Volgens mij was er nog geen nieuw deel, maar hoeven we de vakantie nog niet af te schrijven, dus vandaar een nieuwequote:De zomervakantie...Is het dan over?
Kunnen alle gezinnen dan met de caravan weer naar Frankrijk/Spanje/Italië. Als vanouds. Alsof er niets gebeurd is.
Of is het beter om maar snel iets te reserveren in Nederland voor het hier ook vol geboekt is?
Ennn wat zijn jouw plannen. En denk je dat het doorgaat?
lekker egoïstisch, maar veel plezier!quote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:38 schreef Arizona het volgende:
Wij hebben onze negatieve testresultaten binnen dus wij vertrekken morgen naar Zuid-Duitsland en dan maandag door voor een weekje Toscane
In de zin van?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:39 schreef aTypisch het volgende:
[..]
lekker egoïstisch, maar veel plezier!
Waarom egoistisch? Het mag nu (nog). Dus waarom zou hij thuis blijven?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:39 schreef aTypisch het volgende:
[..]
lekker egoïstisch, maar veel plezier!
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:57 schreef DX11 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/gezond/(...)0-000-euro~a92d3e53/
Zou de gok niet wagen...
Wat is hier preciesquote:
Hoe is het op Tenerifequote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
[..]
Wat is hier preciesaan? Als je terug komt uit een risico gebied en dus niet thuis in quarantaine gaat, kan dat best gedoe opleveren.
Hoezo?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:00 schreef JeOma het volgende:
Net 3 weken Frankrijk achter de kiezen. Fantastisch. Ben ik nu een asociale lul? Vast wel. Waarom ook alweer? Geen clue.
Maar ze gaat niet naar een risicogebiedquote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
[..]
Wat is hier preciesaan? Als je terug komt uit een risico gebied en dus niet thuis in quarantaine gaat, kan dat best gedoe opleveren.
Lekker hoor! Maar niet heel veel te doen door corona, behalve bruin bakken, dus dat doen we dan maar.quote:
Ah dan had ik je vraag verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar ze gaat niet naar een risicogebied
Ik heb het uitgezocht. Dan moet je de terugreis zelf uitzoeken / betalen en "cancel" je de gewijzigde terugreis die je van Tui krijgt. Oftewel je krijgt het deel vliegreis dan van hun terug minus heel veel annulering kosten. Dus dat kan best duur worden.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:43 schreef Lafoy het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je met een pakketreis (tui oid) in geel of groen gebied zit dat op oranje of rood gaat? Ze zeggen overal dat ze je dan terughalen, maar wat als je gewoon wil blijven?
Dan ben je heel rebels!quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:43 schreef Lafoy het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je met een pakketreis (tui oid) in geel of groen gebied zit dat op oranje of rood gaat? Ze zeggen overal dat ze je dan terughalen, maar wat als je gewoon wil blijven?
Geld terug ga ik sowieso niet vanuit.. maar je moet dan wel zelf een vlucht terug regelen?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:55 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik heb het uitgezocht. Dan moet je de terugreis zelf uitzoeken / betalen en "cancel" je de gewijzigde terugreis die je van Tui krijgt. Oftewel je krijgt het deel vliegreis dan van hun terug minus heel veel annulering kosten. Dus dat kan best duur worden.
Ja die moet je dan zelf boeken. Immers wil je hun hulp niet dus dan moet je het zelf oplossen. Ze gaan niet de latere vlucht laten vliegen voor die paar weigerende personen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:05 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Geld terug ga ik sowieso niet vanuit.. maar je moet dan wel zelf een vlucht terug regelen?
En als ik wel terug ga, krijg ik dan een vergoeding voor de gemiste vakantiedagen?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:07 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja die moet je dan zelf boeken. Immers wil je hun hulp niet dus dan moet je het zelf oplossen. Ze gaan niet de latere vlucht laten vliegen voor die paar weigerende personen.
Waarschijnlijk krijg je wel geld terug van de terug vlucht minus annulering kosten dus minus 70-90% afhankelijk van waar je geboekt hebt.
Vraag het je reisaanbieder die weet het. Maar waarschijnlijk wel ja. Als je met een creditcard hebt betaald zeker (valt onder niet geleverde diensten)quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:13 schreef Lafoy het volgende:
[..]
En als ik wel terug ga, krijg ik dan een vergoeding voor de gemiste vakantiedagen?
Ze komt uit een risicogebied (Nederland)quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:38 schreef DX11 het volgende:
[..]
Lekker hoor! Maar niet heel veel te doen door corona, behalve bruin bakken, dus dat doen we dan maar.
[..]
Ah dan had ik je vraag verkeerd begrepen.
Dan is mijn antwoord nog steeds redelijk relevant. In Nederland kan je boetes krijgen als ze doorhebben dat je je niet aan je quarantaine houdt. In het buitenland dus vast ook.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:29 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ze komt uit een risicogebied (Nederland)
Maar ze houdt zich wel aan de quarantainebeleid, maar ze gaat naar haar moeder. Ik denk niet dat ze een razzia in de treinen gaan houden.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:38 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dan is mijn antwoord nog steeds redelijk relevant. In Nederland kan je boetes krijgen als ze doorhebben dat je je niet aan je quarantaine houdt. In het buitenland dus vast ook.
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:39 schreef patrickt37 het volgende:
Hier inmiddels in Neurenberg. In alle openbare gelegenheden is een FFP2 masker verplicht.
Voor het boeken van een hotel moet je een negatieve test hebben, of volledig gevaccineerd zijn. Kunnen ze hier de internationale qr-code niet lezen. Ik werd vertrouwd op mijn blauwe ogen.
Nu op zoek naar een restaurant waar ik welkom ben.
DL heeft verschillende regels per deelstaat. Neem aan dat je niet even was gaan tanken in Beieren.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:56 schreef DX11 het volgende:
Was laatst in Duitsland tanken. Een aantal mensen hebben netjes FPP2 op maar de meeste gewoon zo'n goedkope lichtblauwe..
Een klap in het gezicht van ernoquote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:38 schreef Arizona het volgende:
Wij hebben onze negatieve testresultaten binnen dus wij vertrekken morgen naar Zuid-Duitsland en dan maandag door voor een weekje Toscane
Hoe gaat dat dan? Als je na duitsland de grens overgaat geldt je vaccinatiebewijs toch niet meer?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:38 schreef Arizona het volgende:
Eh, wat is jouw logica? Je kunt zonder bewijs op doorreis door Duitsland en Zwitserland. In dit geval heeft @Arizona voor Italië een negatief testresultaat nodig dat niet ouder is dan 48 uur na afname. QR-code laten zien als er wordt gecontroleerd en vakantie vieren maar.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:00 schreef Brad het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan? Als je na duitsland de grens overgaat geldt je vaccinatiebewijs toch niet meer?
Als 14:30 de testresultaten binnen zijn, was de test 3 uur ervoor (dat is de gegeven tijd las ik). Dan moet je maandagochtend voor 12:00 in italie zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, wat is jouw logica? Je kunt zonder bewijs op doorreis door Duitsland en Zwitserland. In dit geval heeft @:Arizona voor Italië een negatief testresultaat nodig dat niet ouder is dan 48 uur na afname. QR-code laten zien als er wordt gecontroleerd en vakantie vieren maar.
rijbewijs is nooit een id geweest.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Tip voor wie gaat testen voor vakantie: neem je paspoort/identiteitskaart mee en niet je rijbewijs. Ze hebben het documentnummer nodig.
In mijn uitnodigingsmail stond identiteitsbewijs en niet specifiek paspoort of identiteitskaart.![]()
We komen inderdaad maandag voor 12 uur in Italië aanquote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:40 schreef Brad het volgende:
[..]
Als 14:30 de testresultaten binnen zijn, was de test 3 uur ervoor (dat is de gegeven tijd las ik). Dan moet je maandagochtend voor 12:00 in italie zijn.
Toegegeven, ik rekende eerst verkeerd en dacht dat het buiten die 48 uur zou vallen.
Ja… zo jammer en sneu! Het kan hard gaan. Goede terugreis vast!quote:Op zondag 11 juli 2021 00:03 schreef Mazikeen het volgende:
Ik ben blij dat ik morgen weer terug vlieg naar Nederland. Besmettingen worden nu ook in gran canaria hoger….
Ook hier geldt, in de hoofdstad en onder jongeren veel besmettingenquote:Op zondag 11 juli 2021 08:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja… zo jammer en sneu! Het kan hard gaan. Goede terugreis vast!
Fijne vakantie en geniet ervan!quote:Op zondag 11 juli 2021 08:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
We komen inderdaad maandag voor 12 uur in Italië aan![]()
Nu onderweg
Jullie gingen via Zwitserland toch? Hebben die verder nog iets van inreisbeperkingen of kun je daar ook gewoon doorheen rijden?quote:Op zondag 11 juli 2021 08:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nu onderweg
Fijne vakantie gewenst!quote:Op zondag 11 juli 2021 08:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nu onderweg
Via Oostenrijk. Doorreizen is daar geen probleem.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Jullie gingen via Zwitserland toch? Hebben die verder nog iets van inreisbeperkingen of kun je daar ook gewoon doorheen rijden?
Daar zijn ze inderdaad wel goed in in Duitsland. Ik ken zelfs één plek waar al zo lang aan gewerkt wordt (Kreuz Aachen) dat GPS fabrikanten de omleidingen in hun kaarten verwerkt hebben.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Via Oostenrijk. Doorreizen is daar geen probleem.
Nu aan het genieten van de 26e Baustelle in Duitsland
DigiD hoeft toch alleen bij de GGD?quote:Op maandag 12 juli 2021 12:48 schreef hvan het volgende:
Even een aanvulling voor Italie gangers. Je moet als je naar Italie gaat ook een document invullen (digitaal). Een EU Digital Passenger Locator Form https://app.euplf.eu/#/
Wat ze er mee doen, geen flauw idee. Maar je moet het officieel wel ingevuld hebben.
Verder met PCR/Antigenen testen bij kinderen. Je moet een DigiD voor je kind hebben. De meeste met name kleinere kinderen hebben dit nog niet. Dit vergeten veel mensen en komen daar dus pas achter bij een afspraak maken voor een test. Kost je zo maar weer een paar dagen. Dus let op bij kinderen een DigiD!
Kan wellicht ook wel, maar als je gratis laat testen voor vakantie dan koppelen ze dacht ik bij voorkeur (of alleen?) met de coronacheckappquote:Op maandag 12 juli 2021 13:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewoon een certificaat van je PCR is niet goed genoeg?
Oh ja, soort van koppelverkoop.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan wellicht ook wel, maar als je gratis laat testen voor vakantie dan koppelen ze dacht ik bij voorkeur (of alleen?) met de coronacheckapp
Dus als je als gezin 3 kinderen hebt zit je met 5 codes op 2 telefoons ofzo. Lekker werkje.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:48 schreef hvan het volgende:
Verder met PCR/Antigenen testen bij kinderen. Je moet een DigiD voor je kind hebben. De meeste met name kleinere kinderen hebben dit nog niet. Dit vergeten veel mensen en komen daar dus pas achter bij een afspraak maken voor een test. Kost je zo maar weer een paar dagen. Dus let op bij kinderen een DigiD!
Si, wat dacht jij danquote:
Is dat al gefixt? Dacht dat er nu nog maar één persoon per app kon zijn.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dus als je als gezin 3 kinderen hebt zit je met 5 codes op 2 telefoons ofzo. Lekker werkje.Of kun je screenshots maken van je QR code?
nee, ik loop hier ook tegenaan, er staat als advies maak 5 dagen voor vertrek een afspraak. a.s. zaterdag wil ik rijden richting het zuiden, dus ik probeer nu wat te zoeken, maar niet te doen joh.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:36 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Lukt het jullie wel om binnen ~1 week vanaf vandaag een PCR test in te plannen via testenvoorjevakantie.nl? Ik heb veel postcodes geprobeerd maar kom nergens beschikbare tijdstippen tegen.
Over 2 weken verhuis ik naar Duitsland zodat ik 1 week voor aanvang van mijn nieuwe baan in mijn nieuwe woonplaats ben (Berlijn).quote:Op maandag 12 juli 2021 17:21 schreef DX11 het volgende:
Hoe kan het nou zo druk zijn terwijl juist deze week weggaan best een slecht plan is (als Nederland op de Europese kaart op rood gaat voordat je aankomt moet je misschien in je hotel in quarantaine)
Wat tof trouwens dat je daar gaat wonen!quote:Op maandag 12 juli 2021 17:23 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Over 2 weken verhuis ik naar Duitsland zodat ik 1 week voor aanvang van mijn nieuwe baan in mijn nieuwe woonplaats ben (Berlijn).
Ondanks dat ik volledig gevaccineerd ben blijf ik een beetje angst houden dat er aan de grens wordt gecontroleerd zodra ik in de ICE richting DLD zit
Genoeg mensen die al een half jaar geleden de reis geboekt hebben.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:21 schreef DX11 het volgende:
Hoe kan het nou zo druk zijn terwijl juist deze week weggaan best een slecht plan is (als Nederland op de Europese kaart op rood gaat voordat je aankomt moet je misschien in je hotel in quarantaine)
Misschien gaan mensen juist nu weg nog voordat NL eventueel code rood gaat worden? Als je nog moet gaan en NL wordt code rood dan moet je misschien op je vakantiebestemming in quarantaine. Maar als je er al zit neem ik aan van niet? Neem iig aan dat ze je niet actief gaan opsporen.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:21 schreef DX11 het volgende:
In Italie is niets gecontroleerd. Geen test, geen PLFquote:Op maandag 12 juli 2021 12:48 schreef hvan het volgende:
Even een aanvulling voor Italie gangers. Je moet als je naar Italie gaat ook een document invullen (digitaal). Een EU Digital Passenger Locator Form https://app.euplf.eu/#/
Wat ze er mee doen, geen flauw idee. Maar je moet het officieel wel ingevuld hebben.
Misschien nog eens wat meer postcodes proberen? Toen ik hem afgelopen zaterdag plande kreeg ik best een hoop opties binnen 2-3 dagen (6165 mocht je het willen proberen). Misschien loont het ook wel even om te kijken of een PCR test noodzakelijk is of ze dat ze ook al genoegen nemen met een antigeentest?quote:Op maandag 12 juli 2021 15:36 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Lukt het jullie wel om binnen ~1 week vanaf vandaag een PCR test in te plannen via testenvoorjevakantie.nl? Ik heb veel postcodes geprobeerd maar kom nergens beschikbare tijdstippen tegen.
quote:Op maandag 12 juli 2021 17:21 schreef DX11 het volgende:
Leuke vakantie heb je dan, elke 2 dagen betalen en dan een stok in je neus krijgen. + alle vakantietijd die je daardoor verliest.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:26 schreef Pino112 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)mtes.html?redirect=1
Wie in Frankrijk vanaf 1 augustus een openbare ruimte zoals een bar, restaurant of winkelcentrum wil bezoeken, is verplicht een coronacertificaat te overhandigen. Dat heeft de Franse president Emmanuel Macron maandagavond bekendgemaakt in een televisietoespraak.
Met de zogenoemde gezondheidspas kunnen mensen aantonen dat ze volledig gevaccineerd, negatief getest of recent van het coronavirus hersteld zijn. De pas is ook nodig om te reizen met de trein of het vliegtuig.
Vakantiegangers uit bijvoorbeeld Nederland die niet volledig gevaccineerd zijn, moeten zich daarom elke twee dagen laten testen indien zij na 1 augustus Franse restaurants en bars willen bezoeken.
Of je bent gewoon gevaccineerdquote:Op maandag 12 juli 2021 21:28 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Leuke vakantie heb je dan, elke 2 dagen betalen en dan een stok in je neus krijgen. + alle vakantietijd die je daardoor verliest.
14 Juli, want je wordt pas 2 weken na je laatste prik als volledig gevaccineerd beschouwd door de Fransen.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:35 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Want iedereen heeft op 1 augustus al 2 prikken gehad?
En 4 weken na Janssen toch?quote:Op maandag 12 juli 2021 21:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
14 Juli, want je wordt pas 2 weken na je laatste prik als volledig gevaccineerd beschouwd door de Fransen.
Vanaf welke leeftijd moet je testen in Frankrijk?quote:Op maandag 12 juli 2021 21:26 schreef Pino112 het volgende:
Wie in Frankrijk vanaf 1 augustus een openbare ruimte zoals een bar, restaurant of winkelcentrum wil bezoeken, is verplicht een coronacertificaat te overhandigen. Dat heeft de Franse president Emmanuel Macron maandagavond bekendgemaakt in een televisietoespraak.
Met de zogenoemde gezondheidspas kunnen mensen aantonen dat ze volledig gevaccineerd, negatief getest of recent van het coronavirus hersteld zijn. De pas is ook nodig om te reizen met de trein of het vliegtuig.
Vakantiegangers uit bijvoorbeeld Nederland die niet volledig gevaccineerd zijn, moeten zich daarom elke twee dagen laten testen indien zij na 1 augustus Franse restaurants en bars willen bezoeken.
Hangt er ook van af wanneer je op vakantie gaat of dat dan al nodig is.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:35 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Want iedereen heeft op 1 augustus al 2 prikken gehad?
We gaan misschien eind Augustus naar Parijs (mits ze dan nog Nederlanders toe laten); dan zijn we tenminste wel volledig gevaccineerd. En paar weken inwerkingstijd gehad. Lekker kut als je niet gevaccineerd bent.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:26 schreef Pino112 het volgende:
Of je leest je eerst in hoe het precies zit, met uitzonderingen, grenzen etc.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:59 schreef Freudie het volgende:
7 augustus naar Zuid-Frankrijk...met een 13 jarige...
Nou vertel eensquote:Op maandag 12 juli 2021 22:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Of je leest je eerst in hoe het precies zit, met uitzonderingen, grenzen etc.
Eeuwige Hollandse gezeik altijd
Ik hoef voorlopig niet naar Frankrijk...quote:
Dus je blaat maar wat.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:25 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik hoef voorlopig niet naar Frankrijk...
Vriendin van me hoorde van haar Franse schoonzus vanaf 12 jaar.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Vanaf welke leeftijd moet je testen in Frankrijk?
12quote:Op maandag 12 juli 2021 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Vanaf welke leeftijd moet je testen in Frankrijk?
Het gaat mij er meer om dat je al paniek voetbalt voor je zelf iets uit zoekt...quote:
Je kunt ze ook laten vaccineren natuurlijk.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:28 schreef zoost het volgende:
Met 3 kinderen naar Frankrijk. Allemaal om de 48 uur testen a 44 euro. Dat wordt een heerlijk ontspannen vakantie.
Ik krijg hier BNW fibes van. Ze zijn knettergek geworden.
Ben je nou echt zo dom of speel je het alleen?quote:Op maandag 12 juli 2021 22:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat je al paniek voetbalt voor je zelf iets uit zoekt...
Maar ik wil je wel helpen hoor:
https://letmegooglethat.com/?q=France+Corona+rules+August+2021
Of niet gaanquote:Op maandag 12 juli 2021 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt ze ook laten vaccineren natuurlijk.
Tuurlijk. Het was: "je doet het voor een ander". Het wordt: "Je doet het voor papa's portemonnee." Verder geen dwang.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt ze ook laten vaccineren natuurlijk.
Dus voor een ander was het niet belangrijk genoeg. Maar nu het je zelf in de portemonnee raakt is het ineens een dingetje.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het was: "je doet het voor een ander". Het wordt: "Je doet het voor papa's portemonnee." Verder geen dwang.
Ze doen het in ieder geval niet voor hun eigen gezondheid. Inderdaad clownworld!
Precies, dat is de juiste conclusie die je kunt trekken. Dommie.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:41 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Dus voor een ander was het niet belangrijk genoeg. Maar nu het je zelf in de portemonnee raakt is het ineens een dingetje.
Zweden had altijd een heel licht beleid. Geen idee of dat ook voor toeristen geld.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:44 schreef Blik het volgende:
Als Frankrijk al zo omgaat met toeristen, hoe zullen de andere landen dit dan wel niet gaan aanpakken
Griekenland de volgende:quote:Op maandag 12 juli 2021 22:44 schreef Blik het volgende:
Als Frankrijk al zo omgaat met toeristen, hoe zullen de andere landen dit dan wel niet gaan aanpakken
Ik ga over 2.5 weken naar Slovenie… ik vrees er ook voor. slovenie lijkt me nou niet het meest toegeeflijke land op dit gebied, daar schaarde ik Frankrijk eigenlijk wel onder…quote:Op maandag 12 juli 2021 23:29 schreef MaJo het volgende:
Toen ik 2 weken geleden mijn vakantie boekte kon ik niet bevroeden dat het zó uit de hand zou lopen. Als ik dat had geweten had ik nooit geboektnu maar afwachten of onze reis over 3 weken naar Slovenië ook doorgaat. Ik vrees het ergste.
Ben je dan ook al "geldig" gevaccineerd, als in dat je je vaccin dan 2 weken geleden hebt gehad?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:39 schreef Aurelius het volgende:
Tot nu toe is dit voor mij alleen maar voordelig.
Over 2 weken zijn ik en mijn vrouw volledig gevaccineerd, en we hebben kinderen < 12 jaar.
Klinkt dus alsof het een stuk minder druk zal zijn in Frankrijk.
Yep! Ik krijg woendag mijn 2e prik, en mijn vrouw de 18e.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:43 schreef Blik het volgende:
Ben je dan ook al "geldig" gevaccineerd, als in dat je je vaccin dan 2 weken geleden hebt gehad?
quote:Op maandag 12 juli 2021 22:41 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Dus voor een ander was het niet belangrijk genoeg. Maar nu het je zelf in de portemonnee raakt is het ineens een dingetje.
Je kunt volgens mij je QR code ook hier ophalen: https://coronacheck.nl/nl/print/quote:Op dinsdag 13 juli 2021 06:29 schreef DonDruiper het volgende:
Ben bezig dit formulier in te vullen:
https://entercroatia.mup.hr/Edit
Hoe de neuk kan ik zo'n certificaat uploaden
Je moet het certificaat van de NL site downloaden. Bij Spanje was het helemaal ellende. De gehele pdf werd niet geaccepteerd, maar toen ik de pdf knipte zodat er maar 1 pagina was (alleen EU deel en niet het NL deel) werkte het pas.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 06:29 schreef DonDruiper het volgende:
Ben bezig dit formulier in te vullen:
https://entercroatia.mup.hr/Edit
Hoe de neuk kan ik zo'n certificaat uploaden
Bizar he. Wij zitten nu in Toscane. Eerst baalde ik dat wij vroeg vakantie hadden. Want de mensen die later zouden gaan zouden wel geen testen enzo meer hoevenquote:Op maandag 12 juli 2021 23:29 schreef MaJo het volgende:
Toen ik 2 weken geleden mijn vakantie boekte kon ik niet bevroeden dat het zó uit de hand zou lopen. Als ik dat had geweten had ik nooit geboektnu maar afwachten of onze reis over 3 weken naar Slovenië ook doorgaat. Ik vrees het ergste.
Hey weet jij wat je allemaal meer moet doen om Italië binnen te komen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bizar he. Wij zitten nu in Toscane. Eerst baalde ik dat wij vroeg vakantie hadden. Want de mensen die later zouden gaan zouden wel geen testen enzo meer hoevenNu ben ik blij dat wij nog een praktisch onbezorgde week hebben
Pfizer beschermt al iets van 60% 2 weken na de eerste prik.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:58 schreef Brad het volgende:
Het helpt overigens niet als sites elkaar tegenspreken. Ben aan het uitzoeken voor kroatie en vaccinatie
anwb: vaccinatie geldig vanaf 14 dagen na 2e vaccinatie https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-kroatie
buitenlandse zaken: vaccinatie geldig direct na 2e vaccinatie
https://www.nederlandwere(...)ie/reizen/reisadvies
-----
nb. anwb maakt geen onderscheid in soorten vaccinatie. Janssen is 14 dagen geduld, maar pfizer is direct na 2e prik
Dat is wel extreem ridicuul en de prijs van zo'n nooddocument is ook geen grap want alleen geldig voor een reis.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:41 schreef Qarrad het volgende:
Ook leuk, de gemeente Almere gooit gewoon de hele tent dicht wat betreft identiteitsbewijzen
Onmacht Almere met paspoorten wekt irritatie bij Marechaussee - https://nos.nl/l/2389101
Een PLF formulier invullen en printen, meer nietquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hey weet jij wat je allemaal meer moet doen om Italië binnen te komen?
Ben al volledig gevaccineerd dus dat zit wel snor.
Dit is het meest nuttige (eigenlijk het minst onnuttige want het is allemaal niet heel uitgebreidquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:21 schreef Arizona het volgende:
Iemand die weet hoe makkelijk je in Oostenrijk kunt testen? Op de terugreis willen we daar overnachten maar dochter moet nog testen (voor haar geen 3 weken na eerste prik)
Kroatie heeft vast wel een site in het leven geroepen hiervoor, zou dat in de gaten houden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:58 schreef Brad het volgende:
Het helpt overigens niet als sites elkaar tegenspreken. Ben aan het uitzoeken voor kroatie en vaccinatie
anwb: vaccinatie geldig vanaf 14 dagen na 2e vaccinatie https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-kroatie
-----
nb. anwb maakt geen onderscheid in soorten vaccinatie. Janssen is 14 dagen geduld, maar pfizer is direct na 2e prik
In je tweede link staat het toch duidelijk volgens mij? Of volledig gevaccineerd of 22 dagen na eerste vaccinatie Moderna of Pfizer of een negatieve test.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:58 schreef Brad het volgende:
-----
Waar lees jij dit van die negatieve testquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Kroatie heeft vast wel een site in het leven geroepen hiervoor, zou dat in de gaten houden.
Ik begin hem voor mijn vakantie wel een beetje te knijpen. Over ruim 2 weken gaan we naar Slovenië. Echter hebben ze de regels voor als je uit een rood land komt aangescherpt. Je moet verplicht 10 dagen in quarantaine, ook bij een negatieve test. Er wordt op gecontroleerd bij de grens en bij de accommodatie. Quarantaine is niet nodig mits je gevaccineerd bent. Mijn vrouw is echter nog niet gevaccineerd dan, en ik krijg mijn 2de prik pas de dag voor de vakantie
Wij zijn op het moment dat we naar Slovenië gaan precies 2 weken daarvoor gevaccineerd met Moderna. Ik ben blij dat we hier rekening mee hebben gehouden want grote kans dat ze inderdaad alle anderen gaan werenquote:Vanaf 3 juli 2021 wijzigt de Sloveense kleurcodering voor Nederland. Voor reizigers uit groene provincies zijn er dan geen inreisbeperkingen meer van kracht. Reizigers uit oranje provincies zonder vaccinatiebewijs of herstelbewijs kunnen inreizen met een PCR of HAG test en de quarantaine komt te vervallen.
Mijn punt was dat sites onduidelijk kunnen zijn of elkaar tegen spreken. ANWB site is normaliter goed betrouwbaar, maar op hun site staat: Vacinatiebewijs? Ja, minimaal 14 dagen oud. Wat niet correct is voor pfizer, maar geldt voor janssen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:01 schreef Mrmime het volgende:
[..]
In je tweede link staat het toch duidelijk volgens mij? Of volledig gevaccineerd of 22 dagen na eerste vaccinatie Moderna of Pfizer of een negatieve test.
Wij gaan ook naar Kroatië, zijn wel allemaal volledig gevaccineerd. Heb goede hoop dat het door kan gaan!
Blik houdt er rekening mee dat Nederland voor Europa deze week rood kleurt en er meer beperkingen gelden. De oude regeling wordt dan waarschijnlijk weer actief: U kunt ook met een negatieve PCR-test niet ouder dan 72 uur inreizen, maar let op: u moet dan wel 10 dagen in quarantaine.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waar lees jij dit van die negatieve testDit staat er op de site van BuZa:
[..]
Wij zijn op het moment dat we naar Slovenië gaan precies 2 weken daarvoor gevaccineerd met Moderna. Ik ben blij dat we hier rekening mee hebben gehouden want grote kans dat ze inderdaad alle anderen gaan weren
Zou je echt even aanraden om de lokale sites te bekijken ipv de Nederlandse. Beleid wijzigt gewoon te vaak om uit te gaan van Nederlandse sites die beperkt worden bijgewerkt. Laatste beleid is van 10 juliquote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waar lees jij dit van die negatieve testDit staat er op de site van BuZa:
[..]
Wij zijn op het moment dat we naar Slovenië gaan precies 2 weken daarvoor gevaccineerd met Moderna. Ik ben blij dat we hier rekening mee hebben gehouden want grote kans dat ze inderdaad alle anderen gaan weren
quote:Entry from an area on the red list
A person coming from an area on the red list may enter Slovenia without being required to quarantine at home if they providea certificate of recovery, a certificate of vaccination or a certificate confirming that they have both recovered and been vaccinated. A certificate of recovery and the certificate of vaccination shall also be considered if they are part of a European digital COVID certificate or digital COVID certificate of a third country.
A person who fails to provide adequate proof must quarantine at home for ten days. In the case of a foreigner who is not resident in Slovenia, they may enter Slovenia and are sent to quarantine at home for ten days provided that they can provide a negative PCR test and unequivocal proof that they have a guaranteed place in which to undergo quarantine, otherwise entry to Slovenia will not be permitted.
Wel vreemd dat ze hogere eisen stellen aan Pfizer (pas twee weken na de tweede prik) dan aan AZ (3 weken na de eerste)quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou je echt even aanraden om de lokale sites te bekijken ipv de Nederlandse. Beleid wijzigt gewoon te vaak om uit te gaan van Nederlandse sites die beperkt worden bijgewerkt. Laatste beleid is van 10 juli
https://www.gov.si/en/top(...)-19/border-crossing/
[..]
Ah duidelijkquote:Op dinsdag 13 juli 2021 19:16 schreef Brad het volgende:
[..]
Mijn punt was dat sites onduidelijk kunnen zijn of elkaar tegen spreken. ANWB site is normaliter goed betrouwbaar, maar op hun site staat: Vacinatiebewijs? Ja, minimaal 14 dagen oud. Wat niet correct is voor pfizer, maar geldt voor janssen.
[..]
Blik houdt er rekening mee dat Nederland voor Europa deze week rood kleurt en er meer beperkingen gelden. De oude regeling wordt dan waarschijnlijk weer actief: U kunt ook met een negatieve PCR-test niet ouder dan 72 uur inreizen, maar let op: u moet dan wel 10 dagen in quarantaine.
Ik zie het nu ook ja, al is het natuurlijk nog niet aan de orde aangezien we nog geen code rood zijn en wie weet tegen die tijd ook weer terug op oranje. Rustig afwachten dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou je echt even aanraden om de lokale sites te bekijken ipv de Nederlandse. Beleid wijzigt gewoon te vaak om uit te gaan van Nederlandse sites die beperkt worden bijgewerkt. Laatste beleid is van 10 juli
https://www.gov.si/en/top(...)-19/border-crossing/
[..]
7 dagen bij Pfizer en bij Moderna 14 dagen. Ik snap het ook nietquote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wel vreemd dat ze hogere eisen stellen aan Pfizer (pas twee weken na de tweede prik) dan aan AZ (3 weken na de eerste).
We zijn donderdag code rood danwel donkerrood met de huidige besmettingen en dat blijft dan volgens mij 2 weken staan vanuit ECDC. Dat is de data waar de hele EU naar kijkt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah duidelijk
[..]
Ik zie het nu ook ja, al is het natuurlijk nog niet aan de orde aangezien we nog geen code rood zijn en wie weet tegen die tijd ook weer terug op oranje. Rustig afwachten dus.
[..]
7 dagen bij Pfizer en bij Moderna 14 dagen. Ik snap het ook niet
Liefste wil ik wel voor 1 oktober minimaal één keer weg naar het buitenland, zodat ik niet zonder op vakantie te zijn geweest weer de lange herfst- en wintermaanden in moet.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:41 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een fucking puinzooi dit jaar. Zijn er mensen die überhaupt nog zin hebben om te gaan?
Je blijft maar mooi thuis Ernoquote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:53 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Liefste wil ik wel voor 1 oktober minimaal één keer weg naar het buitenland, zodat ik niet zonder op vakantie te zijn geweest weer de lange herfst- en wintermaanden in moet.
En dan weer een kutherfst en kutwinter in aantocht.quote:
Die is al een week of twee geleden begonnen hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En dan weer een kutherfst en kutwinter in aantocht.
Nope, afgehaakt. Wat een gezeik allemaalquote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:41 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een fucking puinzooi dit jaar. Zijn er mensen die überhaupt nog zin hebben om te gaan?
We kunnen geen koffiedik kijken. Het ziet er inderdaad naar uit maar aan de andere kant zijn de besmettingen de laatste dagen ook afgenomen. Ik kijk het wat dat betreft echt van dag tot dag aanquote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:43 schreef Blik het volgende:
[..]
We zijn donderdag code rood danwel donkerrood met de huidige besmettingen en dat blijft dan volgens mij 2 weken staan vanuit ECDC. Dat is de data waar de hele EU naar kijkt.
Herfst begint bij mij vanaf 1 oktober. Daar zitten we nog ver van af.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:05 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Die is al een week of twee geleden begonnen hoor.
Over ruim 2 wekenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
We kunnen geen koffiedik kijken. Het ziet er inderdaad naar uit maar aan de andere kant zijn de besmettingen de laatste dagen ook afgenomen. Ik kijk het wat dat betreft echt van dag tot dag aanWanneer zouden jullie vertrekken?
Ja hoor net terug van 2 weken gran canaria! Het was heerlijkquote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:41 schreef Schuifpui het volgende:
Heel eerlijk, toen ik er aan begon dacht ik echt, fuck waar ben ik aan begonnen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:41 schreef Schuifpui het volgende:
Ik had hier inderdaad geen zin in. Dus wij hebben bewust de keus gemaakt om in Nederland op vakantie te gaan, zodat we ook nog een beetje voorpret hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 21:41 schreef Schuifpui het volgende:
Wachten tot volgend jaar kan, maar dit betekent dat ik opnieuw een hele lange periode van 6 maanden tussen 1 oktober en 31 maart moet overbruggen in koude en donkere dagen. Dit betekent gewoon weinig tot geen perspectief. Misschien kan er deze herfst en winter wel iets meer dan vorig jaar herfst en winter, maar ik zie nu al op tegen de aankomende herfst en winter.quote:Op woensdag 14 juli 2021 01:19 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik had hier inderdaad geen zin in. Dus wij hebben bewust de keus gemaakt om in Nederland op vakantie te gaan, zodat we ook nog een beetje voorpret hebben.
Daarnaast: waarom zo nodig op reis gaan zonder vaccinatie…. Kan er dan niet even gewacht worden, desnoods tot volgend jaar?
Hou vol Erno, hou vol!quote:Op woensdag 14 juli 2021 07:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wachten tot volgend jaar kan, maar dit betekent dat ik opnieuw een hele lange periode van 6 maanden tussen 1 oktober en 31 maart moet overbruggen in koude en donkere dagen. Dit betekent gewoon weinig tot geen perspectief. Misschien kan er deze herfst en winter wel iets meer dan vorig jaar herfst en winter, maar ik zie nu al op tegen de aankomende herfst en winter.
Waar vind je dat?quote:
Juist door de idiote versoepelingen van 26 juni heeft het kabinet alle perspectief weggegooid.quote:
Niet dat er in andere landen niet gewoon probleemloos en al veel sneller versoepeld is.quote:Op woensdag 14 juli 2021 07:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Juist door de idiote versoepelingen van 26 juni heeft het kabinet alle perspectief weggegooid.
België, Duitsland, Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken: allemaal hebben ze coronamaatregelen die verder gaan dan in Nederland, al is het maar dat je een 3G-bewijs moet laten zien of een mondmasker moet dragen in publieke binnenruimtes. Alleen de UK gaat vanaf maandag verder versoepelen dan Nederland.quote:Op woensdag 14 juli 2021 07:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet dat er in andere landen niet gewoon probleemloos en al veel sneller versoepeld is.
Simpelweg een volksprobleem.
Franse media. Onder andere hier: https://news.in-24.com/news/102474.htmlquote:
Er bestaan nog wel wat meer landen dan dat.quote:Op woensdag 14 juli 2021 08:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
België, Duitsland, Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken: allemaal hebben ze coronamaatregelen die verder gaan dan in Nederland, al is het maar dat je een 3G-bewijs moet laten zien of een mondmasker moet dragen in publieke binnenruimtes. Alleen de UK gaat vanaf maandag verder versoepelen dan Nederland.
Zelfs Zweden was minder vergaand met versoepelen dan Nederland en de Balkanlanden kunnen nu weinig besmettingen hebben en een geel/groen reisadvies hebben, maar het is een kwestie van tijd voordat de deltavariant voor een complete catastrofe zorgt voor die landen, vanwege de zeer lage vaccinatiegraad van de Balkanlanden. De huidige situatie in Rusland is een voorteken met wat er met de Balkanlanden gaat gebeuren. Enige oplossing: de bevolking zo snel mogelijk vaccineren!quote:Op woensdag 14 juli 2021 08:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Er bestaan nog wel wat meer landen dan dat.
Ja goed verhaal. Uit een onderzoek laatst in Bulgarije was 50% delta-variant. En dat ging over de periode 21 juni t/m 4 juli. Momenteel van dag tot dag nog steeds zo'n 15 - 100 besmettingen. En niemand die zich moet laten testen voor hij/zij naar een evenement/kroeg/discotheek of wat dan ook mag.quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zelfs Zweden was minder vergaand met versoepelen dan Nederland en de Balkanlanden kunnen nu weinig besmettingen hebben en een geel/groen reisadvies hebben, maar het is een kwestie van tijd voordat de deltavariant voor een complete catastrofe zorgt voor die landen, vanwege de zeer lage vaccinatiegraad van de Balkanlanden. De huidige situatie in Rusland is een voorteken met wat er met de Balkanlanden gaat gebeuren. Enige oplossing: de bevolking zo snel mogelijk vaccineren!
De situatie in Rusland, wat een vergelijkbare vaccinatiegraad kent als Bulgarije, is compleet uit de hand gelopen. Nee, ik ben er niet gerust op dat Bulgarije, Roemenië en andere Balkanlanden de deltadans ontspringen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja goed verhaal. Uit een onderzoek laatst in Bulgarije was 50% delta-variant. En dat ging over de periode 21 juni t/m 4 juli. Momenteel van dag tot dag nog steeds zo'n 15 - 100 besmettingen. En niemand die zich moet laten testen voor hij/zij naar een evenement/kroeg/discotheek of wat dan ook mag.
Complete catastropheNiet goed wijs man.
Welk gedeelte aan 'weken terug was reeds 50% al delta-variant' heb je precies niet begrepen?quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De situatie in Rusland, wat een vergelijkbare vaccinatiegraad kent als Bulgarije, is compleet uit de hand gelopen. Nee, ik ben er niet gerust op dat Bulgarije, Roemenië en andere Balkanlanden de deltadans ontspringen.
Eigenlijk is er dus niks veranderd. Gevaccineerd betekend nog altijd 2 weken na de 2e prik.quote:Op woensdag 14 juli 2021 08:35 schreef MarcusDaCosta het volgende:
[..]
Franse media. Onder andere hier: https://news.in-24.com/news/102474.html
Maar wel met de opmerking dat je pas mag reizen in de EU 2 weken na de tweede prik. Daar kan ik overigens geen bron van vinden. Weet iemand of dit klopt?
In Frankrijk mag je dus 1 week na vaccinatie alles. Dat is de verandering t.o.v. maandagavond waar dit 2 weken was. Voor sommigen, zoals ik, scheelt dit 1 of 2 keer testen in Frankrijk zelf met al het gedoe.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eigenlijk is er dus niks veranderd. Gevaccineerd betekend nog altijd 2 weken na de 2e prik.
Het hotel dat ik mailde zei, beter test je dochter al in Italiëquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dit is het meest nuttige (eigenlijk het minst onnuttige want het is allemaal niet heel uitgebreid) wat je erover kunt vinden: https://www.austria.info/(...)us-information/tests
Ik denk dat de laatste optie (kijken of je een hotel kunt vinden dat ter plekke een test kan doen) voor jullie dan nog wel het makkelijkste zou zijn.
Vorig jaar deed iedereen maar wat.quote:Op woensdag 14 juli 2021 13:47 schreef Zelva het volgende:
Echt opvallend hoe veel moeilijker reizen het is dan in dezelfde periode vorig jaar terwijl er nu vaccinaties zijn en het risico dus minder is.
Je zal maar ter plaatse positief testen. Mag je 10 dagen in je kamer blijven ...quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:29 schreef Arizona het volgende:
Het hotel wil uiteindelijk toch wel ter plaatse een test afnemen. Maar we hebben nu al wat in Baden Württemberg geboekt, daar hoef je geen test te laten zien.
Die kans zou klein zijn, maar leuk is het niet neequote:Op woensdag 14 juli 2021 15:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je zal maar ter plaatse positief testen. Mag je 10 dagen in je kamer blijven ...
Ligt eraan met wie je er bentquote:Op woensdag 14 juli 2021 15:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Die kans zou klein zijn, maar leuk is het niet nee
Knappe jongen die jou binnen de Schengen zone gaat verbieden om terug naar huis te rijden.quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je zal maar ter plaatse positief testen. Mag je 10 dagen in je kamer blijven ...
Het is koffiedik kijken. In Italie moeten alle Britten 5 dagen in quarantaine, gevaccineerd of niet. In andere landen ben je als gevaccineerde juist meer dan welkom. Verder is het goed om te kijken wat je reis- en/of annuleringsverzekering zou dekken, mocht je vanwege kleurcodes / inreisbeperkingen toch niet op reis mogen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:51 schreef Mrmime het volgende:
Ik maak me oprecht nog weinig zorgen. Over 2,5 week naar Kroatië, allen volledig gevaccineerd. Ik geloof gewoon niet dat de grenzen dicht zouden gaan voor volledig gevaccineerde toeristen.
Man heeft meer paniek en wil liefste annuleren, omdat dit tot a.s. zaterdag kosteloos kan, anders de hele mep geld kwijt. Dilemma![]()
Ben ik naïef of realistisch?
Tot nu toe lijkt het erop dat alle landen volledig gevaccineerden niet in de weg gaan zitten als ze uit een ander EU land komen. Dat komt waarschijnlijk door de europese afspraak om een eenduidig beleid te hebben. Er lijkt nog geen land te zijn dat op basis van code rood ook gevaccineerde mensen weert (malta was het enige land was alleen gevaccineerden toeliet, maar laat ook dat los)quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:51 schreef Mrmime het volgende:
Ik maak me oprecht nog weinig zorgen. Over 2,5 week naar Kroatië, allen volledig gevaccineerd. Ik geloof gewoon niet dat de grenzen dicht zouden gaan voor volledig gevaccineerde toeristen.
Man heeft meer paniek en wil liefste annuleren, omdat dit tot a.s. zaterdag kosteloos kan, anders de hele mep geld kwijt. Dilemma![]()
Ik zou je eens inlezen in Kroatië en hoe ze met de hele situatie omgaan. Denk dat je dan wel een beredeneerde gok kunt wagen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:51 schreef Mrmime het volgende:
Waarom? Je mag zonder corona-paspoort (vaccinatie of negatieve test) niet eens bv de Franse of Duitse grens over ...quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:54 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Knappe jongen die jou binnen de Schengen zone gaat verbieden om terug naar huis te rijden.
Of herstelbewijsquote:Op woensdag 14 juli 2021 18:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarom? Je mag zonder corona-paspoort (vaccinatie of negatieve test) niet eens bv de Franse of Duitse grens over ...
Daar heb je gelijk in. Maar hoe groot is de pakkans?quote:Op woensdag 14 juli 2021 18:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarom? Je mag zonder corona-paspoort (vaccinatie of negatieve test) niet eens bv de Franse of Duitse grens over ...
Groningen, Noord-Holland en Utrecht: donkerrood/bruinquote:Op woensdag 14 juli 2021 19:07 schreef DonDruiper het volgende:
Morgen nieuwe kleurcodes. Ben benieuwd. Volgende week naar Kroatie. Ik kom uit Friesland, dus hopelijk gaan wij op geel.
Ik hoorde al van mensen die daar net zijn aangekomen dat er 0,0 controle is op de Sloveense Kroatische grens.
Wat grensbewakers die je verveelt manen om door te rijden
Toeristen zijn daar natuurlijk een grote bron van inkomsten.. ze zijn allang blij dat je komt.
Oh is dat al bekend?quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:33 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Groningen, Noord-Holland en Utrecht: donkerrood/bruin
Drenthe, Flevoland, Limburg en Zeeland: geel/oranje
Rest: rood
Dat is leidend voor het ECDC?quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.com/innouveau/status/1415304448554016768
Gast ze kunnen niet eens achterhalen welke provincie je woont/verblijft. Maak je niet druk joh… om welk kleurtje je krijgt.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:07 schreef DonDruiper het volgende:
Morgen nieuwe kleurcodes. Ben benieuwd. Volgende week naar Kroatie. Ik kom uit Friesland, dus hopelijk gaan wij op geel.
Ik hoorde al van mensen die daar net zijn aangekomen dat er 0,0 controle is op de Sloveense Kroatische grens.
Wat grensbewakers die je verveelt manen om door te rijden
Toeristen zijn daar natuurlijk een grote bron van inkomsten.. ze zijn allang blij dat je komt.
Dit is een voorspelling.quote:
Volgens mij binnen de EU/Schengen geen enkel land.quote:Op woensdag 14 juli 2021 20:08 schreef Molo het volgende:
Welke landen varen tot nu toe op door kleurcodes qua toestaan van Nederlanders?
Yes! Tui gaat vanaf 16/7 alle vakanties naar de Spaanse eilanden annuleren!quote:Op woensdag 14 juli 2021 11:01 schreef DX11 het volgende:
Net op tijd terug van Tenerife, je moet daar nu echt niet meer heen willen, als je nu gaat en terug komt word de kans op een verplichte (dure daar) PCR test en quarantaine wel heel groot.
[ afbeelding ]
Enkel Duitsland geloof ik, die vragen aan rode ECDC landen een inreis verklaring in te vullen waarbij je dan je Test/Besmetting/Vaccinatie bewijs moet uploaden. Verder dan geen extra quarantaine maatregels.quote:Op woensdag 14 juli 2021 20:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Volgens mij binnen de EU/Schengen geen enkel land.
Waarom zou het hen interesseren of je de grens over gaat richting het buitenland? Dan zijn zij immers van het probleem af.quote:Op woensdag 14 juli 2021 18:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij Groning, NH, Utrecht donkerrood en de rest rood.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:33 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Groningen, Noord-Holland en Utrecht: donkerrood/bruin
Drenthe, Flevoland, Limburg en Zeeland: geel/oranje
Rest: rood
Misschien ook niet, de automatische schaal bij die site geeft aan van wel, maar als ik op het ECDC kijk, dan is het toch de eerste.quote:Op woensdag 14 juli 2021 20:33 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Volgens mij Groning, NH, Utrecht donkerrood en de rest rood.
Bij >4% positieve testen, verandert de schaal:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pffff ben ik blij dat we hebben omgeboekt naar Italië. Anders was precies gebeurd waar ik het meest bang voor was: Tenerife naar oranje terwijl wij er zouden zitten. En dan maar hopen dat tui je niet eerder ophaalt, en gedoe met testen voor de terugvlucht…quote:
Het is idd echt een soort vanquote:Op woensdag 14 juli 2021 21:12 schreef Tocadisco het volgende:
Het besmettingsniveau is grofweg gelijk dus het is niet zo alsof je mensen in veiligheid brengt door ze terug naar brandhaard Nederland te brengen.
Er wordt helemaal niet gecontroleerd aan de grens. Mijn ouders zijn nu in Duitsland en pas in het hotel wordt het gecheckt.quote:Op woensdag 14 juli 2021 18:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Klopt pas vanaf 18/7 geloof ik. Althans dat las ik op Facebookquote:Op woensdag 14 juli 2021 21:08 schreef Arizona het volgende:
Edit: ik zie nu dat tui mensen niet eerder ophaalt, gelukkig maar voor de mensen die er zitten!
Binnen de EU/Schengen niks. Je kan gewoon vrij reizen ga ik vanuit.quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet gecontroleerd aan de grens. Mijn ouders zijn nu in Duitsland en pas in het hotel wordt het gecheckt.
Ik ben benieuwd hoe de landen gaan reageren op Nederland in het rood!
Vrij reizen, maar wel binnen de regels.quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Binnen de EU/Schengen niks. Je kan gewoon vrij reizen ga ik vanuit.
Je moet je wel goed voorbereiden mbt vaccinatiebewijzen/PCR tests.
Geloof er niks van dat landen binnen de EU elkaar gaan weigeren.
quote:Op woensdag 14 juli 2021 23:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vrij reizen, maar wel binnen de regels.
Negatieve test of vaccinatie kunnen aantonen en dat kan elk moment gecontroleerd worden.
Dat zal meestal niet direct aan de grens zijn, maar dat kan zo de 1e de beste agent zijn.
Landen binnen de EU weigeren elkaar niet snel, maar strenge regels ga je wel weer krijgen.
Sowieso de negatieve test of vaccinatie.
Hopelijk negatieve test want een vaccinatie zegt niets.
Je hebt het nieuws gemist de laatste paar dagen over die bestemmingen op de festivals?quote:
Maar wel mogelijk dat je als je uit een rood land komt verplicht in quarantaine moet. Dat is toch al eerder geweest. En dat is wel ruk.quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Prima.quote:Op donderdag 15 juli 2021 00:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar wel mogelijk dat je als je uit een rood land komt verplicht in quarantaine moet. Dat is toch al eerder geweest. En dat is wel ruk.
Altijd minder erg dan op vakantiebestemming bij aankomst in quarantaine moeten.quote:Op donderdag 15 juli 2021 00:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar wel mogelijk dat je als je uit een rood land komt verplicht in quarantaine moet. Dat is toch al eerder geweest. En dat is wel ruk.
Eh.., maar dat is wel wat ik bedoel. Want dan kom je dus uit een rood of donkkerrood land (NL).quote:Op donderdag 15 juli 2021 00:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Altijd minder erg dan op vakantiebestemming bij aankomst in quarantaine moeten.![]()
Ik ben benieuwd of we nou rood of donkerrood worden. En of er landen een quarantaine bij aankomst eisen.
Ik zou met alle liefde thuis 10 dagen in quarantaine gaan als ik daardoor overal in de wereld heen kon reizen ipv voor een tweede jaar opgesloten in de EU te zitten.quote:Op donderdag 15 juli 2021 00:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eh.., maar dat is wel wat ik bedoel. Want dan kom je dus uit een rood of donkkerrood land (NL).
Mee eens hoor! Maar ik meen me te herinneren dat er afgelopen jaar mensen waren die in een of ander apenlandquote:Op donderdag 15 juli 2021 00:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zou met alle liefde thuis 10 dagen in quarantaine gaan als ik daardoor overal in de wereld heen kon reizen ipv voor een tweede jaar opgesloten in de EU te zitten.
Een quarantaine bij thuiskomst is trouwens toch niet automatisch ook quarantaine bij aankomst? Genoeg landen die geen quarantaine eisten maar waarvan NL wel thuis quarantaine wilde.
Poeh, echt net op tijd terug dus. Voor de mensen die er nog zijn na vrijdag dus sowieso een PCR test per persoon (zelf betalen, schijnbaar 180pp daar), en 10 dagen quarantine. Bah dat is niet echt lekker terug komen.quote:
Cyprus doet het ook als we donkerrood worden.quote:Op donderdag 15 juli 2021 00:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mee eens hoor! Maar ik meen me te herinneren dat er afgelopen jaar mensen waren die in een of ander apenland
(grapje..) direct in quarantaine moesten (Spanje of Griekenland of zo).
Bijzonder, wij hebben het hotel en de vlucht beide op een stuk of 5 sites apart gecheckt, maar overal was tui als pakket minimaal 20% goedkoper.quote:Op woensdag 14 juli 2021 23:13 schreef bianconeri het volgende:
Wie boekt er nog met een reisorganisatie
Alleen oude mensen toch?
Veel te duur en omslachtig om daar mee te boeken.
Mijn ervaring ook.quote:Op donderdag 15 juli 2021 00:25 schreef DX11 het volgende:
[..]
Bijzonder, wij hebben het hotel en de vlucht beide op een stuk of 5 sites apart geboekt, maar overal was tui als pakket minimaal 20% goedkoper.
Overal in de wereld is nog niet mogelijk, maar je hoeft echt niet binnen de EU te blijven. Genoeg landen in Afrika staan bijvoorbeeld te springen om toeristen en maken uitzonderingen voor toerisme in hun lockdown maatregelen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 00:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zou met alle liefde thuis 10 dagen in quarantaine gaan als ik daardoor overal in de wereld heen kon reizen ipv voor een tweede jaar opgesloten in de EU te zitten.
Onzin.quote:Op donderdag 15 juli 2021 07:40 schreef DX11 het volgende:
Nederland kleurt rood op Europese coronakaart
Helaas, nu is het echt afgelopen met de vakanties..
Oh sorry, ik was vergeten dat sommige mensen 10 dagen verplicht in een hotelkamer zitten, ook mee tellen als vakantie.quote:
Geen enkel EU land heeft eerdere rode/diepe rode EU landen extra quarantaine maatregels opgelegd.quote:Op donderdag 15 juli 2021 07:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
Oh sorry, ik was vergeten dat sommige mensen 10 dagen verplicht in een hotelkamer zitten, ook mee tellen als vakantie.
Ook onzin.quote:Op donderdag 15 juli 2021 07:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
Oh sorry, ik was vergeten dat sommige mensen 10 dagen verplicht in een hotelkamer zitten, ook mee tellen als vakantie.
Nee, je bent vergeten dat je niet moet liegen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 07:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
Want het is al een uitgemaakte zaak dat je in elk land verplicht 10 dagen op je hotelkamer moet blijven zitten natuurlijk.quote:Op donderdag 15 juli 2021 07:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja we hebben geluk gehad!quote:Op donderdag 15 juli 2021 00:19 schreef DX11 het volgende:
[..]
Poeh, echt net op tijd terug dus. Voor de mensen die er nog zijn na vrijdag dus sowieso een PCR test per persoon (zelf betalen, schijnbaar 180pp daar), en 10 dagen quarantine. Bah dat is niet echt lekker terug komen.
Dat is niet waar, Slovenie laat je verplicht in quarantaine gaan mits je niet volledig gevaccineerd bentquote:Op donderdag 15 juli 2021 07:52 schreef Theebag het volgende:
[..]
Geen enkel EU land heeft eerdere rode/diepe rode EU landen extra quarantaine maatregels opgelegd.
Ah ok, dank je wel. Herstel (met of zonder vaccinatie) is ook voldoende zo te zien. Voor de geluksvogels is 1 week na de tweede Pfizer ook "volledig".quote:Op donderdag 15 juli 2021 08:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is niet waar, Slovenie laat je verplicht in quarantaine gaan mits je niet volledig gevaccineerd bent
Vergeet de huidige kut zomer en de kut lente niet die we al gehad hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 22:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En dan weer een kutherfst en kutwinter in aantocht.
Heeft helemaal niets te maken met mijn reactie wat je nu allemaal zegt.quote:Op woensdag 14 juli 2021 23:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Je hebt het nieuws gemist de laatste paar dagen over die bestemmingen op de festivals?
Maar goed, het is zeker vermakelijk. Neem aan dat je dan dus ook voor eeuwig wilt testen?
De verzekeringen kijken naar het Oranje/Rood van de Nederlandse regering, dus het reisadvies. Ze kijken niet naar het oranje/rood/diep rood van de befaamde ECDC kaart. Die zijn ook niet gekoppeld. Voorbeeld is bijvoorbeeld Portugal; Het is deels geel en oranje qua reisadvies maar op de ECDC kaart rood. Een citytrip naar Porto is verzekerd, het resort in de Algarve niet. Tot vrijdag, dan is heel Portugal oranje...quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:09 schreef alpeko het volgende:
Ben benieuwd naar de situatie eind aug. Veel dingen zullen dan wel wat meer zijn uitgekristalliseerd. Morgen de 2e prik dus dat is allemaal geregeld maar als landen tegen die tijd rood zijn is het verzekeringstechnisch een no go. Dan dekt mijn verzekering niks. Bij oranje geen corona gerelateerde dekking. Dat neem ik wel voor lief. Blijft krom dat je niks krijgt als bijv. je bagage wordt gestolen omdat er in dat land veel besmettingen zijn. Die hele kleurcodes zijn hier natuurlijk helemaal niet voor gemaakt.
De EU is ook prachtig mooi om te reizen hoor!quote:Op donderdag 15 juli 2021 00:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een quarantaine bij thuiskomst is trouwens toch niet automatisch ook quarantaine bij aankomst? Genoeg landen (paar weken terug nog) die geen quarantaine eisten maar waarvan NL wel thuis quarantaine wilde.
Direct is altijd in de zin van op je verblijdadres. Je moet je verblijfadres (hotel bv) opgeven en je moet daar direct heen vertrekken en blijven voor zo lang geacht wordt.quote:Op donderdag 15 juli 2021 00:18 schreef bloodymary1 het volgende:
direct in quarantaine moesten (Spanje of Griekenland of zo).
Suf dat ze geen onderscheid maken in eilanden. Lanzarote had volgens mij prima cijfers.quote:Op donderdag 15 juli 2021 08:41 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Ja we hebben geluk gehad!
En toch snap ik het niet. Besmettingen in de hoofdsteden en onder jongeren. Nederland is nog roder dan rood.
Volgens mij zit je op de Canarische eilanden veiliger dan in Nederland.
Maar ja. Gelukkig hebben we genoten van de vakantie. En dat kan niemand ons afnemen
Normaal boek ik in oktober/november de volgende zomervakantie. Alleen wacht ik nu wel. Zal een last minute worden zomer 2022
Thx. Daar was ik me niet bewust van. Komen landen überhaupt wel eens op rood dan?quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:15 schreef Theebag het volgende:
[..]
De verzekeringen kijken naar het Oranje/Rood van de Nederlandse regering, dus het reisadvies. Ze kijken niet naar het oranje/rood/diep rood van de befaamde ECDC kaart. Die zijn ook niet gekoppeld. Voorbeeld is bijvoorbeeld Portugal; Het is deels geel en oranje qua reisadvies maar op de ECDC kaart rood. Een citytrip naar Porto is verzekerd, het resort in de Algarve niet. Tot vrijdag, dan is heel Portugal oranje...
Hier zijn vermoed ik de meeste verwarringen; Een rood ECDC kleurtje is niet automatisch een Oranje/Rood reisadvies.
Heb je daar een bron van? Ik ga over 2 weken.quote:Op woensdag 14 juli 2021 17:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is koffiedik kijken. In Italie moeten alle Britten 5 dagen in quarantaine, gevaccineerd of niet. In andere landen ben je als gevaccineerde juist meer dan welkom. Verder is het goed om te kijken wat je reis- en/of annuleringsverzekering zou dekken, mocht je vanwege kleurcodes / inreisbeperkingen toch niet op reis mogen.
Vorig jaar had Belgie de grens fysiek afgescheiden en mocht je niet naar binnen. Dus zeg niet wat ze kunnen doen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
https://www.salute.gov.it(...)ronavirus&menu=vuotoquote:Op donderdag 15 juli 2021 10:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Ik ga over 2 weken.
https://coronacheck.nl/nl/print/quote:Op donderdag 15 juli 2021 10:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vorig jaar had Belgie de grens fysiek afgescheiden en mocht je niet naar binnen. Dus zeg niet wat ze kunnen doen.
Overigens is er een internationaal erkend vaccinatiebewijs op papier voor als je telefoon het opeens niet meer doet? Of is het veiliger om een reserve telefoon mee te nemen? Want het lijkt erop dat je zonder QR code straks nergens meer binnen komt.
Spanje ook niet:quote:Al kleurt Nederland vandaag rood op de Europese coronakaart, Griekenland zal geen extra eisen stellen aan Nederlandse vakantiegangers. Dat laat de Griekse minister van Toerisme Harris Theocharis weten in een exclusief interview.
quote:Ook Spanje blijft de Nederlanders welkom heten. ,,Ongeacht of ze uit een hoogrisicogebied komen of niet, of ze uit een donkerrood gekleurde of oranje regio komen. Alleen zullen de mensen uit risicogebieden (donkerrood, rood, oranje of grijs op de Europese kaart) anders dan mensen uit een groen gebied wel een bewijs van hun gezondheid moeten kunnen overleggen", laat een woordvoerster van de Spaanse staatssecretaris van Toerisme Fernando Valdés weten.
Fijn, dezelfde regels zoals Frankrijk ook voor Spanje en Cyprus hanteert - hopelijk behandeld Frankrijk NL ook zo.quote:Op donderdag 15 juli 2021 10:25 schreef Freudie het volgende:
In Griekenland hoeven Nederlanders in ieder geval niet in quarantaine (https://www.ad.nl/reizen/(...)e-minister~a9e25b4b/)
[..]
Spanje ook niet:
[..]
quote:Op donderdag 15 juli 2021 10:25 schreef Freudie het volgende:
In Griekenland hoeven Nederlanders in ieder geval niet in quarantaine (https://www.ad.nl/reizen/(...)e-minister~a9e25b4b/)
[..]
Netjes van ze.quote:Griekenland kijkt naar de Nederlandse ziekenhuisopnames in plaats van het aantal besmettingen, zoals de ECDC doet. ,,De ziekenhuisopnames zijn onder controle en de vaccinatiegraad in Nederland loopt hard op”, aldus de bewindsman".
Idd. Dat geeft me weer hoop voor onze vakantie eind augustusquote:
Code rood in Nederland is idd veel frisser.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:12 schreef junkiexp het volgende:
Vanmorgen om 0800 uur allergeentest gedaan, negatief.
Vriendin is zo aan de beurt, verwachting is dat deze ook negatief is, dus dan staat er niets meer in de weg voor Frankrijk.
Stond overigens in de rij met allemaal mensen die zich verheugden om morgen naar Spanje te vliegen
Ik zag vanmorgen aan de Belgisch/Franse grens nabij Tourcoing dat de Franse politie steekproeven deed, maar het waren allemaal Nederlandse nummerplaten ...quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet gecontroleerd aan de grens. Mijn ouders zijn nu in Duitsland en pas in het hotel wordt het gecheckt.
Ik ben benieuwd hoe de landen gaan reageren op Nederland in het rood!
Bedoel je dat het allemaal NL kentekens waren in het verkeer of dat alleen NL kentekens gecontroleerd werden?quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen aan de Belgisch/Franse grens nabij Tourcoing dat de Franse politie steekproeven deed, maar het waren allemaal Nederlandse nummerplaten ...
Pre Schengen vakantie gevoel, maakt het nog specialerquote:Op donderdag 15 juli 2021 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bedoel je dat het allemaal NL kentekens waren in het verkeer of dat alleen NL kentekens gecontroleerd werden?
Voegt toch een beetje iets exotisch toequote:Op donderdag 15 juli 2021 14:33 schreef Theebag het volgende:
[..]
Pre Schengen vakantie gevoel, maakt het nog specialer. Vriendin is helemaal gevaccineerd en ik heb een herstelbewijs+prik meer dan twee weken geleden. Alles afgedrukt en ingemapt - gele boekjes in de aanslag, printje van de overheidswebsite in het Frans. We gaan naar Azië Frankrijk.
quote:Op donderdag 15 juli 2021 14:33 schreef Theebag het volgende:
[..]
Pre Schengen vakantie gevoel, maakt het nog specialer. Vriendin is helemaal gevaccineerd en ik heb een herstelbewijs+prik meer dan twee weken geleden. Alles afgedrukt en ingemapt - gele boekjes in de aanslag, printje van de overheidswebsite in de lokale taal. We gaan naar Azië Frankrijk.
Met die Fransen bedoel jequote:Op donderdag 15 juli 2021 16:07 schreef Theebag het volgende:
[..]
Je weet het nooit met de lokale meneer de Agent
NL kentekens die gecontroleerd werden. Ik was daar zelf als Belg om naar de supermarkt te gaan (wat mag) , maar het viel mij zowel bij het doorgaan en terugkeren op dat ze telkens enkel Nederlanders aan de kant zetten die Frankrijk binnenreden.quote:Op donderdag 15 juli 2021 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bedoel je dat het allemaal NL kentekens waren in het verkeer of dat alleen NL kentekens gecontroleerd werden?
Een combinatie, denkelijk, sowieso is het overduidelijk dat het om toeristen gaat en Nederlandse toeristen zijn nu een hoger risico vermoedelijk.quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
NL kentekens die gecontroleerd werden. Ik was daar zelf als Belg om naar de supermarkt te gaan (wat mag) , maar het viel mij zowel bij het doorgaan en terugkeren op dat ze telkens enkel Nederlanders aan de kant zetten die Frankrijk binnenreden.
Misschien omdat ze weten dat dit sowieso reizigers gaan zijn, ofwel omdat ze Nederland als een hoog risico beginnen te aanzien ...
Paar Nederlandertjes aan de grens controleren gaat echt niet voorkomen dat een virus links- of rechtsom Frankrijk wel binnenkomt. Maar het staat natuurlijk 'daadkrachtig'.quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
NL kentekens die gecontroleerd werden. Ik was daar zelf als Belg om naar de supermarkt te gaan (wat mag) , maar het viel mij zowel bij het doorgaan en terugkeren op dat ze telkens enkel Nederlanders aan de kant zetten die Frankrijk binnenreden.
Misschien omdat ze weten dat dit sowieso reizigers gaan zijn, ofwel omdat ze Nederland als een hoog risico beginnen te aanzien ...
Zou je verbazen, best veel mensen nog. Als je met vrienden een weekje wilt zuipen en zo goedkoop mogelijk wil zitten, is dat best een optie.quote:Op woensdag 14 juli 2021 23:13 schreef bianconeri het volgende:
Wie boekt er nog met een reisorganisatie
Alleen oude mensen toch?
Veel te duur en omslachtig om daar mee te boeken.
Je komt ook met dit soort dingen te zitten.
Boek je gewoon lekker simpel zelf dan boeien die codes totaal niet. Vliegtuigen gaan toch wel.
Gewoon even testje doen en klaar.
Zo lang je geen quarantaine moet dikke prima.
Helaas alle eilanden buiten La Palma stijgen vrij snel:quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:44 schreef Pisces29 het volgende:
Suf dat ze geen onderscheid maken in eilanden. Lanzarote had volgens mij prima cijfers.![]()
Ik boek met vrienden/weekend ook altijd het liefst via Skyscanner/los hotel... Maar dit jaar (eigenlijk dinsdag) nog last minute geboekt via Kor en Don, maar vind het echt niet duur via een organisatie. Hotel los kon niet onder de 1000 voor 2personen. Ik lig op het moment van typen voor 550¤ p.p. 9 dagen op Gran Canaria, all inclusief. Ben normaal best van de actieve vakanties/reizen maar nu in deze tijd even luieren met alles voorzien is prima. Maatregelen zijn perfect hier, echt niets te klagen. Organisatie heeft vandaag alle reizigers informatie gedaan over het testen voor de terugreis, want dat is nu verplicht helaas. Zij betalen de kosten en regelen het voor ons. Ik ga nog even genieten van de zon hier!quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zou je verbazen, best veel mensen nog. Als je met vrienden een weekje wilt zuipen en zo goedkoop mogelijk wil zitten, is dat best een optie.
Ik boek zelf ook liever vliegtickets en AirBnB trouwens. Veel meer flexibiliteit qua omboeken. Mensen lopen daar nu vaak tegenaan. Reisorganisaties kunnen daar niet altijd flexibel in zijn, laat staan reisbureaus die daar weer tussen zitten. Die hebben niet even een blik vol vliegtuigstoelen en hotels beschikbaar waar jij even naar kunt omboeken als je reis de dag voor vertrek op oranje springt. Die hebben vaak maar 2 smaken: of zij annuleren en je mag een nieuwe boeking doen, of je moet gewoon gaan, anders kun je naar je geld fluiten.
Geniet ervan alvast! Houd de voorpret leukquote:Op donderdag 15 juli 2021 18:26 schreef DonDruiper het volgende:
Volgende week woensdag naar Kroatië met de auto.
We gaan het meemaken allemaal.
Je bent nergens NIET welkom. Je komt binnen de EU altijd het land binnen, mits PCR/vaccinatiebewijs.
Ik ben volledig gevaccineerd, vrouw heeft 1 Pfizer gehad langer dan 22 dagen geleden.
Dit durfden we wel aan. En verschrikkelijk veel zin in.
Ja mooi hoe die retoriek evolueert. Hoeft niet, niet essentieel, je bent een aso als je het doet zolang er nog een pandemie gaande is...quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:11 schreef 5thencounter het volgende:
Is Vakantie zo dwangmatig geworden? VolksVriend de Jonge zeg al ruim een jaar "U hoeft toch niet weg? "![]()
Blijf lekker thuis, veilig, dat is wat Uw Regering wil
Heerlijk, groot gelijk in. Top dat organisaties die vakantie gewoon afmaken en de shit verder regelen. Ik was een paar weken geleden echt stomverbaasd door die verhalen over Belgische jongeren die massaal gerepatrieerd werden. Echt een ziekelijke paniekaanval op regeringsniveau.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:21 schreef ebtravel het volgende:
[..]
Ik boek met vrienden/weekend ook altijd het liefst via Skyscanner/los hotel... Maar dit jaar (eigenlijk dinsdag) nog last minute geboekt via Kor en Don, maar vind het echt niet duur via een organisatie. Hotel los kon niet onder de 1000 voor 2personen. Ik lig op het moment van typen voor 550¤ p.p. 9 dagen op Gran Canaria, all inclusief. Ben normaal best van de actieve vakanties/reizen maar nu in deze tijd even luieren met alles voorzien is prima. Maatregelen zijn perfect hier, echt niets te klagen. Organisatie heeft vandaag alle reizigers informatie gedaan over het testen voor de terugreis, want dat is nu verplicht helaas. Zij betalen de kosten en regelen het voor ons. Ik ga nog even genieten van de zon hier!
Klopt, heb het bij mijn moeder ook gezien maand geleden.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zou je verbazen, best veel mensen nog. Als je met vrienden een weekje wilt zuipen en zo goedkoop mogelijk wil zitten, is dat best een optie.
Ik boek zelf ook liever vliegtickets en AirBnB trouwens. Veel meer flexibiliteit qua omboeken. Mensen lopen daar nu vaak tegenaan. Reisorganisaties kunnen daar niet altijd flexibel in zijn, laat staan reisbureaus die daar weer tussen zitten. Die hebben niet even een blik vol vliegtuigstoelen en hotels beschikbaar waar jij even naar kunt omboeken als je reis de dag voor vertrek op oranje springt. Die hebben vaak maar 2 smaken: of zij annuleren en je mag een nieuwe boeking doen, of je moet gewoon gaan, anders kun je naar je geld fluiten.
Mwah. Ook wel gehad dat KLM er vluchten uit heeft gegooid. Maar verder wel eens. Je kunt beter zelf regelen van via zo'n reisorganisatie.quote:Op donderdag 15 juli 2021 19:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want gewone airliners die vliegen echt wel hoor.
Ligt helemaal aan het type vakantie of reis wat je wil ondernemen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 19:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Ook wel gehad dat KLM er vluchten uit heeft gegooid. Maar verder wel eens. Je kunt beter zelf regelen van via zo'n reisorganisatie.
Helemaal in het begin gebeurde dat wel idd.quote:Op donderdag 15 juli 2021 19:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Ook wel gehad dat KLM er vluchten uit heeft gegooid. Maar verder wel eens. Je kunt beter zelf regelen van via zo'n reisorganisatie.
En daarnaast: in Nederland zitten we met de vrienden wel gewoon bij elkaar of op het terras, in het buitenland/op vakantie zijn we met z'n tweetjes op onszelf. Maakt wel praatjes vanaf je bedje, en een keer een uitstapje op de boot; maar verder minder contact met mensen. Dus ben ik meer safe bezig dan in NL. Helemaal als je de reacties op NU leest, dat de vakantiegangers asociaal etc. zijn. Ik ben ik een oranje gebied versus zij in een rood land..quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:39 schreef Vasilevski het volgende:
Het lastigste voor de reiswereld op dit moment is als landen weer met quarantaines aan komen zetten, zelfs voor (deels) gevaccineerden, herstelden en/of negatief getesten. Het is goed dat Spanje en Griekenland dat nu niet doen, kan me ook niet voorstellen dat die hun toerisme- en horecasector weer een jaar willen slachtofferen.
[..]
Ja mooi hoe die retoriek evolueert. Hoeft niet, niet essentieel, je bent een aso als je het doet zolang er nog een pandemie gaande is...
Het schijnt echter (shocking, I know) te zijn dat mensen ook wel iets van perspectief willen, zoals "een mooie zomer". En dan zijn er allerlei mooie ideetjes zoals één pas voor de EU voor alle verschillende vormen van immuniteit/niet-besmettelijkheid.
Dan blijkt echter weer dat (opnieuw: shock, horror) je daarmee niet een permanent lage besmettingsgraad kunt garanderen, wat ook geen weldenkend mens had verwacht, maar wat blijkbaar toch moeilijk te verkroppen is vanuit het maakbaarheidsideaal en algemeen OH HANS geblaat. En nou worden er weer allerlei rare sprongen gemaakt.
[..]
Heerlijk, groot gelijk in. Top dat organisaties die vakantie gewoon afmaken en de shit verder regelen. Ik was een paar weken geleden echt stomverbaasd door die verhalen over Belgische jongeren die massaal gerepatrieerd werden. Echt een ziekelijke paniekaanval op regeringsniveau.
Voordeel van all-in is nu ook wel dat je geen last hebt als ze onverhoopt toch weer lokale horeca gaan sluiten of zo. Of beperken voor mensen met negatieve test of volledig gevaccineerd.
Hoewel het in die landen op zich niet erg is als je niet binnen kunt eten/drinken als een land als Griekenland vaccinpaspoorten invoert in de horeca. Dat geldt toch niet voor hotels, en in de stad pak je gewoon lekker een terrasje. Heb eerder het idee dat Griekenland dat doet om kruisbesmetting tussen locals en toeristen te voorkomen, dan om het voor iedereen moeilijk te maken.
Wel eens drama gehad met TAP (Portugese maatschappij) vorig jaar. De boeking was amper betaald of daar kwam al de mail dat de vlucht van Porto naar Amsterdam in de namiddag al verplaatst was naar 6.30 uur 's ochtends met 3 uur overstap in Lissabon. Dat je denkt: bied hem dan niet aan.quote:Op donderdag 15 juli 2021 19:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of DVDtje kijken, zoals De Jonge al eens ooit aanraadde. En er zijn ook genoeg influencers die op YouTube filmpjes en reviews hebben van allerlei mooie plekken. Dat laatste is wellicht wat nieuwerwets voor de regeringquote:Op donderdag 15 juli 2021 18:11 schreef 5thencounter het volgende:
Is Vakantie zo dwangmatig geworden? VolksVriend de Jonge zeg al ruim een jaar "U hoeft toch niet weg? "![]()
Blijf lekker thuis, veilig, dat is wat Uw Regering wil
Kroatië en Slovenië hebben gister de regels weer aangepast. Geen verschillen meer in welke kleur je land heeft. Maar inderdaad een geldig certificaat mee.quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:26 schreef DonDruiper het volgende:
Volgende week woensdag naar Kroatië met de auto.
We gaan het meemaken allemaal.
Je bent nergens NIET welkom. Je komt binnen de EU altijd het land binnen, mits PCR/vaccinatiebewijs.
Ik ben volledig gevaccineerd, vrouw heeft 1 Pfizer gehad langer dan 22 dagen geleden.
Dit durfden we wel aan. En verschrikkelijk veel zin in.
Klopt, je moet wel bij het aanmelden je inentingsbewijs uploaden.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:06 schreef Erno-BE het volgende:
Je mag als volledig gevaccineerde toch Duitsland in zonder quarantaine, ook al ziet Duitsland Nederland als ‘Hochinzidenzgebiet’? Je moet je reis enkel aanmelden bij de Duitse overheid.
Kun je die vinden via mijn.rivm.nl?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:04 schreef Theebag het volgende:
[..]
Klopt, je moet wel bij het aanmelden je inentingsbewijs uploaden.
Ik weet niet wat ze exact vragen, maar de print versie van je internationale QR code lijkt me voldoende.quote:
Na Janssen kun je dansen, aldus Hugo.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:04 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Of DVDtje kijken, zoals De Jonge al eens ooit aanraadde. En er zijn ook genoeg influencers die op YouTube filmpjes en reviews hebben van allerlei mooie plekken. Dat laatste is wellicht wat nieuwerwets voor de regering
Oh shit is Duitsland niet meer volledig vrije toegang? (met de auto)quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:06 schreef Erno-BE het volgende:
Je mag als volledig gevaccineerde toch Duitsland in zonder quarantaine, ook al ziet Duitsland Nederland als ‘Hochinzidenzgebiet’? Je moet je reis enkel aanmelden bij de Duitse overheid.
Ook als je op doorreis bent?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:06 schreef Erno-BE het volgende:
Voor doorreis en korte bezoeken hoef je geen melding te doen. Staat allemaal hier :quote:
Vers van de pers, dit is voor Duitsland vanaf zondag geldig.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:38 schreef Theebag het volgende:
[..]
Voor doorreis en korte bezoeken hoef je geen melding te doen. Staat allemaal hier :
https://www.auswaertiges-(...)fenthalt/coronavirus
“ Travellers who have visited a risk area, high incidence area or area of variant of concern in the last ten days must register at www.einreiseanmeldung.de before arriving in Germany and carry proof of registration with them upon entry. Exemptions to this registration requirement apply in particular to persons who
have only passed through a risk area without a stopover,
are only passing through Germany and leaving the country via the fastest route available, or
in the case of border traffic: persons who have spent less than 24 hours in a risk area or are only entering Germany for a period of up to 24 hours.”
Daar heeft België een zeer fijne website voor, inclusief overzicht dat gekoppeld is aan de ECDC kaart.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:08 schreef DX11 het volgende:
Weet iemand of België vrij toegankelijk blijft voor ons? Volgens de ANWB is dat nu nog wel zo.
Dus wel nu al een negatieve test voor verblijf nodig. Volgens de ANWB site niet, vreemd.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:13 schreef Theebag het volgende:
[..]
Daar heeft België een zeer fijne website voor, inclusief overzicht dat gekoppeld is aan de ECDC kaart.
Maar ook bij (diep) rood zou het voor Europese landen met Corona paspoort toegankelijk blijven. Wel net zoals Duitsland met aanmelding.
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
Vanaf de 17de is Nederland voor België rood en moet je een negatieve test hebben.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:16 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dus wel nu al een negatieve test voor verblijf nodig. Volgens de ANWB site niet, vreemd.
Kan het zo gauw niet vinden maar is dat ook op doorreis zonder overnachting?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:19 schreef Theebag het volgende:
[..]
Vanaf de 17de is Nederland voor België rood en moet je een negatieve test hebben.
Nee, dan is het niet nodig - je verblijft minder dan 48 uur in Belgie.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 15:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan het zo gauw niet vinden maar is dat ook op doorreis zonder overnachting?
Volledig gevaccineerd en kind van 5 mee
Oh ik las Duitsland bij risicogebied, niet raar dat ik het niet terug kon vinden, goedemorgenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:07 schreef Theebag het volgende:
[..]
Nee, dan is het niet nodig - je verblijft minder dan 48 uur in Belgie.
Geldt dat ook voor doorreis?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:04 schreef Theebag het volgende:
[..]
Vers van de pers, dit is voor Duitsland vanaf zondag geldig.
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-bij-reis~a632857b/
Fijnquote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:39 schreef Theebag het volgende:
[..]
https://www.auswaertiges-(...)fenthalt/coronavirus
Nein
Gezellig. Mijn zus en zwager zitten nu in Frankrijk met de kids en zouden precies morgen naar België gaan voor een week. Wel negatief getest een week terug toen ze naar Frankrijk gingen maar zullen officieel nog wel een keer moeten nu.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:19 schreef Theebag het volgende:
[..]
Vanaf de 17de is Nederland voor België rood en moet je een negatieve test hebben.
Je kunt in Frankrijk overal een test doen, kost ook een stuk minder dan in NL. Het is dat ik hersteld ben van een besmetting medio April, anders had ik voorlopig ook niets geboekt...quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gezellig. Mijn zus en zwager zitten nu in Frankrijk met de kids en zouden precies morgen naar België gaan voor een week. Wel negatief getest een week terug toen ze naar Frankrijk gingen maar zullen officieel nog wel een keer moeten nu.
Wat een ellende joh, blij dat ik niet aan dat hele circus mee doe.
Ze komen nu niet vanuit Nederland toch? Het geldt niet persé voor Nederlanders, alleen voor mense die uit Nederland reizen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gezellig. Mijn zus en zwager zitten nu in Frankrijk met de kids en zouden precies morgen naar België gaan voor een week. Wel negatief getest een week terug toen ze naar Frankrijk gingen maar zullen officieel nog wel een keer moeten nu.
Wat een ellende joh, blij dat ik niet aan dat hele circus mee doe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |