abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juli 2021 @ 20:32:41 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200399323
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel mooi dat het wel meevalt met de hype rondom het overlijden van Peter R door de aandacht voor de overstromingen en de stijging de besmettingen met Corona.
Ik denk meer dat dat hele overstromingsgebeuren vooral is geënsceneerd om het hele gedoe met Peter, en het falend beleid van justitie, een beetje uit de publiciteit te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 16-07-2021 21:45:53 ]
pi_200399415
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:32 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik denk dat dat hele overstromingsgebeuren vooral is geënsceneerd om het hele gedoe met Peter, en het falend beleid van justitie, een beetje uit de publiciteit te houden.
Heb jij dat gedaan met je tuinslang?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200399821
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dit. Mensen die denken dat de dader levenslang krijgt, komen nog van een koude kermis thuis.
Het zou mij verbazen als hij dat wel krijgt terwijl je voor de moord op een politicus niet eens levenslang krijgt.
Meen je dit serieus :'(
Ik heb een aantal serieuze advocaten gevolgd die pleiten voor een minder strenge aanpak. Juist omdat er nu te pas en te onpas levenslang wordt geëist voor moorden..
In de tijd dat Fortuyn vermoord was was Nederland veel milder..Dit kun je trouwens overal googlen...

Er was een man die al bijna 50 jaar in de TBS zat, omdat hij 1 meisje had aangerand. Ze verlengden gewoon iedere keer zijn TBS.. Dus dat kan je ook krijgen, zestien jaar gevang en dan nog TBS.. Vooral omdat deze man (de moordenaar van de Vries) blijkbaar een IQ van 80 heeft.
pi_200399919
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:28 schreef Repentless het volgende:

[..]

Benieuwd wat voor opzienbarende inzichten deze man gaat onthullen. Iedereen weet natuurlijk dat je er geen fuck tegen kunt doen. Je kunt bendes oprollen, kopstukken veroordelen en opsluiten etc. Maar de volgende lichting staat al weer klaar om het ontstane gat op te vullen. Drugs legaliseren neemt een groot deel van het bestaansrecht weg, maar daar wil toch niemand aan.
Dat is wel het domste wat je kan voorstellen. Dat is juist buigen voor de criminaliteit..

En mocht je dit willen doen dan wel over de hele Wereld. Als alleen Nederland drugs legaliseert komen die bendes uit Mexico hierheen. Kunnen ze mooi makkelijk hier drugs produceren en elders verkopen.. Komt nog bij dat je dan ook nog illegaal drugs zou kunnen (ver)kopen. Legaal zoveel gram en illegaal een stuk meer..
  vrijdag 16 juli 2021 @ 21:09:35 #55
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_200400001
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er is blijkbaar iemand in gesprek met de gemeente Amsterdam voor een standbeeld van Peter:

https://www.funx.nl/news/(...)eld-peter-r-de-vries

Persoonlijk vind ik dat dan weer too much.
Gaaf toch? Levensgroot op het Marie Heinekenplein, mede als eerbetoon aan zijn goede vriend Cor van Hout.
Non possumus non loqui
  vrijdag 16 juli 2021 @ 21:13:21 #56
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_200400089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:13 schreef KREEFTx het volgende:
https://m.noordhollandsda(...)e&utm_medium=organic

Ja, heeft jouw cliënt gedaan.
Het zal niet de eerste keer zijn dat bij nader inzien de dader totaal niet degene is die iedereen denkt dat het is.
Peter had meer vijanden.
Non possumus non loqui
pi_200400247
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 21:13 schreef Knip het volgende:

[..]

Het zal niet de eerste keer zijn dat bij nader inzien de dader totaal niet degene is die iedereen denkt dat het is.
Peter had meer vijanden.
Maar de dader was een neef van de bakker van de buurvrouw van Taghi.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 21:37:32 #58
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200400641
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 21:09 schreef Knip het volgende:

[..]

Gaaf toch? Levensgroot op het Marie Heinekenplein, mede als eerbetoon aan zijn goede vriend Cor van Hout.
Is de zoveelste blanke man, zullen ze in Amsterdam denken. En dus nee zeggen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_200400750
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 21:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Is de zoveelste blanke man, zullen ze in Amsterdam denken. En dus nee zeggen.
De meeste gegoten standbeelden zijn ander zwart van kleur. Win win dus toch?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 21:44:09 #60
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200400789
Was het wel een Amsterdammer? Ik kon zijn accent nooit echt plaatsen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 16 juli 2021 @ 21:50:07 #61
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200400903
Toch maar niet

[ Bericht 92% gewijzigd door Tengano op 16-07-2021 21:56:45 ]
  vrijdag 16 juli 2021 @ 22:12:49 #62
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_200401369
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 21:44 schreef Caland het volgende:
Was het wel een Amsterdammer? Ik kon zijn accent nooit echt plaatsen
Amstelveen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 16 juli 2021 @ 22:15:19 #63
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200401413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 22:12 schreef Andromache het volgende:

[..]

Amstelveen.
Njah. Dat is praktisch Amsterdam. Kwam altijd meer import over maar dan heb ik het alleen over accent
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200401476
Hoeveel zal die Pool krijgen als chauffeur zijnde er van uitgaande dat hij wist van Delano's actie?
pi_200401540
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 22:18 schreef Nober het volgende:
Hoeveel zal die Pool krijgen als chauffeur zijnde er van uitgaande dat hij wist van Delano's actie?
De twee die Wiersma hebben gedood hebben een eis gekregen van beiden levenslang terwijl er maar één geschoten had. Zal me niets verbazen dat ze deze twee ook gelijk aan elkaar houden in de trant van, het een had niet kunnen gebeuren zonder de ander.
pi_200401833
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:28 schreef Repentless het volgende:

[..]

Benieuwd wat voor opzienbarende inzichten deze man gaat onthullen. Iedereen weet natuurlijk dat je er geen fuck tegen kunt doen. Je kunt bendes oprollen, kopstukken veroordelen en opsluiten etc. Maar de volgende lichting staat al weer klaar om het ontstane gat op te vullen. Drugs legaliseren neemt een groot deel van het bestaansrecht weg, maar daar wil toch niemand aan.
Hoe verschrikkelijk deze moord ook is, ik zou het vreemd vinden als de aanpak van dergelijke criminaliteit nu ineens heel anders wordt en/of meer prioriteit krijgt.
Dan zouden de betrokken partijen zichzelf en hun benadering voor de moord behoorlijk diskwalificeren.
Mag toch aannemen dat de bestrijding al hoge prioriteit had.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 22:42:35 #67
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_200401874
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:25 schreef KREEFTx het volgende:

[..]

Je weet het mooi te verwoorden :')
Deze reactie snap ik even niet - even ervanuit gaande dat je cynisch bent. Vind jij dat verdachten geen recht hebben op een verdediging? Vind jij dat advocaten geen emoties mogen hebben bij een collega?

Volgens mij is theorie #1 de hoeksteen van de rechtstaat (vervolgen zonder een vorm van proces zie ik immers als iets barbaars). Zonder enig vorm van rechtsbescherming glijd je al gauw af in Sovjet-praktijken alwaar de verdachten al schuldig worden bevonden zonder enige vorm van rechtsvinding: ideaal om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen. Theorie #2 lijkt me logisch, advocaten zijn immers mensen - uiteraard hebben zij emoties bij een bepaalde gebeurtenis. Ook lijkt het me logisch dat zij professioneel zijn in hun vakgebied, waardoor ze over diezelfde emoties kunnen heenstappen om de beste zorg te garanderen voor hun cliënt. Ongeacht de walgelijke praktijken waar desbetreffende cliënten zich mee hebben bezig gehouden.

Al met al vind ik het een zeer zwakke post van jouw kant. Het geeft aan dat je zowel emotioneel als rationeel zeer onvolwassen oogt en nog veel moet groeien in het leven om deze basisprocessen überhaupt te kunnen begrijpen. Maar ach, waarschijnlijk praat ik nu tegen een muur, waardoor ik me afvraag of het wel zin heeft om met jouw deze discussie te voeren.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 22:50:31 #68
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_200402011
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 22:40 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Hoe verschrikkelijk deze moord ook is, ik zou het vreemd vinden als de aanpak van dergelijke criminaliteit nu ineens heel anders wordt en/of meer prioriteit krijgt.
Dan zouden de betrokken partijen zichzelf en hun benadering voor de moord behoorlijk diskwalificeren.
Mag toch aannemen dat de bestrijding al hoge prioriteit had.
De criminaliteitsaanpak moet zeker worden veranderd: het absolute geweld groeit als een spiraal binnen de samenleving, eerst een paar liquidaties op handlangers, een afgehakt hoofd voor een waterpijpzaak, semi-automatische geweren gebruiken in zowel dichte als openbare ruimtes, waarna een kroongetuige opstaat na een aantal vergismoorden (!) wiens broer, advocaat en diens adviseur worden afgemaakt als afgedankte honden. De onderwereld druppelt de bovenwereld binnen.

Als bovenstaande al niet genoeg is voor een hardere aanpak, zou ik echt niet meer weten wat er dan wél voor nodig zou zijn.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 22:55:38 #69
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200402084
Oja, harder aanpakken. De oplossing voor alles.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:07:09 #70
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_200402260
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 22:55 schreef Caland het volgende:
Oja, harder aanpakken. De oplossing voor alles.
Alhoewel een hardere aanpak niet de verlossing zal blijken, heeft het theedrinken in de achterstandswijken daarentegen ook geen windeieren gelegd. Jarenlang zijn we, naar mijn mening, te soft geweest tegenover deze vorm van criminaliteit onder de noemer 'het zal wel loslopen'. Nou, we zien waar dat toe heeft geleid. De criminaliteit heeft zich dusdanig verhard dat een flinkere en grootschaligere aanpak simpelweg niet kan uitblijven.

Dat alleen een hardere aanpak niet meteen het ei van Columbus is, ben ik het overigens wel mee eens. Maar het is een noodzakelijke conditie om de kwaal weer beheersbaar te laten worden.

Wat zou jouw oplossing zijn voor het zware criminaliteitsprobleem?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:08:27 #71
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200402279
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:07 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Alhoewel een hardere aanpak niet de verlossing zal blijken, heeft het theedrinken in de achterstandswijken daarentegen ook geen windeieren gelegd. Jarenlang zijn we, naar mijn mening, te soft geweest tegenover deze vorm van criminaliteit onder de noemer 'het zal wel loslopen'. Nou, we zien waar dat toe heeft geleid. De criminaliteit heeft zich dusdanig verhard dat een flinkere en grootschaligere aanpak simpelweg niet kan uitblijven.

Dat alleen een hardere aanpak niet meteen het ei van Columbus is, ben ik het overigens wel mee eens. Maar het is een noodzakelijke conditie om de kwaal weer beheersbaar te laten worden.

Wat zou jouw oplossing zijn voor het zware criminaliteitsprobleem?
Ahja, gooi er nog wat clichés tegenaan zou ik zeggen. De oplossing ligt in ieder geval niet in holle frases als harder aanpakken, keihard straffen en dat soort VVD terminologie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:09:07 #72
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_200402294
Maar dan gaan ze nu die schutter met een laag iq en die pool pakken maar de opdrachtgevers dan ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:09:37 #73
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200402301
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
Maar dan gaan ze nu die schutter met een laag iq en die pool pakken maar de opdrachtgevers dan ?
Die krijgt toch al levenslang dus dat zal hem aan zijn reet roesten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:10:19 #74
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_200402312
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Ahja, gooi er nog wat clichés tegenaan zou ik zeggen. De oplossing ligt in ieder geval niet in holle frases als harder aanpakken, keihard straffen en dat soort VVD terminologie.
Prima, dus volgens jou 'zal het wel loslopen'. Helder!
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:21:22 #75
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_200402500
Ik las online ergens net toen Delano bekend was als dader een heel interessant stuk over de hervorming van de zorg van een aantal jaar geleden in combinatie met het groeiende aantal lvb jongeren die de criminaliteit in getrokken worden.

Dat de slimmeren onder de criminelen steeds vaker het vuile werk laten opknappen door mensen met een laag iq die door het huidige zorgsysteem buiten de boot vallen.

zien jullie een verbinding en is dit onderwerp al vaker voorbij gekomen op fok of betreft deze zaak of niet?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')