Daar heb je wel 'n punt hoor. Ik constateerde gewoon dat 'ie geen zin heeft in gezeik.quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat kan en mag. Ik wil ook zeker niet ter discussie stellen dat hij dit mag beslissen.
Maar ik vind het zwak en ook eigenlijk wel hypocriet. Met een provocerende ‘Zwarte Piet is hier welkom’, beelden van een bloedende Pim of een mes waar Theo nog aanhing heb je toch een bepaalde richting ingezet.
Ik zou het begrijpen als je een spoiler tag vereist, maar dit Roomser dan de Paus gedrag is tenenkrommend. En net als @:Danny hier de regels mag bepalen, mag ik dat vinden.
Deze Abdallah M. heeft naast dit neefje ook een Poolse weduwe.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 22:08 schreef Nober het volgende:
De Vries was bij Boulevard vanwege moordzaak Seif Ahmed waar Saskia Belleman niet over mocht twitteren van ene 'addje00'.
Te ver gezocht?
[ twitter ]
Volgens mij zegt Danny iets anders hoor...quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:49 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Vind ik niet. Besluit om beelden niet te delen gevolgd door een relaas waarom het eigenlijk wel gedeeld zou moeten worden
Er is dus inmiddels een wet (of in ieder geval aan komt) die het maken van beeldmateriaal van slachtoffersquote:Wij hebben besloten de beelden hier niet toe te staan.
Dat is een keuze die gemaakt is.
Geenstijl zet ze wel neer. Ook dát is een keuze.
Toen Theo van Gogh werd geslacht stond een foto van zijn lijk - het mes nog in zijn borst - op alle voorpagina's.
Toen Pim Fortuyn werd afgeschoten stond de foto van zijn bloedende lijk op alle voorpagina's.
Toen een kind dood aanspoelde op een strand stond die foto op de voorpagina van alle kranten en bladen en was te zien in elke nieuwsuitzending. Enzovoort.
Misschien is het verschil nu dat hij nog in leven is, maar ik zie verder weinig verschil.
Enige verschil is dat er inmiddels een wet is (of in ieder geval aan komt) die het maken van beeldmateriaal van slachtoffers en het verspreiden ervan strafbaar stelt. Maar de vraag is maar of dat ook voor de pers geldt of dat persvrijheid daarin zwaarder weegt.
Ik vind niet dat de media NU opeens kan gaan cherrypicken en stellen dat dit niet getoond mag worden, maar een volgende keer wel een ander slachtoffer in beeld brengen omdat dat een beter verhaal oplevert.
Hoe dan ook, als je het wilt zien ga je elders kijken. (dit nog even vwb de discussie over wel of niet de beelden)
quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:42 schreef Tengano het volgende:
Denken dat Peter R. de Vries niet uit de as kan herrijzen
De vraag is ook wel een beetje waarom je dit soort dingen doet. Voor het shockeffect of echt in het kader van vrije nieuwsgaring. Ik hoef geen bloederige beelden van Peter R te zien om de nieuwswaarde van een artikel hoger te maken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:07 schreef FANNN het volgende:
[..]
Volgens mij zegt Danny iets anders hoor...
[..]
Er is dus inmiddels een wet (of in ieder geval aan komt) die het maken van beeldmateriaal van slachtoffers
en het verspreiden ervan strafbaar stelt.
Maar de vraag is maar of dat ook voor de pers geldt of dat persvrijheid daarin zwaarder weegt.
Jullie moeten wél goed lézen heh........
Persvrijheid is een groot goed hoor, vind ik dan....
https://npokennis.nl/long(...)svrijheid-belangrijk
Moet zeggen dat Peter ook echt hele sterke uitzendingen heeft gemaakt bij Internetpesters Aangepakt. Zou die afleveringen nog wel eens terug willen kijken uit 2015 en 2016 (dacht ik).quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ff gekeken! Heerlijk ditWat een kerel
![]()
"Nou, hier ben ik dan"
Dat dit kan... in Nederland...quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:12 schreef Sfancta het volgende:
https://www.hartvannederl(...)e-collega-peter-r-de
Dit doet me goed
Ik vond zijn vasthoudendheid in de zaak van Natalee Holloway wel interessant om te volgen toen dat speelde.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:14 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Moet zeggen dat Peter ook echt hele sterke uitzendingen heeft gemaakt bij Internetpesters Aangepakt. Zou die afleveringen nog wel eens terug willen kijken uit 2015 en 2016 (dacht ik).
Die aflevering dat hij iemand opzocht die hem op internet had bedreigd was echt geniaal. Vent was rustig de boodschappen uit de auto aan het halen, en dan staat Peter ineens voor hem. "nou Jan, hier ben dan" Dat gezicht dat die vent trok.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:14 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Moet zeggen dat Peter ook echt hele sterke uitzendingen heeft gemaakt bij Internetpesters Aangepakt. Zou die afleveringen nog wel eens terug willen kijken uit 2015 en 2016 (dacht ik).
Dat van Thailand vond ik wel zwak. Het was vrij duidelijk dat Joran daar geen professionele handel in Thaise pay-dates runde, maar gewoon wat had opgeschept tegen een pokervriendje.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik vond zijn vasthoudendheid in de zaak van Natalee Holloway wel interessant om te volgen toen dat speelde.
Van je collega's moet je het hebben....quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:20 schreef Kreator het volgende:
Rtl nieuws heeft in elk geval een passende rubriek 'entertainment' gevonden, voor het bericht:
[ afbeelding ]
Ik word hier echt zo moe van, de hele tijd dat gespeculeer hoe hij eraan toe is, of hij wel/niet al overleden is. De familie is ons helemaal niets verplicht om te melden en wanneer.quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:58 schreef KINGIEE het volgende:
Ik hoop zo dat hij het overleefd, maar ik vermoed dat ze gewoon wachten tot zijn dochter er is
Hij heeft genoeg contacten in de onderwereld en sommigen zullen hem vast wel een toffe peer vinden, maar ik ben toch bang dat er meer zijn die hier stiekem om moeten lachen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:20 schreef junkiesietze het volgende:
Worden de daders als helden ontvangen in de gevangenis? of hebben criminelen respect voor peter R?
In feite wel, hij heeft ervoor gekozen een publiekelijk figuur te worden, dan hoort dit er ook helaas bij.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:22 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik word hier echt zo moe van, de hele tijd dat gespeculeer hoe hij eraan toe is, of hij wel/niet al overleden is. De familie is ons helemaal niets verplicht om te melden en wanneer.
Die uitzending dat hij bij zo'n figuur op de bank zat met diens moeder erbij en de chatberichten met allemaal vunzigheden voorlasquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:14 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Medische info is privé. Laten we dat ook zo houden, mits degene dat zelf anders beslist.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:22 schreef Sfancta het volgende:
[..]
In feite wel, hij heeft ervoor gekozen een publiekelijk figuur te worden, dan hoort dit er ook helaas bij.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die uitzending dat hij bij zo'n figuur op de bank zat met diens moeder erbij en de chatberichten met allemaal vunzigheden voorlas
Als 'ie overleden is, krijg je dat sowieso wel te horen. Misschien niet binnen drie tellen, maar wel redelijk snel.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:22 schreef Sfancta het volgende:
[..]
In feite wel, hij heeft ervoor gekozen een publiekelijk figuur te worden, dan hoort dit er ook helaas bij.
Op dit moment is het niet strafbaar iig.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:07 schreef FANNN het volgende:
[..]
Volgens mij zegt Danny iets anders hoor...
[..]
Er is dus inmiddels een wet (of in ieder geval aan komt) die het maken van beeldmateriaal van slachtoffers
en het verspreiden ervan strafbaar stelt.
Maar de vraag is maar of dat ook voor de pers geldt of dat persvrijheid daarin zwaarder weegt.
Jullie moeten wél goed lézen heh........
Persvrijheid is een groot goed hoor, vind ik dan....
https://npokennis.nl/long(...)svrijheid-belangrijk
Wel of geen gezeik heeft hier niks mee te maken. Sterker: ik ging naar het bericht op de fp om mee te modereren en zag dat de mods al hadden besloten het niet toe te staan. En daar kan ik me gewoon prima in vinden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar heb je wel 'n punt hoor. Ik constateerde gewoon dat 'ie geen zin heeft in gezeik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |