En ik vind dat dat niet hoeft.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:11 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind dat alle steden en dorpen hun zomeractiviteiten moeten staken, want dan krijgen we over paar dagen of weken nog veel meer besmettingen.
Is het erg logisch dat deze zomer (kwetsbaren gevaccineerd, eindje op weg met minder kwetsbaren) strenger zou moeten zijn dan de vorige zomer (geen enkel gevaccineerde), vind je?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:23 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar ik moet gewoon accepteren dat deze zomer anders is dan in 2020, wel met verschillende activiteiten en festivals.
En hoe weet je dat er niets aan de hand is? Niet dat servie superbetrouwbaar is en wat niet is kan nog komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Vorige week was er een festival in Servië met aanwezigen van over heel Europa. 180.000 in totaal. Niets aan de hand.
Je zou bijna zeggen dat de vaccins werken.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Exact dit. We hebben nu 70k besmettingen gehad en de stijging is 70 patiënten in 2 weken waarvan het overgrote gedeelte vrij snel weer ontslagen is. In januari was dat wel heel erg anders
Het is in deze fase vooral handig om leerling te trekken wat voor patiënten je ontvangt. Daar kan je dan wellicht wat mee doen of conclusies aan verbinden.
Nou een overgrote meerderheid kwetsbare mensen zijn al gevaccineerd, maar minder kwetsbare mensen zijn lang niet volledig gevaccineerd. Maar bijna alle zorgmedewerkers zijn ook volledig gevaccineerd. Ik denk deze zomer wat soepeler is dan in 2020.; Helaas zijn er ook veel niet gevaccineerde mensen in Nederland wat het ook betreft getest moeten worden op corona als ze naar bioscoop of theater gaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is het erg logisch dat deze zomer (kwetsbaren gevaccineerd, eindje op weg met minder kwetsbaren) strenger zou moeten zijn dan de vorige zomer (geen enkel gevaccineerde), vind je?
Er is een reden dat je ze 'minder kwetsbaar' kunt noemen. Dat is omdat ze (over het algemeen) niet zo heel ziek worden van het virus.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:31 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou een overgrote meerderheid kwetsbare mensen zijn al gevaccineerd, maar minder kwetsbare mensen zijn lang niet volledig gevaccineerd. Maar bijna alle zorgmedewerkers zijn ook volledig gevaccineerd. Ik denk deze zomer wat soepeler is dan in 2020.; Helaas zijn er ook veel niet gevaccineerde mensen in Nederland wat het ook betreft getest moeten worden op corona als ze naar bioscoop of theater gaan.
Dus wat is het probleem?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:31 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou een overgrote meerderheid kwetsbare mensen zijn al gevaccineerd, maar minder kwetsbare mensen zijn lang niet volledig gevaccineerd.
Sowieso aard van het beestje daar. Die gaan voor alles de straat opquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Prima van de Fransen. WIj doen stoer op een forum. Zij gaan de straat op.
Behalve om te werkenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:34 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Sowieso aard van het beestje daar. Die gaan voor alles de straat op
Jij en ik weten dat het geen probleem is. Rutte en De Jonge zonder visie laten zich daar wel door leiden.quote:
Oja. Sorry.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ze niet gevaccineerd zijn. Wel bijblijven hč.
IK ervaar ook bijna het zelfde, eigenlijk moeten we nog wel blijven goed oppassen dat we niet besmet worden met het virus.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is een reden dat je ze 'minder kwetsbaar' kunt noemen. Dat is omdat ze (over het algemeen) niet zo heel ziek worden van het virus.
Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar deze zomer ervaar ik echt totaal niet soepeler dan 2020.
Voor mij is het geen probleem,. eigenlijk is de keuze van iemand die niet wil vaccineren heel persoonlijk, dus is hun eigen probleem.;quote:
Een stuk spastischer inderdaad.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar deze zomer ervaar ik echt totaal niet soepeler dan 2020.
Vind ik niet. Ik vind de manier waarop we er op dit moment mee omgaan nogal buitenproportioneel. Bijna 50% van de Nederlanders zijn volledig gevaccineerd, een heel groot deel is minimaal 1 keer gevaccineerd.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
IK ervaar ook bijna het zelfde, eigenlijk moeten we nog wel blijven goed oppassen dat we niet besmet worden met het virus.
Grappige is dat ik vóór Corona eigenlijk amper op nieuwssites kwam. Misschien 1x per week. Nu kijk ik onbewust toch vaker; ook door deze reeks (links e.d.). Had dezelfde redenatie als jou altijd.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is sowieso een beetje de status quo met het "nieuws" in deze moderne tijd....
Is er iets te melden, dan moeten en zullen we het melden.
Moet je het persé weten? Neuh
Is het een verrijking voor je leven? Neuh
Heb je er heel veel directe invloed op? Meestal: neuh
Daarom skip ik journaals en nieuwssites met enige regelmaat. Ik hoef t gewoon niet zo nodig continu te weten.
Geleid door het omt. Die komt met die adviezen. Bijna de gehele kamer gaat er ook in mee he.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij en ik weten dat het geen probleem is. Rutte en De Jonge zonder visie laten zich daar wel door leiden.
LOL Meestal zeg ik dat tegen anderen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:39 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Geleid door het omt. Die komt met die adviezen. Bijna de gehele kamer gaat er ook in mee he.
Zo makkelijk om altijd hun de schuld toe te schuiven. Ja ze zijn verantwoordelijk, maar als ik een beslissing moet nemen en ik krijg van meerdere hoeken hetzelfde advies wat ga je dan doen? Er lekker tegenin?
Wat je ze wel kan verwijten is een gebrek aan goede communicatie.
Vooral de beleidsbepalers. Ga naar buiten, geniet van de zon en het leven en corona bestaat op veel plekken niet meer.quote:
Communicatie, maar ook het blind volgen van één groep experts en andere experts links laten liggen. Ik snap volledig dat je tijdens de heftigste fases van de pandemie de maatregelen om het virus te bestrijden voor moet laten gaan, maar je moet op zijn minst een beeld hebben van de nevenschade die veroorzaakt wordt door de maatregelen. Ik heb niet het idee dat dat heel erg duidelijk was (en is).quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:39 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Geleid door het omt. Die komt met die adviezen. Bijna de gehele kamer gaat er ook in mee he.
Zo makkelijk om altijd hun de schuld toe te schuiven. Ja ze zijn verantwoordelijk, maar als ik een beslissing moet nemen en ik krijg van meerdere hoeken hetzelfde advies wat ga je dan doen? Er lekker tegenin?
Nou, ze zouden eens wat meer adviezen kunnen inwinnen buiten de hoek van de virologen. Zo lang je blind vaart op een team dat zich richt op het bestrijden van een epidemie is het niet raar dat je alleen maar adviezen krijgt die neerkomen op het beperken van een normaal functionerende samenleving.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:39 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Dus bijna de helft van onze bevolking is volledig gevaccineerd, is nog klein beetje weinig voor om immuniteit te krijgen, maar er is vanaf het begin gezegd zou 60 tot en met 80% van Nederlanders volledig gevaccineerd zijn wel sprake van groepsimmuniteit. Wat het ook blijkt dat de oorzaak is vele vertragingen van vaccinatie in Nederland heeft gezorgd dat er te veel veranderingen in de schema waar de Jonge heeft voorgesteld.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik vind de manier waarop we er op dit moment mee omgaan nogal buitenproportioneel. Bijna 50% van de Nederlanders zijn volledig gevaccineerd, een heel groot deel is minimaal 1 keer gevaccineerd.
Ik snap echt dat dit niet het moment is om alle maatregelen af te schaffen, maar verzwaringen (zo zie ik testen voor toegang nadat iedereen die wil gevaccineerd is) lijken me echt onnodig.
Beterschap.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:43 schreef onlogisch het volgende:
2e prik gehad vandaag, Moderna.
Weer een stijve arm en wat verhoging en erg moe.
Vorig jaar zomer hadden we een variant die lang niet zo besmettelijk is dan de deltavariant die we nu hebben. Zie het verschil.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is het erg logisch dat deze zomer (kwetsbaren gevaccineerd, eindje op weg met minder kwetsbaren) strenger zou moeten zijn dan de vorige zomer (geen enkel gevaccineerde), vind je?
Waarom is die verwachting er? De risicogroepen zijn al 2x gevaccineerd toch? Het zijn nu toch in overgrote mate de 10 tot 29 jarige die besmet raken?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:45 schreef Tijn het volgende:
Projectie van ziekenhuisopnames de komende week:
[ afbeelding ]
Bron: https://twitter.com/HJWesteneng/status/1416493523952603140
Ik hoop niet dat het zo gaat lopen
Groepsimmuniteit is nodig om helemaal er vanaf te komen. Met de vaccinatiecijfers die we hebben lijkt het me onnodig om telkens in een stuip te schieten op 't moment dat er cijfers omhoog gaan. Cijfers waarvan vaker aangegeven is dat die een heel stuk minder relevant zijn dan de rest. Het festivalseizoen is effectief de nek om gedraaid voor 2021 omdat we anders niet naar alle landen in Europa mochten vliegen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:43 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dus bijna de helft van onze bevolking is volledig gevaccineerd, is nog klein beetje weinig voor om immuniteit te krijgen, maar er is vanaf het begin gezegd zou 60 tot en met 80% van Nederlanders volledig gevaccineerd zijn wel sprake van groepsimmuniteit. Wat het ook blijkt dat de oorzaak is vele vertragingen van vaccinatie in Nederland heeft gezorgd dat er te veel veranderingen in de schema waar de Jonge heeft voorgesteld.
Tja, de ziekenhuisopnames groeien nu al, he.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom is die verwachting er? De risicogroepen zijn al 2x gevaccineerd toch? Het zijn nu toch in overgrote mate de 10 tot 29 jarige?
Die komen toch zelden in het ziekenhuis?
Ik kan het maar niet begrijpen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, de ziekenhuisopnames groeien nu al, he.
Maar zijn die opnames ook heel ernstig, of worden mensen weer snel ontslagen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat jongeren met een zere keel?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja kan, maar het hoeft niet perse. Maar elke virusmutatie is vaak niet dezelfde als klassieke variant van het coronavirus. Is ook wel agressief te noemen vooral in sterkte met verspreiding.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef potjecreme het volgende:
Het "gevaar" zit hem nu toch in de mutaties?
Brace yourselfquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:43 schreef onlogisch het volgende:
2e prik gehad vandaag, Moderna.
Weer een stijve arm en wat verhoging en erg moe.
In het slechtste geval 1000 mensen op de kliniek. Vervelend, maar vooral prima behapbaar.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:45 schreef Tijn het volgende:
Projectie van ziekenhuisopnames de komende week:
[ afbeelding ]
Bron: https://twitter.com/HJWesteneng/status/1416493523952603140
Ik hoop niet dat het zo gaat lopen
Dat is wel frappant dan..quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ze iemand in het ziekenhuis opnemen als het niet nodig is, he.
maar dat doen ze toch al? Of mis ik wat? Genoeg virologen voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, ze zouden eens wat meer adviezen kunnen inwinnen buiten de hoek van de virologen. Zo lang je blind vaart op een team dat zich richt op het bestrijden van een epidemie is het niet raar dat je alleen maar adviezen krijgt die neerkomen op het beperken van een normaal functionerende samenleving.
Okay, het virus is heel moeilijk te bestrijden als je langzaam aan het vaccineren bent, vooral tussentijden van 1ste en 2de vaccin is te lang dan heeft het virus de kans om muteren naar een ander variant.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is nodig om helemaal er vanaf te komen. Met de vaccinatiecijfers die we hebben lijkt het me onnodig om telkens in een stuip te schieten op 't moment dat er cijfers omhoog gaan. Cijfers waarvan vaker aangegeven is dat die een heel stuk minder relevant zijn dan de rest. Het festivalseizoen is effectief de nek om gedraaid voor 2021 omdat we anders niet naar alle landen in Europa mochten vliegen.
Dat lijkt me niet echt proportioneel
Ik bedoel mutaties die ons, ondanks vaccin, toch weer goed ziek kunnen maken.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:50 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja kan, maar het hoeft niet perse. Maar elke virusmutatie is vaak niet dezelfde als klassieke variant van het coronavirus. Is ook wel agressief te noemen vooral in sterkte met verspreiding.
De capaciteit in de kliniek is inderdaad niet waar de schoen wringt. Maar bij 1000 ziekenhuisopnames zijn er ook wel weer IC-opnames te verwachten natuurlijk. Hopelijk valt het allemaal mee, maar de trend vind ik vooralsnog niet erg gunstig.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het slechtste geval 1000 mensen op de kliniek. Vervelend, maar vooral prima behapbaar.
Daarbij, wat Henk-Jan niet mee lijkt te hebben genomen is dat "die jongeren die ook in het ziekenhuis komen!" er over 't algemeen een dagje, heel misschien 2 liggen. Die liggen over 't algemeen niet 3 weken in buikligging.
Om even de context te schetsen. 2018 zijn er totaal ~3 miljoen ziekenhuisopnames geweest, waarvan 1,67 miljoen klinisch en 1,41 miljoen dagopnames.
Dan is 1000 opnames (in het slechtste scenario dat hij schetst) vervelend, maar meer dan dat niet.
Ja kan, dan zouden bestaande vaccins niet meer effectief zijn, daarom zouden er ook aanpassingen gedaan worden aan de vaccins om mutaties beter te bestrijden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik bedoel mutaties die ons, ondanks vaccin, toch weer goed ziek kunnen maken.
niet opeens hoor. Die kwamen eerder ook al in het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is wel frappant dan..
Eerst kwamen alleen de ouderen in de ziekenhuizen en nu de ouderen gevaccineerd zijn komen opeens de jongeren in de ziekenhuizen.
Als de jongeren straks zijn gevaccineerd, komen dan de pubers in de ziekenhuizen? En daarna de kleuters?
Ik snap het niet meer.
Volgens Stichting NICE zijn er in de week 5-11 juli totaal 77 mensen opgenomen met bewezen Covid-19 waarvan er 26 in de leeftijdsgroep 0-29 vielen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is wel frappant dan..
Eerst kwamen alleen de ouderen in de ziekenhuizen en nu de ouderen gevaccineerd zijn komen opeens de jongeren in de ziekenhuizen.
Als de jongeren straks zijn gevaccineerd, komen dan de pubers in de ziekenhuizen? En daarna de kleuters?
Ik snap het niet meer.
Vooralsnog is daar nog geen begin van een spoor voor te bekennen. Ik ga zelf heel benieuwd zijn hoe men denkt en vooral welke specifieke aanpassingen te gaan doen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:53 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja kan, dan zouden bestaande vaccins niet meer effectief zijn, daarom zouden er ook aanpassingen gedaan worden aan de vaccins om mutaties beter te bestrijden.
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:57 schreef Molo het volgende:
Ik ben tikje verbrand vanmiddag op het terras tot vrij laat in de avond. Ik heb helaas niet aan jullie gedacht lieve COR mensen
Zijn de besmettingen nog een beetje recordhoogte?
Ziekenhuizen nog leeg?
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 11.036 nieuw gemelde positieve testen
- 50 nieuwe ziekenhuisopnames
- 5 nieuwe IC-opnames
- 0 nieuwe overlijdens
Maar is dat echt zo? 0-29 bij elkaar opgeteld heeft gedurende de hele pandemie voor ~160 IC opnames gezorgd. Binnen die groep zijn in de afgelopen 15 maanden ontzettend veel besmettingen geweest.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
De capaciteit in de kliniek is inderdaad niet waar de schoen wringt. Maar bij 1000 ziekenhuisopnames zijn er ook wel weer IC-opnames te verwachten natuurlijk. Hopelijk valt het allemaal mee, maar de trend vind ik vooralsnog niet erg gunstig.
Prrrrrimaquote:
Als het tot die groep beperkt blijft, zal het misschien ook wel meevallen, ja. Maar op zich zitten alle leeftijdscategorieën in de lift, he.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar is dat echt zo? 0-29 bij elkaar opgeteld heeft gedurende de hele pandemie voor ~160 IC opnames gezorgd. Binnen die groep zijn in de afgelopen 15 maanden ontzettend veel besmettingen geweest.
De vraag is een beetje waar 't plafond is. Het is lastig rekenen zo, aangezien LCPS en Stichting NICE verschillende criteria hanteren voor ziekenhuisopname met Covid-19. Doordat LCPS niet specificeerd over leeftijd kun je dat alleen bij NICE doen, welke een stuk hogere cijfers hanteert. Lastig met elkaar vergelijken dus.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het tot die groep beperkt blijft, zal het misschien ook wel meevallen, ja. Maar op zich zitten alle leeftijdscategorieën in de lift, he.
Precies. Dat het nu allemaal prima te verhapstukken is geloof ik wel. Ik vraag me vooral af of het de komende weken goed blijft gaan, aangezien we nog steeds enorme aantallen positieve tests melden elke dag.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vraag is een beetje waar 't plafond is. Het is lastig rekenen zo, aangezien LCPS en Stichting NICE verschillende criteria hanteren voor ziekenhuisopname met Covid-19. Doordat LCPS niet specificeerd over leeftijd kun je dat alleen bij NICE doen, welke een stuk hogere cijfers hanteert. Lastig met elkaar vergelijken dus.
Op dit moment is Covid-zorg ongeveer 12% van de totale IC-capaciteit die gebruikt wordt en 1,5% van de totale capaciteit op de kliniek.
Het festival is ruim een week geleden begonnen, een grote groep is bij wijzen van test getest en van alle buitenlanders die daarnaartoe zijn gegaan is er nog geen enkele de reden geweest dat er een superspreadevent is geweest.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:26 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
En hoe weet je dat er niets aan de hand is? Niet dat servie superbetrouwbaar is en wat niet is kan nog komen.
Daarnaast, negatieve test nodig om het land in te komen, negatieve test of vaccinatiebewijs nodig om het feest op te komen. Als het daar wel goed ging, hier is dat ook geprobeerd. Was kennelijk geen succes.
het moet wel goed geregeld zijn, en kennelijk vergt het iets van discipline. Ging niet bepaald goed met de festivalsquote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Het festival is ruim een week geleden begonnen, een grote groep is bij wijzen van test getest en van alle buitenlanders die daarnaartoe zijn gegaan is er nog geen enkele de reden geweest dat er een superspreadevent is geweest.
Hier blijft het aantal besmettingen ook stabiel onder de 100 per dag. Wat ik denk? Blijf buiten.
De festivals in NL gingen prima. Daar was het echt niet aan te wijten.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:14 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het moet wel goed geregeld zijn, en kennelijk vergt het iets van discipline. Ging niet bepaald goed met de festivals
De festivalgangers gingen prima denk ikquote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
De festivals in NL gingen prima. Daar was het echt niet aan te wijten.
Oh ja, jij weet exact hoe dat aan elkaar gelinkt is? Hoe kwam dat dan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:24 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
De festivalgangers gingen prima denk ikmaar echt coronaproof was het allemaal niet anders heb je geen duizenden besmettingen.
Waar men dan weer 'en Verknipt dan!' tegenin wil brengen. Die dan bij het relatief korte lijstje kan van de inmiddels tig keer aangehaalde voorbeelden van zogenaamde buitenhaarden zoals de wedstrijd Bergamo-Valencia. Waar toch wel vaak bleek dat er stiekem ook allemaal samenscholingen om die events heen zich wél binnen afspeelden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
De festivals in NL gingen prima. Daar was het echt niet aan te wijten.
En dat is maar de vraag. Hoeveel van die besmettingen zijn ontstaan op die festivals en hoeveel waren er al. Hoe aannemelijk is het nu echt dat al die mensen ineens buiten besmet zijn geraakt, wat tijdens de hele pandemie nog nagenoeg niet voorgekomen is? Is het dan niet aannemelijker dat er een andere reden is?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:24 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
De festivalgangers gingen prima denk ikmaar echt coronaproof was het allemaal niet anders heb je geen duizenden besmettingen.
Verknipt als voorbeeld inderdaad:quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Waar men dan weer 'en Verknipt dan!' tegenin wil brengen. Die dan bij het relatief korte lijstje kan van de inmiddels tig keer aangehaalde voorbeelden van zogenaamde buitenhaarden zoals de wedstrijd Bergamo-Valencia. Waar toch wel vaak bleek dat er stiekem ook allemaal samenscholingen om die events heen zich wél binnen afspeelden.
Feit is dat 1 op de heel veel besmettingen buiten is. Ik heb 1 op de 1000 voorbij zien komen in een bepaald onderzoek, maar 1 op 100 teken ik ook voor.
Denk dat je met festivals er gewoon voor moet zorgen dat buiten ook echt buiten is. Dus niet met van die dampige tenten.
en:quote:Volgens festivalorganisator Reza Fathi was daarnaast het dragen van mondkapjes in pendelbussen verplicht. Maar mede vanwege de drukte in die bussen, was van controle en handhaving op maskers nauwelijks sprake. Dat was een taak van de organisator. Waarschijnlijk vonden veel besmettingen plaats in de stampvolle bussen. Bovendien waren ook particuliere pendeldiensten actief, waarop geen enkele controle was.
https://www.ad.nl/utrecht(...)estival-af~a6707d09/quote:Daar komt bij dat testbewijzen van Testen voor toegang tot 40 uur voor aanvang werden afgegeven. ,,In die 40 uur tussen konden ze van het ene naar het andere feest”, stelt een GGD- woordvoerder. Directeur Donker onderstreept te balen van die 40 uur, die volgens hem veel te veel is. ,,Wij spreken ook teleurgestelde bezoekers die spreken over een rommeltje op de testlocaties en zorgen uiten over het testsysteem.”
Waarmee je dus eigenlijk zegt dat een evenement niet veilig kan met TvT?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Verknipt was één ding niet en dat was coronaproof.
Met duizenden mensen in een zweterige tent staan, ja dan komen de besmettingen vanzelf wel
Dat zeg ik al heel lang ja.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarmee je dus eigenlijk zegt dat een evenement niet veilig kan met TvT?
This just in: Water is nat.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarmee je dus eigenlijk zegt dat een evenement niet veilig kan met TvT?
Als het er over een week 1000 zijn kan je er vanuit gaan dat de meeste versoepelingen wel weer van tafel gaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het slechtste geval 1000 mensen op de kliniek. Vervelend, maar vooral prima behapbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |