Als je dit leest dan snap ik wel dat een virus te veel kan worden. De gemiddelde leeftijd was 71 jaar trouwens.quote:Of those who were hospitalized, 38 had what were defined as “poor outcomes,” meaning they were mechanically ventilated or had died.
Specifically, 71% had hypertension; 48% diabetes; 27% congestive heart failure; 24% chronic kidney disease; 24% chronic lung disease; 19% dementia; and 24% cancer. Only 6% did not have any underlying medical condition.
Wij van het FOK!OMT volgen het nieuws op de voet en kunnen zaken goed duiden.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen zaken inhoudelijk benaderen en signaleren en de situatie overdrijven met name met clickbait headlines. Ik lees de Volkskrant dagelijks en in de columns wordt nog wel eens stevig geageerd maar de journalistiek is over het algemeen gewoon feitelijk en accuraat.
Dit is gewoon de nieuwe variant van "sex sells". niet iedereen doet er aan mee maar met name de, laat ik het zo zeggen, tabloids doen dat wel.
Eigenlijk zijn de cijfers al een hele week stabiel maar de cijfers worden gewoon echt verneukt door de backlog aan besmettingen van z'n 2K die ouder zijn dan 5 dagen.quote:
Het zou goed zijn dat de pers zich weghoudt van wetenschappelijke duiding zelf te doen. Dit moet je overlaten aan deskundigen. En dat gaat nogal eens mis.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
Om de zondagse dosis nuance nog even volledig op te maken, restjes hebben ik een hekel aan, de pers moet wmb wel bericht doen als een vaccin minder effectief is tegen een nieuwe variant, de pers moet het wel weergeven als er door wetenschappers gewaarschuwd wordt (met uiteraard nuance en context) en de pers moet het wel weergeven als het mis gaat en waar men denkt dat de oorzaak ligt.
Het probleem is heel vaak dat mensen niet goed lezen, zaken uit de context halen en een nog groter probleem is media die datzelfde doen en dan zaken gaan duidden op basis van gegeven uit context en zonder nuance omdat het lekker bekt en verkoopt.
Zo, tot dusverre mijn zondagse rant, nu weer terug naar onze normale programmering
Ja maar long covid en 2 weken en denk aan je omaquote:Op zondag 18 juli 2021 14:50 schreef DonDruiper het volgende:
En dan pakken we de enige regio er even bij in NL met het niveau 'waakzaam'
[ afbeelding ]
Die hebben per miljoen inwoners de meeste ziekenhuisopnames
Schiet mij maar lek.
Dat is een lastige. Goede pers heeft heeft journalisten met een wetenschappelijke achtergrond die uitstekend in staat zijn om zaken uit te leggen op een manier die lezers begrijpen en om wetenschappelijke argument in een begrijpelijke context te plaatsen, ik vind zelfs dat dit juist een kritieke rol is van de pers maar dan moet er wel een zekere kwaliteit aanwezig zijn, ja.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou goed zijn dat de pers zich weghoudt van wetenschappelijke duiding zelf te doen. Dit moet je overlaten aan deskundigen. En dat gaat nogal eens mis.
Net zoals je een Marino laat duiden bij OP1, gewoon niet doen.
Ik denk dat als de medische condities daar aanleiding toe geven en de patient ondanks zijn eerdere besmetting baat heeft bij vaccinatie, dat een arts dat toch wel zal adviseren. Dat mag je ook wel verwachten toch, dat je eerlijk medisch advies krijgt toegespitst op jouw situatie.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Zullen ze mensen die (bewust) ongevaccineerd zijn en nu in het ziekenhuis belanden proberen over te halen voor het vaccin, wat denken jullie?
Die dragen op natuurlijke wijze bij aan de groepsimmuniteit...quote:Op zondag 18 juli 2021 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Zullen ze mensen die (bewust) ongevaccineerd zijn en nu in het ziekenhuis belanden proberen over te halen voor het vaccin, wat denken jullie?
Prima cijfers. Zolang het aantal besmettingen nu niet plots stijgt gaat het wel goed komen de komende periode (zoals verwacht, maar in principe is er dan duidelijkheid)quote:
17 miljoen gedeeld door 11.000quote:Op zondag 18 juli 2021 14:50 schreef DX11 het volgende:
Elke dag 11.000 infecties dus. Hoe lang duurt het zo voordat we herd immunity hebben bereikt?
Lang. Gelukkig vaccineren we er 10-15x meer op een dag.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:50 schreef DX11 het volgende:
Elke dag 11.000 infecties dus. Hoe lang duurt het zo voordat we herd immunity hebben bereikt?
Niet, ivm mogelijke nieuwe varianten en omdat volledige immuniteit tegen corona niet bestaat.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:50 schreef DX11 het volgende:
O ja ik mag komende week ook weer. Zou het haast vergeten. Je moet zeker die checklist met medische vragen weer opnieuw invullen?quote:
Ja.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
O ja ik mag komende week ook weer. Zou het haast vergeten. Je moet zeker die checklist met medische vragen weer opnieuw invullen?
Neem gewoon de oude mee en zeg dat er niks gewijzigd is.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
O ja ik mag komende week ook weer. Zou het haast vergeten. Je moet zeker die checklist met medische vragen weer opnieuw invullen?
Ik moet hierdoor spontaan denken aan Keulemans van de Volkskrant die op een bierviltje berekende dat we door de avondklok code #donkerzwart vermeden hebbenquote:Op zondag 18 juli 2021 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een lastige. Goede pers heeft heeft journalisten met een wetenschappelijke achtergrond die uitstekend in staat zijn om zaken uit te leggen op een manier die lezers begrijpen en om wetenschappelijke argument in een begrijpelijke context te plaatsen, ik vind zelfs dat dit juist een kritieke rol is van de pers maar dan moet er wel een zekere kwaliteit aanwezig zijn, ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze morgen een andere keuze maken. Al zullen we niet naar dezelfde locatie gaanquote:Op zondag 18 juli 2021 15:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
Overigens vandaag m'n tweede shotje Pfizer gehad en in de observatieruimte nog genoten van de happy hardcore die daar gedraaid werd. Hakkuh en prikkuh!
Ja, ik heb hem daar ingevuld.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lol, dat zou je niet verwachten nee.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
Overigens vandaag m'n tweede shotje Pfizer gehad en in de observatieruimte nog genoten van de happy hardcore die daar gedraaid werd. Hakkuh en prikkuh!
Zeker, je moet daar gewoon een mondkapje op.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol, dat zou je niet verwachten nee.
Moet je overigens nog mondkapje op of niet? Ik ben nog steeds niet helemaal gewend om binnen in openbare ruimtes mensen zonder kapje te zien
Ja, bij de priklocatie in Rotterdam iig wel.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet je overigens nog mondkapje op of niet? Ik ben nog steeds niet helemaal gewend om binnen in openbare ruimtes mensen zonder kapje te zien
Bij vaccinatielocatie is nog verplichtquote:Op zondag 18 juli 2021 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, bij binnenkort en tijdens het prikken mondkapje op. Daarna, tijdens het kwartiertje wachten, moest hij af.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als je eerste prik Pfizer was is je tweede automatisch ook een Pfizer. Bij je eerste prik weet je het inderdaad niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:07 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hoe weet je vantevoren wat je krijgt?
Hier in Den Haag is het of Pfizer of Moderna
Je krijgt in principe hetzelfde als de eerste. Bij Pfizer en Moderna.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:07 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Je krijgt dezelfde vaccin als bij de eerste prikquote:Op zondag 18 juli 2021 15:07 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Vaccineren is like a box of chocolates.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je eerste prik Pfizer was is je tweede automatisch ook een Pfizer. Bij je eerste prik weet je het inderdaad niet.
Eerste keer? Dan weet je dat niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:07 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Alleen als je bij de Forrest Gump lokatie gaatquote:Op zondag 18 juli 2021 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vaccineren is like a box of chocolates.
Dan krijg je Gen A.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen als je bij de Forrest Gump lokatie gaat
Wel hoor, bij mijn priklocatie stond overal Pfizer op borden ook enzo. Leek wel een reclamecampagnequote:
Huh? Iedere lokatie heeft volgens mij Pfizer en Moderna. Beiden staan op borden in onze ervaring.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wel hoor, bij de priklocatie stond overal Pfizer op borden ook enzo. Leek wel een reclamecampagne
Je krijgt dezelfde als je eerste prik. Tenzij je AZ hebt gehad, dan kun je als tweede een mRNA vaccin krijgen.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:07 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar een paar locaties met Moderna.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Huh? Iedere lokatie heeft volgens mij Pfizer en Moderna. Beiden staan op borden in onze ervaring.
GGD Zuid-Holland prikt in elk geval beiden op de meeste locaties.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar een paar locaties met Moderna.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
8 gemeentes met 1 besmettingen
31 gemeentes met 2-4 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Tis hier idd vrij stom kan ik bevestigen.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik kom overmorgen weer terug in NL, ik wil niet
Eens, maar dat was toch precies de groep mensen die vorig jaar de ziekenhuizen overwhelmde.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:45 schreef ipa84 het volgende:
Een artikel uit Israël over mensen die dubbel gevaccineerd zijn en toch in het ziekenhuis op de IC komen.
https://www.jpost.com/hea(...)-a-second-jab-673788
[..]
Als je dit leest dan snap ik wel dat een virus te veel kan worden. De gemiddelde leeftijd was 71 jaar trouwens.
Dat ligt eraan hoe zwaar de besmettingen gaan worden.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:21 schreef Maver24 het volgende:
Dit is wel zorgwekkend. Verdubbeld in een week tijd
[ twitter ]
Je hebt gewoon uitzonderingen. In het artikel staat ook dat het vaccin nog steeds voor 96% tegen ziekenhuisopnames beschermd. Dus niet 100% maar wel heel hoog. Zonder vaccins waren er waarschijnlijk veel meer mensen die ook nog is onderliggend lijden hebben in het ziekenhuis gekomen.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:22 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar dat was toch precies de groep mensen die vorig jaar de ziekenhuizen overwhelmde.
Het vaccin zou ook heel goed voor deze groep werken is beweerd.
Het zal.tussen 10.000 en 11.000 blijven voorlopig. IMOquote:Op zondag 18 juli 2021 15:17 schreef Maver24 het volgende:
Percentage positief zakt weer. Zijn over de piek heen?
Tegen oud en zwak is gewoon niks te doenquote:Op zondag 18 juli 2021 15:22 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar dat was toch precies de groep mensen die vorig jaar de ziekenhuizen overwhelmde.
Het vaccin zou ook heel goed voor deze groep werken is beweerd.
Er zijn nauwelijks besmettingen daar, een paar honderd per dag.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:25 schreef ipa84 het volgende:
Je hebt gewoon uitzonderingen. In het artikel staat ook dat het vaccin nog steeds voor 96% tegen ziekenhuisopnames beschermd. Dus niet 100% maar wel heel hoog. Zonder vaccins waren er waarschijnlijk veel meer mensen die ook nog is onderliggend lijden hebben in het ziekenhuis gekomen.
Dus het vaccin werktquote:Op zondag 18 juli 2021 15:27 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn nauwelijks besmettingen daar, een paar honderd per dag.
Maak de rekensom stel je hebt door onderliggend lijden ongeveer 50% kans om in het ziekenhuis te komen. Als je die 50% met 96% naar beneden brengt dan heb je altijd bij paar 100, 1000 besmettingen per dag dat er wat opnames komen.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:27 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn nauwelijks besmettingen daar, een paar honderd per dag.
De vraag is alleen nog hoe lang precies en/of we tijdig voldoende voorraad kunnen produceren om de (wereld)bevolking beschermd te houden..quote:Op zondag 18 juli 2021 15:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk werkt het. Het werkt zelfs boven verwachting.
Dat was bekend toen we totaal 8 maanden in lockdown gingen en massavaccinaties gingen uitvoeren, ook op gezond en sterk.quote:
In 2020 waren er in Israël in juli minder besmettingen en ziekenhuisopnames dan heden. Dus die conclusie kan niet getrokken worden.quote:
Yup. Wet der natuur. Daartegen vechten is zinloos en ook gewoon stupide.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:26 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Tegen oud en zwak is gewoon niks te doen
Ze zijn ontwikkelt voor de baseline versie van covid en werken nog steeds uitstekend tegen alle varianten. Dat noem ik meer dan uitstekend.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vraag is alleen nog hoe lang precies en/of we tijdig voldoende voorraad kunnen produceren om de (wereld)bevolking beschermd te houden..
In de observatieruimte wordt je inderdaad gevraagd het mondkapje af te zetten zodat ze je beter in de gaten kunnen houden.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mwah.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:35 schreef LTVDK het volgende:
Ik volg de cijfers niet zo meer op de voet, maar zijn de ziekenhuischijfers nou ook weer steeds meer aan het stijgen?
Ik heb daar serieus nooit bewijs van gezien in een land.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:31 schreef Tijger_m het volgende:
Natuurlijk werkt het. Het werkt zelfs boven verwachting.
Toen Biden president werd beloofde hij binnen 100 dagen 100 miljoen vaccinaties. Dat werden er 200 miljoen en was mid februari al bereikt.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:38 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb daar serieus nooit bewijs van gezien in een land.
In alle landen waar flink gevaccineerd is lagen zowel de besmettingen als ziekenhuisopnames vorig jaar op nihil itt heden.
In de VS is het aantal besmettingen en opnames omlaag gedonderd medio Jan, terwijl pas 4% oid gevaccineerd was.
Oh bedoelde eigenlijk de totale bezettingquote:
Gaat omhoog maar bij lange na niet in dezelfde mate als voorheen.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oh bedoelde eigenlijk de totale bezettingDie was vorige week nog rond de 200 en nu 300+
We zijn erg benieuwd naar de mening van @Tijger_m over dit schandaal.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kijk eens wie er weer betrokken is bij de meest recente coronatestenblooper? Vast niet het clubje van Hugo de Jonge.
Que? Wat heb ik nu weer gedaan?quote:Op zondag 18 juli 2021 15:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zijn erg benieuwd naar de mening van @:tijger_m over dit schandaal.
https://eu.usatoday.com/i(...)y-people/6599531002/quote:Op zondag 18 juli 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Toen Biden president werd beloofde hij binnen 100 dagen 100 miljoen vaccinaties. Dat werden er 200 miljoen en was mid februari al bereikt.
https://www.npr.org/secti(...)tate?t=1626617162054quote:Op zondag 18 juli 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Toen Biden president werd beloofde hij binnen 100 dagen 100 miljoen vaccinaties. Dat werden er 200 miljoen en was mid februari al bereikt.
January 31, 2021quote:Op zondag 18 juli 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
"We betreuren dit incident, we hadden dit niet kunnen voorzien gezien alle partijen die ons uit deze immense crisis wilden halen middels TvT, aangaven hun uiterste best te zullen doen. Wij hebben hierop vertrouwd, dat dit in de snelheid waarin deze complexe reddingsoperatie is opgetuigd per ongeluk suboptimaal uitpakte is vervelend. Wij nemen deze feedback ter harte en zullen dit bespreken in de evaluatieronde die gepland staat voor september 2023"quote:Op zondag 18 juli 2021 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kijk eens wie er weer betrokken is bij de meest recente coronatestenblooper? Vast niet het clubje van Hugo de Jonge.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |