Ja, en je kunt in zo'n geval als docent het beste duidelijk zijn. Als jij er niets van zegt, doen zijn/haar klasgenoten het wellicht en dat zal een stuk minder prettig zijn. Je hoeft dan niet te zeggen 'je stinkt', maar je kunt vragen of hij weleens deo gebruikt en je mag best zeggen dat hij een sterke lichaamsgeur heeft. Soms hebben mensen het zelf niet in de gaten en zijn ze blij dat ze erop geattendeerd worden.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:15 schreef DjVero het volgende:
Hoe zeg je - subtiel - dat leerlingen stinken? Ik beschuldigde er een collega van, maar bleek dat die jongen vlak daarvoor naast die collega had gezetenHet is echt zo'n vieze penetrante zweetgeur. Serieuze vraag trouwens, want je wilt een leerling ook niet kwetsen natuurlijk. Moet je er wel iets van zeggen?
Schrijf het op zijn toetsblaadje bij de volgende toets.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:15 schreef DjVero het volgende:
Hoe zeg je - subtiel - dat leerlingen stinken? Ik beschuldigde er een collega van, maar bleek dat die jongen vlak daarvoor naast die collega had gezetenHet is echt zo'n vieze penetrante zweetgeur. Serieuze vraag trouwens, want je wilt een leerling ook niet kwetsen natuurlijk. Moet je er wel iets van zeggen?
Ik ben altijd benieuwd hoe andere scholen de digitale eisen hebben verwerkt.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:02 schreef Knutknuttsson het volgende:
Simpel. Neem de leerling apart en wijs hem/haar erop. Vervolgens geef je hem/haar tips over hoe dit aan te pakken. Allemaal verpakt in een riedeltje zodat de leerling zich niet kapot schaamt, natuurlijk.
Op mijn vorige school hadden we hele sterke aftershave bij de balie staan, dat hielp ook nog wel eens.
Waarom geef je het mbo geen kans? Geen idee wat je in die 26 jaar allemaal uitgespookt hebt natuurlijk, maar als dat 'handjeswerk' is geweest, kunnen ze daar je kennis en expertise erg goed gebruiken; je bent veel met praktijk bezig, en zo.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:37 schreef BergHuls8 het volgende:
Na 26 jaar werken in diverse functies overweeg ik om in te stromen in het onderwijs. Al heel wat info op internet gelezen en bekeken. Dit topic is zeer waardevol; het geef me de kans om 'het onderwijs' door meerdere brillen te zien. Dus mijn dank.
Zelf tweemaal meegelopen op een basisschool. Dat is niks voor mij. Dus ga ik ook kijken op het middelbaar onderwijs.
Tot slot: geniet van jullie vakantie!!
Mijn school (in de randstad) zoekt mensen bij Nederlands en heeft ervaring met zij-instromers. Ga vooral op diverse scholen meekijken en vraag naar ervaring van en met zij-instromersquote:Op woensdag 26 april 2023 12:14 schreef BergHuls8 het volgende:
O, het MBO staat ook op de lijst. Zal mijn post aanpassen :-)
Ik heb geen 'handjeswerk' gedaan. Mijn interesse gaat uit naar Nederlands en aanverwante vakken op het MBO zoals communicatie, voorlichting, solliciteren, presenteren, etc.
Mijn eerste taak is nu om een goed beeld te krijgen van het werken in het onderwijs. Wat komt er allemaal bij kijken. En dan voor mezelf antwoord geven op de vragen: wil ik dit en kan ik dit.
Wat wil je weten? Eerste keer?quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:46 schreef iamredleader het volgende:
Hebben jullie nog tips voor het nakijken van de eindexamens?
Ligt idd nogal aan hoe en wat, maar ik kijk per vraag na, en zet ook altijd de bolletjes naast de opgave zodat voor de 2e corrector duidelijk is welke scorepunten ik heb toegedicht.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:46 schreef iamredleader het volgende:
Hebben jullie nog tips voor het nakijken van de eindexamens?
- Kijk per vraag na, of per groepje vragen als je meerkeuzevragen hebt of vragen met één woord of getal als antwoord.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:12 schreef iamredleader het volgende:
Eerste keer
Economie vmbo-tl
Dank voor de tips!
Keer 42 vragenquote:
Gefeliciteerd, maar ik vraag me vooral af hoe een schoolleiding op het idee komt om iemand die voor het eerst met examenklassen aan de slag moet, meteen zo veel leerlingen te geven.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 11:05 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Keer 42 vragen![]()
Ach, mijn SE's dit jaren waren tussen de 26 en 32 vragen, maar dan wel keer zo'n 145 leerlingen. En dat lukte bijna altijd binnen 6 dagen helemaal na te kijken + Excel vullen + cijfers in Magister + eerste (snelle) analyse van de grootste struikelblokken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |