En het is lager dan gisteren. dus hopelijk zien we vanaf vandaag elke dag een daling.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:18 schreef GereDathan het volgende:
Vrees bewaarheid. Bah. Lastig om positief te blijven zo hoor.
Wat wel positief is en blijft is dat de groei eruit is en blijft. Maar het blijft zo ontzettend hoog, dat is balen.
Lager?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
En het is lager dan gisteren. dus hopelijk zien we vanaf vandaag elke dag een daling.
Alsjeblieft niet nog een persco.....dan zakt bij half Nederland de moed in de schoenen volgens mijquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:22 schreef GereDathan het volgende:
Hopelijk is dit wel 1 van de laatste dagen, de maatregelen gingen bijna een week geleden in. Anders vrees ik toch echt dat we dinsdag een nieuwe perso gaan krijgen, al zou ik echt niet weten waar we in moeten grijpen. Alles wat ik heb gezien wijst erop dat het mis ging in de disco en op festivals. Die route is nu afgesloten voor het virus, dat moet zich verdimmele toch eens gaan laten zien ondertussen!
Wat mij betreft is dat inderdaad hoe het werk ./maar het laat wel zien dat er kennelijk heel veel mensen zijn zonder (voldoende) antistoffen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:21 schreef dezomervoorbij het volgende:
Misschien ga ik nu hele domme vragen stellen, maar hoe zit het nu precies:
- Het aantal besmettingen is weer ontzettend hoog. Daarmee zou je dan toch denken dat het virus als een gek rond zingt (wat het al 1,5 jaar doet) en mensen in hoger tempo antistoffen opbouwen. Of is dit niet hoe het werkt?
Volgens mij geldt voor de overgrote meerderheid niet dat ze minste een maand geleden volledig gevaccineerd waren. Want gevaccineerd zijn, is sowieso niet voldoende. Het vaccin heeft twee tot vier weken nodig om zijn werk te (laten) doen. en er zijn mensen bij wie het vaccine niet of niet goed genoeg werkt. Die kunnen in het ziekenhuis belanden.quote:- Is het nu zo dat de mensen die nu in het ziekenhuis belandden nog niet volledig zijn gevaccineerd of niet zijn gevaccineerd? Of treffen de nieuwe opnames ook volledig gevaccineerde personen?
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:21 schreef dezomervoorbij het volgende:
- Het aantal besmettingen is weer ontzettend hoog. Daarmee zou je dan toch denken dat het virus als een gek rond zingt (wat het al 1,5 jaar doet) en mensen in hoger tempo antistoffen opbouwen. Of is dit niet hoe het werkt?
Het lijkt mij dat de mensen die nu besmet worden met de Deltavariant, ook antistoffen opbouwen tegen diezelfde Deltavariant. De antistoffen die men had opgebouwd met de Chinese en Britse variant blijken nauwelijks te beschermen tegen de Deltavariant.
- Is het nu zo dat de mensen die nu in het ziekenhuis belandden nog niet volledig zijn gevaccineerd of niet zijn gevaccineerd? Of treffen de nieuwe opnames ook volledig gevaccineerde personen?
Laatste percentages die ik voorbij zag komen was dat ruim 80% niet gevaccineerd was, 14% nog niet volledig gevaccineerd en slechts 6% volledig gevaccineerd.
De reden dat ik het dacht, is dat het er gisteren volgens het Coronadashboard 11.363 waren. En dan was dit lager. Maar dat waren even appels met peren - sorry.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Lager?
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
Of bedoel je het groeipercentage?
Absoluut, dat is 1 van de weinige echt goede dingen aan deze cijfers. Elke dag komen er 10.000 mensen bij die antistoffen gaan opbouwen. Langzaam zal de groep waarin het nu rondgaat ook verzadigd moeten raken, enerzijds door de besmettingen en anderzijds omdat er ook geprikt wordt in die groep.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:21 schreef dezomervoorbij het volgende:
Zover ik nu weet zijn het met name ongevaccineerde mensen. Ongevaccineerde personen zijn voor mij personen die nog niet de 14 dagen na hun 2 prikken of 1 prik van Janssen zitten. Er komen wel volledig gevaccineerde mensen in de ziekenhuizen, maar dat zijn vooral oude mensen met ook andere problemen. De groep 40-70 lijkt goed buiten schot te blijven. Zie de cijfers van @Oliver23 hierover:quote:- Is het nu zo dat de mensen die nu in het ziekenhuis belandden nog niet volledig zijn gevaccineerd of niet zijn gevaccineerd? Of treffen de nieuwe opnames ook volledig gevaccineerde personen?
En die wordt nu met 8 weken na de besmetting uitgesteldquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:26 schreef TheVulture het volgende:
Het positieve nieuws is dat hele volksstammen jongeren nu maar een prik Pfizer/Moderna nodig hebben om ook lekker te kunnen dansen
Thnx!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat mij betreft is dat inderdaad hoe het werk ./maar het laat wel zien dat er kennelijk heel veel mensen zijn zonder (voldoende) antistoffen.
[..]
Volgens mij geldt voor de overgrote meerderheid niet dat ze minste een maand geleden volledig gevaccineerd waren. Want gevaccineerd zijn, is sowieso niet voldoende. Het vaccin heeft twee tot vier weken nodig om zijn werk te (laten) doen. en er zijn mensen bij wie het vaccine niet of niet goed genoeg werkt. Die kunnen in het ziekenhuis belanden.
Klopt, gemiddeld beschermd het vaccin (Pfizer/Moderna) voor zo'n 94%. Met name mensen met problemen met het immuunsysteem hebben er moeite mee. Dat is niet zo gek, die mensen zouden ook geraakt worden door het "normale" griepvirus en daar mogelijk aan overlijden.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Volgens mij geldt voor de overgrote meerderheid niet dat ze minste een maand geleden volledig gevaccineerd waren. Want gevaccineerd zijn, is sowieso niet voldoende. Het vaccin heeft twee tot vier weken nodig om zijn werk te (laten) doen. en er zijn mensen bij wie het vaccine niet of niet goed genoeg werkt. Die kunnen in het ziekenhuis belanden.
Dat is zeker positief nieuws! Niet het getal, maar wel de situatie. Het aantal positieve testen is ruwweg gelijk gebleven, dat betekent dat er meer negatieve testen tegenover staan. Wat weer betekent dat de testcapaciteit steeds beter op orde komt weer.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:29 schreef Federer-fan het volgende:
Jullie vriend heeft wat positief nieuws: het percentage positieve tests is gedaald, van 15,1 naar 14,5.
Ik denk dat je ook met een vaccin makkelijk besmet kan raken, het verschil is vooral dat dankzij het vaccin je immuunsysteem direct weet wat het moet doen. Het zal het virus nagenoeg direct onschadelijk maken. In een enkel geval, ongeveer 6% bij Pfizer/Moderna, wordt alsnog wat zieken. Maar tot op heden beschermen alle vaccins voor praktisch 100% tegen ziekenhuis/IC opname en overlijden.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:29 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Thnx!
Je hoort natuurlijk al 1,5 jaar niet anders dan dat er mensen besmet raken. Er zijn - zeker uit de eerste periode - ook veel mensen die besmet zijn geweest zonder dat dit is bevestigd.
Ik vind het wel beangstigend dat er dus nog steeds zoveel mensen gevoelig zijn voor dit virus en/of een kleine variant daarvan.
Ik heb hier gister voor de UK eens naar gekeken, omdat er in absolute aantallen meer mensen besmet raken die gevaccineerd zijn. Daar werd iemand beschouwd als gevaccineerd wanneer die 1 prik heeft gehad. In de groep boven 50 raakten gevaccineerde mensen besmet en 1267 ongevaccineerde. Maar op het moment van rapporteren had meer dan 95% van de mensen in die groep minstens 1 prik gehad.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:21 schreef dezomervoorbij het volgende:
- Is het nu zo dat de mensen die nu in het ziekenhuis belandden nog niet volledig zijn gevaccineerd of niet zijn gevaccineerd? Of treffen de nieuwe opnames ook volledig gevaccineerde personen?
Thnx voor de info.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik heb hier gister voor de UK eens naar gekeken, omdat er in absolute aantallen meer mensen besmet raken die gevaccineerd zijn. Daar werd iemand beschouwd als gevaccineerd wanneer die 1 prik heeft gehad. In de groep boven 50 raakten gevaccineerde mensen besmet en 1267 ongevaccineerde. Maar op het moment van rapporteren had meer dan 95% van de mensen in die groep minstens 1 prik gehad.
Het bleek dat ongevaccineerde mensen relatief gezien 4x vaker besmet raken, 10 keer vaker een bezoek aan het ziekenhuis nodig hadden en 12x vaker minstens 1 nacht in het ziekenhuis moesten blijven.
Dus ja, het treft ook gevaccineerde mensen, maar wel veel minder.
Ik hoor hier in de UK nu overigens wel regelmatig van mensen die eerder dit jaar, of vorig jaar Covid hadden gehad en het nu weer hebben. Ook mensen die 1 of 2 keer zijn gevaccineerd en toch positief testen.
Een jonge vent die in maart/april een maand lang goed ziek was met Covid, in mei ergens een eerst vaccinatie kreeg, en nu weer positief teste. Maar, dit keer heeft ie nauwelijks ergens last van.
De cijfers in mijn grafieken zijn een inschatting van de nieuwe opnames. De cijfers van @Oliver23 zijn de de getallen van de huidige bezetting als ik het goed heb. Het zou interessant zijn om ook de nieuwe opnames per leeftijdsgroep per dag te hebben.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik vind het lastig te interpreteren dit, hoe kom je aan die percentages? Want dat lijkt behoorlijk verschoven als ik de dagelijkse leeftijdcijfers van @:Oliver23 bekijk. Daar zit je met name in de jonge groep veel meer registraties en opnames?
Ja dat laatste daar draait het natuurlijk om. Een vaccin wil niet zeggen niet dat je helemaal niet ziek wordt, maar het voorkomt als het goed is wel dat je in het ziekenhuis belandt. Als je een paar dagen brak bent, dan is ermee te leven, lijkt me.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik heb hier gister voor de UK eens naar gekeken, omdat er in absolute aantallen meer mensen besmet raken die gevaccineerd zijn. Daar werd iemand beschouwd als gevaccineerd wanneer die 1 prik heeft gehad. In de groep boven 50 raakten gevaccineerde mensen besmet en 1267 ongevaccineerde. Maar op het moment van rapporteren had meer dan 95% van de mensen in die groep minstens 1 prik gehad.
Het bleek dat ongevaccineerde mensen relatief gezien 4x vaker besmet raken, 10 keer vaker een bezoek aan het ziekenhuis nodig hadden en 12x vaker minstens 1 nacht in het ziekenhuis moesten blijven.
Dus ja, het treft ook gevaccineerde mensen, maar wel veel minder.
Ik hoor hier in de UK nu overigens wel regelmatig van mensen die eerder dit jaar, of vorig jaar Covid hadden gehad en het nu weer hebben. Ook mensen die 1 of 2 keer zijn gevaccineerd en toch positief testen.
Een jonge vent die in maart/april een maand lang goed ziek was met Covid, in mei ergens een eerst vaccinatie kreeg, en nu weer positief teste. Maar, dit keer heeft ie nauwelijks ergens last van.
Mijn zus woont in noord Limburg, maar krijgt net een sms dat ze moet evacueren.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:27 schreef Federer-fan het volgende:
Zijn er in dit topic trouwens mensen die in Limburg wonen en die nu last hebben van die ramp of er vlak bij zitten?
Ja, en ziek zijn, hoort - helaas - ook bij het leven. Vóór de coronatijd heb ik zelden mensen gehoord die echt bang waren dat ze griep kregen. En corona krijgen wanneer je gevaccineerd bent, zou vergelijkbaar moeten zijn met griep - al weet ik niet hoe groot de kans is op long covid. Het is heel vervelend, maar meestal ook niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja dat laatste daar draait het natuurlijk om. Een vaccin wil niet zeggen niet dat je helemaal niet ziek wordt, maar het voorkomt als het goed is wel dat je in het ziekenhuis belandt. Als je een paar dagen brak bent, dan is ermee te leven, lijkt me.
Wat een operaties zijn dat allemaal zeg. In Duitsland ziet het er schokkend uit, met die verschoven/weggespoelde grond. Hopelijk blijft haar huis helemaal intact.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mijn zus woont in noord Limburg, maar krijgt net een sms dat ze moet evacueren.
Ik ben wel vaker brak na een soort van ziekte, als je biertjes wegtikken een ziekte mag noemenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja dat laatste daar draait het natuurlijk om. Een vaccin wil niet zeggen niet dat je helemaal niet ziek wordt, maar het voorkomt als het goed is wel dat je in het ziekenhuis belandt. Als je een paar dagen brak bent, dan is ermee te leven, lijkt me.
Bah, hoop dat ze er goed doorheen rolt.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mijn zus woont in noord Limburg, maar krijgt net een sms dat ze moet evacueren.
Ze zit binnen haar dorp redelijk ver van de rivier, en het lijkt erop dat ze net buiten het risicogebied zit. Maar toch, konijnen, kinderen en spullen bij elkaar halen en een slaapplek zien te vinden enzo. Dan is het wel weer jammer dat ik niet in NL woon en gewoon kan zeggen dat ze bij mij kan crashen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat een operaties zijn dat allemaal zeg. In Duitsland ziet het er schokkend uit, met die verschoven/weggespoelde grond. Hopelijk blijft haar huis helemaal intact.
Punt is ook dat je van een gewone longontsteking ook een lange nasleep kunt hebben en als bij een verkoudheidje je holtes gaan ontsteken kun je daar ook maanden 'plezier' van hebben.....quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, en ziek zijn, hoort - helaas - ook bij het leven. Vóór de coronatijd heb ik zelden mensen gehoord die echt bang waren dat ze griep kregen. En corona krijgen wanneer je gevaccineerd bent, zou vergelijkbaar moeten zijn met griep - al weet ik niet hoe groot de kans is op long covid. Het is heel vervelend, maar meestal ook niet meer dan dat.
Dat probleem heeft deze jongen nog nooit gehad.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik ben wel vaker brak na een soort van ziekte, als je biertjes wegtikken een ziekte mag noemen
Sterkte in elk geval!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze zit binnen haar dorp redelijk ver van de rivier, en het lijkt erop dat ze net buiten het risicogebied zit. Maar toch, konijnen, kinderen en spullen bij elkaar halen en een slaapplek zien te vinden enzo. Dan is het wel weer jammer dat ik niet in NL woon en gewoon kan zeggen dat ze bij mij kan crashen.
Ook nog wat kennissen die iets verder zuidelijk direct aan de rivier wonen, mijn moeder is daar op bezoek voor een paar dagen. Geen idee hoe het daar is eigenlijk...
Zeker, alleen tot corona leefden de meeste mensen daar niet voor in angst.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Punt is ook dat je van een gewone longontsteking ook een lange nasleep kunt hebben en als bij een verkoudheidje je holtes gaan ontsteken kun je daar ook maanden 'plezier' van hebben.....
Preciesquote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zeker, alleen tot corona leefden de meeste mensen daar niet voor in angst.
Ja, en dan een maand daarna, dat ook het laatst gegeven vaccin zijn werk heeft kunnen doen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:30 schreef koemleit het volgende:
achteraf kijk je natuurlijk een koe in de kont.
Engeland heeft natuurlijk gelijk we moeten gaan leren leven met het virus.
Echter Nederland heeft ons (mijns inziens) geleerd, ga pas weer echt naar het oude normaal, als iedereen de kans heeft gehad zich dubbel te laten vaccineren.
Vervelend, hopelijk is ze er snel van af.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:47 schreef Oliver23 het volgende:
Mijn moeder heeft gisteren haar tweede vaccinatie gehad met AstraZeneca.
Wederom als bijwerkingen koorts en vermoeidheid.
Beterschap!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:47 schreef Oliver23 het volgende:
Beterschap!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:21 schreef CherryLips het volgende:
Net bijna tegen de vlakte gegaan na de tweede vaccinatie. Nu nog moe en lamlendig en wiebelig. Maar hij zit erin en ik lig op de bank.
Even rustig aan doen dan maar, sterkte!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:21 schreef CherryLips het volgende:
Net bijna tegen de vlakte gegaan na de tweede vaccinatie. Nu nog moe en lamlendig en wiebelig. Maar hij zit erin en ik lig op de bank.
Oh jee, hoe dat zo opeens? Spanning?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:21 schreef CherryLips het volgende:
Beterschap!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:47 schreef Oliver23 het volgende:
Ja pure spanning.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:02 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Oh jee, hoe dat zo opeens? Spanning?
Hoop dat je snel weer OK bent!
Dat is de waarde van 2 weken geleden dus. Ik mag hopen dat ie nu een stuk lager is.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:10 schreef Federer-fan het volgende:
Niet positief is dat ik net op de NOS-app lees dat het R-getal nu op 2,91 ligt.Dat is kennelijk het hoogste niveau ooit.
Ja, klopt. Ik hoop het ook.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:18 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Dat is de waarde van 2 weken geleden dus. Ik mag hopen dat ie nu een stuk lager is.
Ondertussen weer rond de 1 zover ik weet, de groei is er gelukkig weer uit.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:10 schreef Federer-fan het volgende:
Niet positief is dat ik net op de NOS-app lees dat het R-getal nu op 2,91 ligt.Dat is kennelijk het hoogste niveau ooit.
Laten we dit niet steeds doen, negatief en offtopic, als er mensen op reageren zitten we zo weer met een hele commentwisseling en later een corrigerend modje.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:26 schreef Federer-fan het volgende:
Trouwens, wisten jullie dat er deze maand ook overstromingen zijn geweest in Londen en Rusland?Snap dat het niet ontopic is en ook niet positief, maar ik wilde het toch even melden.
Maar is dat dan een inschatting op basis van die 2,91? Want die 2,91 is toch de laatste officieel bekende R?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ondertussen weer rond de 1 zover ik weet, de groei is er gelukkig weer uit.
De officiële berekening van de R-waarde is volgens mij vrij ingewikkeld. Een simpele versie is het aantal mensen met eerste klachten op dag x te nemen en te delen door het aantal mensen met eerste klachten op dag y. In het geval van corona wordt volgens mij meestal 4 of 5 dagen gebruikt tussen dag x en y.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar is dat dan een inschatting op basis van die 2,91? Want die 2,91 is toch de laatste officieel bekende R?
Dank jequote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Gatsie.
Hoop dat je nu weer wat rustiger bent
2 weken geleden, dat hele R-gebeuren heb je op die manier weinig aan, en ze weten het helemaal niet zo precies als ze suggereren te weten. De R lag 2 weken geleden flink boven 1, maar daar hoef je geen professor voor te zijn om dat te snappen. Hoe de R nu is is veel interessanter. Ligt die rond de 1, er net wat boven of nog steeds flink boven de 1?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:10 schreef Federer-fan het volgende:
Het is vrij ingewikkeld en het suggereert, door het op 2 decimalen te publiceren, dat er een precieze kennis is die er helemaal niet is.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:16 schreef simonblue het volgende:
[..]
De officiële berekening van de R-waarde is volgens mij vrij ingewikkeld. Een simpele versie is het aantal mensen met eerste klachten op dag x te nemen en te delen door het aantal mensen met eerste klachten op dag y. In het geval van corona wordt volgens mij meestal 4 of 5 dagen gebruikt tussen dag x en y.
Als ik het aantal besmettingen op 4 juli neem (3646) en dat deel door het aantal besmettingen 4 dagen eerder (30 juni , 1249) dan kom ik op een R van 2.92 uit.
De R van 5 juli is dan het aantal besmettingen van 9 juli (8714) gedeeld door 5 juli (6364) dus een R-van 1,40
Recenter wordt het wat lastiger omdat nog niet alle gegevens van 10 juli of later compleet zijn. Echter verwacht ik dat het aantal op 10 juli niet hoger is dan dat van 6 juli, dus voor 6 juli verwacht ik dan een R van 1 of nog net iets lager.
Ik zat er naastquote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Inderdaad, had eerder al voorspeld dat vanaf donderdag en vrijdag een toename als gevolg van de finale te zien zal zijn. Woensdag was de wekelijkse toename nog 23%, donderdag weer 32%. Ik vermoed dat het vandaag boven de 35% zal zijn en aantal cases rond 55k.
Plezier en geniet ervan!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 07:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het was om 03:00 vannacht nog droog bij mijn zus![]()
Hier een weekend met mooi weer tegemoet, dus we gaan een nachtje kamperen in Wales. Tot morgenavond mensenFf de-stressen!
Klopt, maar dat is 2 weken terug. En die is op zich wel redelijk accuraat, de meeste gevallen zijn na 14 dagen wel gerapporteerd en verwerkt. En het klopt ook wel, in het eerste uitgaansweekend is het door het dak geschoten, we gingen toen in een paar dagen van 500 per dag naar 10.000 per dag. Dat duidt ook op een hele hoge R.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar is dat dan een inschatting op basis van die 2,91? Want die 2,91 is toch de laatste officieel bekende R?
Dat was toch pas veel later beschikbaar? De verpleeghuizen zijn in de eerste rondes meegegaan, toen was er nog enkel AZ beschikbaar.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:36 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij kregen bewoners van verpleegtehuizen meestal Pfizer.
AZ kwam juist later volgens mij, in maart.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 10:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat was toch pas veel later beschikbaar? De verpleeghuizen zijn in de eerste rondes meegegaan, toen was er nog enkel AZ beschikbaar.
Dat moet ik dan toch eens nazoeken. In mijn geheugen zit dat de bewoners van de verpleeghuizen voornamelijk door hun eigen huisartsen zijn geprikt. Er was toen veel om te doen omdat veel verpleeghuizen problemen ondervonden omdat niet alle bewoners tegelijk werden gevaccineerd. En huisartsen hebben enkel AZ gedaan. Vandaar dat ik 1+1 deed.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
AZ kwam juist later volgens mij, in maart.
Ik kreeg 12 maart mijn eerste AZ en toen wist ik al van meerdere mensen die het al gehad hadden. Overigens kwam een dag ervoor in het nieuws dat ze toen tijdelijk gingen stoppen vanwege die trombosegevallen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 11:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
AZ kwam juist later volgens mij, in maart.
Mooi, op naar een spoedige opbouw van de antistoffen met zo min mogelijk bijwerkingenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:12 schreef phluphy het volgende:
Zojuist 2e vaccinatie gehaald. Het was 'lekker druk', veel pubers, tieners en twintigers!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |