Bron: NOS.nlquote:Peter R. de Vries is na de aanslag van vorige week dinsdag overleden. Dat meldt RTL Nieuws op basis van zijn familie. Hij is in het bijzijn van zijn familieleden overleden. Hij was 64 jaar.
"Peter heeft geknokt tot het einde, maar heeft de strijd niet kunnen winnen", schrijven zijn nabestaanden in een verklaring. "We zijn onnoemelijk trots op hem en tegelijkertijd ontroostbaar."
De nabestaanden vragen rust om het overlijden te verwerken. Informatie over wanneer er afscheid zal worden genomen van De Vries zal volgen als er een beslissing over is genomen.
Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vriesquote:De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.
De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.
Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.
De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.
Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.
Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.
Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."
De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).
We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.htmlquote:Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.
De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
quote:Let op: GEEN! lugubere/bloedige foto's of filmpjes posten van dit of enig ander gerelateerd onderwerp.
Dank voor uw medewerking & begrip @Danny
Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer, potentiele daders, verdachten e.d. aub.
Psychopaten liegen altijdquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:
. Lijk wegwerken met een boot is dan ook niet handig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Nee, dan is het geen moord.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Psychopaten liegen altijd
De kans is groot dat ie zijn piemel erin heeft gehouden , dan stikt ze in piemel en sperma als ze zwak is
niet handig ??
hoe dan ook is het moord
iemand die bewusteloos is overboord gooien is moordquote:
Je kan ook overal wat achter zoekenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:37 schreef Tengano het volgende:
Wat ongepast! dat lampje [ link | afbeelding ] bij die TT.
Alsof het een goed ideeis of zo om Peter R. de Vries te vermoorden
Kan dit svp weer teruggezet worden naar wat het was? [ link | afbeelding ] Dank u.
Bewusteloos? Waar haal je dit nu weer vandaan?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iemand die bewusteloos is overboord gooien is moord
nee die Joran dacht dat ze dood was nadat ze hem gepijpt hadquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bewusteloos? Waar haal je dit nu weer vandaan?
Ik zei dat ik dacht dat ze op het strand was overleden aan een overdosis alcohol en drugs.
https://www.ad.nl/buitenl(...)n~af747675/36584272/quote:Aanklagers eisen achttien jaar en vier maanden cel wegens drugssmokkel tegen de in Peru wegens moord vastzittende Nederlander Joran van der Sloot (33).
Peruaanse media melden dat hij wordt gezien als de coördinator van drugssmokkel naar de gevangenis waar hij zijn celstraf uitzit in het zuidoosten van Peru.
Van de Sloot zou samen met een vriendin Eva Pacohuanaco en medeplichtigen bijna 300 gram cocaïne en 140 gram marihuana de gevangenis in Juliaca hebben willen binnensmokkelen.
quote:Confrontatie
Vader Ricardo Flores kwam vorige week voor het eerst oog in oog te staan met Van der Sloot.
De man verklaarde 'onpasselijk' te zijn geworden van de aanblik van Joran en moest onmiddellijk de ruimte verlaten waarin Van der Sloot zich bevond.
Rechtszaak uitgesteld
Vorige week werd bekend dat de behandeling van de moord van Stephany Flores voorlopig is uitgesteld.
Hoofdverdachte Van der Sloot had geen advocaat om zich te verdedigen bij een eerste hoorzitting.
Zijn advocaat is opgestapt.
Wat is de meerwaarde of de reden precies dat het veranderd is?quote:
Waarschijnlijk gewoon een standaard-PI van die userquote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde of de reden precies dat het veranderd is?
Ahaquote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:42 schreef GGMM het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon een standaard-PI van die user
Ook vrijwel nihil dat ze nu wel opgelost worden.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:56 schreef Leandra het volgende:
Al die misdrijven die Peter R de Vries onderzocht hebben toch gewoon een eigen topic?
Het lijkt me niet nodig dat allerlei details uit de zaak Natalee Holloway en Nicky Verstappen, hier weer tot in den treure herhaald en bediscussieerd worden.
Helemaal gezien de kans vrijwel nihil is dat hij om een van die zaken vermoord is.
Correct.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:42 schreef GGMM het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon een standaard-PI van die user
Dat is zo stomquote:
Wellicht zijn er in de toekomst nog weer meer technologische ontwikkelingen waardoor het toch lukt. Dat sommige zaken via dna nu toch opgelost konden worden had men jaren geleden waarschijnlijk ook nooit verwacht.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook vrijwel nihil dat ze nu wel opgelost worden.
met name de splitsing in soorten DNA is belangrijkquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:25 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wellicht zijn er in de toekomst nog weer meer technologische ontwikkelingen waardoor het toch lukt. Dat sommige zaken via dna nu toch opgelost konden worden had men jaren geleden waarschijnlijk ook nooit verwacht.
Zoiets. Dat ze verdachten met electroden kunnen uitlezen bijvoorbeeld. Even een backup van Jos B maken en ff goed doorspitten, wie weetquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:25 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wellicht zijn er in de toekomst nog weer meer technologische ontwikkelingen waardoor het toch lukt. Dat sommige zaken via dna nu toch opgelost konden worden had men jaren geleden waarschijnlijk ook nooit verwacht.
Die heeft wss aandelen in rozenproducentenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:01 schreef leolinedance het volgende:
Het wordt steeds gekker![]()
https://www.omroepbrabant(...)raagt-peter-schouten
Levenslangquote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:16 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Krijgt zo'n figuur levenslang net als Mohammed B of wordt het minder omdat hij slechts ingehuurd werd voor het vuile klusje?
Ik ben benieuwd of ze toch nog meer mensen kunnen linken aan dit delict. En ik weet natuurlijk best dat die jongens zich willen beroepen op hun zwijgrecht.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang die Pool krijgt. Van mij mag hij zijn cel in Polen uitzitten
Niet als er een mate van verminderde toerekeningsvatbaarheid bij zitquote:
Na 20 jaar netwerken vindt hij vast wel wat anders waar hij 'weer' slim mee weg gaat komen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:32 schreef TLC het volgende:
Volkert vermoordde Pim Fortuyn en hij huppelt nu al weer vrolijk in t rond, dus over pakweg 20 jaar kan Delano'tje zijn rapcarriere weer proberen op te pakken.
Ja dat blijft schandalig maar tegenwoordig strooien ze wel vaker met levenslang.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:32 schreef TLC het volgende:
Volkert vermoordde Pim Fortuyn en hij huppelt nu al weer vrolijk in t rond, dus over pakweg 20 jaar kan Delano'tje zijn rapcarriere weer proberen op te pakken.
Benieuwd wat voor opzienbarende inzichten deze man gaat onthullen. Iedereen weet natuurlijk dat je er geen fuck tegen kunt doen. Je kunt bendes oprollen, kopstukken veroordelen en opsluiten etc. Maar de volgende lichting staat al weer klaar om het ontstane gat op te vullen. Drugs legaliseren neemt een groot deel van het bestaansrecht weg, maar daar wil toch niemand aan.quote:
Ja, dit. Mensen die denken dat de dader levenslang krijgt, komen nog van een koude kermis thuis.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:32 schreef TLC het volgende:
Kreeg 'ie toen toch niet voor elkaar. Die wijven wilden alleen beetje zuipen en wisten verder van niks.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij zal best niet te goed zijn om een Thaise voor geld uit te lenen, dat is niet moeilijk daar
Als ie ook geld vroeg om de verblijfplaats van Nathalie te onthullen aan haar moeder
die vent is zo rot als maar kan
Ik snap niet waarom die halve zool op vrije voeten is en een Mohammed B. levenslang heeft. Wat is het verschil?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:32 schreef TLC het volgende:
Ik bedoelde door degenen die er in dit topic over bezig zijnquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:25 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Lid zijn van een terroristische organisatie.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:48 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom die halve zool op vrije voeten is en een Mohammed B. levenslang heeft. Wat is het verschil?
die illusie heeft ook niemandquote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik bedoelde door degenen die er in dit topic over bezig zijn
Volkert is zijn eigen advocaatquote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:48 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom die halve zool op vrije voeten is en een Mohammed B. levenslang heeft. Wat is het verschil?
Alsof advocaten medeverantwoordelijk zijn aan de daden van hun cliënten. Zij kan nog steeds onherroepelijk verdriet lijden, terwijl ze de verantwoordelijke daarvoor verdedigd. Dat heet professionaliteit en daarnaast heeft iedere verdachte recht op een advocaat, ongeacht wat deze heeft gedaan.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:13 schreef KREEFTx het volgende:
https://m.noordhollandsda(...)e&utm_medium=organic
Ja, heeft jouw cliënt gedaan.
Volkert was first offender. Al denk ik dat hij nu ook wel levenslang had gekregenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:48 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
er zin altijd weer mensen die dat gaan besmeuren, er lopen zat idioten rondquote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er is blijkbaar iemand in gesprek met de gemeente Amsterdam voor een standbeeld van Peter:
https://www.funx.nl/news/(...)eld-peter-r-de-vries
Persoonlijk vind ik dat dan weer too much.
wat een foeilelijk wijfquote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:13 schreef KREEFTx het volgende:
Je weet het mooi te verwoordenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:15 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Alsof advocaten medeverantwoordelijk zijn aan de daden van hun cliënten. Zij kan nog steeds onherroepelijk verdriet lijden, terwijl ze de verantwoordelijke daarvoor verdedigd. Dat heet professionaliteit en daarnaast heeft iedere verdachte recht op een advocaat, ongeacht wat deze heeft gedaan.
Ik denk meer dat dat hele overstromingsgebeuren vooral is geënsceneerd om het hele gedoe met Peter, en het falend beleid van justitie, een beetje uit de publiciteit te houden.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel mooi dat het wel meevalt met de hype rondom het overlijden van Peter R door de aandacht voor de overstromingen en de stijging de besmettingen met Corona.
Heb jij dat gedaan met je tuinslang?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hele overstromingsgebeuren vooral is geënsceneerd om het hele gedoe met Peter, en het falend beleid van justitie, een beetje uit de publiciteit te houden.
Meen je dit serieusquote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dit. Mensen die denken dat de dader levenslang krijgt, komen nog van een koude kermis thuis.
Het zou mij verbazen als hij dat wel krijgt terwijl je voor de moord op een politicus niet eens levenslang krijgt.
Dat is wel het domste wat je kan voorstellen. Dat is juist buigen voor de criminaliteit..quote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Benieuwd wat voor opzienbarende inzichten deze man gaat onthullen. Iedereen weet natuurlijk dat je er geen fuck tegen kunt doen. Je kunt bendes oprollen, kopstukken veroordelen en opsluiten etc. Maar de volgende lichting staat al weer klaar om het ontstane gat op te vullen. Drugs legaliseren neemt een groot deel van het bestaansrecht weg, maar daar wil toch niemand aan.
Gaaf toch? Levensgroot op het Marie Heinekenplein, mede als eerbetoon aan zijn goede vriend Cor van Hout.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er is blijkbaar iemand in gesprek met de gemeente Amsterdam voor een standbeeld van Peter:
https://www.funx.nl/news/(...)eld-peter-r-de-vries
Persoonlijk vind ik dat dan weer too much.
Het zal niet de eerste keer zijn dat bij nader inzien de dader totaal niet degene is die iedereen denkt dat het is.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:13 schreef KREEFTx het volgende:
Maar de dader was een neef van de bakker van de buurvrouw van Taghi.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:13 schreef Knip het volgende:
[..]
Het zal niet de eerste keer zijn dat bij nader inzien de dader totaal niet degene is die iedereen denkt dat het is.
Peter had meer vijanden.
Is de zoveelste blanke man, zullen ze in Amsterdam denken. En dus nee zeggen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:09 schreef Knip het volgende:
[..]
Gaaf toch? Levensgroot op het Marie Heinekenplein, mede als eerbetoon aan zijn goede vriend Cor van Hout.
De meeste gegoten standbeelden zijn ander zwart van kleur. Win win dus toch?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is de zoveelste blanke man, zullen ze in Amsterdam denken. En dus nee zeggen.
Amstelveen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:44 schreef Caland het volgende:
Was het wel een Amsterdammer? Ik kon zijn accent nooit echt plaatsen
Njah. Dat is praktisch Amsterdam. Kwam altijd meer import over maar dan heb ik het alleen over accentquote:
De twee die Wiersma hebben gedood hebben een eis gekregen van beiden levenslang terwijl er maar één geschoten had. Zal me niets verbazen dat ze deze twee ook gelijk aan elkaar houden in de trant van, het een had niet kunnen gebeuren zonder de ander.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 22:18 schreef Nober het volgende:
Hoeveel zal die Pool krijgen als chauffeur zijnde er van uitgaande dat hij wist van Delano's actie?
Hoe verschrikkelijk deze moord ook is, ik zou het vreemd vinden als de aanpak van dergelijke criminaliteit nu ineens heel anders wordt en/of meer prioriteit krijgt.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Benieuwd wat voor opzienbarende inzichten deze man gaat onthullen. Iedereen weet natuurlijk dat je er geen fuck tegen kunt doen. Je kunt bendes oprollen, kopstukken veroordelen en opsluiten etc. Maar de volgende lichting staat al weer klaar om het ontstane gat op te vullen. Drugs legaliseren neemt een groot deel van het bestaansrecht weg, maar daar wil toch niemand aan.
Deze reactie snap ik even niet - even ervanuit gaande dat je cynisch bent. Vind jij dat verdachten geen recht hebben op een verdediging? Vind jij dat advocaten geen emoties mogen hebben bij een collega?quote:
De criminaliteitsaanpak moet zeker worden veranderd: het absolute geweld groeit als een spiraal binnen de samenleving, eerst een paar liquidaties op handlangers, een afgehakt hoofd voor een waterpijpzaak, semi-automatische geweren gebruiken in zowel dichte als openbare ruimtes, waarna een kroongetuige opstaat na een aantal vergismoorden (!) wiens broer, advocaat en diens adviseur worden afgemaakt als afgedankte honden. De onderwereld druppelt de bovenwereld binnen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 22:40 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Hoe verschrikkelijk deze moord ook is, ik zou het vreemd vinden als de aanpak van dergelijke criminaliteit nu ineens heel anders wordt en/of meer prioriteit krijgt.
Dan zouden de betrokken partijen zichzelf en hun benadering voor de moord behoorlijk diskwalificeren.
Mag toch aannemen dat de bestrijding al hoge prioriteit had.
Alhoewel een hardere aanpak niet de verlossing zal blijken, heeft het theedrinken in de achterstandswijken daarentegen ook geen windeieren gelegd. Jarenlang zijn we, naar mijn mening, te soft geweest tegenover deze vorm van criminaliteit onder de noemer 'het zal wel loslopen'. Nou, we zien waar dat toe heeft geleid. De criminaliteit heeft zich dusdanig verhard dat een flinkere en grootschaligere aanpak simpelweg niet kan uitblijven.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 22:55 schreef Caland het volgende:
Oja, harder aanpakken. De oplossing voor alles.
Ahja, gooi er nog wat clichés tegenaan zou ik zeggen. De oplossing ligt in ieder geval niet in holle frases als harder aanpakken, keihard straffen en dat soort VVD terminologie.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 23:07 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Alhoewel een hardere aanpak niet de verlossing zal blijken, heeft het theedrinken in de achterstandswijken daarentegen ook geen windeieren gelegd. Jarenlang zijn we, naar mijn mening, te soft geweest tegenover deze vorm van criminaliteit onder de noemer 'het zal wel loslopen'. Nou, we zien waar dat toe heeft geleid. De criminaliteit heeft zich dusdanig verhard dat een flinkere en grootschaligere aanpak simpelweg niet kan uitblijven.
Dat alleen een hardere aanpak niet meteen het ei van Columbus is, ben ik het overigens wel mee eens. Maar het is een noodzakelijke conditie om de kwaal weer beheersbaar te laten worden.
Wat zou jouw oplossing zijn voor het zware criminaliteitsprobleem?
Die krijgt toch al levenslang dus dat zal hem aan zijn reet roesten.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 23:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
Maar dan gaan ze nu die schutter met een laag iq en die pool pakken maar de opdrachtgevers dan ?
Prima, dus volgens jou 'zal het wel loslopen'. Helder!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 23:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ahja, gooi er nog wat clichés tegenaan zou ik zeggen. De oplossing ligt in ieder geval niet in holle frases als harder aanpakken, keihard straffen en dat soort VVD terminologie.
Ik vind het sowieso nogal naïef om te denken dat dit een Nederlands probleem is. En voor de oplossing ben je een jaar of 40 te laat.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 23:10 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Prima, dus volgens jou 'zal het wel loslopen'. Helder!
Bijzonder dat je dat uit zijn post weet te halen. Dat staat er namelijk niet.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 23:10 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Prima, dus volgens jou 'zal het wel loslopen'. Helder!
Ik weet niet of mooi hier de juiste kwalificatie is, maar wat zeker meespeelt is het tijdsverloop tussen de aanslag en het overlijden. Alles is voor het overlijden eigenlijk al gezegd, dus geen noodzaak om het allemaal over te doen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel mooi dat het wel meevalt met de hype rondom het overlijden van Peter R door de aandacht voor de overstromingen en de stijging de besmettingen met Corona.
Dat gebeurt al sinds mensenheugenis, zowel bij criminelen als niet-criminelen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 23:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat de slimmeren onder de criminelen steeds vaker het vuile werk laten opknappen door mensen met een laag iq
sinds 2012 zit er wel een stijgende lijn in.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 00:29 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Dat gebeurt al sinds mensenheugenis, zowel bij criminelen als niet-criminelen.
Volkert is ook veel te licht gestraft. Destijds was 20 jaar de langste tijdelijke straf. Levenslang was ook mogelijk. Heeft Volkert helaas niet gekregen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:00 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Meen je dit serieus![]()
Ik heb een aantal serieuze advocaten gevolgd die pleiten voor een minder strenge aanpak. Juist omdat er nu te pas en te onpas levenslang wordt geëist voor moorden..
In de tijd dat Fortuyn vermoord was was Nederland veel milder..Dit kun je trouwens overal googlen...
Er was een man die al bijna 50 jaar in de TBS zat, omdat hij 1 meisje had aangerand. Ze verlengden gewoon iedere keer zijn TBS.. Dus dat kan je ook krijgen, zestien jaar gevang en dan nog TBS.. Vooral omdat deze man (de moordenaar van de Vries) blijkbaar een IQ van 80 heeft.
Ja, maar dan had het mijns inziens dus al eerder geïntensiveerd moeten worden. Rutte, Grapperhaus en co roepen nu waarschijnlijk ook vooral dingen over hardere aanpak om aan de emotie van het "volk" tegemoet te komen..quote:Op vrijdag 16 juli 2021 22:50 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De criminaliteitsaanpak moet zeker worden veranderd: het absolute geweld groeit als een spiraal binnen de samenleving, eerst een paar liquidaties op handlangers, een afgehakt hoofd voor een waterpijpzaak, semi-automatische geweren gebruiken in zowel dichte als openbare ruimtes, waarna een kroongetuige opstaat na een aantal vergismoorden (!) wiens broer, advocaat en diens adviseur worden afgemaakt als afgedankte honden. De onderwereld druppelt de bovenwereld binnen.
Als bovenstaande al niet genoeg is voor een hardere aanpak, zou ik echt niet meer weten wat er dan wél voor nodig zou zijn.
Mag ik alsjeblieft deze link? Ik wist dit wel maar heb gedoe op mijn werk omdat ik dit benoemde met een andere bron.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 23:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik las online ergens net toen Delano bekend was als dader een heel interessant stuk over de hervorming van de zorg van een aantal jaar geleden in combinatie met het groeiende aantal lvb jongeren die de criminaliteit in getrokken worden.
Dat de slimmeren onder de criminelen steeds vaker het vuile werk laten opknappen door mensen met een laag iq die door het huidige zorgsysteem buiten de boot vallen.
zien jullie een verbinding en is dit onderwerp al vaker voorbij gekomen op fok of betreft deze zaak of niet?
Een IQ van 80 is toch geen reden om minder zwaar te straffen? Dat zou wat zijn zeg, als je per saldo zwaarder gestraft wordt als je intelligenter bent.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:00 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Meen je dit serieus![]()
Ik heb een aantal serieuze advocaten gevolgd die pleiten voor een minder strenge aanpak. Juist omdat er nu te pas en te onpas levenslang wordt geëist voor moorden..
In de tijd dat Fortuyn vermoord was was Nederland veel milder..Dit kun je trouwens overal googlen...
Er was een man die al bijna 50 jaar in de TBS zat, omdat hij 1 meisje had aangerand. Ze verlengden gewoon iedere keer zijn TBS.. Dus dat kan je ook krijgen, zestien jaar gevang en dan nog TBS.. Vooral omdat deze man (de moordenaar van de Vries) blijkbaar een IQ van 80 heeft.
Iedereen kan afscheid nemen. Met de huidige maatregelen moet het dan wel een grote ruimte worden. Zou de arena zich beschikbaar stellen?quote:
Ik zou niet weten waarom je iemand levenslang zou moeten geven als er aanwijzingen zijn dat hij niet opnieuw in de fout gaat.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 01:33 schreef jakosi het volgende:
[..]
Volkert is ook veel te licht gestraft. Destijds was 20 jaar de langste tijdelijke straf. Levenslang was ook mogelijk. Heeft Volkert helaas niet gekregen.
Waarom mag je iemand anders leven stopzetten en vervolgens na x jaar gewoon zelf wel prima verder leven ? In welke wereld is dat eerlijk?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je iemand levenslang zou moeten geven als er aanwijzingen zijn dat hij niet opnieuw in de fout gaat.
Volkert houdt zich gewoon rustig nu.
In welke wereld? Dat gebeurt gewoon in deze wereld en dat werkt prima. Kijk naar Noorwegen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Waarom mag je iemand anders leven stopzetten en vervolgens na x jaar gewoon zelf wel prima verder leven ? In welke wereld is dat eerlijk?
Pffffquote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In welke wereld? Dat gebeurt gewoon in deze wereld en dat werkt prima. Kijk naar Noorwegen.
Strafrecht hoort naar mijn mening niet hoofdzakelijk om vergelding te gaan, maar om rehabilitatie.
een leven voor een levenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In welke wereld? Dat gebeurt gewoon in deze wereld en dat werkt prima. Kijk naar Noorwegen.
Strafrecht hoort naar mijn mening niet hoofdzakelijk om vergelding te gaan, maar om rehabilitatie.
Dat is lekker autistisch en primitief.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een leven voor een leven
moord voor een moord
je betaalt met je leven als je een jongleven neemt
Viel mij ook op. Zullen Olcay en Ruud wel weer wat van vindenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:04 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ohhh toch zijn ex-vrouw Jacqueline en niet zijn vriendin?
Maar het is toch nauwelijks te bevatten dat zo'n Breivik straks weer gewoon over straat loopt?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We hebben blijkbaar allen recht op een tweede kansquote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar het is toch nauwelijks te bevatten dat zo'n Breivik straks weer gewoon over straat loopt?
Niks mis met primitief en autisme,quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is lekker autistisch en primitief.
Breivik is een extreem voorbeeld.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar het is toch nauwelijks te bevatten dat zo'n Breivik straks weer gewoon over straat loopt?
En de veroordeelde dient in vrijheid naar eigen inzicht te rehabiliteren zeker? Wat een originele mening!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:15 schreef Harvest89 het volgende:
Nee hoor, die rehabilitatie moet meteen plaatsvinden vanaf de eerste dag dat ze de gevangenis ingaan. Er moet meteen geïnvesteerd worden in gedetineerden zodat ze daarna niet lang hoeven vast te zitten en hun leven kunnen beteren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:51 schreef Kromo het volgende:
[..]
En de veroordeelde dient in vrijheid naar eigen inzicht te rehabiliteren zeker? Wat een originele mening!
Lijkt me idd de enige geschikte locatie, op de middenstip....quote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:42 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Iedereen kan afscheid nemen. Met de huidige maatregelen moet het dan wel een grote ruimte worden. Zou de arena zich beschikbaar stellen?
Mijn inziens is er geen ruimte voor rehabilitatie, zolang je te maken hebt met ontkennende, zwijgende en geen (gemeende)berouw tonende daders.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hoor, die rehabilitatie moet meteen plaatsvinden vanaf de eerste dag dat ze de gevangenis ingaan. Er moet meteen geïnvesteerd worden in gedetineerden zodat ze daarna niet lang hoeven vast te zitten en hun leven kunnen beteren.
Voor de extreme gevallen die vaak niet te zijn genezen, zoals zware psychopaten of mensen met een ernstige stoornis die altijd een gevaar voor zichzelf of anderen zullen zijn, zou je de lange en levenslange straffen moeten bewaren. Maar dat aantal is gelukkig erg klein.
Rehabilitatie gebeurt in de gevangenis, van tevoren gaat dat een beetje moeilijk he......quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn inziens is er geen ruimte voor rehabilitatie, zolang je te maken hebt met ontkennende, zwijgende en geen (gemeende)berouw tonende daders.
Iemand die moedwillig en uit politieke gronden een moord pleegt zou nooit meer vrij mogen komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je iemand levenslang zou moeten geven als er aanwijzingen zijn dat hij niet opnieuw in de fout gaat.
Dat begrijp ik, maar bij verdachten die zwijgen/ontkennen en dat na veroordeling ook blijven doen zie ik geen nut in rehabilitatie. Geplande moorden ivm ondermijning is levenslang de enige passende straf.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Rehabilitatie gebeurt in de gevangenis, van tevoren gaat dat een beetje moeilijk he......
Het is dan de kunst om op het moment dat ze de gevangenis in gaan met die mensen aan de slag te gaan in de hoop dat ze daar wel tot inkeer kunnen komen.
Ik ben wel een beetje klaar met dat in de watten leggen van daders eerlijk gezegd. Alle aandacht, rehabilitatie, 22 jarige psychologie studentes die ze willen veranderen en helpen, projecten in de gevangenissen, beheleid verlof etc.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Rehabilitatie gebeurt in de gevangenis, van tevoren gaat dat een beetje moeilijk he......
Het is dan de kunst om op het moment dat ze de gevangenis in gaan met die mensen aan de slag te gaan in de hoop dat ze daar wel tot inkeer kunnen komen.
Ja, allicht. Hij heeft zijn doel bereikt: ervoor gezorgd dat Nederlanders nauwelijks een mond open durven te doen over de politieke punten van Pim Fortuyn. .quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:08 schreef Harvest89 het volgende:
Aah mijn excuses, dan had ik je verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar bij verdachten die zwijgen/ontkennen en dat na veroordeling ook blijven doen zie ik geen nut in rehabilitatie. Geplande moorden ivm ondermijning is levenslang de enige passende straf.
De politieke punten van Fortuyn staan sinds zijn dood op de hoofdagenda telkens als er verkiezingen zijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:04 schreef Kromo het volgende:
[..]
Ja, allicht. Hij heeft zijn doel bereikt: ervoor gezorgd dat Nederlanders nauwelijks een mond open durven te doen over de politieke punten van Pim Fortuyn. .
Waar komt dat lage IQ verhaal van de dader eigenlijk vandaan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een IQ van 80 is toch geen reden om minder zwaar te straffen? Dat zou wat zijn zeg, als je per saldo zwaarder gestraft wordt als je intelligenter bent.
En 50 jaar in tbs voor aanranding lijkt me dikke prima als de beoordeling van de behandelaars is dat deze man waarschijnlijk in herhaling zal vallen als hij weer losgelaten wordt.
Er wordt anders veel te weinig aan gedaan. De hele cultuur van wegkijken en problemen niet benoemen om niemand tegen het hoofd te stoten moet weg.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De politieke punten van Fortuyn staan sinds zijn dood op de hoofdagenda telkens als er verkiezingen zijn.
Geen idee. Ik vind het sowieso totaal niet relevant bij het bepalen van de strafmaat. Het enige verband is dat er in onderzoek is vastgesteld dat de kans op herhaalde recidice (vaker dan 2x) toeneemt naarmate het IQ lager wordt. Dus mensen met een lager IQ juist zwaarder straffen lijkt logischer dan andersom. Of in elk geval 'anders' straffen, met minder kans op vrijlating. Want ook TBS is minder effectief bij een lager IQ.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:14 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Waar komt dat lage IQ verhaal van de dader eigenlijk vandaan?
Het zal geen hoogvlieger zijn, maar zwakbegaafd? Wie bepaalt dat?
Dat zal vooral gebaseerd zijn op het IQ dat de verdachten in de zaak Wiersum blijken te hebben.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:14 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Waar komt dat lage IQ verhaal van de dader eigenlijk vandaan?
Het zal geen hoogvlieger zijn, maar zwakbegaafd? Wie bepaalt dat?
Die zal daar voor gekozen hebben en uit de publiciteit willen blijven. Kan haar geen ongelijk geven ....quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:43 schreef Benny het volgende:
https://mensenlinq.nl/overlijdensberichten/peter-r-vries-9129982/
Linkje naar de overlijdensberichten in de kranten.
Opvallend: Partner wordt enkel benoemd als partner
In de advertentie van zijn kinderen staat man. Hij was toch gescheiden?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:43 schreef Benny het volgende:
https://mensenlinq.nl/overlijdensberichten/peter-r-vries-9129982/
Linkje naar de overlijdensberichten in de kranten.
Opvallend: Partner wordt enkel benoemd als partner
Ja, zoals ik al eerder zei: zijn ex-vrouw Jacqueline wordt genoemd en zijn partner niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
In de advertentie van zijn kinderen staat man. Hij was toch gescheiden?
Oeps, had nog niet terug gelezenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:51 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al eerder zei: zijn ex-vrouw Jacqueline wordt genoemd en zijn partner niet.
Moest ook aan hen denken maar mag hopen dat ze de wens van de kinderen (die naar ik aanneem de advertentie hebben opgesteld) hierin respecteren. Jacqueline en Peter waren al enige jaren geleden uit elkaar gegaan en vorig jaar officieel gescheiden. Ze waren nog wel zeer hecht.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:46 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Viel mij ook op. Zullen Olcay en Ruud wel weer wat van vinden
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:51 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al eerder zei: zijn ex-vrouw Jacqueline wordt genoemd en zijn partner niet.
Hoe is dat apart? Als je als kinderen en ex-partner een rouwadvertentie plaatst dan is het toch niet heel gek als de nieuwe partner daar niet bij staat?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oeps, had nog niet terug gelezen![]()
Apart wel.
quote:ROTTERDAM - De rouwpagina's zijn in de meeste grote Nederlandse kranten zaterdag overwegend gevuld met berichten voor Peter R. de Vries. ,,
De meest fantastische vader die een mens kan wensen", zo omschrijven zijn kinderen hem in een paginagroot overlijdensbericht in kranten van DPG Media.
Of die partner heeft er helemaal geen behoefte aan met haar naam in de krant te komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Apart wel.
Waar komt dat "vorig jaar officieel gescheiden" nou weer vandaan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:54 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Moest ook aan hen denken maar mag hopen dat ze de wens van de kinderen (die naar ik aanneem de advertentie hebben opgesteld) hierin respecteren. Jacqueline en Peter waren al enige jaren geleden uit elkaar gegaan en vorig jaar officieel gescheiden. Ze waren nog wel zeer hecht.
Ja, heb daar nog wel even aan gedacht de afgelopen tijd. Intimi zoals Kees van der Spek hadden het ook over zijn vrouwquote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Apart wel.
Kan ook inderdaad.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of die partner heeft er helemaal geen behoefte aan met haar naam in de krant te komen.
Dat weet ik uit zeer betrouwbare bron. Maar goed, hoef je niet te geloven, nou weerquote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar komt dat "vorig jaar officieel gescheiden" nou weer vandaan?
Hij zei zelf in het VN-interview van 30 mei dat ze 8 jaar geleden gescheiden zijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:57 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Dat weet ik uit zeer betrouwbare bron. Maar goed, hoef je niet te geloven. "Nou weer" ;')
Nu snap ik dat bericht van Olcay en Ruud ook wat beter.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:56 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ja, heb daar nog wel even aan gedacht de afgelopen tijd. Intimi zoals Kees van der Spek hadden het ook over zijn vrouw
Iedereen moet uiteraard zelf weten hoe hij/zijn liefdesleven invulling geeft en als alle partijen tevreden zijn, prima. Maar met zulke situaties kan ik me voorstellen dat het wat rommelig wordt allemaal. Wellicht gaat de partner helemaal akkoord hiermee..
Daar bedoelt hij waarschijnlijk mee dat ze toen uit elkaar waren gegaan, zoals ik ook al zei. Met officieel bedoel ik uiteraard juridisch en dat was in 2020.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij zei zelf in het VN-interview van 30 mei dat ze 8 jaar geleden gescheiden zijn.
Nou nee, dat sloeg nog steeds nergens op en ging er vooral om om zelf weer eens aandacht te krijgen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nu snap ik dat bericht van Olcay en Ruud ook wat beter.
Maar je hebt geen bron?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:00 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Daar bedoelt hij waarschijnlijk mee dat ze toen uit elkaar waren gegaan, zoals ik ook al zei. Met officiëel bedoel ik uiteraard juridisch en dat was in 2020.
8 jaar gescheiden, partner waarmee hij niet samenwoont.quote:Dat moet wel impact hebben op uw huwelijksleven.
‘Ik ben gescheiden, acht jaar geleden.’
Echt? Helemaal gemist. Ik moet vaker naar Boulevard kijken. Heeft u dat daar zelf ter sprake gebracht?
‘Nee, ben je mal. Daar ben ik niet van. Ik zorg ervoor dat ik buiten het roddelbladencircuit blijf en ik ga nooit naar premières of andere rodeloperparty’s.’
Bent u nu alleen?
‘Ik woon alleen.’
U heeft wel liefde in uw leven?
‘Jazeker, ik heb een partner van wie ik veel houd. En mijn ex-vrouw en ik zijn nog steeds goed met elkaar. Na een lang huwelijk zijn we op een zeker moment ieder onze weg gegaan. Daar heeft mijn harde werken natuurlijk wel iets mee te maken, maar ik wil niet zeggen: daardoor komt het.’
Het gebeurt wel vaker dat een scheiding juridisch nog jaren kan duren terwijl de betrokken partijen al lang zijn verder gegaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:07 schreef Leandra het volgende:
Dit is wat hij zelf zegt:
[..]
8 jaar gescheiden, partner waarmee hij niet samenwoont.
En mijn veronderstelling is dat die partner er helemaal niet op zit te wachten genoemd te worden.
Ja, dan is er meestal sprake van een vechtscheiding, maar goed, fijne collega's die dit soort zaken delen met mensen die het gewoon online zetten terwijl het onderwerp er duidelijk geen behoefte aan heeft.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:10 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Het gebeurt wel vaker dat een scheiding juridisch nog jaren kan duren terwijl de betrokken partijen al lang zijn verder gegaan.
Die zal wel een buitenlandse naam hebben dan ......quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:51 schreef letmehearyouscream het volgende:
zijn ex-vrouw Jacqueline wordt genoemd en zijn partner niet.
Joh, je quote zelf een interview waarin hij vertelt over de scheiding. De officiële datum is dan slechts een detail.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dan is er meestal sprake van een vechtscheiding, maar goed, fijne collega's die dit soort zaken delen met mensen die het gewoon online zetten terwijl het onderwerp er duidelijk geen behoefte aan heeft.
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:28 schreef ZoonVan het volgende:
Het was beter geweest om Taghi in Marokko te laten berechten waar hij ook gezocht werd. Gevangenissen zijn daar armoedig en straffen veel zwaarder. Met wat hij heeft gedaan zouden ze hem ws daar ook gemarteld hebben. Maar nee, Nederland moest zich op de kaart zetten. O wat waren we blij en trotst dat we 'm hadden gepakt, feest in de vliegtuig. Dit is het gevolg, meerdere onschuldige mensen vermoord en nu huilen. Alsof Taghi en zijn organisatie zich laten afschrikken door het belachelijke rechtssysteem hier en de 3 sterren hotels waar ze in terecht komen.
Nou ja, Vught is niet echt een 3-sterrenhotel volgens mij.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:28 schreef ZoonVan het volgende:
Het was beter geweest om Taghi in Marokko te laten berechten waar hij ook gezocht werd. Gevangenissen zijn daar armoedig en straffen veel zwaarder. Met wat hij heeft gedaan zouden ze hem ws daar ook gemarteld hebben. Maar nee, Nederland moest zich op de kaart zetten. O wat waren we blij en trotst dat we 'm hadden gepakt, feest in de vliegtuig. Dit is het gevolg, meerdere onschuldige mensen vermoord en nu huilen. Alsof Taghi en zijn organisatie zich laten afschrikken door het belachelijke rechtssysteem hier en de 3 sterren hotels waar ze in terecht komen.
Nee, dat zie ik, nu hebben we politici in de 2e Kamer die oproepen om hele bevolkingsgroepen te verwijderen. Wat een gelul, zeg.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:04 schreef Kromo het volgende:
[..]
Ja, allicht. Hij heeft zijn doel bereikt: ervoor gezorgd dat Nederlanders nauwelijks een mond open durven te doen over de politieke punten van Pim Fortuyn. .
Zo moeilijk is het toch niet? Als jij oneindig geld hebt kan je ook wel genoeg door materealisme geobsedeerde zwakbegaafden vinden die dat voor je doen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:32 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Nou ja, Vught is niet echt een 3-sterrenhotel volgens mij.
Het zegt denk ik vooral wat over de sterke, hiërarchische structuur van zijn bende en de loyaliteit van de mensen onder hem dat hij dit weet te plannen (als het is zoals veel denken) en niet per se over de gevangenis.
Denk inderdaad dat de gemiddelde bewaker daar misschien nog corrupter is dan hier...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En jouw heilige Marokkaanse gevangenissen zijn zo lek als een mandje. Als het ergens makkelijk is om moordopdrachten aan de buitenwereld te geven, dan is het daar. Die mensen zouden dus sowieso wel vermoord zijn.
Taghi heeft de lievelingszoon van een Marokkaanse rechter laten omleggen. Die kan dat lek met gemak dichten. Of de doodstraf laten uitspreken én uitvoeren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En jouw heilige Marokkaanse gevangenissen zijn zo lek als een mandje. Als het ergens makkelijk is om moordopdrachten aan de buitenwereld te geven, dan is het daar.
Ik heb het niet zozeer over de loopjongens die de trekker overhalen. Dat kunnen ook gastjes zijn die voorheen niet eens (zo nauw) betrokken waren bij de betreffende bende. Maar er zijn natuurlijk veel meer schakels nodig om zulks te organiseren. Er zijn ongetwijfeld behoorlijk wat lagen tussen de opdrachtgever en de uitvoerder. Best kans dat de schutter er niet eens het fijne van weet.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet? Als jij oneindig geld hebt kan je ook wel genoeg door materealisme geobsedeerde zwakbegaafden vinden die dat voor je doen.
Als het zo simpel was dan was het al gebeurt, witwassen is illegaal in Nederland en ieder ander EU land, volgens mij.quote:
Volgens mij projecteert ze haar eigen sidechick struggles op die partner.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:31 schreef letmehearyouscream het volgende:
Olcay kon het weer niet laten en heeft op haar insta een bericht aan Peter gewijd waarin ze meermaals zijn vriendin noemt. Die anoniem wil blijven maar waar ze toch even de voorletter van noemt
Wat een schijtwijf is het ookquote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:31 schreef letmehearyouscream het volgende:
Olcay kon het weer niet laten en heeft op haar insta een bericht aan Peter gewijd waarin ze meermaals zijn vriendin noemt. Die anoniem wil blijven maar waar ze toch even de voorletter van noemt
Even gecheckt en het kan. Je moet dan wel een categorie kiezen, dus bijvoorbeeld onjuiste info, pesten of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:40 schreef maily het volgende:
[..]
Wat een schijtwijf is het ook
Kun je dat instabericht rapporteren?
Tja, er is nu ook niks meer te halen voor die vrouwquote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:45 schreef maily het volgende:
[..]
Die zal daar voor gekozen hebben en uit de publiciteit willen blijven. Kan haar geen ongelijk geven ....
Zo’n type dat graag wil laten weten hoe ze bij de ‘inner circle’ hoort.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:31 schreef letmehearyouscream het volgende:
Maar wel haar van de foto snijdenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:31 schreef letmehearyouscream het volgende:
Dit. Als ze al niet op de overlijdensadvertentie over haar eigen partner vermeld staat, dan wil ze al helemaal niet genoemd worden op de insta van een bevriende BN'er.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als die vrouw anoniem wenst te blijven, respecteer het dan gewoon.
We krijgen straks vast nog wel berichten dat ze af en toe mee mocht doen met Peter en die dame van de voorletter.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zo’n type dat graag wil laten weten hoe ze bij de ‘inner circle’ hoort.
dat word daar juist net andersom gezegdquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:39 schreef Halcon het volgende:
Zou 'ie balen van de overstromingen in Limburg? Al dat nieuws daarover doen de berichten over Peter R toch 'n beetje ondersneeuwen.
Oh, ik ook niet hoor. Over die watersnood is ook constant nog nieuws. Hier een dijk doorbroken, daar een evacuatie, etc.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:41 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat word daar juist net andersom gezegd
maar 1 dooie persoon of 150 mensen door een overstroming .... vind het niet gek dat daar op dit moment even meer belangstelling voor is , en we zijn er nog niet eens met die 150
Want? Die liet mensen doden nadat ze 'n eerlijk proces hadden gekregen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:56 schreef Harvest89 het volgende:
Al die users die doodstraffen en martelingen toewensen.![]()
Laten we ons inderdaad verlagen naar het niveau van Taghi en ander tuig. Gaat helemaal goedkomen.
Wie garandeert dat hier mensen een eerlijk proces krijgen? Wilco Viets en Herman du Bois in ieder geval nietquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Want? Die liet mensen doden nadat ze 'n eerlijk proces hadden gekregen?
De dag dat @Harvest89 de meeste redelijke en normale poster was...hell has frozen over!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:56 schreef Harvest89 het volgende:
Al die users die doodstraffen en martelingen toewensen.![]()
Laten we ons inderdaad verlagen naar het niveau van Taghi en ander tuig. Gaat helemaal goedkomen.
De kans lijkt me groter dan een proces onder regie van T. Dat proces van Viets en du Bois voldeed op zich nog wel aan de principes van 'n eerlijk proces.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:59 schreef Fugue het volgende:
[..]
Wie garandeert dat hier mensen een eerlijk proces krijgen? Wilco Viets en Herman du Bois in ieder geval niet
Nummerbord is blijkbaar doorgegeven en daarna via slimme camera's konden ze de route van die auto volgen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:07 schreef TLC het volgende:
Hoe hebben ze delano'tje en die andere knakker eigenlijk zou snel aan kunnen houden ?
Was t de vluchtauto of zat de schutter in een auto ?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nummerbord is blijkbaar doorgegeven en daarna via slimme camera's konden ze de route van die auto volgen.
Volgens mij zaten de vermoedelijke schutter en de chauffeur in die auto. Die auto had in het centrum van Amsterdam blijkbaar al opvallend rond gereden in afwachting van de vermoedelijke schutter.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Was t de vluchtauto of zat de schutter in een auto ?
Is Peter van vermoord omwille van zijn mening? Da's nog maar de vraag. Kans lijkt me zelfs groter dat 'ie vermoord is omwille van zijn rol rondom die kroongetuige.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:12 schreef TLC het volgende:
Allebei vermoord omdat 2 andere mensen niet met hun mening konden omgaan.
Sterker nog, dat fragment is uit een tijd dat de ouders van delano nog moesten neuken om dat misbaksel te krijgen.
Ja, maar dan kun je ' woke links'' niet de schuld gaan geven. Of de immigratie. " Vermoord om zijn mening" bekt nou eenmaal lekkerder.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is Peter van vermoord omwille van zijn mening? Da's nog maar de vraag. Kans lijkt me zelfs groter dat 'ie vermoord is omwille van zijn rol rondom die kroongetuige.
Dan moet ik toch meer aan MLK denken als het gaat om vermoord te woorden om het verkondigen van je eigen mening. Maar misschien mag je Theo en Pim Fortuyn daar ook wel onder rekenen. En Peter maakte zich idd ook niet bepaald geliefd met zijn directheid. Er waren wss nog wel anderen die de klus van vorige week dinsdag wilden laten uitvoeren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:12 schreef TLC het volgende:
Sterker nog, dat fragment is uit een tijd dat de ouders van delano nog moesten neuken om dat misbaksel te krijgen.
Mja, Peter R de Vries had op veel punten 'n mening die aansloot op "woke links". Ook bv over de islam in Nederland had 'ie een andere mening dan bv. Theo van Gogh en Pim Fortuyn.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar dan kun je ' woke links'' niet de schuld gaan geven. Of de immigratie. " Vermoord om zijn mening" bekt nou eenmaal lekkerder.
Maar wie zegt dat, misschien is die partner wel overal buiten gehouden sinds de aanslag. We weten niet wat er speelt, maar lijkt me niet dat Olcay dit zonder toestemming van die partner doet.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Als ze al niet op de overlijdensadvertentie over haar eigen partner vermeld staat, dan wil ze al helemaal niet genoemd worden op de insta van een bevriende BN'er.![]()
Nu gaat het roddelbladencircuit natuurlijk naarstig op zoek naar een vrouw met die voorletter, precies wat zij (en Peter, zie dat interview van mei) niet wil.
Je hebt een verdomd hoge dunk van Olcay, daarbij is de partner iedere keer genoemd en was het telkens "de Familie en partner".quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat, misschien is die partner wel overal buiten gehouden sinds de aanslag. We weten niet wat er speelt, maar lijkt me niet dat Olcay dit zonder toestemming van die partner doet.
Ja dat zag ik ook vanmorgen op het journaal.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vermoord om zijn mening" bekt nou eenmaal lekkerder.
Ik heb niet echt een oordeel over Olcay, maar als ze vrij dicht bij Peter en zijn partner staat kan ik me niet voorstellen dat ze dit alleen vanwege haar eigen ego doet.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt een verdomd hoge dunk van Olcay, daarbij is de partner iedere keer genoemd en was het telkens "de Familie en partner".
Om welke mening zou hij vermoord zijn?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:12 schreef TLC het volgende:
Ik weet het nog zo net niet...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat, misschien is die partner wel overal buiten gehouden sinds de aanslag. We weten niet wat er speelt, maar lijkt me niet dat Olcay dit zonder toestemming van die partner doet.
Net als Pim. Alledrie.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:38 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Om welke mening zou hij vermoord zijn?
Dat is geen antwoord op de vraag “Om welke mening zou hij dan vermoord zijn?”quote:
Dat hij zich met die Taghi kon bemoeien zonder beveiliging te nemen en het overleven?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:38 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Om welke mening zou hij vermoord zijn?
In hoeverre is raadsman zijn van een kroongetuige een mening?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat hij zich met die Taghi kon bemoeien zonder beveiliging te nemen en het overleven?
Het is ook een dilemma. Hij gaf aan zichzelf niet aan te kunnen kijken als hij weg liep voor datveezoek van Nabil B.
Hij wil geen beveiliging omdat hij dan geen privacy heeft.
Allemaal begrijpelijk maar hij tekende dus indirect zijn eigen doodvonnis zo.
Gewoon heel dom van gekke Gust dat hij via de snelweg reed. Als hij binnenbanen had genomen, stond hij nergens op een ANPR-camera en kon hij netjes wegvluchten richting Frankrijk of Duitsland voor hij nationaal geseind stond.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nummerbord is blijkbaar doorgegeven en daarna via slimme camera's konden ze de route van die auto volgen.
Wat dat betreft was het sowieso makkelijker geweest om 'm elders te pakken. Bijvoorbeeld tijdens z'n fietsrondjes. Dan heb je minder pottenkijkers en vanuit de polder is het makkelijker ongezien wegkomen dan uit het centrum van Amsterdam.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:52 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Gewoon heel dom van gekke Gust dat hij via de snelweg reed. Als hij binnenbanen had genomen, stond hij nergens op een ANPR-camera en kon hij netjes wegvluchten richting Frankrijk of Duitsland voor hij nationaal geseind stond.
Niet maar het was wel zijn mening dat op die manier te kunnen doen zonder gevolgen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
In hoeverre is raadsman zijn van een kroongetuige een mening?
Maar wellicht luidde de opdracht anders.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat dat betreft was het sowieso makkelijker geweest om 'm elders te pakken. Bijvoorbeeld tijdens z'n fietsrondjes. Dan heb je minder pottenkijkers en vanuit de polder is het makkelijker ongezien wegkomen dan uit het centrum van Amsterdam.
En sowieso snel overstappen, vluchtauto in de fik, etc.
Maar hij is niet doodgeschoten omwille van die mening. Wat mij betreft heeft dit allemaal geen fluit te maken met een aanslag op de vrijheid van meningsuiting. Aanslag op de rechtstaat past dan beter.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Niet maar het was wel zijn mening dat op die manier te kunnen doen zonder gevolgen.
Los daarvan ben ik het niet eens met die Theo vergelijking hoor.
Enige is dat ze allebei zinloos vermoord zijn door lafaards.
De ene door een aanslag op vrijheid van meningsuiting. De ander door een aanslag op de rechtstaat.
Vrijheid van meningsuiting = Theo, rechtsstaat = Peter.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar hij is niet doodgeschoten omwille van die mening. Wat mij betreft heeft dit allemaal geen fluit te maken met een aanslag op de vrijheid van meningsuiting. Aanslag op de rechtstaat past dan beter.
Ik lees nog steeds geen mening waarom hij vermoord zou zijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat hij zich met die Taghi kon bemoeien zonder beveiliging te nemen en het overleven?
Het is ook een dilemma. Hij gaf aan zichzelf niet aan te kunnen kijken als hij weg liep voor datveezoek van Nabil B.
Hij wil geen beveiliging omdat hij dan geen privacy heeft.
Allemaal begrijpelijk maar hij tekende dus indirect zijn eigen doodvonnis zo.
We hoeven er verder niet over te mierenneuken eigenlijk want uiteindelijk is hij gewoon vermoord omdat hij zich met Nabil bemoeide.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:03 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik lees nog steeds geen mening waarom hij vermoord zou zijn.
Mwah ik vind het geen mierenneuken als ik veelvuldig grote woorden lees (ook buiten hier) over vrijheid van meningsuiting en hoe die in het geding komt of als mensen de motieven van de moordenaars van van Gogh en de Vries over 1 kam scheren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We hoeven er verder niet over te mierenneuken eigenlijk want uiteindelijk is hij gewoon vermoord omdat hij zich met Nabil bemoeide.
Meningsuiting misschien?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:09 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Mwah ik vind het geen mierenneuken als ik veelvuldig grote woorden lees (ook buiten hier) over vrijheid van meningsuiting en hoe die in het geding komt of als mensen de motieven van de moordenaars van van Gogh en de Vries over 1 kam scheren.
Welnee. Om het even cru te zeggen, als hij zich alleen had bezig gehouden met (oude) vermissingszaken, was deze aanslag niet gebeurd.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:26 schreef Tengano het volgende:
Volgens mij is Peter mischien meer om zijn principes vermoord.
Als ik naar zijn levensovertuiging kijk, die hij onomstotelijk gevolgd heeft, denk ik toch dat hem dat de das om heeft gedaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Welnee. Om het even cru te zeggen, als hij zich alleen had bezig gehouden met (oude) vermissingszaken, was deze aanslag niet gebeurd.
Toch heb ik met die ouders te doen. Zij zijn niet verantwoordelijk (meer) voor hun volwassen zoon.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:12 schreef TLC het volgende:
Ooit gehoord van opvoeding?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:44 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Toch heb ik met die ouders te doen. Zij zijn niet verantwoordelijk (meer) voor hun volwassen zoon.
Jajaquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zelfs met een goeie opvoeding gaan sommige mensen de verkeerde kant op
Ik begreep dat zijn ouders wilden dat hij zich liever met gewone criminaliteit bezit hield. Daarnaast was die familie ook meer van het zelfde volgens mij.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zelfs met een goeie opvoeding gaan sommige mensen de verkeerde kant op
Ik denk dat Peter toch in een ander rijtje hoort.quote:
Maar als Peter hen dood wilde hebben, waarom dan zichzelf laten afschieten?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:15 schreef FANNN het volgende:
[..]
er een heleboel mensen achter zitten die Péter héél graag dood wilde hebben, de grote
drugsbazen dus.
Peter was geen drugsbaasquote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:15 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ik denk dat Peter toch in een ander rijtje hoort.
Volgens mij was dit gewoon wraak...
En niemand weet eigenlijk niet of de daders nou ''gewoon'' huurmoordenaars zijn of dat ze dit alleen hebben
beraamd of dat er een heleboel mensen achter zitten die Péter héél graag dood wilde hebben, de grote
drugsbazen dus.
Ik denk het laatste eigenlijk ....
Tja, misschien had hij tóch bewaking moeten hebben, maar dat wilde hij niet...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar als Peter hen dood wilde hebben, waarom dan zichzelf laten afschieten?
Gewoon wraak en machtsvertoon idd. Zelfde bij Derk Wiersum. Anders dan bij Theo en Pim.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:15 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ik denk dat Peter toch in een ander rijtje hoort.
Volgens mij was dit gewoon wraak...
En niemand weet eigenlijk niet of de daders nou ''gewoon'' huurmoordenaars zijn of dat ze dit alleen hebben
beraamd of dat er een heleboel mensen achter zitten die Péter héél graag dood wilde hebben, de grote
drugsbazen dus.
Ik denk het laatste eigenlijk ....
Goh...quote:
Ja Preciesquote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gewoon wraak en machtsvertoon idd. Zelfde bij Derk Wiersum. Anders dan bij Theo en Pim.
Mwa die tuigjochies worden vooral opgevoed door de straat.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mwa die tuigjochies worden vooral opgevoed door de straat.
Er gebeurt veel in die buurten waar je als ouder weinig invloed op hebt.
Ik neem dan maar even aan dat hij uit een pauperwijkje komt en niet uit het Gooi.
oh mijn post is weggehaald zie ik... Ik zei en nog bij.... niet Mij aanvallen hoor, maar het is nou eenmaal zo...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja klaar nou, mijn hemel zeg. De kunstgrepen die sommigen uithalen om het maar wéér over immigranten allochtonen blablabla te hebben
.quote:https://www.rtlnieuws.nl/(...)nederland-allochtoon
62,8 procent van de mensen die in 2013 in de gevangenis zaten, is allochtoon. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die het CBS vorige week publiceerde
Het is niet relevant.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:00 schreef FANNN het volgende:
[..]
oh mijn post is weggehaald zie ik... Ik zei en nog bij.... niet Mij aanvallen hoor, maar het is nou eenmaal zo...
[..]
.
Dat mag je toch wel zeggen.... de waarheid mag je toch altijd zeggen?
hmmmquote:
Nou... dat weet ik niet zo zeker hoor... maar goed... wat jij wil.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik neem dan maar even aan dat hij uit een pauperwijkje komt en niet uit het Gooi.
Deels eens maar dat is natuurlijk een wisselwerking.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar ouderavond is wel een slecht voorbeeld.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:06 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Deels eens maar dat is natuurlijk een wisselwerking.
Ouderparticipatie en -betrokkenheid is in sommige wijken bedroevend laag. Vanuit mijn werk weet ik dat op sommige middelbare scholen in slechtere wijken meer dan de helft van de ouders nooit een ouderavond bezoekt. Dus ja, ze hebben soms geen idee wat hun kroost uitspookt, maar zijn daar mijns inziens zelf ook debet aan.
Ja, natuurlijk kun je met individuele voorbeelden zoals het jouwe (n=1) het punt onderuit halen. Een ouderavond is maar een klein onderdeel natuurlijk en heus niet de grootste factor. Het geheel van een zeer beperkte ouderbetrokkenheid heeft mijns inziens wel echt invloed.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar ouderavond is wel een slecht voorbeeld.
Daar ging mijn vader ook nooit heen. Wat een onzin was dat zeg.
De échte Criminelen zijn allang niet meer op te voeden ben ik bangquote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:06 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Deels eens maar dat is natuurlijk een wisselwerking.
Ouderparticipatie en -betrokkenheid is in sommige wijken bedroevend laag. Vanuit mijn werk weet ik dat op sommige middelbare scholen in slechtere wijken meer dan de helft van de ouders nooit een ouderavond bezoekt. Dus ja, ze hebben soms geen idee wat hun kroost uitspookt, maar zijn daar mijns inziens zelf ook debet aan.
Doodstraf voor die eikels.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:33 schreef FANNN het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)opt-gevaar~a4329536/
Advocatuur wil onderzoek kroongetuigenregeling: ‘Familieleden, togadragers, iedereen loopt gevaar’
Er moet een onderzoek komen naar de inzet van kroongetuigen. Zo moet onder andere de bescherming van familieleden en togadragers beter. Dat zegt de Nederlandse orde van advocaten (NOvA) in een gesprek met het Openbaar Ministerie, op uitnodiging van deze site, naar aanleiding van de moord op Peter R. de Vries.
17 jul. 2021
Volgens Hofstee lijkt het erop dat de aanslag te maken heeft met De Vries’ adviseurschap van kroongetuige Nabil B. in het Marengo-proces. Eerder werden Nabil B.’s broer Reduan en zijn advocaat Derk Wiersum vermoord. Hofstee: ,,We weten het nog niet zeker, maar De Vries lijkt de derde in rij die is doodgeschoten rond dit onderzoek. Er wordt op een heel nare manier geprobeerd angst te zaaien en te intimideren.”
Beiden gaan in op het verharde misdaadklimaat en de noodzaak om togadragers als officieren van justitie en advocaten te beveiligen. Bekend is dat het afgelopen jaar twee advocatenkantoren zijn beschoten, in werkelijkheid gaat het volgens Van den Berg echter om meer beschietingen. ,,Die hebben we bewust buiten de media gehouden.”
Lees onder de foto het volledige gesprek met Theo Hofstee en Raffi van den Berg: ‘De volstrekt gewetenloze manier waarop geweld wordt gebruikt in de openbare ruimte, dat kenden we vroeger niet, net als het woord vergismoorden.’
Die durft niet te praten ben ik bang...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:31 schreef ludovico het volgende:
Geef die Taghi toch een spuitje als die uitgepraat is..
Ja. Ik vind ook niet iedere griek een klaploper die leeft van t geld van noord-europa.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:00 schreef FANNN het volgende:
[..]
oh mijn post is weggehaald zie ik... Ik zei en nog bij.... niet Mij aanvallen hoor, maar het is nou eenmaal zo...
[..]
.
Dat mag je toch wel zeggen.... de waarheid mag je toch altijd zeggen?
Mag je vast niet zeggenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doodstraf voor die eikels.
Maarja... Niet ethisch, vinden ze, onder gunstige politieke omstandigheden.
Aha...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:37 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja. Ik vind ook niet iedere griek een klaploper die leeft van t geld van noord-europa.
Niet iedereen hoor...
Oh ja. De ultieme remedie tegen alles. Het werkt ook zo goed in de achtergebleven landen waar hij bestaat.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:39 schreef FANNN het volgende:
[..]
Mag je vast niet zeggen, maar bij sommige misdaden denk ik er ook zo over hoor.
Mij niet aanvallen hoor, maar t is nou eenmaal zo.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:37 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja. Ik vind ook niet iedere griek een klaploper die leeft van t geld van noord-europa.
Niet iedereen hoor...
Mag toch gezegd worden.quote:
Nee daarom je kan dat ook niet zomaar afschaffen, bovendien zijn zitten er ook mensen vast die onschuldig zijn...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh ja. De ultieme remedie tegen alles. Het werkt ook zo goed in de achtergebleven landen waar hij bestaat.
Je hoor... van mij wel..quote:
Mooi. Van mij ook.quote:
Gaat het nu nog over Peter? of gaat het nu over Griekenland?quote:
Generalisaties. Group-blaming.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:51 schreef FANNN het volgende:
[..]
Gaat het nu nog over Peter? of gaat het nu over Griekenland?
Geen idee. Gaat t over immigranten of peter. En dan mss alleen bepaalde immigranten of peter.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:51 schreef FANNN het volgende:
[..]
Gaat het nu nog over Peter? of gaat het nu over Griekenland?
Welk land heeft de meeste schulden?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Generalisaties. Group-blaming.
Okéquote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:54 schreef marsan het volgende:
En ja. Ik heb gewerkt met hem. Langer terug dan deze periode.
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:54 schreef marsan het volgende:
[..]
Hoe was dat? Vertel...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:54 schreef marsan het volgende:
[..]
Aah de rest van mn post kon je niet veel mee? Ok we gaan selectief quoten...quote:
Bridgetgenotquote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:01 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Lekker man. Random irrelevante foto van jezelf erbij zetten! Toppie!
Ze was hartstikke vrolijk vandaag aan de desk bij Boulevard. Haar stem schalde door de kamer. Apart dat mensen zo makkelijk door kunnen gaan, alsof er niets gebeurd is, maar dit is toch niet zomaar iets.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:01 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Was in zn tijd bij aktueel. Ik liep daar stage en hij was in die tijd gewoon veel meerjournalist dan de laatste 10 jaar imo.quote:
Sneu om te oordelen maar goed. Dit is de tweede post die zij aan Peter besteedde. De eerste was wel een foto van hem. Is het dan wel goed?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:01 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Jij hebt vandaag de hele dag zwart gedragen en bij alles wat je deed aan Peter gedacht?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:04 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Ze was hartstikke vrolijk vandaag aan de desk bij Boulevard. Haar stem schalde door de kamer. Apart dat mensen zo makkelijk door kunnen gaan, alsof er niets gebeurd is, maar dit is toch niet zomaar iets.
Mooi om te lezen. Hij was natuurlijk een bijzonder type mens. Zo gepassioneerd en bevlogen in alles wat hij deed. Hij heeft echt voor 10 man geleefd ofzo. Zo zie ik het wel. Hij heeft alles gedaan wat ie wou denk ik toch wel.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:04 schreef marsan het volgende:
[..]
Was in zn tijd bij aktueel. Ik liep daar stage en hij was in die tijd gewoon veel meerjournalist dan de laatste 10 jaar imo.
T was een beest. Je doet mee of niet. Geen geouwehoer. Beesten en vol erin of niet meedoen.
Krijg nu dus tranen in mn ogen nu ik dit typ.
Is echt iemand die je mee moest maken. Haalde het beste je in naar boven. Maar die keuze op langere termijn is lastig.
Een beest in wat hij deed en wat hij van een ander verwachtte qua inzet.
Eerlijk en gewoon keihard op een goede manier. In elk opzicht.
oké hier is je hele post...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:58 schreef marsan het volgende:
[..]
Aah de rest van mn post kon je niet veel mee? Ok we gaan selectief quoten...
wat nu dan...???quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:54 schreef marsan het volgende:
[..]
Geen idee. Gaat t over immigranten of peter. En dan mss alleen bepaalde immigranten of peter.
Ik zie geen reactie. Dus idd: wat nu dan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:07 schreef FANNN het volgende:
[..]
oké hier is je hele post...
[..]
wat nu dan...???
Nee dat niet, maar ik vond het zo'n contrast met hoe ik mezelf voelde, rondom dit alles. De aanslag en dood Peter en de gigantische wateroverlast. Maar goed, the show must go on denk ik. Zij kende hem natuurlijk wat beter, daarom vond ik het zo maf.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij hebt vandaag de hele dag zwart gedragen en bij alles wat je deed aan Peter gedacht?
Idd. In alles wat hij deed. Ja-knikkers hield hij niet van. Gewoon presteren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:07 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Mooi om te lezen. Hij was natuurlijk een bijzonder type mens. Zo gepassioneerd en bevlogen in alles wat hij deed. Hij heeft echt voor 10 man geleefd ofzo. Zo zie ik het wel. Hij heeft alles gedaan wat ie wou denk ik toch wel.
Nou dan...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:07 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Mooi om te lezen. Hij was natuurlijk een bijzonder type mens. Zo gepassioneerd en bevlogen in alles wat hij deed. Hij heeft echt voor 10 man geleefd ofzo. Zo zie ik het wel. Hij heeft alles gedaan wat ie wou denk ik toch wel.
Pffffffffffffffffquote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:08 schreef marsan het volgende:
Moet ik ergens op ingaan of gewoon vragen: wat nu dan?
Idd laat maar. Nog wat af te geven op immigranten behalve die vent van je? Of zijn landgenoten?quote:
Hij is geen immigrand klojoquote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:14 schreef marsan het volgende:
[..]
Idd laat maar. Nog wat af te geven op immigranten behalve die vent van je? Of zijn landgenoten?
Of alleen selectief?
Immigrand...doe ff normaal joh.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:18 schreef FANNN het volgende:
[..]
Hij is geen immigrand klojo![]()
Hij is hier geboren en getogen.
Hij heeft een Griekse Vader en een Nederlandse moeder.
Heb je nog meer?
Bovend1en is hij geen crimineelquote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:18 schreef FANNN het volgende:
[..]
Heb je nog meer?
Dus allochtoon iig.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:18 schreef FANNN het volgende:
[..]
Heb je nog meer?
Maar al de immigranten waar je over postte waren dat wel?quote:
Ja Herseninfarct, sorry... als ik moe word ga ik nog meer fouten maken..quote:
Ok sorry als ik je vermoeid heb.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:22 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ja Herseninfarct, sorry... als ik moe word ga ik nog meer fouten maken..
dan ik stop ermee
Ik vind jullie gedrag érg sneu
Nou ik had het niet over Chinezen of Indonesiërs, of,,of.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja klaar nou, mijn hemel zeg. De kunstgrepen die sommigen uithalen om het maar wéér over immigranten allochtonen blablabla te hebben
Idd. Benoem t duidelijk zodat je een gericht gesprek kunt voeren. Noem t beestje bij zn naam of noem t niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:32 schreef nomina het volgende:
[..]
Nou ik had het niet over Chinezen of Indonesiërs, of,,of.
Maar Marokkanen springen er qua geweldsmisdrijven al decennia uit. De cliëntele van strafrechtadvocaten bestaat voor 75-80 procent uit Marokkanen.
En het is ook nog eens etnisch religieus geweld want Fatima of Achmed worden niet gewelddadig beroofd.
Het aantal geweldsmisdrijven is sinds 1960 (per x 1000 inwoners) met 665 % gestegen.
Dit zijn allemaal feiten.
De initiële discussie ging over de invloed van opvoeding op (later) crimineel gedrag van de Delano's. Ik snap uiteraard ook wel dat de ouders geen invloed meer hebben op gasten van 21...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:27 schreef FANNN het volgende:
[..]
De échte Criminelen zijn allang niet meer op te voeden ben ik bangDat zijn volwassen kerels
Erg mooie film is dat trouwens.quote:
665% gestegen. Pfff. Een enorme stijging zeg. Wat zijn we aan het afglijden als maatschappij. Nog steeds praat de potliiek en media hier niet over om op zoek te gaan naar een oplossing voor dit enorme probleem. Ben het ook eens dat het religieus etnisch geweld is. Wierd Duk heeft hier een podcast over gemaakt een week geleden en vergelijkt het wrede geweld met de situatie van Moskou in de jaren 90. Ook daar waren etnische bendes actief die voor gevaarlijke situaties zorgden. Putin heeft toen hard ingegrepen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:32 schreef nomina het volgende:
[..]
Nou ik had het niet over Chinezen of Indonesiërs, of,,of.
Maar Marokkanen springen er qua geweldsmisdrijven al decennia uit. De cliëntele van strafrechtadvocaten bestaat voor 75-80 procent uit Marokkanen.
En het is ook nog eens etnisch religieus geweld want Fatima of Achmed worden niet gewelddadig beroofd.
Het aantal geweldsmisdrijven is sinds 1960 (per x 1000 inwoners) met 665 % gestegen.
Dit zijn allemaal feiten.
Neen. En dat gaat niet gebeuren. Dat is goed zo ook.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:39 schreef Vallon het volgende:
Is al ergens bekend hoe en waar Peter R. zijn laatste tocht maakt ?
Bootje over de rivier Styx?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:39 schreef Vallon het volgende:
Is al ergens bekend hoe en waar Peter R. zijn laatste tocht maakt ?
In zijn advertentie staat dat er publiekelijk afscheid kan worden genomen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:46 schreef marsan het volgende:
[..]
Neen. En dat gaat niet gebeuren. Dat is goed zo ook.
En dat is ook zn laatste tocht?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:51 schreef Sfancta het volgende:
[..]
In zijn advertentie staat dat er publiekelijk afscheid kan worden genomen.
Nou moe...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:35 schreef marsan het volgende:
[..]
Idd. Benoem t duidelijk zodat je een gericht gesprek kunt voeren. Noem t beestje bij zn naam of noem t niet.
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ontzettend triest wat er met hem is gebeurd en natuurlijk hij heeft veel goede dingen gedaan, maar persoonlijk vind ik de berichtgeving hierover ook nogal veel en lijkt het alsof hij is uitgeroepen tot nationale held.
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 01:27 schreef FANNN het volgende:
[..]
Dat was hij toch ook!
Als je dochter bent vermist wordt,ja ja ik ben al weer weg... nu échtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ál jaren...
en de politie zit vast kan verder en het dossier zou gesloten zijn dan had je altijd de hoop dat Peter zich
er zou mee bemoeien en ze nog gevonden zou worden, Liefs levend natuurlijk, maar
zelfs als ze door gevonden wordt dat wéét je dat in ieder geval.
https://www.1limburg.nl/b(...)ingszaak-tanja-groen
Bijna miljoen euro binnen voor vermissingszaak Tanja Groen
ANPGeplaatst opdinsdag 13 juli 2021 - 20:11
De crowdfunding werd door Peter R. de Vries opgezet, als voorzitter van Stichting De Gouden Tip. Het televisieprogramma Tijd voor Max was volledig gewijd aan de vermissingszaak. Het bedrag dat is ingezameld en het bedrag dat staat vermeld op de website van De Gouden Tip verschillen. De oorzaak daarvan is dat tijdens de uitzending van Tijd voor Max ook telefonisch geld wordt gestort. Die donaties moeten nog worden toegevoegd aan het bedrag dat op de website staat vermeld.
Na de aanslag op 6 juli in Amsterdam op Peter R. de Vries begon het geld nog veel sneller binnen te stromen. De misdaadverslaggever heeft altijd de nabestaanden bijgestaan van de studente die in 1993 in Maastricht verdween.
Woord van dank
De kinderen van Peter R. de Vries bedankten in het programma voor alle steun die zij hebben ontvangen na de aanslag op hun vader een week eerder. "Dank voor de fantastisch mooie woorden, bloemen, kaarten en kaarsjes die jullie voor onze vader branden", zei dochter Kelly in de boodschap, die zij samen met haar broer Royce insprak.
Jammer dat Peter de zaak niet heeft kunnen oplossen -O-
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
Okquote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Peter R. de Vries is vermoord door twee migranten. Ironisch is dat hij zich altijd sterk maakte voor de rechten van migranten.
Zal haar vriend en/of man leuk vinden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij hebt vandaag de hele dag zwart gedragen en bij alles wat je deed aan Peter gedacht?
Is weer eens wat anders dan "hoofdpijn"quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zal haar vriend en/of man leuk vinden.
Ik dacht eerst dat je me door die foto "een huilie" noemde. Ik ken de film niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:39 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Erg mooie film is dat trouwens.
[..]
665% gestegen. Pfff. Een enorme stijging zeg. Wat zijn we aan het afglijden als maatschappij. Nog steeds praat de potliiek en media hier niet over om op zoek te gaan naar een oplossing voor dit enorme probleem. Ben het ook eens dat het religieus etnisch geweld is. Wierd Duk heeft hier een podcast over gemaakt een week geleden en vergelijkt het wrede geweld met de situatie van Moskou in de jaren 90. Ook daar waren etnische bendes actief die voor gevaarlijke situaties zorgden. Putin heeft toen hard ingegrepen.
Ik denk daar anders over en zou het veel waard vinden als hem postuum een soort van nationale eer ten deel valt. Zeker nu de Koning en de Regering zijn heengaan ook zo betreuren mag dat wat mij betreft best een opvolging hebben. Later kunnen we ons dan weer druk maken over de moordenaars en hoe het recht haar weg moet vinden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:46 schreef marsan het volgende:
[..]
Neen. En dat gaat niet gebeuren. Dat is goed zo ook.
Denk gewoon groot houden, toen het in het begin over Peter ging moest ze bijna huilen, stem viel weg, ze herpakte zich snel.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:09 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar ik vond het zo'n contrast met hoe ik mezelf voelde, rondom dit alles. De aanslag en dood Peter en de gigantische wateroverlast. Maar goed, the show must go on denk ik. Zij kende hem natuurlijk wat beter, daarom vond ik het zo maf.
Hoe is dat ironisch? Je kunt prima voor een groep mensen opkomen die (in jouw ogen) nogal wat te verduren heeft terwijl je ook weet dat een aantal individuen van die groep zich misdraagt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Peter R. de Vries is vermoord door twee migranten. Ironisch is dat hij zich altijd sterk maakte voor de rechten van migranten.
Nee hoor, helemaal niet. De film is bijzonder. Prachtige beelden, en de levensfilosofie die er in verwerkt zit is ook mooi.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:05 schreef nomina het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat je me door die foto "een huilie" noemde. Ik ken de film niet.
De politiek stimuleert het eerder dan dat ze er iets aan doen.
Het liquideren van een journalist is een "misdraging"?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:13 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Hoe is dat ironisch? Je kunt prima voor een groep mensen opkomen die (in jouw ogen) nogal wat te verduren heeft terwijl je ook weet dat een aantal individuen van die groep zich misdraagt.
Een aantal.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:13 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Hoe is dat ironisch? Je kunt prima voor een groep mensen opkomen die (in jouw ogen) nogal wat te verduren heeft terwijl je ook weet dat een aantal individuen van die groep zich misdraagt.
Je kan daar rustig het woordje "fors" aan toe voegen.quote:
Veruit de meeste migranten zijn niet crimineel, laat staan huurmoordenaar.quote:
quote:In 2020 werd 2,2 procent van de inwoners met een niet-westerse migratieachtergrond verdacht van een misdrijf. Het aandeel verdachten onder de bevolking met een westerse migratieachtergrond was 0,9 procent, en bij een Nederlandse achtergrond 0,6 procent.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)migratieachtergrond-
Dat is hem pas gaan interesseren sinds hij een nieuwe levenspartner had. Voor die tijd liet het hem totaal koud.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Wat een bullshit, ze brak aan het begin bij het item over Peter zo ongeveer in tranen uit... Dat ze zich daarna herpakte bij andere onderwerpen doet niets af aan haar verdriet. En ze heeft al meerdere foto's van Peter op d'r instagram geplaatst.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:04 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Ze was hartstikke vrolijk vandaag aan de desk bij Boulevard. Haar stem schalde door de kamer. Apart dat mensen zo makkelijk door kunnen gaan, alsof er niets gebeurd is, maar dit is toch niet zomaar iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |