huh? volgens mij vroeg ik het aan @aquawomanquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee want ik zie die beelden al 35 jaar van die zielige kindertjes.
Ik ga mijn quote allert effe uitzetten want hier word ik gek vanquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:14 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik heb zelf een soort jeugdtrauma van de dood van de Roemeense dictator Caeucescu - de volgende dag stond er groot een foto van zijn lijk Wendat van zijn vrouw op de voorpagina van de kranten - ik was nog kind en had nog nooit een lijk gezien en heb daar nachtmerries van gehad.
Van mij mag het.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:38 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-strafbaar-worden
Ah thx, welke kranten zijn dat? Dat zou wel handig zijn om te weten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat mag. En die staan er niet want die zijn er niet.
Er is nog geen Nederlandse wetgeving over dat soort zaken, bepaalde kranten laten het niet toe dat we integraal artikelen kopieren maar citeren mag gewoon.
En de journalisten die oorlogslachtoffers filmen dan?quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:38 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-strafbaar-worden
Oh die heb ik dan gemist, was vast topentertainment.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:32 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Haha inderdaad! Kan me ook herinneren dat iemand uit dezelfde familie/gezin een keer de internetpester was. Of de man van de zus van het slachtoffer.
Van mij niet. Al was het wel een gewaarwording toen ik zelf iemand EHBO had gegeven en ik net nadat de ambu weg was al via whatsapp foto's van mij en de wielrenner toegestuurd kreeg van mensen die er niet bij waren.quote:
Ik had het nog toegevoegdquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ah thx, welke kranten zijn dat? Dat zou wel handig zijn om te weten.
Dat ligt wat anders lijkt me, dat zijn journalisten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:41 schreef opreis het volgende:
[..]
En de journalisten die oorlogslachtoffers filmen dan?
Dank je.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik had het nog toegevoegd
VK en NRC mag je de headline en de eerste alinea quoten en de link naar het artikel maar geen hele artikelen. Die regel geldt ook voor AD Premium artikelen. En dat is niet omdat FOK! lullig wil doen maar omdat deze periodieken nogal agressief zijn in het beschermen van hun IP.
Wie bepaald wie er een journalist is en wie niet?quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat ligt wat anders, dat zijn journalisten.
Ondanks dat ik niet tegen het publiceren van media ben zoals GeenStijl het deed, ben ik wel tegen het maken van die beelden zoals men stelt in dat bericht, door burgers dus.
Niemand, vrij beroep. Maar oorlog hebben we hier gelukkig niet dus wordt het filmen van oorlogsslachtoffers toch lastig.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Wie bepaald wie er een journalist is en wie niet?
quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik had het nog toegevoegd
VK en NRC mag je de headline en de eerste alinea quoten en de link naar het artikel maar geen hele artikelen. Die regel geldt ook voor AD Premium artikelen. En dat is niet omdat FOK! lullig wil doen maar omdat deze periodieken nogal agressief zijn in het beschermen van hun IP.
Dat geldt voor ALLE premium-artikelen van elke krant.quote:
Goeie trolquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:34 schreef Sfancta het volgende:
Ik vond Alberto het wel altijd beter overbrengen naar het publiek, vooral met Red mijn Vakantie.
Tussen deze twee is er naar 1 winnaar, en dat is toch helaas Alberto. Voornamelijk ook door zijn geniale vermommingen.
Die Orban heeft het jij-bakken wel tot een kunst verheven zeg. Snapt hij nou echt niet dat het twee totaal verschillende zaken zijn?quote:
die filmende mensen begrijp ik sowieso niet, het zal wel een roeping zijn maar verbieden is ook onnodig, nu is het onsmakelijk maar er zijn natuurlijk genoeg situaties waar amateurbeelden heel bruikbaar kunnen zijn voor opsporing bijvoorbeeldquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat ligt wat anders lijkt me, dat zijn journalisten.
Ondanks dat ik niet tegen het publiceren van media ben zoals GeenStijl het deed, ben ik wel tegen het maken van die beelden zoals men stelt in dat bericht, door burgers dus.
Dat niet alleen. Vrijheid van nieuwsgaring is niet exclusief voor journalisten maar voor iedereen. Een verbod op het filmen van slachtoffers is juridisch ook niet houdbaar omdat het waarheidsvinding in de weg ligt, ook omdat het van toegevoegde waarde kan zijn als bewijslast.quote:
Goede vraag, geen idee.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Wie bepaald wie er een journalist is en wie niet?
Mag een journalist uit Afghanistan dan foto's van onze Peter die bloedend op straat ligt maken om het in de Afghaanse kranten te plaatsen?quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Niemand, vrij beroep. Maar oorlog hebben we hier gelukkig niet dus wordt het filmen van oorlogsslachtoffers toch lastig.
Exact. Je zult toch eelt op je ziel moeten kweken, want je kunt niet weglopen voor de werkelijkheid. De wereld is niet altijd even mooi.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:46 schreef terrestrial het volgende:
Niks strafbaar maken!. Kunnen ze zeker nog meer met de waarheid knoeien, bovendien de overheid heeft de journalistiek hier in hun zak zitten. Nee gewoon de realiteit laten zien hoe schokkend die ook mag wezen.
Ja eigenlijk wel eens.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
die filmende mensen begrijp ik sowieso niet, het zal wel een roeping zijn maar verbieden is ook onnodig, nu is het onsmakelijk maar er zijn natuurlijk genoeg situaties waar amateurbeelden heel bruikbaar kunnen zijn voor opsporing bijvoorbeeld
Correct, het was beter geweest om van betaalmuur te spreken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:47 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
Dat geldt voor ALLE premium-artikelen van elke krant.
In Duitsland is zelfs het maken verboden. Dashcambeelden mag je zelfs niet als bewijs gebruikenquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel eens.
Ik was in de veronderstelling dat het maken op zich niet verboden zou worden, maar het bewust verspreiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |