abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2021 @ 23:06:27 #91
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200433386
quote:
16s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 18 juli 2021 @ 23:07:01 #92
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200433392
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het is wel een gigantische dreun natuurlijk en zorgt ervoor dat misdaadverslaggevers niet meer zo vrij over straat kunnen als Peter.
Dat is echt al jaren aan de gang hoor, heeft vrij weinig met Peter R. te maken verder
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 18 juli 2021 @ 23:11:18 #93
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200433475
In talkshows kon ik hem eerlijk gezegd missen als kiespijn hoor.

Maar zijn programma wat hij vroeger had. Dat was echt top. En wat hij allemaal voor mensen heeft gedaan die onterecht beschuldigd waren of slachtoffer waren van justitie/overheid.

Heb de afgelopen dagen wat uitzendingen terug gezien. Er staan een paar op youtube.

Ook die uitzending over prinses Mabel waarin hij die Chileense lijfwacht van Bruinsma interviewde was hilarisch. Heb ik net gekeken.
pi_200433511
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:11 schreef Harvest89 het volgende:
In talkshows kon ik hem eerlijk gezegd missen als kiespijn hoor.

Maar zijn programma wat hij vroeger had. Dat was echt top. En wat hij allemaal voor mensen heeft gedaan die onterecht beschuldigd waren of slachtoffer waren van justitie/overheid.

Heb de afgelopen dagen wat uitzendingen terug gezien. Er staan een paar op youtube.

Ook die uitzending over prinses Mabel waarin hij die Chileense lijfwacht van Bruinsma interviewde was hilarisch. Heb ik net gekeken.
Met Peter was er altijd de kans op escalatie. Dat maakte hem ook tot een fijne gast om te hebben.
  zondag 18 juli 2021 @ 23:17:14 #95
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200433559
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Met Peter was er altijd de kans op escalatie. Dat maakte hem ook tot een fijne gast om te hebben.
Er was ook niets mis met wat hij zei, maar de toon, de toon was erg vermoeiend.
Maar klopt, felle discussies aan tafels, gespannen sfeer. Dat was ook wel vermakelijk.
pi_200433572
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Er was ook niets mis met wat hij zei, maar de toon, de toon was erg vermoeiend.
Maar klopt, felle discussies aan tafels, gespannen sfeer. Dat was ook wel vermakelijk.
Ik bedoelde dat ik het daarom leuk vond dat hij aanschoof.
  zondag 18 juli 2021 @ 23:21:10 #97
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200433628
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ik het daarom leuk vond dat hij aanschoof.
Ik niet, verschrikkelijke betweter. Regelmatig gevalletje schoenmaker blijf bij je leest.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200433648
En dan gaan al die vreemde mensen afscheid nemen. Man.. Je kent hem niet :')
  zondag 18 juli 2021 @ 23:24:03 #99
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200433667
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:23 schreef kurk_droog het volgende:
En dan gaan al die vreemde mensen afscheid nemen. Man.. Je kent hem niet :')
Dat zijn mensen die deugen en dat aan de hele wereld willen laten weten
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200433671
Gek, ik heb de persoon natuurlijk nooit in privé gekend, maar ik heb al dagen een rouw-gevoel dat af en toe verdwijnt en weer terugkomt. :{

Ben opgegroeid met zijn programma's en was altijd erg onder de indruk van zijn zelfvertrouwen. Hij heeft geleefd voor 10, maar hij had nog zoveel jaren bij ons moeten zijn.
  zondag 18 juli 2021 @ 23:27:26 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200433711
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:39 schreef SteelDogg het volgende:

[..]

Dit inderdaad, en dan besef je pas hoe 'aanwezig' Peter was in de Nederlandse maatschappij. Dat is misschien ook wel de reden dat het zoveel losmaakt bij mensen..
Dat niet alleen, je wist gewoon dat als een van jouw familieleden iets overkwam zoals de familie van Nicky Verstappen, Tanja Groen of bijvoorbeeld de onterecht veroordeelden in de Puttense Moordzaak, dat Peter R de Vries er dan was, en bereid was zich als een pitbull in de zaak vast te bijten, ook als politie en justitie dat niet meer deden.

En dan mag je hem bij tijd en wijle nog zo irritant hebben gevonden, de wetenschap dat Peter R de Vries er in tijden van zulke nood zou zijn is nu weg. Wie ga je bellen? Kees van der Spek? John vd Heuvel? Heel leuk, maar geen van beiden een pitbull zoals Peter R de Vries was.

Maar goed, mensen zeurden liever als hij weer op TV was, dat hij lekker cashte bij de praatprogramma's, dat hij overal een mening over had, maar dat hij er tientallen jaren voor de slachtoffers en nabestaanden van heel veel misdrijven was dat kon hij vooral doen omdat hij weer op TV was, dat hij daarvoor cashte, dat hij goed geďnformeerd was, op heel veel gebieden.

Als het jouw kind is dat kwijt is dan zou je Peter R de Vries ook bellen als de politie het niet meer weet, als je partner onschuldig in de bak zit en niemand doet meer wat dan zou je ook Peter R de Vries bellen.
Dat was een soort van zekerheid, in geval van nood was er altijd Peter R de Vries nog.... nu niet meer, we zijn onze reddingsboei kwijt.
Een reddingsboei hoop je ook nooit nodig te hebben en hangt soms in de weg, maar je weet dat hij er is als je hem nodig hebt.

Dit is waarom men zo geraakt is.
We zijn geen drenkelingen, maar als ons schip kapseist dan weten we nu dat er geen reddingsboei meer hangt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 juli 2021 @ 23:30:58 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200433754
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat niet alleen, je wist gewoon dat als een van jouw familieleden iets overkwam zoals de familie van Nicky Verstappen, Tanja Groen of bijvoorbeeld de onterecht veroordeelden in de Puttense Moordzaak, dat Peter R de Vries er dan was, en bereid was zich als een pitbull in de zaak vast te bijten, ook als politie en justitie dat niet meer deden.

En dan mag je hem bij tijd en wijle nog zo irritant hebben gevonden, de wetenschap dat Peter R de Vries er in tijden van zulke nood zou zijn is nu weg. Wie ga je bellen? Kees van der Spek? John vd Heuvel? Heel goed, maar geen van beiden een pitbull zoals Peter R de Vries was.

Maar goed, mensen zeurden liever als hij weer op TV was, dat hij lekker cashte bij de praatprogramma's, dat hij overal een mening over had, maar dat hij er tientallen jaren voor de slachtoffers en nabestaanden van heel veel misdrijven was dat kon hij vooral doen omdat hij weer op TV was, dat hij daarvoor cashte, dat hij goed geďnformeerd was, op heel veel gebieden.

Als het jouw kind is dat kwijt is dan zou je Peter R de Vries ook bellen als de politie het niet meer weet, als je partner onschuldig in de bak zit en niemand doet meer wat dan zou je ook Peter R de Vries bellen.
Dat was een soort van zekerheid, in geval van nood was er altijd Peter R de Vries nog.... nu niet meer, we zijn onze reddingsboei kwijt.
Een reddingsboei hoop je ook nooit nodig te hebben en hangt soms in de weg, maar je weet dat hij er is als je hem nodig hebt.

We zijn geen drenkelingen, maar als ons schip kapseist dan weten we nu dat er geen reddingsboei meer hangt.
Overdrijven is ook een kunst _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200433870
quote:

[..]

Peter de Vries pakte echt niet elke zaak op hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 18 juli 2021 @ 23:42:58 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200433893
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Peter de Vries pakte echt niet elke zaak op hoor.
Nee, dat stel ik ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200434023
quote:

[..]

Zeg Leandra, hebben we daar geen andere mensen voor? Het was een televisie journalist. Geen rechter.
De televisie wereld en tot op zekere hoogte de journalistiek is berucht om haar onoprechtheid.

Er worden wel meer mensen hier in Amsterdam vermoord. Bijvoorbeeld vorig jaar augustus bij de Nieuwe Meer om een namaak rolex. Waar waren die aandachtshoeren van een Halsema en Rutte toen?

Ik heb zelf het nare gevoel dat het vooral is omdat mijnheer al twintig jaar op de tv was, en er nu vooral een een-twee-tje van politiek en media -die een van de hunnen kwijt zijn geraakt.

Mensen reageren doorgaans oppervlakkig bij dit soort toestanden.
pi_200434107
Sowieso vermoeiend altijd die reacties van je kent hem niet persoonlijk! Of er zijn in een week volop Duitsers verdronken, dat boeit niemand zo erg...

Nee, tuurlijk is dat ook zo maar je hebt gewoon binding met iemand die je veel ziet/hoort en dan vooral er nog positieve associaties mee hebt.
Daarom rouwt iedereen massaal ook bij Cruijff of een Hazes destijds.
Een soort in het oog in het hart. Ook al is het in essentie eenzijdig natuurlijk.

Nog los van hoe je je voelt over de zinloze brute moord of wat het symboliseert.
pi_200434135
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Sowieso vermoeiend altijd die reacties van je kent hem niet persoonlijk! Of er zijn in een week volop Duitsers verdronken, dat boeit niemand zo erg...

Nee, tuurlijk is dat ook zo maar je hebt gewoon binding met iemand die je veel ziet/hoort en dan vooral er nog positieve associaties mee hebt.
Daarom rouwt iedereen massaal ook bij Cruijff of een Hazes destijds.
Een soort in het oog in het hart. Ook al is het in essentie eenzijdig natuurlijk.
En Diana... ook al zo´n vertoning!

quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nog los van hoe je je voelt over de zinloze brute moord of wat het symboliseert.
Wat symboliseert het dan?
  Forum Admin maandag 19 juli 2021 @ 00:13:29 #108
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_200434161
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:08 schreef Horzula het volgende:

[..]

[..]

Een aanval op vrije pers en tot op zekere hoogte de rechtsstaat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_200434205
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:08 schreef Horzula het volgende:

[..]

[..]

Zelfde als Derk Wiersum. Aanslag op de rechtsstaat en verdere bevestiging dat we steeds meer een narco staat worden.
Er is geen code of eer meer. Vergismoorden zullen vaker plaats vinden, evenals aanslagen op mensen die gewoon hun werk doen en er niet direct mee te maken hebben.
All in all, het wordt steeds brutaler, heftiger en we glijden als land verder af helaas.
pi_200434218
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dus dan is het erger? Ik vind de pluriformiteit van de media erg tegenvallen de laatste jaren.

quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zelfde als Derk Wiersum. Aanslag op de rechtsstaat en verdere bevestiging dat we steeds meer een narco staat worden.
Er is geen code of eer meer. Vergismoorden zullen vaker plaats vinden, evenals aanslagen op mensen die gewoon hun werk doen en er niet direct mee te maken hebben.
All in all, het wordt steeds brutaler, heftiger en we glijden als land verder af helaas.
Is dat waar of vergelijken ze het niet met de misdaad cijfers van een paar decennia terug? Weet iemand dat?
  Forum Admin maandag 19 juli 2021 @ 00:27:49 #111
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_200434253
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:22 schreef Horzula het volgende:

[..]

Dus dan is het erger? Ik vind de pluriformiteit van de media erg tegenvallen de laatste jaren.
[..]

Is dat waar of vergelijken ze het niet met de misdaad cijfers van een paar decennia terug? Weet iemand dat?
Ja natuurlijk is dat een verzwarende omstandigheid
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_200434940
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat stel ik ook niet.
Niet?

quote:

[..]

Dat was een soort van zekerheid, in geval van nood was er altijd Peter R de Vries nog....
Hoe moet ik de woorden “zekerheid” en “altijd” dan duiden?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 19 juli 2021 @ 06:37:56 #113
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200435423
Ik lees nu al dagen over de Vries.
Snap niet dat iedereen zoo verwonderd is dat hij omgebracht is.
Heel Nederland zie ik al geruime tijd in een spiraal naar beneden kronkelen.
Schietpartijen zijn aan de orde van de dag, kopschoppen, aso gedrag op straat, drugs bendes die doen wat ze willen...
Over een maandje is alles weer "normaal" en is de Vries vergeten...

Het wachten is gewoon op het volgende "incidentje"....
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200435424
quote:

[..]

En dan mag je hem bij tijd en wijle nog zo irritant hebben gevonden, de wetenschap dat Peter R de Vries er in tijden van zulke nood zou zijn is nu weg. Wie ga je bellen? Kees van der Spek? John vd Heuvel? Heel leuk, maar geen van beiden een pitbull zoals Peter R de Vries was.

_O_

quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 03:14 schreef r_one het volgende:

een soort van zekerheid zegt ze toch!

Je wist in ieder geval dat hij álles, maar dan ook álles probeerde om bijvoorbeeld je kind terug te vinden.

quote:
,,Peter was ontzettend toegankelijk. Je zou denken dat zo iemand een secretaresse had, maar het leek alsof hij alles zelf deed. Peter is niet te vervangen. Er is niemand die met zoveel passie en vastberadenheid onrecht aanpakt. We gaan nu pas merken hoe belangrijk hij was.”
https://www.gelderlander.(...)ch-verlies~a79c8d89/
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  maandag 19 juli 2021 @ 07:11:10 #115
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200435515
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 06:37 schreef Zwerfkind het volgende:
Ik lees nu al dagen over de Vries.
Snap niet dat iedereen zoo verwonderd is dat hij omgebracht is.
Heel Nederland zie ik al geruime tijd in een spiraal naar beneden kronkelen.
Schietpartijen zijn aan de orde van de dag, kopschoppen, aso gedrag op straat, drugs bendes die doen wat ze willen...
Over een maandje is alles weer "normaal" en is de Vries vergeten...

Het wachten is gewoon op het volgende "incidentje"....
Het balletje ligt toch bij de politiek. Er is zwaar bezuinigd op de rechtspraak en de politie. En daarnaast kan je stellen dat het ombouwen van de politie van een regionale naar een landelijke politie mislukt is. En zie niets gebeuren om dit te verbeteren. Ben bang dat het inderdaad wachten is op de volgende.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200435640
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Peter is echt niet afgeknalt omdat hij journalist was hoor, sterker nog, dat was hij al een jaar of 10 niet meer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200435650
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 07:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het balletje ligt toch bij de politiek. Er is zwaar bezuinigd op de rechtspraak en de politie. En daarnaast kan je stellen dat het ombouwen van de politie van een regionale naar een landelijke politie mislukt is. En zie niets gebeuren om dit te verbeteren. Ben bang dat het inderdaad wachten is op de volgende.
Een groot deel van deze ellende is ontstaan door het begrip kroongetuige, men kan beter stoppen met dit fenomeen, het heeft ons eigenlijk alleen maar ellende gebracht, daarnaast is een groot deel van dit conflict mede door de politie ontstaan.
  maandag 19 juli 2021 @ 07:45:26 #118
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200435678
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 07:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een groot deel van deze ellende is ontstaan door het begrip kroongetuige, men kan beter stoppen met dit fenomeen, het heeft ons eigenlijk alleen maar ellende gebracht, daarnaast is een groot deel van dit conflict mede door de politie ontstaan.
Kroongetuigen zijn essentieel gebleken om grote criminele organisaties op te rollen. En de rol van de politie in de moord van Peter mag je wat nader uitleggen denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200435687
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 07:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kroongetuigen zijn essentieel gebleken om grote criminele organisaties op te rollen. En de rol van de politie in de moord van Peter mag je wat nader uitleggen denk ik.
Ik volg de misdaad al 35 jaar al op de voet, kroongetuigen zijn in Nederland helemaal niet esssentieel gebleken, sterker nog in elk proces dat ze gebruikt zijn waren ze uiterst controversieel en zijn ze stuk voor stuk betrapt op het verzinnen van leugens. En ik had het niet over de moord van Peter maar over het conflict in het algemeen waar de politie dubieuse methodes heeft gebruikt.
  maandag 19 juli 2021 @ 07:58:34 #120
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200435733
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 07:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik volg de misdaad al 35 jaar al op de voet, kroongetuigen zijn in Nederland helemaal niet esssentieel gebleken, sterker nog in elk proces dat ze gebruikt zijn waren ze uiterst controversieel en zijn ze stuk voor stuk betrapt op het verzinnen van leugens.
Dit heeft meer met het OM te maken. Als je een organisatie wil bestrijden heb je vaak informatie van binnen uit nodig. Ik zie een kroongetuigen meer als een dubbel spion. Die informatie kan geven maar niet te vertrouwen blijft. Maar wel belangrijk kan zijn om binnen een groter geheel aan informatie te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')