Zullen we straks in een bilateraaltje even kijken hoe we de uitdaging aanvliegen? Kees heeft zijn plasje er al over gedaan, dus deze uitdaging moeten we dankzij onze helicopterview na het sparren toch wel kunnen tackelen? Anders moeten we het weer over het weekend heen tillen of bij iemand anders over de schutting gooien, al kan diegene het dan wel agile een prio geven, een lijntje uitgooien bij Hendrik-Jan en de oplossing optuigen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 21:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik kan niet tegen dat Engels.
[..]
Bedankt.Soms zeggen klanten tegen me: "Meneer Federer-fan, hartelijk bedankt voor uw effort."
![]()
![]()
Dat is ook heel goed nieuws om te lezen!quote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:49 schreef Reljem het volgende:
Plus https://www.telegraaf.nl/(...)ames-door-vaccineren erbij (sorry Telegraaf) is natuurlijk enorm positief.
Jeezquote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zullen we straks in een bilateraaltje even kijken hoe we de uitdaging aanvliegen? Kees heeft zijn plasje er al over gedaan, dus deze uitdaging moeten we dankzij onze helicopterview na het sparren toch wel kunnen tackelen? Anders moeten we het weer over het weekend heen tillen of bij iemand anders over de schutting gooien, al kan diegene het dan wel agile een prio geven, een lijntje uitgooien bij Hendrik-Jan en de oplossing optuigen.
er komen bij mij nu allerlei onverwerkte trauma's naar bovenquote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zullen we straks in een bilateraaltje even kijken hoe we de uitdaging aanvliegen? Kees heeft zijn plasje er al over gedaan, dus deze uitdaging moeten we dankzij onze helicopterview na het sparren toch wel kunnen tackelen? Anders moeten we het weer over het weekend heen tillen of bij iemand anders over de schutting gooien, al kan diegene het dan wel agile een prio geven, een lijntje uitgooien bij Hendrik-Jan en de oplossing optuigen.
Die ontstaat bij een 100% vaccinatiegraad anders wel weer in een nertsenhouderij. Dat ga je niet tegen houden.quote:Op maandag 5 juli 2021 17:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Totdat uit die clusters besmettingen een 'gamma' variant ontstaat waar vaccins niet zo goed op reageren.
Uit Engeland bleek toch ook dat pfizer 88% bescherming tegen covid-19 bood en 96-98 tegen ernstig ziek worden na twee prikken? Procentueel wordt er hier veel meer pfizer geprikt geloof ik.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:45 schreef GereDathan het volgende:
Weer een nieuwe dag, laten we hopen op een iets positievere dan gisteren qua besmettingen.
In de UK gloort er een heel dun sprankje hoop aan de horizon:
[ twitter ]
De grootste stijging lijkt er uit te zijn, het is nog steeds ongelofelijk hoog, maar het is niet dat ze met hetzelfde tempo doorstijgen als de laatste 2 weken.
Het is te vroeg om er echt een conclusie aan te verbinden, maar een heel heel heel dun sprankje hoop dat ze op de piek hangen ondertussen.
De exacte getallen heb ik niet paraat, maar het klopt dat wij een veel betere bescherming op aan het bouwen zijn. Sowieso Pfizer/Moderna wat beter werkt dan AZ en veel beter dan Janssen. En daarnaast houden wij ons aan de schema's van de leveranciers voor de 2e prik, de UK heeft dit opgerekt.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 11:07 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Uit Engeland bleek toch ook dat pfizer 88% bescherming tegen covid-19 bood en 96-98 tegen ernstig ziek worden na twee prikken? Procentueel wordt er hier veel meer pfizer geprikt geloof ik.
Yep, logisch. Stapje terug. Laten we hopen dat het voldoende is en we over een week of 4 weer een stapje vooruit kunnen gaan maken.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Vanavond 19.00 uur weer persco:
https://nos.nl/artikel/23(...)ijnlijk-weer-op-slot
Herkenbaar +1quote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat. En ik heb zo'n idee / hoop dat met wat maatregelen de besmettingen ook weer snel gaan dalen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:22 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Yep, logisch. Stapje terug. Laten we hopen dat het voldoende is en we over een week of 4 weer een stapje vooruit kunnen gaan maken.
Jammer dat het mislukt is, maar beter nu ingrijpen met relatief lichte maatregelen dan het weer door laten sudderen en straks aan de noodrem moeten trekken.
Maar zou Huugje al in een hoekje zitten mokken dat blijkbaar zijn Testen voor toegang niet het gewenste resultaat opleverde?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:22 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Yep, logisch. Stapje terug. Laten we hopen dat het voldoende is en we over een week of 4 weer een stapje vooruit kunnen gaan maken.
Jammer dat het mislukt is, maar beter nu ingrijpen met relatief lichte maatregelen dan het weer door laten sudderen en straks aan de noodrem moeten trekken.
Vanavond in laten gaan is wel verstandig, in plaats van dat ze zeggen dit gaat zaterdag of zondag in zoals ze al vaker gedaan hebben. Dan gaat iedereen vanavond nog even op stap.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Vanavond 19.00 uur weer persco:
https://nos.nl/artikel/23(...)ijnlijk-weer-op-slot
Hear hear!quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:35 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Vanavond in laten gaan is wel verstandig, in plaats van dat ze zeggen dit gaat zaterdag of zondag in zoals ze al vaker gedaan hebben. Dan gaat iedereen vanavond nog even op stap.
Here we go again....quote:
Dat verwacht ik ook, maar het zal wel zeker 10 tot 14 dagen nodig hebben voor we dat zullen zien.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:28 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dat. En ik heb zo'n idee / hoop dat met wat maatregelen de besmettingen ook weer snel gaan dalen.
Tenslotte zijn de omstandigheden verder gunstig (weer, vaccinacties).
Ga er maar vanuit dat de groep 20+ zo ongeveer wel geweest is voor prik 1, die gaan echt nog wel voor prik 2.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:57 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben wel een beetje bang dat mensen zullen denken dat vaccinaties geen zin hebben - 'we hebben zoveel vaccinaties gezet en er mag nog steeds niks! Het helpt gewoon niet!'
Dat gevoel heb ik zelf namelijk wel een beetje, en hoewel ik weet dat het niet zo is, denk ik dat niet iedereen dat begrijpt. En dan zullen misschien minder mensen zich laten vaccineren. Gelukkig hebben de meeste mensen inmiddels een afspraak kunnen maken, dus dan zullen ze ook wel gaan, maar toch.
Klinkt niet echt als significantquote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:20 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Here we go again....
Ik kijk altijd enkel naar de instroom. Die was dagenlang rond de 8 en nu weer 14.
T/m vorige wek 20-24: 38%, 25-29 47%quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat de groep 20+ zo ongeveer wel geweest is voor prik 1, die gaan echt nog wel voor prik 2.
Vorige week vrijdag instroom van 11.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:20 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Here we go again....
Ik kijk altijd enkel naar de instroom. Die was dagenlang rond de 8 en nu weer 14.
Niet onverwacht dat het wat stijgt met de besmettingen, maar ik zou nog niet in de stress schieten. De uitstroom is ook wel erg laag, dat zou normaal ook een stuk dempend effect moeten hebben.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:20 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Here we go again....
Instroom is niet daggebonden en zat dagenlang rond de 8. En zie ook de UK. We kunnen het wel niet willen, maar de kans is gewoon reëel dat het ook hier weer gaat stijgen.quote:
Er is niemand die zegt dat we niet gaan stijgen, dat ligt absoluut in de lijn der verwachting. Dat ontkennen zou oerdom zijn.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:57 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Instroom is niet daggebonden en zat dagenlang rond de 8. En zie ook de UK. We kunnen het wel niet willen, maar de kans is gewoon reëel dat het ook hier weer gaat stijgen.
Maar de eerste grote stijgingen in besmettingen zijn toch echt wel 5 dagen geleden?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Er is niemand die zegt dat we niet gaan stijgen, dat ligt absoluut in de lijn der verwachting. Dat ontkennen zou oerdom zijn.
Maar het is nog te vroeg voor een stijging, als je de incubatietijden en tijd tussen ziek worden en naar het ziekenhuis gaan meeneemt zou je pas begin volgende week een eerste signaal kunnen zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -27,1%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: - 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: -27,9%(percentage positieve tests: 3,1)
dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557
totaal: 4.286
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 72,6%(percentage positieve tests: 4,5)
dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519
totaal: 7.397
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 519,9%
dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 31.871 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
![]()
Mijn grafieken van vandaag:
De cijfers zijn nu compleet tot en met 2 juli. Het is niet verwonderlijk dat de stijging van de dagcijfers ook terug is te zien in deze grafieken. Er is minimum op zondag 27 juni en daarna nemen de cijfers weer toe. De afgelopen dagen lag de piek meestal op de dag van gisteren (meldingen geregistreerd op dag van labuitslag). Vandaag ligt de piek echter op eergisteren, met een kleine afname van het aantal gevallen geregistreerd op de dag van gisteren. Hopelijk het begin van een kentering.
In de dagcurves is het patroon van da dagcijfers ook te zien in een sterke toename van de hoogte van de piek.
Zoals ook elders te lezen is het grootste gedeelte van de nieuwe besmettingen onder de lagere leeftijdsgroepen. Op 2 juli was het aandeel van de groep 20-40 ongeveer 55% en onder de groep 0-20 jaar ongeveer 30%, dus samen goed voor 85% van de besmettingen. In de laatste, nog niet complete cijfers, gaat het aandeel van de groep 20-40 zelfs even richting de 65%.
In absolute aantallen is de toename in de lagere leeftijdsgroepen ook erg duidelijk zichtbaar. Bij de oudere leeftijdsgroep is ook een kleine stijging zichtbaar, tot getallen van ca 2 weken geleden (een week geleden waren de aantallen nog net iets lager). Relatief gezien gaat dit nog om lage aantallen tussen de 5 en 10 personen per dag (rond 2 juli), daarna weer lager, maar wellicht nog niet compleet. De groep 60-80 zit op ongeveer 40 personen per dag. Het aantal besmettingen in de groep 40-60 lijkt ook weer licht toe te nemen van een 140 personen per dag de afgelopen 2 weken nu richting de 180-200 personen per dag.![]()
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 11,0 naar 13,9.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Door de maatregelen die er toen nog waren lijkt me. Alles was zo goed als open de laatste 2 weken, tegenover een lockdown destijds. Als alles in Maart zo open was als nu was er complete chaos geweest. Nu zijn de besmettingscijfers erg, maar is de situatie uiteindelijk nog best goed onder controle tot zover.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:58 schreef CherryLips het volgende:
Als dit zo snel gaat dan vraag je je af hoe we maart 2020 hebben overleefd.![]()
Als ze nou vanavond weer voor de juiste maatregelen kiezen zullen we denken ik wel onder de 10000 blijven komende weken en we moeten duimen dat deze mensen niet in het ziekenhuis terechtkomen......![]()
2020quote:Op vrijdag 9 juli 2021 16:25 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Door de maatregelen die er toen nog waren lijkt me. Alles was zo goed als open de laatste 2 weken, tegenover een lockdown destijds. Als alles in Maart zo open was als nu was er complete chaos geweest. Nu zijn de besmettingscijfers erg, maar is de situatie uiteindelijk nog best goed onder controle tot zover.
Tap tap tap![]()
wat ze vanavond aankondigen heeft echt nog geen effect voor de besmettingcijfers in de aankomende week.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 16:46 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Als ze nou vanavond weer voor de juiste maatregelen kiezen zullen we denken ik wel onder de 10000 blijven komende weken en we moeten duimen dat deze mensen niet in het ziekenhuis terechtkomen......
Wordt waarschijnlijk pas zichtbaar dinsdag over een week ofzo.
Het zou mij verbazen als we onder de 10.000 blijven.![]()
Maar dan gaat er in elk geval vanaf morgen al veel minder getest worden, even ovb wanneer maatregelen ingaan, dus ik probeer hier een beetje houvast aan te hebben.....maar we zullen zienquote:Op vrijdag 9 juli 2021 18:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat ze vanavond aankondigen heeft echt nog geen effect voor de besmettingcijfers in de aankomende week.
Wordt waarschijnlijk pas zichtbaar dinsdag over een week ofzo.
Het zou mij verbazen als we onder de 10.000 blijven.![]()
Hoezo vanaf morgen?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 18:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar dan gaat er in elk geval vanaf morgen al veel minder getest worden, even ovb wanneer maatregelen ingaan, dus ik probeer hier een beetje houvast aan te hebben.....maar we zullen zienTap tap tap![]()
Ik zei al, ovb de aankondigingen van vanavond....maar de kans is groot dat of komende nacht of anders morgennacht het nacht(uitgaans)leven weer dicht gaat....quote:![]()
Dit!quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:58 schreef CherryLips het volgende:
Als dit zo snel gaat dan vraag je je af hoe we maart 2020 hebben overleefd.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
@simonblue waar kan ik uitleg vinden over hoe ik je bovenste 2 grafieken moet lezen?Clap your hands if you're working too hard![]()
Wat algemene achtergrond:quote:Op vrijdag 9 juli 2021 19:32 schreef Snolkelderij het volgende:
@:simonblue waar kan ik uitleg vinden over hoe ik je bovenste 2 grafieken moet lezen?
Het RIVM publiceert ieder dag een aantal open data bestanden hier. In het bestand casus_landelijk geven zij voor ieder positief getest persoon een datum. Meestal een datum waarop de persoon de eerste klachten heeft gekregen, some de datum van de laboratorium uitslag. Dat laatste vooral voor mensen van wie de datum van eerste klachten nog niet bekend is, dus meestal mensen die net getest zijn.
Het besmettingscijfer dat dagelijks door het RIVM gemeld wordt is het totaal aantal nieuwe besmettingen, maar dat kunnen zowel mensen zijn met een registratie datum van gisteren als mensen met een registratie datum van een aantal dagen geleden. Meestal zijn er weinig nieuwe registraties ouder dan een week.
In de bovenste grafiek plot ik het aantal gevallen per dag zoals geregistreerd in dit bestand van het RIVM. En dat iedere dag opnieuw. Dus de meest rechter donkerblauwe curve geeft het aantal mensen dat per dag geregistreerd staat.in het bestand van vandaag, terwijl de meest rechter gele curve aan gaf hoeveel dat in he bestand van afgelopen zondag was. Om een voorbeeld te noemen: Op 4 juli gaf men aan dat er op 3 juli ongeveer 700 personen geregistreerd waren (zie de gele curve op 3 juli), terwijl men vandaag aangaf dat er op 3 juli ongeveer 1600 besmet waren.
Meestal volgen deze curves redelijk goed het aantal besmettingen dat dagelijks worden gemeld, maar als er iets speciaals aan de hand is (feestdagen, storingen bij het RIVM) heeft dat veel invloed op de cijfers die dagelijks gemeld worden, maar wordt dat later gecorrigeerd en is dat in deze grafiek veel minder zichtbaar.
De 2e grafiek die ik laat zien is het verschil in registraties tussen de bestanden van gisteren en van vandaag. Om een voorbeeld te nemen: De rechter oranje curve laat zien dat er vandaag ongeveer 800 nieuwe registraties op 5 juli zijn bijgekomen en bijna 0 op 6 juli.
Dit is trouwens een effect wat vaker gezien wordt: na een paar dagen verandert voor bepaalde personen de registratie datum: van de datum van labuitslag naar de datum waarop zij de eerste klachten hadden. Als er dus voor evenveel mensen de registratiedatum van 6 juli wordt gewijzigd in een eerder datum als dat er nieuwe personen geregistreerd worden op 6 juli is het netto effect 0.
Voor deze tweede grafiek is meestal een zelfde vorm zichtbaar waarbij alleen de hoogte anders is. Als er iets speciaals is in de de registratie is dat vaak goed zichtbaar in deze grafiek.![]()
Super, dank je voor je uitleg @simonblue! En voor je plaatjes natuurlijk.Clap your hands if you're working too hard![]()
Ik denk niet dat we het met betrekking op de vaccins over beter of slechter moeten hebben. Pfizer/Moderna lijken hogere bescherming te bieden dan AZ/Janssen, maar duiken nu studies op dat de duur wel terugloopt na een maand of 6. AZ/Jannsen hebben wat meer bijwerkingen met stolsels, maar bij Pfizer zijn er meer bijwerkingen met ontstoken hartspieren. We mogen ons gewoon in de handen knijpen dat er zoveel vaccins zijn die goed genoeg zijn. In augustus vorig jaar hoopten we op een vaccin dat voor 50%(!) effectief zou zijn, dan was het al goed genoeg om te worden toegelaten.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:11 schreef GereDathan het volgende:
Een kleine nuance is wel verstandig. De UK heeft hoofdzakelijk een slechter vaccin gebruikt (AZ) en de 2e prik uitgesteld. Dat meer gevaccineerd durf ik ondertussen wel te betwijfelen, ik denk dat Nederland op een gelijk niveau of misschien zelfs wel iets beter dan de UK zit.
Hoever UK en Nederland beiden zijn nu met vaccineren weet ik niet goed eigenlijk. Mijn vriendin, 35 krijgt morgen de 2e prik hier in de UK, dus in sommige regios is men redelijk ver. Ff opgezocht, in de UK heeft bij 40-44 88.7% een eerste prik gehad (wat een uptake!), maar pas 47.7% beide prikken.
Moet ff bijlezen zeg. Boel gebeurd afgelopen week. Ik was op staycation, heerlijk. Ook 'gewoon' in een pub de halve finale met Engeland zitten kijken, en het was nog coronaproof ook![]()
![]()
Het zijn juist vooral mensen die nog niet gevaccineerd waren (de kans vaak nog niet hebben gehad) die besmet zijn geraakt de afgelopen weken. Dat laat juist zien dat de vaccinaties wel erg goed werken! Ik hoop juist dat hierdoor jongeren beseffen dat ze zich beter toch wel laten vaccineren.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:57 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben wel een beetje bang dat mensen zullen denken dat vaccinaties geen zin hebben - 'we hebben zoveel vaccinaties gezet en er mag nog steeds niks! Het helpt gewoon niet!'
Dat gevoel heb ik zelf namelijk wel een beetje, en hoewel ik weet dat het niet zo is, denk ik dat niet iedereen dat begrijpt. En dan zullen misschien minder mensen zich laten vaccineren. Gelukkig hebben de meeste mensen inmiddels een afspraak kunnen maken, dus dan zullen ze ook wel gaan, maar toch.![]()
@TheVulturequote:
Door de angst voor het nieuwe hield men zich veel beter aan maatregelen, maar wat vooral meespeelt is dat de R zonder maatregelen voor de variant toen (2-3) veel lager lag dan de delta variant (5-8).![]()
Zou het daarnaast zo kunnen zijn dat de vaccinaties inderdaad werken maar (ook) op een andere manier? Ik bedoel dat er misschien veel gevaccineerde mensen besmet zijn geraakt maar dat ze er door het vaccin geen last/symptomen van hebben?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 00:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het zijn juist vooral mensen die nog niet gevaccineerd waren (de kans vaak nog niet hebben gehad) die besmet zijn geraakt de afgelopen weken. Dat laat juist zien dat de vaccinaties wel erg goed werken! [...][b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Ik hoop dat mensen dit inderdaad begrijpen, maar ik merk nu vooral verslagenheid bij mijn vriendenkring (en mezelf). Een gevoel dat niks helpt, dat het allemaal zinloos is enz. En dat een herfst en winter zonder maatregelen onmogelijk zijn en we hier nog jaren mee zitten.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 00:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het zijn juist vooral mensen die nog niet gevaccineerd waren (de kans vaak nog niet hebben gehad) die besmet zijn geraakt de afgelopen weken. Dat laat juist zien dat de vaccinaties wel erg goed werken! Ik hoop juist dat hierdoor jongeren beseffen dat ze zich beter toch wel laten vaccineren.
Sorry, het is een positiviteitstopic, maar ik zie het echt niet positief meer in.Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
Get a grip. We hebben te snel te veel versoepeld en de overheid moet nu ingrijpen door haar eigen fout om te voorkomen dat we code rood krijgen. Is letterlijk het enige probleem.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:20 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen dit inderdaad begrijpen, maar ik merk nu vooral verslagenheid bij mijn vriendenkring (en mezelf). Een gevoel dat niks helpt, dat het allemaal zinloos is enz. En dat een herfst en winter zonder maatregelen onmogelijk zijn en we hier nog jaren mee zitten.
Sorry, het is een positiviteitstopic, maar ik zie het echt niet positief meer in.![]()
Ik baal ook wel. Maar achteraf kan je wel zeggen dat clubs open gewoon nog echt te vroeg was. Juist omdat ook die groep nog nauwelijks volledig gevaccineerd is. En dat testen voor toegang nog niet 100% liep.
Als de het percentage vaccinatie hoog genoeg wordt moet het gewoon beter kunnen gaan.
En tegen die tijd willen we ook allemaal niet meer op vakantie dus is code rood in nl ook een minder groot probleemTenminste als de vaccins nu inderdaad de rest uit het ziekenhuis houden.
![]()
Ik heb dit ook wel een beetjequote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:20 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen dit inderdaad begrijpen, maar ik merk nu vooral verslagenheid bij mijn vriendenkring (en mezelf). Een gevoel dat niks helpt, dat het allemaal zinloos is enz. En dat een herfst en winter zonder maatregelen onmogelijk zijn en we hier nog jaren mee zitten.
Sorry, het is een positiviteitstopic, maar ik zie het echt niet positief meer in.
Maar misschien heeft Federer-fan nog een goede grap verzonnen om ons moraal wat op te krikken
Just a fool will play tricks on Angus McSix![]()
Vooral de meerdaagse evenementen baal ik van... ik heb veel vrienden die muzikant zijn en eindelijk weer zouden optreden, of als bezoeker naar een evenement wilden. Dat is allemaal buiten, ruim opgezet, dus afstand houden kan. Dus waarom dat ook gecanceld moet worden? Terwijl evenementen van 24 uur wel mogen doorgaan - alsof je in 24 uur niet besmet kan worden en in 48 wel.Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
Het gaat nu alleen maar mis omdat het nachtleven was opengegooid voor een groep die nog niet gevaccineerd is of misschien de Janssenprik hebben gehad waar nu over getwijfeld wordt over de werking ervan. Bovendien faalde Testen voor toegang.....maar als straks iedereen twee keer geprikt is kunnen we wel met een geruster gevoel dan vorig jaar de winter in.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:20 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Sorry, het is een positiviteitstopic, maar ik zie het echt niet positief meer in.![]()
Ik hoop vooral dat een stijging in de ziekenhuizen uitblijft. Hopelijk komen we dan af van de angst voor stijgende besmettingscijfers. In de UK lopen ze tegen hetzelfde probleem aan. Enerzijds forse aantallen besmettingen en anderzijds een zorg die de aantallen prima aan kan. De discussie over de richting die je dan opgaat wordt daar al volop gevoerd. Het lijkt me heel goed als we die discussie in Nederland ook serieus gaan voeren.
Want het kan zijn dat we 2 (8, 12, 20?) weken te vroeg waren met het loslaten van bepaalde maatregelen, maar die discussie is niet te vermijden.
Voor mezelf vind ik het jammer dat de politiek nu de situatie niet gebruikt voor die discussie, maar het gooit op Delta variant / modellen / long covid en zicht op Corona. Zal wel iets met de publieke opinie te maken hebben. Blijkt ook wel uit de maatregelen die ze nu nemen. Die gaan nooit de R terug naar < 1 brengen. En raken een kleine groep (jongeren) die het in de ogen van velen toch al gedaan heeft. Over 8 weken, als de vakantie voorbij is, zal het stof hopelijk neerdalen.![]()
Vergeet niet dat er nog steeds veel getest zal worden voor vakanties. Daar zullen ook veel besmettingen naar boven komen. Ik heb niet direct hoop dat het aantal besmettingen naar beneden zal gaan. Als de komende 2 weken de ziekenhuis en IC besmettingen omlaag blijven gaan of gelijk blijven hoop ik dat de overheid besluit om de buitenfestivals weer door te laten gaan. Nachtclubs en kroegen zullen denk ik echt tot september moeten wachten. Maar er moet een keer een moment komen dat we accepteren dat dit is wat het is. Niet iedereen zal vaccineren, zwakke gevaccineerden zullen een risico blijven lopen.
[ Bericht 2% gewijzigd door magrec op 10-07-2021 13:53:39 (Zin klopte niet) ]![]()
Er zullen in de UK heel veel mensen de afgelopen maanden in contact zijn geweest met de delta variant, die symptomen hadden ontwikkeld, of positief hadden gestest zonder symptomen, als ze niet gevaccineerd waren geweest. Het is vrij opmerkelijk dat de uitbraak zich niet veel meer van de 10-29 groep naar hun (veelal gevaccineerde) ouders heeft verspreid, maar nu zich nog steeds grotendeels tot die groep jongeren beperkt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 09:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zou het daarnaast zo kunnen zijn dat de vaccinaties inderdaad werken maar (ook) op een andere manier? Ik bedoel dat er misschien veel gevaccineerde mensen besmet zijn geraakt maar dat ze er door het vaccin geen last/symptomen van hebben?
Vaccins werken niet 100% maar voor grofweg 90%. Stel dat er 1 miljoen volledig gevaccineerden blootgesteld zijn geweest aan de delta variant de afgelopen 6 weken, onder omstandigheden dat besmet zouden zijn geweest als ze niet gevaccineerd waren, dan raken er nu nog steeds 50.000 besmet.
En 'besmet raken' is misschien een lastige omschrijving. Je kunt je pas weren als je besmet bent. Strikt genomen beschermd een vaccinatie niet tegen besmet raken (dat doen 1,5 halve meter, mondkapjes e.d.) maar het traint je lichaam zich goed af te weren als je besmet raakt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de uitslag van een PCR-test is bij iemand die volledig gevaccineerd is en besmet raakt zonder symptomen te ontwikkelen. En in hoeverre zo iemand dan besmettelijk kan zijn. Men heeft de PCR-testen heel gevoelig afgesteld, en ik neem aan dat men daar goed over nagedacht heeft, maar ik heb er nergens over gelezen. Het lijkt me interessant om een studie te doen naar positief geteste volledig gevaccineerde mensen en het aantal gebruikte PCR-cycli, en het verloop van de besmetting, en testen naar besmettelijkheid van dergelijke personen.![]()
Ben alleen bang dat het niet bij 2 prikjes gaat blijven…..quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het gaat nu alleen maar mis omdat het nachtleven was opengegooid voor een groep die nog niet gevaccineerd is of misschien de Janssenprik hebben gehad waar nu over getwijfeld wordt over de werking ervan. Bovendien faalde Testen voor toegang.....maar als straks iedereen twee keer geprikt is kunnen we wel met een geruster gevoel dan vorig jaar de winter in.![]()
Lijkt me niet zo erg? Beter/liever dat dan weer wekenlang strenge maatregelen toch??quote:Op zaterdag 10 juli 2021 13:57 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Ben alleen bang dat het niet bij 2 prikjes gaat blijven…..![]()
Tis allemaal niets eigenlijk , links en rechtsom niet. We zitten gewoon in een klote situatie eigenlijkquote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo erg? Beter/liever dat dan weer wekenlang strenge maatregelen toch??![]()
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een absolute daling van 1 (relatieve stijging: 0,5%). Het zijn 205 bezette bedden in totaal, dus nog steeds iets boven de 200. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 200.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 10 juli: 82 (absolute daling 4; relatieve daling 4,7%);
- vrijdag 9 juli: 86 (absolute daling 4; relatieve daling 4,4%);
- donderdag 8 juli: 90 (absolute daling 14; relatieve daling 13,5%);
- woensdag 7 juli: 104 (absolute stijging 1; relatieve stijging 1,0%);
- dinsdag 6 juli: 103 (absolute daling 7; relatieve daling 6,4%);
- maandag 5 juli: 110 (absolute stijging 11; relatieve stijging 11,1%);
- zondag 4 juli: 99 (absolute daling 3; relatieve daling 2,9%);
- zaterdag 3 juli: 102 (absolute daling 6; relatieve daling 5,6%).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 10 juli: 123 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,5%);
- vrijdag 9 juli: 120 (absolute stijging 14; relatieve stijging 13,2%);
- donderdag 8 juli: 106 (absolute stijging 4; relatieve stijging 3,9%);
- woensdag 7 juli: 102 (absolute daling 7; relatieve daling 6,4%);
- dinsdag 6 juli: 109 (absolute daling 17; relatieve daling 13,5%);
- maandag 5 juli: 126 (geen wijziging);
- zondag 4 juli: 126 (absolute daling 2; relatieve daling 1,6%);
- zaterdag 3 juli: 128 (absolute daling 12; relatieve daling 8,6%).
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Vond het vooral een lange donkere en kille winter, maar nu mogen we toch alweer best veel ondanks de nieuwe maatregelen nu.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:03 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Tis allemaal niets eigenlijk , links en rechtsom niet. We zitten gewoon in een klote situatie eigenlijk![]()
Vooralsnog wel ja🤗quote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:06 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Vond het vooral een lange donkere en kille winter, maar nu mogen we toch alweer best veel ondanks de nieuwe maatregelen nu.![]()
Moed blijven houden! Door deze nieuwe maatregelen gaan de cijfers echt wel weer dalen en ook het vaccineren gaat gewoon door....quote:![]()
Komt goed hoor 😉quote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Moed blijven houden! Door deze nieuwe maatregelen gaan de cijfers echt wel weer dalen en ook het vaccineren gaat gewoon door....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |