abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200309622
Metzonder nieuwe lockdown
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_200309776
Nou, test gehad. Toen ik belde kon ik zelfs al over 3 minuten terecht bij de locatie dichtbij, maar dat ging ik niet redden. :D
Nu braaf binnenblijven totdat ik ergens de komende 36 uur de uitslag hebben. De 4 collega’s die een zelftest hebben gedaan hadden allemaal negatieve uitslagen, dus dat biedt hoop.

Een aantal van de testlocatie routeborden waren zwart gespoten trouwens, en bij 1 ‘testlocatie’ vervangen voor ‘leugens’ zodat er COVID-19 leugens op het bord stond. :')
pi_200309787
Ik heb vanmiddag weer een test, maar kon gelukkig wel dichtbij terecht. Wel echt irritant, ik hoest al een maand en ben in die tijd al drie keer negatief getest, maar nu een snotneus erbij dus hoppa daar gaan we weer.
  zondag 11 juli 2021 @ 11:24:31 #4
100412 mefke79
komt goed!
pi_200309834
Ik heb 2 afspraken staan voor vaccinatie van de oudste. Oke, kans dat ze afgezegd worden want hij is op moment van prikken nog geen 12 maar 2009 staat dus geheel open. Ik hoop echt dat het niet afgebeld wordt, dan is ie klaar voor het nieuwe schooljaar.

Ik hoop voor iedereen op een negatieve uitslag!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_200310371
Verloofde heeft vandaag negatief getest. School gaat nu in overleg met oa GGD aangezien Juul nog steeds koorts heeft en verloofde zelf dus behoorlijk verkouden.

Duimen voor allemaal negatieve uitslagen.
pi_200310716
Man helemaal onder de uitslag, ik een beetje. Hebben we waarschijnlijk pech gehad en op de laatste dag een eikenprocessierups in de buurt gehad }:| .
Manlief gaat straks de vouwwagen maar uitklappen en helemaal schoonspoelen. Ugh.
pi_200310737
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 11:24 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb 2 afspraken staan voor vaccinatie van de oudste. Oke, kans dat ze afgezegd worden want hij is op moment van prikken nog geen 12 maar 2009 staat dus geheel open. Ik hoop echt dat het niet afgebeld wordt, dan is ie klaar voor het nieuwe schooljaar.

Ben benieuwd.
Volgens mij zijn onze jongens ongeveer even oud wat ik me kan herinneren.

Wij hadden laatst voor oudste een brief gekregen voor vaccinatie omdat hij sinds paar jr diabetes type 1 heeft.
Hij is van oktober 2009.
Nog met kinderarts gemaild over wel of niet doen omdat hij t ook al gehad had.
Mail terug van kinderarts, doen etc.

Ex stond gisteren met hem bij vaccinatie locatie.
Iedereen erbij, verpleegkundige, arts, arts nog weer met kinderarts gebeld maar hij is niet gevaccineerd.

Ze gingen het wel hogerop spelen ivm risico doelgroep maar ja......

En idd zelfde gedachte, is ie gevaccineerd als hij in sept op de middelbare start.
pi_200310772
Cijfers stijgen weer dankzij die feestende reizigers in Portugal.

:(
Werewolf
pi_200310826
Ik ga straks bellen voor de meiden. Hopelijk kunnen ze op dezelfde dag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 11 juli 2021 @ 12:56:32 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200311042
quote:
86s.gif Op zondag 11 juli 2021 12:36 schreef douche-eendje het volgende:
Man helemaal onder de uitslag, ik een beetje. Hebben we waarschijnlijk pech gehad en op de laatste dag een eikenprocessierups in de buurt gehad }:| .
Manlief gaat straks de vouwwagen maar uitklappen en helemaal schoonspoelen. Ugh.
He jakkes! Sterkte met de jeuk
  zondag 11 juli 2021 @ 12:57:40 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200311063
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 12:38 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Ben benieuwd.
Volgens mij zijn onze jongens ongeveer even oud wat ik me kan herinneren.

Wij hadden laatst voor oudste een brief gekregen voor vaccinatie omdat hij sinds paar jr diabetes type 1 heeft.
Hij is van oktober 2009.
Nog met kinderarts gemaild over wel of niet doen omdat hij t ook al gehad had.
Mail terug van kinderarts, doen etc.

Ex stond gisteren met hem bij vaccinatie locatie.
Iedereen erbij, verpleegkundige, arts, arts nog weer met kinderarts gebeld maar hij is niet gevaccineerd.

Ze gingen het wel hogerop spelen ivm risico doelgroep maar ja......

En idd zelfde gedachte, is ie gevaccineerd als hij in sept op de middelbare start.
Dat is ook zuur zeg. Wat was de reden dan dat ze het niet gedaan hebben? Dat hij kalender technisch geen 12 is?
Mijn zoon wordt pas in december 12. We zien tzt wel wat er gaande is in virusland.
  zondag 11 juli 2021 @ 13:17:23 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_200311353
Oudste heeft astma, ook risico dus. Maar daarvoor mochten artsen kennelijk ook maar tot 30/6/2009 uitnodigen. Ik ga er ook vanuit afgebeld te worden, maar hopelijk kunnen ze dan aan de telefoon wel plannen op zijn verjaardag, zover kon ik nu niet vooruit.

Ik heb 10 jaar na laatste kind vandaag maar weer eens mijn bekken band om, zo'n pijn en zo instabiel :(
pi_200312276
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 12:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is ook zuur zeg. Wat was de reden dan dat ze het niet gedaan hebben? Dat hij kalender technisch geen 12 is?
Mijn zoon wordt pas in december 12. We zien tzt wel wat er gaande is in virusland.
Klopt, is pas goedgekeurd vanaf 12jr en dat is hij pas over 3 mnd.
Ze gaven daar aan dat als ze t zouden doen en er zou eem bijwerking komen, hun aansprakelijk zijn.
Ook heel logisch maar ja hij kreeg een brief en kon ingepland worden. Hij wilde zelf ook graag dus baalde wel.

Als troost zijn ze nadien naar de mac geweest ;)
pi_200312366
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:17 schreef mefke79 het volgende:

Ik heb 10 jaar na laatste kind vandaag maar weer eens mijn bekken band om, zo'n pijn en zo instabiel :(
Sterkte, bekkenpijn is kak.
Oorzaak bekend waarom je ee nu meer last van hebt?
pi_200312699
Ik las net dat je vanaf je 12e verjaardag en afspraak mag maken en automatisch de maand na je verjaardag wordt uitgenodigd. Degene die in juli jarig zijn krijgen de brief dan in augustus.

Wel irritant voor degene die dus nog geen 12 zijn als ze naar de middelbare school gaan omdat ze er dat in het doen en laten vooral vanuit gaan dat ze 'allemaal' gevaccineerd zijn /minimaal eerste plek gehad hebben
  zondag 11 juli 2021 @ 15:34:42 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200313151
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:05 schreef Roosje84 het volgende:
Ik las net dat je vanaf je 12e verjaardag en afspraak mag maken en automatisch de maand na je verjaardag wordt uitgenodigd. Degene die in juli jarig zijn krijgen de brief dan in augustus.

Wel irritant voor degene die dus nog geen 12 zijn als ze naar de middelbare school gaan omdat ze er dat in het doen en laten vooral vanuit gaan dat ze 'allemaal' gevaccineerd zijn /minimaal eerste plek gehad hebben
Het is dus een juridische kwestie als ik het goed begrijp.
  zondag 11 juli 2021 @ 15:40:25 #17
100412 mefke79
komt goed!
pi_200313207
Dan zou de mijne rond herfstvakantie prik 1 krijgen en al die tijd wel in een klas zitten en rondlopen zonder 1,5 meter afstand op school. Ik ben daar niet blij mee en als het juridisch geneuzel is: waar teken ik voor eigen verantwoordelijkheid?
pi_200313308
Mocht je gaan bellen voor een afspraak.. zorg dat je kind naast je zit.. ze moeten ook de kinderen spreken namelijk..
*voor Jan L*L een half uur in de wacht gestaan*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 11 juli 2021 @ 15:54:45 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200313364
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:49 schreef Vicky het volgende:
Mocht je gaan bellen voor een afspraak.. zorg dat je kind naast je zit.. ze moeten ook de kinderen spreken namelijk..
*voor Jan L*L een half uur in de wacht gestaan*
Mja. Toen ik belde gisteren om 8 uur lag puber gewoon in dr nest.
Vrouwtje vroeg. Vindt ze het goed dat jij haar afspraak verzet? En ik zei ja en verder heeft ze haar niet hoeven spreken.
Maar, het ging wel om het verzetten van afspraken. En ik had ook aangegeven dat wij de eerste afspraak samen hadden gemaakt. Wat ook zo was overigens.
pi_200313438
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mja. Toen ik belde gisteren om 8 uur lag puber gewoon in dr nest.
Vrouwtje vroeg. Vindt ze het goed dat jij haar afspraak verzet? En ik zei ja en verder heeft ze haar niet hoeven spreken.
Maar, het ging wel om het verzetten van afspraken. En ik had ook aangegeven dat wij de eerste afspraak samen hadden gemaakt. Wat ook zo was overigens.
Blijkbaar staat het in de brief, die heb ik niet gelezen..ik volg rivm op Fb, zien staan dat 2009 ook mag, dus ik ging bellen.
Dinsdagavond een nieuwe poging.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 11 juli 2021 @ 16:02:34 #21
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_200313462
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:40 schreef mefke79 het volgende:
Dan zou de mijne rond herfstvakantie prik 1 krijgen en al die tijd wel in een klas zitten en rondlopen zonder 1,5 meter afstand op school. Ik ben daar niet blij mee en als het juridisch geneuzel is: waar teken ik voor eigen verantwoordelijkheid?
Dit gaat wel wat verder dan juridisch geneuzel. Het is nog onvoldoende getest bij kinderen jonger dan 12 jaar. Geen enkele fabrikant heeft toestemming aangevraagd voor jonger dan 12. Zonder een goedkeuring van een EMA kom je niet weg met een papiertje dat jij ondertekent.
En ik weet dat er weinig verschil zit tussen een 12 jarige en een bijna 12 jarige maar als we dit niet volgens de regels doen is het einde zoek. En koren op de molen van de wappies.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 11 juli 2021 @ 16:07:37 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200313520
Ah.... ik hoorde gisteren wat issues;
De CoronaCheck gaf 2 dagen na de vaccinatie al groen, maar dat is inmiddels kennelijk aangepast.
Wat een ander probleem is; jongeren lenen gewoon elkaars telefoon met Corona Check app en het bijbehorende ID.... :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 juli 2021 @ 16:20:56 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200313670
Ik weet ook echt niet wat ze daar tegen moeten doen.... iemand de telefoon met vingerafdruk laten ontgrendelen? Als ze zo makkelijk hun ID uitlenen aan een vriendinnetje dan voegen ze waarschijnlijk net zo makkelijk de vingerafdruk van die vriendin aan de telefoon toe :{

Laat ze iig de papieren versie niet toelaten onder de 70 ofzo, maar als dan de een met het rijbewijs komt en de ander met de ID-kaart dan is het nog een issue als de telefoon uitgeleend wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200313716
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 11:19 schreef Vaiana het volgende:
Nou, test gehad. Toen ik belde kon ik zelfs al over 3 minuten terecht bij de locatie dichtbij, maar dat ging ik niet redden. :D
Nu braaf binnenblijven totdat ik ergens de komende 36 uur de uitslag hebben. De 4 collega’s die een zelftest hebben gedaan hadden allemaal negatieve uitslagen, dus dat biedt hoop.

Een aantal van de testlocatie routeborden waren zwart gespoten trouwens, en bij 1 ‘testlocatie’ vervangen voor ‘leugens’ zodat er COVID-19 leugens op het bord stond. :')
Uitslag was bij mijn jongste 2 weken terug iets van 12 uur later bekend, hoop dat jij ook zo snel uitslag hebt en dan graag negatief.
Maar je bent gelukkig niet heel lang in de buurt geweest, maakt de kans alweer een stuk kleiner :*

quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 11:20 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb vanmiddag weer een test, maar kon gelukkig wel dichtbij terecht. Wel echt irritant, ik hoest al een maand en ben in die tijd al drie keer negatief getest, maar nu een snotneus erbij dus hoppa daar gaan we weer.
Hopelijk deze ook negatief :*

quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 11:24 schreef mefke79 het volgende:

Staat 2009 open ja? Ik zou het wel fijn vinden als de jongste ook gevaccineerd aan de middelbare zou kunnen beginnen...

@douche-eendje, aargh dat is niet tof :{ sterkte met de jeuk.

@Vicky, ik heb via digiD een afspraak gemaakt voor de oudste. Die is vanmiddag geprikt, dus nr 1 zit er in.
Fake it till you make it...
pi_200313784
Even opgezocht, tot 1 juli 2009 geboren kunnen een afspraak plannen, kinderen die in juli en augustus 2009 zijn geboren kunnen na hun verjaardag een afspraak plannen. Dus ze moeten wel 12 zijn als ze de prik gaan halen.
Zou ik al kunnen bellen en voor augustus inplannen?

hier staat het

Dan zou mijn jongste voor de middelbare school in elk geval 1 prik gehad kunnen hebben...
  zondag 11 juli 2021 @ 16:37:39 #26
100412 mefke79
komt goed!
pi_200313863
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Dit gaat wel wat verder dan juridisch geneuzel. Het is nog onvoldoende getest bij kinderen jonger dan 12 jaar. Geen enkele fabrikant heeft toestemming aangevraagd voor jonger dan 12. Zonder een goedkeuring van een EMA kom je niet weg met een papiertje dat jij ondertekent.
En ik weet dat er weinig verschil zit tussen een 12 jarige en een bijna 12 jarige maar als we dit niet volgens de regels doen is het einde zoek. En koren op de molen van de wappies.
Tja, het alternatief is ook niks. Moet ik hem dan maar thuishouden tot na de herfstvakantie? Lijkt me ook geen strak plan. Liever dan op zijn verjaardag prik 1 en dan is ie rond herfstvakantie klaar. O en het zou fijn zijn als de school er rekening mee zou houden, dan maar op 1,5 meter voor de brugklas. De laatste brugklassers krijgen wrs pas in februari hun prik!
  zondag 11 juli 2021 @ 16:47:04 #27
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200314006
Met een beetje geluk gaat de interval weer terug naar 3 wk. Dat zal ook schelen.
pi_200314043
Er zijn op het moment allemaal onderzoeken gaande voor de groep tot 12jaar dus dat komt er vast ook nog voor de risicogroepen.

quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:20 schreef Leandra het volgende:
Ik weet ook echt niet wat ze daar tegen moeten doen.... iemand de telefoon met vingerafdruk laten ontgrendelen? Als ze zo makkelijk hun ID uitlenen aan een vriendinnetje dan voegen ze waarschijnlijk net zo makkelijk de vingerafdruk van die vriendin aan de telefoon toe :{

Laat ze iig de papieren versie niet toelaten onder de 70 ofzo, maar als dan de een met het rijbewijs komt en de ander met de ID-kaart dan is het nog een issue als de telefoon uitgeleend wordt.
Begint het probleem al niet bij die IDkaart? Degene die de controle uitvoert moet toch zien dat de IDkaart niet aan die persoon toebehoort.

[ Bericht 5% gewijzigd door Elleska op 11-07-2021 16:55:45 ]
  zondag 11 juli 2021 @ 16:52:07 #29
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200314083
Ik hoorde iemand zeggen ‘we hebben het beheersen van de coronacrisis nu in handen van het deurpersoneel van de uitgaanssector gelegd, daar hoort het niet’. Dat vond ik wel een wijze uitspraak.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 11 juli 2021 @ 17:10:55 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200314391
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:49 schreef Elleska het volgende:
Er zijn op het moment allemaal onderzoeken gaande voor de groep tot 12jaar dus dat komt er vast ook nog voor de risicogroepen.
[..]

Begint het probleem al niet bij die IDkaart? Degene die de controle uitvoert moet toch zien dat de IDkaart niet aan die persoon toebehoort.
Mwah, genoeg vriendinnen die prima met elkaars kaart wegkomen, al even los van het feit dat het idd, zoals Lemijn al post, niet de taak van de uitsmijters is.
En dan is het ook nog eens zo dat een jongeren tussen hun 16de en 21ste behoorlijk kunnen veranderen, plus dat bijvoorbeeld een rijbewijs behoorlijk lang geldig is, en als je op je 17de je rijbewijs hebt gehaald dan is dat ook gelijk 10 jaar geldig, of op je 16de een brommerrijbewijs en nog niet met je autorijbewijs bezig.
Een ID-kaart is onder de 18 minder lang geldig, maar ook daar zit je met 5 jaar geldigheid wel in de jaren van de grote veranderingen, zeker bij meiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 11 juli 2021 @ 17:16:52 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200314521
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:52 schreef Lemijn het volgende:
Ik hoorde iemand zeggen ‘we hebben het beheersen van de coronacrisis nu in handen van het deurpersoneel van de uitgaanssector gelegd, daar hoort het niet’. Dat vond ik wel een wijze uitspraak.
Zeker!
Ik heb ook al die tijd bij uitvaarten braaf opgelepeld dat men afstand moet houden en mondkapje op etc maar als mensen zich er niet aan houden ga ik er echt niet tussen springen. :N

We doen een beroep op het gezond verstand en eigen verantwoordelijkheidsgevoel van mensen En als er gehandhaafd moet worden dan moet men maar handhavers sturen. :Y
  zondag 11 juli 2021 @ 17:22:25 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200314631
Dit is natuurlijk wel het moment om de vingerafdruk ook op het ID vast te leggen in de vorm van een controle, dat het ID zelf een soort van akkoordmelding geeft als de juiste vingerafdruk gebruikt wordt, met de chip die er al op zit zou dat misschien zomaar kunnen.

Maar goed, kennelijk wordt er misbruik van gemaakt, dus wat is het volgende dan dat de uitsmijters moeten doen? Bankpas of OV-kaart vragen ter controle?
Meer ID-bewijzen? Inloggen in de bankieren app op de telefoon?
Het is heel lastig en daar waar men wellicht niet zo makkelijk tegen de politie liegt over de identiteit doet men dat tegen een uitsmijter veel makkelijker, en dat is niets nieuws, als men de kroeg maar binnen kan komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200314764
@Nijna ik zou ook een afspraak kunnen maken met hun digiD maar ik wil ze graag op dezelfde dag/zelfde tijd. En 2x inloggen met digiD maakt het dan wel lastiger om te voor elkaar te krijgen, daarom had ik gebeld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_200315115
Id controleren moet mi wel kunnen. Maar ja. Het hek is van de dam lijkt wel.

Wij waren vandaag met vrienden lunchen in een hysterisch pannenkoekenrestaurant in het midden van het land. Moesten zeggen met hieveel we kwamen en hieveel gezinnen (20 stuks op 5 gezinnen). Ieder moest dan een eigen tafel.
Komen we daar aan: 3 tafels. Hollende kinderen door de tent. Een gekrioel van jewelste. 0 afstand, iedereen zit in je zone. De ontsmettingsdispensers waren leeg, en niemand hield afstand. Het regende ineens dus iedereen hutje mutje in de ingang staan (niemand die de mensen weer weg stuurde). Op papier voldoet die tent dus aan de regels. De maatregelen klonken ok dus wij hadden tafel rereserveerd). In de praktijk heeft iemand daar bijzonder veel mensen kunnen besmetten. Echt gekkenwerk. Ik ben heel erg blij dat ik mn vrienden weer even heb gezien, maar heb echt spijt dat we die tent hadden uitgezocht. Misschien stuur ik ze wel een mail er over.
Snap dat ze op volle 100% willen draaien maar als klant verwacht je toch dat ze de maatregelen enigszins handhaven.
pi_200315735
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:22 schreef Leandra het volgende:
Dit is natuurlijk wel het moment om de vingerafdruk ook op het ID vast te leggen in de vorm van een controle, dat het ID zelf een soort van akkoordmelding geeft als de juiste vingerafdruk gebruikt wordt, met de chip die er al op zit zou dat misschien zomaar kunnen.

Ik zou serieus een probleem hebben als het met vingerafdruk moet, ik heb zo vaak ruwe handen dat ik mijn telefoon ook niet met vingerafdruk kan open krijgen ;). Want het is door de velletjes steeds niet hetzelfde :')

quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:28 schreef Vicky het volgende:
@:Nijna ik zou ook een afspraak kunnen maken met hun digiD maar ik wil ze graag op dezelfde dag/zelfde tijd. En 2x inloggen met digiD maakt het dan wel lastiger om te voor elkaar te krijgen, daarom had ik gebeld.
Ja, snap ik. Ik jouw 2009 exemplaar al 12?
Die van mij is van augustus, begin augustus.

@Roomsnoes, pfoeh dat klinkt ook niet lekker dat restaurant...
Leuk om elkaar weer te zien, maar als je dit had geweten had je misschien een andere locatie uitgezocht.
pi_200316023
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:30 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik zou serieus een probleem hebben als het met vingerafdruk moet, ik heb zo vaak ruwe handen dat ik mijn telefoon ook niet met vingerafdruk kan open krijgen ;). Want het is door de velletjes steeds niet hetzelfde :')
[..]

Ja, snap ik. Ik jouw 2009 exemplaar al 12?
Die van mij is van augustus, begin augustus.

@:Roomsnoes, pfoeh dat klinkt ook niet lekker dat restaurant...
Leuk om elkaar weer te zien, maar als je dit had geweten had je misschien een andere locatie uitgezocht.
Jaja 8 juni 12 geworden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_200316108
@Nijna dat heb ik ook met mijn telefoon, zeker in de winter als ik schrale handen heb werkt het voor geen meter.

Wij kregen net een mail van de directie van de basisschool. Een kind dat vorige week thuis is geweest in verband met de besmetting van een oudere zus is afgelopen vrijdag in de pauze op school geweest en toen ook 5 minuten in de klas geweest. Het is L een raadsel waarom dit kind vrijdag ineens even op school was en direct weer verdween. Ze vertelde het afgelopen vrijdag vol verbazing aan mij en snapte oprecht niet wat het kind op school deed. Wellicht was haar quarantaine van 5 dagen toen voorbij en had ze een negatieve test, dat weten we niet.
Vervolgens is het kind ook van vrijdag op zaterdag op een slaapfeestje geweest en nu blijkt dat ze zaterdagavond positief testte. Het resultaat: een stuk of 6 meisjes uit de klas in quarantaine. In overleg met de GGD hoeft de rest van de klas niet in quarantaine. Ik heb mijn twijfels over wat verstandig is, eigenlijk zou ik mijn dochter deze week voor de zekerheid liever thuis houden, want met een rete besmettelijke variant betwijfel ik of er echt geen andere kinderen besmet zijn in de tijd dat dit kind op school was. Volgens mijn dochter werd er flink geknuffeld in de klas omdat het kind de hele week niet op school was geweest en ze haar gemist hadden. 8)7 Ik denk dat ik er nog maar even een nachtje over ga slapen. :{
pi_200316122
Oh shit Nikki -O-
Het blijft ook allemaal lastig.

Ik kreeg net mail dat er een BSO-juf positief testte, zij was er donderdag toen mijn zoon er ook was. -O-
pi_200316230
Oh bah Nikki en DH...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_200316295
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 19:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh shit Nikki -O-
Het blijft ook allemaal lastig.

Ik kreeg net mail dat er een BSO-juf positief testte, zij was er donderdag toen mijn zoon er ook was. -O-
-O- Hopelijk loopt het voor jullie met een sisser af.
pi_200316348
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 19:17 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

-O- Hopelijk loopt het voor jullie met een sisser af.
Stel hè, als zij mijn zoon besmet heeft, vanaf wanneer is HIJ dan voor anderen besmettelijk?
Voor het eerst dat het zo dichtbij komt.
pi_200316651
Na 5 dagen pas. Heb net gebeld met de testlijn, hij mag dinsdagochtend getest worden.
Op vrijdagavond na met niemand meer in contact geweest (behalve mij en vader/vrouw) dus dat zit wel goed.
pi_200316878
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 19:45 schreef Declan-Harp het volgende:
Na 5 dagen pas. Heb net gebeld met de testlijn, hij mag dinsdagochtend getest worden.
Op vrijdagavond na met niemand meer in contact geweest (behalve mij en vader/vrouw) dus dat zit wel goed.
Fijn! En toch... houd hem ook na die 5 dagen nog wel goed in de gaten. Er was op onze BSO een geval waarbij een leidster na een negatieve test op dag 5 aan het werk ging, vervolgens alsnog symptomen kreeg op dag 7 en toen positief testte. -O- Volgens mij adviseert de GGD om sowieso tot 10 dagen na het laatste contact goed op eventuele symptomen te letten.
pi_200316880
@_NIKKI_ raar verhaal van dat kind... vaag waarom ze dan op school is geweest, ik snap dan van die ouders ook niet de keuze om het kind naar school te doen en ook nog naar een slaapfeestje....
Zouden die ouders die keuze dan maken omdat ze het sneu vinden voor dat kind of omdat ze oprecht denken dat het wel kan...

@Declan-Harp ik duim dat het meevalt... :*
pi_200317031
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 19:58 schreef Nijna het volgende:
@:_NIKKI_ raar verhaal van dat kind... vaag waarom ze dan op school is geweest, ik snap dan van die ouders ook niet de keuze om het kind naar school te doen en ook nog naar een slaapfeestje....
Zouden die ouders die keuze dan maken omdat ze het sneu vinden voor dat kind of omdat ze oprecht denken dat het wel kan...

@:Declan-Harp ik duim dat het meevalt... :*
Dat vraag ik me ook af. Ik weet niet waarom ze vrijdag op school was en of ze toen een negatieve test had, dus ik mag eigenlijk niet oordelen, maar toch maakt het me wel pissig. Waarom naar een slaapfeestje als er thuis een zus in isolatie zit? En wat deed ze vrijdag een half uur op school? :?
Het zou zomaar kunnen dat door dit grapje de vakanties van de familie van de 6 meisjes van het slaapfeestje niet door kunnen gaan als zij besmet blijken. Vrijdag begint hier de zomervakantie namelijk. Als mijn dochter op het betreffende slaapfeestje geweest zou zijn en dit was me niet vantevoren verteld dan zou ik op zijn zachtst gezegd echt not amused zijn. :N
pi_200317185
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 19:57 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Fijn! En toch... houd hem ook na die 5 dagen nog wel goed in de gaten. Er was op onze BSO een geval waarbij een leidster na een negatieve test op dag 5 aan het werk ging, vervolgens alsnog symptomen kreeg op dag 7 en toen positief testte. -O- Volgens mij adviseert de GGD om sowieso tot 10 dagen na het laatste contact goed op eventuele symptomen te letten.
Ga ik zeker doen. Het scheelt dat hij al vakantie heeft en dus niks hoeft momenteel, alleen leuke dingen ;)
pi_200317261
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:07 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Ik weet niet waarom ze vrijdag op school was en of ze toen een negatieve test had, dus ik mag eigenlijk niet oordelen, maar toch maakt het me wel pissig. Waarom naar een slaapfeestje als er thuis een zus in isolatie zit? En wat deed ze vrijdag een half uur op school? :?
Het zou zomaar kunnen dat door dit grapje de vakanties van de familie van de 6 meisjes van het slaapfeestje niet door kunnen gaan als zij besmet blijken. Vrijdag begint hier de zomervakantie namelijk. Als mijn dochter op het betreffende slaapfeestje geweest zou zijn en dit was me niet vantevoren verteld dan zou ik op zijn zachtst gezegd echt not amused zijn. :N
Idem... ik zou ook not amused zijn.
Maar ik heb al meer slaapfeestjes gehoord met daarop volgend quarantaine omdat er een kind positief testte daarna... mijn jongste wilde graag een slaapfeestje, maar met die oplopende besmettingen vind ik het wel even goed geloof ik. Misschien kunnen we een alternatief bedenken... vorig jaar ook geen feestje gehad.
Nu wil ze "maar" 2 meisjes uitnodigen, maar toch.
pi_200317321
Het gaat voor mijn gevoel zo hard opeens, met de besmettingen. :{ Ik bedoel, ik zie de cijfers natuurlijk, maar het komt opeens ook veel vaker in de directe vrienden- en kennissenkring voor.
Naar dat het nu zo dichtbij komt Nikki en DH, hopelijk loopt het met een sisser af!

quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 19:57 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dit vind ik dus ook nog wel een ding. Ik verwacht eigenlijk een negatieve test, maar dat is 5 dagen na het contact. Ga ik dan dinsdag en woensdag weer naar kantoor met veel van de mensen die er afgelopen dinsdag ook waren (en dus ook risico om elkaar alsnog te besmetten als 1 van ons het toch wel krijgt) of wacht ik die 10 dagen af? Meh.
pi_200317434
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:24 schreef Vaiana het volgende:
Het gaat voor mijn gevoel zo hard opeens, met de besmettingen. :{ Ik bedoel, ik zie de cijfers natuurlijk, maar het komt opeens ook veel vaker in de directe vrienden- en kennissenkring voor.
Naar dat het nu zo dichtbij komt Nikki en DH, hopelijk loopt het met een sisser af!
[..]

Dit vind ik dus ook nog wel een ding. Ik verwacht eigenlijk een negatieve test, maar dat is 5 dagen na het contact. Ga ik dan dinsdag en woensdag weer naar kantoor met veel van de mensen die er afgelopen dinsdag ook waren (en dus ook risico om elkaar alsnog te besmetten als 1 van ons het toch wel krijgt) of wacht ik die 10 dagen af? Meh.
Kan je makkelijk vanuit huis werken? Want als dat een optie is dan zou ik misschien overwegen om die dagen thuis te werken...
pi_200317661
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:29 schreef Nijna het volgende:

[..]

Kan je makkelijk vanuit huis werken? Want als dat een optie is dan zou ik misschien overwegen om die dagen thuis te werken...
Ja het kan zeker, ik merk alleen dat kantoordagen me heel erg goed doen. Maar ik ben het ook aan het overwegen inderdaad, even het zekere voor het onzekere nemen. Aan de andere kant voelt het overdreven omdat 1,5m prima lukt op kantoor. Dus ik zit nog even in dubio. ;)
pi_200317950
Ik ga voorlopig niet naar kantoor, op kantoor is het prima geregeld maar ik moet er eerst komen (met OV). Ik baal er van en het is niet heel handig maar ik ga het niet opzoeken nu.

Ik ben morgen thuis met Juul, ze hoest en snot nog steeds al is het veel minder en is de koorts weg. Dagje extra opknappen maar vooral niet iedereen op het KDV aansteken.
Komt waardeloos uit, ik moet een rapport doornemen en voorzien van opmerkingen, aanpassingen etc etc. Vrijdagavond binnengekomen en deadline morgen. Gaat wel wat uurtjes kosten al heb ik vandaag al wat gedaan.
Laatste loodjes voor de vakantie....
pi_200325321
@exode succes!

11-jarige heeft weer keelpijn, zou vanmorgen naar de mondhygiëniste dus die bel ik zo maar af. En wellicht maar weer een rondje teststraat. Vorige keer was ze ook echt snotterig en koorts, dat is ze nu niet (wel spierpijn in haar benen, maar gisteren ook sinds lange tijd weer op de trampoline gestaan, dus ik verwacht dat dat eerder daarvan komt aangezien ze ook geen koorts heeft ofzo).
pi_200325383
Mijn testuitslag was weer negatief gelukkig. Nou nog van die hoest af komen.
pi_200325384
Uitslag binnen, negatief! *O*

@exode Ik vermijd het OV ook zoveel mogelijk idd, wil eerst volledig gevaccineerd zijn voordat ik weer 3 kwartier in een hokje zit met allemaal vreemden. ;)
pi_200325433
KLOTE zooi!
Verloofde is goed ziek, hoge koorts de hele rambam. Geen generale repetitie musical dus en geen musical en afscheidsavond van haar groep 8 morgen. Ze heeft een duo dus musical zal wel doorgaan.

Ze voelt zich beroerd, schuldig en vooral verdrietig. Wat een timing, ze is nooit ziek.

Bluh!
pi_200325441
Neeee Exode, wat verrot voor haar :* dat is echt een belabberde timing. Wens haar beterschap :*
pi_200325892
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:37 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Tja, het alternatief is ook niks. Moet ik hem dan maar thuishouden tot na de herfstvakantie? Lijkt me ook geen strak plan. Liever dan op zijn verjaardag prik 1 en dan is ie rond herfstvakantie klaar. O en het zou fijn zijn als de school er rekening mee zou houden, dan maar op 1,5 meter voor de brugklas. De laatste brugklassers krijgen wrs pas in februari hun prik!
Kans is wel groot dat een behoorlijk deel van de school wel al gevaccineerd is. Dat maakt de kans op besmettingen voor de nog net niet 12-jarigen wel kleiner. Maar ik snap dat het je niet lekker zit, zeker met astma erbij.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200325986
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 07:54 schreef exode het volgende:
KLOTE zooi!
Verloofde is goed ziek, hoge koorts de hele rambam. Geen generale repetitie musical dus en geen musical en afscheidsavond van haar groep 8 morgen. Ze heeft een duo dus musical zal wel doorgaan.

Ze voelt zich beroerd, schuldig en vooral verdrietig. Wat een timing, ze is nooit ziek.

Bluh!
Ah dat is wel heel zuur ;(. Beterschap en virtuele knuffel vanaf hier!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200326118
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 07:54 schreef exode het volgende:
KLOTE zooi!

Bluh!
Oh nee, dat is echt heel stom! ;( Beterschap gewenst.
pi_200326232
@exode Wat een rotzooi! Nog afgezien van dat hele Corona gebeuren, je zo beroerd voelen terwijl er zulke belangrijke dingen staan te gebeuren, is gewoon kut.
Beterschap voor je verloofde. :*
  maandag 12 juli 2021 @ 09:27:19 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200326298
Nasty, Exode... beterschap voor haar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 12 juli 2021 @ 09:36:18 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200326385
Beterschap Exode!

Mijn 2,5 jarige is weer ziek. Zitten al 1,5 week non-stop met zieke kinderen nu. Takkezooi. Ik probeer vanuit huis te werken, maar da's een uitdaging zo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 12 juli 2021 @ 09:37:04 #63
100412 mefke79
komt goed!
pi_200326393
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Kans is wel groot dat een behoorlijk deel van de school wel al gevaccineerd is. Dat maakt de kans op besmettingen voor de nog net niet 12-jarigen wel kleiner. Maar ik snap dat het je niet lekker zit, zeker met astma erbij.
Ja klas 2 en hoger wel, maar juist in de brugklas dus niet. Dan maar afstand houden lijkt me, al weet ik uit eigen ervaring dat dat ook echt niet zaligmakend is (als in: theorie leuk, praktijk is anders).

Balen Exode! Timing is echt beroerd, geeft misschien ook wel aan hoe zwaar haar jaar was, dat haar weerstand nu te laag is om een simpele verkoudheid te weren. Hopelijk knapt ze snel op!
pi_200326425
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:36 schreef Tink89 het volgende:
Beterschap Exode!

Mijn 2,5 jarige is weer ziek. Zitten al 1,5 week non-stop met zieke kinderen nu. Takkezooi. Ik probeer vanuit huis te werken, maar da's een uitdaging zo.
Oh jakkes, dat is zo naar. Alsof er nooit meer een eind aan komt... Beterschap en sterkte!

Na een wandeling in de duinen heb ik gister een tekenbeet opgelopen :{. Gelijk iedereen van boven tot onder nagekeken, gelukkig verder niemand gebeten. Maar ik zit nu obsessief de gebeten plek te inspecteren. Nasty rotbeesten :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200326634
@Phaidra mag je dat gewoon afwachten, of moet je dan precventief aan de antibiotica?

@exode wat een ramp voor je verloofde. Hopelijk knapt ze snel op zodat ze toch nog enigszins fatsoenlijk afscheid kan nemen van haar klas.

Ik hoor om me heen alleen maar verhalen van besmettingen, op kantoor (waar ik gelukkig niet kom), de klas van L, de zoon van de juf van L, de plaatselijke discotheek. Het voelt weer zo'n beetje hetzelfde als afgelopen januari. -O-
pi_200326713
Haar klas heeft morgen de laatste schooldag, echt zo balen. Ze heeft deze kinderen ook al meerdere jaren achter elkaar, het is echt haar klas geworden.

Zo overleg met huisarts, ze kan alleen maar rechtop zitten in bed van de hoofdpijn en ze heeft dus flinke koorts.

Ah nee, bluh Tink, balen, sterkte daar!

Ik ben net een half uur bezig geweest afspraken af te zeggen van de komende dagen. Ik doe even alleen de spoeddingen. Gelukkig slaapt Juul nog 2 uur in de middag, dan kan ik mijn deadline nog halen. Ze zit nu even voor de tv zodat ik al die afspraken kon contacten. Echt zo klaar met dit gezeik.
pi_200326780
Wat rot Exode! Beterschap voor haar!

Als ik het zo lees zit ik beter hier. Nog een paar dagen en dan verhuizen we. Veel gemende gevoelens. Niet Corona gerelateerd.

Heb ik voor mijn 14 jarige een digi-d nodig om vaccinatie te regelen? En heeft het nut dat aan te vragen voor de andere jongere kinderen?
Met een meidenkwartet
  maandag 12 juli 2021 @ 10:18:31 #68
100412 mefke79
komt goed!
pi_200326796
Je hebt Digi-d niet perse nodig voor de vaccinatie maar het bespaart je bij moeten testen wel echt uren. Geen digid is wachten tot de ggd je belt en anders kan je het zelf inzien. Dus ik zou gewoon voor iedereen een digid aanvragen, kost niets en je kan het maar hebben.
  maandag 12 juli 2021 @ 10:36:25 #69
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200327010
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:16 schreef Cathmar het volgende:
Wat rot Exode! Beterschap voor haar!

Als ik het zo lees zit ik beter hier. Nog een paar dagen en dan verhuizen we. Veel gemende gevoelens. Niet Corona gerelateerd.

Heb ik voor mijn 14 jarige een digi-d nodig om vaccinatie te regelen? En heeft het nut dat aan te vragen voor de andere jongere kinderen?
Ik gebruik die overal voor: afspraken maken in het ziekenhuis (voor oa bloedprikken enzo), ggd-testuitslagen dus, maar ook afspraken maken bij het gemeentehuis voor id-bewijs enzo. Echt wel handig.

En gratis enzo, dus waarom niet?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200327069
@Cathmar, wij hebben voor alle kinderen een Digid, het zorgt ervoor dat je in drukke tijden veel eerder je testuitslag weet, dus ik heb er al een hoop plezier van gehad. :+

@exode wat ontzettend k*t. -O- En wat een nare ziekteverschijnselen, hopen dat ze zich snel iets beter voelt.
pi_200327176
Shit exode, jullie hebben het wel zwaar te verduren.. -O- Beterschap!
pi_200327196
Ik vind de DigiD wel handig, heb ze afgelopen winter/voorjaar aangevraagd voor de kinderen omdat dat met testen wel handig was.
pi_200327233
@exode, dat is echt naar. Zowel qua timing als qua klachten. Beterschap!!

@Cathmar, voor de oudste (13) had ik er al eentje. Hij moest me machtigen zijn zorgverzekering in te zien toen hij 12 werd..
Voor de jongste 9, ook maar eentje geregeld halverwege 2020, voor het geval hij getest moet worden. Ooit moet je het toch aanvragen.
pi_200327345
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Phaidra mag je dat gewoon afwachten, of moet je dan precventief aan de antibiotica?

@:exode wat een ramp voor je verloofde. Hopelijk knapt ze snel op zodat ze toch nog enigszins fatsoenlijk afscheid kan nemen van haar klas.

Ik hoor om me heen alleen maar verhalen van besmettingen, op kantoor (waar ik gelukkig niet kom), de klas van L, de zoon van de juf van L, de plaatselijke discotheek. Het voelt weer zo'n beetje hetzelfde als afgelopen januari. -O-
Ik weet vrij zeker dat hij er minder dan 24 uur in heeft gezeten. Dan mag je inderdaad afwachten. De plek goed in de gaten houden en ook de rest van je lichaam checken op rode vlekken. Ik heb met pen een rondje om de rode plek gezet, zodat ik makkelijk kan zien of de plek groter wordt de komende dagen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200327945
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:54 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode, dat is echt naar. Zowel qua timing als qua klachten. Beterschap!!

@:Cathmar, voor de oudste (13) had ik er al eentje. Hij moest me machtigen zijn zorgverzekering in te zien toen hij 12 werd..
Voor de jongste 9, ook maar eentje geregeld halverwege 2020, voor het geval hij getest moet worden. Ooit moet je het toch aanvragen.
Hij moest jouw machtigen om zijn zorgverzekering in te zien? Ik kan ze gewoon inzien volgens mij, ze staan bij mij op de polis, zou dat het zijn?

@Phaidra, succes met de teek. Ik zet het altijd in mijn agenda als ik een teek heb gehad en waar die zat. Dan kan je het makkelijk weer terugvinden als dat eens nodig is.
Ik controleer eigenlijk altijd als ik buiten ben geweest in het hoge gras of in het bos. En ik spuit mijn enkels vaak in met van dat eucapuptus citronella spul, geen idee of het helpt, heb ze sindsdien nog niet gehad *afklopt*
pi_200328015
Ik heb het ook in mijn agenda gezet inderdaad. Wij lopen elke week wel een keer in het bos of duinen en dan ook geregeld buiten de paden. Dus ik check ook wel, maar als je maandenlang nooit iets vindt, vergeet je het ook steeds vaker. Nu weer even extra alert dus :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 12 juli 2021 @ 11:58:15 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200328147
Wij hebben nog nooit een teek gehad terwijl we naast het bos wonen en daar veel komen, maar onze buurman continu. Zouden ze bepaalde mensen lekkerder vinden?
pi_200328189
Thanks ladies. Ik vraag voor alle vier een digi-d aan zodra we ingeschreven zijn volgende week. Als dat voor het testen zo handig is dan is dat zeker fijn om geregeld te hebben. Al hebben mijn drie jongste meiden al covid gehad... maar goed, is inderdaad kleine moeite.
Er zijn ongeveer 1000 kleine dingetjes nu. Had een paar dagen geleden een kleine inziking van dit alles. Maar nu weer op volle kracht verder.
Met een meidenkwartet
pi_200328223
@Cathmar, veel sterkte met alle regeldingen. Verhuizen is al een drama, maar internationaal nog een beetje boel extra :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200328525
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:43 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hij moest jouw machtigen om zijn zorgverzekering in te zien? Ik kan ze gewoon inzien volgens mij, ze staan bij mij op de polis, zou dat het zijn?

Hij staat ook op mijn polis erbij, daar zit het niet in. Ik kon wel de basisgegevens inzien, maar niet de verbruikte zorgkosten.
Iets met privacy en niet zomaar die data mogen delen. Voor het inzien en het mogen regelen van dingen zijn ook verschillende machtigingen. Ze dekken zich daar goed in.
  maandag 12 juli 2021 @ 13:00:53 #81
100412 mefke79
komt goed!
pi_200328735
Ik kreeg van een van de ziekenhuizen waar oudste patient is ook al de waarschuwing dat de machtiging van mij verloopt en dat hij langs moet komen om het te verlengen. Nou is dat het academisch ziekenhuis op meer dan een uur waar we al tijden niet meer geweest zijn, dus ik denk dat we het er maar bij laten. Als het nog nodig is komt dat vanzelf wel, want dan moeten we daar toch heen.
  maandag 12 juli 2021 @ 13:11:48 #82
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200328852
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:43 schreef Nijna het volgende:

[..]

Vanaf 12 moeten ze echt machtigen, moest hier ook.
Je kan wel zien dat ze erbij op de polis staan maar verder niet wat er verbruikt is en andere details.
pi_200329079
Phaidra, wat rot van die teek. Brrr!

Exode, sneu voor je verloofde en haar klas.

Hier de peuter weer thuis want snot, hoest en koorts. En een negatieve testuitslag gelukkig. Maar als hij morgen nog koorts heeft, wil ik dat hij gezien wordt door de huisarts. Hij heeft zo’n smerige hoest en piepende ademhaling.
pi_200329125
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:26 schreef Malteser het volgende:
Phaidra, wat rot van die teek. Brrr!

Exode, sneu voor je verloofde en haar klas.

Hier de peuter weer thuis want snot, hoest en koorts. En een negatieve testuitslag gelukkig. Maar als hij morgen nog koorts heeft, wil ik dat hij gezien wordt door de huisarts. Hij heeft zo’n smerige hoest en piepende ademhaling.
Er heerst echt een heel naar verkoudheidsvirus, op het KDV bij Juul nu meerdere kinderen ziek thuis. Hier dus allemaal aan de beurt geweest, ik heb ook wat last van mijn keel en ben benauwder dan normaal.
Ook op school bij B zijn er veel kinderen ziek geweest vorige week, allemaal negatief getest.

Denk toch combi van een winter waar virussen niet echt een kans kregen en dit bagger weer. (wisselingen van temperatuur en vochtig)
pi_200329208
Er heerst RS virus. Veel meer gevallen dan normaal in deze tijd van het jaar. De twee weken oude baby van onze buren ligt in het ziekenhuis en krijgt extra zuurstof en sondevoeding. Waarschijnlijk is de baby besmet door de peuterbroer en -zus die naar het kdv gaan, zij hebben ook een nare hoest.
  maandag 12 juli 2021 @ 13:40:19 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200329308
Mijn oudste ook. Hoesten, snotteren, flink koorts, geen covid. De baby gelukkig (nog) niet, dat kloppen we even af.
pi_200329316
Phaidra wat rot van de teek!

Exode beterschap voor je verloofde. Sneu voor haar en de klas.

Kim is ook weer getest vanwege flink hoesten, keelpijn en snot. Gelukkig 'gewoon' verkouden wat we ook wel hadden verwacht. Nav tips van jullie tijdje geleden digid aangevraagd. Scheelt toch weer wat uurtjes met de uitslag. Duurde nu ca 25 uur. Vorige keer ruim 40 uur.
Nu hebben Tyler en ik ook wat keelpijn en beetje snotterig. Maar we gaan niet testen, verkoudheid is gewoon heel besmettelijk.

We hebben trouwens nu besloten om wel te vaccineren. Kim wil ook graag de vaccinatie. Hopelijk kunnen we met zijn 3en op pad.
pi_200329724
Exode wat balen voor je verloofde. Beterschap voor haar.

Best lang nog @_Ingrid_ 25 uur voor de uitslag. De keren dat ik de uitslag voor de kinderen kreeg was binnen 10 uur. (En voor mezelf 2,5 maar was blijkbaar een ander soort test). Hoop niet dat het nu gemiddeld weer langer gaat duren dan voor de uitslag bekend is. (Weet dat het binnen 48 uur is maar hoor alleen maar dat het binnen een uur of 10 er wel is). Maar goed we wachten wel af morgen.
De oudste heeft gelukkig nog geen klachten en was ook niet heel dicht in de buurt van de meester geweest dus ik ga uit van een negatieve testuitslag.

Hoorde wel via via dat ouders van plan waren om op dag 5 alleen een zelftest te doen bij de kinderen.. voelde voor mij niet alsof het heel serieus genomen wordt. Ik ga ook uit van negatief hoor maar om nou alleen een zelftest te doen..

Ik zag vanmorgen op ouderportaal nog wel een berichtje voorbij komen dat een zelftest niet voldoende was dus hopelijk gaat iedereen toch gewoon testen.

Heb er geen zin dat die zelftest niet accuraat genoeg was en dat er toch een kind besmet zou zijn en hij weer in quarantaine moet, of alsnog zelf besmet zou worden daardoor.

Het is toch al zo’n georganiseer..
Hij is morgenmiddag alleen thuis nu ivm werk. Ik heb wel een collega stand-by voor mocht de uitslag toch positief zijn, maar om die dag sowieso thuis te blijven legt wel druk op het rooster (en zou ik een andere dag voor twee kids geen opvang hebben).. scheelt dat hij het niet erg vind al is het wel wat langer dan anders..
pi_200330039
Ik heb morgen en woensdag zorgverlof ingediend. Dit is geen doen zo. Ze zoeken het maar even uit zonder mij.

Zojuist huisarts gesproken, zoals verwacht een fikse bijholteontsteking. We kunnen niet zoveel doen afgezien van pijnstilling en neusspray. Wel de dosering van pijnstilling opgehoogd en als ze woensdag nog koorts heeft of ze gaat zich slechter voelen, weer bellen.

Ik had haar telefoon bij me liggen beneden, haar collega's en directeur hebben echt heel vaak gebeld. Het laatste telefoontje van die directeur toch maar opgenomen. Die had geloof ik niet door hoe ziek ze is. Of ik haar even wakker wil maken want ze snappen even iets niet in de planning van donderdag (!).
Ik heb me ingehouden en gezegd dat ze wel contact opneemt als ze zich wat beter voelt.

En krijgen net mail van KDV binnen, dat de laatste weken extreem veel kinderen gebracht worden met corona gerelateerde klachten en dat ze nu signalen krijgen dat er veel kinderen ziek zijn. Dus koorts, hoesten, dat soort klachten. Extra blij dat we Juul vandaag nog thuis hebben gehouden.
pi_200330415
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:29 schreef exode het volgende:
Ik heb morgen en woensdag zorgverlof ingediend. Dit is geen doen zo. Ze zoeken het maar even uit zonder mij.

Zojuist huisarts gesproken, zoals verwacht een fikse bijholteontsteking. We kunnen niet zoveel doen afgezien van pijnstilling en neusspray. Wel de dosering van pijnstilling opgehoogd en als ze woensdag nog koorts heeft of ze gaat zich slechter voelen, weer bellen.

Ik had haar telefoon bij me liggen beneden, haar collega's en directeur hebben echt heel vaak gebeld. Het laatste telefoontje van die directeur toch maar opgenomen. Die had geloof ik niet door hoe ziek ze is. Of ik haar even wakker wil maken want ze snappen even iets niet in de planning van donderdag (!).
Ik heb me ingehouden en gezegd dat ze wel contact opneemt als ze zich wat beter voelt.

En krijgen net mail van KDV binnen, dat de laatste weken extreem veel kinderen gebracht worden met corona gerelateerde klachten en dat ze nu signalen krijgen dat er veel kinderen ziek zijn. Dus koorts, hoesten, dat soort klachten. Extra blij dat we Juul vandaag nog thuis hebben gehouden.
Wat bizar! Zowel de collega's en directeur die een bord voor hun kop hebben als kinderen die gewoon naar het KDV gestuurd worden met corona-gerelateerde klachten :N :|W.

Goede move om zorgverlof op te nemen! Even niet 100 ballen in de lucht houden. 50 is wel genoeg :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 12 juli 2021 @ 15:07:49 #91
100412 mefke79
komt goed!
pi_200330444
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat bizar! Zowel de collega's en directeur die een bord voor hun kop hebben als kinderen die gewoon naar het KDV gestuurd worden met corona-gerelateerde klachten :N :|W.

hm, het snottebellenbeleid is weer aangepast, ze doen niets wat niet mag. Nou zou ik er in zo'n geval altijd even een thuistestje tegenaan gooien, maar goed, dat is ook te doen met oudere kinderen en testen genoeg op voorraad. Ik zie het me bij een peuter niet doen.
pi_200330451
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Goede move om zorgverlof op te nemen! Even niet 100 ballen in de lucht houden. 50 is wel genoeg :*.
Ik snap het allemaal, wij hebben dit ook, hoe ga je werk en kinderen combineren als je kind weer verkouden is. Maar nu ging het blijkbaar echt om flink verkouden, vaak ook met koorts. Dat doe je toch niet?

Mijn manager opperde zorgverlof, die gaf meteen aan, wij spreken jou de komende dagen even niet. Schiet maar zorgverlof in dan gaat het niet van je gewone verlof af.
pi_200330462
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:07 schreef mefke79 het volgende:

[..]

hm, het snottebellenbeleid is weer aangepast, ze doen niets wat niet mag. Nou zou ik er in zo'n geval altijd even een thuistestje tegenaan gooien, maar goed, dat is ook te doen met oudere kinderen en testen genoeg op voorraad. Ik zie het me bij een peuter niet doen.
Nee, verkouden prima, de hele boel bij elkaar hoesten en koorts mag nog steeds niet. Je kind is dan gewoon ziek, hou het thuis, Corona of niet.
Het is dus niet alleen wat snotteren en af en toe hoesten maar blijkbaar echt koorts, soms piepend benauwd dat soort dingen.
  maandag 12 juli 2021 @ 15:10:02 #94
100412 mefke79
komt goed!
pi_200330467
Met koorts is een ander verhaal, dan mag een kind niet naar opvang/school, maar goed dat mocht voor corona ook niet.
pi_200330492
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:07 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Een kind met koorts hoort toch nooit op het KDV? Ik heb bij ons KDV/BSO nog geen nieuwe beslisboom voorbij zien komen, maar wellicht dat ik iets heb gemist.

Btw: thuistest als je klachten hebt, is expliciet niet de bedoeling. Ik begrijp wel dat het aantrekkelijker is dan langs de GGD, don't get me wrong, maar ik wilde het toch even melden. Goedbedoeld en niet als wijzende vinger :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 12 juli 2021 @ 15:16:10 #96
100412 mefke79
komt goed!
pi_200330560
O ja, ik weet dat je niet mag testen met een thuistest. Maar sorry, ik heb me er al een keer schuldig aan gemaakt toen oudste begon te snotteren. Die test was negatief en daarna braaf met de kapper overlegd hoe of wat. Want dat snotteren deed ie alleen toen ie uit bed kwam, daarna niet meer. En geen koorts ofzo.

Koorts mocht toen de oudste jong was trouwens nog wel op het kdv. Dat was bij ons de redding want die had altijd koorts na de prikken, een dag of twee/drie. Dan gaf je hem paracetamol, gaven ze daar ook nog een keer en dan kwam ie de dag wel door. Maar toen mocht paracetamol niet meer en toen mocht ook koorts niet meer en toen waren we de sjaak ;-)
pi_200330599
Nee, koorts mag zeker niet, daarom snap ik er ook geen drol van. Je kind is gewoon ziek.
Het gaat echt om zieke kinderen, niet met wat snot. Tenminste dat haal ik uit dat bericht.
pi_200330747
Ik wilde het gewoon even melden, niet iedereen weet dat thuistesten eigenlijk alleen bedoeld zijn voor als je geen klachten hebt. Bij serieuze klachten zou ik geen risico willen nemen, maar bij twijfel snap ik wel dat je er een thuistestje tegenaan gooit :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200330850
Wij gebruiken ze nu wel als dubbel check voordat we naar kantoor gaan, mede ivm die besmette collega van vorige week. Maar dat is dus juist omdat we geen klachten hebben, maar als extra stukje zekerheid. Vervolgens houden we alsnog afstand op kantoor, dus het is niet dat we het als vrijbrief voor knuffelen enzo gebruiken.

Maar ik dacht gister dus idd een beetje verkouden te zijn en toen zeiden collega's ook "oh dan doe je toch ff thuistest". Nou nee, dan ga ik dus gewoon naar de GGD. :+ Kleine moeite, stuk meer zekerheid.
pi_200330877
Wij hebben hier een hele lading zelftesten liggen vanuit school, maar verloofde kan een sneltest laten doen via dezelfde school. Ze kan altijd binnen een uur terecht en heeft 30 minuten later de uitslag al.

Mijn 2 dames liggen in ons bed met een waterijsje O+ Juul is echt een beetje van slag dat haar andere moeder zo ziek is. Dus ik laat ze even samen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')