Dit is deel 2.quote:Op donderdag 15 juli 2021 17:22 schreef Dven het volgende:
Lijkt me het beste om alles gewoon hier te houden?
NWS / Extreme wateroverlast teistert delen Limburg, Belgie en Duitsland #2
Nee dit is part 2quote:Op donderdag 15 juli 2021 17:22 schreef Dven het volgende:
Lijkt me het beste om alles gewoon hier te houden?
NWS / Extreme wateroverlast teistert delen Limburg, Belgie en Duitsland #2
Alsof die mensen daar het nog niet zwaar genoeg hebben.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:24 schreef Sfancta het volgende:
Koning WIlly is in Valkenburg op het moment.
Qua profiel zou het wel eens Gert Leers kunnen zijn.quote:
Lijkt me Johan Remkes, waarnemend gouverneur/CdK.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Qua profiel zou het wel eens Gert Leers kunnen zijn.
De burgemeester is degene die naast Willem staat.quote:
Volgen er nog veel meer ben ik bang als je ziet wat er nog allemaal aan staat te komen.quote:
Boven de rivieren is belangrijker, dat merk je altijd met alles.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Heftig ja.
Ik vind dat er relatief weinig media aandacht is, maar dat ligt misschien aan mij.
Gewoon negeren die trollen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:07 schreef Sfancta het volgende:
Ook de neerbuigende reacties op twitter ergeren mij enorm. Ben om de haverklap woedend en ziedend door elkaar heen.
Maar als het zonnetje schijnt zitten die galbakken hier wel te recreëren, vakantie vieren.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:07 schreef Sfancta het volgende:
Ook de neerbuigende reacties op twitter ergeren mij enorm. Ben om de haverklap woedend en ziedend door elkaar heen.
Maar als het zonnetje schijnt zitten die galbakken hier wel te recreëren, vakantie vieren.
Triest hoor, ik stoor me daar enorm aan.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:04 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Boven de rivieren is belangrijker, dat merk je altijd met alles.
Peter r de Vries krijgt wat mij betreft teveel aandacht vandaag.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Triest hoor, ik stoor me daar enorm aan.
Zal misschien ook samenhangen met overlijden Peter r de vries.
website van meeste kranten hadden dat overlijden het prominentst, pas daarna deze watersnood.
Ik vind het ongekend heftig, zeker ook in Duitsland en België.
quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:11 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Neerbuigend gedrag over Limburgers en Limburg in het algemeen.
Voel je eens niet zo zielig manquote:Op donderdag 15 juli 2021 20:04 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Boven de rivieren is belangrijker, dat merk je altijd met alles.
Ja eens.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Peter r de Vries krijgt wat mij betreft teveel aandacht vandaag.
Er is ander nieuws dat nu moet.
Ja, want het houdt echt op bij de grens inderdaad. Man er zijn tientallen doden, en nog meer vermisten!quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Voel je eens niet zo zielig manEr zijn live-tickers bij alle media, het heeft de voorste pagina's bij teletekst, op nu.nl staan er vele berichten. Wat wil je nog meer? Dat men alvast een stille tocht gaat lopen omdat er in Limburg een paar mensen uit hun huis moeten?
quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:31 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]
Valt me nog mee dat ze de boer geen bekeuring hebben gegeven voor te weinig profiel rechtsvoor.
Als dat in de randstad zou zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:38 schreef Sfancta het volgende:
Ze verwachten in die Maastrichtse wijken tot 5 meter hoog water
Staat het MUMC daar niet ook?quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:38 schreef Sfancta het volgende:
Serieus?quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:38 schreef Sfancta het volgende:
Ja hoor van een kennis die daar woont, dat gaat rond, staat ook op Telegraaf.quote:
Het Maastrichtse ziekenhuis MUMC+ ligt in Randwyck, maar wordt vooralsnog niet ontruimd, liet een woordvoerder rond 19:30 uur weten.quote:
Hmmm, das wel een dingetje als dat leeg moet.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:42 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Het Maastrichtse ziekenhuis MUMC+ ligt in Randwyck, maar wordt vooralsnog niet ontruimd, liet een woordvoerder rond 19:30 uur weten.
Nou ja, weet je. De schade is te overzien en heel groot. En die kan hersteld worden.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:43 schreef Sfancta het volgende:
AL komt er "maar" 80 cm, de schade is sowieso niet te overzien. Arme mensen daar..
Daar vind je toch ook van alles over man?quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, want het houdt echt op bij de grens inderdaad. Man er zijn tientallen doden, en nog meer vermisten!
https://www.mumc.nl/actue(...)nd-met-wateroverlastquote:Op donderdag 15 juli 2021 20:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hmmm, das wel een dingetje als dat leeg moet.
Kijk voor de lol eens terug wat het VUMC moest doen toen alleen de kelder volliep door een lek in de waterleiding in de straat ervoor.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, maar 5 meter lijkt mij overdreven
die hebben ook keldersquote:Op donderdag 15 juli 2021 20:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hmmm, das wel een dingetje als dat leeg moet.
Weet het, heb er gelopen. En dat is meteen deel van een mogelijk probleem.quote:
In Luik is dat ruimschoots gehaald op meerdere plekken.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, maar 5 meter lijkt mij overdreven
Sprak net artsen uit het MUMC, die moeten blijven vanwege de verwachte overstromingenquote:
Maar is dat dan omdat ze extra patienten verwachten of omdat ze een mogelijke evacuatie verwachten.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Sprak net artsen uit het MUMC, die moeten blijven vanwege de verwachte overstromingen
quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:53 schreef Sfancta het volgende:
[..]
In Luik is dat ruimschoots gehaald op meerdere plekken.
Beidequote:Op donderdag 15 juli 2021 20:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Maar is dat dan omdat ze extra patienten verwachten of omdat ze een mogelijke evacuatie verwachten.
Hoop dat het niet nodig gaat zijn vooralquote:
idd, zou ontruimd moeten zijn. de stroom was ook uitgeschakeldquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:00 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]
Een hele zieke foto vanuit het gouvernement in Maastricht.
Het klopt wel, kijk maar naar buiten naar het dak van de overkant, dat is het gouvernement 100%quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
idd, zou ontruimd moeten zijn. de stroom was ook uitgeschakeld
Titanic vibes.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:12 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop voor de mensen daar dat die garage leeg was
quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:31 schreef marcb1974 het volgende:
Wat water kan doen met een boot:
https://www.bild.de/video(...)0-77096272.bild.html
Mja, vervelend, maar dat zijn eenvoudige spullenquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:12 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop voor de mensen daar dat die garage leeg was
Die voortent blijft wel netjes zittenquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:27 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Die mensen hadden ook genoeg van hun vakantie in de Ardennen.
Een echte fendt kampeert in een tent !quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:27 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Blijf lekker Calimero erover uithangen, dat helpt je provincie vast enormquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:40 schreef Sfancta het volgende:
Het nieuws is gewoon dood. Is een extreme ramp, maar het is maar ons Limburg....
Ben ziedend hierover.
Ja, bizar...quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:40 schreef Sfancta het volgende:
Het nieuws is gewoon dood. Is een extreme ramp, maar het is maar ons Limburg....
Ben ziedend hierover.
Onzin, als dit 1 cm boven de rivieren gaande was, werd het nieuws je oogkas ingepompt.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Blijf lekker Calimero erover uithangen, dat helpt je provincie vast enorm
idd, maar dat komt nogquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:43 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Onzin, als dit 1 cm boven de rivieren gaande was, werd het nieuws je oogkas ingepompt.
Begint inmiddels wel een enorm matige act te worden ja. Ja kan geen website openen of het gaat over Limburgquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Blijf lekker Calimero erover uithangen, dat helpt je provincie vast enorm
Spijtig, ik had in ieder geval jou wel iets neutraler verwacht.quote:
Ik ben al zeker een half uur nieuws over Limburg aan het kijken op NPO1. En op elke nieuwssite, teletekst etc. is het een hoofditem.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:40 schreef Sfancta het volgende:
Ben ziedend hierover.
Dit ja. Ook nog Extra nieuwsupdates ook nog op landelijke TV. Echt niet het moment om de Calimero uitte hangenquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Begint inmiddels wel een enorm matige act te worden ja. Ja kan geen website openen of het gaat over Limburg
Debiet al over 3700, dat is al zo veel meer dan in de extreme scenario's.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:02 schreef Nattekat het volgende:
Het peil in Luik is nog steeds aan het stijgen
Ja, uiteraard, prima.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:59 schreef Dven het volgende:
LiMbUrG wOrDt GeNeGeErD! DiT zOu BoVeN dE RiViErEn ToTaAl AnDeRs ZiJn. Ik BeN ZiEdEnd!!!!!
Iedere Nederlands medium:
[ afbeelding ]
Wow, in de jaren 90 met die overstromingen was het net 3000.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:03 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Debiet al over 3700, dat is al zo veel meer dan in de extreme scenario's.
Dat is echt bizar veel, alsof je 620.000 toiletten per seconde doorspoelt...quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:03 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Debiet al over 3700, dat is al zo veel meer dan in de extreme scenario's.
Waar haal je deze info vandaan?quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:03 schreef terrestrial het volgende:
Ze hebben het nu ook al over mogelijk als voorzorg een deel van het rivierengebied evacueren.
Gelul man.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, prima.
Maar zou zoiets in de Randstad gebeuren dan had je 24/7 nieuws op NPO1...
1 of andere expert bij nieuwsuur...die dat zei. Ze hopen dat de rivieren het aankunnen gezien er meer ruimte is gemaakt voor water maar kunnen dit niet uitsluiten.quote:
Gast....quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:40 schreef Sfancta het volgende:
Ben ziedend hierover.
quote:
Ja, er is zeker wel nieuws.quote:
Omdat er toen veel doden vielen. Tot nu toe is het in Nederland nog alleen maar materiele schade.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
[..]
Ja, er is zeker wel nieuws.
Maar wat ik bedoel: bij de vuurwerkramp waren er de dag daarna de hele dag en doorlopend uitzendingen en dat hebben we wel vaker meegemaakt. De programmering moest daar voor wijken.
Dit is qua schaal een grotere ramp maar het is eigenlijk alleen in de reguliere uitzendingen.
Komt wel je kant uit sumpele.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gast....
Letterlijk eerder op de dag waren alle hoofditems op de NOS site over het water.
Nu is Peter dood en gaan de 2 hoofditems bovenaan nog steeds over het water.
Hoeveel meer aandacht wil je hebben?
En laten we heel eerlijk zijn, hoe erg het ook is een groot deel van het land heeft er helemaal niets mee te maken....
Knap dat je waterschade zonder Nederlandse doden en gewonden durft te vergelijken met een vuurwerkramp waarbij bijna 25 mensen overleden zijn, er bijna 1000 gewonden waren en letterlijk een hele wijk met de grond gelijk gemaakt is.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
[..]
Ja, er is zeker wel nieuws.
Maar wat ik bedoel: bij de vuurwerkramp waren er de dag daarna de hele dag en doorlopend uitzendingen en dat hebben we wel vaker meegemaakt. De programmering moest daar voor wijken.
Dit is qua schaal een grotere ramp maar het is eigenlijk alleen in de reguliere uitzendingen.
Dat is deel 3.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:10 schreef arvensis het volgende:
Ik denk dat het vooral ligt aan de mensen. Die vinden het blijkbaar niet interessant genoeg. Et topic in NWS over dit onderwerp is echt ps net geopend, bijvoorbeeld.
Waar heb je het over, er is sinds dinsdag al een topic over dit onderwerp en in DASOO wordt er al veel langer naar de situatie gekeken.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:10 schreef arvensis het volgende:
Ik denk dat het vooral ligt aan de mensen. Die vinden het blijkbaar niet interessant genoeg. Et topic in NWS over dit onderwerp is echt ps net geopend, bijvoorbeeld.
Sjpan wat dea moelejan zeat @de_boswachterquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gast....
Letterlijk eerder op de dag waren alle hoofditems op de NOS site over het water.
Nu is Peter dood en gaan de 2 hoofditems bovenaan nog steeds over het water.
Hoeveel meer aandacht wil je hebben?
En laten we heel eerlijk zijn, hoe erg het ook is een groot deel van het land heeft er helemaal niets mee te maken....
Ohja Limbo's onder elkaar gaan altijd in dialect Kallen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:16 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Sjpan wat dea moelejan zeat @:de_boswachter
Da's ook wat... ga je in je caravan in de Ardennen een dutje doen, word je een dag later in de Biesbosch wakker.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:27 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Nee, ik sprak even mijn neef aan.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:18 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ohja Limbo's onder elkaar gaan altijd in dialect Kallen.
Vermoeiend.
Breedte van de rivier?quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:12 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het debiet Bij Eijsden zo veel hoger blijft dan in Maastricht, terwijl het dezelfde rivier is en er nog geen alternatieve afvoeren tussen zitten.
Die Hollanders worden pas wakker als er in Gorinchem een opvangcentrum voor LHBTBBQ-ers onder water staat.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:10 schreef arvensis het volgende:
Was al wat schade aan de toch wat verouderde caravan. Oei, er wordt een noodfonds opgezet! Snel even langs de maas parkeren.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Da's ook wat... ga je in je caravan in de Ardennen een dutje doen, word je een dag later in de Biesbosch wakker.
Of door hoge waterstand wordt inschatting oppervlakte dwarsdoorsnede watermassa onnauwkeurig? Als u begrijpt wat ik bedoel?quote:
quote:
Neehoor, hier in de Randstad gaan we er geen reet van merken en kan het me m'n reet roesten.quote:
Randstadquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:33 schreef n__n het volgende:
[..]
[..]
Neehoor, hier in de Randstad gaan we er geen reet van merken en kan het me m'n reet roesten.
Dat gevoel kan best kloppen, ik krijg ook vaak koppijn als de luchtdruk veranderd. Wat het Noord Zuid verhaal ermee te maken heeft ontgaat me.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:02 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]
Er wonen dus ook gekkies hier blijkbaar.
Ik zag net nog een UFO landen in mijn voortuin
Een mooi opvangbekken om een stukje overstroming verderop te verminderen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:11 schreef Isdatzo het volgende:
Dit al voorbijgekomen? Het water dat de dagbouwmijn in Garzweiler instroomt:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ah joh, niks van aantrekken. Ik woon in Noord-Nederland en wij zijn volgens een aantal mensen in dit land ook maar domme boeren op klompen en zonder enige voorzieningen. Ik wijt het altijd maar jaloezie: zij wonen in die betonnen grauwheid en ik woon wel mooi. Jij ook trouwens, want Zuid_Limburg.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:11 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Neerbuigend gedrag over Limburgers en Limburg in het algemeen.
Gelukkig woon ik in beschermd stadsgezicht vol met monumentale gebouwen met de grote stad, het strand en de natuur om de hoek. Ik zit hier prima!quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ah joh, niks van aantrekken. Ik woon in Noord-Nederland en wij zijn volgens een aantal mensen in dit land ook maar domme boeren op klompen en zonder enige voorzieningen. Ik wijt het altijd maar jaloezie: zij wonen in die betonnen grauwheid en ik woon wel mooi. Jij ook trouwens, want Zuid_Limburg.
Kolere, aardig ravijn uitgegraven door het waterquote:Op donderdag 15 juli 2021 23:11 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik denk omdat er nog meer water komt.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:04 schreef Nattekat het volgende:
De stand van de maas lijkt niet meer te stijgen bij Maastricht. Maar ze verwachten wel een hoogtepunt over een paar uur pas... hoe dan
Regen die vanmiddag pas in Namur en Noord-Frankrijk gevallen is heeft even tijd nodig om te stromen hè.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:04 schreef Nattekat het volgende:
De stand van de maas lijkt niet meer te stijgen bij Maastricht. Maar ze verwachten wel een hoogtepunt over een paar uur pas... hoe dan
Op het hoogste punt overstroomt er niets ...quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:19 schreef Minimunt het volgende:
Is trouwens wel ironisch. Denk je dat je veilig zit voor overstromingen omdat je op het hoogste punt van Nederland woont, krijg je dit...
Mensen die doen alsof ze een natuurramp voelen aankomen vinden zichzelf helemaal te gek maar in feite hebben ze de intuitie van een vlucht spreeuwen en dat maakt ze wel aandoenlijk.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:02 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]
Die hele situatie die de Duitse overheid heeft laten ontstaan rondom die Garzweilermijnen is sowieso al crimineel (en on-Europees) te noemen, krijg je dit er ook nog bij.quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:11 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Inmiddels al 80 (!) dodenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 07:56 schreef Frutsel het volgende:
Vanochtend op journaal: 59 doden in Duitsland en 1300 vermisten.
12 doden in Belgie, 5 vermisten
Wtf
Ja, de realiteit bij Garzweiler staat in meerdere opzichten in schril contrast met alle mooie Duitse praatjes over duurzaamheidquote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die hele situatie die de Duitse overheid heeft laten ontstaan rondom die Garzweilermijnen is sowieso al crimineel (en on-Europees) te noemen, krijg je dit er ook nog bij.![]()
Het laten vollopen van die kuil zou 30 jaar duren, misschien scheelt dit een paar maandenquote:Er staan trouwens rondom die mijn hele zonnig uitziende propagandabordjes van de RWE die illustreren wat voor een van prachtige waterrecreatieplas dat ooit moet gaan worden als het klaar isdenk niet dat ze dit bedoelde. De meeste zijn, terecht, door midden geschopt trouwens.
quote:Op donderdag 15 juli 2021 23:02 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]
Lekker dan, zo'n mijn in je achtertuin.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:12 schreef Frutsel het volgende:
Erftstadt, Nordrhein Westfalen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook hier inmiddels berichten over ingestorte huizen
Alsnog beter als windmolesquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lekker dan, zo'n mijn in je achtertuin.
Gewoon half Limburg opofferen en een stuwdam bouwen voor energiewinning.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:54 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed punt deze ga ik meenemen naar de energietransitietopics.
Hoeft toch niet als we in de tussentijd Groningen nog kapot kunnen boren?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon half Limburg opofferen en een stuwdam bouwen voor energiewinning.
Als we nou eens de randstad opofferen, ipv dijken blijven bouwen en straks janken als het echt ver onder water staat?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon half Limburg opofferen en een stuwdam bouwen voor energiewinning.
Hoe levert dat energie op?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als we nou eens de randstad opofferen, ipv dijken blijven bouwen en straks janken als het echt ver onder water staat?
Vast wel heel veel. En er kunnen vast een paar windmolenparken opgebouwd worden. Zal het nog van opknappen ookquote:
Zijn we gelijk van dat arrogante jankvolk af en kan het mooie Zuid-Limburg bespaard blijvenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vast wel heel veel. En er kunnen vast een paar windmolenparken opgebouwd worden. Zal het nog van opknappen ook
Waar is dat?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:02 schreef Sfancta het volgende:
Er is nu net een dijk gebroken waar mijn pa woont, mijn huis waar ik opgegroeid ben gaat dus voor de tweede keer vollopen....(1995 ook)
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:19 schreef Snikkelbeer het volgende:
Deze koeien bij Roermond hebben ook een groot probleem: https://nos.nl/video/2389557-koeien-ingesloten-bij-roermond
Godverdomme zou heel graag wat doen ervoor, maar uit angst van die beesten lig je zelf straks dood in het water.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:19 schreef Snikkelbeer het volgende:
Deze koeien bij Roermond hebben ook een groot probleem: https://nos.nl/video/2389557-koeien-ingesloten-bij-roermond
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:19 schreef Snikkelbeer het volgende:
Denk ook niet dat er zo veel aan te doen is. Je bent met 1 zo'n beest waarschijnlijk al een uur bezig. Het is te hopen dat ze een plek vinden waar ze kunnen staan en het water niet nog veel verder stijgt.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:21 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Godverdomme zou heel graag wat doen ervoor, maar uit angst van die beesten lig je zelf straks dood in het water.
Gaaf. Waarom hebben we dit soort livebeelden in Nederland nooitquote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:25 schreef pvdplanet het volgende:
live helicopterbeelden uit de Bundespolizei Eurocopter
(richting Erftstadt)
Hoeveel het natuurlijk enorm kut is als er 50cm water in je huis of bedrijf staat en je enorm veel schade hebt, mogen we hier in Nederland blij zijn dat het hier niet zo'n enorme ellende is zoals in Duitsland en België.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Der Spiegel heeft altijd "mooie" foto's als er iets gaande is
[ [url=https://cdn.prod.www.spiegel.de/images/0ff(...)fpy50.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=https://cdn.prod.www.spiegel.de/images/51a(...)fpy50.jpg]afbeelding[/url] ]
Ze berichten ook dat in Sinzig 12 mensen zijn omgekomen in een tehuis voor gehandicapten.
Geld is op; uitgegeven aan dijken.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:32 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Gaaf. Waarom hebben we dit soort livebeelden in Nederland nooit
Ah, daar is mijn auto gebleven.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Der Spiegel heeft altijd "mooie" foto's als er iets gaande is
[ [url=https://cdn.prod.www.spiegel.de/images/0ff(...)fpy50.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=https://cdn.prod.www.spiegel.de/images/51a(...)fpy50.jpg]afbeelding[/url] ]
Ze berichten ook dat in Sinzig 12 mensen zijn omgekomen in een tehuis voor gehandicapten.
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:49 schreef aloa het volgende:
Duizend mensen vermist in Duitsland![]()
https://www.volkskrant.nl(...)land-palts~b7d5cf65/
https://www.nu.nl/waterov(...)vigd.html?redirect=1quote:2 uur geleden
Aantal vermisten in Duitsland scherp naar beneden bijgesteld
In Duitsland worden niet langer zeker dertienhonderd inwoners vermist, maar gaat het inmiddels om een veel kleiner, onbekend aantal. Dat maken de autoriteiten vrijdag bekend.
Het stadsbestuur van de plaats Bad Neuenahr-Ahrweiler maakte donderdagavond bekend dat de status van ruim dertienhonderd inwoners onduidelijk was. Dat is inmiddels bijgesteld tot tussen de veertig en zestig vermisten. Veel inwoners konden niet bereikt worden doordat het mobiele telefoonnetwerk was uitgevallen.
Even relativeren; dit was vanmorgen vroeg; een heleboel mensen zijn telefonisch ook niet te bereiken vanwege netwerkstoringen .....quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:49 schreef aloa het volgende:
Duizend mensen vermist in Duitsland![]()
https://www.volkskrant.nl(...)land-palts~b7d5cf65/
Bild meldt dat aantal nog steeds en ja, ik weet het, het is Bildquote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:51 schreef maily het volgende:
[..]
Even relativeren; dit was vanmorgen vroeg; een heleboel mensen zijn telefonisch ook niet te bereiken vanwege netwerkstoringen .....
Klopt, maar wil ook zeggen dat het dodental nog veel hoger kan worden.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:51 schreef maily het volgende:
[..]
Even relativeren; dit was vanmorgen vroeg; een heleboel mensen zijn telefonisch ook niet te bereiken vanwege netwerkstoringen .....
https://nos.nl/livestream(...)er-de-overstromingenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:58 schreef Snikkelbeer het volgende:
Extra (lang) journaal weer zo om 12.00.
Dit is niet perse pech.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:27 schreef Sfancta het volgende:
Hoeveel pech kun je hebben
[ twitter ]
Valkenburg centrum zijn ze nog steeds aan het controleren op explosiegevaar.
quote:Op dit moment verdrinken er runderen in Roermond op een natuurgebied (Stadsweide) behorende aan staatsbosbeheer herkenbosch. Een grote praam is nodig want met een tractor kom je er niet meer. De boer was veel te laat met ophalen en een deel is in paniek geraakt. De boer is weggegaan en heeft deze dieren gelaten om te verdrinken. Help
Ze hebben niet lang meer. Het stijgt hier nog een 2 meter. Alhoewel ze goed kunnen zwemmen, zijn ze doodmoe en ze halen dit niet meer. Help aub
Farmers Defence kan niet helpen, hebben geen boot.
Pleuriskutboerquote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:38 schreef Sfancta het volgende:
Over die runderen in Roermond, op Facebook.
[..]
Totaal ongepast, maar moest beetje lachen over de Shag.quote:Bewoners Tussen de Bruggen Meerssen hebbrn behoefte aan kaarsen, eten, shag, zaklampen… Please help ze!
Kwaliteit bukshag is ook matig daar momenteel.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:44 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Totaal ongepast, maar moest beetje lachen over de Shag.
Ik wil niet zuur doen maar het is ook gewoon een kosten baten dingetje. Een boer houdt geen dieren omdat ie ze zo lief vind....quote:
Kan zo zijn maar je weet toch al een 24-48 uur dat dit kan gaan gebeuren.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik wil niet zuur doen maar het is ook gewoon een kosten baten dingetje. Een boer houdt geen dieren omdat ie ze zo lief vind....
Hopelijk worden ze gered natuurlijk, maar kan me voorstellen dat het niet de hoogste prioriteit is.
Van de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat er boeren zijn die liefhebber zijn van kapitaalvernietiging.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik wil niet zuur doen maar het is ook gewoon een kosten baten dingetje. Een boer houdt geen dieren omdat ie ze zo lief vind....
Hopelijk worden ze gered natuurlijk, maar kan me voorstellen dat het niet de hoogste prioriteit is.
Hoe kom je aan die wijsheid?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In Meerssen is net een gat geslagen van 1m2 in een dijk.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:19 schreef marcb1974 het volgende:
Ondertussen zijn er nog een aantal stuwmeren of ze ze ook noemen die op scherp staan. Mocht het daar fout gaan krijgen we echt een vloedgolf
Lees het nu ja:quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:02 schreef Sfancta het volgende:
Er is een groot gat ontstaan in een dijk in het Julianakanaal. Inwoners van Bunde, Voulwames, Brommelen en Geulle (beneden) moeten zo snel mogelijk ramen en deuren sluiten en naar een veilige verdieping gaan in huis. Er is geen tijd meer om de woning te verlaten.
Dit gebied komt onder water te staan. Dit is ook de reden dat de sirenes momenteel afgaan.
quote:Evacueren kan niet meer, bewoners Meerssen naar hogere verdieping
Vanwege de dijkdoorbraak bij het Julianakanaal moeten bewoners van Bunde, Voulwames, Brommelen en Geulle naar hogere verdiepingen vertrekken. Voor evacueren is het nu te laat, meldt de veiligheidsregio. Ook moeten ze ramen en deuren sluiten.
De sirenes in het gebied gaan nu ook af. Het gebied zal onder water komen te staan.
https://nos.nl/collectie/(...)-100-doden-duitsland
Eerst is er geen haast bij maar met gepaste spoed vertrekken en amper vijf minuten later: geen tijd meer, nu naar boven, geen evacuatie meer mogelijkquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:02 schreef Sfancta het volgende:
Er is een groot gat ontstaan in een dijk in het Julianakanaal. Inwoners van Bunde, Voulwames, Brommelen en Geulle (beneden) moeten zo snel mogelijk ramen en deuren sluiten en naar een veilige verdieping gaan in huis. Er is geen tijd meer om de woning te verlaten.
Dit gebied komt onder water te staan. Dit is ook de reden dat de sirenes momenteel afgaan.
De helft van het geld is waarschijnlijk in de zakken van lokale CDA-politici verdwenenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:07 schreef jameshond7 het volgende:
Wtf man, dacht dat Nederland dijken kon bouwen
Dat lijkt me iets overtrokkenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:15 schreef Sfancta het volgende:
Schijnt de hel op aarde te zijn daar bij die dijk.
Oepsquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:21 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.vrzl.nl/calamiteit/
Omdat mensen veiliger zijn in hun huis t.o.v. de straat opgaan, vast komen te staan in verkeer, paniek, en dan overgeleverd aan het water met alle gevolgen van dien, denk ikquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap niet dat ze zeggen dat evacueren niet kan. Het is een enorm smalle strook met talloze wegen naar hogere gebieden.
Is aangepast, ze moeten nu evacueren.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap niet dat ze zeggen dat evacueren niet kan. Het is een enorm smalle strook met talloze wegen naar hogere gebieden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Kan jij ons even aanwijzen welke delen van Limburg precies onder zeeniveau liggen?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:57 schreef ludovico het volgende:
Wie bouwt er dan ook een land onder zeeniveau.
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:57 schreef ludovico het volgende:
Ja komt 'ie nu mee. Met jou weet je het nooit zekerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Lolquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan jij ons even aanwijzen welke delen van Limburg precies onder zeeniveau liggen?
Het VieCuri wordt al geëvacueerd ja. Echt wat je wil tijdens een ramp.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:03 schreef Sfancta het volgende:
https://www.1limburg.nl/hoogwatergolf-maas-24-uur-eerder
Shit is on
Waarschijnlijk niet hè.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan jij ons even aanwijzen welke delen van Limburg precies onder zeeniveau liggen?
Ik snap niet dat die oudjes in de weg zitten... Ze zien toch ook wel dat die agenten hand in hand willen zittenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:11 schreef Apotheose het volgende:
ik vind dit een hele mooie menselijke lieve foto:
[ afbeelding ]
Jawel hoor. Wat minder wantrouwend zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja komt 'ie nu mee. Met jou weet je het nooit zeker
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
quote:Diepste punt
Een voorbeeld van een kunstmatig gecreëerd laagste, of beter gezegd: diepste punt lag in schacht IV van de voormalige Staatsmijn Hendrik in Limburg. De bodem van deze 1058 meter diepe, inmiddels afgedichte schacht waar nog mensen zijn geweest, bevindt zich op 961,8 meter onder NAP.
Logisch.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:08 schreef Sfancta het volgende:
Angst onder dorpsgenoten in hier extreem groot. Buurtapp stoomt bijna.
quote:
Kan iemand dat water niet even in tweeen splijten dan?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:10 schreef TLC het volgende:
Corona, overstromingen... het begint net te lijken op al die plagen uit de Bijbel
![]()
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:18 schreef NightDancert het volgende:
Die beelden uit Duitsland, damn
https://nos.nl/collectie/(...)-in-duitse-erftstadt
Ze zijn ook nog eens dichtquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:23 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]
RIP Pretpark de Valkenier, als kind zo vaak geweest.
Wat een gepruts met die ene microfoonquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:34 schreef Sfancta het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-ziekenhuis-venlo
Persco Viecuri
Bedankt voor de updates hoor!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:40 schreef Sfancta het volgende:
Evacuatie door hulpdienst in Meerssen is gestaakt, ze komen niet meer verder.
`" faces of climate change" zegt een linkse droeftoeter.quote:
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
`" faces of climate change" zegt een linkse droeftoeter.
Wil je zeggen dat dat rechtse praat is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |