Awwquote:Op donderdag 15 juli 2021 19:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lees dat een instelling voor verstandelijk gehandicapten in Maastricht wordt geëvacueerd. In ‘93 liep ik stage op zo’n soort afdeling en kwam het water letterlijk tot aan het gebouw. Omdat een evacuatie de bewoners zo ontzettend overstuur zou maken (verstandelijk beperkt en vaak ook blind/doofstom) hebben we dat uitgezeten. Koffers stonden al klaar.
Ik word er verdrietig van, dat deze mensen nu wel die stress moeten doorstaan![]()
Is ook nog een beetje mijn buurtje van jaren geleden, zowel qua woonplaats als qua werk.
Toiletblokjes, het meest onzinnige product. In dit geval ook nog met wegwerpplastic ipv een herbruikbaar houdertje.quote:Op donderdag 15 juli 2021 19:48 schreef sigme het volgende:
Maar wie nog plasticvrij wil kopen bij https://www.levenzonderafval.com/
Ik heb een 10% kortingcode tot eind JULY
Dus ik voor ¤50,- in de mand gemikt ivm gratis verzenden. Dan kortingscode ingevuld. Wordt het ¤45 en komt er weer ¤4 verzendkosten bij. Dus nu extra toiletblokjes en papieren plakband.
Internet/wifi werkt er ook niet goed hoorde ik op het nieuws.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:05 schreef gcjoel het volgende:
De eigenaar van de airbnb die we geboekt hadden in ahrweiler reageert niet. Ik denk dus dat ze ook druk zijn met het water.
Sowieso niks te zoeken daar voor vakantie met deze ravage.
Morgen dus naar Frankrijk. De camping waar we op maandag naar door zouden gaan hebben nog kunnen schuiven zodat we morgen al terecht kunnen.
Negatieve test ook binnen![]()
Morgen moet vriendje alleen nog prik halen en dan gaan we.
Plasticvrij, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Toiletblokjes, het meest onzinnige product. In dit geval ook nog met wegwerpplastic ipv een herbruikbaar houdertje.
En bij een redelijk aantal producten vraag ik me af hoe milieu vriendelijk het eigenlijk is tov de normale producten.
'quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:39 schreef Syrena het volgende:
Ik zag op de site van onze gemeente in de stratenlijst al 3 straatnamen langskomen waar we ooit voor een huis zijn gaan kijken en die nu evacueren moeten![]()
Ze verwachten dat het niet tot in de huizen komt, maar de wegen zullen wrs niet meer begaanbaar zijn.
Inmiddels ook noodverordening tegen de ramptoeristen.
Ja, in Valkenburg, ik las het vanmiddagquote:Op donderdag 15 juli 2021 20:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
'
Er waren zelfs idioten die hotels belden voor een kamer om te kijken.
O wauw, jaquote:
Volgens de site 90% minder plastic. Dus niet plastic vrij.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Plasticvrij, maar dat terzijde.
Ik ben er ook niet dol op, maar mijn lief wil het graag. Vooruit dan maar.
In Duitsland reeds plunderingen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
'
Er waren zelfs idioten die hotels belden voor een kamer om te kijken.
In een klooster in Japan geweest. De tuin werd elke dag door een ander in een motiefje geharkt. Ononderbroken lijntjes. Volgens die gene die mij een rondleiding gaf kon je aan de lijnen zien of die persoon gestrest was.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:18 schreef fietsie het volgende:
Tuinliefhebbers: BBC2 Monty Don's Japanese Gardens
adembenemend
Zeg, al dat werk wat je nog moest verzetten waar ik minstens een maand over zou doen, is het nog gelukt?quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben weer boven water
Die foto, ik schiet er ook van vol.
Nu eens wat beter teruglezen
De lijst groeide van 41 nog naar 65 dingen maar ik heb er ook echt veel al wel afgestreept. En niet alleen de mails sturen afgestreept maar ook best wat van de grote dingen. En m'n onderzoeksassistente is nu twee van de grotere dingen aan het voorbereiden ook voor mequote:Op donderdag 15 juli 2021 22:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeg, al dat werk wat je nog moest verzetten waar ik minstens een maand over zou doen, is het nog gelukt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:13 schreef Isabeau het volgende:
Blijkbaar helpt kurkuma tegen vlooien bij je katSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:23 schreef Vanyel het volgende:
Heel hard gelachen om deze slimmerd.
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aV7164v_460svvp9.webm
Gepikt uit het weertopic
quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:23 schreef Vanyel het volgende:
Heel hard gelachen om deze slimmerd.
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aV7164v_460svvp9.webm
Gepikt uit het weertopic
Wat geweldigquote:Op donderdag 15 juli 2021 23:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooi dit! Anwar heeft gisteren z'n Nederlandse paspoort opgehaald en nu deze column van hem
https://www.gelderlander.(...)ijn-ouders~ab978266/
Ik krijg momenteel aan een stuk door foto's te zien van Syriers met een Nederlands paspoort. 2 ook die (ruim eind in de 30) hun eerste paspoort hadden. Dat zijn Syriers van Palestijnse afkomst en die kregen dus geen paspoort.
Mooi mens ook, hij is vanavond naar de herdenking voor Peter R de Vries gegaan om bloemen te leggen.quote:
Het wordt prachtig weer zaterdag! Dus dat is dan al geslaagd. En als je ook nog in een mooi gebied gaat wandelen, al bonuspunten. Vergeet de zonnebrandcreme nietquote:Op donderdag 15 juli 2021 23:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik drukte iets te snel op verzenden..
@:Isabeau leuk sociale dingen! Ik merk vooral op de momenten dat ik wel weer met iemand afspreek hoe erg ik dat eigenlijk mis.
Ik ga zaterdag wandelen met iemand van FOK, spannend want voor t eerst maar ook wel echt zin in. En eindelijk een beetje m'n huis opruimenmaar een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd enzo. En dan zondag hockeyzondag
De zonnebrand gaat zeker opgesmeerd worden. Vorige zondag was het hele dag grijs en bewolkt, tot tien minuten na start hockeywedstrijd (om 12.30 dus lekker midden op de dag ook), toen ineens hele tijd zon. Toen kwam ik toch wel wat rood verkleurd het veld af en was ik om 20.30 nog steeds niet helemaal afgekoeld.. dat overkomt me niet nogmaals!quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het wordt prachtig weer zaterdag! Dus dat is dan al geslaagd. En als je ook nog in een mooi gebied gaat wandelen, al bonuspunten. Vergeet de zonnebrandcreme niet
Ik gnorkte om het filmpjeWat een droogkloot. En dom. Ook heel dom.
Aha, nu ben je weer even single. In een leeg huis. Dat zal wennen zijn. En hoé veel etappes gaat de reis duren? via Schiphol dan. Dacht gelezen te hebben dat jullie een roadtrip gaan doen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 06:44 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhG en Mini-G op station Delft gedropt voor de eerste etappe van de reis naar Slowakije. Ben benieuwd hoe het gaat. De uitslag van de test afgelopen woensdag is nog niet binnen
Dit is de wegbreng-reisquote:Op vrijdag 16 juli 2021 06:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Aha, nu ben je weer even single. In een leeg huis. Dat zal wennen zijn. En hoé veel etappes gaat de reis duren? via Schiphol dan. Dacht gelezen te hebben dat jullie een roadtrip gaan doen.
Nu? Als om 23.05? Is zij de dingen die je gisteren op je lijst hebt gezet voor je aan het voorbijreiden?quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De lijst groeide van 41 nog naar 65 dingen maar ik heb er ook echt veel al wel afgestreept. En niet alleen de mails sturen afgestreept maar ook best wat van de grote dingen. En m'n onderzoeksassistente is nu twee van de grotere dingen aan het voorbereiden ook voor me. Morgenochtend eens kijken hoeveel er nog open staan. En ik heb met collega afgesproken dat ik maandagochtend met haar even ga kijken naar alles wat er dan nog op de lijst staat, en zij dan heel kritisch even meekijkt of echt alles daarvan volgende week moet of niet. Dus dat is wel fijn. Dan volgende week alles wat wel moet nog doen en dan 3 weken helemaal niks
Ik was vanmiddag zo gaar dat ik naar winkelcentrum reed om kadootje voor de katten te kopen (ze zijn jarig vandaag, hiep hiep hoera!), parkeerde, even op telefoon keek en melding zat dat ik over 10 minuten meeting had met thesisstudent, en ik vervolgens weer rechtsomkeert kon maken om net op tijd daarvoor weer thuis te zijn![]()
Maar even avond niks was fijn, morgen dagje en dan weekend doe ik ook alleen leuke dingen dus dat komt wel goed.
Sorry, korte vraag, lang antwoord
Wat een planning en een feest voor iedereen. En zijn Slowaaks is voldoende?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 07:11 schreef PdeHoog het volgende:
@:Kaatje: gefeliciteerd
[..]
Dit is de wegbreng-reisVanaf morgen hebben we vier weken rust
Kind-loos
![]()
Weinig game-tijd zeg maar
Tja zeg, wat ik mij afvraag: is dit de gemiddelde werkweek van een universitair docent of van vlindertje?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 07:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nu? Als om 23.05? Is zij de dingen die je gisteren op je lijst hebt gezet voor je aan het voorbijreiden?
Ik vind het heel herkenbaar in ieder geval, voor mijn promotietijd.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 07:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja zeg, wat ik mij afvraag: is dit de gemiddelde werkweek van een universitair docent of van vlindertje?
Ik woon stukken zuidelijker dan jij, en zelfs hier heeft het helemaal niet zo bijzonder veel geregend. De wadi in mijn binnentuin (waar al het regenwater van de daken van onze 4 flats in loopt) heeft niet vol gestaan (i.t.t. meerdere keren deze winter).quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:51 schreef Isabeau het volgende:
Wat een ramp in dat overstromingsgebied zegJe zal er maar wonen. En zoveel doden en vermisten al (al zal hopelijk een groot deel van de vermisten elders zijn en door de storing in het mobiele netwerk en elektriciteitsproblemen niet bereikbaar).
Ik heb hier, net als fietsie, helemaal niet meegekregen dat er zoveel regen was gevallen
Als ik naar de waterstanden kijk is de Rijn bij de grens met Duitsland in de afgelopen week 3 meter gestegen, en voert ie 2 keer zoveel M2 per uur. De voorspelling is dat er de komende 2 dagen 1,5 tot 2,5 meter bij komt.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik woon stukken zuidelijker dan jij, en zelfs hier heeft het helemaal niet zo bijzonder veel geregend. De wadi in mijn binnentuin (waar al het regenwater van de daken van onze 4 flats in loopt) heeft niet vol gestaan (i.t.t. meerdere keren deze winter).
De Waal staat wel hoger dan ik had verwacht in dit seizoen, het laagste stuk van de kade is al ondergelopen en het een-na-laagste stuk daar stond het water tegenaan gisteravond. Maar in vergelijking met deze winter, toen het water over de weg op de kade liep, is dit niks.
Ik houd Roermond vooral een beetje in de gaten, heb er schoonfamilie. Die zijn inmiddels geëvacueerd. Ben benieuwd hoe alles het gaat houden daar, want op de webcam kun je zien dat tot nog toe alle dijken en schotten nog hoog genoeg zijn. Alleen een camping buiten de dijken is volledig ondergelopen, en bij wat jachthavens staat het water ook tot bijna aan de toppen van de palen. (Hoe heten die palen?)
Ja, dat is wel te hopenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Dank voor de felicitaties
En ja, wat een gruwelijke beelden uit Duitsland. Hopelijk zijn die vermisten alleen maar “communicatie vermist”
Boek/puzzelboek/tijdschrift?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat is wel te hopenIk vind het aantal bevestigde doden al zo idioot veel voor 'in de omgeving'. Want zo ver weg is dit allemaal natuurlijk helemaal niet.
Mijn vader is ook vandaag jarig. En ik moet zo heen . En nog steeds geen flauw idee voor een verjaardagscadeau.
1. Hij wil altijd afvallen, dus iets eetbaars is vaak niet zo heel welkom
2. Hij heeft 30+ flesjes eau de toilet, deodorant etc etc en gebruikt het nooit.
3. Als hij iets wil, dan koopt hij het zelf direct
Hij heeft nodig: een nieuwe auto, nieuwe keuken. Dat geld heb ik niet![]()
Ik riep vorig jaar: we stoppen met cadeau's geven. En dus kreeg ik alleen een bosje bloemen met mijn verjaardag in november. Helemaal prima. En daarna ging iedereen gewoon weer cadeau's geven
Hij leest niet. Maar puzzelt wel. Denk dat ik dat maar even snel ga halen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:31 schreef Tele6 het volgende:
Boek/puzzelboek/tijdschrift?
Sokken?
... dat zijn over het algemeen mijn cadeaus als mijn vader niks weet te vragen
Niet helemaal. Maar het is een kind. Over vier weken is het weer vlekkeloosquote:Op vrijdag 16 juli 2021 07:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat een planning en een feest voor iedereen. En zijn Slowaaks is voldoende?
Uh da's ook niet het idee van geld geven toch. Dan kun je het net zo goed zelf voor hem kopenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:39 schreef Isabeau het volgende:
Heb wel eens speciaal biertjes of likeuren gekocht. Stond een jaar later nog net zo in de kast. Of één keer geld gegeven met een kaartje waar het geld voor was. Bleef ook maanden in de kast liggen. Toen was het weg, maar waar het geld voor was is nooit gekocht
Pa heeft een hekel aan tuinieren.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mooi boompje voor in de tuin?
Mijn vader heeft een hortensia op stam gekregen
Nee, het was iets waarvan ik de maat niet wist wat hij hebben moest.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:41 schreef derLudolf het volgende:
Uh da's ook niet het idee van geld geven toch. Dan kun je het net zo goed zelf voor hem kopen
Dubbel. Soms is het afleiding, vooral voor mezelf. Soms is het idd eerste stap naar. Ook wel weer zo.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:29 schreef Lonaa het volgende:
Oh, also, DP, hard roepen dat je beter voor je zelf zorgt is wel vaak de eerste stap voor beter voor jezelf zorgen. Voor mij wel iig.
Tegels cadeau doenquote:
Voor het geval de Reest over gaat stromen?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:49 schreef derLudolf het volgende:
Is een dompelpomp geen leuk cadeauKun je beter maar hebben voor het geval dat
Ja, ook wel waar dat het soms afleiding is.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dubbel. Soms is het afleiding, vooral voor mezelf. Soms is het idd eerste stap naar. Ook wel weer zo.
Ik wilde ook zo graag dat we er mee ophieldenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
De cadeautjes faden hier gelukkig langzaam uit.
Mn ouders kwamen gelukkig met lege handen langs op de laatste.
Mn vader mompelde nog wel dat we in november gaan sterreneten en dat dat mn cadeautje is, maar dat zouden we sowieso al doen(inshallahdeovolente)
Je weet maar nooitquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor het geval de Reest over gaat stromen?
In kwarten, klokhuis eruit, wat citroensap erover. Niet kleiner snijden; ze hebben erg de neiging bruin te kleuren aan de snijranden.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:06 schreef Tuindier het volgende:
Iemand toevallig ervaring met appels invriezen? Ik heb er veel te veel liggen, en wil er iets mee doen. Appelmoes eten we niet vaak, dus dat vind ik een beetje zonde. Voor smoothies of gebak zou vriezen moeten kunnen, lijkt me.
Oh ja, dat is ook zo, fijne dag ook voor je vader!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat is wel te hopenIk vind het aantal bevestigde doden al zo idioot veel voor 'in de omgeving'. Want zo ver weg is dit allemaal natuurlijk helemaal niet.
Mijn vader is ook vandaag jarig. En ik moet zo heen . En nog steeds geen flauw idee voor een verjaardagscadeau.
1. Hij wil altijd afvallen, dus iets eetbaars is vaak niet zo heel welkom
2. Hij heeft 30+ flesjes eau de toilet, deodorant etc etc en gebruikt het nooit.
3. Als hij iets wil, dan koopt hij het zelf direct
Hij heeft nodig: een nieuwe auto, nieuwe keuken. Dat geld heb ik niet![]()
Ik riep vorig jaar: we stoppen met cadeau's geven. En dus kreeg ik alleen een bosje bloemen met mijn verjaardag in november. Helemaal prima. En daarna ging iedereen gewoon weer cadeau's geven
Ik heb mijn moeder de laatste keer gewoon een jaar abo gegeven op de varia boekjes van denksport. Misschien ook een ideequote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde ook zo graag dat we er mee ophieldenMijn broer koopt vervolgens knal en knaldure cadeau's voor mijn ouders, waar ik geen geld voor heb en waarvan ik van te voren ook al weet dat het in de kast komt te verstoffen
Maar goed, ik ga sudoku's halen en een kaart en toedeloe!
Kaatje, heel fijne dag
Wat een but bericht! Alles en dan ook nog als het bekenden zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net de werk app even geopend: twee collega’s geëvacueerd
Ik heb ze geschild, en er liggen er 20 in de diepvries. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:19 schreef sigme het volgende:
@:tuindier ik heb zojuist een zakje uit mijn diepvries gehaald (omdat jij me eraan herinnerde):
[ afbeelding ]
Oh da's gaaf! Nemen zij je potjes wel mee naar die markt?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zojuist mijn eerste bestelling weggebracht. Mijn potjes hebben een mooi plekje in de winkel gekregen. Er werd ook nog gevraagd of ik over 2 weken op een markt met streekproducten wil staan maar dat is echt te snel. Misschien ooit wel, ik zou dat best leuk vinden.
Ze gaan zelf niet naar de markt. Ze kennen de organisatoren en weten dat ze nog op zoek zijn naar meer kramen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh da's gaaf! Nemen zij je potjes wel mee naar die markt?
Wow gaaf! Leuk dat ze zo enthousiast zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zojuist mijn eerste bestelling weggebracht. Mijn potjes hebben een mooi plekje in de winkel gekregen. Er werd ook nog gevraagd of ik over 2 weken op een markt met streekproducten wil staan maar dat is echt te snel. Misschien ooit wel, ik zou dat best leuk vinden.
Jouw tomaat is de enige hier die het echt goed doetquote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:56 schreef Vanyel het volgende:
@:sigme jouw patisson is ook de enige van die categorie die het goed doet hier. De rest stond eerder maar is nog amper begonnen.
Echt? Maar jullie tomaten zagen er zo goed uit.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Jouw tomaat is de enige hier die het echt goed doet
En ik vond m nog wel wat genant omdat je eigen zoveel groterder waren.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Jouw tomaat is de enige hier die het echt goed doet
Mensen met smaakquote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:41 schreef Vanyel het volgende:
Wij waren wat chagrijnig. Dus ik zette in de auto iets op waarvan ik me vaag herinnerde dat ik het heel heel vroeger leuk vond.
Zitten we hier, inclusief 7-jarige, samen te giechelen als kleuters.
Succes
Dacht dat jullie altijd vroeg ontbeten. Ik krijg sinds een tijd ook dit soort schalen leeg.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:39 schreef sigme het volgende:
En de diepvriesappels liggen nu op het ontbijtbord!
[ afbeelding ]
Haha nee niet om 23.05! Dat zou ik m'n onderzoeksassistente niet aandoen (alleen mezelf, wat nu ik het zo opschrijf best krom is). Nu als in, deze week. Het stond maandag op m'n lijst en ik heb haar maandag gevraagd er deze week mee aan de slag te gaan. Ik moet informatiebrieven over m'n onderzoek maken voor de ethische goedkeuring aanvraag, dus zij is daar nu de eerste versies van aan het schrijven en ik maak die dan volgende week af.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 07:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nu? Als om 23.05? Is zij de dingen die je gisteren op je lijst hebt gezet voor je aan het voorbijreiden?
Universitair docent weet ik niet want dat ben ik niet (ik doe meer onderzoek dan onderwijs ook), maar deze twee weken zijn niet per se gemiddelde werkweek. Het is wat meer omdat ik na volgende week 3 weken vrij ben en ik écht niet aan werk wil hoeven denken, en ik dan dus dit af moet hebben voor m'n vakantie begint. En einde academisch jaar, dus piekmoment voor thesissen, en daar begeleid ik er nogal wat van op het moment. Ik heb de afgelopen maanden wel véél meer van dit soort werkweken gehad dan me lief was, dat moet ik wel toegeven.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 07:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja zeg, wat ik mij afvraag: is dit de gemiddelde werkweek van een universitair docent of van vlindertje?
Nou zeg dat wel! Maar evengoed balen van je vakantiequote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Gefeliciteerd, Kaatje!
Wat een drama zeg, dat hoge water. Hoe meer wij er hier over nadenken hoe blijer we zijn dat we veilig weggekomen zijn, er had veel fout kunnen gaan.
Nu is de tent weer droog en relatief schoon, draait de laatste was en gaan we morgen weg voor poging 2.
Goed van haar dat ze thuis blijft, je wilt niemand aansteken, ook niet met verkoudheid of griep. Klinkt als een heel leuke verjaardag. Wat voor soort eten/restaurant wordt het?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Dank nogmaals allen!
Geloof niet dat ik ooit zoveel kaarten heb gekregen, misschien toen ik 50 werd, maar nu ook veel. En mooie bloemen, en een cakepakket en een kaas en ander lekkers pakket.
Zo meteen komt Hasan op bezoek met zijn bruid.
Vanavond ga ik uiteten met broer, zus, neef, nicht en haar vriend. Schoonzus is snotverkouden, negatief getest en volledig gevaccineerd maar die blijft liever thuis. Daar ga, ik wanneer ik echt alle tijd heb vanaf 1 augustus, mee lunchen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ik denk de snackbar, d'r neef lust niets anders dacht ikquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Goed van haar dat ze thuis blijft, je wilt niemand aansteken, ook niet met verkoudheid of griep. Klinkt als een heel leuke verjaardag. Wat voor soort eten/restaurant wordt het?
Jammer hoor, was super lekkerquote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:06 schreef fietsie het volgende:
De rum was ook mijn wens,. maar dan zou uk niet mogen :p
Begrijpelijk, daarom had ik ook meerdere biscuits gebakken, om met wat meer snijverlies toch taart over te houden :pquote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jammer hoor, was super lekkerRecept was eigenlijk ook echt heel simpel. Alleen heb ik de biscuitlaag in tweeën gesneden en niet in drieën, want dat zag ik nooit goed komen
hahaha, hij lust wel anders, maar is het gelukkigst met een frikandel.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik denk de snackbar, d'r neef lust niets anders dacht ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Jouw vak lijkt me super gaaf en interessant. Maar ik zou echt continu verdrietig zijn vanwege de leuke dieren die het helaas niet halen of niet beter te maken zijnquote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:27 schreef Candaasje het volgende:
Middag!
Gefeliciteerd @:Kaatje1![]()
Gisteravond/nacht was redelijk triest qua patiënten. Veel te jonge dieren met veel te veel pech.![]()
Vandaag vrij dagje, straks samen met mijn vriend bij VanPlanten eten, voor de eerste keer, maar de recensies zijn goed en ik ben zeer benieuwd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Nicequote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:03 schreef Isabeau het volgende:
De sudoku's zijn blij ontvangen, en ik had er nog twee anderssoortige puzzelboekjes bij gedaan. Misschien is dat ook leuk.
Verder heb ik gisteren een mokkataart gemaakt, want hij houdt van mokkataarten. Deze keer vooral volgens het recept wat @:fietsie had gebruikt voor zijn verjaardag. Alleen dan ook nog met rum er door. Fietsie, dat was een prima receptHij was heerlijk.
Niet zo hoog als die van fietsie. Normaal taart formaat, zeg maar.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:41 schreef FutureFairytale het volgende:
Nicegefeliciteerd met je vader.
Was de taart ook zo hoog?
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:40 schreef Isabeau het volgende:
OMGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik zal het doorgeven aan de zeven mensen (en hun familie) die ik ken en waarvan ik nu weet dat ze hebben moeten evacueren, of bezig zijn daarmee. Alles voor de bejaarde ouders van je vriendin
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik vat em wel anders op (nml van anders waren ze door deze ramp gestorven) maar er is in NL niemand overleden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Dat water komt ergens vandaan he. En er zijn meer rivieren die overstromen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik vat em wel anders op maar er is in NL niemand overleden dus dan begrijp ik het niet.
Nee, ze zag de reis niet zitten, want pa alzheimer en ma zwak met pijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik vat em wel anders op (nml van anders waren ze door deze ramp gestorven) maar er is in NL niemand overleden.
Dat snap ik ja maar daar zouden die mensen niet heen gaan.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat water komt ergens vandaan he. En er zijn meer rivieren die overstromen.
De doden zijn in België en Duitsland gevallen. Als onze geografie niet zo plat was (en wellicht onze waterhuishouding niet zo op orde) dan hadden wij er wellicht wat bij kunnen tellen.
Eerlijk gezegd, als er een god zou bestaan dan verwacht ik dat wel allemaal van haarquote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:44 schreef fietsie het volgende:
Ik vind het altijd zo knap dat God futiliteiten regelt. En stormen. En ovestromingen, pandemieen, het ontwikkelen van nieuwe werelden, de expansie van het heelal, en dominees aanstelt voor het hoeden van jonge kinderen; zo'n breed aandachtsgebied, en dat allemaal simultaan. Hulde.
Ze was dan ook niet bang voor het water en dat het daardoor mis met ze zou gaan.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Dat snap ik ja maar daar zouden die mensen niet heen gaan.
Een in dit verhaal meer passende goddelijke interventie zou een tsunami op de grens BE/NL en DE/NL zijn geweest?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat snap ik ja maar daar zouden die mensen niet heen gaan.
Een Sinkhole op de (Belgische, dat dan weer wel) Maasoever waar alles inpaste :pquote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Een in dit verhaal meer passende goddelijke interventie zou een tsunami op de grens BE/NL en DE/NL zijn geweest?
Zo zie ik de meeste geloven ook: je sussen met mooie beloftes.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik wil graag geloven, daarom probeer ik dat ook. Maar geloof zeker niet dat hij voor alles verantwoordelijk is. Misschien het begin van de aarde maar het gaat mij om het hiernamaals (wat er ook hierna is). Ik zou het niet aankunnen als ik zeker zou weten dat er na het leven niks meer is. En daar wil ik dus ook helemaal niet aan denken want dan ben ik gelijk zo depri als wat
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jouw vak lijkt me super gaaf en interessant. Maar ik zou echt continu verdrietig zijn vanwege de leuke dieren die het helaas niet halen of niet beter te maken zijn
Ja, het is soms best even slikken. Gisteren ook zo'n hummeltje van 12 weken; de hele dag onderzoeken moeten doorstaan terwijl je ziek bent (dat is echt wel pittig, dat hoef ik niemand te vertellen die zelf wel eens in een ZH heeft gelegen) en het dan niet redden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar goed, dat is dan vooral heel veel stomme pech, en verdrietig, maar vaak niet zozeer onwil (of meer; we willen niet verder want dit wordt een lijdensweg. Dus positieve onwil)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig zitten er ook genoeg gave/mooie momenten tussen! En ik mag dus betaald lekker liggen knuffelen dieren![]()
Jouw tak lijkt me anders ook af en toe best moeilijk hoor! Iets meer berusting denk ik wel, maar toch...
Wauw..... gewoonweg wauw.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, het is soms best even slikken. Gisteren ook zo'n hummeltje van 12 weken; de hele dag onderzoeken moeten doorstaan terwijl je ziek bent (dat is echt wel pittig, dat hoef ik niemand te vertellen die zelf wel eens in een ZH heeft gelegen) en het dan niet redden.![]()
Maar goed, dat is dan vooral heel veel stomme pech, en verdrietig, maar vaak niet zozeer onwil (of meer; we willen niet verder want dit wordt een lijdensweg. Dus positieve onwil)
De zwarte randen van je werkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig zitten er ook genoeg gave/mooie momenten tussen! En ik mag dus betaald lekker liggen knuffelen dieren![]()
Jouw tak lijkt me anders ook af en toe best moeilijk hoor! Iets meer berusting denk ik wel, maar toch...
Doet me denken aan een FOK!ster. Geen cent te makken, jonge kat gehaald. Die kreeg een ongeluk en brak zijn poot maar omdat onderzoeken en operatie te duur waren heeft ze hem in laten slapen![]()
Dan zijn er echt nog andere opties, dunkt me.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Zo ging ze ongeveer ook met haar kinderen om toch?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De zwarte randen van je werk
Doet me denken aan een FOK!ster. Geen cent te makken, jonge kat gehaald. Die kreeg een ongeluk en brak zijn poot maar omdat onderzoeken en operatie te duur waren heeft ze hem in laten slapen![]()
Dan zijn er echt nog andere opties, dunkt me.
Ja, we bieden ook vaak de mogelijkheid tot afstand aan. En/of dus zo'n noodfonds, dat is gewoon gratis geld..... Maar zelfs dan kiest men soms liever voor euthanasie... (of ze dus kwaad weer meenemen, en dan weet je niet wat er verder met het arme dier gebeurt.....)quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De zwarte randen van je werk
Dan zijn er echt nog andere opties, dunkt me.
Oh dat klinkt echt als een fijn persoon...quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo ging ze ongeveer ook met haar kinderen om toch?
Klopt. Nog meer overeenkomst met katten: diverse vaders.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo ging ze ongeveer ook met haar kinderen om toch?
Volgens zat mensen op Fok wel jaquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh dat klinkt echt als een fijn persoon...
Veel mensen zijn gewoon te dom om te schijten en huisdieren zijn daar slechts het symptoom en tevens slachtoffer vanquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:28 schreef Isabeau het volgende:
Als mensen een huisdier nemen dan rekenen ze vaak de standaardkosten voor voer en dergelijke uit en denken: "Oh, ik kan een huisdier makkelijk betalen!" - ze vergeten vaak de dierenarts en dat je daar gewoon best nog wat geld voor opzij moet zetten voor het geval dat. Of een huisdierziektekostenverzekering nemen.
Je ziet ook zo vaak bij situaties met mensen die diep in de schulden en schuldsanering zitten dat er 3 honden, 2 katten en een konijn in een ieniemienie kooitje buiten zijnquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:32 schreef Molo het volgende:
Veel mensen zijn gewoon te dom om te schijten en huisdieren zijn daar slechts het symptoom en tevens slachtoffer van
Ik denk dat je het beste kunt omschrijven als 'kwestie van gewenning', soms even samen ranten en dan weer dooorrrr met de volgende patiënten. Je trekt denk ik toch ergens een muurtje op. Als ik naar andere collega's kijk, zie ik een beetje hetzelfde.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Volgens zat mensen op Fok wel ja![]()
"Dan vinden wij niet raar, dan vinden wij slecht heel bijzonderrrrrrr"
Vraagje, hoe gaan jij en je collega's om met professionele afstand, emotioneel vooral, want lijkt me retezwaar als je veel mee naar huis neemt
Checkquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je ziet ook zo vaak bij situaties met mensen die diep in de schulden en schuldsanering zitten dat er 3 honden, 2 katten en een konijn in een ieniemienie kooitje buiten zijn
Ja begrijp ik, veel gezien bij collega's ook in het verledenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste kunt omschrijven als 'kwestie van gewenning', soms even samen ranten en dan weer dooorrrr met de volgende patiënten. Je trekt denk ik toch ergens een muurtje op. Als ik naar andere collega's kijk, zie ik een beetje hetzelfde.
Ik merk dat ik het zelf vooral mee naar huis neem als ik het onrechtvaardig vind wat er is gebeurd. Andere dieren blijven me wel bij, maar als er naar het beste van ons kunnen gehandeld is, dan kan ik dat wel naast me neerleggen. Maar als ik denk dat er echt grove fouten zijn gemaakt of dat je dus zo'n eigenaar hebt die dus een triest lot voor het arme dier bepaald door onwil/ego, dan kan ik daar wel nog een nachtje over liggen malen. (Die vergeet ik dan ook niet zo snel).
Maar het is wel iets dat denk ik wel eens een beetje teveel onderschat wordt. Burn-outs komen redelijk veel voor naar wat ik begrepen heb, en dat is enerzijds het werken in diensten/onderbezetting, maar ik denk dat zulke emotionele gebeurtenissen echt wel hun sporen nalaten.
Nee, totaal niet, is mijn ervaring. Het motto is 'niet te lang stil bij blijven staan', het is part of the job..quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja begrijp ik, veel gezien bij collega's ook in het verleden
Ja daar aandacht voor in de opleiding, of in het werk zelf, qua leren omgaan met? Training, of intervisie ofzo?
Ah... Ontwikkelpuntje dus wellicht in de toekomstquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, totaal niet, is mijn ervaring. Het motto is 'niet te lang stil bij blijven staan', het is part of the job..
Er is soms wel ruimte dus om even te ventileren, maar eigenlijk nooit lang en het wisselt ook sterk per praktijk of je dan als 'softie' bestempeld wordt als niet. Waar ik nu werk is er wel wat meer ruimte voor om het in elk geval uit te spreken, de meeste van mijn collega's zijn vrij zachtaardig in de omgang met dieren en dat werkt daarin wel door.
Maar eigenlijk is het daarna weer gelijk dóoorrrrrr .
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:41 schreef Isabeau het volgende:
Niet lezen als je van konijnen houdtIn welke hoedanigheid spreek je zo iemand dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Pijnlijk dom jaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Doe ik ook nooit maar ben daar ook te lui voor vrees ikquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:44 schreef Isabeau het volgende:
ok, afdingen doen we niet in Nederland. Tenminste, ik heb het nog nooit gedaan in een winkel.
Jross gaat ergens een korte broek kopen. Staat er 99,95 op het prijskaartje.
Hij: Hey mate, can you price them down a bit for me.
Verkoper: I can do 70!
Hij: My budget is 60.
Verkoper: Sure.
....
Waarom doe ik dit nooit
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:41 schreef Isabeau het volgende:
Niet lezen als je van konijnen houdtWat voor vriendenkring heb jij!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was de hulp van mijn moederquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:44 schreef Molo het volgende:
In welke hoedanigheid spreek je zo iemand dan?![]()
Pijnlijk dom ja
Goed vooruitzichtquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:29 schreef Isabeau het volgende:
En nog even over 'blij dat ik geen kinderen heb'
[ afbeelding ]
https://www.vice.com/en/a(...)y-will-collapse-soon
Dit is blijkbaar het scenario waar we momenteel op af stormen als we niet retesnel in actie gaan komen (in compromispolitiek Nederland dus nooit)
[ afbeelding ]
Dit scenario was ook nog mogelijk als er één en ander positief gaat veranderen:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:44 schreef Isabeau het volgende:
ok, afdingen doen we niet in Nederland. Tenminste, ik heb het nog nooit gedaan in een winkel.
....
Waarom doe ik dit nooit
quote:
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]Dat zijn de ergstenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Blijkbaar!quote:
Oef, ja, dat is nog echt een klein ding.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ja het ook vaak niet geloven. Op mijn werk nu loopt er ook een te bitchen dat de da toch zo duur is. Hond had een hotspot. Wilde ze eerste al niet mee naar de dierenarts. Ben echt blijven pushen want nou ja hotspots zijn echt heel heel erg vervelend. Ze moest consult en zalf en scrub afrekenen.
Ik denk als je nu al zo loopt te bitchen over die kosten hoe ga je dat doen als je hond echte kosten krijgt?
Mijn hond krijgt standaard al vrij dure medicatie Maarja dat heb je niet voor het kiezen. En nu hij zo ziek is vloog het geld er ook uit. Echo, bloedonderzoek, urine onderzoek enz. Maakt mij niet uit als hij maar beter wordt.
Ik snap zulke mensen echt echt echt niet:
Het begint nu langzaam een beetje door te sijpelen dat Candaasje vegan is. (Ik geloof dat er nog één iemand uit het team ook vegan eet. De rest gaat gerust naar de Mac Donalds voor de avonddienst begint).quote:
Ja, dat maakt het lastiger soms. Al is het dan evengoed in de meeste gevallen ‘geen potje weggezet’. Het hoeft niet meteen in de duizenden euro’s te lopen, toch?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oef, ja, dat is nog echt een klein ding.![]()
Dat is natuurlijk ook het lastige; in een humaan ziekenhuis zegt de dokter: 'u/uw vrouw/uw man/uw partner/ uw kind heeft dit, dit en dat nodig, anders volgt een lijdensweg of de dood.
In een DKL is het: uw Takkie/Bella/Droppie/Chanel heeft dit, dit en dat nodig, anders volgt een lijdensweg of de dood, wilt u alstublieft dit XXX bedrag afrekenen aan de balie?
*Even chronische ziektes, dure medicatie/behandeltrajecten en Eigen Risico's in de humane zorg daargelaten natuurlijk. Geldproblemen heb je natuurlijk overal. Maar over het algemeen wordt er net even wat meer vergoed vanuit de zorgverzekeringen/steun overheid en hoef je niet handje contantje af te rekenen
En het gaat zo ongelooflijk helpen tegen coronabesmetting hèquote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:50 schreef z80 het volgende:
Gefeliciteerd, Kaatje.
En Dat wat je wist dat zou gaan komen, is iets te snel gekomen. ROOD.
Met een beetje geluk kan ik er met 2 testen vanaf komen. Tenzij de regels weer eens gewijzigd worden.
Ik geloof dat ik nog weet wie ook.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klopt. Nog meer overeenkomst met katten: diverse vaders.
Sommige fokkers zijn helaas heel gedenkwaardig. En dan dus zelden op een positieve manierquote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik geloof dat ik nog weet wie ook.
En ik onthou praktisch niemand buiten mijn SC.
Vooral aankomende zaterdag. Half Nederland dat nog even snel hier boodschappen komt doen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:54 schreef Molo het volgende:
[..]
En het gaat zo ongelooflijk helpen tegen coronabesmetting hè
Zijn ook niet veel letters om te onthoudenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik nog weet wie ook.
En ik onthou praktisch niemand buiten mijn SC.
Wilde komkommerquote:
Ik ben alleen thuis, dan maak ik lekker waar ik zin in heb op dat momentquote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waarom is dit zo gezond. Doe eens niet zo gek.
En niet te vergeten hebben -ze- dat hoge water -veroorzaakt- om -ons- "eronder" te houden.quote:
Hoe bedoel je? De Q is nu bezig voor de Sprintrace; en de uitslag van de Sprintrace is straks de startvolgorde Zondag.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:30 schreef AnneX het volgende:
@:fietsie hoezo? dat nu de Q gereden wordt op vrijdagavond?
Als ik dat vraag in F1 topic…
of @:Whiskers
Thx.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? De Q is nu bezig voor de Sprintrace; en de uitslag van de Sprintrace is straks de startvolgorde Zondag.
Ze doen morgen dus nog een 2e vrije training, en daarna de sprintrace.quote:
Ja, ik snap het nu. https://nl.motorsport.com(...)et-gebeuren/6628039/quote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze doen morgen dus nog een 2e vrije training, en daarna de sprintrace.
En dan zondag alleen de warm-up en de race.
Mijn ervaring met een verzekering toen Loebes nog puppy was. Klik aan ras “Labrador retriever” oh dan valt driekwart van de dingen af. Nou ja laat dan maar zitten :’)quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het lastiger soms. Al is het dan evengoed in de meeste gevallen ‘geen potje weggezet’. Het hoeft niet meteen in de duizenden euro’s te lopen, toch?
Dierverzekeringen zijn wat dst betreft ook niet altijd de oplossing, naar mijn idee. Of is dat de laatste jaren veranderd? Mijn katten zijn inmiddels te oud en dus te duur om te verzekerenPotje
Weet niet hoe het nu is hoor heb het over bijna 11 jaar geleden. Maar labradors zijn een risico met bepaalde dingen zoals heupen en knieën enzo. Dat verzekerde ze gewoon niet of tegen zo’n hoge premie dat je dat beter zelf apart kan zetten.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:01 schreef Isabeau het volgende:
Bedoel je dat drie kwart van de dingen niet verzekerd zijn bij een labrador?Waarom is dat?
Te groot risico dat het daadwerkelijk voorkomt (ik gok knie- en heupproblemen in ieder geval) waarbij de ingrepen zo duur zijn dat de verzekeraar geen winst meer kan maken. Of de premie zo hoog moet maken dat de meeste mensen sowieso geen verzekering meer afsluiten.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:01 schreef Isabeau het volgende:
Bedoel je dat drie kwart van de dingen niet verzekerd zijn bij een labrador?Waarom is dat?
quote:
Ik heb gemist wat er kapot was aan Loebes.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Loebes is vandaag voor het eerst in weken weer mee geweest naar het bos. Klein rondje gelopen. Hij heeft het goed gedaan die oude reis van me
Cultuur Tele, cultuur!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:27 schreef Tele6 het volgende:
Het zijn toch altijd die aso studenten die iedereen storen met hun herrie en feestjes hè?
Het verzorgingshuis hiertegenover heeft al sinds 16:00 vanmiddag een soort feestje in hun tuin met enorm luide accordeonmuziek en live zang. Ik snap dat die mensen allemaal doof zijn, maar dit is echt erg
😂quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:27 schreef Tele6 het volgende:
Het zijn toch altijd die aso studenten die iedereen storen met hun herrie en feestjes hè?
Het verzorgingshuis hiertegenover heeft al sinds 16:00 vanmiddag een soort feestje in hun tuin met enorm luide accordeonmuziek en live zang. Ik snap dat die mensen allemaal doof zijn, maar dit is echt erg
Toch mooi dat de muzikant met een 3 nummer repertoire ook aan het werk kan blijven op deze manier.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:32 schreef Tele6 het volgende:
We krijgen ieder kwartier het kleine café aan de haven. Die mensen zijn te dement om het te merken.
Loebes heeft een ontstoken lever, alvleesklier en bloedarmoede. We dachten ruim een week geleden echt dat we afscheid van hem moesten nemen. Hij at niet meer en was zo slap als een vaatdoek, al zijn slijmvliezen spierwit zelf zijn tong zag helemaal bleekquote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb gemist wat er kapot was aan Loebes.
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:33 schreef Tele6 het volgende:
Weet je wat nog het ergste is, eergisteren hadden ze óók al feestje en toen was er 18:00-21:00 een draaiorgel in de tuin.
EEN DRAAIORGEL.
Daar in het kleine café aan de haven..........
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:27 schreef Tele6 het volgende:
Goed dat je gegaan bentquote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:38 schreef Blues het volgende:
Hoi.
Huisarts geweest.
Ze vraagt dóór![]()
Huilie huilie.
Uitgebreid lab maandag a.s. nuchter.
Dan verder kijken.
Oh jeetje.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Loebes heeft een ontstoken lever, alvleesklier en bloedarmoede. We dachten ruim een week geleden echt dat we afscheid van hem moesten nemen. Hij at niet meer en was zo slap als een vaatdoek, al zijn slijmvliezen spierwit zelf zijn tong zag helemaal bleek![]()
Hij heeft antibiotica de tweede al want de eerste sloeg niet aan en hij heeft prednison. De prednison zijn we aan het afbouwen en dan kunnen we eigenlijk pas echt zien of de antibiotica goed aan slaat.
Eigenlijk kwamen we er te laat achter en ik baal daar echt van.
Hij had last van zijn nek een paar weken terug. Waarschijnlijk weer van de bank gelazerd ofzo dat gebeurt weleens als hij zich in zijn slaap omdraait![]()
Wij naar de dierenarts na laten kijken nou ja rust en dan moet dat overgaan. Maar hij was toen al erg lastig met eten. Dus wij en de dierenarts dachten die heeft kast van die spieren dat gaat wel over als zijn nek straks weer wat soepeler is.
Nou ja zijn nek werd soepeler maar het eten werd met de dag lastiger. Maar eukanuba waar Loebes zijn brok van heeft had ook de brokken veranderd. Dus wij dachten “oh nu moet hij ze zeker niet meer”
Dus wij naar de dierenwinkel die wat gespecialiseerder is in voeding om te kijken voor ander voer. Dacht mooi moment om eens te gaan kijken naar vers.
Nou ja was hij ook niet echt kapot van. Maar las op internet dat meer honden dat hebben. Dus weer terug en kijken naar wat anders. Dat heeft hij toen toch een dag gegeten. De volgende dag was een maandag en toen ik hem in de ochtend uit ging laten stond hij ineens te zwalken en zakte zo door zijn poten heen.
Toen hebben we hem echt anderhalve week alleen maar zo ver kunnen krijgen om leverworst te eten.
Nu eet hij alles weer… dus de volgende keer als mijn hond niet wil eten is hij niet kieskeurig geworden naar gewoon echt ziek….
Heeeerreee we gooooooquote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:47 schreef Tele6 het volgende:
En nu zijn ze zonder enige waarschuwing overgegaan op Danny Vera![]()
![]()
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:47 schreef Tele6 het volgende:
En nu zijn ze zonder enige waarschuwing overgegaan op Danny Vera![]()
![]()
Nee vind het gewoon stom. Agja maandag weer contact met onze dierenarts. Ben benieuwd wat die gaat zeggen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh jeetje.Wat veel, wat naar.
![]()
Beterschap and don't blame yourself.
Is ook stom.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee vind het gewoon stom. Agja maandag weer contact met onze dierenarts. Ben benieuwd wat die gaat zeggen.
Zijn buikje is nu iig weer mooi rozeEn kaal van de echo
Inmiddels beter met die wond? Ik herinner me idd dat je erover vertelde.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is ook stom.Hopelijk knapt ie vlot op en kan ie nog wat jaren mee, bejaarde Loebes.
![]()
Dora had een beste wond aan de binnenkant van haar achterpoot. Zeg maar aan de binnenkant van de knie? En ik heb dus geen idee hoe ze er aan komt en ik zag het ook pas na een tijdje want het was al helende. Maar het was echt een schaafwond van 2 cm. Viezig ook en dik. Dat vond ik ook stom van mezelf.
Dat was een paar weken geleden hier ookquote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:27 schreef Tele6 het volgende:
Ja, over. Honingzalf opgesmeerd vorige week. Flink roze litteken wel nu, maar prima. Ze heeft ook niet laten zien dat ze er last van had.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Inmiddels beter met die wond? Ik herinner me idd dat je erover vertelde.
Lastig met die beestjes, zou handig zijn als ze naar je toe konden komen met waar ze last van hadden.
Zal meer zijn van:quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Cultuur Tele, cultuur!Deze mensen zingen:
Al huilen stormen.
Als de rombom heeft geslagen.
Bergen gaan wij beklimmen.
Bij 't krieken der dagen.
Daar komt de schutterij.
De drumband.
De gymnastiekzaal.
De paden op.
Bij 't krieken der dagen er uit, vallera!
Met klank van mandolien, gitaar en fluit, vallera!
Wij trekken zonder zorgen
Zingend in de morgen
Wijl in het verre land klaroent het haangekraai
De deftige burgers staal pal, vallera!
En preutelen: die kerels zijn wel mal, vallera!
Wij kunnen toch niet treuren
Als de bloemen geuren
En in het lover klinkt het vogelengeschal
Wie jong is en moedig en blij, vallera!
Die vindt hier wel een plaatsje in de rij, vallera!
't Is immers ons verlangen
Zonneschijn te vangen
En in ons harte te bewaren hel en warm!
Oh jakkie, goed geheeld wel?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is ook stom.Hopelijk knapt ie vlot op en kan ie nog wat jaren mee, bejaarde Loebes.
![]()
Dora had een beste wond aan de binnenkant van haar achterpoot. Zeg maar aan de binnenkant van de knie? En ik heb dus geen idee hoe ze er aan komt en ik zag het ook pas na een tijdje want het was al helende. Maar het was echt een schaafwond van 2 cm. Viezig ook en dik. Dat vond ik ook stom van mezelf.
Ja. Het was echt zo'n dikke worm zeg maar, dat is wel weggetrokken. Gekke plek ook om 'te schuren'.quote:
Misschien in het bos of park ergens achter blijven hangen ofzo? Ze doen soms zulke dwaze dingen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Het was echt zo'n dikke worm zeg maar, dat is wel weggetrokken. Gekke plek ook om 'te schuren'.
Ja.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Misschien in het bos of park ergens achter blijven hangen ofzo? Ze doen soms zulke dwaze dingen.
Komende week gaan we zelf gez karamel ijs maken. Heel benieuwdquote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:15 schreef fietsie het volgende:
Dit is nu al de derde schep AH Gezouten Karamel smaak ijs, waar geen gezouten karamel in zit..
Maar een korte broek voor 60 euro vind ik eigenlijk ook nog steeds veel geldquote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:44 schreef Isabeau het volgende:
....
Waarom doe ik dit nooit
Jij kent je moderne klassiekers 😂 Wat zegt dat over jou?quote:
Ik ookquote:Op vrijdag 16 juli 2021 22:09 schreef Blues het volgende:
Maar een korte broek voor 60 euro vind ik eigenlijk ook nog steeds veel geld
Heerlijk! Leuk tentje, lijkt op mijn MSR?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 07:34 schreef gcjoel het volgende:
Beetje vroeg wakker maar wat heb ik dit gemist
[ afbeelding ]
Gister in de hypermarche bijna staan janken van blijdschap. Zoveel ander etenEn zo lekker.
Ja je hebt denk ik bijna dezelfde msr. Heerlijk tentjequote:Op zaterdag 17 juli 2021 07:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Heerlijk! Leuk tentje, lijkt op mijn MSR?
Ik sliep vannacht in mijn miniminitentje, gewoon op het gazon.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, beste tent die ik ooit gehad heb.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 07:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja je hebt denk ik bijna dezelfde msr. Heerlijk tentje
Just in time management.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 07:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier is ook zon. En een grondwerker die een muur komt bouwen. Alleen de stenen zijn er nog niet. Vorige week veranderde alles ineens en moesten we binnen een week een berg dure stenen regelen. Dat is in theorie nog gelukt ook. Ze worden vandaag tussen 8.00 en 10.00 gebracht.
Nog knap dat het gelukt is tochquote:Op zaterdag 17 juli 2021 07:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier is ook zon. En een grondwerker die een muur komt bouwen. Alleen de stenen zijn er nog niet. Vorige week veranderde alles ineens en moesten we binnen een week een berg dure stenen regelen. Dat is in theorie nog gelukt ook. Ze worden vandaag tussen 8.00 en 10.00 gebracht.
Ja wij hebben de 3 persoons. Gebruiken hem toch alleen met fietsen of de auto dus dat beetje extra gewicht vond ik het wel waard.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, beste tent die ik ooit gehad heb.
Er is een 2 en een 3-persoonsuitvoering denk ik? Dan zal jij wel de grotere hebben?
Waar zit je ongeveer en hoe lang blijf je en wat ga je allemaal doen?
Heerrrrrrrrrrrrrrlijk!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:03 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja wij hebben de 3 persoons. Gebruiken hem toch alleen met fietsen of de auto dus dat beetje extra gewicht vond ik het wel waard.
We zitten in de haute saone (hoe schrijf je dat) we blijven tot volgende week zaterdag. Omdat Duitsland wegviel nu dus de hele week hier. Geen straf ook.
We gaan weinig doen, vooral fietsen en wandelen. Ik had nog een waterval gevonden waar ik heen wil. Zulke dingen.
Oh en veeel eten.
Ik hou er niet van. Maar als ze straks echt komen, is dat wel een klein wonder. Er is echt materiaalschaarste en over levertijden kan je het beter maar niet hebben.quote:
Het is heerlijk ja. Maar J werkt dus we kunnen alleen op zaterdag aan de slag met klussen. De grondwerker heeft daarom door de week ook andere klussen aangenomen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nog knap dat het gelukt is tochEn goed weer deze week om door te werken toch?
Heerlijkquote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:03 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja wij hebben de 3 persoons. Gebruiken hem toch alleen met fietsen of de auto dus dat beetje extra gewicht vond ik het wel waard.
We zitten in de haute saone (hoe schrijf je dat) we blijven tot volgende week zaterdag. Omdat Duitsland wegviel nu dus de hele week hier. Geen straf ook.
We gaan weinig doen, vooral fietsen en wandelen. Ik had nog een waterval gevonden waar ik heen wil. Zulke dingen.
Oh en veeel eten.
Zelf bereiden. Als we kamperen gaan we eigenlijk nooit uit eten. We hebben een bbq meequote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Heerrrrrrrrrrrrrrlijk!
Uit eten of allemaal lekkere Franse dingen kopen en zelf bereiden?
Je bent een vrouw naar mijn hartquote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:13 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zelf bereiden. Als we kamperen gaan we eigenlijk nooit uit eten. We hebben een bbq mee
Wij zitten ook een meter of 8 hoog hier, op de uitlopers van de heuvelrug. En op zandgrond, als het hier idioot regent, dan zakt het ook altijd razendsnel weer weg. De wijk waar het huis van mijn moeder staat is in de jaren 70 gebouwd en ze hebben daar dikke klei o.i.d gebruikt als ophoogmiddel: alles staat altijd voor plassen zodra het maar een beetje regent.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 23:32 schreef AnneX het volgende:
Het is druk hier https://nl-nl.topographic-map.com/maps/g3jd/Enschede/
Elders vond ik dat de kern van ons dorp op + 4 m. ligt.
Tja, de buren zijn een kerk uit 1400. Die hebben al heel wat doorstaan.
Edit:
Dat is gek: ons huis staat 1,5 m onder (Lekdijk is verzwaard en verhoogd, uiterwaarden verlegd en verbreed) en huis van zwager direct achter de (verhoogde en verzwaarde) dijk langs de Maas met groot waterbekken blijft droog?![]()
Wij wonen 1500 m bij de Lek vandaan.
Hebben jullie enig idee wat betreft je huis en wateroverlast?
Best bijzonder.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:46 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhG en mini-G zijn gister veilig aangekomen in Slowakije zonder ENIGE vorm van controle. Echt niets. Nada. Noppes.
Mijn idee. Alleen bij de Slowaakse grens steekproefsgewijs. Meer niet.quote:
Nou zeg. Wat vreemd! Wel de paspoorten neem ik aan, en niet tegelijk de gele vacc. paspoorten? Is de situatie daar een beetje onder controle? Het is een familiebubbel vermoed ik, op de boerderij.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn idee. Alleen bij de Slowaakse grens steekproefsgewijs. Meer niet.
Meer is toch ook helemaal nooit realistisch geweest?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 09:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn idee. Alleen bij de Slowaakse grens steekproefsgewijs. Meer niet.
Collega's zijn laatste maanden geregeld naar Frankrijk geweest en zijn toen eigenlijk elke keer staande gehouden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:02 schreef sigme het volgende:
Waarom is het vreemd dat er nauwelijks gecontroleerd wordt?
De EU is niet ingesteld op grootschalige grenscontroles, dus dat zou dan adhoc moeten worden opgetuigd.
Veruit het grootste effect van regels zit in het feit dat ze worden nageleefd, niet in controle daarop. Een beetje de indruk wekken dát er gecontroleerd zou kunnen worden en dat de consequenties dan best vervelend zijn helpt wel enorm voor de naleving, maar daadwerkelijke grootschalige controles zijn over het algemeen bijzonder inefficiënt (duur, gedoe, bijkomende schade).
Dat zijn met name vrachtwagens enzo op de weg denk ik, en vracht van vliegtuigen enzo.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:28 schreef Vanyel het volgende:
Als er economische sancties zijn, wordt daar best wel op gecontroleerd. Ik had me dus ook wel kunnen voorstellen dat er wat controle zou plaatsvinden op dit.
Nou, idd, dat boek lijkt me topquote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:45 schreef Blues het volgende:
@:gcjoel geniet ervan! Maar dat doe je al zo te lezen
@:Clubsoda schrijft een boek! Waar gaat het over en is het voor ons ook interessant?
@:Borisz leuk weer!
@ mezelf heerlijk weekend met alleen 2 wasjes en een bed te verschonen, BBQ, veel lekker lui lezenRust 3.0
@:Lucky_strike veel succes daar!
Ja dat kan, het een sluit het ander niet uit toch? Het is niet vreemd als er niet gecontroleerd wordt binnen EU, het is niet vreemd dat Fransen kiezen voor een dure inefficiënte controle.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Collega's zijn laatste maanden geregeld naar Frankrijk geweest en zijn toen eigenlijk elke keer staande gehouden.
Geniet met je billen!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, idd, dat boek lijkt me top
Verder fijn weekend iedereen. Ik heb terras voor meerdere tijdssloten achter elkaar geboekt voor straks. En komt dát even goed uit met het weer.
Eerst nog wat spoeddingen voor werk en dan chillen met mijn billen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |