abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200382728
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_200382764
Maar wie nog plasticvrij wil kopen bij https://www.levenzonderafval.com/
Ik heb een 10% kortingcode tot eind JULY

Dus ik voor ¤50,- in de mand gemikt ivm gratis verzenden. Dan kortingscode ingevuld. Wordt het ¤45 en komt er weer ¤4 verzendkosten bij. Dus nu extra toiletblokjes en papieren plakband.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 15-07-2021 19:54:24 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_200382809
Ik lees dat een instelling voor verstandelijk gehandicapten in Maastricht wordt geëvacueerd. In ‘93 liep ik stage op zo’n soort afdeling en kwam het water letterlijk tot aan het gebouw. Omdat een evacuatie de bewoners zo ontzettend overstuur zou maken (verstandelijk beperkt en vaak ook blind/doofstom) hebben we dat uitgezeten. Koffers stonden al klaar.

Ik word er verdrietig van, dat deze mensen nu wel die stress moeten doorstaan ;(
Is ook nog een beetje mijn buurtje van jaren geleden, zowel qua woonplaats als qua werk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200382823
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lees dat een instelling voor verstandelijk gehandicapten in Maastricht wordt geëvacueerd. In ‘93 liep ik stage op zo’n soort afdeling en kwam het water letterlijk tot aan het gebouw. Omdat een evacuatie de bewoners zo ontzettend overstuur zou maken (verstandelijk beperkt en vaak ook blind/doofstom) hebben we dat uitgezeten. Koffers stonden al klaar.

Ik word er verdrietig van, dat deze mensen nu wel die stress moeten doorstaan ;(
Is ook nog een beetje mijn buurtje van jaren geleden, zowel qua woonplaats als qua werk.
Aww ;(
pi_200382975
Ik sprak net mijn beste vriend. Die is daar vanuit de reddingsbrigade vanochtend vroeg naartoe gegaan. Het schijnt allemaal behoorlijk surreël te zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:05:10 #6
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200383004
De eigenaar van de airbnb die we geboekt hadden in ahrweiler reageert niet. Ik denk dus dat ze ook druk zijn met het water.
Sowieso niks te zoeken daar voor vakantie met deze ravage.

Morgen dus naar Frankrijk. De camping waar we op maandag naar door zouden gaan hebben nog kunnen schuiven zodat we morgen al terecht kunnen.
Negatieve test ook binnen *O*
Morgen moet vriendje alleen nog prik halen en dan gaan we.
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:15:30 #7
63722 z80
I fink you freaky
pi_200383184
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:48 schreef sigme het volgende:
Maar wie nog plasticvrij wil kopen bij https://www.levenzonderafval.com/
Ik heb een 10% kortingcode tot eind JULY

Dus ik voor ¤50,- in de mand gemikt ivm gratis verzenden. Dan kortingscode ingevuld. Wordt het ¤45 en komt er weer ¤4 verzendkosten bij. Dus nu extra toiletblokjes en papieren plakband.
Toiletblokjes, het meest onzinnige product. In dit geval ook nog met wegwerpplastic ipv een herbruikbaar houdertje.
En bij een redelijk aantal producten vraag ik me af hoe milieu vriendelijk het eigenlijk is tov de normale producten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_200383189
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:05 schreef gcjoel het volgende:
De eigenaar van de airbnb die we geboekt hadden in ahrweiler reageert niet. Ik denk dus dat ze ook druk zijn met het water.
Sowieso niks te zoeken daar voor vakantie met deze ravage.

Morgen dus naar Frankrijk. De camping waar we op maandag naar door zouden gaan hebben nog kunnen schuiven zodat we morgen al terecht kunnen.
Negatieve test ook binnen *O*
Morgen moet vriendje alleen nog prik halen en dan gaan we.
Internet/wifi werkt er ook niet goed hoorde ik op het nieuws.

Zag net wat filmpjes van een kennis die in Maastricht woont, gewoon eng, al dat hout dat meedrijft ook.
Wat een ellende, en dan straks zitten ze nog maanden in de zooi
We have far more in common than that which devides us..
pi_200383223
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:15 schreef z80 het volgende:

[..]

Toiletblokjes, het meest onzinnige product. In dit geval ook nog met wegwerpplastic ipv een herbruikbaar houdertje.
En bij een redelijk aantal producten vraag ik me af hoe milieu vriendelijk het eigenlijk is tov de normale producten.
Plasticvrij, maar dat terzijde.
Ik ben er ook niet dol op, maar mijn lief wil het graag. Vooruit dan maar.
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:18:27 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200383239
Tuinliefhebbers: BBC2 Monty Don's Japanese Gardens

adembenemend
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_200383630
Ik zag op de site van onze gemeente in de stratenlijst al 3 straatnamen langskomen waar we ooit voor een huis zijn gaan kijken en die nu evacueren moeten :+
Ze verwachten dat het niet tot in de huizen komt, maar de wegen zullen wrs niet meer begaanbaar zijn.

Inmiddels ook noodverordening tegen de ramptoeristen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_200383678
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:39 schreef Syrena het volgende:
Ik zag op de site van onze gemeente in de stratenlijst al 3 straatnamen langskomen waar we ooit voor een huis zijn gaan kijken en die nu evacueren moeten :+
Ze verwachten dat het niet tot in de huizen komt, maar de wegen zullen wrs niet meer begaanbaar zijn.

Inmiddels ook noodverordening tegen de ramptoeristen.
'
Er waren zelfs idioten die hotels belden voor een kamer om te kijken. :(
pi_200383834
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

'
Ja, in Valkenburg, ik las het vanmiddag |:(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_200383886
Wat een prachtfoto.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_200383908
quote:
17s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:52 schreef Lonaa het volgende:
Wat een prachtfoto.
[ afbeelding ]
O wauw, ja O+ ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200383923
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

O wauw, ja O+ :{
Ik schiet er ook van vol. ;(
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 20:53:49 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200383925
quote:
Wat een prachtfoto.
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben we ze nu nog.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:59:54 #18
63722 z80
I fink you freaky
pi_200384070
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Plasticvrij, maar dat terzijde.
Ik ben er ook niet dol op, maar mijn lief wil het graag. Vooruit dan maar.
Volgens de site 90% minder plastic. Dus niet plastic vrij.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:02:07 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_200384127
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

'
In Duitsland reeds plunderingen.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:05:51 #20
63722 z80
I fink you freaky
pi_200384215
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:18 schreef fietsie het volgende:
Tuinliefhebbers: BBC2 Monty Don's Japanese Gardens

adembenemend
In een klooster in Japan geweest. De tuin werd elke dag door een ander in een motiefje geharkt. Ononderbroken lijntjes. Volgens die gene die mij een rondleiding gaf kon je aan de lijnen zien of die persoon gestrest was.
De tuinen met bomen en grote struiken vond ik dan weer veel mooier om te zien.
pi_200385236
Kom net een dronefoto tegen van Valkenburg -O-

pi_200385592
quote:
Wat een prachtfoto.
[ afbeelding ]
De hand ook van die mevrouw op de arm O+ ;(
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_200386768
Ik ben weer boven water :)
Die foto, ik schiet er ook van vol.
Nu eens wat beter teruglezen :)
pi_200387154
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben weer boven water :)
Die foto, ik schiet er ook van vol.
Nu eens wat beter teruglezen :)
Zeg, al dat werk wat je nog moest verzetten waar ik minstens een maand over zou doen, is het nog gelukt? :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200387283
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zeg, al dat werk wat je nog moest verzetten waar ik minstens een maand over zou doen, is het nog gelukt? :*
De lijst groeide van 41 nog naar 65 dingen maar ik heb er ook echt veel al wel afgestreept. En niet alleen de mails sturen afgestreept maar ook best wat van de grote dingen. En m'n onderzoeksassistente is nu twee van de grotere dingen aan het voorbereiden ook voor me :). Morgenochtend eens kijken hoeveel er nog open staan. En ik heb met collega afgesproken dat ik maandagochtend met haar even ga kijken naar alles wat er dan nog op de lijst staat, en zij dan heel kritisch even meekijkt of echt alles daarvan volgende week moet of niet. Dus dat is wel fijn. Dan volgende week alles wat wel moet nog doen en dan 3 weken helemaal niks O+

Ik was vanmiddag zo gaar dat ik naar winkelcentrum reed om kadootje voor de katten te kopen (ze zijn jarig vandaag, hiep hiep hoera!), parkeerde, even op telefoon keek en melding zat dat ik over 10 minuten meeting had met thesisstudent, en ik vervolgens weer rechtsomkeert kon maken om net op tijd daarvoor weer thuis te zijn :+

Maar even avond niks was fijn, morgen dagje en dan weekend doe ik ook alleen leuke dingen dus dat komt wel goed.

Sorry, korte vraag, lang antwoord :+
pi_200387352
Niks mis met lange antwoorden. En hiep hiep hoera voor je katten! (zelfde nestje?)

En ik zie dat je al wat werk delegeert of (hopelijk) gaat verschuiven _O_

En welke leuke dingen staan er dit weekend op het program? Ik ben voor de verandering dit weekend vrij *O* Dus vol sociale dingen :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200387415
Blijkbaar helpt kurkuma tegen vlooien bij je kat _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200387458
Gefeliciteerd met de heren @vlindertje89.

Hier nu lang weekend, en dan nog 2 weken "werken". En dan in ieder geval 8 weken vrij maar dan wel zoeken naar werk.

Balen, morgen etentje met de familie, is mijn schoonzus snipverkouden. Geen corona (2x vaccinatie en getest) maar te beroerd om mee te eten (en dat gehoest en geproest zullen anderen in een restaurant ook niet fijn vinden)
pi_200387471
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:13 schreef Isabeau het volgende:
Blijkbaar helpt kurkuma tegen vlooien bij je kat _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
pi_200387536
Mooi dit! Anwar heeft gisteren z'n Nederlandse paspoort opgehaald en nu deze column van hem

https://www.gelderlander.(...)ijn-ouders~ab978266/

Ik krijg momenteel aan een stuk door foto's te zien van Syriers met een Nederlands paspoort. 2 ook die (ruim eind in de 30) hun eerste paspoort hadden. Dat zijn Syriers van Palestijnse afkomst en die kregen dus geen paspoort.
pi_200387554
Heel hard gelachen om deze slimmerd.
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aV7164v_460svvp9.webm

Gepikt uit het weertopic
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200387601
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:23 schreef Vanyel het volgende:

Gepikt uit het weertopic
_O- _O- _O- wat een sukkel
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:25:47 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200387605
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:23 schreef Vanyel het volgende:

Gepikt uit het weertopic
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200387632
Zo, bijgelezen. Hoop likes uitgedeeld aan Vanyel.

@Isabeau ja, delegeren, je kunt het na zes jaar blijkbaar toch nog leren :P ik heb ook wel echt een fantastische onderzoeksassistente nu, dat maakt het makkelijker om belangrijke dingen in de beginfase aan haar over te laten. Ik moet mezelf er af en toe bewust aan herinneren dat ik haar dit soort dingen kan vragen haha.

Haha, ik was dinsdag, woensdag en morgen weer op kantoor deze week dus je plaatje klopt aardig :7

De katten zijn inderdaad broertjes. Met z'n tweetjes zonder moederpoes op straat gevonden bij drie weken oud :'( zo sneu. Ze komen van een gastgezin van hetzelfde asiel als waar Cat voor opvangt :) dank voor de felicitaties, @Kaatje1 ook!

Ze kregen extra lekker eten en een opwindmuisje van de action, al viel die iets tegen (maar dat mag, voor 69 cent :+ )

Die kurkuma-kat :') *) ik moest er hardop om grinniken

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 15-07-2021 23:35:50 ]
pi_200387633
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooi dit! Anwar heeft gisteren z'n Nederlandse paspoort opgehaald en nu deze column van hem

https://www.gelderlander.(...)ijn-ouders~ab978266/

Ik krijg momenteel aan een stuk door foto's te zien van Syriers met een Nederlands paspoort. 2 ook die (ruim eind in de 30) hun eerste paspoort hadden. Dat zijn Syriers van Palestijnse afkomst en die kregen dus geen paspoort.
Wat geweldig O+ Goed gedaan van hem!
pi_200387662
Ik drukte iets te snel op verzenden..

@Isabeau leuk sociale dingen! Ik merk vooral op de momenten dat ik wel weer met iemand afspreek hoe erg ik dat eigenlijk mis.

Ik ga zaterdag wandelen met iemand van FOK, spannend want voor t eerst maar ook wel echt zin in. En eindelijk een beetje m'n huis opruimen :') maar een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd enzo. En dan zondag hockeyzondag O+
pi_200387677
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat geweldig O+ Goed gedaan van hem!
Mooi mens ook, hij is vanavond naar de herdenking voor Peter R de Vries gegaan om bloemen te leggen.
pi_200387698
Wat goed van hem zeg @Kaatje1 ! Mooie column.

Hahaha dat filmpje, 'ich schwimme auch, scheisse' :')
pi_200387718
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik drukte iets te snel op verzenden..

@:Isabeau leuk sociale dingen! Ik merk vooral op de momenten dat ik wel weer met iemand afspreek hoe erg ik dat eigenlijk mis.

Ik ga zaterdag wandelen met iemand van FOK, spannend want voor t eerst maar ook wel echt zin in. En eindelijk een beetje m'n huis opruimen :') maar een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd enzo. En dan zondag hockeyzondag O+
Het wordt prachtig weer zaterdag! Dus dat is dan al geslaagd. En als je ook nog in een mooi gebied gaat wandelen, al bonuspunten. Vergeet de zonnebrandcreme niet 8-)

Ik gnorkte om het filmpje _O- Wat een droogkloot. En dom. Ook heel dom.
pi_200387777
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het wordt prachtig weer zaterdag! Dus dat is dan al geslaagd. En als je ook nog in een mooi gebied gaat wandelen, al bonuspunten. Vergeet de zonnebrandcreme niet 8-)

Ik gnorkte om het filmpje _O- Wat een droogkloot. En dom. Ook heel dom.
De zonnebrand gaat zeker opgesmeerd worden. Vorige zondag was het hele dag grijs en bewolkt, tot tien minuten na start hockeywedstrijd (om 12.30 dus lekker midden op de dag ook), toen ineens hele tijd zon. Toen kwam ik toch wel wat rood verkleurd het veld af en was ik om 20.30 nog steeds niet helemaal afgekoeld.. dat overkomt me niet nogmaals!
pi_200388932
Mogguh :O G en Mini-G op station Delft gedropt voor de eerste etappe van de reis naar Slowakije. Ben benieuwd hoe het gaat. De uitslag van de test afgelopen woensdag is nog niet binnen :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_200388951
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 06:44 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh :O G en Mini-G op station Delft gedropt voor de eerste etappe van de reis naar Slowakije. Ben benieuwd hoe het gaat. De uitslag van de test afgelopen woensdag is nog niet binnen :{
Aha, nu ben je weer even single. In een leeg huis. Dat zal wennen zijn. En hoé veel etappes gaat de reis duren? via Schiphol dan. Dacht gelezen te hebben dat jullie een roadtrip gaan doen.

En @Kaatje1 *O* 🎊 💐 Van Harte! komen er mensen taart eten?
pi_200388980
@Kaatje: gefeliciteerd *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 06:59 schreef AnneX het volgende:

[..]

Aha, nu ben je weer even single. In een leeg huis. Dat zal wennen zijn. En hoé veel etappes gaat de reis duren? via Schiphol dan. Dacht gelezen te hebben dat jullie een roadtrip gaan doen.
Dit is de wegbreng-reis :P Vanaf morgen hebben we vier weken rust 8-) Kind-loos 8-)

De reis gaat met de auto naar Station Delft, trein naar Schiphol, vliegen naar Wenen, met de auto naar een plaatsje in de buurt van Bratislava en daarna wordt mini-G door oom J en oma L naar een plaats halverwege Slowakije gebracht waar een uitwisseling uitvind met vader en grootouders T :7 2,5 week later vind er een gelijksoortige uitwisseling plaats tussen grootouders T en grootouders L en dan verkast mini-G naar de andere kant van Slowakije waar hij 2 weken mag helpen met het uitmesten van varkensstallen, kippenhokken en alle andere boerderij-achtige activiteiten _O-

Weinig game-tijd zeg maar 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_200388984
Gefeliciteerd @Kaatje1 *O*
pi_200389043
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:05 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

De lijst groeide van 41 nog naar 65 dingen maar ik heb er ook echt veel al wel afgestreept. En niet alleen de mails sturen afgestreept maar ook best wat van de grote dingen. En m'n onderzoeksassistente is nu twee van de grotere dingen aan het voorbereiden ook voor me :). Morgenochtend eens kijken hoeveel er nog open staan. En ik heb met collega afgesproken dat ik maandagochtend met haar even ga kijken naar alles wat er dan nog op de lijst staat, en zij dan heel kritisch even meekijkt of echt alles daarvan volgende week moet of niet. Dus dat is wel fijn. Dan volgende week alles wat wel moet nog doen en dan 3 weken helemaal niks O+

Ik was vanmiddag zo gaar dat ik naar winkelcentrum reed om kadootje voor de katten te kopen (ze zijn jarig vandaag, hiep hiep hoera!), parkeerde, even op telefoon keek en melding zat dat ik over 10 minuten meeting had met thesisstudent, en ik vervolgens weer rechtsomkeert kon maken om net op tijd daarvoor weer thuis te zijn :+

Maar even avond niks was fijn, morgen dagje en dan weekend doe ik ook alleen leuke dingen dus dat komt wel goed.

Sorry, korte vraag, lang antwoord :+
Nu? Als om 23.05? Is zij de dingen die je gisteren op je lijst hebt gezet voor je aan het voorbijreiden?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_200389050
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 07:11 schreef PdeHoog het volgende:
@:Kaatje: gefeliciteerd *O*
[..]

Dit is de wegbreng-reis :P Vanaf morgen hebben we vier weken rust 8-) Kind-loos 8-)

Weinig game-tijd zeg maar 8-)
Wat een planning en een feest voor iedereen. En zijn Slowaaks is voldoende?
pi_200389060
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 07:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nu? Als om 23.05? Is zij de dingen die je gisteren op je lijst hebt gezet voor je aan het voorbijreiden?
Tja zeg, wat ik mij afvraag: is dit de gemiddelde werkweek van een universitair docent of van vlindertje?
pi_200389258
Ik vraag mij vooral af, telt roepen dat je beter voor jezelf zorgt als beter voor jezelf zorgen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_200389301
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 07:37 schreef AnneX het volgende:

[..]

Tja zeg, wat ik mij afvraag: is dit de gemiddelde werkweek van een universitair docent of van vlindertje?
Ik vind het heel herkenbaar in ieder geval, voor mijn promotietijd.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 juli 2021 @ 08:39:32 #50
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200389372
Gefeliciteerd Kaatje *O*
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200389391
Gefeliciteerd Kaatje!

Ik heb woensdag mijn tweede inenting gekregen, maar nu last van de binnenkant van mijn arm. Dacht eerst dat mijn bh niet goed had gezeten ofzo, maar dat is het niet. Alsof de inenting is uitgezakt ofzo. Verder geen bijwerkingen, dus al lang blij.
pi_200389424
Kaatje, gefeliciteerd O+
pi_200389447
Gefeliciteerd @Kaatje1 *G*
pi_200389452
Wat een ramp in dat overstromingsgebied zeg -O- Je zal er maar wonen. En zoveel doden en vermisten al (al zal hopelijk een groot deel van de vermisten elders zijn en door de storing in het mobiele netwerk en elektriciteitsproblemen niet bereikbaar).

Ik heb hier, net als fietsie :') , helemaal niet meegekregen dat er zoveel regen was gevallen :X
pi_200389526
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:51 schreef Isabeau het volgende:
Wat een ramp in dat overstromingsgebied zeg -O- Je zal er maar wonen. En zoveel doden en vermisten al (al zal hopelijk een groot deel van de vermisten elders zijn en door de storing in het mobiele netwerk en elektriciteitsproblemen niet bereikbaar).

Ik heb hier, net als fietsie :') , helemaal niet meegekregen dat er zoveel regen was gevallen :X
Ik woon stukken zuidelijker dan jij, en zelfs hier heeft het helemaal niet zo bijzonder veel geregend. De wadi in mijn binnentuin (waar al het regenwater van de daken van onze 4 flats in loopt) heeft niet vol gestaan (i.t.t. meerdere keren deze winter).

De Waal staat wel hoger dan ik had verwacht in dit seizoen, het laagste stuk van de kade is al ondergelopen en het een-na-laagste stuk daar stond het water tegenaan gisteravond. Maar in vergelijking met deze winter, toen het water over de weg op de kade liep, is dit niks.

Ik houd Roermond vooral een beetje in de gaten, heb er schoonfamilie. Die zijn inmiddels geëvacueerd. Ben benieuwd hoe alles het gaat houden daar, want op de webcam kun je zien dat tot nog toe alle dijken en schotten nog hoog genoeg zijn. Alleen een camping buiten de dijken is volledig ondergelopen, en bij wat jachthavens staat het water ook tot bijna aan de toppen van de palen. (Hoe heten die palen?)
  vrijdag 16 juli 2021 @ 09:03:49 #56
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200389554
Bij ons is maar 25mm gevallen gister. Nog wel veel maar niks extreem in ieder geval. Maar in Duitsland is het toch wel echt heftig, komen denk echt nog wel wat doden bij ook. ;(
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 09:05:11 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200389568
Meerpalen heten die. Of dukdalf
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 09:07:17 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200389589
Gefeliciteerd @Kaatje
  vrijdag 16 juli 2021 @ 09:07:59 #59
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200389600
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik woon stukken zuidelijker dan jij, en zelfs hier heeft het helemaal niet zo bijzonder veel geregend. De wadi in mijn binnentuin (waar al het regenwater van de daken van onze 4 flats in loopt) heeft niet vol gestaan (i.t.t. meerdere keren deze winter).

De Waal staat wel hoger dan ik had verwacht in dit seizoen, het laagste stuk van de kade is al ondergelopen en het een-na-laagste stuk daar stond het water tegenaan gisteravond. Maar in vergelijking met deze winter, toen het water over de weg op de kade liep, is dit niks.

Ik houd Roermond vooral een beetje in de gaten, heb er schoonfamilie. Die zijn inmiddels geëvacueerd. Ben benieuwd hoe alles het gaat houden daar, want op de webcam kun je zien dat tot nog toe alle dijken en schotten nog hoog genoeg zijn. Alleen een camping buiten de dijken is volledig ondergelopen, en bij wat jachthavens staat het water ook tot bijna aan de toppen van de palen. (Hoe heten die palen?)
Als ik naar de waterstanden kijk is de Rijn bij de grens met Duitsland in de afgelopen week 3 meter gestegen, en voert ie 2 keer zoveel M2 per uur. De voorspelling is dat er de komende 2 dagen 1,5 tot 2,5 meter bij komt.
Dat is dan altijd nog +/- 2 meter onder het winterrecord, en een goeie meter onder een hoge winterstand.
Kortom, er komt nog meer water aan, het wordt hoog, maar niet zo hoog als bij hoogwater in de winter/voorjaar
pi_200389631
Mogge!

Dank voor de felicitaties

En ja, wat een gruwelijke beelden uit Duitsland. Hopelijk zijn die vermisten alleen maar “communicatie vermist”
pi_200389807
Jarig Kaatje? Gefeliciteerd *O*
pi_200389834
Goedemorgen, hier in dit deel van Nederland.
Gister maar even een appje gestuurd naar in Maastricht wonenende vriend, dat 'ie bij evacualtie hier welkom is. Kreeg een berichtje terug dus die leeft nog. Wat een water, wat een rampspoed...

Het duizendblad in herhaling, want er staan nu rozepaarsen tussen.

Spurrie. Onmogelijk spul met onmogelijke naam en ik krijg het ook nog niet eens fatsoenlijk op de foto.
pi_200389839
Feli voor Kaatje!

Hard gelachen om het filmpje :D

Net pas wakker :o Kan me niet hiernneren wanneer ik voor het laatst tot na 9 uur sliep.
pi_200389841
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Dank voor de felicitaties

En ja, wat een gruwelijke beelden uit Duitsland. Hopelijk zijn die vermisten alleen maar “communicatie vermist”
Ja, dat is wel te hopen -O- Ik vind het aantal bevestigde doden al zo idioot veel voor 'in de omgeving'. Want zo ver weg is dit allemaal natuurlijk helemaal niet.

Mijn vader is ook vandaag jarig. En ik moet zo heen . En nog steeds geen flauw idee voor een verjaardagscadeau.

1. Hij wil altijd afvallen, dus iets eetbaars is vaak niet zo heel welkom
2. Hij heeft 30+ flesjes eau de toilet, deodorant etc etc en gebruikt het nooit.
3. Als hij iets wil, dan koopt hij het zelf direct

Hij heeft nodig: een nieuwe auto, nieuwe keuken. Dat geld heb ik niet _O-

Ik riep vorig jaar: we stoppen met cadeau's geven. En dus kreeg ik alleen een bosje bloemen met mijn verjaardag in november. Helemaal prima. En daarna ging iedereen gewoon weer cadeau's geven -O-
  vrijdag 16 juli 2021 @ 09:29:25 #65
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200389842
Kaatje, lieve schat, happy 60th *O* O+ w/
Spoilers!
pi_200389844
Oh, also, DP, hard roepen dat je beter voor je zelf zorgt is wel vaak de eerste stap voor beter voor jezelf zorgen. Voor mij wel iig. :+
pi_200389855
@Isabeau : een tuinkabouter.
pi_200389864
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat is wel te hopen -O- Ik vind het aantal bevestigde doden al zo idioot veel voor 'in de omgeving'. Want zo ver weg is dit allemaal natuurlijk helemaal niet.

Mijn vader is ook vandaag jarig. En ik moet zo heen . En nog steeds geen flauw idee voor een verjaardagscadeau.

2. Hij heeft 30+ flesjes eau de toilet, deodorant etc etc en gebruikt het nooit.

Ik riep vorig jaar: we stoppen met cadeau's geven. En dus kreeg ik alleen een bosje bloemen met mijn verjaardag in november. Helemaal prima. En daarna ging iedereen gewoon weer cadeau's geven -O-
Boek/puzzelboek/tijdschrift?
Sokken?

... dat zijn over het algemeen mijn cadeaus als mijn vader niks weet te vragen :')
pi_200389883
Oh ja, ik heb ook wel eens sokken gekocht, met print.
pi_200389920
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:31 schreef Tele6 het volgende:

Boek/puzzelboek/tijdschrift?
Sokken?

... dat zijn over het algemeen mijn cadeaus als mijn vader niks weet te vragen :')
Hij leest niet. Maar puzzelt wel. Denk dat ik dat maar even snel ga halen.
pi_200389932
Dank voor de tip O+ Was er zelf niet opgekomen en nu sta ik niet met lege handen.
pi_200389951
Heb wel eens speciaal biertjes of likeuren gekocht. Stond een jaar later nog net zo in de kast. Of één keer geld gegeven met een kaartje waar het geld voor was. Bleef ook maanden in de kast liggen. Toen was het weg, maar waar het geld voor was is nooit gekocht :')
pi_200389955
Mooi boompje voor in de tuin?

Mijn vader heeft een hortensia op stam gekregen
pi_200389958
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 07:35 schreef AnneX het volgende:

[..]

Wat een planning en een feest voor iedereen. En zijn Slowaaks is voldoende?
Niet helemaal. Maar het is een kind. Over vier weken is het weer vlekkeloos :D
pi_200389960
Geen tuinkabouter ;(
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 09:41:48 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200389981
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:39 schreef Isabeau het volgende:
Heb wel eens speciaal biertjes of likeuren gekocht. Stond een jaar later nog net zo in de kast. Of één keer geld gegeven met een kaartje waar het geld voor was. Bleef ook maanden in de kast liggen. Toen was het weg, maar waar het geld voor was is nooit gekocht :')
Uh da's ook niet het idee van geld geven toch. Dan kun je het net zo goed zelf voor hem kopen ;)
pi_200389983
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mooi boompje voor in de tuin?

Mijn vader heeft een hortensia op stam gekregen
Pa heeft een hekel aan tuinieren.
pi_200389990
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:41 schreef derLudolf het volgende:

Uh da's ook niet het idee van geld geven toch. Dan kun je het net zo goed zelf voor hem kopen ;)
Nee, het was iets waarvan ik de maat niet wist wat hij hebben moest.
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 09:49:24 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200390074
Is een dompelpomp geen leuk cadeau :+ Kun je beter maar hebben voor het geval dat :+
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 09:49:47 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200390084
Of Bladcadeau
pi_200390095
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:29 schreef Lonaa het volgende:
Oh, also, DP, hard roepen dat je beter voor je zelf zorgt is wel vaak de eerste stap voor beter voor jezelf zorgen. Voor mij wel iig. :+
Dubbel. Soms is het afleiding, vooral voor mezelf. Soms is het idd eerste stap naar. Ook wel weer zo.
pi_200390096
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Pa heeft een hekel aan tuinieren.
Heel veel bodem bedenkers :+
pi_200390104
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Heel veel bodem bedenkers :+
Tegels cadeau doen :+
pi_200390108
Ik heb laatst met vaderdag ook sokken gegeven :D

Ook ooit inderdaad geld gegeven voor iets, maar dat is uiteindelijk nooit gekocht :+

Gefeliciteerd Kaatje *O*
pi_200390113
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:49 schreef derLudolf het volgende:
Is een dompelpomp geen leuk cadeau :+ Kun je beter maar hebben voor het geval dat :+
Voor het geval de Reest over gaat stromen? :7
pi_200390128
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dubbel. Soms is het afleiding, vooral voor mezelf. Soms is het idd eerste stap naar. Ook wel weer zo.
Ja, ook wel waar dat het soms afleiding is.

:*
pi_200390133
Ik heb m'n vader met vaderdag een scones-bak-pakket gegeven met bakmix, lemon curd, een bakkwast en een uitsteekvormpje in een mooie verpakking. Hij was positief verrast want a) hij had geen cadeautje gevraagd en b) hij houdt erg van scones maar maakt ze nooit. O+

Dit allemaal omdat ik toevallig de dag voor vaderdag langs de Dille & Kamille kwam *)
pi_200390135
De cadeautjes faden hier gelukkig langzaam uit.

Mn ouders kwamen gelukkig met lege handen langs op de laatste.

Mn vader mompelde nog wel dat we in november gaan sterreneten en dat dat mn cadeautje is, maar dat zouden we sowieso al doen :D (inshallahdeovolente)
pi_200390167
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
De cadeautjes faden hier gelukkig langzaam uit.

Mn ouders kwamen gelukkig met lege handen langs op de laatste.

Mn vader mompelde nog wel dat we in november gaan sterreneten en dat dat mn cadeautje is, maar dat zouden we sowieso al doen :D (inshallahdeovolente)
Ik wilde ook zo graag dat we er mee ophielden -O- Mijn broer koopt vervolgens knal en knaldure cadeau's voor mijn ouders, waar ik geen geld voor heb en waarvan ik van te voren ook al weet dat het in de kast komt te verstoffen :X

Maar goed, ik ga sudoku's halen en een kaart en toedeloe!

Kaatje, heel fijne dag :*
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 09:58:24 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200390177
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor het geval de Reest over gaat stromen? :7
Je weet maar nooit ;)
pi_200390201
Ik ga tegenwoordig voor de zelfgeplukte bosjes bloemen uit eigen tuin als ze echt niks weten. Kom ik niet met lege handen. Mijn vader koopt ook alles wat hij nodig heeft zelf.
pi_200390230
Over een maand is mijn vader jarig en dan mag hij tien dagen voor onze honden zorgen :D
In mijn familie doen we niet erg aan verjaardagen en helemaal niet aan kado's. Best wel soms een kado, als dat toevallig zo uitkomt, maar echt niet standaard altijd.
pi_200390270
Iemand toevallig ervaring met appels invriezen? Ik heb er veel te veel liggen, en wil er iets mee doen. Appelmoes eten we niet vaak, dus dat vind ik een beetje zonde. Voor smoothies of gebak zou vriezen moeten kunnen, lijkt me.
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 10:09:11 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200390294
Appeltaart invriezen kan sowieso.
pi_200390311
Ja, maar ik heb geen zin om 5 appeltaarten te bakken, en ook geen vriezerruimte. Dus ik wil de appel zelf invriezen.
pi_200390353
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 10:06 schreef Tuindier het volgende:
Iemand toevallig ervaring met appels invriezen? Ik heb er veel te veel liggen, en wil er iets mee doen. Appelmoes eten we niet vaak, dus dat vind ik een beetje zonde. Voor smoothies of gebak zou vriezen moeten kunnen, lijkt me.
In kwarten, klokhuis eruit, wat citroensap erover. Niet kleiner snijden; ze hebben erg de neiging bruin te kleuren aan de snijranden.
Invriezen in een plastic zak waarin je bij het invriezen de applepartjes goed los van elkaar hebt liggen, na 24u kan je ze tegen elkaar aan schudden en in kleiner volume in de diepvries opbergen.
pi_200390435
Felies @Kaatje1 *O*

Hoogwater komt steeds dichterbij… letterlijk (gaat nooit tot hier komen) maar nu ook verhalen van kennissen die de voetjes nat hebben. Benieuwd hoe het morgen in ‘mijn’ maasdorpjes is.
pi_200390445
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh ja, dat is ook zo, fijne dag ook voor je vader!

Is een dagje uit samen met jou een leuk cadeau? Museum of wandeling ?
pi_200390461
Net de werk app even geopend: twee collega’s geëvacueerd :'(
pi_200390657
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wilde ook zo graag dat we er mee ophielden -O- Mijn broer koopt vervolgens knal en knaldure cadeau's voor mijn ouders, waar ik geen geld voor heb en waarvan ik van te voren ook al weet dat het in de kast komt te verstoffen :X

Maar goed, ik ga sudoku's halen en een kaart en toedeloe!

Kaatje, heel fijne dag :*
Ik heb mijn moeder de laatste keer gewoon een jaar abo gegeven op de varia boekjes van denksport. Misschien ook een idee
pi_200390872
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 10:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net de werk app even geopend: twee collega’s geëvacueerd :'(
Wat een but bericht! Alles en dan ook nog als het bekenden zijn.
pi_200391142
@Tuindier ik heb zojuist een zakje uit mijn diepvries gehaald (omdat jij me eraan herinnerde):
pi_200391182
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:19 schreef sigme het volgende:
@:tuindier ik heb zojuist een zakje uit mijn diepvries gehaald (omdat jij me eraan herinnerde):
[ afbeelding ]
Ik heb ze geschild, en er liggen er 20 in de diepvries. Ben benieuwd.
pi_200391197
Feli Kaat en Isapa *G*
pi_200391416
En de diepvriesappels liggen nu op het ontbijtbord!
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:44:43 #106
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200391479
Ik gaf mn vader laatst een powerbsnl voor vaderdag omdat ie zelf steeds met die van mij bezig was..was wel een mazzeltje :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:45:14 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200391484
Ik heb zojuist mijn eerste bestelling weggebracht. Mijn potjes hebben een mooi plekje in de winkel gekregen. Er werd ook nog gevraagd of ik over 2 weken op een markt met streekproducten wil staan maar dat is echt te snel. Misschien ooit wel, ik zou dat best leuk vinden.
Spoilers!
pi_200391509
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zojuist mijn eerste bestelling weggebracht. Mijn potjes hebben een mooi plekje in de winkel gekregen. Er werd ook nog gevraagd of ik over 2 weken op een markt met streekproducten wil staan maar dat is echt te snel. Misschien ooit wel, ik zou dat best leuk vinden.
Oh da's gaaf! Nemen zij je potjes wel mee naar die markt?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:49:40 #109
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200391539
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Oh da's gaaf! Nemen zij je potjes wel mee naar die markt?
Ze gaan zelf niet naar de markt. Ze kennen de organisatoren en weten dat ze nog op zoek zijn naar meer kramen.

Ik heb deze markt wel op de to do-lijst voor de vakantie staan. Ik ga dan eens een praatje maken met de organisator en goed kijken wat er nou nodig is om een kraam in te richten.
Spoilers!
pi_200391589
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow gaaf! Leuk dat ze zo enthousiast zijn.
pi_200391617
Ziet er lekker uit @sigme. Wel een laat ontbijt!

Hier dus appels in de vriezer gedaan, kiwi ook, peer bleek van binnen vloeibaar toen ik hem oppakte dus die mocht rechtstreeks naar de composthoop. Ook de aubergine/gehakt/aardappel/tomaten/bechamelschotel voor vanavond staat al klaar, en de koelkast is ontdaan van halflege potjes. Ik hou van vrije dagen O+.

Leuk van je mixen, Lucky_Strike. Op zo’n markt staan is natuurlijk weer iets heel anders dan mixen maken dus ik kan me wel voorstellen dat je daar nog even over wilt denken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tuindier op 16-07-2021 12:03:11 ]
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:16:29 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200391830
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200392032
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 10:56 schreef Vanyel het volgende:
@:sigme jouw patisson is ook de enige van die categorie die het goed doet hier. De rest stond eerder maar is nog amper begonnen.
Jouw tomaat is de enige hier die het echt goed doet :D
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:34:28 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200392046
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Echt? Maar jullie tomaten zagen er zo goed uit.

Hier was het andersom. Ze waren allemaal heel zielig en tamelijk hopeloos maar alles doet het goed.
Spoilers!
pi_200392104
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:33 schreef sigme het volgende:

[..]

En ik vond m nog wel wat genant omdat je eigen zoveel groterder waren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200392144
Wij waren wat chagrijnig. Dus ik zette in de auto iets op waarvan ik me vaag herinnerde dat ik het heel heel vroeger leuk vond.

Zitten we hier, inclusief 7-jarige, samen te giechelen als kleuters.
Succes *)
pi_200392235
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:41 schreef Vanyel het volgende:
Wij waren wat chagrijnig. Dus ik zette in de auto iets op waarvan ik me vaag herinnerde dat ik het heel heel vroeger leuk vond.

Zitten we hier, inclusief 7-jarige, samen te giechelen als kleuters.
Succes *)
Mensen met smaak _O_
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:01:09 #118
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200392350
Het moment dat je je out of office assistent aan zet. O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 juli 2021 @ 13:13:34 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200392466
Morgen eindelijk Floris V weer oppakken. Ditmaal wel met de auto naar Numansdorp en dan een iets ander startpunt voordat we de Haringvlietbrug op gaan. :+. Eindpunt ligt in Dinteloord.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200393006
Kaatje! *O*
Nog iets in de planning?

Ik heb geen zin meer. Ga me lekker vervelen tot 5 :')
Wel veel zin in weekend! Morgen wandelen en zondag gezellig fietsen en onderweg taart eten op terras en ergens picknicken met ouders. Met volle zon O+
pi_200393016
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:39 schreef sigme het volgende:
En de diepvriesappels liggen nu op het ontbijtbord!
[ afbeelding ]
Dacht dat jullie altijd vroeg ontbeten. Ik krijg sinds een tijd ook dit soort schalen leeg.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:59:58 #122
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200393067
Gefeliciteerd met je verjaardag Kaatje! Weer een nieuw decennium :o *O* w/
pi_200393290
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 07:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Haha nee niet om 23.05! Dat zou ik m'n onderzoeksassistente niet aandoen (alleen mezelf, wat nu ik het zo opschrijf best krom is). Nu als in, deze week. Het stond maandag op m'n lijst en ik heb haar maandag gevraagd er deze week mee aan de slag te gaan. Ik moet informatiebrieven over m'n onderzoek maken voor de ethische goedkeuring aanvraag, dus zij is daar nu de eerste versies van aan het schrijven en ik maak die dan volgende week af.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 07:37 schreef AnneX het volgende:

[..]

Universitair docent weet ik niet want dat ben ik niet (ik doe meer onderzoek dan onderwijs ook), maar deze twee weken zijn niet per se gemiddelde werkweek. Het is wat meer omdat ik na volgende week 3 weken vrij ben en ik écht niet aan werk wil hoeven denken, en ik dan dus dit af moet hebben voor m'n vakantie begint. En einde academisch jaar, dus piekmoment voor thesissen, en daar begeleid ik er nogal wat van op het moment. Ik heb de afgelopen maanden wel véél meer van dit soort werkweken gehad dan me lief was, dat moet ik wel toegeven.
pi_200393304
Dank nogmaals allen!

Geloof niet dat ik ooit zoveel kaarten heb gekregen, misschien toen ik 50 werd, maar nu ook veel. En mooie bloemen, en een cakepakket en een kaas en ander lekkers pakket.
Zo meteen komt Hasan op bezoek met zijn bruid.

Vanavond ga ik uiteten met broer, zus, neef, nicht en haar vriend. Schoonzus is snotverkouden, negatief getest en volledig gevaccineerd maar die blijft liever thuis. Daar ga, ik wanneer ik echt alle tijd heb vanaf 1 augustus, mee lunchen
pi_200393803
Gefeliciteerd, Kaatje!

Wat een drama zeg, dat hoge water. Hoe meer wij er hier over nadenken hoe blijer we zijn dat we veilig weggekomen zijn, er had veel fout kunnen gaan.

Nu is de tent weer droog en relatief schoon, draait de laatste was en gaan we morgen weg voor poging 2.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:41:12 #126
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200393819
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Gefeliciteerd, Kaatje!

Wat een drama zeg, dat hoge water. Hoe meer wij er hier over nadenken hoe blijer we zijn dat we veilig weggekomen zijn, er had veel fout kunnen gaan.

Nu is de tent weer droog en relatief schoon, draait de laatste was en gaan we morgen weg voor poging 2.
Nou zeg dat wel! Maar evengoed balen van je vakantie ;(
pi_200394764
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Dank nogmaals allen!

Geloof niet dat ik ooit zoveel kaarten heb gekregen, misschien toen ik 50 werd, maar nu ook veel. En mooie bloemen, en een cakepakket en een kaas en ander lekkers pakket.
Zo meteen komt Hasan op bezoek met zijn bruid.

Vanavond ga ik uiteten met broer, zus, neef, nicht en haar vriend. Schoonzus is snotverkouden, negatief getest en volledig gevaccineerd maar die blijft liever thuis. Daar ga, ik wanneer ik echt alle tijd heb vanaf 1 augustus, mee lunchen
Goed van haar dat ze thuis blijft, je wilt niemand aansteken, ook niet met verkoudheid of griep. Klinkt als een heel leuke verjaardag. Wat voor soort eten/restaurant wordt het?
pi_200394840
Zit nu weer 3 dagen op kantoor en ik moet zeggen; ik heb de domheid afgelopen half jaar thuiswerken niet gemist :')
Paar voorbeelden voor jullie vermaak (of irritatie):
SPOILER
SPOILER
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 16:01:22 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200395084
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:42 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Goed van haar dat ze thuis blijft, je wilt niemand aansteken, ook niet met verkoudheid of griep. Klinkt als een heel leuke verjaardag. Wat voor soort eten/restaurant wordt het?
Ik denk de snackbar, d'r neef lust niets anders dacht ik :+
pi_200395122
De sudoku's zijn blij ontvangen, en ik had er nog twee anderssoortige puzzelboekjes bij gedaan. Misschien is dat ook leuk.

Verder heb ik gisteren een mokkataart gemaakt, want hij houdt van mokkataarten. Deze keer vooral volgens het recept wat @fietsie had gebruikt voor zijn verjaardag. Alleen dan ook nog met rum er door. Fietsie, dat was een prima recept _O_ Hij was heerlijk.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 16:06:19 #131
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200395162
De rum was ook mijn wens,. maar dan zou uk niet mogen :p
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_200395231
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:06 schreef fietsie het volgende:
De rum was ook mijn wens,. maar dan zou uk niet mogen :p
Jammer hoor, was super lekker :9 Recept was eigenlijk ook echt heel simpel. Alleen heb ik de biscuitlaag in tweeën gesneden en niet in drieën, want dat zag ik nooit goed komen :+
  vrijdag 16 juli 2021 @ 16:20:11 #133
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200395415
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jammer hoor, was super lekker :9 Recept was eigenlijk ook echt heel simpel. Alleen heb ik de biscuitlaag in tweeën gesneden en niet in drieën, want dat zag ik nooit goed komen :+
Begrijpelijk, daarom had ik ook meerdere biscuits gebakken, om met wat meer snijverlies toch taart over te houden :p
pi_200395494
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik denk de snackbar, d'r neef lust niets anders dacht ik :+
hahaha, hij lust wel anders, maar is het gelukkigst met een frikandel.

Bruid is een leuke dame. Niet op haar mondje gevallen en gevoel voor humor
SPOILER
pi_200395532
Middag!

Gisteravond/nacht was redelijk triest qua patiënten. Veel te jonge dieren met veel te veel pech. ;(

Vandaag vrij dagje, straks samen met mijn vriend bij VanPlanten eten, voor de eerste keer, maar de recensies zijn goed en ik ben zeer benieuwd :9
pi_200395622
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:27 schreef Candaasje het volgende:
Middag!

Gefeliciteerd @:Kaatje1 *O*

Gisteravond/nacht was redelijk triest qua patiënten. Veel te jonge dieren met veel te veel pech. ;(

Vandaag vrij dagje, straks samen met mijn vriend bij VanPlanten eten, voor de eerste keer, maar de recensies zijn goed en ik ben zeer benieuwd :9
Jouw vak lijkt me super gaaf en interessant. Maar ik zou echt continu verdrietig zijn vanwege de leuke dieren die het helaas niet halen of niet beter te maken zijn :{

SPOILER
pi_200395740
SPOILER
pi_200395756
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:03 schreef Isabeau het volgende:
De sudoku's zijn blij ontvangen, en ik had er nog twee anderssoortige puzzelboekjes bij gedaan. Misschien is dat ook leuk.

Verder heb ik gisteren een mokkataart gemaakt, want hij houdt van mokkataarten. Deze keer vooral volgens het recept wat @:fietsie had gebruikt voor zijn verjaardag. Alleen dan ook nog met rum er door. Fietsie, dat was een prima recept _O_ Hij was heerlijk.
Nice :) gefeliciteerd met je vader.
Was de taart ook zo hoog?
pi_200395768
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:41 schreef FutureFairytale het volgende:

Nice :) gefeliciteerd met je vader.
Was de taart ook zo hoog?
Niet zo hoog als die van fietsie. Normaal taart formaat, zeg maar.
pi_200395789
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:40 schreef Isabeau het volgende:
SPOILER
OMG :') ;(

Ik zal het doorgeven aan de zeven mensen (en hun familie) die ik ken en waarvan ik nu weet dat ze hebben moeten evacueren, of bezig zijn daarmee. Alles voor de bejaarde ouders van je vriendin |:)
pi_200395791
quote:
SPOILER
Ik vat em wel anders op (nml van anders waren ze door deze ramp gestorven) maar er is in NL niemand overleden.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 16:44:39 #142
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200395800
Ik vind het altijd zo knap dat God futiliteiten regelt. En stormen. En ovestromingen, pandemieen, het ontwikkelen van nieuwe werelden, de expansie van het heelal, en dominees aanstelt voor het hoeden van jonge kinderen; zo'n breed aandachtsgebied, en dat allemaal simultaan. Hulde.
pi_200395808
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:43 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik vat em wel anders op maar er is in NL niemand overleden dus dan begrijp ik het niet.
Dat water komt ergens vandaan he. En er zijn meer rivieren die overstromen.
De doden zijn in België en Duitsland gevallen. Als onze geografie niet zo plat was (en wellicht onze waterhuishouding niet zo op orde) dan hadden wij er wellicht wat bij kunnen tellen.

Ah, ik zie nu je edit.
Zo had ik hem dan weer niet opgevat. Meer wat Isa dus ook zegt: leeftijd en daardoor een te grote reis.
pi_200395809
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:43 schreef FutureFairytale het volgende:

Ik vat em wel anders op (nml van anders waren ze door deze ramp gestorven) maar er is in NL niemand overleden.
Nee, ze zag de reis niet zitten, want pa alzheimer en ma zwak met pijn.
pi_200395819
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat water komt ergens vandaan he. En er zijn meer rivieren die overstromen.
De doden zijn in België en Duitsland gevallen. Als onze geografie niet zo plat was (en wellicht onze waterhuishouding niet zo op orde) dan hadden wij er wellicht wat bij kunnen tellen.
Dat snap ik ja maar daar zouden die mensen niet heen gaan.
pi_200395841
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:44 schreef fietsie het volgende:
Ik vind het altijd zo knap dat God futiliteiten regelt. En stormen. En ovestromingen, pandemieen, het ontwikkelen van nieuwe werelden, de expansie van het heelal, en dominees aanstelt voor het hoeden van jonge kinderen; zo'n breed aandachtsgebied, en dat allemaal simultaan. Hulde.
Eerlijk gezegd, als er een god zou bestaan dan verwacht ik dat wel allemaal van haar :7 Ik begrijp mensen die pretenderen gelovig te zijn ook nooit zo goed. Als je dan zeker denkt te weten dat er een god is, dan weet je ook hoe wraakzuchtig en zo die god is en dan probeer je toch zo goed mogelijk volgens de bijbel te leven? En dat doen ze dan eigenlijk zelden.
pi_200395863
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:46 schreef FutureFairytale het volgende:

Ze was dan ook niet bang voor het water en dat het daardoor mis met ze zou gaan.
pi_200395895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:46 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Een in dit verhaal meer passende goddelijke interventie zou een tsunami op de grens BE/NL en DE/NL zijn geweest?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 16:50:32 #149
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200395901
Max leert ook echt nooit te sandbaggen he.... gaat ie Mercedes laten zien hoe snel ie is..
  vrijdag 16 juli 2021 @ 16:51:04 #150
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200395907
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Een in dit verhaal meer passende goddelijke interventie zou een tsunami op de grens BE/NL en DE/NL zijn geweest?
Een Sinkhole op de (Belgische, dat dan weer wel) Maasoever waar alles inpaste :p
pi_200395913
Ik wil graag geloven, daarom probeer ik dat ook. Maar geloof zeker niet dat hij voor alles verantwoordelijk is. Misschien het begin van de aarde maar het gaat mij om het hiernamaals (wat er ook hierna is). Ik zou het niet aankunnen als ik zeker zou weten dat er na het leven niks meer is. En daar wil ik dus ook helemaal niet aan denken want dan ben ik gelijk zo depri als wat -O-
pi_200395962
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik wil graag geloven, daarom probeer ik dat ook. Maar geloof zeker niet dat hij voor alles verantwoordelijk is. Misschien het begin van de aarde maar het gaat mij om het hiernamaals (wat er ook hierna is). Ik zou het niet aankunnen als ik zeker zou weten dat er na het leven niks meer is. En daar wil ik dus ook helemaal niet aan denken want dan ben ik gelijk zo depri als wat -O-
Zo zie ik de meeste geloven ook: je sussen met mooie beloftes.

Maar goed, toen ik afscheid nam van mijn oma zei ik ook dat ik haar weer zou zien in de hemel. Terwijl ik helemaal niet geloof in een hemel. Maar het is wel een heel fijne gedachte dat dat een mogelijkheid zou zijn.
pi_200396034
Ik heb beide kanten gezien: geloof als keurslijf (ugh) en geloof als kracht.
Dat laatste is an sich mooi maar kan mensen ook zo passief maken ‘want God maakt de juiste keuze wel’. Ook over leven en dood. En ik zie echt nog steeds niet de meerwaarde van uitzichtsloos lijden aan een ziekte, als euthanasie een optie is. Is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar gelovige (vooral oudere) mensen kiezen te vaak voor niet ingrijpen. Tot het mensonterend is, soms.

Dus ik hang ergens tussenin. Jaloers op mensen die kracht halen uit geloof, maar bang voor de nadelen daarvan. Het zou mooi zijn als er leven is na de dood. Maar als dat er niet is… dan merk je daar na overlijden ook niets meer van.
pi_200396155
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jouw vak lijkt me super gaaf en interessant. Maar ik zou echt continu verdrietig zijn vanwege de leuke dieren die het helaas niet halen of niet beter te maken zijn :{

SPOILER
Ja, het is soms best even slikken. Gisteren ook zo'n hummeltje van 12 weken; de hele dag onderzoeken moeten doorstaan terwijl je ziek bent (dat is echt wel pittig, dat hoef ik niemand te vertellen die zelf wel eens in een ZH heeft gelegen) en het dan niet redden. ;(

Maar goed, dat is dan vooral heel veel stomme pech, en verdrietig, maar vaak niet zozeer onwil (of meer; we willen niet verder want dit wordt een lijdensweg. Dus positieve onwil ;) )

SPOILER
Gelukkig zitten er ook genoeg gave/mooie momenten tussen! En ik mag dus betaald lekker liggen knuffelen dieren O+

Jouw tak lijkt me anders ook af en toe best moeilijk hoor! Iets meer berusting denk ik wel, maar toch...
pi_200396157
quote:
SPOILER
Wauw..... gewoonweg wauw.....
pi_200396231
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, het is soms best even slikken. Gisteren ook zo'n hummeltje van 12 weken; de hele dag onderzoeken moeten doorstaan terwijl je ziek bent (dat is echt wel pittig, dat hoef ik niemand te vertellen die zelf wel eens in een ZH heeft gelegen) en het dan niet redden. ;(

Maar goed, dat is dan vooral heel veel stomme pech, en verdrietig, maar vaak niet zozeer onwil (of meer; we willen niet verder want dit wordt een lijdensweg. Dus positieve onwil ;) )

SPOILER
Gelukkig zitten er ook genoeg gave/mooie momenten tussen! En ik mag dus betaald lekker liggen knuffelen dieren O+

Jouw tak lijkt me anders ook af en toe best moeilijk hoor! Iets meer berusting denk ik wel, maar toch...
De zwarte randen van je werk ;(

Doet me denken aan een FOK!ster. Geen cent te makken, jonge kat gehaald. Die kreeg een ongeluk en brak zijn poot maar omdat onderzoeken en operatie te duur waren heeft ze hem in laten slapen ;(
Dan zijn er echt nog andere opties, dunkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')