Ben benieuwd.quote:Op zondag 11 juli 2021 11:24 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb 2 afspraken staan voor vaccinatie van de oudste. Oke, kans dat ze afgezegd worden want hij is op moment van prikken nog geen 12 maar 2009 staat dus geheel open. Ik hoop echt dat het niet afgebeld wordt, dan is ie klaar voor het nieuwe schooljaar.
Ik hoop voor iedereen op een negatieve uitslag!
He jakkes! Sterkte met de jeukquote:Op zondag 11 juli 2021 12:36 schreef douche-eendje het volgende:
Man helemaal onder de uitslag, ik een beetje. Hebben we waarschijnlijk pech gehad en op de laatste dag een eikenprocessierups in de buurt gehad.
Manlief gaat straks de vouwwagen maar uitklappen en helemaal schoonspoelen. Ugh.
Dat is ook zuur zeg. Wat was de reden dan dat ze het niet gedaan hebben? Dat hij kalender technisch geen 12 is?quote:Op zondag 11 juli 2021 12:38 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Volgens mij zijn onze jongens ongeveer even oud wat ik me kan herinneren.
Wij hadden laatst voor oudste een brief gekregen voor vaccinatie omdat hij sinds paar jr diabetes type 1 heeft.
Hij is van oktober 2009.
Nog met kinderarts gemaild over wel of niet doen omdat hij t ook al gehad had.
Mail terug van kinderarts, doen etc.
Ex stond gisteren met hem bij vaccinatie locatie.
Iedereen erbij, verpleegkundige, arts, arts nog weer met kinderarts gebeld maar hij is niet gevaccineerd.
Ze gingen het wel hogerop spelen ivm risico doelgroep maar ja......
En idd zelfde gedachte, is ie gevaccineerd als hij in sept op de middelbare start.
Klopt, is pas goedgekeurd vanaf 12jr en dat is hij pas over 3 mnd.quote:Op zondag 11 juli 2021 12:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is ook zuur zeg. Wat was de reden dan dat ze het niet gedaan hebben? Dat hij kalender technisch geen 12 is?
Mijn zoon wordt pas in december 12. We zien tzt wel wat er gaande is in virusland.
Sterkte, bekkenpijn is kak.quote:Op zondag 11 juli 2021 13:17 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb 10 jaar na laatste kind vandaag maar weer eens mijn bekken band om, zo'n pijn en zo instabiel
Het is dus een juridische kwestie als ik het goed begrijp.quote:Op zondag 11 juli 2021 15:05 schreef Roosje84 het volgende:
Ik las net dat je vanaf je 12e verjaardag en afspraak mag maken en automatisch de maand na je verjaardag wordt uitgenodigd. Degene die in juli jarig zijn krijgen de brief dan in augustus.
Wel irritant voor degene die dus nog geen 12 zijn als ze naar de middelbare school gaan omdat ze er dat in het doen en laten vooral vanuit gaan dat ze 'allemaal' gevaccineerd zijn /minimaal eerste plek gehad hebben
Mja. Toen ik belde gisteren om 8 uur lag puber gewoon in dr nest.quote:Op zondag 11 juli 2021 15:49 schreef Vicky het volgende:
Mocht je gaan bellen voor een afspraak.. zorg dat je kind naast je zit.. ze moeten ook de kinderen spreken namelijk..
*voor Jan L*L een half uur in de wacht gestaan*
Blijkbaar staat het in de brief, die heb ik niet gelezen..ik volg rivm op Fb, zien staan dat 2009 ook mag, dus ik ging bellen.quote:Op zondag 11 juli 2021 15:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mja. Toen ik belde gisteren om 8 uur lag puber gewoon in dr nest.
Vrouwtje vroeg. Vindt ze het goed dat jij haar afspraak verzet? En ik zei ja en verder heeft ze haar niet hoeven spreken.
Maar, het ging wel om het verzetten van afspraken. En ik had ook aangegeven dat wij de eerste afspraak samen hadden gemaakt. Wat ook zo was overigens.
Dit gaat wel wat verder dan juridisch geneuzel. Het is nog onvoldoende getest bij kinderen jonger dan 12 jaar. Geen enkele fabrikant heeft toestemming aangevraagd voor jonger dan 12. Zonder een goedkeuring van een EMA kom je niet weg met een papiertje dat jij ondertekent.quote:Op zondag 11 juli 2021 15:40 schreef mefke79 het volgende:
Dan zou de mijne rond herfstvakantie prik 1 krijgen en al die tijd wel in een klas zitten en rondlopen zonder 1,5 meter afstand op school. Ik ben daar niet blij mee en als het juridisch geneuzel is: waar teken ik voor eigen verantwoordelijkheid?
Uitslag was bij mijn jongste 2 weken terug iets van 12 uur later bekend, hoop dat jij ook zo snel uitslag hebt en dan graag negatief.quote:Op zondag 11 juli 2021 11:19 schreef Vaiana het volgende:
Nou, test gehad. Toen ik belde kon ik zelfs al over 3 minuten terecht bij de locatie dichtbij, maar dat ging ik niet redden.
Nu braaf binnenblijven totdat ik ergens de komende 36 uur de uitslag hebben. De 4 collega’s die een zelftest hebben gedaan hadden allemaal negatieve uitslagen, dus dat biedt hoop.
Een aantal van de testlocatie routeborden waren zwart gespoten trouwens, en bij 1 ‘testlocatie’ vervangen voor ‘leugens’ zodat er COVID-19 leugens op het bord stond.
Hopelijk deze ook negatiefquote:Op zondag 11 juli 2021 11:20 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb vanmiddag weer een test, maar kon gelukkig wel dichtbij terecht. Wel echt irritant, ik hoest al een maand en ben in die tijd al drie keer negatief getest, maar nu een snotneus erbij dus hoppa daar gaan we weer.
Staat 2009 open ja? Ik zou het wel fijn vinden als de jongste ook gevaccineerd aan de middelbare zou kunnen beginnen...quote:Op zondag 11 juli 2021 11:24 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb 2 afspraken staan voor vaccinatie van de oudste. Oke, kans dat ze afgezegd worden want hij is op moment van prikken nog geen 12 maar 2009 staat dus geheel open. Ik hoop echt dat het niet afgebeld wordt, dan is ie klaar voor het nieuwe schooljaar.
Ik hoop voor iedereen op een negatieve uitslag!
Tja, het alternatief is ook niks. Moet ik hem dan maar thuishouden tot na de herfstvakantie? Lijkt me ook geen strak plan. Liever dan op zijn verjaardag prik 1 en dan is ie rond herfstvakantie klaar. O en het zou fijn zijn als de school er rekening mee zou houden, dan maar op 1,5 meter voor de brugklas. De laatste brugklassers krijgen wrs pas in februari hun prik!quote:Op zondag 11 juli 2021 16:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit gaat wel wat verder dan juridisch geneuzel. Het is nog onvoldoende getest bij kinderen jonger dan 12 jaar. Geen enkele fabrikant heeft toestemming aangevraagd voor jonger dan 12. Zonder een goedkeuring van een EMA kom je niet weg met een papiertje dat jij ondertekent.
En ik weet dat er weinig verschil zit tussen een 12 jarige en een bijna 12 jarige maar als we dit niet volgens de regels doen is het einde zoek. En koren op de molen van de wappies.
Begint het probleem al niet bij die IDkaart? Degene die de controle uitvoert moet toch zien dat de IDkaart niet aan die persoon toebehoort.quote:Op zondag 11 juli 2021 16:20 schreef Leandra het volgende:
Ik weet ook echt niet wat ze daar tegen moeten doen.... iemand de telefoon met vingerafdruk laten ontgrendelen? Als ze zo makkelijk hun ID uitlenen aan een vriendinnetje dan voegen ze waarschijnlijk net zo makkelijk de vingerafdruk van die vriendin aan de telefoon toe![]()
Laat ze iig de papieren versie niet toelaten onder de 70 ofzo, maar als dan de een met het rijbewijs komt en de ander met de ID-kaart dan is het nog een issue als de telefoon uitgeleend wordt.
Mwah, genoeg vriendinnen die prima met elkaars kaart wegkomen, al even los van het feit dat het idd, zoals Lemijn al post, niet de taak van de uitsmijters is.quote:Op zondag 11 juli 2021 16:49 schreef Elleska het volgende:
Er zijn op het moment allemaal onderzoeken gaande voor de groep tot 12jaar dus dat komt er vast ook nog voor de risicogroepen.
[..]
Begint het probleem al niet bij die IDkaart? Degene die de controle uitvoert moet toch zien dat de IDkaart niet aan die persoon toebehoort.
Zeker!quote:Op zondag 11 juli 2021 16:52 schreef Lemijn het volgende:
Ik hoorde iemand zeggen ‘we hebben het beheersen van de coronacrisis nu in handen van het deurpersoneel van de uitgaanssector gelegd, daar hoort het niet’. Dat vond ik wel een wijze uitspraak.
Ik zou serieus een probleem hebben als het met vingerafdruk moet, ik heb zo vaak ruwe handen dat ik mijn telefoon ook niet met vingerafdruk kan open krijgenquote:Op zondag 11 juli 2021 17:22 schreef Leandra het volgende:
Dit is natuurlijk wel het moment om de vingerafdruk ook op het ID vast te leggen in de vorm van een controle, dat het ID zelf een soort van akkoordmelding geeft als de juiste vingerafdruk gebruikt wordt, met de chip die er al op zit zou dat misschien zomaar kunnen.
Ja, snap ik. Ik jouw 2009 exemplaar al 12?quote:Op zondag 11 juli 2021 17:28 schreef Vicky het volgende:
@:Nijna ik zou ook een afspraak kunnen maken met hun digiD maar ik wil ze graag op dezelfde dag/zelfde tijd. En 2x inloggen met digiD maakt het dan wel lastiger om te voor elkaar te krijgen, daarom had ik gebeld.
Jaja 8 juni 12 gewordenquote:Op zondag 11 juli 2021 18:30 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zou serieus een probleem hebben als het met vingerafdruk moet, ik heb zo vaak ruwe handen dat ik mijn telefoon ook niet met vingerafdruk kan open krijgen. Want het is door de velletjes steeds niet hetzelfde
[..]
Ja, snap ik. Ik jouw 2009 exemplaar al 12?
Die van mij is van augustus, begin augustus.
@:Roomsnoes, pfoeh dat klinkt ook niet lekker dat restaurant...
Leuk om elkaar weer te zien, maar als je dit had geweten had je misschien een andere locatie uitgezocht.
quote:Op zondag 11 juli 2021 19:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh shit Nikki![]()
Het blijft ook allemaal lastig.
Ik kreeg net mail dat er een BSO-juf positief testte, zij was er donderdag toen mijn zoon er ook was.
Stel hè, als zij mijn zoon besmet heeft, vanaf wanneer is HIJ dan voor anderen besmettelijk?quote:Op zondag 11 juli 2021 19:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]Hopelijk loopt het voor jullie met een sisser af.
Fijn! En toch... houd hem ook na die 5 dagen nog wel goed in de gaten. Er was op onze BSO een geval waarbij een leidster na een negatieve test op dag 5 aan het werk ging, vervolgens alsnog symptomen kreeg op dag 7 en toen positief testte.quote:Op zondag 11 juli 2021 19:45 schreef Declan-Harp het volgende:
Na 5 dagen pas. Heb net gebeld met de testlijn, hij mag dinsdagochtend getest worden.
Op vrijdagavond na met niemand meer in contact geweest (behalve mij en vader/vrouw) dus dat zit wel goed.
Dat vraag ik me ook af. Ik weet niet waarom ze vrijdag op school was en of ze toen een negatieve test had, dus ik mag eigenlijk niet oordelen, maar toch maakt het me wel pissig. Waarom naar een slaapfeestje als er thuis een zus in isolatie zit? En wat deed ze vrijdag een half uur op school?quote:Op zondag 11 juli 2021 19:58 schreef Nijna het volgende:
@:_NIKKI_ raar verhaal van dat kind... vaag waarom ze dan op school is geweest, ik snap dan van die ouders ook niet de keuze om het kind naar school te doen en ook nog naar een slaapfeestje....
Zouden die ouders die keuze dan maken omdat ze het sneu vinden voor dat kind of omdat ze oprecht denken dat het wel kan...
@:Declan-Harp ik duim dat het meevalt...
Ga ik zeker doen. Het scheelt dat hij al vakantie heeft en dus niks hoeft momenteel, alleen leuke dingenquote:Op zondag 11 juli 2021 19:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Fijn! En toch... houd hem ook na die 5 dagen nog wel goed in de gaten. Er was op onze BSO een geval waarbij een leidster na een negatieve test op dag 5 aan het werk ging, vervolgens alsnog symptomen kreeg op dag 7 en toen positief testte.Volgens mij adviseert de GGD om sowieso tot 10 dagen na het laatste contact goed op eventuele symptomen te letten.
Idem... ik zou ook not amused zijn.quote:Op zondag 11 juli 2021 20:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik weet niet waarom ze vrijdag op school was en of ze toen een negatieve test had, dus ik mag eigenlijk niet oordelen, maar toch maakt het me wel pissig. Waarom naar een slaapfeestje als er thuis een zus in isolatie zit? En wat deed ze vrijdag een half uur op school?![]()
Het zou zomaar kunnen dat door dit grapje de vakanties van de familie van de 6 meisjes van het slaapfeestje niet door kunnen gaan als zij besmet blijken. Vrijdag begint hier de zomervakantie namelijk. Als mijn dochter op het betreffende slaapfeestje geweest zou zijn en dit was me niet vantevoren verteld dan zou ik op zijn zachtst gezegd echt not amused zijn.
Dit vind ik dus ook nog wel een ding. Ik verwacht eigenlijk een negatieve test, maar dat is 5 dagen na het contact. Ga ik dan dinsdag en woensdag weer naar kantoor met veel van de mensen die er afgelopen dinsdag ook waren (en dus ook risico om elkaar alsnog te besmetten als 1 van ons het toch wel krijgt) of wacht ik die 10 dagen af? Meh.quote:Op zondag 11 juli 2021 19:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Fijn! En toch... houd hem ook na die 5 dagen nog wel goed in de gaten. Er was op onze BSO een geval waarbij een leidster na een negatieve test op dag 5 aan het werk ging, vervolgens alsnog symptomen kreeg op dag 7 en toen positief testte.Volgens mij adviseert de GGD om sowieso tot 10 dagen na het laatste contact goed op eventuele symptomen te letten.
Kan je makkelijk vanuit huis werken? Want als dat een optie is dan zou ik misschien overwegen om die dagen thuis te werken...quote:Op zondag 11 juli 2021 20:24 schreef Vaiana het volgende:
Het gaat voor mijn gevoel zo hard opeens, met de besmettingen.Ik bedoel, ik zie de cijfers natuurlijk, maar het komt opeens ook veel vaker in de directe vrienden- en kennissenkring voor.
Naar dat het nu zo dichtbij komt Nikki en DH, hopelijk loopt het met een sisser af!
[..]
Dit vind ik dus ook nog wel een ding. Ik verwacht eigenlijk een negatieve test, maar dat is 5 dagen na het contact. Ga ik dan dinsdag en woensdag weer naar kantoor met veel van de mensen die er afgelopen dinsdag ook waren (en dus ook risico om elkaar alsnog te besmetten als 1 van ons het toch wel krijgt) of wacht ik die 10 dagen af? Meh.
Ja het kan zeker, ik merk alleen dat kantoordagen me heel erg goed doen. Maar ik ben het ook aan het overwegen inderdaad, even het zekere voor het onzekere nemen. Aan de andere kant voelt het overdreven omdat 1,5m prima lukt op kantoor. Dus ik zit nog even in dubio.quote:Op zondag 11 juli 2021 20:29 schreef Nijna het volgende:
[..]
Kan je makkelijk vanuit huis werken? Want als dat een optie is dan zou ik misschien overwegen om die dagen thuis te werken...
Kans is wel groot dat een behoorlijk deel van de school wel al gevaccineerd is. Dat maakt de kans op besmettingen voor de nog net niet 12-jarigen wel kleiner. Maar ik snap dat het je niet lekker zit, zeker met astma erbij.quote:Op zondag 11 juli 2021 16:37 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Tja, het alternatief is ook niks. Moet ik hem dan maar thuishouden tot na de herfstvakantie? Lijkt me ook geen strak plan. Liever dan op zijn verjaardag prik 1 en dan is ie rond herfstvakantie klaar. O en het zou fijn zijn als de school er rekening mee zou houden, dan maar op 1,5 meter voor de brugklas. De laatste brugklassers krijgen wrs pas in februari hun prik!
Ah dat is wel heel zuurquote:Op maandag 12 juli 2021 07:54 schreef exode het volgende:
KLOTE zooi!
Verloofde is goed ziek, hoge koorts de hele rambam. Geen generale repetitie musical dus en geen musical en afscheidsavond van haar groep 8 morgen. Ze heeft een duo dus musical zal wel doorgaan.
Ze voelt zich beroerd, schuldig en vooral verdrietig. Wat een timing, ze is nooit ziek.
Bluh!
Oh nee, dat is echt heel stom!quote:Op maandag 12 juli 2021 07:54 schreef exode het volgende:
KLOTE zooi!
Verloofde is goed ziek, hoge koorts de hele rambam. Geen generale repetitie musical dus en geen musical en afscheidsavond van haar groep 8 morgen. Ze heeft een duo dus musical zal wel doorgaan.
Ze voelt zich beroerd, schuldig en vooral verdrietig. Wat een timing, ze is nooit ziek.
Bluh!
Ja klas 2 en hoger wel, maar juist in de brugklas dus niet. Dan maar afstand houden lijkt me, al weet ik uit eigen ervaring dat dat ook echt niet zaligmakend is (als in: theorie leuk, praktijk is anders).quote:Op maandag 12 juli 2021 08:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Kans is wel groot dat een behoorlijk deel van de school wel al gevaccineerd is. Dat maakt de kans op besmettingen voor de nog net niet 12-jarigen wel kleiner. Maar ik snap dat het je niet lekker zit, zeker met astma erbij.
Oh jakkes, dat is zo naar. Alsof er nooit meer een eind aan komt... Beterschap en sterkte!quote:Op maandag 12 juli 2021 09:36 schreef Tink89 het volgende:
Beterschap Exode!
Mijn 2,5 jarige is weer ziek. Zitten al 1,5 week non-stop met zieke kinderen nu. Takkezooi. Ik probeer vanuit huis te werken, maar da's een uitdaging zo.
Ik gebruik die overal voor: afspraken maken in het ziekenhuis (voor oa bloedprikken enzo), ggd-testuitslagen dus, maar ook afspraken maken bij het gemeentehuis voor id-bewijs enzo. Echt wel handig.quote:Op maandag 12 juli 2021 10:16 schreef Cathmar het volgende:
Wat rot Exode! Beterschap voor haar!
Als ik het zo lees zit ik beter hier. Nog een paar dagen en dan verhuizen we. Veel gemende gevoelens. Niet Corona gerelateerd.
Heb ik voor mijn 14 jarige een digi-d nodig om vaccinatie te regelen? En heeft het nut dat aan te vragen voor de andere jongere kinderen?
Ik weet vrij zeker dat hij er minder dan 24 uur in heeft gezeten. Dan mag je inderdaad afwachten. De plek goed in de gaten houden en ook de rest van je lichaam checken op rode vlekken. Ik heb met pen een rondje om de rode plek gezet, zodat ik makkelijk kan zien of de plek groter wordt de komende dagen.quote:Op maandag 12 juli 2021 10:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Phaidra mag je dat gewoon afwachten, of moet je dan precventief aan de antibiotica?
@:exode wat een ramp voor je verloofde. Hopelijk knapt ze snel op zodat ze toch nog enigszins fatsoenlijk afscheid kan nemen van haar klas.
Ik hoor om me heen alleen maar verhalen van besmettingen, op kantoor (waar ik gelukkig niet kom), de klas van L, de zoon van de juf van L, de plaatselijke discotheek. Het voelt weer zo'n beetje hetzelfde als afgelopen januari.
Hij moest jouw machtigen om zijn zorgverzekering in te zien? Ik kan ze gewoon inzien volgens mij, ze staan bij mij op de polis, zou dat het zijn?quote:Op maandag 12 juli 2021 10:54 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode, dat is echt naar. Zowel qua timing als qua klachten. Beterschap!!
@:Cathmar, voor de oudste (13) had ik er al eentje. Hij moest me machtigen zijn zorgverzekering in te zien toen hij 12 werd..
Voor de jongste 9, ook maar eentje geregeld halverwege 2020, voor het geval hij getest moet worden. Ooit moet je het toch aanvragen.
Hij staat ook op mijn polis erbij, daar zit het niet in. Ik kon wel de basisgegevens inzien, maar niet de verbruikte zorgkosten.quote:Op maandag 12 juli 2021 11:43 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hij moest jouw machtigen om zijn zorgverzekering in te zien? Ik kan ze gewoon inzien volgens mij, ze staan bij mij op de polis, zou dat het zijn?
Vanaf 12 moeten ze echt machtigen, moest hier ook.quote:Op maandag 12 juli 2021 11:43 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hij moest jouw machtigen om zijn zorgverzekering in te zien? Ik kan ze gewoon inzien volgens mij, ze staan bij mij op de polis, zou dat het zijn?
Er heerst echt een heel naar verkoudheidsvirus, op het KDV bij Juul nu meerdere kinderen ziek thuis. Hier dus allemaal aan de beurt geweest, ik heb ook wat last van mijn keel en ben benauwder dan normaal.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:26 schreef Malteser het volgende:
Phaidra, wat rot van die teek. Brrr!
Exode, sneu voor je verloofde en haar klas.
Hier de peuter weer thuis want snot, hoest en koorts. En een negatieve testuitslag gelukkig. Maar als hij morgen nog koorts heeft, wil ik dat hij gezien wordt door de huisarts. Hij heeft zo’n smerige hoest en piepende ademhaling.
Wat bizar! Zowel de collega's en directeur die een bord voor hun kop hebben als kinderen die gewoon naar het KDV gestuurd worden met corona-gerelateerde klachtenquote:Op maandag 12 juli 2021 14:29 schreef exode het volgende:
Ik heb morgen en woensdag zorgverlof ingediend. Dit is geen doen zo. Ze zoeken het maar even uit zonder mij.
Zojuist huisarts gesproken, zoals verwacht een fikse bijholteontsteking. We kunnen niet zoveel doen afgezien van pijnstilling en neusspray. Wel de dosering van pijnstilling opgehoogd en als ze woensdag nog koorts heeft of ze gaat zich slechter voelen, weer bellen.
Ik had haar telefoon bij me liggen beneden, haar collega's en directeur hebben echt heel vaak gebeld. Het laatste telefoontje van die directeur toch maar opgenomen. Die had geloof ik niet door hoe ziek ze is. Of ik haar even wakker wil maken want ze snappen even iets niet in de planning van donderdag (!).
Ik heb me ingehouden en gezegd dat ze wel contact opneemt als ze zich wat beter voelt.
En krijgen net mail van KDV binnen, dat de laatste weken extreem veel kinderen gebracht worden met corona gerelateerde klachten en dat ze nu signalen krijgen dat er veel kinderen ziek zijn. Dus koorts, hoesten, dat soort klachten. Extra blij dat we Juul vandaag nog thuis hebben gehouden.
hm, het snottebellenbeleid is weer aangepast, ze doen niets wat niet mag. Nou zou ik er in zo'n geval altijd even een thuistestje tegenaan gooien, maar goed, dat is ook te doen met oudere kinderen en testen genoeg op voorraad. Ik zie het me bij een peuter niet doen.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat bizar! Zowel de collega's en directeur die een bord voor hun kop hebben als kinderen die gewoon naar het KDV gestuurd worden met corona-gerelateerde klachten![]()
.
Ik snap het allemaal, wij hebben dit ook, hoe ga je werk en kinderen combineren als je kind weer verkouden is. Maar nu ging het blijkbaar echt om flink verkouden, vaak ook met koorts. Dat doe je toch niet?quote:Op maandag 12 juli 2021 15:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat bizar! Zowel de collega's en directeur die een bord voor hun kop hebben als kinderen die gewoon naar het KDV gestuurd worden met corona-gerelateerde klachten![]()
.
Goede move om zorgverlof op te nemen! Even niet 100 ballen in de lucht houden. 50 is wel genoeg.
Nee, verkouden prima, de hele boel bij elkaar hoesten en koorts mag nog steeds niet. Je kind is dan gewoon ziek, hou het thuis, Corona of niet.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:07 schreef mefke79 het volgende:
[..]
hm, het snottebellenbeleid is weer aangepast, ze doen niets wat niet mag. Nou zou ik er in zo'n geval altijd even een thuistestje tegenaan gooien, maar goed, dat is ook te doen met oudere kinderen en testen genoeg op voorraad. Ik zie het me bij een peuter niet doen.
Een kind met koorts hoort toch nooit op het KDV? Ik heb bij ons KDV/BSO nog geen nieuwe beslisboom voorbij zien komen, maar wellicht dat ik iets heb gemist.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:07 schreef mefke79 het volgende:
[..]
hm, het snottebellenbeleid is weer aangepast, ze doen niets wat niet mag. Nou zou ik er in zo'n geval altijd even een thuistestje tegenaan gooien, maar goed, dat is ook te doen met oudere kinderen en testen genoeg op voorraad. Ik zie het me bij een peuter niet doen.
Dat is wel praktisch! Ik heb net 20 euro betaald voor 4 van die krengen.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:36 schreef exode het volgende:
Wij hebben hier een hele lading zelftesten liggen vanuit school, maar verloofde kan een sneltest laten doen via dezelfde school. Ze kan altijd binnen een uur terecht en heeft 30 minuten later de uitslag al.
Mijn 2 dames liggen in ons bed met een waterijsjeJuul is echt een beetje van slag dat haar andere moeder zo ziek is. Dus ik laat ze even samen.
Ik vermoed dat dat net zo gaat als bij muggen, die hebben ook voorkeur volgens mij. Maar geen idee of daar ook bewijs voor is...quote:Op maandag 12 juli 2021 11:58 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben nog nooit een teek gehad terwijl we naast het bos wonen en daar veel komen, maar onze buurman continu. Zouden ze bepaalde mensen lekkerder vinden?
Mijn oudste wordt 14 dit jaar, maar nog nooit ergens gehoord dat ze ons moet machtigen...quote:Op maandag 12 juli 2021 13:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Vanaf 12 moeten ze echt machtigen, moest hier ook.
Je kan wel zien dat ze erbij op de polis staan maar verder niet wat er verbruikt is en andere details.
Wat fijn dat ze zo meedenken op je werk Exode, goed dat jij de telefoon bij de hand had en hebt verteld dat ze echt echt ziek is. Beterschap nogmaalsquote:Op maandag 12 juli 2021 15:08 schreef exode het volgende:
[..]
Ik snap het allemaal, wij hebben dit ook, hoe ga je werk en kinderen combineren als je kind weer verkouden is. Maar nu ging het blijkbaar echt om flink verkouden, vaak ook met koorts. Dat doe je toch niet?
Mijn manager opperde zorgverlof, die gaf meteen aan, wij spreken jou de komende dagen even niet. Schiet maar zorgverlof in dan gaat het niet van je gewone verlof af.
Bij onze Jumbo heb je 3 zelftests voor 5 euro, als je er 2 koopt ben je duurder uitquote:Op maandag 12 juli 2021 15:40 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Dat is wel praktisch! Ik heb net 20 euro betaald voor 4 van die krengen.Maarja, dan heb ik ze iig weer even liggen.
Ahh zo rot dat ze zo ziek is! Maar samen op bed met een waterijsje klinkt wel heel knus.
Kak, had ik toch ook even bij de Jumbo moeten kijken.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:56 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bij onze Jumbo heb je 3 zelftests voor 5 euro, als je er 2 koopt ben je duurder uit![]()
Eerste meidenkamer is klaar. Zelfs de kast staat weer op zijn plek en de kleren zitten er weer in.
Nu de kamer van de oudste nog. Ik denk eerst morgen maar eens de kasten leeghalen daar.
Ik heb ook alweer genoeg zooi voor een rondje kringloop.
De jongste vond haar kamer zo klein, maar nu hebben we het bed anders neergezet en nu lijkt het een stuk ruimer.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:59 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Kak, had ik toch ook even bij de Jumbo moeten kijken.Nouja, nu mooi de boekwinkel gesponsord.
Oeh lekker dat er voortgang in de kamers zit! Lijkt me wel een leuk project om samen met ze aan te pakken.
De CoronaCheck app, is die waar je je vaccinatiebewijs in zou moeten kunnen downloaden.quote:Op maandag 12 juli 2021 16:07 schreef Cathmar het volgende:
Welke apps moet ik hebben, Corona gerelateerd? Sorry ladies maar probeer het allemaal even inzichtelijk te krijgen.
Wat ellendig..quote:Op maandag 12 juli 2021 07:54 schreef exode het volgende:
KLOTE zooi!
Bluh!
Sterktequote:Op maandag 12 juli 2021 07:54 schreef exode het volgende:
KLOTE zooi!
Verloofde is goed ziek, hoge koorts de hele rambam. Geen generale repetitie musical dus en geen musical en afscheidsavond van haar groep 8 morgen.
[quote]Op maandag 12 juli 2021 09:36 schreef Tink89 het volgende:
Beterschap Exode!
Mijn 2,5 jarige is weer ziek. Zitten al 1,5 week non-stop met zieke kinderen nu. Takkezooi. Ik probeer vanuit huis te werken, maar da's een uitdaging zo.
Oh gets. Alsof ze dat weten hè… Beterschap voor de peuter!quote:Op maandag 12 juli 2021 20:05 schreef LeSage het volgende:
Hm... hier een peuter naast me die vandaag gewoon naar het KDV is geweest. Vanmorgen was hij een beetje verkouden, dus gebracht. Toen ik hem net zag na mijn werk leek hij toch een stuk zieker. 38,8 en veel meer verkouden. Nu baal ik wel dat hij vanmorgen gegaan is, maar toen was het nog niet zo erg. En ze hebben dus ook niet gebeld.
En nu lekker naast me op de bank aan het snurken![]()
Morgen zou ik na een week of 7 met zieke kinderen en studiedagen eindelijk weer een ochtend zonder de jongens hebben
Ik kan er niet lezen want geen account, dus ik kan niet inloggen, maar bakpoeder? Geen baking soda?quote:Op maandag 12 juli 2021 16:56 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Nijna Bakpoeder!
Gegoogled voor je, werkt ook bij matrassen!
Bank reinigen met bakpoeder
Een ander reinigingsmiddel voor de bank schoonmaken is bakpoeder. Door een chemische reactie kunnen vlekken worden verwijderd van bijvoorbeeld eiwitten, vetten of zweet.
Hoe doe je dit?
Meng het poeder met een beetje water (de hoeveelheden variëren afhankelijk van de grootte van de vlek). Verdeel dit vervolgens over de vlek en laat het een nacht inwerken. Als alternatief kan het ook droog over de vlek worden verspreid.
Stofzuig de volgende dag de vlek en bank grondig met een stofzuiger. Veeg eventueel na met water.
Link
Kan allebei, baking soda is sterker dan bakpoeder dacht ik. Het werkt vast allebei, ik had laatst alleen bakpoeder in huis en een kind met een kotsongeluk in bed en het resultaat was prima!quote:Op maandag 12 juli 2021 21:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan er niet lezen want geen account, dus ik kan niet inloggen, maar bakpoeder? Geen baking soda?
Dezelfde methode met baking soda lijkt me een stuk logischer, als het er zo staat dan denk ik zelfs dat het een slechte vertaling van een Engelstalige site is.
Ik las het als baking sodaquote:Op maandag 12 juli 2021 21:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan er niet lezen want geen account, dus ik kan niet inloggen, maar bakpoeder? Geen baking soda?
Dezelfde methode met baking soda lijkt me een stuk logischer, als het er zo staat dan denk ik zelfs dat het een slechte vertaling van een Engelstalige site is.
Maar een thuistest is volgens mij pas positief als er flink wat virusdeeltjes aanwezig zijn, en dat is weer uitzonderlijk bij geen klachten. Die thuistest slaat dus eigenlijk nergens opquote:Op maandag 12 juli 2021 15:27 schreef Phaidra het volgende:
Ik wilde het gewoon even melden, niet iedereen weet dat thuistesten eigenlijk alleen bedoeld zijn voor als je geen klachten hebt. Bij serieuze klachten zou ik geen risico willen nemen, maar bij twijfel snap ik wel dat je er een thuistestje tegenaan gooit.
Maar dan ga je uit van logica in het Nederlandse coronabeleid, en daar heb ik ze tot nu toe weinig op kunnen betrappen...quote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:29 schreef mefke79 het volgende:
Als een thuistest pas echt werkt bij klachten is het compleet onlogisch dat het hele onderwijs (docenten maar op vo en hoger ook studenten) gevraagd wordt om twee keer per week die dingen te gebruiken. Ze zullen dus toch wel iets eerder positief geven dan dat.
Ja, ik snap het ook niet. Onze overburen kwamen dus vertellen dat ze 6 maanden weggingen. Ze gingen niet verhuren ofzo meldden ze erbij. Ze waren 6 weken weg en we zagen ineens beweging in het huis.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:55 schreef Leandra het volgende:
Ben je ook lekker mee, van die tijdelijke huurders die gelijk ellende veroorzaken.
Sowieso wel bijzonder, mensen met puberkinderen die tijdelijk huren.
Maar goed, misschien een scheiding en 's winters in een vakantiehuisje ofzo, dan is dit voor de zomer waarschijnlijk een goedkopere oplossing.
Fittja, van Ikea.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:58 schreef Nijna het volgende:
Iemand misschien nog een tip?
Wij hebben een bank met stoffen bekleding en er hangen nogal eens pubers op met hun geurige sokken. Maar elke keer als ik op de bank ga zitten ruik ik zo'n walmende sokken lucht, echt onaangenaam.
Ik heb er al een keer Robijn overheen gespoten, van die kleding opfrisspray, maar de sokkengeur won het al gauw weer.
Of ik moet een knijper op mijn neus zetten, want ik ben de enige die het lijkt te ruiken hier
Ik heb gewoon zijn DigiD gebruikt. Hij is gister 12 geworden en mag 23 juli en 4 sept.quote:Op zondag 11 juli 2021 15:49 schreef Vicky het volgende:
Mocht je gaan bellen voor een afspraak.. zorg dat je kind naast je zit.. ze moeten ook de kinderen spreken namelijk..
*voor Jan L*L een half uur in de wacht gestaan*
Logisch!quote:Op zondag 11 juli 2021 17:28 schreef Vicky het volgende:
@:Nijna ik zou ook een afspraak kunnen maken met hun digiD maar ik wil ze graag op dezelfde dag/zelfde tijd. En 2x inloggen met digiD maakt het dan wel lastiger om te voor elkaar te krijgen, daarom had ik gebeld.
Ik ben eigenlijk wel blij dat wij niet naar het buitenland gaan, ik snap echt totaal niet wat hier staat!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:08 schreef exode het volgende:
Ik probeer op dinsdag 27 juli 2 PCR testen in te plannen. Dat lukt dus niet. Je kan 2 weken vooruit plannen maar dat is blijkbaar systeemtechnisch 2 weken voor je de uitslag moet hebben.
Wij moeten 28 juli de uitslag hebben, dat kan ik niet invoeren want dat is 1 dag te vroeg. Het systeem omzeilen werkt niet, want ik krijg dan op 27 juli allerlei locaties die allemaal vol zouden zitten terwijl elke andere dag zeeën van ruimte bieden. .
Ik denk dat je een negatieve PCR-test moet hebben van zoveel uur oud (48?) en exode moet met haar gezin rond 28 juli door Duitsland heen en dús een negatieve uitslag meehebben van maximaal zoveel uur oud.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:13 schreef BE het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel blij dat wij niet naar het buitenland gaan, ik snap echt totaal niet wat hier staat!
Haha, wij rijden inderdaad op 28 juli thuis weg en gaan door Duitsland heen. Dan moeten we dus op 26 of 27 juli testen. Maar in dat systeem moet je niet aangeven wanneer je wilt testen maar wanneer je de uitslag wilt hebben. Je kan 2 weken vooruit plannen. Dus wij kunnen morgen pas plannen. Geen groot probleem maar rare techniek want dat is geen 2 weken vooraf plannen, maar goed.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik denk dat je een negatieve PCR-test moet hebben van zoveel uur oud (48?) en exode moet met haar gezin rond 28 juli door Duitsland heen en dús een negatieve uitslag meehebben van maximaal zoveel uur oud.
Ligt vast aan mijn uitlegquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:13 schreef BE het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel blij dat wij niet naar het buitenland gaan, ik snap echt totaal niet wat hier staat!
Ze heeft het zelf al uitgelegd, ik hou me stil, haha.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:13 schreef BE het volgende:
[..]
Hahahaquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:28 schreef vencodark het volgende:
Ik denk dat ik dit jaar maar in NL blijf.![]()
Dat hoop ik ook. Zeker voor je verloofde die het als juf vast niet makkelijk heeft gehad.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:29 schreef exode het volgende:
[..]
Hahaha
Ik hoop nog steeds dat we gewoon kunnen gaan.
Dat heb ik maanden geleden al besloten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:28 schreef vencodark het volgende:
Ik denk dat ik dit jaar maar in NL blijf.![]()
Kamperen zouden wij dit jaar alleen overwegen met prive sanitair.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:39 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb de hoop op vakantie met de vouwwagen maar helemaal opgegeven. Hier in Nederland zit je met het weer, ik heb echt geen zin in dagen regen op een camping, dan ben ik liever thuis. Nog even los van het feit dat alles vol zit en dat wat niet vol zit kost de hoofdprijs. En naar het buitenland zal wel niet gaan lukken dus dan worden het dagtochtjes ofzo vanuit huis. Beetje jammer van mijn vakantiedagen, dan werk ik liever door en ga op een ander moment maar ja, dat zit er niet in in het onderwijs.
Wij hadden gisteren diploma-uitreiking, onze opleiding had er maar 5 en die mochten elk 2 mensen meenemen. Die club hebben we dus buiten en op afstand ontvangen, maar daarin waren we een van de weinigen. Ik heb gewoon veel te volle lokalen gezien. Ik snap dat niet he, met een explosie aan besmettingen midden in de leeftijdsgroep die zijn diploma kreeg.
Waarom zou buitenland niet gaan lukken? Belgie vraagt bijvoorbeeld niks om in te kunnen reizen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:39 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb de hoop op vakantie met de vouwwagen maar helemaal opgegeven. Hier in Nederland zit je met het weer, ik heb echt geen zin in dagen regen op een camping, dan ben ik liever thuis. Nog even los van het feit dat alles vol zit en dat wat niet vol zit kost de hoofdprijs. En naar het buitenland zal wel niet gaan lukken dus dan worden het dagtochtjes ofzo vanuit huis. Beetje jammer van mijn vakantiedagen, dan werk ik liever door en ga op een ander moment maar ja, dat zit er niet in in het onderwijs.
Nou, Frankrijk heeft inmiddels de regels ook aangescherpt, binnen het land dus. En voor ons zou het betekenen dat oudste getest moet worden (dat overleven we) maar er is nu onduidelijkheid of de maatregelen vanaf 12 jaar gelden of vanaf 11 jaar. Want mondkapjes is vanaf 11 in Frankrijk, maar de nieuwste maatregelen lijken vanaf 12. En als dat niet zo is dan mag hij nergens binnen, geen supermarkt, restaurant of museum bijvoorbeeld. Dan kan je beter thuisblijven, mag je tenminste ergens naar binnen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:44 schreef exode het volgende:
[..]
Kamperen zouden wij dit jaar alleen overwegen met prive sanitair.
Maar goed vooralsnog zitten we in Zweden in huisjes.
Overigens is code rood niet zo dramatisch voor buitenland vakanties als misschien gedacht wordt.
Als wij op rood gaan (en dat gaan we) kan dat snel veranderen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Waarom zou buitenland niet gaan lukken? Belgie vraagt bijvoorbeeld niks om in te kunnen reizen.
Wij hebben nog steeds Frankrijk op de planning staan over twee weken. Die vragen een negatieve test indien niet 2 weken na volledig gevaccineerd maar mogelijk is het wel.
Ik verwacht dat er negatieve testen nodig zijn maar dat is geen belemmering lijkt me. Ik verwacht niet dat er in de reisadviezen zelf heel veel gaat gebeuren. De EU is er erg op gericht om het toerisme doorgang te laten vinden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:48 schreef exode het volgende:
[..]
Als wij op rood gaan (en dat gaan we) kan dat snel veranderen.
Maar helemaal onmogelijk zal het vast niet worden.
Disney is uit zichzelf heel streng. Die hebben vanaf vorig jaar al een mondkapjesplicht binnen en buiten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:49 schreef vencodark het volgende:
In Disney moest je een tijdje terug vanaf 6 jaar al een mondkapje.
Wellicht aangepast dan. Of omdat het een specifiek park is.
We krijgen straks meer te horen van school/GGD. Ik hoop na 5 dagen testen en dan gewoon volgende week nog naar school kunnen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:44 schreef mefke79 het volgende:
@:leSage ik denk dat iedereen je wanhoop begrijpt. Moeten ze zelf ook testen? Succes met regelen maar weer.
Ah jullie zitten op een onhandige grens.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:46 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Nou, Frankrijk heeft inmiddels de regels ook aangescherpt, binnen het land dus. En voor ons zou het betekenen dat oudste getest moet worden (dat overleven we) maar er is nu onduidelijkheid of de maatregelen vanaf 12 jaar gelden of vanaf 11 jaar. Want mondkapjes is vanaf 11 in Frankrijk, maar de nieuwste maatregelen lijken vanaf 12. En als dat niet zo is dan mag hij nergens binnen, geen supermarkt, restaurant of museum bijvoorbeeld. Dan kan je beter thuisblijven, mag je tenminste ergens naar binnen.
Vorig jaar hadden ze in Frankrijk en Spanje uitzondering als je om redenen geen mondkapje kunt dragen. Ik weet niet of je redenen kunt aanvoeren?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:46 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Nou, Frankrijk heeft inmiddels de regels ook aangescherpt, binnen het land dus. En voor ons zou het betekenen dat oudste getest moet worden (dat overleven we) maar er is nu onduidelijkheid of de maatregelen vanaf 12 jaar gelden of vanaf 11 jaar. Want mondkapjes is vanaf 11 in Frankrijk, maar de nieuwste maatregelen lijken vanaf 12. En als dat niet zo is dan mag hij nergens binnen, geen supermarkt, restaurant of museum bijvoorbeeld. Dan kan je beter thuisblijven, mag je tenminste ergens naar binnen.
Nou ja, als je bijv naar Denemarken kijkt die zijn wel degelijk heel streng. Als wij op donkerrood gaan, moeten we bijv in quarantaine.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:50 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik verwacht dat er negatieve testen nodig zijn maar dat is geen belemmering lijkt me. Ik verwacht niet dat er in de reisadviezen zelf heel veel gaat gebeuren. De EU is er erg op gericht om het toerisme doorgang te laten vinden.
De regels zijn nu zo dat je niet geprikt gewoon nergens in mag, met of zonder mondkapje. Dat kapje overleeft ie, geen probleem. Of het zo leuk is, is een andere vraag, maar hij zou het doen. Deed hij hier in Nederland ook in ziekenhuizen enzo.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze in Frankrijk en Spanje uitzondering als je om redenen geen mondkapje kunt dragen. Ik weet niet of je redenen kunt aanvoeren?
Dat zou zijn hoe wij het deden als we gingen. Nog niet misschien dat onze oudste ooit zo'n ding op zal doen. Dat gaan we ook niet van haar vragen. Maar dat kan dus ook.
Ik vind het vooral vervelend als het heel warm is, zoals een aantal weken terug.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:53 schreef mefke79 het volgende:
Ik weet nog dat we vorig jaar erg moesten wennen aan de mondkapjes in Luxemburg (ook streng) en Frankrijk, maar nu is het zo normaal geworden dat ik daar helemaal niet mee zit. Grappig hoe zoiets dan snel went.
Negatieve pcr test telt ook, en volgens dit artikel voor iedereen van 12 jaar en ouder.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:58 schreef mefke79 het volgende:
[..]
De regels zijn nu zo dat je niet geprikt gewoon nergens in mag, met of zonder mondkapje. Dat kapje overleeft ie, geen probleem. Of het zo leuk is, is een andere vraag, maar hij zou het doen. Deed hij hier in Nederland ook in ziekenhuizen enzo.
Dit maar ook wel dat wanneer ze weer terugkomen en de besmettingen zouden oplopen, zij zich niet schuldig voelen of door het halve internet de schuld krijgen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:01 schreef BE het volgende:
Ik hoop trouwens echt oprecht dat iedereen die zich verheugde op een vakantie ook wel kan gaan. Zo sneu anders…
Hier zeggen ze weer boven de 12 jaar. Dan lees ik 13 jaar en ouder...weer een andere grens. Ik vraag me af of Nederlanders dat in de gaten hebben. Want dan moet je dus bij elke keer dat je wilt gaan eten al extra gaan testen. Niet mijn idee van vakantie zeg maar.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Negatieve pcr test telt ook, en volgens dit artikel voor iedereen van 12 jaar en ouder.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)spas-vaccinatie-test
Er wordt te weinig geprikt, dat is precies waarom ze het nu invoeren en met succes want er is een record aantal afspraken gemaakt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:55 schreef mefke79 het volgende:
Die supermarkt komen ze eigenlijk niet tijdens de vakantie, maar bijvoorbeeld een klimbos wel. En de vraag is hoe dat dan telt. Is dat buiten en dus geen probleem? Of een grot gaan bezoeken, dat is sowieso binnen en een museum, dus met mondkapje dan? Of niet geënt is geen toegang? Heeft Frankrijk zijn hele bevolking boven de 12 dan al een prik gegeven?
Afwachten dus maar...er zit weinig anders op. Maar voorlopig rekenen wij maar op dagtripjes vanuit huis.
Volgens mij geldt het voor binnen dus zou buiten op een terras dan niet kunnen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:03 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Hier zeggen ze weer boven de 12 jaar. Dan lees ik 13 jaar en ouder...weer een andere grens. Ik vraag me af of Nederlanders dat in de gaten hebben. Want dan moet je dus bij elke keer dat je wilt gaan eten al extra gaan testen. Niet mijn idee van vakantie zeg maar.
Ik hoop vooral dat covid snel verdwijnt, die vakanties vind ik echt een luxeprobleem.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:01 schreef BE het volgende:
Ik hoop trouwens echt oprecht dat iedereen die zich verheugde op een vakantie ook wel kan gaan. Zo sneu anders…
Wellicht, maar de mensen die er voor kiezen, gun ik het wel. Het zij zo.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat covid snel verdwijnt, die vakanties vind ik echt een luxeprobleem.
Ja dat zou ik ook kunnen doen maar ik moet afspraken maken voor 2 kinderen en die wil ik graag op dezelfde dag, maar dat gaat niet met digidquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:06 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik heb gewoon zijn DigiD gebruikt. Hij is gister 12 geworden en mag 23 juli en 4 sept.
Ja dit vooral. Als het veilig kan: ga en geniet. Maar ik vind al dat onnodige gereis toch (nog) een beetje voelen als Russisch roulette met de volksgezondheid.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:12 schreef twist02 het volgende:
Ik vind buitenlandse vakanties ook wel heel dubbel als ik eerlijk bennu explodeert het besmettingsaantal in NL zelf ook al, dus dan kun je je afvragen hoeveel erger het kan worden
Maar een gunstige invloed zal al het heen-en-weer gereis sowieso niet hebben ben ik bang... En ja, ik gun iedereen een fijne vakantie, maar ik gun ook iedereen vooral meer rust en minder gezeik...
Wij overwegen wel om de vakantie af te blazen nu. We zijn nog niet volledig gevaccineerd en elke 48 uur een nieuwe test regelen (waar? Hoe?) om boodschappen te kunnen doen is niet echt ons idee van vakantie vieren. Op de camping kan je ook niet 1x per week goed inslaan, we huren een koelkast, maar daar paar echt maar voor 2 dagen aan eten in. Enige escape is dat vriend op 2 augustus in principe zou tellen als volledig gevaccineerd, maar dan moeten we er wel op vertrouwen dat de coronapas direct goed geactiveerd kan worden tijdens onze vakantie.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Volgens mij geldt het voor binnen dus zou buiten op een terras dan niet kunnen?
Wij zijn sowieso super voorzichtig dus ik wil helemaal niet ergens naar binnen waar je dit voor nodig zou hebben. Maar goed volledig gevaccineerd dus speelt hier niet verder.
Ik loop momenteel veel minder risico op mijn vakantieadres dan thuis, dus voor mij voelt het juist tegenovergesteld.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja dit vooral. Als het veilig kan: ga en geniet. Maar ik vind al dat onnodige gereis toch (nog) een beetje voelen als Russisch roulette met de volksgezondheid.
Mja vorig jaar kreeg ook iedereen die op vakantie was geweest de schuld maar velen die gewoon zich op vakantie netjes aan de regels houden, in een gebied daar zijn waar het dun bevolkt is en minder druk en minder aantal besmettingen dan in NL. Die brengen het niet mee terug hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:12 schreef twist02 het volgende:
Ik vind buitenlandse vakanties ook wel heel dubbel als ik eerlijk bennu explodeert het besmettingsaantal in NL zelf ook al, dus dat kun je je afvragen hoeveel erger het kan worden
Maar een gunstige invloed zal al het heen-en-weer gereis sowieso niet hebben ben ik bang... En ja, ik gun iedereen een fijne vakantie, maar ik gun ook iedereen vooral meer rust en minder gezeik...
Macron heeft gezegd 12 jaar en ouder. Ik zou daar van uit gaan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:03 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Hier zeggen ze weer boven de 12 jaar. Dan lees ik 13 jaar en ouder...weer een andere grens. Ik vraag me af of Nederlanders dat in de gaten hebben. Want dan moet je dus bij elke keer dat je wilt gaan eten al extra gaan testen. Niet mijn idee van vakantie zeg maar.
Hangt dat er ook niet sterk vanaf wat voor vakantie je plant?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:12 schreef twist02 het volgende:
Ik vind buitenlandse vakanties ook wel heel dubbel als ik eerlijk bennu explodeert het besmettingsaantal in NL zelf ook al, dus dan kun je je afvragen hoeveel erger het kan worden
Frankrijk accepteert ook het gele boekje als bewijs dacht ik?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij overwegen wel om de vakantie af te blazen nu. We zijn nog niet volledig gevaccineerd en elke 48 uur een nieuwe test regelen (waar? Hoe?) om boodschappen te kunnen doen is niet echt ons idee van vakantie vieren. Op de camping kan je ook niet 1x per week goed inslaan, we huren een koelkast, maar daar paar echt maar voor 2 dagen aan eten in. Enige escape is dat vriend op 2 augustus in principe zou tellen als volledig gevaccineerd, maar dan moeten we er wel op vertrouwen dat de coronapas direct goed geactiveerd kan worden tijdens onze vakantie.
Beterschap!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:02 schreef F_r het volgende:
Ik schuif aan op het ziekebankje lang geleden dat ik mij zo beroerd gevoeld heb. Het lijkt of ik 1000 scheermesjes heb ingeslikt. En als ik hoest klappen mijn oren en dat vieze slijm. Test negatief gelukkig.
Ja, maar je kan natuurlijk onmogelijk als regel/eis stellen: "hutje op de hei in Frankrijk kan/mag wel, hutjemutje op het strand in Frankrijk kan/mag niet".quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hangt dat er ook niet sterk vanaf wat voor vakantie je plant?
Een vliegreis met all inclusive hotel lijkt me eerder leiden tot meer contactmomenten dan met een auto en een tentje naar een camping (en dan bedoel ik natuurlijk niet een giga camping met elke dag animatie, disco en Frans Duijts over de velden schallend) . Gekeken naar vorig jaar, hebben vriend en ik op vakantie minder contact met mensen dan hier thuis. We zijn erg op onszelf, wandelen vooral in de bossen/bergen, in tegenstelling tot thuis waar we in een veel drukker gebied wonen, familie en vrienden nog wel eens zien, etc.
Dus in die zin verminder ik mijn bijdrage aan de infectiedruk gedurende 3,5 week misschien wel
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Mja vorig jaar kreeg ook iedereen die op vakantie was geweest de schuld maar velen die gewoon zich op vakantie netjes aan de regels houden, in een gebied daar zijn waar het dun bevolkt is en minder druk en minder aantal besmettingen dan in NL. Die brengen het niet mee terug hoor.
En een luxeprobleem. Ja natuurlijk op vakantie kunnen is luxe. Maar als je al 16 maanden thuis werkt en je netjes aan alle regels houdt en vervolgens het zo druk ziet worden overal momenteel waarbij men zich niet meer aan de basis regels houdt, dan is het niet gek dat je heel erg toe bent aan een vakantie in een hutje op de hei ergens om je zinnen te verzetten. Mentaal heeft iedereen gewoon wat perspectief nodig en dat is juist wat dit covid verhaal zo lastig maakt. Dat perspectief is er gewoon niet. Het lijkt een gebed zonder end.
Tuurlijk, het ligt er maar helemaal aan wat voor vakantie je boekt, dat zekerquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hangt dat er ook niet sterk vanaf wat voor vakantie je plant?
Een vliegreis met all inclusive hotel lijkt me eerder leiden tot meer contactmomenten dan met een auto en een tentje naar een camping (en dan bedoel ik natuurlijk niet een giga camping met elke dag animatie, disco en Frans Duijts over de velden schallend) . Gekeken naar vorig jaar, hebben vriend en ik op vakantie minder contact met mensen dan hier thuis. We zijn erg op onszelf, wandelen vooral in de bossen/bergen, in tegenstelling tot thuis waar we in een veel drukker gebied wonen, familie en vrienden nog wel eens zien, etc.
Dus in die zin verminder ik mijn bijdrage aan de infectiedruk gedurende 3,5 week misschien wel
Nee uiteraard, in die zin hoop je dat mensen toch ergens een beetje zelf nadenken... (I know, I know...onmogelijke opgave lijkt dat te zijn voor velenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, maar je kan natuurlijk onmogelijk als regel/eis stellen: "hutje op de hei in Frankrijk kan/mag wel, hutjemutje op het strand in Frankrijk kan/mag niet".
Ja maar mensen die zich daar niet aan de regels houden, doen het hier ook niet. Dus kans op besmetting is bij die mensen sowieso groot. En momenteel in NL hoger dan het buitenland zelfs.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, maar je kan natuurlijk onmogelijk als regel/eis stellen: "hutje op de hei in Frankrijk kan/mag wel, hutjemutje op het strand in Frankrijk kan/mag niet".
Maar dat is echt 0% te wijten aan vakanties. We weten allemaal waar dat door komt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:28 schreef twist02 het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk, het ligt er maar helemaal aan wat voor vakantie je boekt, dat zeker
Maar feit blijft wel dat het extra reisbewegingen zijn, en extra contacten die je anders niet gehad zou hebben, dat bedoel ik meer.
En ik wil juist niemand de 'schuld' geven en snap de behoefte aan perspectief ook echt wel. Ik heb vast makkelijk praten want ik heb geen buitenlandse familie en ben niet zo'n wereldreiziger.
Maar in mijn ogen wás dat perspectief er juist eindelijk, omdat het zo goed ging. En ik zie het gewoon langzaam weer verdwijnen nu...
Nou ja, er zit natuurlijk voor de volksgezondheid wel een verschil of je in je eigen land het reeds circulerende virus een handje helpt te verspreiden, of dat je uit allerlei buitenlanden diverse (hier) nieuwe mutaties met je meeneemt naar huis.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee uiteraard, in die zin hoop je dat mensen toch ergens een beetje zelf nadenken... (I know, I know...onmogelijke opgave lijkt dat te zijn voor velen) .
Het is alleen niet zo dat alle buitenland-vakantiegangers schuldiger zouden zijn dan niet-vakantiegangers of binnenland-vakantiegangers. Als ik zie hoe hier de terrassen vol zitten, hoe bij ons in de supermarkt echt niemand meer afstand houdt, hoeveel feestjes er gegeven worden (ook bij mensen thuis).. dan denk ik dat daar minstens evenveel risico aan kleeft, al dan niet meer.
Dat zei ik ook niet. Ik zeg dat het beetje perspectief dat we hadden, nu weer lijkt te verdwijnen. En ik denk gewoon niet dat vakanties daar over de gehele linie een positieve bijdrage aan zullen leveren. Dus zal het perspectief nóg verder te zoeken zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar dat is echt 0% te wijten aan vakanties. We weten allemaal waar dat door komt.
Ik kies er zelf niet voor, maar omdat alles open ging en iedereen zich echt ging verheugen vind ik dat zo sneu.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat covid snel verdwijnt, die vakanties vind ik echt een luxeprobleem.
Heb je op zich een punt maar zolang het vliegverkeer voor alle landen gewoon open staat, al 16 maanden lang, hou je dat gewoon echt niet buiten de deur. Net als de Duitse toeristen die ik hier al lang voordat we van rood af waren rond zag lopen, want de grens wordt niet gecontroleerd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou ja, er zit natuurlijk voor de volksgezondheid wel een verschil of je in je eigen land het reeds circulerende virus een handje helpt te verspreiden, of dat je uit allerlei buitenlanden diverse (hier) nieuwe mutaties met je meeneemt naar huis.
Hahaha weet je nog dat de grens met België dicht zat, vorig jaar? Ik woon dus naast de Efteling. En de parkeerplaatsen stonden vol met Belgische auto's.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Heb je op zich een punt maar zolang het vliegverkeer voor alle landen gewoon open staat, al 16 maanden lang, hou je dat gewoon echt niet buiten de deur. Net als de Duitse toeristen die ik hier al lang voordat we van rood af waren rond zag lopen, want de grens wordt niet gecontroleerd.
Haha, dit is dus precies wat ik ook denk. Op vakantie zie ik mijn schoonfamilie, maar dat is praktisch een quarantaine-bubbel. We gaan naar de supermarkt en eten op het terras.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik loop momenteel veel minder risico op mijn vakantieadres dan thuis, dus voor mij voelt het juist tegenovergesteld.
Maar welke mutaties circuleren er dan in buurlanden die hier nog niet zijn?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou ja, er zit natuurlijk voor de volksgezondheid wel een verschil of je in je eigen land het reeds circulerende virus een handje helpt te verspreiden, of dat je uit allerlei buitenlanden diverse (hier) nieuwe mutaties met je meeneemt naar huis.
Ik voel me niet aangevallen hoor, je schrijft prima genuanceerdquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:41 schreef Burdie het volgende:
Overigens vind ik het lastig om zo, al schrijvend, nuance aan te brengen, maar ik bedoel dus niemand aan te vallen of de schuld te geven. Er zijn genoeg mensen die prima en verantwoord op vakantie gaan, in dit topic een heleboel.
Feit is wel dat je door reizen toe te staan, ook toestaat dat zo'n virus en/of mutatie meer kan verspreiden. En dat kan prima in de hand te houden zijn, of het kan helemaal mis gaan. Dat doet niemand bewust of met opzet, maar zijn beslissingen die overheden en regeringsleiders met elkaar maken. En als zij zeggen dat het toch niet kan, is dat sneu, maar beter dan het alternatief (dat het weer uit de hand loopt). Ik gun iedereen z'n vakantie, zeker na zware tijden. Ik gun ook iedereen dat we op zo snel mogelijke termijn weer terug kunnen naar normaal.
Dit is dan heel ironisch inderdaad weer het 'voordeel' van een (donker)rood land zijnquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:43 schreef LeSage het volgende:
[..]
Haha, dit is dus precies wat ik ook denk. Op vakantie zie ik mijn schoonfamilie, maar dat is praktisch een quarantaine-bubbel. We gaan naar de supermarkt en eten op het terras.
Hier in Nederland werk ik in de horeca, zitten de kinderen op school/BSO en zijn de cijfers veel minder gunstig dan in Hongarije
Dat is zeker wel iets om in het achterhoofd te houdenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Nu de situatie in Nederland ineens achteruit gaat, denk ik dat Nederlanders een groter gevaar zijn voor het buitenland, dan andersom![]()
Ja, dat dacht ik ook, maar daar is gister niks over gezegd. We wachten daarom nog even af of er meer bekend wordt. Op zich is grotendeels op de camping hangen, met kinderen die lekker spelen en zwemmen, wij met een boekje en af en toe een wandeling gewoon prima hoor. Daar had ik me al op ingesteld. Maar als gewoon boodschappen doen zo ingewikkeld wordt, dan is het niet leuk meer.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Frankrijk accepteert ook het gele boekje als bewijs dacht ik?
Ik snap heel goed dat je het niet ziet zitten overigens. Ideaal, verre van
Weird dit he?! En het is natuurlijk het belangrijkst dat de ziekenhuizen niet zo volstromen als vorig jaar, maar jemig.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:16 schreef mefke79 het volgende:
Boodschappen doen is wel zo handig ja.
Het R getal is kennelijk nog nooit zo hoog geweest. Nee, gaat lekker...
Dat was vorig jaar ook geen issue...quote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:47 schreef oh-oh het volgende:
Maar geven jullie daar het beleid de schuld van of de mensen?
Ik heb toch nog steeds het idee dat de mensen echt dikke poep aan alles hebben....
Als ik ook zie hoe iedereen nu half of niet gevaccineerd gewoon op vakantie gaat
Beide.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:47 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb toch nog steeds het idee dat de mensen echt dikke poep aan alles hebben....
Als ik ook zie hoe iedereen nu half of niet gevaccineerd gewoon op vakantie gaat
Zowel het beleid als de burgers. Het beleid, want ze hebben zo'n beetje alles vrijgegeven terwijl in Engeland al lang te zien was wat de Deltavariant deed met de cijfers. Waarom niet nog even dat mondkapje op laten bij het winkelen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:47 schreef oh-oh het volgende:
Nou, ik kan me niet voorstellen dat ze dit hadden zien aan komen toen ze de versoepelingen aankondigden. Maar het was wel een hoop in 1x hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:47 schreef oh-oh het volgende:
Ja dit joh. "jamaar het mag weer!", Joe mensen, gebruik nog even je hersenenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Zowel het beleid als de burgers. Het beleid, want ze hebben zo'n beetje alles vrijgegeven terwijl in Engeland al lang te zien was wat de Deltavariant deed met de cijfers. Waarom niet nog even dat mondkapje op laten bij het winkelen?
De burgers, want veel mensen zijn volledig losgegaan na de versoepelingen. Klein voorbeeld: mijn zus vierde afgelopen weekend een klein feestje voor mijn jarige neefje. Het was buiten en er kwamen 5 andere volwassenen. Wilden ALLE gasten ineens handjes schudden.Ik heb geweigerd. Maar door dit soort simpele dingen gaat het qua besmettingen dus ook net een stukje harder dan nodig.
Ohja, zie net dat dit vorige maand is aangepast!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:47 schreef laziness het volgende:
Thuiswerken 50% toch? Niet dat iemand zich daar ook maar iets van aantrekt overigens.
Natuurlijk kan het nog, maar hoe erg is het dan nog? Ik heb niet de illusie dat ik nooit covid ga krijgen, maar zet er wel op in om dat moment te rekken totdat ik volledig gevaccineerd ben zodat ik niet heel ziek word.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:07 schreef pinquit het volgende:
En natuurlijk nu heel veel mensen die gevaccineerd zijn en denken dat daardoor ook alles kan en ze niets kunnen krijgen en niet besmettelijk kunnen zijn.
Ik hoorde van een vriendin vandaag dat een collega van haar covid heeft gehad al, en al volledig ingeënt is, en toch ook weer gisteren positief is getest. Het kan allemaal nog.
Nee precies, de bedoeling is natuurlijk dat de besmetting minder heftig verloopt en ziekenhuisopname niet meer nodig zal zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:37 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het nog, maar hoe erg is het dan nog? Ik heb niet de illusie dat ik nooit covid ga krijgen, maar zet er wel op in om dat moment te rekken totdat ik volledig gevaccineerd ben zodat ik niet heel ziek word.
Het doel was naar mijn idee om de druk op de zorg laag te krijgen/houden, als dat lukt door vaccineren dan wordt covid uiteindelijk een soort griep toch? En die gat dan mee in de griepgolf van de winter, waarbij ziekenhuizen het altijd gered hebben.
Los daarvan heb ik wel het idee dat er heel snel versoepeld is en dat mensen daardoor ook de basisregels los zijn gaan laten, wat gecombineerd met een (veel) besmettelijkere variant nu voor problemen zorgt.
Ahh dat is wel echt balen ja!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:40 schreef pinquit het volgende:
[..]
Nee precies, de bedoeling is natuurlijk dat de besmetting minder heftig verloopt en ziekenhuisopname niet meer nodig zal zijn.
Al heeft de man uit dit bericht echt dikke pech, want de eerste besmetting verliep heel licht bij hem, maar nu is ie hartstikke ziekwat een pech heb je dan zeg.
Ik heb Moderna gehad.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:00 schreef mefke79 het volgende:
Ik mag morgen prik 2 van Pfizer en ik vind gewoon dat ik er geen last van ga krijgen. Paracetamol slik ik vanwege mijn rug sowieso, dus moet goed komen. Ik zie alleen op tegen dat verplicht een kwartier op een stoel zitten. Mijn rug haalt dat kwartier op die brakke stoel niet vrees ik. Ach, desnoods ga ik maar staan, mag vast ook
Oh shit. Ik ga duimenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik mag vanavond een rondje teststraat gaan doen. Zoon komt net thuis met keelpijn, dus maar snel een afspraak geregeld.
En kak hier baal ik van, want het arme kind heeft morgen juffen en meesterdag.
Dat wachten is niet verplicht, toch? Ik heb geen 15 minuten gewacht.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:00 schreef mefke79 het volgende:
Ik mag morgen prik 2 van Pfizer en ik vind gewoon dat ik er geen last van ga krijgen. Paracetamol slik ik vanwege mijn rug sowieso, dus moet goed komen. Ik zie alleen op tegen dat verplicht een kwartier op een stoel zitten. Mijn rug haalt dat kwartier op die brakke stoel niet vrees ik. Ach, desnoods ga ik maar staan, mag vast ook
Die 2.17 komt natuurlijk vooral omdat iedereen die ergens naartoe wil zich laat testen, en dan krijg je dus ook al die positieve testen van mensen die geen symptomen hadden en zich anders dus niet zouden laten testen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 14:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Als dit de cijfers van twee weken terug zijn, dan zijn het dus de getallen van de dag van versoepelingen (plus een kleine aanliop daar naartoe).
Een ding zijn de versoepelingen zelf, en een evt stijging daar door. Iets anders is welk signaal dat afgeeft. «Als je met een prik mag hossen, dan is dat handenwassen misschien ook wat minder belangrijk.» zullen velen gedacht hebben.
En dan heb je altijd nog de schijt-aan-alles-gladiolen.
Maar 2.17 is wel echt veel zeg
Hier ook uit 91, ik heb op 1 augustus mijn tweede prik en kon echt niet eerder dan dat terecht. Dus inderdaad, juist de groep die gaat stappen heeft maximaal 1 prik en soms ook geen prik (zoals mijn besmette collega, maar daar is het gewoon laksheid want zó jong is die ook weer niet).quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die 2.17 komt natuurlijk vooral omdat iedereen die ergens naartoe wil zich laat testen, en dan krijg je dus ook al die positieve testen van mensen die geen symptomen hadden en zich anders dus niet zouden laten testen.
En de vaccinatiegraad is kennelijk nog vrij laag in die groep, wat ook niet vreemd is, want mijn zoon van 1991 moet zijn 2de vaccinatie ook nog krijgen, en de meeste stappers zullen jonger zijn.
Ik lees nergens iets over supermarkten waar je niet in mag zonder pas? Of lees ik niet goed?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij overwegen wel om de vakantie af te blazen nu. We zijn nog niet volledig gevaccineerd en elke 48 uur een nieuwe test regelen (waar? Hoe?) om boodschappen te kunnen doen is niet echt ons idee van vakantie vieren. Op de camping kan je ook niet 1x per week goed inslaan, we huren een koelkast, maar daar paar echt maar voor 2 dagen aan eten in. Enige escape is dat vriend op 2 augustus in principe zou tellen als volledig gevaccineerd, maar dan moeten we er wel op vertrouwen dat de coronapas direct goed geactiveerd kan worden tijdens onze vakantie.
…maar die wél onder de radar mensen hadden kunnen besmetten. De getallen worden vast realistischer, maar ik geloof er niks van dat het r-getal daarvoor ook rond de twee lag.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die 2.17 komt natuurlijk vooral omdat iedereen die ergens naartoe wil zich laat testen, en dan krijg je dus ook al die positieve testen van mensen die geen symptomen hadden en zich anders dus niet zouden laten testen.
En de vaccinatiegraad is kennelijk nog vrij laag in die groep, wat ook niet vreemd is, want mijn zoon van 1991 moet zijn 2de vaccinatie ook nog krijgen, en de meeste stappers zullen jonger zijn.
Winkelcentra, sommige sites zeggen dat dat alle winkels zijn, andere dat supermarkten zijn uitgesloten van deze maatregel. Maar de meeste supermarkten zijn winkelcentra op zich, dus geen idee hoe het uitgelegd moet wordenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik lees nergens iets over supermarkten waar je niet in mag zonder pas? Of lees ik niet goed?
Wij gaan 31 juli terug naar huis, dus 'mazzel'
Het gedoe begon net toen we niet meer konden annuleren, dus wij gaan zondag rijden (mits een goede testuitslag).
We zien dan daar wel wat kan en wat niet
Wel zuur voor iedereen voor wie nu de vakantie in het water valt, sterkte![]()
Ah helderquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Winkelcentra, sommige sites zeggen dat dat alle winkels zijn, andere dat supermarkten zijn uitgesloten van deze maatregel. Maar de meeste supermarkten zijn winkelcentra op zich, dus geen idee hoe het uitgelegd moet worden
Mwah, nu de horeca weer open is en ze daar ook gelijk de anderhalve meter maar hebben laten vallen is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:49 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
…maar die wél onder de radar mensen hadden kunnen besmetten. De getallen worden vast realistischer, maar ik geloof er niks van dat het r-getal daarvoor ook rond de twee lag.
Mijn ouders zitten op dit moment in Frankrijk (hebben een woning daar). Er wordt door de fransen zelf nog vanuit gegaan dat essentiele zaken (supermarkten etc) wel toegankelijk blijven zonder corona paspoort, maar er is nog heel veel onduidelijk over de nieuwe maatregelen. Ik las ook weer ergens dat de horeca alleen binnen met coronapas zou moeten, terassen wel vrij toegankelijk. Kortom: de exacte uitwerking maar even afwachten…quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Winkelcentra, sommige sites zeggen dat dat alle winkels zijn, andere dat supermarkten zijn uitgesloten van deze maatregel. Maar de meeste supermarkten zijn winkelcentra op zich, dus geen idee hoe het uitgelegd moet worden
Ze hebben die maatregel vervroegd hé? Gisteren hadden ze het over 1 of 2 augustus, vandaag is het woensdag 21 juli geworden (in Frankrijk dan). Wij zijn ook 1 augustus weer thuis, maar de 21e nog nietquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik lees nergens iets over supermarkten waar je niet in mag zonder pas? Of lees ik niet goed?
Wij gaan 31 juli terug naar huis, dus 'mazzel'
Het gedoe begon net toen we niet meer konden annuleren, dus wij gaan zondag rijden (mits een goede testuitslag).
We zien dan daar wel wat kan en wat niet
Wel zuur voor iedereen voor wie nu de vakantie in het water valt, sterkte![]()
Volgens mij is die maatregelen in 2en: vanaf de 21e moet je dat paspoort hebben voor evenementen, pretparken etc, vanaf 1 augustus ook voor horeca, winkelcentra en OV.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:08 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ze hebben die maatregel vervroegd hé? Gisteren hadden ze het over 1 of 2 augustus, vandaag is het woensdag 21 juli geworden (in Frankrijk dan). Wij zijn ook 1 augustus weer thuis, maar de 21e nog niet
Oh das een goede! Wij krijgen zaterdag de 1e prik en mijn vriend is rugpatient en heeft zenuwschade. Die gaat dat ook niet volhouden. zal hem zeggen de rollator mee te nemen. Kan hij iig krom zitten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:00 schreef mefke79 het volgende:
Nee op 21 juli en 1 augustus zijn er verschillende zaken waar het voor nodig is. Winkelcentra en restaurants is pas vanaf 1 augustus.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:08 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ze hebben die maatregel vervroegd hé? Gisteren hadden ze het over 1 of 2 augustus, vandaag is het woensdag 21 juli geworden (in Frankrijk dan). Wij zijn ook 1 augustus weer thuis, maar de 21e nog niet
Ah, dat onderscheid was mij niet duidelijk. Vond het al zo vreemd dat gisteren augustus werd gecommuniceerd en ik vandaag opeens juli las.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:11 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Volgens mij is die maatregelen in 2en: vanaf de 21e moet je dat paspoort hebben voor evenementen, pretparken etc, vanaf 1 augustus ook voor horeca, winkelcentra en OV.
Zijn jouw ouders in Nederland gevaccineerd?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:07 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mijn ouders zitten op dit moment in Frankrijk (hebben een woning daar). Er wordt door de fransen zelf nog vanuit gegaan dat essentiele zaken (supermarkten etc) wel toegankelijk blijven zonder corona paspoort, maar er is nog heel veel onduidelijk over de nieuwe maatregelen. Ik las ook weer ergens dat de horeca alleen binnen met coronapas zou moeten, terassen wel vrij toegankelijk. Kortom: de exacte uitwerking maar even afwachten…
https://www.nu.nl/muziek/(...)met-coronavirus.htmlquote:Zeker negenhonderd bezoekers van het tweedaagse festival Verknipt in Utrecht zijn besmet geraakt met het coronavirus. Dat laat de GGD regio Utrecht desgevraagd weten.
Negen.honderdquote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:28 schreef arvensis het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/muziek/(...)met-coronavirus.html
![]()
Wat voor berekening hoorde ik nou vandaag… 230 besmette mensen, besmetten op hun beurt ook weer 100 anderen ofzo.quote:
Precies andersom, 100 besmette mensen besmetten bij een R van 2.17 dan 217 andere mensen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:51 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat voor berekening hoorde ik nou vandaag… 230 besmette mensen, besmetten op hun beurt ook weer 100 anderen ofzo.
In ieder geval, was het besmettingscijfer behoorlijk hoog vanwege die nieuwe varianten
Ik schreef het eerst andersom inderdaad maar toen twijfelde ik toch of dat klopte.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Precies andersom, 100 besmette mensen besmetten bij een R van 2.17 dan 217 andere mensen.
Als je de foto's ziet dan verbaast het je niet..... gelukkig heette het festival ook "Verknipt"..... heel toepasselijk voor al dat volk wat in deze tijd en masse tegen elkaar aan heeft staan hossen.quote:
Vergeet bekken niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je de foto's ziet dan verbaast het je niet..... gelukkig heette het festival ook "Verknipt"..... heel toepasselijk voor al dat volk wat in deze tijd en masse tegen elkaar aan heeft staan hossen.
Ja, poos terug al, zijn 60+.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:24 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zijn jouw ouders in Nederland gevaccineerd?
Dat hoefde niet want iedereen was getest, gevaccineerd of hersteld.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:47 schreef Candaasje het volgende:
Oef, 900. Was dit festival in de buitenlucht? Dan zou men zich toch echt niet aan die 1,5m afstand gehouden moeten hebben. (Want we hebben tijdens de pandemie veel grotere demonstraties gehad (onder andere BLM) en daar zijn geen honderden besmettingen na gemeld)
Ik weet even niet meer wie het zei (Mefke?) maar gewoon even aangeven dat je niet goed kunt zitten. Het gaat er puur om dat ze je in de gaten kunnen houden die eerste 15 minuten na de vaccinatie. Of dat staand, liggend of zittend is maakt verder niet uit, behalve dat liggend meer ruimte kost
Oh jeez, ja dat schiet dan niet op. Nog wat drank, dansen, kleffe lijven en wat getongzoen (en wat al niet meer) erbij, en dan heb je wel een recept voor ellende natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat hoefde niet want iedereen was getest, gevaccineerd of hersteld.Hier zitten vast ook een boel 'direct dansen met Janssen' gevallen tussen, die achteraf toch niet gelijk hadden moeten gaan dansen.
Ik vind het best schokkend dat het zelfs in de buitenlucht dus zo hard is gegaan. Die discoclusters schaarde ik allemaal onder slechte ventilatie, maar die vlieger gaat hier niet op.
Als er over 8,5 mnd een generatie versoepelingsbaby’s geboren is, weten we ook weer hoe de besmettingen gekomen zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat hoefde niet want iedereen was getest, gevaccineerd of hersteld.Hier zitten vast ook een boel 'direct dansen met Janssen' gevallen tussen, die achteraf toch niet gelijk hadden moeten gaan dansen.
Ik vind het best schokkend dat het zelfs in de buitenlucht dus zo hard is gegaan. Die discoclusters schaarde ik allemaal onder slechte ventilatie, maar die vlieger gaat hier niet op.
Na de Corona-baby is er nu de ‘Versoepelingsbaby’.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:56 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Als er over 8,5 mnd een generatie versoepelingsbaby’s geboren is, weten we ook weer hoe de besmettingen gekomen zijn.
Versoepelingsbaby’squote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:56 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Als er over 8,5 mnd een generatie versoepelingsbaby’s geboren is, weten we ook weer hoe de besmettingen gekomen zijn.
Held!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:30 schreef LeSage het volgende:
Mijm (bijna 4) was sinds gisteren verkouden/ziek, maar kan vanavond niet in slaap komen. Niet op de bank, niet in zijn bed, dus dan maar in het grote bed van papa en mama.
Ook daar sliep hij blijkbaar niet, want na een kwartier hoorden we door de babyfoon:
‘Hee Google, zet de lamp aan in de slaapkamer.’
‘Hee Google, zet skyradio aan.’
‘Hee Google, volume omhoog.’
‘Hee Google, zet K3 aan.’
‘Hee Google, zet 10.000 luchtballonnen van K3 aan.’
Toen ben ik toch maar naar boven gelopen. Meneer lag met het licht aan naar zijn favoriete liedje te luisteren met een grote lach op zijn gezicht.
Ik moest uiteraard eigenlijk mopperen, maar kon niet anders dan even samen schaterlachen. En nu maar hopen dat hij alsnog gaat slapen
Het is ook maar de vraag of het wat toevoegt. ADHD is niet 'iets', het is een verzameling symptomen. Mijn zoon voldoet ook makkelijk aan die symptomen, maar als ik die zelf wel bij elkaar kan zoeken, wat is dan de meerwaarde dat een ander dat doet? Het is zinvol als je wilt weten of medicatie nodig is en helpt, of als je of de school omgangsadviezen nodig hebt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:30 schreef vencodark het volgende:
Nou, het grote woord is eruit.
Vandaag oudergesprek gehad op school. De meester heeft subtiel (not, maar ik ben gelukkig geen moeilijk mens), dat hij “zijn hoed opeet als zoon geen adhd heeft”.![]()
Hij gaf ook aan dat hij het als leraar eigenlijk niet mag zeggen maar hij benoemd het wel.
Ik verwacht eigenlijk al een aantal jaar dat een leerkracht de term laat vallen.
A. leert prima en blijkbaar lijden zijn schoolprestaties er niet onder (of hij is stiekem een genie dat alsnog gewoon gemiddeld presteerde).
Mocht richting groep 6, 7, 8 wél zijn prestaties eronder lijden, dan adviseert hij toch wel dat we hem laten testen.
Tja, ik vermoed het al jaren maar tegelijk niet sterk genoeg om er iets mee te doen. En inderdaad: op school en qua algeheel gedrag gaat het best prima.
So, well see, I guess.![]()
Maar dan moet ze zowel heen als terug twee weken in quarantaine toch? Wij hopen dus naar Menorca te kunnen zodat we daar m'n schoonouders (die dan ook vanuit Engeland daarheen gaan) weer kunnen zien.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:12 schreef vencodark het volgende:
Overigens komt vrijwel zeker mijn Britse schoonzus met haar 7 maanden baby, over 2 weken deze kant op!![]()
Ik ga er nog niet vanuit maar het zou wel tof zijn. We hebben elkaar al 2 jaar niet gezien en ik wil baby knuffelen.![]()
![]()
We FaceTimen veel dus ik zie haar toch een beeetje opgroeien.
Nou, ze zijn beide gevaccineerd en ik dacht dat je dan niet de heenweg in quarantine moest, anders zou hierheen komen geen zin hebben. Ze komen 2 weken.quote:Op woensdag 14 juli 2021 07:54 schreef Amsel het volgende:
[..]
Maar dan moet ze zowel heen als terug twee weken in quarantaine toch? Wij hopen dus naar Menorca te kunnen zodat we daar m'n schoonouders (die dan ook vanuit Engeland daarheen gaan) weer kunnen zien.
Nou, het scheelt natuurlijk dat ik er al alert op was en dus al herkenning zelf zie in de symptomen. Ik denk dat de situatie anders was als het heel rauw op mijn dak was gekomen door wat de leraar zei.quote:Op woensdag 14 juli 2021 07:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is ook maar de vraag of het wat toevoegt. ADHD is niet 'iets', het is een verzameling symptomen. Mijn zoon voldoet ook makkelijk aan die symptomen, maar als ik die zelf wel bij elkaar kan zoeken, wat is dan de meerwaarde dat een ander dat doet? Het is zinvol als je wilt weten of medicatie nodig is en helpt, of als je of de school omgangsadviezen nodig hebt.
Op welke leeftijd kreeg je zoon dit te horen en wanneer ging ‘het’ hem in de weg zitten?quote:Op woensdag 14 juli 2021 07:46 schreef mefke79 het volgende:
Het is ook zinnig als het je kind kan helpen. Ik vergeet nooit de opluchting op oudste zijn gezicht. Dat er een verklaring was en dat hij gewoon anders denkt dan anderen. Dat was voor toen ook genoeg.
Pas afgelopen jaar kwam naar voren dat het hem toch in de weg zat en toen hebben we actie ondernomen. School kon prima overweg met hoe het was, oudste ook maar nu hij medicijnen krijgt is er zoveel minder frustratie. En dat gaf ruimte voor andere zaken, hij kreeg meer voor elkaar en ging daardoor in schooladvies omhoog.
Hij leek dus eigenlijk weinig last te hebben van zijn add en het enorme verschil tussen verbaal en niet verbaal, maar nu dat verschil minder is zie je pas goed hoeveel last hij had. Waarmee ik niet wil zeggen dat medicijnen de hemel zijn, maar soms toch het overwegen waard en altijd in combinatie met uitleg en het aanleren van trucjes.
Hmm de info die de Britse ambassade twee dagen geleden op Facebook gaf is weer anders dan wat er op de website van de overheid staat. Ze maken het allemaal ook niet overzichtelijker hèquote:Op woensdag 14 juli 2021 08:54 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, ze zijn beide gevaccineerd en ik dacht dat je dan niet de heenweg in quarantine moest, anders zou hierheen komen geen zin hebben. Ze komen 2 weken.
De terugweg wel, zo gauw ik las.
Maar ik heb mij er niet in verdiept want ik neem aan dat zij dat wel hebben gedaan.
Geldt helaas ook als je gevaccineerd bent. 10 dagen quarantaine of 5 dagen en daarna testen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 08:54 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, ze zijn beide gevaccineerd en ik dacht dat je dan niet de heenweg in quarantine moest, anders zou hierheen komen geen zin hebben. Ze komen 2 weken.
De terugweg wel, zo gauw ik las.
Maar ik heb mij er niet in verdiept want ik neem aan dat zij dat wel hebben gedaan.
Ik zou het een beetje gek vinden als je, gevaccineerd en wellicht getest, eerst alsnog 2 weken in quarantaine moet.quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:01 schreef Amsel het volgende:
[..]
Hmm de info die de Britse ambassade twee dagen geleden op Facebook gaf is weer anders dan wat er op de website van de overheid staat. Ze maken het allemaal ook niet overzichtelijker hèHoe dan ook, fijn om je familie weer te kunnen zien, wij kunnen ook niet wachten
Dat is omdat de UK voor ons een oranje land is. Je kunt op deze site controleren wat de regels zijn: https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/nl/bestemmingquote:Op woensdag 14 juli 2021 09:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zou het een beetje gek vinden als je, gevaccineerd en wellicht getest, eerst alsnog 2 weken in quarantaine moet.
Terugweg begrijp ik wel.
Daar ben ik het mee eens. De meester heeft eigenlijk mazzel dat hij mij had.quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:03 schreef Clubsoda het volgende:
De grap is dat een onderdeel van de classificatie is dat bepaalde symptomen interfereren met het functioneren of de ontwikkeling. Dus zolang een kind nergens last van heeft kun je de classificatie ADHD niet makendus eigenlijk moet zo'n leraar dat niet zeggen, of hooguit beschrijven wat hij ziet ipv op de stoel van een ander te zitten. Kijk, jij kan er goed mee omgaan venco, wat he fijn is, maar een hoop ouders en kinderen raken wel van de leg van zoiets.
quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:03 schreef Clubsoda het volgende:
De grap is dat een onderdeel van de classificatie is dat bepaalde symptomen interfereren met het functioneren of de ontwikkeling. Dus zolang een kind nergens last van heeft kun je de classificatie ADHD niet makendus eigenlijk moet zo'n leraar dat niet zeggen, of hooguit beschrijven wat hij ziet ipv op de stoel van een ander te zitten. Kijk, jij kan er goed mee omgaan venco, wat he fijn is, maar een hoop ouders en kinderen raken wel van de leg van zoiets.
Die was heel leuk, maar ook heel emotioneel. Ze kwamen nog bloemen aan de deur brengen. Ze heeft vooral veel gehuild. De kinderen ook, ze waren schijnbaar helemaal stil toen haar duo in de klas vertelde dat ze nog niet beter was.quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:26 schreef Nijna het volgende:
Exode, ik duim dat ze wonderbaarlijk opknapt ineens. Beroerd hoor!
Hoe was de musical, gister toch?
Beterschap daar
Ah, ik stuur deze net door naar mijn schoonzus en die had dus niet door dat ze de heenweg dus ook in quarantine moet.quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat is omdat de UK voor ons een oranje land is. Je kunt op deze site controleren wat de regels zijn: https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/nl/bestemming
Inmiddels heeft Frankrijk de regels voor minderjarigen versoepelt t/m 30 augustus en hoeven ze niet elke 48 uur te testen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:41 schreef mefke79 het volgende:
Nou vaccinatie oudste is net afgebeld, hij mag echt pas geprikt als ie 12 is. Ja bel maar op zijn verjaardag want nu staat september nog niet open. Nou dat doen we wel online, kwestie van inloggen en kijken.
Balen Exode! En ook balen voor je schoonzus venco.
Wij hebben sinds twee weken voor onze oudste de diagnose adhd, het gecombineerde beeld gekregen. Dame wordt volgende maand 8 en heeft er wel last van. Tweede keer groep 3 leverde helaas ook niet het gewenste resultaat op. Op de methode toetsen scoorde ze prima, omdat ze dat 1 op 1 met de leerkracht deed maar de cito toetsen bleven achter.quote:Op woensdag 14 juli 2021 08:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, het scheelt natuurlijk dat ik er al alert op was en dus al herkenning zelf zie in de symptomen. Ik denk dat de situatie anders was als het heel rauw op mijn dak was gekomen door wat de leraar zei.
Daarom heeft de meester ook benadrukt dat het nu gewoon goed gaat maar als hij de komende jaren meer moeite krijgt met leren, er alsnog naar kan kijken.
[..]
Op welke leeftijd kreeg je zoon dit te horen en wanneer ging ‘het’ hem in de weg zitten?
Pm mag ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |