het is niet dat Max het type coureur is dat graag aan de kant gaat als iemand sneller is. Soms win je daar wat mee en soms klap je dan in de muur.

Maar goed, we gaan in cirkels. Ik heb er een iets neutralere blik op omdat ik geen Ham of Max fan ben denk ik.
Max stuurde in de bocht nog een beetje bij zodat ham wat meer ruimte had. Max hield dus wel degelijk ham in de gaten om er voor te zorgen dat hij zelf geen klapper veroorzaakte.
Had hij dat nu maar wel gedaan. Volgende keer dus gewoon blind insturen en diegene die daar dan zit heeft vette pech. Daarbij was ham Max niet voorbij, dus de bocht was voor Max, niet voor ham.
Maar goed, de stewards hebben een zeer duidelijk precedent geschapen. Dit gaat nog veel vaker gebeuren en dan hoop ik van harte dat ham aan de ontvangende kant staat. Elke race.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:48:06 #297
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200440882
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Maar goed, de stewards hebben een zeer duidelijk precedent geschapen.
En een gevaarlijke ook. Ik begrijp totaal niet dat de FIA hier in mee gaat.

Toen Max Ocon een duw gaf werd de sport in diskrediet gebracht.
Max die de vangrail in wordt gelanceerd met 200 km/h levert juichende fans op, dat is wat de FIA wil.
  Official ESF Kreviewer maandag 19 juli 2021 @ 14:48:07 #298
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200440883
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:41 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Max hoeft niet anders te reageren. Hij zit er voor, en zit op de racelijn.
Het is 100% Hamiltons schuld en omdat het Copse is had hij Max dood kunnen rijden.
En een paar bochten ervoor dan? Daar liet Ham ons Maxje ook leven. Toen Max daar achter lag en de binnenkant in vloog, had Ham ook de ideale lijn kunnen pakken hem erop laten klappen.
Dat doe je niet omdat je elkaar net genoeg ruimte wil geven om te racen, zonder op elkaar te klappen.

Niemand rijdt een andere coureur bewust dood. Man man man. Alsof het aanslag was. :'). Dit was gewoon een race-incident. Een klein inschattingsfoutje. Prima straf, die 10 seconden.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:48:09 #299
37887 Dauthi
Progressive
pi_200440884
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:45 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met de opmerking die er gemaakt werd? Dit vliegt echt alle kanten op
Jij bent degene die Max de schuld van het ongeluk in zijn schoenen probeert te schuiven...
En je komt met de stereotypische argumentatie die er bij victimblaming hoort.
:N
pi_200440888
quote:
5s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je hebt door hoe racen werkt. De coureurs mogen defenden en doen dat dus ook. Hij geeft Lewis een lastigere lijn met het idee dat Lewis daarom niet als een idioot de bocht in gaat. Alleen is Lewis blijkbaar wel een idioot
pi_200440889
quote:

Nee. De Stewards vonden dat ook.

En ik ook overigens. En zo te zien Kreator ook. En vast nog wel heel veel meer mensen. Onder Nederlanders zal het percentage wel significant kleiner zijn. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')