Die foto ging inderdaad rond net als een screenshot over OVLG bericht.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:51 schreef Benny het volgende:
[NOS.nl] Alex (24) werd door 'grap' gelinkt aan de schietpartij op Peter R. de Vries
Wow
Pff partij kansloos welquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:51 schreef Benny het volgende:
[NOS.nl] Alex (24) werd door 'grap' gelinkt aan de schietpartij op Peter R. de Vries
Wow
Kan gebeuren. Jammer dat de politie zo dom is om meteen te happenquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:51 schreef Benny het volgende:
Wow
Waarvoor staat OVLG?quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Die foto ging inderdaad rond net als een screenshot over OVLG bericht.
Niet alles is waar.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kan gebeuren. Jammer dat de politie zo dom is om meteen te happen
Snap de grap opzich wel, je staat op een pleintje te blowen, hoort een signalement en je maat heeft op dat moment exact dezelfde kleding aan. Dat de foto vervolgens weer massaal wordt doorgestuurd is ook wel een gevalletje pech.quote:
yesquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Waarvoor staat OVLG?Onze Vrouwe Lieve Gasthuis?
Tja de grens tussen objectief en eigenrichting is flinterdun en die eenmaal betreden flexibel wordt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat kan en mag. Ik wil ook zeker niet ter discussie stellen dat hij dit mag beslissen.
Maar ik vind het zwak en ook eigenlijk wel hypocriet. Met een provocerende ‘Zwarte Piet is hier welkom’, beelden van een bloedende Pim of een mes waar Theo nog aanhing heb je toch een bepaalde richting ingezet.
Ik zou het begrijpen als je een spoiler tag vereist, maar dit Roomser dan de Paus gedrag is tenenkrommend. En net als @:Danny hier de regels mag bepalen, mag ik dat vinden.
Ja dat eigenlijkquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Snap de grap opzich wel, je staat op een pleintje te blowen, hoort een signalement en je maat heeft op dat moment exact dezelfde kleding aan. Dat de foto vervolgens weer massaal wordt doorgestuurd is ook wel een gevalletje pech.
Op zo’n moment denken dat je ‘een grap’ kunt uithalenquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:51 schreef Benny het volgende:
Wow
Dat is iedereen volgende week al vergeten johquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:02 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Op zo’n moment denken dat je ‘een grap’ kunt uithalenwaarschijnlijk flikken ze dit nooit meer en heeft het bezoek voldoende indruk gemaakt.
Vroeg me al af hoe die foto gisteren op Twitter zo snel rond kon gaan. Dit krijg je er nooit er af
Tokkies gonna tok.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:51 schreef Benny het volgende:
Wow
Ja. Hij is geboren in Aalsmeer op 14 november 1956. De R staat voor de Vries, maar ook voor Rudolf.quote:
Peter Post?quote:
Hij begin in nieuwswaarde weg te zakken op de teletekst pagina. Vier uur geleden waren er vijf onderwerpen over hem, nu nog maar 3 en stond hij bovenaan in het lijstje. Het nieuws over zijn gesteldheid is verdwenen.quote:
Gisteren was hij nog een flauwe meme en nu opeens een heilige meneer.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Meneer De Vries bedoel je, of heb je met hem geknikkerd?
quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:51 schreef Benny het volgende:
Wow
Dit soort grappen moet je ook lekker binnen de vriendengroep houdenquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:51 schreef Benny het volgende:
Wow
Mooi gesproken, maar het gros kijkt alleen naar het onderwerp van de dag en niet naar de precedentwerking die uitgaat van een mening. (Zelf)censuur is de doodsteek voor waarheidsvinding, want het geeft zoals je aangeeft een stok om mee te slaan wanneer het uitkomt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja de grens tussen objectief en eigenrichting is flinterdun en die eenmaal betreden flexibel wordt.
Wel goed dat Fok! duidelijk en strak(s) de lijn van gevestigde wetten -en media (op)volgt.
Om maar olie op het vuur te gooien, is dan niet meer verfijnds om over de in- en outs van een tragisch voorval te bespreken die immers ook de kant en de wal van het slachtoffer raakt. Onderwerpen die vaker tot heftige discussies leiden
Beeld maakt indruk en de geschreven (veronder)stellingen maken het daadwerkelijk pas echt stuk.
Best wel saillant dat wel medeleven mag/kan worden getoond maar geen stelling - hoe ook wrang of on/terecht ook - meer kunt uiten omdat het pijnlijk raakt. Die lijn is ook door te trekken naar misdadigers die immers ook (doorgaans) geliefden hebben.
Blijft over, om alleen in dit medialand alleen nog beklag te kunnen doen over het leed dat (iemand) wordt aangedaan zonder dat dit, anders dan in algemene zin, dan toelicht inzake achtergronden en oorzaken.
ik voorzie ook dat overheden flexibel gebruik van wetgeving zullen gaan maken om op die wijze de informatie te controleren dat het beleid kan.gaat verstoren. Dat zie ik o.a. met privacywetgeving die inhoudelijk (achtergronds)onderzoek blokkeert terwijl een situatie wel wordt aangegrepen om beleid te onderbouwen.
Nogmaals, goed besluit wat imo wel maakt hoe de Fok!vlag - ook elders t.a.v. andere onderwerpen - zal (ver)dwalen. Zelf had ik het voor het 'vrije woord' beter gevonden dat gevoeligheden in een spoiler moeten zodat iemand het niet onverhoeds treft of dan via zoekmachines wordt verspreid. Alleen ingelogd, is dan de spoiler te bekijken. Iemand kan dan nog steeds verspreiden, wat ten principale niet de verantwoordelijkheid is van de provider.
Rot op manquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Meneer De Vries bedoel je, of heb je met hem geknikkerd?
Vianen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:15 schreef TheVulture het volgende:
Volgens het AD zouden de woonplaatsen van de verdachten toch op een link naar Taghi kunnen wijzen, die komt blijkbaar ook uit die streek...
Ligt er maar aan wat je verstaat onder "streek", maar hij had daar wel vriendjes ja. In andere plaatsen vast ook wel.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:15 schreef TheVulture het volgende:
Volgens het AD zouden de woonplaatsen van de verdachten toch op een link naar Taghi kunnen wijzen, die komt blijkbaar ook uit die streek...
Er wonen nogal wat Polen in de Betuwe gezien het (kassen)werk daar. Lijkt me sterk.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:15 schreef TheVulture het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |