-edit: gebeurd!quote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:32 schreef Haushofer het volgende:
Een van mijn trouwe medemods van vroeger heeft me een DM gestuurd, maar heb em per ongeluk weg geklikt en ben zijn precieze username vergeten. Dus als je dit leest: kun je je link nog es doorsturen?
Bij ons is het anders, omdat je in klas 2 toch wel overgaat. Alleen als je een slechte lijst hebt, ga je naar een lager niveau.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
Van mijn 27 mentorleerlingen hebben er, volgens de gebruikelijke normen, 8 een overgangslijst. Hoe is het bij jullie gesteld?
Balen man.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 10:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Gisteren heeft onze school haar deuren voorgoed geslotenAl het onderwijzend personeel heeft gelukkig een andere plek kunnen vinden, maar dat viel in deze krimpregio nog niet mee. Zelf maak ik de overstap naar het Praktijkonderwijs. Een heel ander soort werkplek, maar onwijs veel zin in.
Maar….nu eerst vakantie
Ja, helaas hier ook een bekend fenomeen. Kortzichtigheid ten top, als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:26 schreef Haushofer het volgende:
Jonge leraren verlaten voortgezet onderwijs wegens uitblijven vast contract:
https://www.trouw.nl/onde(...)t-contract~b1e756e6/
Hier idd “slachtoffer” van. Kan gelukkig deels blijven bij m’n huidige werkgever, maar eerder niet verlengd terwijl je prima werk levert.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:26 schreef Haushofer het volgende:
Jonge leraren verlaten voortgezet onderwijs wegens uitblijven vast contract:
https://www.trouw.nl/onde(...)t-contract~b1e756e6/
Voor de bèta’s zijn schoolbesturen doorgaans iets liever, inderdaad. De docenten geschiedenis, maatschappijleer, kunst en ander soft geneuzel kunnen uiteraard als wegwerpartikelen gebruikt worden.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 08:30 schreef Haushofer het volgende:
Mmm, ok. Ik heb na een jaar gewoon een vast contract gekregen, dus ik herken me er niet echt inVan de groep mensen waarmee ik ben begonnen hebben ook een aantal die goed functioneerden hun vaste contract na 2 jaar gekregen.
Beperkingen natuurlijk. Daar geilen ze op. Anders zijn ze niet meer belangrijk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 12:45 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wat verwachten jullie dat er vrijdag bekend gemaakt gaat worden? Helemaal weer open, of nog met allerlei beperkingen?
Token?quote:Op maandag 13 september 2021 13:46 schreef Haushofer het volgende:
Wij zijn net gefuseerd. Ik ben al blij als ik niet in een wc-hok hoef les te geven of met mijn gloednieuwe token een lokaal inkom.
Werk er (noodgedwongen) al jaren mee. Ik vind het een erg gebruikersonvriendelijk programma. Het werkt allemaal wel, maar als ik dat wil doen wat mijn schoolleiding wil op zo'n manier dat het voor mijn leerlingen een beetje werkbaar is, dan kost het een heleboel tijd. En frustratie.quote:Op zaterdag 27 november 2021 15:48 schreef Haushofer het volgende:
Ja, token, druppel, hoe je het wil noemen.
Ander vraagje: hebben mensen hier ervaring met ItsLearning, en zo ja, welke? Hoe verhoudt het zich volgens jullie b.v. t.o.v. Magister?
Op mijn laatste onderwijsbaan, een paar weken voor mijn definitieve instorting. Leerling versus trein, met opzet. Míjn trein die ik naar huis wilde nemen en net miste. Eerst collega's app'en met "godsamme trein gemist, volgende valt uit. Hoop dat er niks ergs is" en vlak daarna app'je van leidinggevende: ".. <naam leerling> is kwijt. Brief gevonden op haar kamer. Er is iets mis."quote:Op donderdag 9 december 2021 12:13 schreef iamredleader het volgende:
https://www.amstelveenz.n(...)eling-overleden.html
Dat is mijn school. Peter was mijn direct leidinggevende. Heel heftig voor het hele team![]()
Iemand ervaring met zoiets? Het overlijden van een collega, of (nog erger) een leerling?
Wij zijn weer helemal fysiek. Looproutes in de school, mondkapjes worden consequent gedragen - op een enkeling na, die verschrikt in zijn zakken grijpt als hij er op aangesproken wordt. Het dragen van die mondkapjes is niet meer zo'n dingetje bij ons, leerlingen zijn er aan gewend en dragen ze gewoon. Voor de vakantie gemiddeld 1 á 2 klassen per week in quarantaine. Nu (nog) geen. Aantal leerlingen dat in quarantaine thuis zit, valt wel mee.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:50 schreef Japepk het volgende:
Iedereen weer fysiek begonnen na de kerstvakantie? Ik mis in verband met quarantaine een hoop leerlingen, ziekte bij docenten valt gelukkig mee. Ik hoop dat de mondkapjes niet op hoeven te blijven in de klas zeg, zou daar zelf ook enorm tegenop zien. Nu ben ik juist een van de weinigen die consequent op het mondkapje wijst, maar dit nieuwe plan gaat zelfs mij ver.
Bij ons niet! Werk op een school die overgaat in een andere school, hebben niet meer zoveel collega’s over.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:28 schreef laiveneertiekje het volgende:
Hoe is het bij jullie dan qua "saamhorigheid?". Ik zie veel collega's heel weinig, want de normale pauzeruimte is veel te klein voor iedereen. En daardoor is er toch wel veel gemopper en ontevredenheid over de gang van zaken. Herkenbaar?
Bedoel je qua instelling waar je kunt studeren, of een basisschool om op te gaan werken? In beide gevallen zullen er plekken genoeg zijn waar je terecht kunt en is het wel zinvol om te zien of je je ergens thuis voelt, al zal dat voor de opleiding minder van belang zijn. Als je een stageschool zoekt kan het ook slim zijn om eerst buiten je comfortzone te treden. Ze staan om je te springen, dus als iets niet bevalt kun je altijd nog switchen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:39 schreef Ronald78 het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje! Ik heb momenteel een niet-onderwijsgerelateerde baan, maar overweeg sterk om te laten omscholen tot basisschool-docent. Het zij-instroomtraject lijkt me daarom geschikt voor mijn situatie.
Nu vraag ik me af hoe ik dit het beste aan kan pakken. Is het een kwestie van scholenwebsites lezen, en vervolgens simpelweg scholen waarbij je een goed gevoel hebt aanschrijven? En vervolgens een keer koffie drinken om te kijken of jouw visie aansluit of die van de betreffende school? Of mag ik überhaupt niet al te kritisch zijn en eisen hebben over de school en m'n handjes al dichtknijpen als ik überhaupt wat vind?
Ik bedoel om basisschool om te gaan werken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:36 schreef Japepk het volgende:
B
[..]
Bedoel je qua instelling waar je kunt studeren, of een basisschool om op te gaan werken? In beide gevallen zullen er plekken genoeg zijn waar je terecht kunt en is het wel zinvol om te zien of je je ergens thuis voelt, al zal dat voor de opleiding minder van belang zijn. Als je een stageschool zoekt kan het ook slim zijn om eerst buiten je comfortzone te treden. Ze staan om je te springen, dus als iets niet bevalt kun je altijd nog switchen.
Ga gewoon eens rondmailen of bellen. Scholen zat die je welkom heten om te komen kijken, en zelfs om je na verloop van tijd onbevoegd voor de klas te zetten. Of dat laatste een goed idee is ligt sterk aan jezelf en je ontwikkeling in je opleiding. Ik sta zelf ook onbevoegd voor de klas, maar wordt wel ondersteund en gemonitord vanuit mijn school. Ik mag wel zeggen dat het best goed gaat, maar er zijn ook voorbeelden waarbij het niet bevalt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:38 schreef Ronald78 het volgende:
Maar ik vroeg me dus af hoe realistisch het is überhaupt een school te vinden die mij onbevoegd voor de klas durft te zetten. En of scholen ervoor openstaan 'geinteresseerden' gewoon eens vrijblijvend een dagje te laten meelopen.
Extra inhaalweek, extra-extra inhaalweek… en maar toetsen makenquote:Op zondag 23 januari 2022 10:20 schreef TomWaits het volgende:
Bij ons zal het vooral een flink inhaalprogramma worden voor afgelopen toetsweek. Echt tig afwezigen.
Brr, ik vind dit ook een beetje eng inderdaad. Iets waarbij je 'op je klompen' aanvoelt dat ouder/leerling absoluut geen gelijk hebben, maar door de bureaucratie wel gelijk krijgen. Niet oké.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:55 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ik word hier niet vrolijk van. Directe verwijdering van school is misschien te streng, maar straf moet er -ondanks de excuses- wel zijn.
Met deze uitspraak lijjkt het of je een leraar ongegrond corrupt mag noemen als je slecht scoort, en met « sorry, grapje » ongestraft wegkomt.
De leraar-leerlingrelatie zal wel voorgoed verstoord zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |