SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,1%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,9% (percentage positieve tests: 3,1)
dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557
totaal: 4.286
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)
dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519
totaal: 7.397
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%
dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441
totaal: 46.254
Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 158,9%
dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 68.187 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
![]()
De ziekenhuisopnames zitten dus hoofdzakelijk in de jonge groep, daar waar je ze ook hoopt te hebben. Niet voor die jonge mensen natuurlijk, maar dat betekent vooralsnog dat de besmettingen met name binnen die groep blijven hangen.
Dagelijkse besmettingscijfers blijven absurd hoog, maar de groei is er wel echt uit. Ik denk dat we nu voor een deel kijken naar besmettingen van afgelopen donderdag en vrijdag. Nog een laatste feestje in de kroeg, een laatste studentenfeestje en een laatste dansje rond de kerk. Komende week gaat er weer een regio met vakantie, clubs zijn dicht en vaccinaties van de groep 12-17 loopt gestaag door.![]()
Met deze piek is wel te leven, ik vond vooral de agressieve toename vorige week heel vervelend. Dat lijken we nu redelijk te beteugelen, de groeipercentages vliegen hard omlaag nu. De 500+ procent groei die we hadden was natuurlijk te gek voor woorden.quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Hopelijk blijft het nou bij deze piek.....
Komende 2 a 3 dagen verwacht ik nog wel dit soort cijfers, dan zouden de vernieuwde maatregelen wel aan moeten slaan.![]()
Tis vooral dat we zo mooi onder de 500 waren gedoken en nu hebben we cijfers die we in december hadden.......maar goed, op hoop van zegen komende dagenquote:Op donderdag 15 juli 2021 15:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Met deze piek is wel te leven, ik vond vooral de agressieve toename vorige week heel vervelend. Dat lijken we nu redelijk te beteugelen, de groeipercentages vliegen hard omlaag nu. De 500+ procent groei die we hadden was natuurlijk te gek voor woorden.
Komende 2 a 3 dagen verwacht ik nog wel dit soort cijfers, dan zouden de vernieuwde maatregelen wel aan moeten slaan.![]()
14,6 geloof ik. Maar dat weet @Federer-fan straks.quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:44 schreef Shaar12 het volgende:
Wat is het percentage positieve testen?![]()
Maar we hebben bij lange na niet de ziekenuis/IC/sterfte cijfers van december. Vooralsnog is het aantal besmettingen heel hoog, maar lijkt dit zonder echt grote gevolgen te blijven.quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:47 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Tis vooral dat we zo mooi onder de 500 waren gedoken en nu hebben we cijfers die we in december hadden.......maar goed, op hoop van zegen komende dagen
Let op, dit kan over 3 dagen compleet anders zijn. Ik baseer mij even op de huidige situatie. De stijging in het aantal besmettingen zien we niet terug in de ziekenhuizen.![]()
Ja I know, ik mag moed blijven houdenquote:Op donderdag 15 juli 2021 15:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar we hebben bij lange na niet de ziekenuis/IC/sterfte cijfers van december. Vooralsnog is het aantal besmettingen heel hoog, maar lijkt dit zonder echt grote gevolgen te blijven.
Let op, dit kan over 3 dagen compleet anders zijn. Ik baseer mij even op de huidige situatie. De stijging in het aantal besmettingen zien we niet terug in de ziekenhuizen.![]()
![]()
Het percentage positieve tests is gestegen, van 14,3 naar 15,1.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
15,1 (gisteren 14,3).quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:44 schreef Shaar12 het volgende:
Wat is het percentage positieve testen?[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
In ander goed nieuws: dochter 1 heeft haar eerste Pfizer mogen ontvangen en ook in Hellevoetsluis was het weer perfect geregeld. Rustig, duidelijk en vriendelijk. Alle lof voor de GGD.![]()
Er was een twitter bericht wat elders in het forum werd gepost door @Za waarin het aantal gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in Engeland werd vermeld.
Er werden 9885 gevaccineerde besmettingen gemeld bij mensen >50, en 1267 besmettingen bij ongevaccineerde mensen in die leeftijdscategorie. Meer besmettingen bij gevaccineerde mensen, dat lijkt een slecht teken, maar is dat zo?
109 van de besmettingen die bij gevaccineerde mensen werden geteld, waren bij mensen die <21 dagen daarvoor de 1ste prik hadden gehad, je kunt je dus afvragen of die uberhaupt gevaccineerd waren.
Ik heb nog eens wat beter naar de data, die van 21 juni was, gekeken. Men beschouwde mensen die een keer gevaccineerd waren als gevaccineerd.
20,289,881 mensen hadden op zijn minst 1 prik gehad, en 18,998,832 2 prikken, van de totaal 21,043,663 mensen >50 in Engeland. Oftewel, 90.3% was volledig gevaccineerd, en 96.4% werd beschouwd als gevaccineerd voor deze analyse.
En 753,782 mensen werden beschouwd als ongevaccineerd.
Er waren dus 9885 bij 20,289,881 mensen (0.0487%) en 1267 besmettingen bij 753,782 mensen (0.16%).
Oftewel, de kans voor ongevaccineerde om besmet te raken was ongeveer 4x zo groot.
Maar als je kijkt naar de aantallen die een emergency care visit nodig hadden, dan wordt het verschil nog groter.
Bij de gevaccineerde 773, oftewel 0.0038%
Bij de ongevaccineerde 301, oftewel 0.0399%
Oftewel, niet gevaccineerden hadden relatief ruim 10x zoveel een bezoek nodig voor emergency care.
En bij degenen die minstens 1 nacht in het ziekenhuis moesten blijven.
Bij de gevaccineerde 416, of 0.002%
Bij de ongevaccineerde 195, of 0.259%
Oftewel, niet gevaccineerde moesten relatief ruim 12x zo vaak een nacht in het ziekenhuis verblijven.
Vaccins FTW!
Twitter bericht waar dit over gaat:![]()
Altijd fijn dit soorr duidingquote:Op donderdag 15 juli 2021 17:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Er was een twitter bericht wat elders in het forum werd gepost door @:Za waarin het aantal gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in Engeland werd vermeld.
Er werden 9885 gevaccineerde besmettingen gemeld bij mensen >50, en 1267 besmettingen bij ongevaccineerde mensen in die leeftijdscategorie. Meer besmettingen bij gevaccineerde mensen, dat lijkt een slecht teken, maar is dat zo?
109 van de besmettingen die bij gevaccineerde mensen werden geteld, waren bij mensen die <21 dagen daarvoor de 1ste prik hadden gehad, je kunt je dus afvragen of die uberhaupt gevaccineerd waren.
Ik heb nog eens wat beter naar de data, die van 21 juni was, gekeken. Men beschouwde mensen die een keer gevaccineerd waren als gevaccineerd.
20,289,881 mensen hadden op zijn minst 1 prik gehad, en 18,998,832 2 prikken, van de totaal 21,043,663 mensen >50 in Engeland. Oftewel, 90.3% was volledig gevaccineerd, en 96.4% werd beschouwd als gevaccineerd voor deze analyse.
Er waren dus 9885 bij 20,289,881 mensen (0.0487%) en 1267 besmettingen bij 753,782 mensen (0.16%).
Oftewel, de kans voor ongevaccineerde om besmet te raken was ongeveer 4x zo groot.
Maar als je kijkt naar de aantallen die een emergency care visit nodig hadden, dan wordt het verschil nog groter.
Oftewel, niet gevaccineerden hadden relatief ruim 10x zoveel een bezoek nodig voor emergency care.
Oftewel, niet gevaccineerde moesten relatief ruim 12x zo vaak een nacht in het ziekenhuis verblijven.
Vaccins FTW!
Twitter bericht waar dit over gaat: [ twitter ]![]()
![]()
Wauw, lekker gerekend en een mooie verduidelijking! Stuur dit even door maar Tjer met z'n *** berichten en cijfers telkens! Op naar weer een betere toekomst. Zoals ik vandaag tegen de kroeg eigenaar zei: ik ga er van uit dat je het slechtste toch echt hebt gehad. Hij kon leven met hoe het nu ging en dan kan het dus alleen maar beter worden! (Wel op Gran Canaria dan, maar dat doet er volgens mij niet aan af!)quote:Op donderdag 15 juli 2021 17:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Er was een twitter bericht wat elders in het forum werd gepost door @:Za waarin het aantal gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in Engeland werd vermeld.
Vaccins FTW!
Twitter bericht waar dit over gaat: [ twitter ]It's nice to be important, but it's more important to be nice![]()
In dit geval van Peter R én al die wateroverlast ellende niet echt hè......quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:37 schreef DikDikkie het volgende:
Is het positief dat het corona nieuws in het achtuurjournaal pas na half negen aan de beurt is?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2021 20:42:41 ]![]()
Klopt.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
In dit geval van Peter R én al die wateroverlast ellende niet echt hè......[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Ja, zeg dat wel. Soms denk ik dat ik beter geen nieuws meer kan volgen. Het is bijna altijd negatief en je kunt er toch weinig mee.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:06 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Enigszins offtopic hier, maar dit is wel intens verdrietig.....[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Echt hè, gewoon ergens een paar weken onderduiken of zo al denk ik dat het qua nieuwsberichten alleen nog maar 'erger' gaat worden komende jaren...quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zeg dat wel. Soms denk ik dat ik beter geen nieuws meer kan volgen. Het is bijna altijd negatief en je kunt er toch weinig mee.![]()
Klopt.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Echt hè, gewoon ergens een paar weken onderduiken of zo al denk ik dat het qua nieuwsberichten alleen nog maar 'erger' gaat worden komende jaren...
Ik heb trouwens niets op het journaal gehoord over de bijna 20.000 mensen die gisteren in Frankrijk aan het demonstreren waren tegen Macrons vaccinatiepas. Misschien dat ze niet willen dat dat ook in Nederland gebeurt...[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Ik was vroeger voor mijn werk regelmatig wekenlang in de bush en disconnected. Je mist inderdaad weinig, en het meeste wat je mist is niet om vrolijk van te worden.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Echt hè, gewoon ergens een paar weken onderduiken of zo al denk ik dat het qua nieuwsberichten alleen nog maar 'erger' gaat worden komende jaren...![]()
Ja precies, we willen soms ook te graag nieuws weten....quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik was vroeger voor mijn werk regelmatig wekenlang in de bush en disconnected. Je mist inderdaad weinig, en het meeste wat je mist is niet om vrolijk van te worden.![]()
Was vanochtend in de ochtendjournaals wel een item over. Waarschijnlijk nu ondergesneeuwd nieuws vanwege al het andere heftige nieuws van vandaag.quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klopt.
Ik heb trouwens niets op het journaal gehoord over de bijna 20.000 mensen die gisteren in Frankrijk aan het demonstreren waren tegen Macrons vaccinatiepas. Misschien dat ze niet willen dat dat ook in Nederland gebeurt...![]()
Het werkt verslavend, terwijl het slecht voor je is en er geen dopamine vrijkomt ofzo. Bizar.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ja precies, we willen soms ook te graag nieuws weten....Tap tap tap![]()
Dit ja ....ik ga zo ook maar onder mijn dekbedje kruipen, morgen weer een nieuwe dag....quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het werkt verslavend, terwijl het slecht voor je is en er geen dopamine vrijkomt ofzo. Bizar.![]()
Over de deltavariant werd laatst gezegd dat het reproductiegetal 2,52 is. Net kijk ik naar CNN en zeggen ze dat het reproductiegetal ervan tussen de 5 en de 8 ligt.Dat is wel extreem veel besmettelijker dan 2,52.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zeg dat wel. Soms denk ik dat ik beter geen nieuws meer kan volgen. Het is bijna altijd negatief en je kunt er toch weinig mee.Ik volg al jaren het nieuws niet meer, het heeft me echt geholpen. Ik slaap een stuk beter en een stuk minder stress. Enige is dat je soms niet, of laat, op de hoogte bent van zaken die je wel had willen weten. Verder mis je niks. Het is niet nodig, constant en alla de minuut, te weten wat er op elke stukje aarde aan de hand is.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ja precies, we willen soms ook te graag nieuws weten....
Vandaag weer spannende dag, dalen we in de besmettingen? Gelukkig is de exponentiële groei eruit, nu zien of we dalen.
[ Bericht 10% gewijzigd door Sangha op 16-07-2021 08:27:41 ]'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'![]()
Dat is inderdaad een stuk besmettelijker en extreem hoog. Ik hoop dat ze daarmee verkeerd zitten.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 06:21 schreef Federer-fan het volgende:
Over de deltavariant werd laatst gezegd dat het reproductiegetal 2,52 is. Net kijk ik naar CNN en zeggen ze dat het reproductiegetal ervan tussen de 5 en de 8 ligt.Dat is wel extreem veel besmettelijker dan 2,52.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'![]()
![]()
In het VK blijven de besmettingen oplopen, denk dat dit de effecten zijn van de EK Finale. Ook de ziekenhuisopnames blijven oplopen, maar komen niet in de buurt van de eerdere golven.
Las vandaag in de krant hoopvol nieuws, over mijn eigen ''stadsie'' Utrecht. Er liggen 16 corona patiënten in alle Utrechtse ziekenhuizen. Geen van die 16 patiënten was volledig gevaccineerd.![]()
![]()
De R0 is 5-8, de Reff in NL was 2,52. De eerste is zonder maatregelen en vaccinaties, de tweede met de toenmalige.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 06:21 schreef Federer-fan het volgende:
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Het zou mij verbazen als die paar wedstrijden, waaronder die uitverkochte finale, geen problemen veroorzaken. Zoveel mensen bij elkaar als je al een baseline hebt van 30.000 besmettingen per dag is gewoon vragen om problemen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:02 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
In het VK blijven de besmettingen oplopen, denk dat dit de effecten zijn van de EK Finale. Ook de ziekenhuisopnames blijven oplopen, maar komen niet in de buurt van de eerdere golven.
Maar zolang de ziekenhuizen het goed doen zou je je in principe niet druk hoeven maken. We moeten er nog wat meer aan wennen cq. op vertrouwen dat we dat onder controle hebben.Beter dan verwacht, lekker hoor!quote:Las vandaag in de krant hoopvol nieuws, over mijn eigen ''stadsie'' Utrecht. Er liggen 16 corona patiënten in alle Utrechtse ziekenhuizen. Geen van die 16 patiënten was volledig gevaccineerd.![]()
Probleempje in de UK is denk ik (kijkend vanaf een afstandje, met vrienden die daar wonen): Het loopt nu al langzaam op, als straks alles wordt vrijgegeven, en ze volgen de curve van Nederland (laten we hopen dat dat niet gebeurt), dan schieten de besmettingen straks wel heel snel omhoog. Op zich hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn als de ziekenhuiscijfers laag blijven.
Maar toch. Las ergens dat BoJo 100.000 besmettingen accepteert, maar als ze nu al rond de 50k zitten, dan gaan ze erg snel over de 100k heen, als het enigszins vergelijkbaar is met NL.
Maar, ze liggen voor op ons v.w.b. vaccinaties, dus laten we hopen dat het goed komt!![]()
Laten we eerst maar eens afwachten wat er gebeurd, er zijn plekken (bv. Texas in de US) waar alles los is gelaten enige tijd geleden. En daar zie je het eigenlijk niet mis gaan, er zijn wel besmettingen maar dat is het dan ook wel.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:15 schreef Freudie het volgende:
Probleempje in de UK is denk ik (kijkend vanaf een afstandje, met vrienden die daar wonen): Het loopt nu al langzaam op, als straks alles wordt vrijgegeven, en ze volgen de curve van Nederland (laten we hopen dat dat niet gebeurt), dan schieten de besmettingen straks wel heel snel omhoog. Op zich hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn als de ziekenhuiscijfers laag blijven.
Maar toch. Las ergens dat BoJo 100.000 besmettingen accepteert, maar als ze nu al rond de 50k zitten, dan gaan ze erg snel over de 100k heen, als het enigszins vergelijkbaar is met NL.
Maar, ze liggen voor op ons v.w.b. vaccinaties, dus laten we hopen dat het goed komt!
Ik ben heel benieuwd wat 19 juli de UK gaat brengen.![]()
Eens! We gaan het zien! Ik hoop dat het meevaltquote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens afwachten wat er gebeurd, er zijn plekken (bv. Texas in de US) waar alles los is gelaten enige tijd geleden. En daar zie je het eigenlijk niet mis gaan, er zijn wel besmettingen maar dat is het dan ook wel.
Ik ben heel benieuwd wat 19 juli de UK gaat brengen.![]()
![]()
Het is toch wel bizar hoe lang we hier met z'n alleen mee bezig zijn. Ik weet nog dat ik me op vrijdag 13 maart 2020 toen mijn baas zei dat ik maandag waarschijnlijk thuis mocht blijven een beetje voelde als een kind dat had gehoord dat zijn school 's nachts was afgebrand. Het leek me wel ontspannend om vanuit huis te werken. Alleen aan die eerste twee weken leek echt geen eind te komen. Daarna had ik een structuur ontwikkeld en toen vloog de tijd om. Maar het is allemaal minder luchtig dan op kantoor, waar je steeds afleiding hebt en korte contactjes met mensen â la 'Leuke trui heb je aan', 'Hoe was je vakantie en 'Die presentatie van jou was echt heel slecht'.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:15 schreef Freudie het volgende:
Maar, ze liggen voor op ons v.w.b. vaccinaties, dus laten we hopen dat het goed komt!
Ik had verwacht dat we inmiddels ons normale leven konden hervatten, maar nee dus. Wel ben ik heel blij dat de ziekenhuisbezetting momenteel vrij laag is en hopelijk snel weer verder daalt. Zou heel fijn zijn om op een gegeven moment wat perspectief te hebben. Inmiddels zou ik ervoor tekenen als alles weer helemaal normaal is in juni 2022, want dan heb je een zeker punt aan de horizon. Sinds 16 maart 2020 blijft die wortel steeds buiten je bereik en is het steeds 'nog even twee weken/maanden doorbijten'.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Prik #2 zit er in. Was ik bij de eerste nog omringd door louter generatiegenoten… nu ben ik omringd door jong grut. Kinderen en 20-ers. Uiteraard ook wel 40-ers die voor de tweede komen. Prima geregeld weer. Serene rust in de Brabanthallen.![]()
Ik snap wat je bedoeld, maar ik denk dat je naar het grote plaatje moet kijken. De spreekwoordelijke wortel is opgedeeld in partjes, en het grootste deel van de wortel heb je ondertussen in je handen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het is toch wel bizar hoe lang we hier met z'n alleen mee bezig zijn. Ik weet nog dat ik me op vrijdag 13 maart 2020 toen mijn baas zei dat ik maandag waarschijnlijk thuis mocht blijven een beetje voelde als een kind dat had gehoord dat zijn school 's nachts was afgebrand. Het leek me wel ontspannend om vanuit huis te werken. Alleen aan die eerste twee weken leek echt geen eind te komen. Daarna had ik een structuur ontwikkeld en toen vloog de tijd om. Maar het is allemaal minder luchtig dan op kantoor, waar je steeds afleiding hebt en korte contactjes met mensen â la 'Leuke trui heb je aan', 'Hoe was je vakantie en 'Die presentatie van jou was echt heel slecht'.
Ik had verwacht dat we inmiddels ons normale leven konden hervatten, maar nee dus. Wel ben ik heel blij dat de ziekenhuisbezetting momenteel vrij laag is en hopelijk snel weer verder daalt. Zou heel fijn zijn om op een gegeven moment wat perspectief te hebben. Inmiddels zou ik ervoor tekenen als alles weer helemaal normaal is in juni 2022, want dan heb je een zeker punt aan de horizon. Sinds 16 maart 2020 blijft die wortel steeds buiten je bereik en is het steeds 'nog even twee weken/maanden doorbijten'.
Want als je nu kijkt naar Nederland, dan kan je stellen dat eigenlijk bijna alles weer kan. Op clubs/discotheken/evenementen na is alles weer open. Je kan naar elke winkel, naar elk pretpark, overal sporten en naar elk restaurant. Je kan zelfs al tot 00:00 naar de kroeg.
Maar ik hoop ook dat we in juni 2022 gewoon helemaal normaal kunnen doen. Al ben ik ook wel blij met de huidige situatie waarin mijn leven eigenlijk niet meer beperkt wordt. Aangezien ik niet vaak naar de kroeg/discotheek/Lowlands e.d. ga mis ik dat ook niet. Mijn enige evenement van dit jaar staat in de planning voor begin december (Charly Lownouse & Mental Theo in de Ziggo), maar ik ga er al vanuit dat dat niet doorgaat.![]()
Inderdaad, had eerder al voorspeld dat vanaf donderdag en vrijdag een toename als gevolg van de finale te zien zal zijn. Woensdag was de wekelijkse toename nog 23%, donderdag weer 32%. Ik vermoed dat het vandaag boven de 35% zal zijn en aantal cases rond 55k.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:02 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Las vandaag in de krant hoopvol nieuws, over mijn eigen ''stadsie'' Utrecht. Er liggen 16 corona patiënten in alle Utrechtse ziekenhuizen. Geen van die 16 patiënten was volledig gevaccineerd.
In Oxford roepen ze nu iedereen op zich te laten testen (met PCR test, niet thuis met je antigeentest). Er is wel een procentueel flinke toename in het ziekenhuis in Oxford (afgelopen weken 3-6-12-20), maar absoluut nog steeds erg laag vergeleken met januari (~350). In Oxford zie je wel dat de piek in cases bij 20-24 nu wat meer uitzakt naar oudere leeftijdsgroepen.
Vanaf maandag hoeven we in de UK geen afstand meer te houden (doet toch al niemand echt meer), geen mondkapjes op in winkels (maar wel bij huisartsen bijv, en ook op het werk houden ze zich er voorlopig aan vast). Ben benieuwd hoeveel minder mondkapjes je in supermarkten zult zien.
En de nachtclubs gaan open en evenementen door, en dat zal denk ik een flinke toename veroorzaken als je zag hoe dat in Nederland ging. Ik keek erg uit naar een festival deze zomer, maar ik denk gewoon dat dat pas echt mogelijk gaat zijn als er voldoende mensen volledig gevaccineerd zijn (iets van 85% of meer) EN er nog maar heel weinig virus is (voor nederland besmettingen in de tientallen, voor de UK <200), bijv. Als je ziet hoe snel en veel het zich kan verspreiden in plaatsen als Aspen Valley, studentenfeesten en Verknipt Festival, dan denk ik niet dat het verstandig is mensen deze zomer in dergelijke situaties in grote groepen bij elkaar te brengen.
En dit weekend F1 op Silverstone, met 140.000 man uitverkocht als test evenement. Ik las dat Norris bij de voetbalfinale was. Ik weet niet of ik daar als team blij mee zou zijn, en ergens denk ik dat het een goede waarschuwing zou zijn als er wat teamleden en/of drivers positief testen vandaag of morgen. Er is behoorlijk veel virus aanwezig, ik hoor nu meer dan ooit in mijn omgeving van mensen die positief zijn, veelal jongeren. En dat ze zich ook niet goed aan de regels houden (test op woe-don positief, en gaan gewoon zondag in een stampvolle kroeg de voetbalfinale kijken- vrienden van een kennis van ons, niet een verhaaltje uit de krant).
De situatie in de meeste ziekenhuizen is nog erg goed beheersbaar in de UK, maar ik word op dit moment niet heel vrolijk van de vooruitzichten. Sorry voor de niet zo positieve post.![]()
Laten we het hopen, ziekenhuiscijfers lopen al een poosje met 40-50% per week op. Op dit moment zit het opnamepercentage rond de 2% van cases een week geleden. Met de verwachtte 100k cases per dag is dat geen goed vooruitzicht. Beter dan in januari, toen opname cijfers richting 4k per dag gingen, maar dat werd vrij snel met maatregelen teruggebracht, het voornemen is nu om dat niet te doen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:15 schreef Freudie het volgende:
In juni werd freedom day uitgesteld op basis van 10k cases en rond de 230 opnames per dag, omdat het opliep en er dreiging van de delta variant was en wilde men liever een maand doorprikken.
Nu zijn er 45k cases per dag, 580 opnames, het loopt harder op, gedreven door de delta variant. Maar nu is het wel ok? Als er voldoende gevaccineerd zou zijn, dan zouden de cijfers niet zo oplopen en dat gebeurd nog wel, dus is er nog niet genoeg gevaccineerd. Ondanks dat inmiddels 67% volwassenen volledig gevaccineerd is, maar helaas wordt nog niemand onder de 18 gevaccineerd, maar zitten er wel ruim 600.000 kinderen thuis in isolatie omdat klasgenoten positief waren. En die kinderen willen vaak wel gevaccineerd worden, maar dat kan dus niet.
En ook verschillende grote werkgevers (autofabrikanten) hebben moeite om de fabrieken draaiende te houden, omdat zo veel werknemers via de NHS app te horen krijgen dat ze zich moeten isoleren, dat zal ook niet minder worden als er meer opengegooid wordt en er meer cases komen.![]()
Ik had toen in maart al een gesprek met mijn moeder die me vroeg hoe lang dit ging duren: "tot er een veilig en goed-werkend vaccin is", zei ik toen. Dat die vaccins er zo snel waren en zo goed werkten is fantastisch. Ik heb voor mezelf wel verkeerd ingeschat hoe enorm de operatie is om iedereen dan in te enten, ik dacht dat dat iets sneller zou gaan. Maar in jan-mei was ik behoorlijk positief, ondanks dat het in januari in de UK behoorlijk mis ging. Maar nu vrees ik toch dat we het kind met het badwater aan het weggooien zijn. De vaccins werken fantastisch, en kunnen het virus heel goed onder controle houden, en zorgen dat lokale uitbraken niet uitgroeien. Maar ze werken een stuk minder snel om een grote uitbraak onder controle te brengen, en in die situatie zitten we nu een beetje. Bijkomend nadeel is is dat daarmee ook een situatie gecreeerd wordt die ideaal is voor het virus om te muteren in een variant die bestand is tegen immuniteit (en dus de vaccins). We hebben geluk gehad dat de Zuid-Afrikaanse variant (wat zo'n variant is) vrijwel verdwenen is omdat die overvleugeld is door de delta variant (waar vaccins heel goed tegen werken, maar die gewoon besmettelijker was dan de Zuid-Afrikaanse variant).quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het is toch wel bizar hoe lang we hier met z'n alleen mee bezig zijn. Ik weet nog dat ik me op vrijdag 13 maart 2020 toen mijn baas zei dat ik maandag waarschijnlijk thuis mocht blijven een beetje voelde als een kind dat had gehoord dat zijn school 's nachts was afgebrand. Het leek me wel ontspannend om vanuit huis te werken. Alleen aan die eerste twee weken leek echt geen eind te komen. Daarna had ik een structuur ontwikkeld en toen vloog de tijd om. Maar het is allemaal minder luchtig dan op kantoor, waar je steeds afleiding hebt en korte contactjes met mensen â la 'Leuke trui heb je aan', 'Hoe was je vakantie en 'Die presentatie van jou was echt heel slecht'.
Ik had verwacht dat we inmiddels ons normale leven konden hervatten, maar nee dus. Wel ben ik heel blij dat de ziekenhuisbezetting momenteel vrij laag is en hopelijk snel weer verder daalt. Zou heel fijn zijn om op een gegeven moment wat perspectief te hebben. Inmiddels zou ik ervoor tekenen als alles weer helemaal normaal is in juni 2022, want dan heb je een zeker punt aan de horizon. Sinds 16 maart 2020 blijft die wortel steeds buiten je bereik en is het steeds 'nog even twee weken/maanden doorbijten'.
Ik snap niet waarom er meer gelet wordt op ventileren in winkels (om mondkapjes uit te faseren) en ik kan goed leven als nachtclubs, festivals en massale evenementen als een Rotterdam marathon voorlopig niet open/door-gaan (maar steun die bedrijven alsjeblieft wel ten volle!).![]()
Sorry voor de niet zo positiviteit! Zit een beetje met mijn ziel onder mijn arm. Gelukkig schijnt de zon, en kan ik mijn studenten vanmiddag meenemen op een kleine minitrip hier in de buurt
Hopelijk zakken de cijfers de komende dagen net zo snel als het water in Limburg!![]()
Snap het wel, de UK loopt gewoon niet zo goed. En met de aankomende massale versoepelingen is het gewoon spannend.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Sorry voor de niet zo positiviteit! Zit een beetje met mijn ziel onder mijn arm. Gelukkig schijnt de zon, en kan ik mijn studenten vanmiddag meenemen op een kleine minitrip hier in de buurt
Hopelijk zakken de cijfers de komende dagen net zo snel als het water in Limburg!
Bescherm jezelf en je dierbaren waar het kan en hoop op het beste, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.![]()
Voor Nederland is het positief dat we kunnen kijken hoe het in Engeland gaat.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hopelijk zakken de cijfers de komende dagen net zo snel als het water in Limburg!
Voor Engeland is het wel lastiger positief te zijn, dus alle begrip. Ik ben ook wel verbaasd over de stappen die ze zetten. Het positieve daar vind ik dat de insteek is dat er als eerste land ter wereld een stap gezet wordt om te accepteren dat het virus zal blijven en dat je ooit een eerste stap moet zetten naar een normaal waarbij het virus als griepvirus rond gaat. Je kan niet iedereen blijven beschermen.
Ik merk ook in dit topic (en bij mijzelf) dat we heel erg voorzichtig geworden zijn, maar dat voorzichtige is wel iets wat moeilijker en moeilijker gaat. Dan is het handig om die eerste stappen te zetten als er nog wat begrip voor is. Al denk ik wel dat je die stap pas kan zetten als iedereen de kans heeft gehad te vaccineren, want het is niet eerlijk als jongeren nu long-covid klachten krijgen, terwijl ze geen kans hadden zich te wapenen.![]()
Aan de andere kant: de weg terug naar normaal is gewoon pittig. Er zullen de komende tijd nog regelmatig oplevingen plaatsvinden. Het teruggeven van de verantwoordelijkheid aan mensen is dan ook gewoon lastig.
Het lijkt in zekere zin in het leren fietsen van je kind. Je moet ze loslaten, maar je weet dat ze gaan vallen. Je kunt alleen maar hopen dat ze niet te hard vallen. En uiteindelijk is het de enige manier om verder te komen.
Zolang het vaccineren doorgaat komen we hier gewoon uit.![]()
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute stijging van 35 (relatieve stijging: 15,2%). Het zijn 265 bezette bedden in totaal, dus helaas weer ruim boven de 200. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 200.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 16 juli: 75 (absolute stijging 3; relatieve stijging 4,2%);
- donderdag 15 juli: 72 (absolute daling 2; relatieve daling 2,7%);
- woensdag 14 juli: 74 (absolute daling 1; relatieve daling 1,3%);
- dinsdag 13 juli: 75 (absolute daling 9; relatieve daling 10,7%);
- maandag 12 juli: 84 (absolute daling 4; relatieve daling 4,5%);
- zondag 11 juli: 88 (absolute stijging 6; relatieve stijging 7,3%);
- zaterdag 10 juli: 82 (absolute daling 4; relatieve daling 4,7%);
- vrijdag 9 juli: 86 (absolute daling 4; relatieve daling 4,4%).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 16 juli: 190 (absolute stijging 32; relatieve stijging 20,3%);
- donderdag 15 juli: 158 (absolute stijging 20; relatieve stijging 14,5%);
- woensdag 14 juli: 138 (absolute stijging 9; relatieve stijging 7,0%);
- dinsdag 13 juli: 129 (geen wijziging);
- maandag 12 juli: 129 (absolute stijging 11; relatieve stijging 9,3%);
- zondag 11 juli: 118 (absolute daling 5; relatieve daling 4,1%);
- zaterdag 10 juli: 123 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,5%);
- vrijdag 9 juli: 120 (absolute stijging 14; relatieve stijging 13,2%).
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Weten de cijfermannetjes dit?
De stijging in de ziekenhuizen ijlt na op de besmettingen.
• Is nu te zien hoeveel dagen de instroom na-ijlt?
• Is er al een beetje te zien welk percentage van de besmettingen binnenkomt in de ziekenhuizen?![]()
Zoals verwacht zet de stijging door, nog geen zorgwekkende getallen. Maar leuk is anders. Gelukkig blijft de uitstroom ook goed op gang weer en ik verwacht dat de groep die nu instroomt (jongeren) ook een wat kortere ligduur heeft dan de oudere mensen.![]()
Meestal zo rond de 14 dagen, in het verleden waren stijgingen en dalingen in de besmettingen na die tijd zichtbaar.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:11 schreef Brad het volgende:
• Is nu te zien hoeveel dagen de instroom na-ijlt?Ik denk dat dat nog iets te vroeg is, alle cijfers ijlen na. Pas over een dag of 10-14 kan je er iets van zeggen, de ervaring leert dat dan de meeste meldingen wel verwerkt zijn.quote:• Is er al een beetje te zien welk percentage van de besmettingen binnenkomt in de ziekenhuizen?![]()
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:11 schreef GereDathan het volgende:
Zoals verwacht zet de stijging door, nog geen zorgwekkende getallen. Maar leuk is anders. Gelukkig blijft de uitstroom ook goed op gang weer en ik verwacht dat de groep die nu instroomt (jongeren) ook een wat kortere ligduur heeft dan de oudere mensen.
Je verwachting klopt. Veelal jongeren.![]()
Poeh nog niet zorgwekkend, evengoed wel spannend.....of eigenlijk is de rek er wel een beetje uit qua positiviteit bij mij dus hopelijk gaan vanaf vanmiddag de besmettingen dalen![]()
![]()
Je mag me altijd bellen voor een peptjolk.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Poeh nog niet zorgwekkend, evengoed wel spannend.....of eigenlijk is de rek er wel een beetje uit qua positiviteit bij mij dus hopelijk gaan vanaf vanmiddag de besmettingen dalen
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Dank u, zal het onthoudenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je mag me altijd bellen voor een peptjolk.![]()
![]()
Het is natuurlijk ook lastig en risicovol om die eerste stappen te nemen. Mark en Hugo waren er maar wat trots op dat Nederland als een van de eerste die stappen durfden te nemen. Maar zoals zo vaak in deze pandemie, lijken andere landen, de UK in dit geval, daar weinig van te leren, en vooral te denken dat ze het zelf beter kunnen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:02 schreef Brad het volgende:
[..]
Voor Nederland is het positief dat we kunnen kijken hoe het in Engeland gaat.
Voor Engeland is het wel lastiger positief te zijn, dus alle begrip. Ik ben ook wel verbaasd over de stappen die ze zetten. Het positieve daar vind ik dat de insteek is dat er als eerste land ter wereld een stap gezet wordt om te accepteren dat het virus zal blijven en dat je ooit een eerste stap moet zetten naar een normaal waarbij het virus als griepvirus rond gaat. Je kan niet iedereen blijven beschermen.
Ik merk ook in dit topic (en bij mijzelf) dat we heel erg voorzichtig geworden zijn, maar dat voorzichtige is wel iets wat moeilijker en moeilijker gaat. Dan is het handig om die eerste stappen te zetten als er nog wat begrip voor is. Al denk ik wel dat je die stap pas kan zetten als iedereen de kans heeft gehad te vaccineren, want het is niet eerlijk als jongeren nu long-covid klachten krijgen, terwijl ze geen kans hadden zich te wapenen.
Je kunt wel zeggen dat het acceptabel is om 1000 opnames en 100 doden per dag te hebben, maar dan moet je niet ook meldingen in apps sturen dat mensen zich moeten isoleren waardoor hele bedrijven moeten sluiten omdat werknemers in isolatie zitten. Dat lijkt me netto verkeerd uit te kunnen pakken, alleen heb je dan veel minder controle op de impact van het virus.
Het is een moeilijk balans voor politici, waarbij er van alle kanten op hun ingepraat en aan hun getrokken wordt. Ik kon me heel erg goed voorstellen waarom Rutte zo uitschoot tegen de motie van Bij1. Maar op dit moment neig ik er vrij sterk naar dat de overheid in de UK een onverantwoord risico neemt. Als je kijkt naar de pieken en dalen over het afgelopen jaar, dan heeft Nederland het in feite binnen Europa heel goed gemanaged. De pieken zijn nooit enorm geweest, terwijl maatregelen ook niet zo hard en lang door zijn gezet dat de dalen diep werden. Dat had weinig uitgehaald, in andere landen zie je dat na diepe dalen ook weer hoge golven konden volgen.![]()
Zijn er in dit topic trouwens mensen die in Limburg wonen en die nu last hebben van die ramp of er vlak bij zitten?[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Is niet echt positief hequote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:27 schreef Federer-fan het volgende:
Zijn er in dit topic trouwens mensen die in Limburg wonen en die nu last hebben van die ramp of er vlak bij zitten?
Tap tap tap![]()
Nee, maar dan kunnen we ze een hart onder de riem steken. Als iemand hier gevaccineerd zou zijn en er veel last van zou hebben, meldt die dat hier ook. En als iemands vakantie of festival niet doorgaat ook.quote:[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Achteraf gezien lijkt dat verbod op festivals "positief" uitgepakt voor Solar Weekend wat over 2 weken in Roermond plaats zou vinden.
Kan niet anders dat dat terrein nu ook onder water staat, waardoor de opbouw onmogelijk zou zijn.![]()
Ik schat een tien dagen na de dag van eerste klachten waarop iemand in het bestand van het RIVM geregistreerd staat. Eerde had ik 8 dagen genoemd, maar ik heb even opnieuw na de gegevens gekeken.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:11 schreef Brad het volgende:
• Is nu te zien hoeveel dagen de instroom na-ijlt?
• Is er al een beetje te zien welk percentage van de besmettingen binnenkomt in de ziekenhuizen?
Allereerst heb ik een schatting gemaakt hoeveel mensen in totaal in het ziekenhuis belanden. Hierbij ben ik van de volgende schattingen uit gegaan:
0,25% van de registraties in de leeftijd 0-20 jaar
0,25% van de registraties in de leeftijd 20-40 jaar
3,5% van de registraties in de leeftijd 40-60 jaar
11% van de registraties in de leeftijd 60-80 jaar
20% van de registraties in de leeftijd 80+
Als ik dan het aantal registraties op een bepaalde datum vermenigvuldig met deze percentages dan krijg ik:
Voor de 7 laatste dagen kunnen er nog registraties bij komen en kan dus het totaal nog veranderen.
De totalen voor iedere dag kan ik dan vergelijken met de actuele opnames in de kliniek. Actuele opnames op dag x in donkergroen. De schatting op basis van registraties op dag x in lichtblauw en de lichtblauwe curve verschoven met 10 dagen in lichtgroen. ER lijkt dus 10 dagen te zitten tussen de datum van registratie en datum van opname in het ziekenhuis.![]()
![]()
Nog een paar minuten, ik vind het spannend vandaag. Ik heb de hoop dat we weer onder de 10k zitten, maar ik heb vrees voor 11k+...![]()
Ik vind het lastig te interpreteren dit, hoe kom je aan die percentages? Want dat lijkt behoorlijk verschoven als ik de dagelijkse leeftijdcijfers van @Oliver23 bekijk. Daar zit je met name in de jonge groep veel meer registraties en opnames?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:55 schreef simonblue het volgende:
[..]
Ik schat een tien dagen na de dag van eerste klachten waarop iemand in het bestand van het RIVM geregistreerd staat. Eerde had ik 8 dagen genoemd, maar ik heb even opnieuw na de gegevens gekeken.
Allereerst heb ik een schatting gemaakt hoeveel mensen in totaal in het ziekenhuis belanden. Hierbij ben ik van de volgende schattingen uit gegaan:
0,25% van de registraties in de leeftijd 0-20 jaar
0,25% van de registraties in de leeftijd 20-40 jaar
3,5% van de registraties in de leeftijd 40-60 jaar
11% van de registraties in de leeftijd 60-80 jaar
20% van de registraties in de leeftijd 80+
Als ik dan het aantal registraties op een bepaalde datum vermenigvuldig met deze percentages dan krijg ik:
[ afbeelding ]
Voor de 7 laatste dagen kunnen er nog registraties bij komen en kan dus het totaal nog veranderen.![]()
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,1%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,9% (percentage positieve tests: 3,1)
dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557
totaal: 4.286
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)
dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519
totaal: 7.397
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%
dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441
totaal: 46.254
Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 122,5%
dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 70.910 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
![]()
Vrees bewaarheid. Bah. Lastig om positief te blijven zo hoor.
Wat wel positief is en blijft is dat de groei eruit is en blijft. Maar het blijft zo ontzettend hoog, dat is balen.![]()
Misschien ga ik nu hele domme vragen stellen, maar hoe zit het nu precies:
- Het aantal besmettingen is weer ontzettend hoog. Daarmee zou je dan toch denken dat het virus als een gek rond zingt (wat het al 1,5 jaar doet) en mensen in hoger tempo antistoffen opbouwen. Of is dit niet hoe het werkt?
- Is het nu zo dat de mensen die nu in het ziekenhuis belandden nog niet volledig zijn gevaccineerd of niet zijn gevaccineerd? Of treffen de nieuwe opnames ook volledig gevaccineerde personen?Mee doen is belangrijker dan winnen!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: