Dat denk ik ook!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Met een kabinet VVD/D66 acht ik een vaccinatieplicht waarschijnlijker dan het verlammen van de halve economie.
Helemaal eens, ik wou dat ze gewoon vast zouden houden aan die ''we geven iedereen een vaccinatie kans en als de vaccinatiegraad hoog genoeg is gaan de maatregelen er gewoon vanaf want dan kan de zorg het aan''. Maar het lijkt er steeds meer op dat ze elke besmetting willen voorkomen helaas. Hopelijk gaan ze inzien dat we het oorspronkelijk deden voor de ouderen en de zorg. Dat is ook de reden waarom de meeste mensen akkoord gingen met alle maatregelen het afgelopen 1.5 jaar. En omdat ons werd toegezegd dat het na vaccinaties echt anders zou zijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:39 schreef Celestien het volgende:
[..]
Pfff... ja, gezien wat we de afgelopen tijd hebben gehoord, zal dat wel die kant op gaan.
Ik vraag me alleen af wat er gebeurd is met: 'we moeten de ouderen beschermen en de zorg ontzien'. Inderdaad, gevaccineerde mensen zijn niet 100% beschermd, maar als je met de bescherming die het wél biedt de opnames kunt beperken & alleen ongevaccineerde mensen in het zkh terecht komen, dan vraag ik me af hoe groot dat aantal wordt. Zelfs ongevaccineerde mensen zullen op een gegeven moment in aanraking komen met het virus en lang niet iedereen komt in het zkh terecht. Ook zij krijgen weerstand, hetzij niet van een vaccinatie.
het is ook gewoon een heel kamerbreed gedragen idee hoe dat nu gaat volgens mij. Uitgezonderd pvv/fvd heb ik het idee.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Helemaal eens, ik wou dat ze gewoon vast zouden houden aan die ''we geven iedereen een vaccinatie kans en als de vaccinatiegraad hoog genoeg is gaan de maatregelen er gewoon vanaf want dan kan de zorg het aan''. Maar het lijkt er steeds meer op dat ze elke besmetting willen voorkomen helaas. Hopelijk gaan ze inzien dat we het oorspronkelijk deden voor de ouderen en de zorg. Dat is ook de reden waarom de meeste mensen akkoord gingen met alle maatregelen het afgelopen 1.5 jaar. En omdat ons werd toegezegd dat het na vaccinaties echt anders zou zijn.
Helemaal mee eens, enige keuze is wanneer.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:17 schreef potjecreme het volgende:
Een keer moeten we toch echt weer normaal gaan leven. Zit niks anders op dan besmettingen voor lief nemen hoe hoog deze dan ook zullen zijn.
Laat ze een duidelijk plan maken voor de toekomst. Het is niet mijn specialiteit, maar ik zou zeggen: bereken hoeveel bedden je maximaal voor covid-patiënten beschikbaar hebt. Let op de besmettingen, maar staar je er niet blind op. Sure, ze kunnen iets zeggen over wat je kunt verwachten, maar met de weerstand die verkregen is, zal het minder rap oplopen dan eerder 't geval was. Leg het vast & voer maatregelen in op 't moment dat het nodig is. Wees transparant over welke dat zullen zijn, voor hoelang ze zullen zijn. Bedenk of het zinvoller is om voor langere periode bepaalde beperkingen in te stellen of dat je beter voor kortere periode hardere maatregelen wilt inzetten. Dit ge-jojo van de afgelopen periode is onduidelijk & je kunt praten als brugman, maar de steun wordt minder op zo'n manier.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Helemaal eens, ik wou dat ze gewoon vast zouden houden aan die ''we geven iedereen een vaccinatie kans en als de vaccinatiegraad hoog genoeg is gaan de maatregelen er gewoon vanaf want dan kan de zorg het aan''. Maar het lijkt er steeds meer op dat ze elke besmetting willen voorkomen helaas. Hopelijk gaan ze inzien dat we het oorspronkelijk deden voor de ouderen en de zorg. Dat is ook de reden waarom de meeste mensen akkoord gingen met alle maatregelen het afgelopen 1.5 jaar. En omdat ons werd toegezegd dat het na vaccinaties echt anders zou zijn.
Al zijn 't 5000 besmettingen per dag; dan zou ik het alsnog niet hoeven te weten. Lopen de ziekenhuizen weer echt over met Corona patienten? Dat is dan wel weer handig om te weten.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:57 schreef Celestien het volgende:
[..]
Laat ze een duidelijk plan maken voor de toekomst. Het is niet mijn specialiteit, maar ik zou zeggen: bereken hoeveel bedden je maximaal voor covid-patiënten beschikbaar hebt. Let op de besmettingen, maar staar je er niet blind op. Sure, ze kunnen iets zeggen over wat je kunt verwachten, maar met de weerstand die verkregen is, zal het minder rap oplopen dan eerder 't geval was. Leg het vast & voer maatregelen in op 't moment dat het nodig is. Wees transparant over welke dat zullen zijn, voor hoelang ze zullen zijn. Bedenk of het zinvoller is om voor langere periode bepaalde beperkingen in te stellen of dat je beter voor kortere periode hardere maatregelen wilt inzetten. Dit ge-jojo van de afgelopen periode is onduidelijk & je kunt praten als brugman, maar de steun wordt minder op zo'n manier.
En 'k weet niet hoe het met jullie zit, maar als het straks beter gaat dan hoef ik niet iedere dag te weten hoeveel mensen besmet zijn, of hoeveel mensen er op de IC liggen. Meldt het informatie als het belangrijk gaat worden. Denk dat 't niemand boeit als er straks 3 mensen zijn opgenomen en 35 mensen positief getest zijn.
Vorige week was er een festival in Servië met aanwezigen van over heel Europa. 180.000 in totaal. Niets aan de hand.quote:
Wacht maar over twee weken.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Vorige week was er een festival in Servië met aanwezigen van over heel Europa. 180.000 in totaal. Niets aan de hand.
Waarom maak je mij op zaterdagavond bang voor wat er komen gaatquote:
Exact dit. We hebben nu 70k besmettingen gehad en de stijging is 70 patiënten in 2 weken waarvan het overgrote gedeelte vrij snel weer ontslagen is. In januari was dat wel heel erg andersquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Al zijn 't 5000 besmettingen per dag; dan zou ik het alsnog niet hoeven te weten. Lopen de ziekenhuizen weer echt over met Corona patienten? Dat is dan wel weer handig om te weten.
Wanneer kunnen ze weer hervat worden?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:11 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind dat alle steden en dorpen hun zomeractiviteiten moeten staken, want dan krijgen we over paar dagen of weken nog veel meer besmettingen.
Minstens in de zomer 2022, maar het is te laat.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wanneer kunnen ze weer hervat worden?
Als ik dat doe word ik ontslagen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
Het is in deze fase vooral handig om leerling te trekken
Als die sectoren nu weer een jaar dicht moeten blijven kun je ze wel helemaal afschrijven, hoeven ze ook niet meer terug te komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Minstens in de zomer 2022, maar het is te laat.
ok. bedankt hansquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:11 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind dat alle steden en dorpen hun zomeractiviteiten moeten staken, want dan krijgen we over paar dagen of weken nog veel meer besmettingen.
Dat is sowieso een beetje de status quo met het "nieuws" in deze moderne tijd....quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Al zijn 't 5000 besmettingen per dag; dan zou ik het alsnog niet hoeven te weten. Lopen de ziekenhuizen weer echt over met Corona patienten? Dat is dan wel weer handig om te weten.
Ik meen echt wat ik hier schrijf. want in mijn woonplaats was het erg druk op het terrassen met vol vakantiegangers en waren gewoon veel activiteiten. Ik vind het niet acceptabel tegen over hoge besmettingsgraad.quote:
Dan liever maar wat meer besmettingen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Minstens in de zomer 2022, maar het is te laat.
Zou me toch laten trekken voor het te laat is.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik dat doe word ik ontslagen.
En hier is het al sinds maart volle bak zonder enige belemmeringen en problemen. Waar trek je de grens?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:18 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik meen echt wat ik hier schrijf. want in mijn woonplaats was het erg druk op het terrassen met vol vakantiegangers en waren gewoon veel activiteiten. Ik vind het niet acceptabel tegen over hoge besmettingsgraad.
Dat is heel moeilijk te zeggen waar ik de grens precies wil trekken. Maar ik moet gewoon accepteren dat deze zomer anders is dan in 2020, wel met verschillende activiteiten en festivals.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:22 schreef Dven het volgende:
[..]
En hier is het al sinds maart volle bak zonder enige belemmeringen en problemen. Waar trek je de grens?
Ah nee joh. Maak je niet druk.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:18 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik meen echt wat ik hier schrijf. want in mijn woonplaats was het erg druk op het terrassen met vol vakantiegangers en waren gewoon veel activiteiten. Ik vind het niet acceptabel tegen over hoge besmettingsgraad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |