Wat algemene achtergrond:quote:Op vrijdag 9 juli 2021 19:32 schreef Snolkelderij het volgende:
@:simonblue waar kan ik uitleg vinden over hoe ik je bovenste 2 grafieken moet lezen?
Ik denk niet dat we het met betrekking op de vaccins over beter of slechter moeten hebben. Pfizer/Moderna lijken hogere bescherming te bieden dan AZ/Janssen, maar duiken nu studies op dat de duur wel terugloopt na een maand of 6. AZ/Jannsen hebben wat meer bijwerkingen met stolsels, maar bij Pfizer zijn er meer bijwerkingen met ontstoken hartspieren. We mogen ons gewoon in de handen knijpen dat er zoveel vaccins zijn die goed genoeg zijn. In augustus vorig jaar hoopten we op een vaccin dat voor 50%(!) effectief zou zijn, dan was het al goed genoeg om te worden toegelaten.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:11 schreef GereDathan het volgende:
Een kleine nuance is wel verstandig. De UK heeft hoofdzakelijk een slechter vaccin gebruikt (AZ) en de 2e prik uitgesteld. Dat meer gevaccineerd durf ik ondertussen wel te betwijfelen, ik denk dat Nederland op een gelijk niveau of misschien zelfs wel iets beter dan de UK zit.
Het zijn juist vooral mensen die nog niet gevaccineerd waren (de kans vaak nog niet hebben gehad) die besmet zijn geraakt de afgelopen weken. Dat laat juist zien dat de vaccinaties wel erg goed werken! Ik hoop juist dat hierdoor jongeren beseffen dat ze zich beter toch wel laten vaccineren.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:57 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben wel een beetje bang dat mensen zullen denken dat vaccinaties geen zin hebben - 'we hebben zoveel vaccinaties gezet en er mag nog steeds niks! Het helpt gewoon niet!'
Dat gevoel heb ik zelf namelijk wel een beetje, en hoewel ik weet dat het niet zo is, denk ik dat niet iedereen dat begrijpt. En dan zullen misschien minder mensen zich laten vaccineren. Gelukkig hebben de meeste mensen inmiddels een afspraak kunnen maken, dus dan zullen ze ook wel gaan, maar toch.
@TheVulturequote:
Zou het daarnaast zo kunnen zijn dat de vaccinaties inderdaad werken maar (ook) op een andere manier? Ik bedoel dat er misschien veel gevaccineerde mensen besmet zijn geraakt maar dat ze er door het vaccin geen last/symptomen van hebben?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 00:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het zijn juist vooral mensen die nog niet gevaccineerd waren (de kans vaak nog niet hebben gehad) die besmet zijn geraakt de afgelopen weken. Dat laat juist zien dat de vaccinaties wel erg goed werken! [...]
Ik hoop dat mensen dit inderdaad begrijpen, maar ik merk nu vooral verslagenheid bij mijn vriendenkring (en mezelf). Een gevoel dat niks helpt, dat het allemaal zinloos is enz. En dat een herfst en winter zonder maatregelen onmogelijk zijn en we hier nog jaren mee zitten.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 00:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het zijn juist vooral mensen die nog niet gevaccineerd waren (de kans vaak nog niet hebben gehad) die besmet zijn geraakt de afgelopen weken. Dat laat juist zien dat de vaccinaties wel erg goed werken! Ik hoop juist dat hierdoor jongeren beseffen dat ze zich beter toch wel laten vaccineren.
Get a grip. We hebben te snel te veel versoepeld en de overheid moet nu ingrijpen door haar eigen fout om te voorkomen dat we code rood krijgen. Is letterlijk het enige probleem.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:20 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen dit inderdaad begrijpen, maar ik merk nu vooral verslagenheid bij mijn vriendenkring (en mezelf). Een gevoel dat niks helpt, dat het allemaal zinloos is enz. En dat een herfst en winter zonder maatregelen onmogelijk zijn en we hier nog jaren mee zitten.
Sorry, het is een positiviteitstopic, maar ik zie het echt niet positief meer in.
Ik heb dit ook wel een beetjequote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:20 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen dit inderdaad begrijpen, maar ik merk nu vooral verslagenheid bij mijn vriendenkring (en mezelf). Een gevoel dat niks helpt, dat het allemaal zinloos is enz. En dat een herfst en winter zonder maatregelen onmogelijk zijn en we hier nog jaren mee zitten.
Sorry, het is een positiviteitstopic, maar ik zie het echt niet positief meer in.
Het gaat nu alleen maar mis omdat het nachtleven was opengegooid voor een groep die nog niet gevaccineerd is of misschien de Janssenprik hebben gehad waar nu over getwijfeld wordt over de werking ervan. Bovendien faalde Testen voor toegang.....maar als straks iedereen twee keer geprikt is kunnen we wel met een geruster gevoel dan vorig jaar de winter in.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:20 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Er zullen in de UK heel veel mensen de afgelopen maanden in contact zijn geweest met de delta variant, die symptomen hadden ontwikkeld, of positief hadden gestest zonder symptomen, als ze niet gevaccineerd waren geweest. Het is vrij opmerkelijk dat de uitbraak zich niet veel meer van de 10-29 groep naar hun (veelal gevaccineerde) ouders heeft verspreid, maar nu zich nog steeds grotendeels tot die groep jongeren beperkt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 09:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zou het daarnaast zo kunnen zijn dat de vaccinaties inderdaad werken maar (ook) op een andere manier? Ik bedoel dat er misschien veel gevaccineerde mensen besmet zijn geraakt maar dat ze er door het vaccin geen last/symptomen van hebben?
Ben alleen bang dat het niet bij 2 prikjes gaat blijven…..quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het gaat nu alleen maar mis omdat het nachtleven was opengegooid voor een groep die nog niet gevaccineerd is of misschien de Janssenprik hebben gehad waar nu over getwijfeld wordt over de werking ervan. Bovendien faalde Testen voor toegang.....maar als straks iedereen twee keer geprikt is kunnen we wel met een geruster gevoel dan vorig jaar de winter in.
Lijkt me niet zo erg? Beter/liever dat dan weer wekenlang strenge maatregelen toch??quote:Op zaterdag 10 juli 2021 13:57 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Ben alleen bang dat het niet bij 2 prikjes gaat blijven…..
Tis allemaal niets eigenlijk , links en rechtsom niet. We zitten gewoon in een klote situatie eigenlijkquote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo erg? Beter/liever dat dan weer wekenlang strenge maatregelen toch??
Vond het vooral een lange donkere en kille winter, maar nu mogen we toch alweer best veel ondanks de nieuwe maatregelen nu.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:03 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Tis allemaal niets eigenlijk , links en rechtsom niet. We zitten gewoon in een klote situatie eigenlijk
Vooralsnog wel ja🤗quote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:06 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Vond het vooral een lange donkere en kille winter, maar nu mogen we toch alweer best veel ondanks de nieuwe maatregelen nu.
Moed blijven houden! Door deze nieuwe maatregelen gaan de cijfers echt wel weer dalen en ook het vaccineren gaat gewoon door....quote:
Komt goed hoor 😉quote:Op zaterdag 10 juli 2021 14:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Moed blijven houden! Door deze nieuwe maatregelen gaan de cijfers echt wel weer dalen en ook het vaccineren gaat gewoon door....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |