En ik vind dat dat niet hoeft.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:11 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind dat alle steden en dorpen hun zomeractiviteiten moeten staken, want dan krijgen we over paar dagen of weken nog veel meer besmettingen.
Is het erg logisch dat deze zomer (kwetsbaren gevaccineerd, eindje op weg met minder kwetsbaren) strenger zou moeten zijn dan de vorige zomer (geen enkel gevaccineerde), vind je?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:23 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar ik moet gewoon accepteren dat deze zomer anders is dan in 2020, wel met verschillende activiteiten en festivals.
En hoe weet je dat er niets aan de hand is? Niet dat servie superbetrouwbaar is en wat niet is kan nog komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Vorige week was er een festival in Servië met aanwezigen van over heel Europa. 180.000 in totaal. Niets aan de hand.
Je zou bijna zeggen dat de vaccins werken.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Exact dit. We hebben nu 70k besmettingen gehad en de stijging is 70 patiënten in 2 weken waarvan het overgrote gedeelte vrij snel weer ontslagen is. In januari was dat wel heel erg anders
Het is in deze fase vooral handig om leerling te trekken wat voor patiënten je ontvangt. Daar kan je dan wellicht wat mee doen of conclusies aan verbinden.
Nou een overgrote meerderheid kwetsbare mensen zijn al gevaccineerd, maar minder kwetsbare mensen zijn lang niet volledig gevaccineerd. Maar bijna alle zorgmedewerkers zijn ook volledig gevaccineerd. Ik denk deze zomer wat soepeler is dan in 2020.; Helaas zijn er ook veel niet gevaccineerde mensen in Nederland wat het ook betreft getest moeten worden op corona als ze naar bioscoop of theater gaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is het erg logisch dat deze zomer (kwetsbaren gevaccineerd, eindje op weg met minder kwetsbaren) strenger zou moeten zijn dan de vorige zomer (geen enkel gevaccineerde), vind je?
Er is een reden dat je ze 'minder kwetsbaar' kunt noemen. Dat is omdat ze (over het algemeen) niet zo heel ziek worden van het virus.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:31 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou een overgrote meerderheid kwetsbare mensen zijn al gevaccineerd, maar minder kwetsbare mensen zijn lang niet volledig gevaccineerd. Maar bijna alle zorgmedewerkers zijn ook volledig gevaccineerd. Ik denk deze zomer wat soepeler is dan in 2020.; Helaas zijn er ook veel niet gevaccineerde mensen in Nederland wat het ook betreft getest moeten worden op corona als ze naar bioscoop of theater gaan.
Dus wat is het probleem?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:31 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou een overgrote meerderheid kwetsbare mensen zijn al gevaccineerd, maar minder kwetsbare mensen zijn lang niet volledig gevaccineerd.
Sowieso aard van het beestje daar. Die gaan voor alles de straat opquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Prima van de Fransen. WIj doen stoer op een forum. Zij gaan de straat op.
Behalve om te werkenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:34 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Sowieso aard van het beestje daar. Die gaan voor alles de straat op
Jij en ik weten dat het geen probleem is. Rutte en De Jonge zonder visie laten zich daar wel door leiden.quote:
Oja. Sorry.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ze niet gevaccineerd zijn. Wel bijblijven hè.
IK ervaar ook bijna het zelfde, eigenlijk moeten we nog wel blijven goed oppassen dat we niet besmet worden met het virus.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is een reden dat je ze 'minder kwetsbaar' kunt noemen. Dat is omdat ze (over het algemeen) niet zo heel ziek worden van het virus.
Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar deze zomer ervaar ik echt totaal niet soepeler dan 2020.
Voor mij is het geen probleem,. eigenlijk is de keuze van iemand die niet wil vaccineren heel persoonlijk, dus is hun eigen probleem.;quote:
Een stuk spastischer inderdaad.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar deze zomer ervaar ik echt totaal niet soepeler dan 2020.
Vind ik niet. Ik vind de manier waarop we er op dit moment mee omgaan nogal buitenproportioneel. Bijna 50% van de Nederlanders zijn volledig gevaccineerd, een heel groot deel is minimaal 1 keer gevaccineerd.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
IK ervaar ook bijna het zelfde, eigenlijk moeten we nog wel blijven goed oppassen dat we niet besmet worden met het virus.
Grappige is dat ik vóór Corona eigenlijk amper op nieuwssites kwam. Misschien 1x per week. Nu kijk ik onbewust toch vaker; ook door deze reeks (links e.d.). Had dezelfde redenatie als jou altijd.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is sowieso een beetje de status quo met het "nieuws" in deze moderne tijd....
Is er iets te melden, dan moeten en zullen we het melden.
Moet je het persé weten? Neuh
Is het een verrijking voor je leven? Neuh
Heb je er heel veel directe invloed op? Meestal: neuh
Daarom skip ik journaals en nieuwssites met enige regelmaat. Ik hoef t gewoon niet zo nodig continu te weten.
Geleid door het omt. Die komt met die adviezen. Bijna de gehele kamer gaat er ook in mee he.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij en ik weten dat het geen probleem is. Rutte en De Jonge zonder visie laten zich daar wel door leiden.
LOL Meestal zeg ik dat tegen anderen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:39 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Geleid door het omt. Die komt met die adviezen. Bijna de gehele kamer gaat er ook in mee he.
Zo makkelijk om altijd hun de schuld toe te schuiven. Ja ze zijn verantwoordelijk, maar als ik een beslissing moet nemen en ik krijg van meerdere hoeken hetzelfde advies wat ga je dan doen? Er lekker tegenin?
Wat je ze wel kan verwijten is een gebrek aan goede communicatie.
Vooral de beleidsbepalers. Ga naar buiten, geniet van de zon en het leven en corona bestaat op veel plekken niet meer.quote:
Communicatie, maar ook het blind volgen van één groep experts en andere experts links laten liggen. Ik snap volledig dat je tijdens de heftigste fases van de pandemie de maatregelen om het virus te bestrijden voor moet laten gaan, maar je moet op zijn minst een beeld hebben van de nevenschade die veroorzaakt wordt door de maatregelen. Ik heb niet het idee dat dat heel erg duidelijk was (en is).quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:39 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Geleid door het omt. Die komt met die adviezen. Bijna de gehele kamer gaat er ook in mee he.
Zo makkelijk om altijd hun de schuld toe te schuiven. Ja ze zijn verantwoordelijk, maar als ik een beslissing moet nemen en ik krijg van meerdere hoeken hetzelfde advies wat ga je dan doen? Er lekker tegenin?
Nou, ze zouden eens wat meer adviezen kunnen inwinnen buiten de hoek van de virologen. Zo lang je blind vaart op een team dat zich richt op het bestrijden van een epidemie is het niet raar dat je alleen maar adviezen krijgt die neerkomen op het beperken van een normaal functionerende samenleving.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:39 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |