abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juni 2023 @ 22:08:17 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209503520
Wat gaat er mis in je docentenhoofd als je denkt dat dit een goed idee is?

quote:
Fraude met vmbo-examen economie: leraar verbetert antwoorden in werk leerlingen
Het VeenLanden College, met vestigingen in Mijdrecht en Vinkeveen, heeft te maken met examenfraude uit onverwachte hoek: een docent bracht verbeteringen aan en voegde zaken toe aan de antwoorden van leerlingen op het economie-examen.

Dat bevestigen de onderwijsinspectie en de rector van de school desgevraagd. Het gaat volgens de inspectie om ‘onregelmatigheden’ in het eindexamen economie van 26 van de 37 kandidaten vmbo gl/tl. Dat examen vond plaats op woensdagmiddag 17 mei.

,,We kregen een melding van onregelmatigheden in deze examens van de tweede corrector (een docent van een andere school die de examens ook nakijkt, red.)”, zegt een woordvoerder van de inspectie. ,,Die constateerde dat met een ander handschrift dan dat van de leerlingen én een andere pen toevoegingen waren gedaan aan de antwoorden. Dat mag niet en dus hebben we de kwestie onderzocht. Toen hebben we kunnen constateren dat er inderdaad sprake was van onregelmatigheden.”

Toch eerlijke uitslag
De school zelf spreekt dinsdag in een mail aan ouders en leerlingen van ‘fraude’ door een docent. In de mail staat: ‘De inspectie heeft ons hierover ingelicht en, omdat de docent heeft toegegeven bij wie en welke verbeteringen zijn aangebracht, kan er toch voor de leerlingen een eerlijke uitslag worden vastgesteld.’
https://www.ad.nl/binnenl(...)leerlingen~a619d2fa/

Verwacht je nu echt dat dit niet uitkomt?

Overigens: alwéér een reden om examens snel digitaal af te gaan nemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209504388
Onbegrijpelijk.
pi_209505739
Hoe kun je...

Wat vinden jullie van de normeringen? Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd. Bij de havo en vwo is het gewoon zoals pre coronajaren. En dat is niet wat ik verwacht had.
  woensdag 14 juni 2023 @ 20:55:31 #229
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209513532
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 22:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]

Bizar.
Vraag me af hoe het zover gekomen is.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:16 schreef laiveneertiekje het volgende:
Hoe kun je...

Wat vinden jullie van de normeringen? Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd. Bij de havo en vwo is het gewoon zoals pre coronajaren. En dat is niet wat ik verwacht had.
Ietsje hoger dan ik had verwacht voor BKM. Denk zelf dat het wel 0,2 omlaag had gekund allemaal.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:03:58 #230
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209513695
Al mijn examenleerlingen trouwens in 1 keer geslaagd.
Had er een hard hoofd in, maar gelukkig waren er compensatiepunten voor Engels.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_209513793
quote:
[..]

Is al eens eerder gebeurd, bij maatschappijleer op een school in Zwijndrecht, toch? Alle gemaakte examens ongeldig, leraar ontslagen, alle leerlingen een her-examen.

Hoe zie je digitaal afnemen voor je? Bijvoorbeeld bij de opdracht een voor- of bovenaanzicht op schaal te tekenen bij een doorsnede van een driedumensionale figuur.

[ Bericht 4% gewijzigd door la_perle_rouge op 14-06-2023 21:14:52 ]
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:10:08 #232
346939 Janneke141
pi_209513870
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:16 schreef laiveneertiekje het volgende:
Hoe kun je...

Vmbo-tl was marginaal hoger dan voor corona, maar op basis van de moeilijkheidsgraad van de examens bij een aantal vakken ook iets hoger dan we verwacht hadden. Wiskunde was 1,2 en ik had gerekend op 0,9 ofzo. Maar gunstig voor de leerlingen. Helemaal vlekkeloos is hun schoolcarrière natuurlijk niet geweest.

Vmbo-kb weer veel verschillen in normering tussen de diverse varianten. Dat is toch nog wel een van de nadelen van de flexexamens.

Op 1 na al mijn mentorleerlingen zijn direct geslaagd. Ik trek tevreden een flesje open vanavond. Na een leuke, maar intens vermoeiende dag.
pi_209514314
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:57 schreef RokStarr het volgende:
Mijn school wil ook dat we ze scannen voor als het misgaat bij PostNL. Het is dat ik genoeg tussenuren heb, maar anders had ik er geen zin in gehad. Wiskunde is toch al snel 8-14 kantjes per leerling
Wij hadden van dat grote A3-formaat proefwerkpapier. Toen we verplicht moesten gaan scannen heeft de wiskundesectie A4-papier geëist. Stapel op de inbak, opdracht geven, deur waar kopieerapparaat staat op slot en koffie gaan drinken. Als je terugkomt is het gepiept.
Eigenlijk zouden scholen mensen in dienst moeten hebben voor al dat kopieerwerk. Doe dan maar een bestuurslid minder.
pi_209515732
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:24 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Wij hadden van dat grote A3-formaat proefwerkpapier. Toen we verplicht moesten gaan scannen heeft de wiskundesectie A4-papier geëist. Stapel op de inbak, opdracht geven, deur waar kopieerapparaat staat op slot en koffie gaan drinken. Als je terugkomt is het gepiept.
Eigenlijk zouden scholen mensen in dienst moeten hebben voor al dat kopieerwerk. Doe dan maar een bestuurslid minder.
Ach ik heb ook mijn stapel A3 gesplitst in 3 delen en die per onderdeel in de topload gedaan. Bakkie koffie erbij en ernaast wachten, was zo gepiept. Vond het ook handig met bellen met de 2e corrector, had ik op deze manier het gemaakte werk ook voor me.
  woensdag 14 juni 2023 @ 23:56:13 #235
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_209517367
Ik vind het scannen niet zo'n probleem

Ik leg per leerling de a3tjes in de toplade, druk op scannen, en het is gepiept.

Per leerling is handig, want je slaat de documenten onder de naam van de leerling op en kan zo met gesprekken met tweede corrector het werk in no time voor je hebben.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_209529250
Van mijn mentorleerlingen is ook het grootste deel geslaagd. 1 definitief gezakt, 2 voor een her. Onder de geslaagden een leerling die school echt het meest vreselijke ter wereld vond, dus ik ben erg opgelucht dat hij erdoor is.

Ik moet zeggen dat de slagingspercentages mij niet tegenvallen. De examens waren misschien ook wel iets makkelijker.

Nu richten op volgend schooljaar. De groep die er aankomt heeft ook nog wel een corona instelling. Zoals een college het omschreef: "Ze denken nog steeds dat het online onderwijs is. Zodra de uitleg klaar is kan het scherm uit en kun je gaan appen met je vrienden."
pi_209537104
Bij ons op het mbo denken ze al tijdens de uitleg te kunnen appen, etc. :') Zitten ze bij mij toch in de verkeerde les daarvoor O-)
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:26:41 #238
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_209543988
quote:
[..]

Wat mij verbijsterde waren de reacties online op deze berichtgeving. "Top docent", "Geweldig!", "Dat zouden meer docenten moeten doen", "Hart voor de leerling!", etc. Mijn kin lag op de grond.
.
pi_209544353
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:26 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]
Wat mij verbijsterde waren de reacties online op deze berichtgeving. "Top docent", "Geweldig!", "Dat zouden meer docenten moeten doen", "Hart voor de leerling!", etc. Mijn kin lag op de grond.
Op Facebook? Ja, dat is een open riool.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 17:14:07 #240
346939 Janneke141
pi_209544388
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:26 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]
Reacties online zeggen me niks. Je weet niet wie het plaatst en ook niet of diegene serieus is. En ja, dat geldt dus ook voor Fok!.
pi_209553057
Dat is hetzelfde als kijken naar de reacties op de aangekondigde staking(wat nog niet eens een echte aankondiging is).
  zondag 18 juni 2023 @ 12:36:32 #242
346939 Janneke141
pi_209553211
Laat me raden, 'jullie staken al twaalf weken per jaar'?
pi_209555967
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 12:36 schreef Janneke141 het volgende:
Laat me raden, 'jullie staken al twaalf weken per jaar'?
Volgens google verdienen ze tussen de XXXX en 7000 euro per maand, ze moeten niet zeiken, dat krijgen wij in de zorg niet.

Ze hebben er net heel veel bijgekregen, en nu alweer om meer zeuren....

Je kan er een bingokaart van maken denk ik.
pi_209570898
@Jenneke141 inderdaad!
  maandag 19 juni 2023 @ 19:12:52 #245
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_209571104
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
Reacties online zeggen me niks. Je weet niet wie het plaatst en ook niet of diegene serieus is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:09 schreef Haushofer het volgende:
Op Facebook? Ja, dat is een open riool.
Maar dan nóg! Je kunt ook wel peilen hoe de sfeer is als het gros van de reacties van die toon is. Straks inderdaad ook weer met de lerarenstakingen. Wat er allemaal in dat riool stinkt, ettert ook door in de samenleving.
.
pi_209571455
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 19:12 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]
[..]
Maar dan nóg! Je kunt ook wel peilen hoe de sfeer is als het gros van de reacties van die toon is. Straks inderdaad ook weer met de lerarenstakingen. Wat er allemaal in dat riool stinkt, ettert ook door in de samenleving.
Ja, dat klopt ook wel. Ik had er zelfs onlangs tijdens een dagopening nog een discussie over met een leerling, die beweerde dat " docenten alleen maar uit zijn op meer salaris". Dat zal mogelijk door de ouders zijn gevoed.
pi_209578850
Hoi,

Ik werk als intern begeleider zo'n 5 jaar in het voortgezet onderwijs, maar dus vooral aan de passend onderwijszijde. Ik spreek zo nu en dan met vakdocenten en mijn ervaring is dat OP en OOP best wel stroef samenwerken, als er al sprake is van samenwerking. Wat ik bijvoorbeeld merk is dat begeleiders zich met handelingsadviezen bezwaard voelen om docenten met nóg meer werk op te zadelen. Overigens merk ik dat docenten de begeleiders niet altijd serieus lijken te nemen. Het ondersteuningsteam wordt vaak verweten op een eiland binnen de school te werken.

OP'ers en OOP'ers: willen jullie je ervaringen in de samenwerking delen?
  dinsdag 20 juni 2023 @ 21:59:42 #248
346939 Janneke141
pi_209585524
quote:
"Geen blote buik en geen diep decolleté, maar wel broeken, rokken en jurken met een gepaste lengte, zodat je billen en bovenbenen bedekt zijn." Dat staat in de nieuwsbrief die het Grotius College uit Heerlen deze week heeft uitgestuurd. Het levert gefronste wenkbrauwen op bij ouders, en een vraag: in hoeverre kan een school bepalen wat leerlingen aantrekken?

De bedoeling van de school in Heerlen is om te voorkomen dat leerlingen met dit warme weer te bloot naar school komen. 'Fysieke afleiding' zou zo voorkomen moeten worden, schrijft de school. Volgens de brief is de school een formele omgeving, waar vakantiekleding of vrijetijdskleding ongepast is.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ndkleding-schoolgids

Jaarlijks terugkerend ritueel. Goed idee, of niet?
  dinsdag 20 juni 2023 @ 22:00:55 #249
346939 Janneke141
pi_209585538
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 13:41 schreef OOPP het volgende:
Hoi,

Ik werk als intern begeleider zo'n 5 jaar in het voortgezet onderwijs, maar dus vooral aan de passend onderwijszijde. Ik spreek zo nu en dan met vakdocenten en mijn ervaring is dat OP en OOP best wel stroef samenwerken, als er al sprake is van samenwerking. Wat ik bijvoorbeeld merk is dat begeleiders zich met handelingsadviezen bezwaard voelen om docenten met nóg meer werk op te zadelen. Overigens merk ik dat docenten de begeleiders niet altijd serieus lijken te nemen. Het ondersteuningsteam wordt vaak verweten op een eiland binnen de school te werken.

OP'ers en OOP'ers: willen jullie je ervaringen in de samenwerking delen?
Hangt volledig van de persoon af. Het generaliserende beeld dat je beschrijft ben ik echt wel eens tegen gekomen, maar meestal loopt de samenwerking met OOP'ers die direct leerlingcontact hebben (conciërges, decanen, zorgteam) prima. Mensen die wat verder van de lespraktijk af staan willen nog wel eens vergeten waar het in een school eigenlijk om draait.
pi_209610574
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 21:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ndkleding-schoolgids

Jaarlijks terugkerend ritueel. Goed idee, of niet?
Kan me er wel in vinden en wat die opvoeddeskundige zegt, sluit naadloos aan op hoe ik erover denk.
Dat stukje 'extra' stof over je buik en bovenbenen zorgt er echt niet voor dat je het opeens ondragelijk warm hebt.

Ik heb zelf geen last van 'fysieke' afleiding, maar ik vind het als man (die op mannen valt) wel ingewikkeld om studenten aan te spreken op het dragen van bepaalde kleding (zowel naar meisjes als naar jongens toe). Onze school heeft ook geen (duidelijke) kledingregels, dus dan komt het al snel op willekeur en eigen voorkeur uit, en wordt het dus al snel persoonlijk. Ik ga het me daarom ook niet moeilijker maken dan nodig is. Al moet ik er wel bij zeggen dat dit probleem nauwelijks speelt op onze school.

Voor docenten zijn er wel duidelijke regels die onlangs iets versoepeld zijn. Voorheen mocht je niet in je korte broek lesgeven, dat mag nu wel, mits de bovenbenen bedekt zijn. Ikzelf voel me helemaal niet prettig in een korte broek voor de klas, dus ik sta, ook al is het 37 graden, in een lange broek voor de klas. Wel in een (gepast) t-shirt overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')