Dus bijna de helft van onze bevolking is volledig gevaccineerd, is nog klein beetje weinig voor om immuniteit te krijgen, maar er is vanaf het begin gezegd zou 60 tot en met 80% van Nederlanders volledig gevaccineerd zijn wel sprake van groepsimmuniteit. Wat het ook blijkt dat de oorzaak is vele vertragingen van vaccinatie in Nederland heeft gezorgd dat er te veel veranderingen in de schema waar de Jonge heeft voorgesteld.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik vind de manier waarop we er op dit moment mee omgaan nogal buitenproportioneel. Bijna 50% van de Nederlanders zijn volledig gevaccineerd, een heel groot deel is minimaal 1 keer gevaccineerd.
Ik snap echt dat dit niet het moment is om alle maatregelen af te schaffen, maar verzwaringen (zo zie ik testen voor toegang nadat iedereen die wil gevaccineerd is) lijken me echt onnodig.
Beterschap.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:43 schreef onlogisch het volgende:
2e prik gehad vandaag, Moderna.
Weer een stijve arm en wat verhoging en erg moe.
Vorig jaar zomer hadden we een variant die lang niet zo besmettelijk is dan de deltavariant die we nu hebben. Zie het verschil.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is het erg logisch dat deze zomer (kwetsbaren gevaccineerd, eindje op weg met minder kwetsbaren) strenger zou moeten zijn dan de vorige zomer (geen enkel gevaccineerde), vind je?
Waarom is die verwachting er? De risicogroepen zijn al 2x gevaccineerd toch? Het zijn nu toch in overgrote mate de 10 tot 29 jarige die besmet raken?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:45 schreef Tijn het volgende:
Projectie van ziekenhuisopnames de komende week:
[ afbeelding ]
Bron: https://twitter.com/HJWesteneng/status/1416493523952603140
Ik hoop niet dat het zo gaat lopen
Groepsimmuniteit is nodig om helemaal er vanaf te komen. Met de vaccinatiecijfers die we hebben lijkt het me onnodig om telkens in een stuip te schieten op 't moment dat er cijfers omhoog gaan. Cijfers waarvan vaker aangegeven is dat die een heel stuk minder relevant zijn dan de rest. Het festivalseizoen is effectief de nek om gedraaid voor 2021 omdat we anders niet naar alle landen in Europa mochten vliegen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:43 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dus bijna de helft van onze bevolking is volledig gevaccineerd, is nog klein beetje weinig voor om immuniteit te krijgen, maar er is vanaf het begin gezegd zou 60 tot en met 80% van Nederlanders volledig gevaccineerd zijn wel sprake van groepsimmuniteit. Wat het ook blijkt dat de oorzaak is vele vertragingen van vaccinatie in Nederland heeft gezorgd dat er te veel veranderingen in de schema waar de Jonge heeft voorgesteld.
Tja, de ziekenhuisopnames groeien nu al, he.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom is die verwachting er? De risicogroepen zijn al 2x gevaccineerd toch? Het zijn nu toch in overgrote mate de 10 tot 29 jarige?
Die komen toch zelden in het ziekenhuis?
Ik kan het maar niet begrijpen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, de ziekenhuisopnames groeien nu al, he.
Maar zijn die opnames ook heel ernstig, of worden mensen weer snel ontslagen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat jongeren met een zere keel?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja kan, maar het hoeft niet perse. Maar elke virusmutatie is vaak niet dezelfde als klassieke variant van het coronavirus. Is ook wel agressief te noemen vooral in sterkte met verspreiding.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef potjecreme het volgende:
Het "gevaar" zit hem nu toch in de mutaties?
Brace yourselfquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:43 schreef onlogisch het volgende:
2e prik gehad vandaag, Moderna.
Weer een stijve arm en wat verhoging en erg moe.
In het slechtste geval 1000 mensen op de kliniek. Vervelend, maar vooral prima behapbaar.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:45 schreef Tijn het volgende:
Projectie van ziekenhuisopnames de komende week:
[ afbeelding ]
Bron: https://twitter.com/HJWesteneng/status/1416493523952603140
Ik hoop niet dat het zo gaat lopen
Dat is wel frappant dan..quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ze iemand in het ziekenhuis opnemen als het niet nodig is, he.
maar dat doen ze toch al? Of mis ik wat? Genoeg virologen voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, ze zouden eens wat meer adviezen kunnen inwinnen buiten de hoek van de virologen. Zo lang je blind vaart op een team dat zich richt op het bestrijden van een epidemie is het niet raar dat je alleen maar adviezen krijgt die neerkomen op het beperken van een normaal functionerende samenleving.
Okay, het virus is heel moeilijk te bestrijden als je langzaam aan het vaccineren bent, vooral tussentijden van 1ste en 2de vaccin is te lang dan heeft het virus de kans om muteren naar een ander variant.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is nodig om helemaal er vanaf te komen. Met de vaccinatiecijfers die we hebben lijkt het me onnodig om telkens in een stuip te schieten op 't moment dat er cijfers omhoog gaan. Cijfers waarvan vaker aangegeven is dat die een heel stuk minder relevant zijn dan de rest. Het festivalseizoen is effectief de nek om gedraaid voor 2021 omdat we anders niet naar alle landen in Europa mochten vliegen.
Dat lijkt me niet echt proportioneel
Ik bedoel mutaties die ons, ondanks vaccin, toch weer goed ziek kunnen maken.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:50 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja kan, maar het hoeft niet perse. Maar elke virusmutatie is vaak niet dezelfde als klassieke variant van het coronavirus. Is ook wel agressief te noemen vooral in sterkte met verspreiding.
De capaciteit in de kliniek is inderdaad niet waar de schoen wringt. Maar bij 1000 ziekenhuisopnames zijn er ook wel weer IC-opnames te verwachten natuurlijk. Hopelijk valt het allemaal mee, maar de trend vind ik vooralsnog niet erg gunstig.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het slechtste geval 1000 mensen op de kliniek. Vervelend, maar vooral prima behapbaar.
Daarbij, wat Henk-Jan niet mee lijkt te hebben genomen is dat "die jongeren die ook in het ziekenhuis komen!" er over 't algemeen een dagje, heel misschien 2 liggen. Die liggen over 't algemeen niet 3 weken in buikligging.
Om even de context te schetsen. 2018 zijn er totaal ~3 miljoen ziekenhuisopnames geweest, waarvan 1,67 miljoen klinisch en 1,41 miljoen dagopnames.
Dan is 1000 opnames (in het slechtste scenario dat hij schetst) vervelend, maar meer dan dat niet.
Ja kan, dan zouden bestaande vaccins niet meer effectief zijn, daarom zouden er ook aanpassingen gedaan worden aan de vaccins om mutaties beter te bestrijden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik bedoel mutaties die ons, ondanks vaccin, toch weer goed ziek kunnen maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |