Vorige week vrijdag instroom van 11.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:20 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Here we go again....
Ik kijk altijd enkel naar de instroom. Die was dagenlang rond de 8 en nu weer 14.
Niet onverwacht dat het wat stijgt met de besmettingen, maar ik zou nog niet in de stress schieten. De uitstroom is ook wel erg laag, dat zou normaal ook een stuk dempend effect moeten hebben.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:20 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Here we go again....
Ik kijk altijd enkel naar de instroom. Die was dagenlang rond de 8 en nu weer 14.
Instroom is niet daggebonden en zat dagenlang rond de 8. En zie ook de UK. We kunnen het wel niet willen, maar de kans is gewoon reëel dat het ook hier weer gaat stijgen.quote:
Er is niemand die zegt dat we niet gaan stijgen, dat ligt absoluut in de lijn der verwachting. Dat ontkennen zou oerdom zijn.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:57 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Instroom is niet daggebonden en zat dagenlang rond de 8. En zie ook de UK. We kunnen het wel niet willen, maar de kans is gewoon reëel dat het ook hier weer gaat stijgen.
Maar de eerste grote stijgingen in besmettingen zijn toch echt wel 5 dagen geleden?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Er is niemand die zegt dat we niet gaan stijgen, dat ligt absoluut in de lijn der verwachting. Dat ontkennen zou oerdom zijn.
Maar het is nog te vroeg voor een stijging, als je de incubatietijden en tijd tussen ziek worden en naar het ziekenhuis gaan meeneemt zou je pas begin volgende week een eerste signaal kunnen zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -27,1%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: - 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: -27,9%(percentage positieve tests: 3,1)
dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557
totaal: 4.286
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 72,6%(percentage positieve tests: 4,5)
dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519
totaal: 7.397
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 519,9%
dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 31.871 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
![]()
Mijn grafieken van vandaag:
De cijfers zijn nu compleet tot en met 2 juli. Het is niet verwonderlijk dat de stijging van de dagcijfers ook terug is te zien in deze grafieken. Er is minimum op zondag 27 juni en daarna nemen de cijfers weer toe. De afgelopen dagen lag de piek meestal op de dag van gisteren (meldingen geregistreerd op dag van labuitslag). Vandaag ligt de piek echter op eergisteren, met een kleine afname van het aantal gevallen geregistreerd op de dag van gisteren. Hopelijk het begin van een kentering.
In de dagcurves is het patroon van da dagcijfers ook te zien in een sterke toename van de hoogte van de piek.
Zoals ook elders te lezen is het grootste gedeelte van de nieuwe besmettingen onder de lagere leeftijdsgroepen. Op 2 juli was het aandeel van de groep 20-40 ongeveer 55% en onder de groep 0-20 jaar ongeveer 30%, dus samen goed voor 85% van de besmettingen. In de laatste, nog niet complete cijfers, gaat het aandeel van de groep 20-40 zelfs even richting de 65%.
In absolute aantallen is de toename in de lagere leeftijdsgroepen ook erg duidelijk zichtbaar. Bij de oudere leeftijdsgroep is ook een kleine stijging zichtbaar, tot getallen van ca 2 weken geleden (een week geleden waren de aantallen nog net iets lager). Relatief gezien gaat dit nog om lage aantallen tussen de 5 en 10 personen per dag (rond 2 juli), daarna weer lager, maar wellicht nog niet compleet. De groep 60-80 zit op ongeveer 40 personen per dag. Het aantal besmettingen in de groep 40-60 lijkt ook weer licht toe te nemen van een 140 personen per dag de afgelopen 2 weken nu richting de 180-200 personen per dag.![]()
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 11,0 naar 13,9.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Door de maatregelen die er toen nog waren lijkt me. Alles was zo goed als open de laatste 2 weken, tegenover een lockdown destijds. Als alles in Maart zo open was als nu was er complete chaos geweest. Nu zijn de besmettingscijfers erg, maar is de situatie uiteindelijk nog best goed onder controle tot zover.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:58 schreef CherryLips het volgende:
Als dit zo snel gaat dan vraag je je af hoe we maart 2020 hebben overleefd.![]()
Als ze nou vanavond weer voor de juiste maatregelen kiezen zullen we denken ik wel onder de 10000 blijven komende weken en we moeten duimen dat deze mensen niet in het ziekenhuis terechtkomen......![]()
2020quote:Op vrijdag 9 juli 2021 16:25 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Door de maatregelen die er toen nog waren lijkt me. Alles was zo goed als open de laatste 2 weken, tegenover een lockdown destijds. Als alles in Maart zo open was als nu was er complete chaos geweest. Nu zijn de besmettingscijfers erg, maar is de situatie uiteindelijk nog best goed onder controle tot zover.
Tap tap tap![]()
wat ze vanavond aankondigen heeft echt nog geen effect voor de besmettingcijfers in de aankomende week.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 16:46 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Als ze nou vanavond weer voor de juiste maatregelen kiezen zullen we denken ik wel onder de 10000 blijven komende weken en we moeten duimen dat deze mensen niet in het ziekenhuis terechtkomen......
Wordt waarschijnlijk pas zichtbaar dinsdag over een week ofzo.
Het zou mij verbazen als we onder de 10.000 blijven.![]()
Maar dan gaat er in elk geval vanaf morgen al veel minder getest worden, even ovb wanneer maatregelen ingaan, dus ik probeer hier een beetje houvast aan te hebben.....maar we zullen zienquote:Op vrijdag 9 juli 2021 18:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat ze vanavond aankondigen heeft echt nog geen effect voor de besmettingcijfers in de aankomende week.
Wordt waarschijnlijk pas zichtbaar dinsdag over een week ofzo.
Het zou mij verbazen als we onder de 10.000 blijven.![]()
Hoezo vanaf morgen?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 18:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar dan gaat er in elk geval vanaf morgen al veel minder getest worden, even ovb wanneer maatregelen ingaan, dus ik probeer hier een beetje houvast aan te hebben.....maar we zullen zienTap tap tap![]()
Ik zei al, ovb de aankondigingen van vanavond....maar de kans is groot dat of komende nacht of anders morgennacht het nacht(uitgaans)leven weer dicht gaat....quote:![]()
Dit!quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:58 schreef CherryLips het volgende:
Als dit zo snel gaat dan vraag je je af hoe we maart 2020 hebben overleefd.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
@simonblue waar kan ik uitleg vinden over hoe ik je bovenste 2 grafieken moet lezen?Clap your hands if you're working too hard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |