abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200250304

quote:
De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.

De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.

Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.

De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.

Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.

Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.

Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."

De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vries

quote:
Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.

De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.html

Liveblog:

https://www.nu.nl/binnenl(...)rrie-uitgekomen.html

twitter

Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer, potentiele daders, verdachten e.d. aub.
pi_200250314
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:21 schreef Sfancta het volgende:
Is er al een reactie vanuit Patrick gekomen?

Die met die snee in de wang.
Die zit zelf vast, voor een ramkraak, niet zijn eerste, zeer dubieus figuur.

:')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_200250333
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:23 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Serieus, wist ik niet. Dacht dat hij wel fatsoenlijk was :') ;)
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:25:37 #4
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200250342
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:23 schreef Zipportal het volgende:

[..]

:lijstje:
Ik weet niet wat ik hiermee moet.
Oh.
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:27:51 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200250388
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik hiermee moet.
Peter las toch al die vunzigheden voor :lijstje: in het bijzijn van zijn moeder. Dit emoticon symboliseert dat een beetje.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_200250399
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:23 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

dat is viesss!
pi_200250411
Die aflevering met die moeder op de bank was des Konings inderdaad.
pi_200250415
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:25 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Serieus, wist ik niet. Dacht dat hij wel fatsoenlijk was :') ;)
Het is niet voor het eerst dat Van der Eem is veroordeeld. In 2008 mishandelde hij zijn vriendin met een koevoet, goed voor een voorwaardelijke taakstraf. Hij kreeg later twee maanden gevangenisstraf voor het bedreigen van zijn eigen ouders, vermoedelijk vanwege geldnood. In 2013 moest hij opnieuw achter de tralies, ditmaal vanwege een ramkraak bij een kledingzaak in Oosterbeek. Hij kreeg toen in hoger beroep tien maanden. Eenmaal weer vrij, ging hij dus door met de ramkraken. Tot hij vorig jaar september tegen de lamp liep.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-cel-in~a9fb64c4/

Mag AD quoten nog wel? Geen idee. Waar staan de regels hiervoor?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_200250416
quote:
BRUSSEL (ANP) - Nederland moet na de moordaanslag op misdaadjournalist Peter R. de Vries een toontje lager zingen, vindt een Hongaarse Europarlementariër en partijgenoot van premier Viktor Orbán. De aanval bewijst volgens Hidvéghi Balázs dat Nederland, dat vaak het voortouw neemt om Hongarije aan te spreken op zijn omgang met de vrijheid van rechters en journalisten om hun werk te doen, daarmee zélf een probleem heeft.

De aanslag is "een duidelijke aanval op de persvrijheid", twittert Balázs. "Nederland heeft duidelijk een rechtsstaatprobleem", concludeert hij. "Premier Mark Rutte zou zich moeten bemoeien met zijn eigen land in plaats van Hongarije op de knieën te dwingen."

Rutte viel Hongarije twee weken geleden hard aan over nieuwe wetgeving die homo's en andere seksuele minderheden in de knel dreigt te brengen. Hongarije moet op dat punt op de knieën en de wet moet van tafel, zei hij toen. Dat heeft bij Orbáns Fidesz-partij en haar medestanders kwaad bloed gezet.

Balázs' tweet, waarin hij ook oproept te "bidden voor Peter" is geretweet door de Fidesz-delegatie in het Europees Parlement.
pi_200250427
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:14 schreef aquawoman het volgende:
Ik heb zelf een soort jeugdtrauma van de dood van de Roemeense dictator Caeucescu - de volgende dag stond er groot een foto van zijn lijk Wendat van zijn vrouw op de voorpagina van de kranten - ik was nog kind en had nog nooit een lijk gezien en heb daar nachtmerries van gehad.
tja... misschien ben ik harder geworden naarmate ik ouder wordt (ben) dat zou kunnen...

Ik vind het érg, en soms héél erg.. maar ik weet nu eenmaal dat de wereld geen leuke plek is.
Moet je ook huilen bij de foto's van al de vluchtelingen kinderen? Of beelden van dierenleed?

Tja... ik niet eens meer.. hoewel ik het allemaal verschrikkelijk vind, maar dan kan je de hele dag
wel kan lopen te huilen :{
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:30:05 #11
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200250433
quote:
11s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:29 schreef Oriente het volgende:

[..]

Hier past maar 1 reactie op: :') !
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:30:16 #12
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200250437
quote:

[..]

Ik word enorm moe van deze man.
  Forum Admin woensdag 7 juli 2021 @ 15:31:00 #13
35723 crew  GGMM
pi_200250447
quote:

[..]

Koekoek.

Die kon je verwachten.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:31:27 #14
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_200250477
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:29 schreef FANNN het volgende:

[..]

tja... misschien ben ik harder geworden naarmate ik ouder wordt (ben) dat zou kunnen...

Ik vind het érg, en soms héél erg.. maar ik weet nu eenmaal dat de wereld geen leuke plek is.
Moet je ook huilen bij de foto's van al de vluchtelingen kinderen? Of beelden van dierenleed?

Tja... ik niet eens meer.. hoewel ik het allemaal verschrikkelijk vind, maar dan kan je de hele dag
wel kan lopen te huilen :{
Nee want ik zie die beelden al 35 jaar van die zielige kindertjes.
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:32:44 #16
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_200250480
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:23 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die uitzending dat hij bij zo'n figuur op de bank zat met diens moeder erbij en de chatberichten met allemaal vunzigheden voorlas _O-
Haha inderdaad! Kan me ook herinneren dat iemand uit dezelfde familie/gezin een keer de internetpester was _O-. Of de man van de zus van het slachtoffer.
pi_200250507
Ik vond Alberto het wel altijd beter overbrengen naar het publiek, vooral met Red mijn Vakantie.

Tussen deze twee is er naar 1 winnaar, en dat is toch helaas Alberto. Voornamelijk ook door zijn geniale vermommingen.
pi_200250523
Ik denk toch dat het een verkeerd topic is voor mijn laatste post excuus
pi_200250535
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:35 schreef Sfancta het volgende:
Ik denk toch dat het een verkeerd topic is voor mijn laatste post excuus
Je kunt je post gewoon veranderen :')
Moeten zij weten
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 15:36:59 #20
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_200250541
quote:

[..]

Laag.
Onder de gordel.
Kutland.

Next.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_200250552
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:22 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Ik word hier echt zo moe van, de hele tijd dat gespeculeer hoe hij eraan toe is, of hij wel/niet al overleden is. De familie is ons helemaal niets verplicht om te melden en wanneer.
En in welke zin verplicht ik de familie om iets te melden en/of wanneer?
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:38:07 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200250560
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:29 schreef Sfancta het volgende:
Die aflevering met die moeder op de bank was des Konings inderdaad.
Ja die was briljant!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:38:13 #23
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_200250564
quote:

Ik heb zelf een soort jeugdtrauma van de dood van de Roemeense dictator Caeucescu - de volgende dag stond er groot een foto van zijn lijk Wendat van zijn vrouw op de voorpagina van de kranten - ik was nog kind en had nog nooit een lijk gezien en heb daar nachtmerries van gehad.
Ik was dan wat ouder , maar ook ik vond dat wel heftig.
Dat van Saddam Hoessein trouwens ook.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_200250575
quote:
Moet het filmen van slachtoffers strafbaar worden?

Gisteravond kwam het afschuwelijke nieuws naar buiten dat misdaadverslaggever Peter R. de Vries was neergeschoten. Op dit moment ‘vecht hij voor zijn leven’, aldus Femke Halsema gisteravond tijdens een persconferentie. Vrij snel na de aanslag circuleerden er op sociale media beelden van de zwaargewonde De Vries. Moet het filmen van een slachtoffer, zoals deze situatie betreft, strafbaar worden?

De aanslag op journalist Peter R. De Vries vond plaats nabij het Leidseplein in Amsterdam, in het centrum van de hoofdstad. Het incident trok daarom snel veel bekijks en omstanders verzamelden zich rondom het plaats delict. Een aantal van de omstanders pakte zijn telefoon erbij en maakte foto’s of filmpjes, die snel werden verspreid via sociale media.

De Vries heeft samen met zijn vrouw twee kinderen. Het nieuws verspreidde zich zo razendsnel, stel je voor dat de dierbaren van De Vries via de vreselijke beelden op sociale media moesten vernemen wat er was gebeurd. Twitteraars vragen zich af of diegene die besloten beelden te maken van de gewonde De Vries hier wel bij stil stonden.

Op dit moment is het in Nederland niet strafbaar om beelden te maken van een slachtoffer. Wel is het verschillende keren in de politiek besproken. In 2018 pleitten verschillende politieke partijen, naar aanleiding van een ongeluk op de A58 dat werd gefilmd door omstanders, voor een verbod op het filmen van verkeersslachtoffers, aldus het AD. In 2020 ging het om een verbod voor het online zetten van deze beelden, zo viel te lezen in De Telegraaf.

In Duitsland is het wel strafbaar om beelden te maken van gewonde of omgekomen slachtoffers, aldus Fonds Slachtofferhulp. Volgens het fonds „laat het filmen van een slachtoffer, in plaats van het tonen van steun en medeleven, het tegenovergestelde zien’’. Volgens RTLNieuws zou er in Duitsland een maximaal celstraf van 2 jaar op staan.
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-strafbaar-worden
pi_200250596
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:29 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Het is niet voor het eerst dat Van der Eem is veroordeeld. In 2008 mishandelde hij zijn vriendin met een koevoet, goed voor een voorwaardelijke taakstraf. Hij kreeg later twee maanden gevangenisstraf voor het bedreigen van zijn eigen ouders, vermoedelijk vanwege geldnood. In 2013 moest hij opnieuw achter de tralies, ditmaal vanwege een ramkraak bij een kledingzaak in Oosterbeek. Hij kreeg toen in hoger beroep tien maanden. Eenmaal weer vrij, ging hij dus door met de ramkraken. Tot hij vorig jaar september tegen de lamp liep.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-cel-in~a9fb64c4/

Mag AD quoten nog wel? Geen idee. Waar staan de regels hiervoor?
Dat mag. En die staan er niet want die zijn er niet.

Er is nog geen Nederlandse wetgeving over dat soort zaken, bepaalde kranten (VK, NRC) laten het niet toe dat we integraal artikelen kopieren maar citeren mag gewoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2021 15:40:53 ]
pi_200250607
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee want ik zie die beelden al 35 jaar van die zielige kindertjes.
huh? volgens mij vroeg ik het aan @aquawoman

quote:

[..]

Ik ga mijn quote allert effe uitzetten want hier word ik gek van :')
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:40:56 #28
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200250624
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat mag. En die staan er niet want die zijn er niet.

Er is nog geen Nederlandse wetgeving over dat soort zaken, bepaalde kranten laten het niet toe dat we integraal artikelen kopieren maar citeren mag gewoon.
Ah thx, welke kranten zijn dat? Dat zou wel handig zijn om te weten.
pi_200250641
quote:
En de journalisten die oorlogslachtoffers filmen dan?
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:42:23 #30
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200250649
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:32 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Haha inderdaad! Kan me ook herinneren dat iemand uit dezelfde familie/gezin een keer de internetpester was _O-. Of de man van de zus van het slachtoffer.
Oh die heb ik dan gemist, was vast topentertainment.
Oh.
pi_200250653
Misschien heeft Genee nog wat gehoord in het Hilversumse, dadelijk even de radio op Veronica.
pi_200250661
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:40 schreef Document1 het volgende:

[..]

Van mij mag het. 14.gif
Van mij niet. Al was het wel een gewaarwording toen ik zelf iemand EHBO had gegeven en ik net nadat de ambu weg was al via whatsapp foto's van mij en de wielrenner toegestuurd kreeg van mensen die er niet bij waren.
pi_200250667
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:40 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Ah thx, welke kranten zijn dat? Dat zou wel handig zijn om te weten.
Ik had het nog toegevoegd :)

VK en NRC mag je de headline en de eerste alinea quoten en de link naar het artikel maar geen hele artikelen. Die regel geldt ook voor AD Premium artikelen. En dat is niet omdat FOK! lullig wil doen maar omdat deze periodieken nogal agressief zijn in het beschermen van hun IP.
pi_200250681
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:41 schreef opreis het volgende:

[..]

En de journalisten die oorlogslachtoffers filmen dan?
Dat ligt wat anders lijkt me, dat zijn journalisten.

Ondanks dat ik niet tegen het publiceren van media ben zoals GeenStijl het deed, ben ik wel tegen het maken van die beelden zoals men stelt in dat bericht, door burgers dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2021 15:44:25 ]
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:44:46 #35
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200250695
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

VK en NRC mag je de headline en de eerste alinea quoten en de link naar het artikel maar geen hele artikelen. Die regel geldt ook voor AD Premium artikelen. En dat is niet omdat FOK! lullig wil doen maar omdat deze periodieken nogal agressief zijn in het beschermen van hun IP.
Dank je.
pi_200250700
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat ligt wat anders, dat zijn journalisten.

Ondanks dat ik niet tegen het publiceren van media ben zoals GeenStijl het deed, ben ik wel tegen het maken van die beelden zoals men stelt in dat bericht, door burgers dus.
Wie bepaald wie er een journalist is en wie niet?
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:46:12 #37
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200250709
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:45 schreef opreis het volgende:

[..]

Niemand, vrij beroep. Maar oorlog hebben we hier gelukkig niet dus wordt het filmen van oorlogsslachtoffers toch lastig.
pi_200250723
Niks strafbaar maken!. Kunnen ze zeker nog meer met de waarheid knoeien, bovendien de overheid heeft de journalistiek hier in hun zak zitten. Nee gewoon de realiteit laten zien hoe schokkend die ook mag wezen.
  Spellchecker woensdag 7 juli 2021 @ 15:47:02 #39
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200250727
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:44 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Dank je.
Dat geldt voor ALLE premium-artikelen van elke krant.
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:47:14 #40
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_200250732
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:34 schreef Sfancta het volgende:
Ik vond Alberto het wel altijd beter overbrengen naar het publiek, vooral met Red mijn Vakantie.

Tussen deze twee is er naar 1 winnaar, en dat is toch helaas Alberto. Voornamelijk ook door zijn geniale vermommingen.
Goeie trol ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
pi_200250743
quote:

[..]

Die Orban heeft het jij-bakken wel tot een kunst verheven zeg. Snapt hij nou echt niet dat het twee totaal verschillende zaken zijn?
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:48:24 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200250753
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat ligt wat anders lijkt me, dat zijn journalisten.

die filmende mensen begrijp ik sowieso niet, het zal wel een roeping zijn maar verbieden is ook onnodig, nu is het onsmakelijk maar er zijn natuurlijk genoeg situaties waar amateurbeelden heel bruikbaar kunnen zijn voor opsporing bijvoorbeeld
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:48:24 #43
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200250754
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:46 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Niemand, vrij beroep.
Dat niet alleen. Vrijheid van nieuwsgaring is niet exclusief voor journalisten maar voor iedereen. Een verbod op het filmen van slachtoffers is juridisch ook niet houdbaar omdat het waarheidsvinding in de weg ligt, ook omdat het van toegevoegde waarde kan zijn als bewijslast.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_200250757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:45 schreef opreis het volgende:

[..]

Goede vraag, geen idee.
pi_200250762
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:46 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Niemand, vrij beroep. Maar oorlog hebben we hier gelukkig niet dus wordt het filmen van oorlogsslachtoffers toch lastig.
Mag een journalist uit Afghanistan dan foto's van onze Peter die bloedend op straat ligt maken om het in de Afghaanse kranten te plaatsen?
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:49:23 #46
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200250774
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:46 schreef terrestrial het volgende:
Niks strafbaar maken!. Kunnen ze zeker nog meer met de waarheid knoeien, bovendien de overheid heeft de journalistiek hier in hun zak zitten. Nee gewoon de realiteit laten zien hoe schokkend die ook mag wezen.
Exact. Je zult toch eelt op je ziel moeten kweken, want je kunt niet weglopen voor de werkelijkheid. De wereld is niet altijd even mooi.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_200250778
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

die filmende mensen begrijp ik sowieso niet, het zal wel een roeping zijn maar verbieden is ook onnodig, nu is het onsmakelijk maar er zijn natuurlijk genoeg situaties waar amateurbeelden heel bruikbaar kunnen zijn voor opsporing bijvoorbeeld
Ja eigenlijk wel eens.

Ik was in de veronderstelling dat het maken op zich niet verboden zou worden, maar het bewust verspreiden.
pi_200250785
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:47 schreef maily het volgende:

[..]

[..]

Dat geldt voor ALLE premium-artikelen van elke krant.
Correct, het was beter geweest om van betaalmuur te spreken.
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:51:23 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200250816
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel eens.

Ik was in de veronderstelling dat het maken op zich niet verboden zou worden, maar het bewust verspreiden.
In Duitsland is zelfs het maken verboden. Dashcambeelden mag je zelfs niet als bewijs gebruiken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')