abonnement Unibet Coolblue
pi_200216784
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 23:00 schreef Bocaj het volgende:
Tja, het vaccin is nog steeds in de testfase en men test het uit op mensen...
Er gaan mensen dood aan het vaccin... 409 op dit moment... https://www.lareb.nl/news(...)oronavaccins-week-25
Ook kun je nog steeds het virus krijgen en het ook weer doorgeven...
Enz, enz...

Dus neen, ik doe het niet! :N

En laten we eerlijk zijn... Het is een verkoudheidsvirus... (Gommers zegt het zelf!)
pi_200216820
Verhuis deze reeks toch naar ONZ of BNW ofzo.

Ik ben wel gevaccineerd *O*
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_200216903
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:43 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Ik maak me meer zorgen dat in "Jullie wel-gevaccineerden" het virus blijmoedig muteert en wel eens zeer gevaarlijk voor mij kan worden... U bent namelijk niet onkwetsbaar ineens
Wanneer je gevaccineerd bent, ben je inderdaad niet onkwetsbaar, maar de kans dat je ernstig ziek wordt is echt heel erg klein.

Wel grappig om te zien dat jij je zorgen maakt over eventuele mutaties die zeer gevaarlijk voor jou kunnen worden.
Deze Chinese griep is volgens jullie alleen gevaarlijk voor mensen die vies dik zijn, voor mensen die onderliggend lijden hebben en voor dor hout.

Je bent niet vies dik en je hebt geen onderliggend lijden, anders had je jezelf wel laten vaccineren.
Mocht je dus overlijden door deze Chinese griep, zal je dus wel behoren tot dor hout.
Of je nu door Influenza overlijdt of door COVID-19, je nabestaanden moeten dan maar accepteren dat "dor hout" sterft.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
  maandag 5 juli 2021 @ 16:02:50 #4
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200216905
quote:
16s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:57 schreef BlackLining het volgende:
Verhuis deze reeks toch naar ONZ of BNW ofzo.

Ik ben wel gevaccineerd *O*
Waarom zou dat naar ONZ moeten, Ik zou zeggen veel plezier met je spuitjes ^O^
  maandag 5 juli 2021 @ 16:13:01 #5
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200217017
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:02 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]

Wanneer je gevaccineerd bent, ben je inderdaad niet onkwetsbaar, maar de kans dat je ernstig ziek wordt is echt heel erg klein.

Wel grappig om te zien dat jij je zorgen maakt over eventuele mutaties die zeer gevaarlijk voor jou kunnen worden.
Deze Chinese griep is volgens jullie alleen gevaarlijk voor mensen die vies dik zijn, voor mensen die onderliggend lijden hebben en voor dor hout.

Je bent niet vies dik en je hebt geen onderliggend lijden, anders had je jezelf wel laten vaccineren.
Mocht je dus overlijden door deze Chinese griep, zal je dus wel behoren tot dor hout.
Of je nu door Influenza overlijdt of door COVID-19, je nabestaanden moeten dan maar accepteren dat "dor hout" sterft.
Inspuiten is tot nu toe nog steeds vrijwillig, tot die tijd neem ik het risico wel.. intussen ben ik nog steeds kerngezond, en besmet ook nog steeds niemand, mocht ik sterven als eigenwijze anti-vaccinator bent U de eerste die het niet gaat meemaken ^O^
pi_200217253
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:13 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Inspuiten is tot nu toe nog steeds vrijwillig, tot die tijd neem ik het risico wel.. intussen ben ik nog steeds kerngezond, en besmet ook nog steeds niemand, mocht ik sterven als eigenwijze anti-vaccinator bent U de eerste die het niet gaat meemaken ^O^
Blijkbaar heb je dus niets om je zorgen over te maken, want kerngezond, dat vind ik heel fijn voor jou.
Maar dat maak het des te bijzonderder dat je aangaf jezelf toch zorgen maakte over eventuele mutaties, die gevaarlijk voor jou zouden kunnen zijn.

Je zei letterlijk:
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:43 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Ik maak me meer zorgen dat in "Jullie wel-gevaccineerden" het virus blijmoedig muteert en wel eens zeer gevaarlijk voor mij kan worden... U bent namelijk niet onkwetsbaar ineens
Iemand die kerngezond is hoeft zich geen zorgen te maken voor dit griepje, enkel mensen met onderliggend lijden, overgewicht of die behoren tot de groep "dor hout" lopen risico.
Mocht je toch komen te overlijden door een mutatie (ik hoop natuurlijk van niet), behoor jij tot de groep "Kerngezond dor hout".
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_200218010
quote:
16s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:57 schreef BlackLining het volgende:
Verhuis deze reeks toch naar ONZ of BNW ofzo.

Ik ben wel gevaccineerd *O*
Ga dan een beetje op nujij rondzwerven ipv op fok :')
Facts don't care about your feelings
  maandag 5 juli 2021 @ 17:34:53 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200218208
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:13 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Inspuiten is tot nu toe nog steeds vrijwillig, tot die tijd neem ik het risico wel.. intussen ben ik nog steeds kerngezond, en besmet ook nog steeds niemand, mocht ik sterven als eigenwijze anti-vaccinator bent U de eerste die het niet gaat meemaken ^O^
sterven is natuurlijk nog steeds de uitzondering, m'n broer heeft het gehad en weinig problemen verder maar was wel 3 maanden z'n reuk/smaak kwijt, alleen daarom al had hij zich liever laten vaccineren.
pi_200218332
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 17:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

sterven is natuurlijk nog steeds de uitzondering, m'n broer heeft het gehad en weinig problemen verder maar was wel 3 maanden z'n reuk/smaak kwijt, alleen daarom al had hij zich liever laten vaccineren.
En zelfs dat is een uitzondering...
Facts don't care about your feelings
  maandag 5 juli 2021 @ 17:50:21 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200218370
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 17:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En zelfs dat is een uitzondering...
wat is de uitzondering?
pi_200218524
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 17:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat is de uitzondering?
De uitzondering is dat wat uitgezonderd is, het terzijde gestelde: ook wel uitgesloten.
Facts don't care about your feelings
pi_200218578
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 18:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

De uitzondering is dat wat uitgezonderd is, het terzijde gestelde: ook wel uitgesloten.
Volgens mij is dat reuk/smaak missen niet echt een uitzondering. Ik hoor het regelmatig van mensen om me heen. Maar dat zou natuurlijk toeval kunnen zijn.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 5 juli 2021 @ 18:11:12 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200218625
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 18:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

De uitzondering is dat wat uitgezonderd is, het terzijde gestelde: ook wel uitgesloten.
:) wat zeg je nu allemaal? reuk/smaak verlies is zeker geen uitzondering maar jij schijnt het allemaal te weten
pi_200219131
Wanneer is iets een uitzondering dan... minder dan 50%?
Facts don't care about your feelings
pi_200219214
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 18:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Wanneer is iets een uitzondering dan... minder dan 50%?
Als het bijna niet voorkomt. Dat is een uitzondering.

Verlies van reuk en smaak is dat verre van.
pi_200220347
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:31 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je dus niets om je zorgen over te maken, want kerngezond, dat vind ik heel fijn voor jou.
Maar dat maak het des te bijzonderder dat je aangaf jezelf toch zorgen maakte over eventuele mutaties, die gevaarlijk voor jou zouden kunnen zijn.

Je zei letterlijk:
[..]

Iemand die kerngezond is hoeft zich geen zorgen te maken voor dit griepje, enkel mensen met onderliggend lijden, overgewicht of die behoren tot de groep "dor hout" lopen risico.
Mocht je toch komen te overlijden door een mutatie (ik hoop natuurlijk van niet), behoor jij tot de groep "Kerngezond dor hout".
Er zijn kerngezonde jonge mensen overleden aan de Chinese variant van het virus.
Niet dat daar een grote kans op is, maar het is een misvatting dat alleen dor hout er aan overlijdt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200220708
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 18:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) wat zeg je nu allemaal? reuk/smaak verlies is zeker geen uitzondering maar jij schijnt het allemaal te weten

quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 19:00 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Als het bijna niet voorkomt. Dat is een uitzondering.

Verlies van reuk en smaak is dat verre van.
Grootste deel van de mensen krijgt corona zonder symptomen. Van de mensen die wel symptomen krijgen hebben de meeste (minder dan 50%) reuk- en smaakverlies en van de ziekenhuispatienten nog veel minder. Het is dus gewoon een uitzondering.
Facts don't care about your feelings
pi_200221095
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]


[..]

Grootste deel van de mensen krijgt corona zonder symptomen. Van de mensen die wel symptomen krijgen hebben de meeste (minder dan 50%) reuk- en smaakverlies en van de ziekenhuispatienten nog veel minder. Het is dus gewoon een uitzondering.
ik denk dat jij de term uitzondering niet kent. Maargoed blijf lekker in de waan. Het komt regelmatig voor, dus geen uitzondering.
pi_200221205
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er zijn kerngezonde jonge mensen overleden aan de Chinese variant van het virus.
Niet dat daar een grote kans op is, maar het is een misvatting dat alleen dor hout er aan overlijdt.
Dat weet ik, ik heb de eerste prik al gehad.
Ik weet uit nabije omgeving dat het niet alleen for hout raakt.

Maar de anti-vaxxers, de Corona is maar een griepje en Corona wappies… roepen dat alleen.
Degene waar ik op reageerde denkt ook zo, maar toch is hij bang voor een mutatie die door gevaccineerden zou kunnen ontstaan en verspreid.

Wel raar toch als hij kerngezond is en nooit ziek zal worden van dat virus.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_200221773
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ga dan een beetje op nujij rondzwerven ipv op fok :')
Ik offer mij graag op om het volk hier een beetje te educeren.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_200222169
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]


[..]

Grootste deel van de mensen krijgt corona zonder symptomen. Van de mensen die wel symptomen krijgen hebben de meeste (minder dan 50%) reuk- en smaakverlies en van de ziekenhuispatienten nog veel minder. Het is dus gewoon een uitzondering.
Dus jij noemt een gebeurtenis die minder dan 50% van de keren optreedt per definitie een uitzondering? Terug naar school zou ik zeggen :')
pi_200225057
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:04 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dus jij noemt een gebeurtenis die minder dan 50% van de keren optreedt per definitie een uitzondering? Terug naar school zou ik zeggen :')
Vraag me af of jullie überhaupt wel naar school zijn geweest. Iemand zegt sterven is de uitzondering als je corona krijgt en dat klopt. Maar reuk- en smaakverlies is ook een uitzondering als je corona krijgt, want 80% krijgt geen symptomen dus dan hou je 20% over waarvan misschien 40% reuk en smaakverlies heeft, dat is dus nog geen 10% van mensen die corona hebben gehad. Dat is dus gewoon een uitzondering.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 6 juli 2021 @ 11:15:06 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200226932
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 08:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Vraag me af of jullie überhaupt wel naar school zijn geweest. Iemand zegt sterven is de uitzondering als je corona krijgt en dat klopt. Maar reuk- en smaakverlies is ook een uitzondering als je corona krijgt, want 80% krijgt geen symptomen dus dan hou je 20% over waarvan misschien 40% reuk en smaakverlies heeft, dat is dus nog geen 10% van mensen die corona hebben gehad. Dat is dus gewoon een uitzondering.
als je nou eens wat verder zou kijken dan je bignose kwam je niet met zulke domme opmerkingen
  dinsdag 6 juli 2021 @ 11:24:27 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200227085
How many people with COVID-19 lose their sense of smell?
The exact percentage varies between studies, but most suggest that smell loss is a common symptom.

quote:
One review, published last June1, compiled data from 8,438 people with COVID-19, and found that 41% had reported experiencing smell loss. In another study, published in August2, a team led by researcher Shima T. Moein at the Institute for Research in Fundamental Sciences in Tehran, Iran, administered a smell-identification test to 100 people with COVID-19 in which the patients sniffed odours and identified them on a multiple-choice basis. Ninety-six per cent of the participants had some olfactory dysfunction, and 18% had total smell loss (otherwise known as anosmia).
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00055-6
pi_200227191
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

als je nou eens wat verder zou kijken dan je bignose kwam je niet met zulke domme opmerkingen


quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:24 schreef Tarado het volgende:
How many people with COVID-19 lose their sense of smell?
The exact percentage varies between studies, but most suggest that smell loss is a common symptom.
[..]

https://www.nature.com/articles/d41586-021-00055-6
Nou die 41% klopt aardig met mijn 40%, alleen ze doen waarschijnlijk onderzoek onder mensen die symptomen hebben, niet van de mensen die corona hebben zonder klachten. Die laten zich überhaupt niet testen of hebben het niet door.

Ga nou eens zoeken naar het percentage mensen dat corona krijgt zonder symptomen. Natuurlijk is dat cijfer lastig met zekerheid vast te stellen maar verschillende onderzoeken schatten dat dat wel richting de 80% gaat. Het is dus per definitie al een uitzondering om überhaupt één symptoom te krijgen. Maar dat krijg ik er bij jullie niet in... liever mij gewoon dom noemen :O
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 6 juli 2021 @ 11:38:25 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200227307
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

Nou die 41% klopt aardig met mijn 40%, alleen ze doen waarschijnlijk onderzoek onder mensen die symptomen hebben, niet van de mensen die corona hebben zonder klachten. Die laten zich überhaupt niet testen of hebben het niet door.

Ga nou eens zoeken naar het percentage mensen dat corona krijgt zonder symptomen. Natuurlijk is dat cijfer lastig met zekerheid vast te stellen maar verschillende onderzoeken schatten dat dat wel richting de 80% gaat. Het is dus per definitie al een uitzondering om überhaupt één symptoom te krijgen. Maar dat krijg ik er bij jullie niet in... liever mij gewoon dom noemen :O
:) niet voor rede vatbaar noemen we dat, een beetje dom ja dat is het wel.
pi_200228024
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) niet voor rede vatbaar noemen we dat, een beetje dom ja dat is het wel.
Ja maar ik denk precies hetzelfde over jou dus het is een beetje zinloos snap je. Ik zeg het alleen niet op zo'n toon met een smiley alsof ik de discussie gewonnen heb door iemand dom te noemen :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 6 juli 2021 @ 12:46:09 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200228177
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 12:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar ik denk precies hetzelfde over jou dus het is een beetje zinloos snap je. Ik zeg het alleen niet op zo'n toon met een smiley alsof ik de discussie gewonnen heb door iemand dom te noemen :')
Het gaat me helemaal niet om winnen of verliezen want het zal me verder een worst wezen wat je vindt of van mij vindt, het is meer verbazing over je tunnelvisie, verder kunnen we nu met zekerheid vaststellen dat jij niet weet wat een uitzondering is.
pi_200229333
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:24 schreef Tarado het volgende:
How many people with COVID-19 lose their sense of smell?
The exact percentage varies between studies, but most suggest that smell loss is a common symptom.
[..]

https://www.nature.com/articles/d41586-021-00055-6
Redelijk veelvoorkomend inderdaad.

Voor de volledigheid zou ik er dan wel graag bij vermelden dat ruim 80% van de mensen met klachten dit slechts voor een paar weken heeft. Dit staat in hetzelfde artikel, trouwens.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_200230008
Het heeft geen enkele zin om je te laten vaccineren als gezonde 30-er. De enige reden die ik zou kunnen bedenken om mij te laten vaccineren is zodat de maatregelen evt. zouden kunnen gaan verdwijnen, dit is echter niet het geval aangezien ze het nu al weer hebben over lockdowns en beperkingen in de herfst, en de maatregelen nu al weer aangescherpt dreigen te gaan worden als gevolg van de stijging in de besmettingen.

De bewindslieden hebben niet eens vertrouwen in de werking van het vaccin, anders zeg je dat soort dingen niet. Jonge gezonde mensen worden nauwelijks ziek van corona, en ze kunnen het nog steeds overdragen of krijgen, ondanks vaccinatie. Er is geen enkel argument om het wel te doen.
pi_200230541
2 x per jaar vaccineren ieder jaar is mijn voorspelling : ieder jaar een ander soort vaccin. Zeg maar ongeveer of bijna hetzelfde als griepprik.
Het zij zo. Ik kan er ook niets aan doen, niet mijn schuld i.i.g.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_200230551
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
2 x per jaar vaccineren ieder jaar is mijn voorspelling : ieder jaar een ander soort vaccin. Zeg maar ongeveer of bijna hetzelfde als griepprik.
Het zij zo. Ik kan er ook niets aan doen, niet mijn schuld i.i.g.
Meer mensen die de griepprik niet nemen dan dat er mensen zijn die 'm wel nemen, toch?
pi_200231808
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:51 schreef papierloos het volgende:
Het heeft geen enkele zin om je te laten vaccineren als gezonde 30-er. De enige reden die ik zou kunnen bedenken om mij te laten vaccineren is zodat de maatregelen evt. zouden kunnen gaan verdwijnen, dit is echter niet het geval aangezien ze het nu al weer hebben over lockdowns en beperkingen in de herfst, en de maatregelen nu al weer aangescherpt dreigen te gaan worden als gevolg van de stijging in de besmettingen.

De bewindslieden hebben niet eens vertrouwen in de werking van het vaccin, anders zeg je dat soort dingen niet. Jonge gezonde mensen worden nauwelijks ziek van corona, en ze kunnen het nog steeds overdragen of krijgen, ondanks vaccinatie. Er is geen enkel argument om het wel te doen.
maatregelen weg, minder gezeur, kleinere kans om zelf ziek te worden, anderen niet besmetten, voor de samenleving. Pick one, of niet.
pi_200231875
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:51 schreef papierloos het volgende:
Het heeft geen enkele zin om je te laten vaccineren als gezonde 30-er. De enige reden die ik zou kunnen bedenken om mij te laten vaccineren is zodat de maatregelen evt. zouden kunnen gaan verdwijnen, dit is echter niet het geval aangezien ze het nu al weer hebben over lockdowns en beperkingen in de herfst, en de maatregelen nu al weer aangescherpt dreigen te gaan worden als gevolg van de stijging in de besmettingen.
Self fulfilling prophecy.
Lockdown voorspellen, vervolgens niet meewerken aan het voorkomen ervan en dan straks "zie je wel?"

quote:
De bewindslieden hebben niet eens vertrouwen in de werking van het vaccin, anders zeg je dat soort dingen niet. Jonge gezonde mensen worden nauwelijks ziek van corona, en ze kunnen het nog steeds overdragen of krijgen, ondanks vaccinatie. Er is geen enkel argument om het wel te doen.
Een goed bewindsman gaat uit van verschillende scenario's, dus ook eentje waarbij er toch weer maatregelen nodig zijn.
Probleem met een open samenleving is dat alles wat een bewindsman zegt meteen wordt opgeblazen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200231929
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:51 schreef papierloos het volgende:
Het heeft geen enkele zin om je te laten vaccineren als gezonde 30-er. De enige reden die ik zou kunnen bedenken om mij te laten vaccineren is zodat de maatregelen evt. zouden kunnen gaan verdwijnen, dit is echter niet het geval aangezien ze het nu al weer hebben over lockdowns en beperkingen in de herfst, en de maatregelen nu al weer aangescherpt dreigen te gaan worden als gevolg van de stijging in de besmettingen.

De bewindslieden hebben niet eens vertrouwen in de werking van het vaccin, anders zeg je dat soort dingen niet. Jonge gezonde mensen worden nauwelijks ziek van corona, en ze kunnen het nog steeds overdragen of krijgen, ondanks vaccinatie. Er is geen enkel argument om het wel te doen.
Je kunt als gezonde 30-er wel langdurige/chronische klachten overhouden aan een (milde) besmetting.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2021 17:07:28 ]
pi_200232569
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:51 schreef papierloos het volgende:
Er is geen enkel argument om het wel te doen.
1. De kans op schadelijke gevolgen door covid-19 zijn groter dan de kans op schadelijke bijwerkingen door vaccinatie, ook voor twintigers en dertigers.
2. Gevaccineerden die toch besmet raken zijn minder besmettelijk voor anderen en dat is belangrijk omdat vaccinatie niet iedereen voor 100% beschermd.
3. Hoe minder virus rondgaat door vaccinatie, hoe minder kans op vervelende varianten.

Dus haal gewoon die prik.
pi_200232602
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:07 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Je kunt als gezonde 30-er wel langdurige/chronische klachten overhouden aan een (milde) besmetting.
Ik heb reeds corona gehad, en natuurlijke immuniteit van besmetting schijnt veel universeler te zijn tegen varianten. Geprikten mogen straks meerdere keren per jaar een boostershot halen.
pi_200232693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:54 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

1. De kans op schadelijke gevolgen door covid-19 zijn groter dan de kans op schadelijke bijwerkingen door vaccinatie, ook voor twintigers en dertigers.
2. Gevaccineerden die toch besmet raken zijn minder besmettelijk voor anderen en dat is belangrijk omdat vaccinatie niet iedereen voor 100% beschermd.
3. Hoe minder virus rondgaat door vaccinatie, hoe minder kans op vervelende varianten.

Dus haal gewoon die prik.
Voor wat betreft je eerste punt gokken niet-gevaccineerden doorgaans dat een besmetting voor hen probleemloos zal uitpakken. Daarnaast is de kans op een vaccin 100% (als je hem neemt) en de kans op een besmetting gevoelsmatig lager dan dat. Het is goed mogelijk dat uiteindelijk iedereen het virus een keer moet gaan doormaken maar wederom is daar die kansfactor die het gokken waarschijnlijk alleen maar 'leuker' maakt.
Je 2e en 3e punt zijn valide, maar landt moeilijk omdat dat gaat om een effect op de groep als geheel waar je ogenschijnlijk als individu geen invloed op hebt. Dit is in dezelfde categorie als 'ik ga niet stemmen, want die ene stem maakt toch geen verschil'.
I'll give you something to do
pi_200241861
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:57 schreef papierloos het volgende:

[..]

Ik heb reeds corona gehad, en natuurlijke immuniteit van besmetting schijnt veel universeler te zijn tegen varianten. Geprikten mogen straks meerdere keren per jaar een boostershot halen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:57 schreef papierloos het volgende:

[..]

Ik heb reeds corona gehad, en natuurlijke immuniteit van besmetting schijnt veel universeler te zijn tegen varianten. Geprikten mogen straks meerdere keren per jaar een boostershot halen.
Onjuist, wie een besmetting heeft doorlopen wordt geadviseerd om een een boostershot te halen om beter beschermd te zijn tegen covid
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200244226
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:51 schreef papierloos het volgende:
Het heeft geen enkele zin om je te laten vaccineren als gezonde 30-er. De enige reden die ik zou kunnen bedenken om mij te laten vaccineren is zodat de maatregelen evt. zouden kunnen gaan verdwijnen, dit is echter niet het geval aangezien ze het nu al weer hebben over lockdowns en beperkingen in de herfst, en de maatregelen nu al weer aangescherpt dreigen te gaan worden als gevolg van de stijging in de besmettingen.

De bewindslieden hebben niet eens vertrouwen in de werking van het vaccin, anders zeg je dat soort dingen niet. Jonge gezonde mensen worden nauwelijks ziek van corona, en ze kunnen het nog steeds overdragen of krijgen, ondanks vaccinatie. Er is geen enkel argument om het wel te doen.
long covid?
pi_200244310
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:04 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dus jij noemt een gebeurtenis die minder dan 50% van de keren optreedt per definitie een uitzondering? Terug naar school zou ik zeggen :')
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)leeftijden%20vrouwen.

Alle mensen in Nederland zijn vrouw, uitzonderingen daargelaten
pi_200244569
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:57 schreef papierloos het volgende:

[..]

Ik heb reeds corona gehad, en natuurlijke immuniteit van besmetting schijnt veel universeler te zijn tegen varianten. Geprikten mogen straks meerdere keren per jaar een boostershot halen.
Meerdere keren per jaar nog wel.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_200244572
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:15 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)leeftijden%20vrouwen.

Alle mensen in Nederland zijn vrouw, uitzonderingen daargelaten
En dan maakt het niet uit, of wat?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_200244587
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:51 schreef papierloos het volgende:
Het heeft geen enkele zin om je te laten vaccineren als gezonde 30-er. De enige reden die ik zou kunnen bedenken om mij te laten vaccineren is zodat de maatregelen evt. zouden kunnen gaan verdwijnen, dit is echter niet het geval aangezien ze het nu al weer hebben over lockdowns en beperkingen in de herfst, en de maatregelen nu al weer aangescherpt dreigen te gaan worden als gevolg van de stijging in de besmettingen.

De bewindslieden hebben niet eens vertrouwen in de werking van het vaccin, anders zeg je dat soort dingen niet. Jonge gezonde mensen worden nauwelijks ziek van corona, en ze kunnen het nog steeds overdragen of krijgen, ondanks vaccinatie. Er is geen enkel argument om het wel te doen.
Die lockdowns komen er alleen als te weinig mensen zich laten vaccineren.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_200244611
quote:
15s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En dan maakt het niet uit, of wat?
Wat maakt niet uit?
pi_200244718
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er zijn kerngezonde jonge mensen overleden aan de Chinese variant van het virus.
Niet dat daar een grote kans op is, maar het is een misvatting dat alleen dor hout er aan overlijdt.
Dat weet ik, hoef je mij niet te vertellen dat het ook dodelijk kan zijn voor jonge kerngezonde mensen.
Het is vaker dan mij lief is de reden geweest om naar een uitvaart te gaan/stream van een uitvaart te kijken.

Maar degene waar ik op reageerde is van mening dat het enkel zieke, dikke of oude mensen treft en is ook van mening dat het voor hem niet gevaarlijk is.
Ondertussen is hij wel bang dat de mutaties gevaarlijk voor hem zijn, laat zich niet vaccineren en probeert straks de schuld van een eventuele ernstige uitkomst op gevaccineerden te schuiven.

Dat terwijl de kans dat een gevaccineerde toch nog besmet raakt uiterst klein is en dat de kans vervolgens nog kleiner is dat hij/zij/{reeks woke afkortinge} het virus verspreidt.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_200244821
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:51 schreef papierloos het volgende:
Het heeft geen enkele zin om je te laten vaccineren als gezonde 30-er. De enige reden die ik zou kunnen bedenken om mij te laten vaccineren is zodat de maatregelen evt. zouden kunnen gaan verdwijnen, dit is echter niet het geval aangezien ze het nu al weer hebben over lockdowns en beperkingen in de herfst, en de maatregelen nu al weer aangescherpt dreigen te gaan worden als gevolg van de stijging in de besmettingen.

De bewindslieden hebben niet eens vertrouwen in de werking van het vaccin, anders zeg je dat soort dingen niet. Jonge gezonde mensen worden nauwelijks ziek van corona, en ze kunnen het nog steeds overdragen of krijgen, ondanks vaccinatie. Er is geen enkel argument om het wel te doen.
De stijging van de besmettingen is niet direct de reden om de maatregelen aan te scherpen.
De maatregelen waren versoepeld om de jeugd die het zo zwaar heeft tegemoet te komen en de kans te bieden weer te feesten.

Voorwaarden voor de feesten was dat de deelnemers of volledig gevaccineerd waren, genezen waren van een besmetting minder dan 6 maanden geleden of een negatief getest waren.
Wat doen de deelnemers vervolgens? Ze kopiëren de QR code en gaan dan feesten.

Nu gaan ze huilen dat de feesten dreigen te verdwijnen.

Het lijkt net mensen die met 180km/u door een woonwijk scheuren en dan huilen dat hun rijbewijs wordt afgenomen.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_200244914
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:51 schreef papierloos het volgende:
Het heeft geen enkele zin om je te laten vaccineren als gezonde 30-er. De enige reden die ik zou kunnen bedenken om mij te laten vaccineren is zodat de maatregelen evt. zouden kunnen gaan verdwijnen, dit is echter niet het geval aangezien ze het nu al weer hebben over lockdowns en beperkingen in de herfst, en de maatregelen nu al weer aangescherpt dreigen te gaan worden als gevolg van de stijging in de besmettingen.

De bewindslieden hebben niet eens vertrouwen in de werking van het vaccin, anders zeg je dat soort dingen niet. Jonge gezonde mensen worden nauwelijks ziek van corona, en ze kunnen het nog steeds overdragen of krijgen, ondanks vaccinatie. Er is geen enkel argument om het wel te doen.
Als voorheen gezonde 35’er zit ik inmiddels 2,5 maanden thuis met de gevolgen van long COVID. Had maar wat graag eerder een vaccinatie gehad zodat ik dit niet zou hebben gehad. Snap wel dat jij je druk maakt over de eventueel aangescherpte maatregelen in het najaar, maar momenteel kan ik de prikkels en drukte van een terras/kroeg/restaurant echt nog niet aan.
pi_200260733
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:51 schreef papierloos het volgende:
Het heeft geen enkele zin om je te laten vaccineren als gezonde 30-er. De enige reden die ik zou kunnen bedenken om mij te laten vaccineren is zodat de maatregelen evt. zouden kunnen gaan verdwijnen, dit is echter niet het geval aangezien ze het nu al weer hebben over lockdowns en beperkingen in de herfst, en de maatregelen nu al weer aangescherpt dreigen te gaan worden als gevolg van de stijging in de besmettingen.

De bewindslieden hebben niet eens vertrouwen in de werking van het vaccin, anders zeg je dat soort dingen niet. Jonge gezonde mensen worden nauwelijks ziek van corona, en ze kunnen het nog steeds overdragen of krijgen, ondanks vaccinatie. Er is geen enkel argument om het wel te doen.
Bewindslieden hebben helaas ook te maken met lieden zoals jij. Echt nooit is gezegd dat het vaccin 100% ging werken en als een goede 20% van het land alsnog snel ziek wordt is het ziekenhuis weer vol. Bovendien is al meerdere keren in deze topicreeks aangetoond dat de vaccinaties veiliger zijn dan corona voor mensen in de 20 en 30 dus je hebt wel reden om het te gaan halen.

Zelfs al heb je het niet nodig voor jezelf, dan nog zou je als fatsoenlijk mens in een samenleving de prik halen. Dat ranzige egocentrisme dat vaccinatie wappies trots komen melden als een stoere fuck het systeem keuze is goor.
pi_200260792
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:12 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]

De stijging van de besmettingen is niet direct de reden om de maatregelen aan te scherpen.
De maatregelen waren versoepeld om de jeugd die het zo zwaar heeft tegemoet te komen en de kans te bieden weer te feesten.

Voorwaarden voor de feesten was dat de deelnemers of volledig gevaccineerd waren, genezen waren van een besmetting minder dan 6 maanden geleden of een negatief getest waren.
Wat doen de deelnemers vervolgens? Ze kopiëren de QR code en gaan dan feesten.

Nu gaan ze huilen dat de feesten dreigen te verdwijnen.

Het lijkt net mensen die met 180km/u door een woonwijk scheuren en dan huilen dat hun rijbewijs wordt afgenomen.
Dit afschuiven op jongeren is echt tekort door de bocht. Ben je al eens bij zo'n testbedrijf geweest? Het is een amateuristische teringzooi en er zijn signalen dat er bedrijven zijn die je een qr code geven zonder test. Er is amper overheidscontrole en bakken met geld te verdienen.

De gekopieerde qr codes zouden makkelijk opgepikt kunnen worden door kroegen bij de deur, maar die controleren niet goed met allerlei kutsmoesjes. Gemeentes controleren ook amper of de horeca wel wat met de codes doet.

Dat zijn toch al vier partijen met professionele volwassenen die meer verantwoordelijkheid hebben voor de situatie dan een dronken 18 jarige.
pi_200289916
Je zal maar een prik gehaald hebben om weer lekker uit te mogen. Het dansen met Janssen is alweer voorbij -O-
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:42:46 #52
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_200291770
quote:
16s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:57 schreef BlackLining het volgende:
Verhuis deze reeks toch naar ONZ of BNW ofzo.

Ik ben wel gevaccineerd *O*
Je hebt gevaccineerde (gefeliciteerd) en je hebt niet gevaccineerde mensen... :Y
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:43:31 #53
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_200291785
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ga dan een beetje op nujij rondzwerven ipv op fok :')
Scherp! :)
pi_200343537
Leer van Olivia Guidry, mensen. Zodat haar dood niet voor niets is geweest.

https://www.theadvocate.c(...)83-3f84d4de6950.html
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_200344285
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 21:24 schreef Sjemmert het volgende:
Je zal maar een prik gehaald hebben om weer lekker uit te mogen. Het dansen met Janssen is alweer voorbij -O-
En voor sommigen in de VS is het dansen met Janssen definitief voorbij:

https://www.telegraaf.nl/(...)rking-janssen-vaccin
pi_200344291
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Leer van Olivia Guidry, mensen. Zodat haar dood niet voor niets is geweest.

https://www.theadvocate.c(...)83-3f84d4de6950.html
Maar zij is met Corona overleden, niet door Corona...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200344331
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

En voor sommigen in de VS is het dansen met Janssen definitief voorbij:

https://www.telegraaf.nl/(...)rking-janssen-vaccin
1 op de 12.500.000
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200344388
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

1 op de 12.500.000
Nee, 100 op de 12,5 miljoen.
pi_200344410
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, 100 op de 12,5 miljoen.
Ik zag anders maar 1 die overleden was.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200344427
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik zag anders maar 1 die overleden was.
100 meldingen van 'n bepaalde, ernstige bijwerking:

quote:
20.11 - VS-waakhond ziet nieuwe ernstige bijwerking Janssen-vaccin
De Amerikaanse gezondheidswaakhond FDA waarschuwt voor een nieuwe, ernstige bijwerking bij het coronavaccin van Janssen (Johnson & Johnson). Volgens de autoriteiten is er een verhoogd risico op een zeldzame bijwerking, het Guillain-Barré-syndroom.

Het gaat om ongeveer honderd meldingen onder de 12,5 miljoen mensen die de Janssen-prik in de Verenigde Staten hebben gekregen. Een persoon zou zijn overleden, 95 patiënten moesten worden opgenomen.

Het Guillain-Barré-syndroom is een zenuwaandoening die tot plotselinge spierverlammingen kan leiden. Het is een onbedoelde reactie van het immuunsysteem
pi_200344702
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

100 meldingen van 'n bepaalde, ernstige bijwerking:
[..]

Klopt, maar je zei definitief niet dansen.
Dan ben je dus dood.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200344721
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar je zei definitief niet dansen.
Dan ben je dus dood.
Guillain-Barré-syndroom zorgt ook wel voor even niet kunnen dansen.
pi_200344745
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Guillain-Barré-syndroom zorgt ook wel voor even niet kunnen dansen.
Klopt.
Een zorgwekkende bijwerking
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200360591
Ik heb al vanaf het eerste moment dat aangekondigd werd dat ze vaccins gingen ontwikkelen, besloten om me hoe dan ook niet te laten vaccineren. Een vaccin in zo'n korte tijd ontwikkelen kan. Maar onverwachte (ernstige) bijwerkingen kunnen niet worden uitgesloten. Zeker nu je in de berichtgeving steeds meer leest over zeldzame, maar weliswaar ernstige bijwerkingen, denk ik dat de kans groter is dat ik (ernstige) bijwerkingen krijg na een prik, dan dat ik ernstig ziek wordt door een coronabesmetting en overlijd.

Daar komt bij dat ik al de nodige ellende in mijn leven heb meegemaakt. Mensen kunnen mij een christengekkie vinden maar ik ben gelovig. Als God besluit dat de tijd daar is, dan zal ik heengaan.

Ik ben beslist niet tegen vaccineren an sich. Ik ben vroeger ook inge:ent tegen ziektes. Maar die vaccins zijn jaren getest en bewezen werkzaam en zonder noemenswaardige bijwerkingen. Dit vaccin is in zo'n korte tijd ontwikkeld dat ik besloten heb dat ik er niet mee geprikt wil worden.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:21:33 #65
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200381381
Even weer omhoog halen...

Ik wil nog even melden dat ik nog steeds bijzonder gezond ben zonder diverse inspuitingen.. ^O^

Ik wacht met spanning op de Echo Foxtrot Golf varianten
pi_200381453
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:21 schreef 5thencounter het volgende:
Even weer omhoog halen...

Ik wil nog even melden dat ik nog steeds bijzonder gezond ben zonder diverse inspuitingen.. ^O^

Ik wacht met spanning op de Echo Foxtrot Golf varianten
Je bedoelt dat je nog niet besmet bent?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:29:11 #67
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200381493
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je nog niet besmet bent?
Ik bedoel inderdaad dat ik helemaal NIX ben, geen Covid 19. 20, 21.... 1, 2 , 3 Delta, Gamma, Hindu, variant what so ever..

En ga dat ook zo houden
pi_200381505
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:09 schreef mistressnathalia het volgende:
Ik heb al vanaf het eerste moment dat aangekondigd werd dat ze vaccins gingen ontwikkelen, besloten om me hoe dan ook niet te laten vaccineren.
Dus ook niet als ze het eerst 5 jaar lang hadden getest...


quote:
. Zeker nu je in de berichtgeving steeds meer leest over zeldzame, maar weliswaar ernstige bijwerkingen, denk ik dat de kans groter is dat ik (ernstige) bijwerkingen krijg na een prik, dan dat ik ernstig ziek wordt door een coronabesmetting en overlijd.
Statistisch gezien niet, ongeacht je leeftijd.


quote:
Daar komt bij dat ik al de nodige ellende in mijn leven heb meegemaakt. Mensen kunnen mij een christengekkie vinden maar ik ben gelovig. Als God besluit dat de tijd daar is, dan zal ik heengaan.

Ik ben beslist niet tegen vaccineren an sich. Ik ben vroeger ook inge:ent tegen ziektes. Maar die vaccins zijn jaren getest en bewezen werkzaam en zonder noemenswaardige bijwerkingen. Dit vaccin is in zo'n korte tijd ontwikkeld dat ik besloten heb dat ik er niet mee geprikt wil worden.
Dat kun je ook zeggen van het vaccin; als je een ernstige bijwerking krijgt, dan is dat de wil van God...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200381517
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:29 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Ik bedoel inderdaad dat ik helemaal NIX ben, geen Covid 19. 20, 21.... 1, 2 , 3 Delta, Gamma, Hindu, variant what so ever..

En ga dat ook zo houden
Da's mooi
Hoe voorkom je dat je besmet raakt?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:32:46 #70
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200381560
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Da's mooi
Hoe voorkom je dat je besmet raakt?
Lol.. mensen mijden, vit D, Zink, sporten en vooral geen Nieuws kijken _O-
pi_200381609
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:32 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Lol.. mensen mijden, vit D, Zink, sporten en vooral geen Nieuws kijken _O-
Alleen het eerste helpt hé 😉.
De rest is vooral goed voor het bestrijden van de besmetting..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 18:37:25 #72
236264 crew  capricia
pi_200381644
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:32 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Lol.. mensen mijden, vit D, Zink, sporten en vooral geen Nieuws kijken _O-
Kun je van het nieuws besmet raken dan? :o
Definitely not CIA
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:41:02 #73
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200381699
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Alleen het eerste helpt hé 😉.
De rest is vooral goed voor het bestrijden van de besmetting..
Klopt wel ten dele, blijft nog de vraag of "besmetten" ook daadwerkelijk ziek worden betekent, weer zo'n BS argumentje van onze regering om je spuitje te gaan halen, en je 2e, en de 3e... Pfizer heeft al 36 miljard winst... ook lekker :P
pi_200381917
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:41 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Klopt wel ten dele, blijft nog de vraag of "besmetten" ook daadwerkelijk ziek worden betekent
Nee, besmet zijn betekent dat je het virus hebt opgelopen.
Niet iedereen die besmet is krijgt symptomen.

quote:
, weer zo'n BS argumentje van onze regering om je spuitje te gaan halen, en je 2e, en de 3e... Pfizer heeft al 36 miljard winst... ook lekker :P
Nee, als je besmet bent geweest hoef je volgens de overheid sowieso de eerste 6 maanden geen vaccinatie. Hooguit een boostervaccin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:03:16 #75
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200382050
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, besmet zijn betekent dat je het virus hebt opgelopen.
Niet iedereen die besmet is krijgt symptomen.
[..]

Nee, als je besmet bent geweest hoef je volgens de overheid sowieso de eerste 6 maanden geen vaccinatie. Hooguit een boostervaccin.
Mooi, wat is de inhoudelijk waarde van "besmet zijn" dan.. ga je dood? Moet je naar de IR? beademing?

Ik hoor niets meer over " De Zorg Ontlasten"
pi_200382177
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:03 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Mooi, wat is de inhoudelijk waarde van "besmet zijn" dan.. ga je dood? Moet je naar de IR? beademing?

Ik hoor niets meer over " De Zorg Ontlasten"
Hangt van jouw doel af.
Vermijd je mensen en doe je al die dingen om te voorkomen dat je ziek wordt na besmetting, of wil je voorkomen dat je besmet raakt?

Zorg ontlasten is inderdaad een van de speerpunten, maar als de zorg eenmaal ontlast is betekent dat niet dat je meteen achterover kunt leunen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:16:44 #77
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200382270
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hangt van jouw doel af.
Vermijd je mensen en doe je al die dingen om te voorkomen dat je ziek wordt na besmetting, of wil je voorkomen dat je besmet raakt?

Zorg ontlasten is inderdaad een van de speerpunten, maar als de zorg eenmaal ontlast is betekent dat niet dat je meteen achterover kunt leunen...
Precies dát is wat Regering De Jonge en The Pharmaceutics willen van jou... Lol :P
pi_200382311
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:16 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Precies dát is wat Regering De Jonge en The Pharmaceutics willen van jou... Lol :P
Ja, het is natuurlijk allemaal een sinister complot :Y
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:21:33 #79
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200382361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk allemaal een sinister complot :Y
Ben je zelf gezond? Met of zonder spuit, er bestaat nog steeds vrije wil.... tenzij een heksenjacht opgestart wordt, en daar ben ik nog het meest bang voor...
pi_200382444
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:21 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Ben je zelf gezond? Met of zonder spuit, er bestaat nog steeds vrije wil.... tenzij een heksenjacht opgestart wordt, en daar ben ik nog het meest bang voor...
Je ziet nu al dat politici als Hugo proberen het vuurtje op te stoken.
pi_200382451
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:21 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Ben je zelf gezond? Met of zonder spuit, er bestaat nog steeds vrije wil.... tenzij een heksenjacht opgestart wordt, en daar ben ik nog het meest bang voor...
In Nederland zijn er genoeg die het vaccin willen.. zelfs de twintigers zitten al tegen de 70% aan die het eerste vaccin krijgen..
Ik ben inderdaad gezond en weet dat de illusie bestaat dat gezonde mensen niet ziek worden van covid-19.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:41:17 #82
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200382668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

In Nederland zijn er genoeg die het vaccin willen.. zelfs de twintigers zitten al tegen de 70% aan die het eerste vaccin krijgen..
Ik ben inderdaad gezond en weet dat de illusie bestaat dat gezonde mensen niet ziek worden van covid-19.
Dat is helaas geen illusie... ik heb "gezonde" mensen zien neervallen op een voetbalveld ... nix met Covid te maken, maar toch
pi_200383157
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:29 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Ik bedoel inderdaad dat ik helemaal NIX ben, geen Covid 19. 20, 21.... 1, 2 , 3 Delta, Gamma, Hindu, variant what so ever..

En ga dat ook zo houden
Ik help het je hopen.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 19:21:52 #84
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200525411
En de noodzakelijke update..

Ik ben nog steeds niet gevaccineerd, erg hé?

Hang me op het Marktplein, vierendeel me met 4 paarden

Sluit me op als Vieze Smetbak, dwing me die spuiten te nemen als je durft

Enzzz.....

  zaterdag 24 juli 2021 @ 20:18:20 #85
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_200526309
Vaccin gaat er nooit komen voor mij. Ook niet onder dwang.

Ik zal me te alle tijden blijven verzetten al zal ik ervoor moeten sterven. Geen vaccin voor mij.

:)
pi_200527409
Nog steeds niet gevaccineerd en ik raak eigenlijk meer vastbesloten met de dag. 1 maat van me is inmiddels wel overstag gegaan onder het mom van 'tsja, waarom niet' en omdat het gedoe zou schelen met testen...

Verder snap ik de consensus onder 'de normale mensen' ook gewoon niet.. Twee weken geleden stonden de media vol met de vele duizenden besmettingen en was iedereen weer in paniek.. ik dacht; laten we eens kijken op het Corona-dashboard wat dan de effecten daarvan zijn:

quote:
IC-Opnames afgelopen week per dag:
vandaag: 12
gisteren: 6
22 juli: 10
21 juli: 14
20 juli: 11
19 juli: 23
18 juli: 6
17 juli: 4

Overleden aan COVID-19 afgelopen week per dag:
vandaag: 4
gisteren: 3
22 juli: 3
21 juli: 3
20 juli: 5
19 juli: 2
18 juli: 1
17 juli: 0
De effecten van die piek rond 7/8/9 juli zou je nu toch wel moeten zien lijkt mij, maar er is geen reet aan de hand. Het Corona-beleid is disproportioneel en volgens de nieuwsberichten zijn mensen voorstanders (aan het worden) van vaccinatieplicht of dwang... Hoe dan.

Als dit zo doorgaat worden het vervelende tijden... ;(
pi_200527840
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:14 schreef Thrilled het volgende:
Nog steeds niet gevaccineerd en ik raak eigenlijk meer vastbesloten met de dag. 1 maat van me is inmiddels wel overstag gegaan onder het mom van 'tsja, waarom niet' en omdat het gedoe zou schelen met testen...

Verder snap ik de consensus onder 'de normale mensen' ook gewoon niet.. Twee weken geleden stonden de media vol met de vele duizenden besmettingen en was iedereen weer in paniek.. ik dacht; laten we eens kijken op het Corona-dashboard wat dan de effecten daarvan zijn:
[..]

De effecten van die piek rond 7/8/9 juli zou je nu toch wel moeten zien lijkt mij, maar er is geen reet aan de hand. Het Corona-beleid is disproportioneel en volgens de nieuwsberichten zijn mensen voorstanders (aan het worden) van vaccinatieplicht of dwang... Hoe dan.

Als dit zo doorgaat worden het vervelende tijden... ;(
Dankzij de gevaccineerden lijkt dit inderdaad met een sisser af te lopen en gaan we wss niet weer een lockdown in.
pi_200527870
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dankzij de gevaccineerden lijkt dit inderdaad met een sisser af te lopen en gaan we wss niet weer een lockdown in.
Dat is toch prima? Dan lijkt mij exact het doel bereikt en kunnen we allemaal weer normaal gaan leven. De kwetsbaren gaan niet meer dood, de vaccinatie-campagne kan worden gestaakt.

Dat wij als land nu op donkerrood staan met deze cijfers en we allerlei gegoochel met QR-codes moeten gaan uitvoeren, van den zotte als je het mij vraagt.
pi_200528657
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:18 schreef Ixnay het volgende:
Vaccin gaat er nooit komen voor mij. Ook niet onder dwang.

Ik zal me te alle tijden blijven verzetten al zal ik ervoor moeten sterven. Geen vaccin voor mij.

:)
Lekker dwars doen om het dwars doen boven je leven kiezen. Ik denk dat dat genoeg zegt over jouw leven.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 22:32:21 #90
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_200528836
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:20 schreef Intint het volgende:

[..]

Lekker dwars doen om het dwars doen boven je leven kiezen. Ik denk dat dat genoeg zegt over jouw leven.
Precies.
  Moderator zaterdag 24 juli 2021 @ 22:36:29 #91
249559 crew  Lavenderr
pi_200528934
Waarom zou je dat hier melden? Om vervolgens afgemaakt te worden? Die afweging maakt iedereen voor zichzelf. Toch?
pi_200580599
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:36 schreef Lavenderr het volgende:
Waarom zou je dat hier melden? Om vervolgens afgemaakt te worden? Die afweging maakt iedereen voor zichzelf. Toch?
Niet helemaal, gevaccineerden kiezen er niet voor om aangestoken te worden door niet gevaccineerden.
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 20:58:01 #93
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_200581797
Vandaag 2e uitnodiging binnen gekregen, twijfelde nog om hem met een brief erbij terug te sturen zodat ze het belastinggeld kunnen besparen om nieuwe uitnodigingen te sturen. Maar hij ligt al in de papierbak :)
Lach met een schone bips
  dinsdag 27 juli 2021 @ 21:00:40 #94
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_200581860
Ik zou me best willen laten vaccineren, maar ik ga daar dus echt geen moeite voor doen door een afspraak in te plannen en dan bewust naar zo'n afwerkplek toe te rijden.

Ze kunnen het beter omdraaien, dat iedereen standaard gevaccineerd is, en bewust een afspraak moet inplannen om het ongedaan te laten maken. Zoals bij die donor onzin.
pindazakje
pi_200582321
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er zijn kerngezonde jonge mensen overleden aan de Chinese variant van het virus.
Niet dat daar een grote kans op is, maar het is een misvatting dat alleen dor hout er aan overlijdt.
Dat hoef je mij niet te zeggen hoor.
Ik heb er afgelopen jaar net iets teveel begrafenissen mogen volgen, via de livestream.

Maar het is wel het beeld wat de anti-vaxxers, Corona ontkenners en aanhangers van Willem Engel/Thierry Baudet beweren.

Zelf ben ik gevaccineerd, ondanks dat ik 195 lang en 91 zwaar en de laatste keer dat ik mijn huisarts of welke arts dan ook zag ongeveer 15 jaar geleden was. (Ik weet niet eens of hij nog leeft)
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_200582421
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

1 op de 12.500.000
Dat is verdrietig.

Die mensen hebben echter dat syndroom gekregen na vaccinatie en niet door vaccinatie.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_200582512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

1 op de 12.500.000
Dat is verdrietig.

Die mensen hebben echter dat syndroom gekregen na vaccinatie en niet door vaccinatie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 14:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt.
Een zorgwekkende bijwerking
Is er wetenschappelijk bewijs dat het door de vaccinatie komt?

En dan bedoel ik eigenlijk: is er niet ook 1 onderzoek die zegt dat het geen relatie heeft tot het vaccin?
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_200589724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:32 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]

Dat is verdrietig.

Die mensen hebben echter dat syndroom gekregen na vaccinatie en niet door vaccinatie.
[..]

Is er wetenschappelijk bewijs dat het door de vaccinatie komt?

En dan bedoel ik eigenlijk: is er niet ook 1 onderzoek die zegt dat het geen relatie heeft tot het vaccin?
Geen idee. Het is altijd lastig om te bepalen of het toeval is, of dat er een verband is
Collega van mij heeft een oom die vlak na de vaccinatie met Astrazeneca is overleden aan een beroerte.
De arts gaat uit van een verband tussen beide.
Maar daarmee is dat niet aangetoond.
De man in kwestie was gevoelig voor trombose.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200612783
Mijn oom heeft zich dus wel laten vaccineren en wat denk je; z'n bloed ging stollen, heeft het gelukkig net gered.
Dat zegt genoeg, en hoeveel doden er al zijn gevallen of eerder dood gaan door die vaccinatie, zullen we nooit weten.
Voor mij absoluut geen prik, never ever!
pi_200614155
quote:
18s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:02 schreef glasshole het volgende:
Mijn oom heeft zich dus wel laten vaccineren en wat denk je; z'n bloed ging stollen, heeft het gelukkig net gered.
Dat zegt genoeg, en hoeveel doden er al zijn gevallen of eerder dood gaan door die vaccinatie, zullen we nooit weten.
Voor mij absoluut geen prik, never ever!
Welk vaccin heeft hij gehad dan? Astra Zeneca of Janssen?
Die bijwerking komt een stuk minder voor bij de mRna vaccins gelukkig. Dus als je in aanmerking komt voor Pfizer of Moderna zou ik zeker een afspraak inplannen.
pi_200614225
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 13:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Welk vaccin heeft hij gehad dan? Astra Zeneca of Janssen?
Die bijwerking komt een stuk minder voor bij de mRna vaccins gelukkig. Dus als je in aanmerking komt voor Pfizer of Moderna zou ik zeker een afspraak inplannen.
Ach, eerder postte "glasshole" onderstaande al. Dus ik vraag me bij zulke berichten altijd af in hoeverre het allemaal waar is.

quote:
15s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 01:11 schreef glasshole het volgende:
Echt verschrikkelijk dat iedereen zich laat prikken
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:46:35 #102
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_200616076
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 13:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Welk vaccin heeft hij gehad dan? Astra Zeneca of Janssen?
Die bijwerking komt een stuk minder voor bij de mRna vaccins gelukkig. Dus als je in aanmerking komt voor Pfizer of Moderna zou ik zeker een afspraak inplannen.
mRna vaccins zijn gevaarlijk zag ik op youtube, het is meer een medisch experiment waarvan de langer termijneffecten op het immuunsysteem onbekend zijn. Soort Russisch roulette dan, lekker man. Waarom zou je dat risico willen lopen?

Zelfs al een 2de oproepbrief ontvangen, maar ik wacht liever met die prikken. Kan altijd nog als er een verbeterde versie ofzo komt en misschien is het ook helemaal niet meer nodig. Ken ook mensen die wel gevaccineerd waren en toch corona kregen
pindazakje
pi_200616099
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juli 2021 13:16 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Ach, eerder postte "glasshole" onderstaande al. Dus ik vraag me bij zulke berichten altijd af in hoeverre het allemaal waar is.
[..]

Yep alles op het internet met een korrel zout nemen. Veel mensen liegen.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:46 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

mRna vaccins zijn gevaarlijk zag ik op youtube, het is meer een medisch experiment waarvan de langer termijneffecten op het immuunsysteem onbekend zijn. Soort Russisch roulette dan, lekker man. Waarom zou je dat risico willen lopen? Zelfs al een 2de oproepbrief ontvangen, maar ik wacht liever met die prikken. Kan altijd nog als er een verbeterde versie ofzo komt en misschien is het ook helemaal niet meer nodig. Ken ook mensen die wel gevaccineerd waren en toch corona kregen :')
DaT HeP Op JoePtUbE GeStaAn :')
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:50:07 #104
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_200616145
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]

DaT HeP Op JoePtUbE GeStaAn :')
"Rutte zegt dat het veilig en verstandig is dus dan doe ik het want ik ben een meeloper!" :')
pindazakje
pi_200616165
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

"Rutte zegt dat het veilig en verstandig is dus dan doe ik het want ik ben een meeloper!" :')
Bijna alle medische experts zeggen dat. Daar heb ik meer vertrouwen in dan wat een leek op YouTube zegt. Maar goed iemand die vuistdiep in de fabeltjesfuik zit ga ik toch niet overtuigen.
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:56:05 #106
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_200616294
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Bijna alle medische experts zeggen dat. Daar heb ik meer vertrouwen in dan wat een leek op YouTube zegt. Maar goed iemand die vuistdiep in de fabeltjesfuik zit ga ik toch niet overtuigen.
Drs. van Ruiten is geen leek.
Maar goed iedereen moet het lekker zelf weten. Ik heb altijd zoiets van 'bij twijfel, niet doen".
Bovendien zie ik de noodzaak ook niet, ik ga dit jaar toch niet meer op vakantie.

pindazakje
pi_200616382
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:56 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Drs. van Ruiten is geen leek.
Maar goed iedereen moet het lekker zelf weten. Ik heb altijd zoiets van 'bij twijfel, niet doen".
Bovendien zie ik de noodzaak ook niet, ik ga dit jaar toch niet meer op vakantie.

Zijn CV overtuigt mij anders niet

quote:
Voorstellen van drs. Nick van Ruiten:

Nick heeft geneeskunde gestudeerd in Antwerpen en Rotterdam. Omdat hij het vak als arts uiteindelijk niet zag zitten heeft hij aansluitend met succes een bedrijfskunde opleiding (MBA) gevolgd.

Vervolgens heeft hij een zestal jaren als management consultant gewerkt voor de Boston Consulting Group.

Door zijn interesse in de werking van het menselijk lichaam kwam hij toch weer in de medische industrie terecht en met name in het gebied van hoogtechnologische actieve medische implantaten.

Met de tijd begon hij zich meer en meer te realiseren dat de gezondheidszorg anders moest en kon. Op basis van deze nieuwe inzichten startte hij het bedrijf Free Choice met als doel mensen te helpen om hun gezondheid te behouden of te herstellen.
Is geen viroloog of immunoloog.
pi_200616389
Alles wat je in je lichaam stopt heeft bijwerkingen... zelfs een paracetamol. Natuurlijk gaat het daar 99,99% van de gevallen goed maar het kan fout gaan. Het is dus altijd gewoon een kansberekening. Wegen de voordelen op tegen de nadelen? Naar mijn idee heb ik zo weinig kans om dood te gaan aan corona (zeker omdat ik het nu al 1.5 jaar lang gehad zou moeten hebben... en dus misschien al eens heb overleefd) dat het niet opweegt om een vaccin te nemen.
Facts don't care about your feelings
pi_200616739
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Alles wat je in je lichaam stopt heeft bijwerkingen... zelfs een paracetamol. Natuurlijk gaat het daar 99,99% van de gevallen goed maar het kan fout gaan. Het is dus altijd gewoon een kansberekening. Wegen de voordelen op tegen de nadelen? Naar mijn idee heb ik zo weinig kans om dood te gaan aan corona (zeker omdat ik het nu al 1.5 jaar lang gehad zou moeten hebben... en dus misschien al eens heb overleefd) dat het niet opweegt om een vaccin te nemen.
Zo denk ik er ook over. Indien later ik het toch nodig blijk te hebben, neem ik het dan wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200616775
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:56 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Drs. van Ruiten is geen leek.
Maar goed iedereen moet het lekker zelf weten. Ik heb altijd zoiets van 'bij twijfel, niet doen".
Bovendien zie ik de noodzaak ook niet, ik ga dit jaar toch niet meer op vakantie.

Ik heb er ook geen noodzaak toe. Ik wacht gewoon af...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200616813
quote:
18s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:02 schreef glasshole het volgende:
Mijn oom heeft zich dus wel laten vaccineren en wat denk je; z'n bloed ging stollen, heeft het gelukkig net gered.
Dat zegt genoeg, en hoeveel doden er al zijn gevallen of eerder dood gaan door die vaccinatie, zullen we nooit weten.
Voor mij absoluut geen prik, never ever!
Lekker rationeel ook. Zoek anders even op wat de kans op trombose is na een besmetting. Hint: vele malen groter dan na vaccinatie.
pi_200619684
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:46 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

mRna vaccins zijn gevaarlijk zag ik op youtube, het is meer een medisch experiment waarvan de langer termijneffecten op het immuunsysteem onbekend zijn. Soort Russisch roulette dan, lekker man. Waarom zou je dat risico willen lopen?

Zelfs al een 2de oproepbrief ontvangen, maar ik wacht liever met die prikken. Kan altijd nog als er een verbeterde versie ofzo komt en misschien is het ook helemaal niet meer nodig. Ken ook mensen die wel gevaccineerd waren en toch corona kregen
Ook na vaccinatie kan je ziek worden ja, maar wel een stuk minder en je bent minder besmettelijk. Dus het is echt wel de moeite waard.
pi_200620013
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Alles wat je in je lichaam stopt heeft bijwerkingen... zelfs een paracetamol. Natuurlijk gaat het daar 99,99% van de gevallen goed maar het kan fout gaan. Het is dus altijd gewoon een kansberekening. Wegen de voordelen op tegen de nadelen? Naar mijn idee heb ik zo weinig kans om dood te gaan aan corona (zeker omdat ik het nu al 1.5 jaar lang gehad zou moeten hebben... en dus misschien al eens heb overleefd) dat het niet opweegt om een vaccin te nemen.
Echt ewn grote dooddoener die overlijdensrisicos bij corona. De kans op schade is veel groter. Nog los van het algemeen belang van vaccineren.
pi_200620032
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:56 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Drs. van Ruiten is geen leek.
Maar goed iedereen moet het lekker zelf weten. Ik heb altijd zoiets van 'bij twijfel, niet doen".
Bovendien zie ik de noodzaak ook niet, ik ga dit jaar toch niet meer op vakantie.

Lekkere bron :')
pi_200620393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:01 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Echt ewn grote dooddoener die overlijdensrisicos bij corona. De kans op schade is veel groter. Nog los van het algemeen belang van vaccineren.
Echt een grote dooddoener "kans op schade"... dat is eigenlijk nog minder interessant als je ziet wat voor kwaaltjes en ziektes mensen allemaal in hun leven oplopen, nog even los van de ongemakken na een ongeluk. Beetje hetzelfde als een helm dragen op de fiets... waar ga je de grens dan trekken? Kniebeschermers? Snijbestendige handschoenen bij het koken? Kans op schade van een vaccinatie is er ook... veel mensen die ik ken werden de volgende dag erg ziek, sommige zelfs een week last. Eentje permanent blind aan één oog. Ja corona kan je ook nog een tijdje last van hebben maar ook dat is voornamelijk bij ouderen. Toen ik vroeger weleens een week griep had was ik daarna ook niet direct weer topfit aan het sporten.

Gisteren een vriend corona test gedaan want hij ging hoesten, keelpijn en had geen reuk + smaak meer, maar was gewoon negatief. Sommige mensen realiseren zich dat niet meer maar er zijn genoeg andere aandoeningen op de wereld hoor.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:34 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ook na vaccinatie kan je ziek worden ja, maar wel een stuk minder en je bent minder besmettelijk. Dus het is echt wel de moeite waard.
Je wordt ook minder ziek en bent minder besmettelijk als je een gezondere levensstijl hebt... of als je jonger bent. Of als je al een keer corona hebt gehad. Er is vrijwel niemand die corona heeft gehad en dan het voor een tweede keer krijgt en dan ernstiger ziek wordt (op een aantal sensatieverhalen na). En zoals je al aangeeft kun je ook na vaccinatie nog ziek worden dus dat is ook niet heilig.
Facts don't care about your feelings
pi_200622641
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:29 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Echt een grote dooddoener "kans op schade"... dat is eigenlijk nog minder interessant als je ziet wat voor kwaaltjes en ziektes mensen allemaal in hun leven oplopen, nog even los van de ongemakken na een ongeluk. Beetje hetzelfde als een helm dragen op de fiets... waar ga je de grens dan trekken? Kniebeschermers? Snijbestendige handschoenen bij het koken? Kans op schade van een vaccinatie is er ook... veel mensen die ik ken werden de volgende dag erg ziek, sommige zelfs een week last. Eentje permanent blind aan één oog. Ja corona kan je ook nog een tijdje last van hebben maar ook dat is voornamelijk bij ouderen. Toen ik vroeger weleens een week griep had was ik daarna ook niet direct weer topfit aan het sporten.

Gisteren een vriend corona test gedaan want hij ging hoesten, keelpijn en had geen reuk + smaak meer, maar was gewoon negatief. Sommige mensen realiseren zich dat niet meer maar er zijn genoeg andere aandoeningen op de wereld hoor.

genoeg studies aantonen dat er toch redelijk wat mensen er schade aan overhouden. Nee je zal niet overlijden en ook op ziekenhuisopname is voor een jongere niet waarschijnlijk. Maar roepen "ik ga er niet dood aan dus het stelt niks voor" is echt kansloos. Wederom weer los van het maatschappelijk belang.

Kans op schade na een vaccinatie is echt enorm klein. Dat opperen maar vervolgens wel van alles nemen waar de kans op bijwerkingen vele malen groter.

Fijn dat jij niemand kent die er minder goed vanaf komen, cijfers wijzen echt wat anders uit. Bijna niemand onkent dat er andere ziektes zijn en op een gegeven moment houdt het een x op. Vaccineren is daarvoor de oplossing dankzij de medische wereld.
pi_200622934
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:07 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

genoeg studies aantonen dat er toch redelijk wat mensen er schade aan overhouden. Nee je zal niet overlijden en ook op ziekenhuisopname is voor een jongere niet waarschijnlijk. Maar roepen "ik ga er niet dood aan dus het stelt niks voor" is echt kansloos.
Daarom roep ik dat ook niet. Wat is de kans dan dat ik als 30er er langdurige schade aan overhoudt... aangezien jij blijkbaar veel van deze materie hebt gelezen.

quote:
Kans op schade na een vaccinatie is echt enorm klein. Dat opperen maar vervolgens wel van alles nemen waar de kans op bijwerkingen vele malen groter.
Snap niet wat je bedoelt. Wat neem ik waar de kans op bijwerkingen groter is?

quote:
Fijn dat jij niemand kent die er minder goed vanaf komen, cijfers wijzen echt wat anders uit. Bijna niemand onkent dat er andere ziektes zijn en op een gegeven moment houdt het een x op. Vaccineren is daarvoor de oplossing dankzij de medische wereld.
Ik ken iemand die aan corona overleden is, maar het heeft weinig zin om naar losse gevallen te kijken. Vaccineren is alleen een korte termijn oplossing. Op de lange termijn worden mensen er zwakker en luier van. Hoofdpijn = paracetamol, maagzuur = rennie, virus = prikje, overgewicht = maagverkleining. Na 100 prikken, operaties, transplanties en medicaties worden we misschien wel gemiddeld 100 jaar maar we zijn echt niet sterker geworden... zowel fysiek als mentaal niet. Acties moeten consequenties hebben.
Facts don't care about your feelings
pi_200623334
quote:
18s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:02 schreef glasshole het volgende:
Mijn oom heeft zich dus wel laten vaccineren en wat denk je; z'n bloed ging stollen, heeft het gelukkig net gered.
Dat zegt genoeg, en hoeveel doden er al zijn gevallen of eerder dood gaan door die vaccinatie, zullen we nooit weten.
Voor mij absoluut geen prik, never ever!
Mijn oom rookt al zijn hele leven en is nu 98 jaar. Dat zegt genoeg. Roken is dus helemaal niet ongezond.
  donderdag 29 juli 2021 @ 21:42:15 #119
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_200623571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:33 schreef Intint het volgende:

[..]

Mijn oom rookt al zijn hele leven en is nu 98 jaar. Dat zegt genoeg. Roken is dus helemaal niet ongezond.
Dat weet je niet, misschien wordt hij door dat roken maar 100 nu ipv 120.
Als je door roken 20 jaar korter door leeft noem ik dat niet echt gezond.
pindazakje
pi_200625190
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Daarom roep ik dat ook niet. Wat is de kans dan dat ik als 30er er langdurige schade aan overhoudt... aangezien jij blijkbaar veel van deze materie hebt gelezen.
[..]

Snap niet wat je bedoelt. Wat neem ik waar de kans op bijwerkingen groter is?
[..]

Ik ken iemand die aan corona overleden is, maar het heeft weinig zin om naar losse gevallen te kijken. Vaccineren is alleen een korte termijn oplossing. Op de lange termijn worden mensen er zwakker en luier van. Hoofdpijn = paracetamol, maagzuur = rennie, virus = prikje, overgewicht = maagverkleining. Na 100 prikken, operaties, transplanties en medicaties worden we misschien wel gemiddeld 100 jaar maar we zijn echt niet sterker geworden... zowel fysiek als mentaal niet. Acties moeten consequenties hebben.
Een derde van de jonge mensen krijgt long COVID. Dus ja de kans is aanzienlijk.
pi_200625335
quote:
18s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:02 schreef glasshole het volgende:
Mijn oom heeft zich dus wel laten vaccineren en wat denk je; z'n bloed ging stollen, heeft het gelukkig net gered.
Dat zegt genoeg, en hoeveel doden er al zijn gevallen of eerder dood gaan door die vaccinatie, zullen we nooit weten.
Voor mij absoluut geen prik, never ever!
Durf je nog wel in een auto, in een vliegtuig of op de fiets te stappen? Want de kans dat je in 1 van die omstandigheden komt te overlijden is vele malen groter.
pi_200625450
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dat weet je niet, misschien wordt hij door dat roken maar 100 nu ipv 120.
Als je door roken 20 jaar korter door leeft noem ik dat niet echt gezond.
Stoppen met roken en een vaccinatie nemen zie ik allebei als een actie om mogelijke toekomstige schade (ziek worden) te voorkomen.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 23:37:48 #123
236264 crew  capricia
pi_200625483
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juli 2021 23:33 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Stoppen met roken en een vaccinatie nemen zie ik allebei als een actie om mogelijke toekomstige schade (ziek worden) te voorkomen.
Je kunt natuurlijk ook beginnen met roken en het vaccin niet nemen. ;)
Schiet het lekker op.
Definitely not CIA
pi_200626244
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]


Ik ken iemand die aan corona overleden is, maar het heeft weinig zin om naar losse gevallen te kijken. Vaccineren is alleen een korte termijn oplossing. Op de lange termijn worden mensen er zwakker en luier van. Hoofdpijn = paracetamol, maagzuur = rennie, virus = prikje, overgewicht = maagverkleining. Na 100 prikken, operaties, transplanties en medicaties worden we misschien wel gemiddeld 100 jaar maar we zijn echt niet sterker geworden... zowel fysiek als mentaal niet. Acties moeten consequenties hebben.
Onzin.
Van vaccineren word je niet zwakker, en je lichaam wordt niet sterker van hoofdpijn of brandend maagzuur.

Verder word jij niet zwakker als ik een transplantatie onderga.


En wat bedoel je met dat acties consequenties moeten hebben?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200629615
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 23:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Een derde van de jonge mensen krijgt long COVID. Dus ja de kans is aanzienlijk.
Bron? Geloof er niks van. En wanneer heb je officieel long covid... als je nog 2 weken iets meer moeite hebt bij het rennen? Dat had ik na een griepje ook.
Facts don't care about your feelings
pi_200633819
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bron? Geloof er niks van. En wanneer heb je officieel long covid... als je nog 2 weken iets meer moeite hebt bij het rennen? Dat had ik na een griepje ook.
Long covid duurt doorgaans wel wat langer. Ik ken iemand die vorig jaar maart corona heeft gehad. Gezonde vrouw van 30. Heeft nog steeds last van vermoeidheid en overprikkeld zijn. Ze kan nog geen volledige uren werken. En het is de vraag of ze weer de oude wordt.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 13:32:33 #127
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_200635184
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 12:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Long covid duurt doorgaans wel wat langer. Ik ken iemand die vorig jaar maart corona heeft gehad. Gezonde vrouw van 30. Heeft nog steeds last van vermoeidheid en overprikkeld zijn. Ze kan nog geen volledige uren werken. En het is de vraag of ze weer de oude wordt.
Ah ja. Jij kent "iemand". Omdat er in totaal 3 jonge mensen op deze planeet leven klopt je eerdere stelling precies! Long covid raakt inderdaad "een derde van de jonge mensen"!!!! :')
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_200635232
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 12:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Long covid duurt doorgaans wel wat langer. Ik ken iemand die vorig jaar maart corona heeft gehad. Gezonde vrouw van 30. Heeft nog steeds last van vermoeidheid en overprikkeld zijn. Ze kan nog geen volledige uren werken. En het is de vraag of ze weer de oude wordt.
Anekdotisch argument.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 13:35:55 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200635268
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Anekdotisch argument.
Ach, wetenschappelijke argumenten worden hier weggewuift ten faveure van idioten die een YT filmpje maken dus waarom het niet met anekdotes proberen. Tenslotte zijn die wel overtuigend voor de meeste weigeraars.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200635318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach, wetenschappelijke argumenten worden hier weggewuift ten faveure van idioten die een YT filmpje maken dus waarom het niet met anekdotes proberen. Tenslotte zijn die wel overtuigend voor de meeste weigeraars.
Mja, dan mag ik ook mijn anekdotische argument gebruiken?

Corona gehad. Amper last van gehad. Mexicaanse griep destijds ook gehad, was die paar dagen 'n stuk vervelender dan corona. En dan heb ik daarna ook nog weleens een griep gehad die ik vervelender vond dan 'n paar dagen 'n raar chemisch reukje.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 13:38:21 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200635340
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, dan mag ik ook mijn anekdotische argument gebruiken?

Corona gehad. Amper last van gehad. Mexicaanse griep destijds ook gehad, was die paar dagen 'n stuk vervelender dan corona. En dan heb ik daarna ook nog weleens een griep gehad die ik vervelender vond dan 'n paar dagen 'n raar chemisch reukje.
Ja, wie zegt er dan dat je dat niet mag? :D

Jij was toch degene die dat nogal afwijzend benoemde?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200635380
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, wie zegt er dan dat je dat niet mag? :D

Jij was toch degene die dat nogal afwijzend benoemde?
Anekdotische argumenten zijn niet de sterkste argumenten, wat mij betreft. Ja, er zijn mensen voor wie corona vervelend uit heeft gepakt, maar voor het grootste deel van de mensen die corona hebben gehad heeft het amper tot last geleid.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 13:41:15 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200635418
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Anekdotische argumenten zijn niet de sterkste argumenten, wat mij betreft.
Dit is het "Meld hier als je bewust NIET gevaccineerd bent" topic....de titel zegt eigenlijk dat hier alleen maar anekdotes te vinden zijn ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200635445
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit is het "Meld hier als je bewust NIET gevaccineerd bent" topic....de titel zegt eigenlijk dat hier alleen maar anekdotes te vinden zijn ;)
Veel mensen voegen ook wel hun argumentatie toe aan die melding. :) En dan gaan daar mensen, zoals degene waar ik op reageerde, op in. Soms dus via anekdotische argumenten om aan te tonen hoe erg corona wel niet is.
pi_200635622
https://www.newscientist.(...)taties-in-het-zadel/

"Wanneer iemand die al geprikt is het virus te pakken krijgt, is er namelijk een kleine kans dat een variant ontstaat."

Of https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Juist door de ongevaccineerden krijgen we al die kut mutatie varianten.

Logisch, dat men een update prik aanraad omdat de eerste vaccins dan minder effectief worden omdat het virus door de ongevaccineerde kan doorontwikkelen.
Al dat slappe gezeik om die prik niet te nemen, maar ondertussen allerlei troep vreten, zuipen en snuiven.
pi_200635650
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:49 schreef niemand1970 het volgende:

Al dat slappe gezeik om die prik niet te nemen, maar ondertussen allerlei troep vreten, zuipen en snuiven.
Al dat gedram om lockdowns omdat corona zo gevaarlijk zou zijn, maar ondertussen wel de ene na de andere vette bezorgmaaltijd aan laten rukken.
pi_200635850
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:40 schreef niemand1970 het volgende:
Ik ben beslist niet tegen vaccineren an sich. Ik ben vroeger ook inge:ent tegen ziektes. Maar die vaccins zijn jaren getest en bewezen werkzaam en zonder noemenswaardige bijwerkingen. Dit vaccin is in zo'n korte tijd ontwikkeld dat ik besloten heb dat ik er niet mee geprikt wil worden.
"Ik ben beslist niet tegen vaccineren an sich. Ik ben vroeger ook inge:ent tegen ziektes. Maar die vaccins zijn jaren getest en bewezen werkzaam en zonder noemenswaardige bijwerkingen. Dit vaccin is in zo'n korte tijd ontwikkeld dat ik besloten heb dat ik er niet mee geprikt wil worden."

Die heeft zich duidelijk niet ingelezen op de bijwerkingen van pre-corona vaccins, en het hele test en ontwikkelingsproces van vaccins :')
pi_200637499
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bron? Geloof er niks van. En wanneer heb je officieel long covid... als je nog 2 weken iets meer moeite hebt bij het rennen? Dat had ik na een griepje ook.
De ene defnieert het als 3 weken na de acute fase, de ander 24 weken na de acute fase. Meestal wordt 3 maanden aangehouden. Maar iemand die na 3 maanden een beetje moe is heeft 'long Covid', iemand die na 3 maanden nog niet eens de trap op kan lopen zonder uitgeput te zijn ook. Daar zit ook nogal een verschil in. Men is nog bezig het allemaal goed te classificeren.
Ook de frequentie verschilt, waarschijnlijk samenhangend met de gerapporteerde duur en symptomen, van enkele procenten tot tientallen procenten.

https://www.nature.com/articles/s41591-021-01292-y?ftag=YHF4eb9d17

https://www.mdpi.com/1660-4601/18/5/2621

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3820561

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/ijcp.1435

Als ik kijk naar data uit de UK van juni, waarbij ze >50 hebben uitgesplitst, dan kan ik dus ook <50 eruit halen. Er waren 66.219 ongevaccineerde mensen <50 die met de delta variant besmet werden, het grootste deel daarvan was in de klasse van 15-29, maar dat wordt verder niet uitgesplitst. Van de 66.219 hadden er 3.838 een bezoek aan de EHBO post nodig (5.8%), dus die zullen aardig ziek zijn geweest. 1.5% had minstens een overnachting in het ziekenhuis nodig, en 0.042% overleed.
1 op de 20 ongevaccineerde mensen <50, en 80% daarvan waren onder de 30 in die periode, waren toch flink ziek van de delta variant. Dat zie ik ook in mijn omgeving. Verschillende collega's hebben kinderen die tiener of twintiger zijn die positief testten, en de meesten zeggen wel dat de kids toch flink ziek waren voor een week.

Mensen zijn heel slecht in inschatten risico's wanneer de risico's laag zijn, en als de 2 opties waaruit gekozen kan worden er een is waarbij je mogelijk een schuldige aan kunt wijzen (een vaccinatie nemen) en de andere iets waar geen schuldige aangewezen kan worden (besmet worden overkomt je). Dan wordt veel vaker voor de passieve optie gekozen, ook al is dat risico behoorlijk veel hoger.
pi_200639765
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 14:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De ene defnieert het als 3 weken na de acute fase, de ander 24 weken na de acute fase. Meestal wordt 3 maanden aangehouden. Maar iemand die na 3 maanden een beetje moe is heeft 'long Covid', iemand die na 3 maanden nog niet eens de trap op kan lopen zonder uitgeput te zijn ook. Daar zit ook nogal een verschil in. Men is nog bezig het allemaal goed te classificeren.
Ook de frequentie verschilt, waarschijnlijk samenhangend met de gerapporteerde duur en symptomen, van enkele procenten tot tientallen procenten.

https://www.nature.com/articles/s41591-021-01292-y?ftag=YHF4eb9d17

https://www.mdpi.com/1660-4601/18/5/2621

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3820561

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/ijcp.1435

Als ik kijk naar data uit de UK van juni, waarbij ze >50 hebben uitgesplitst, dan kan ik dus ook <50 eruit halen. Er waren 66.219 ongevaccineerde mensen <50 die met de delta variant besmet werden, het grootste deel daarvan was in de klasse van 15-29, maar dat wordt verder niet uitgesplitst. Van de 66.219 hadden er 3.838 een bezoek aan de EHBO post nodig (5.8%), dus die zullen aardig ziek zijn geweest. 1.5% had minstens een overnachting in het ziekenhuis nodig, en 0.042% overleed.
1 op de 20 ongevaccineerde mensen <50, en 80% daarvan waren onder de 30 in die periode, waren toch flink ziek van de delta variant. Dat zie ik ook in mijn omgeving. Verschillende collega's hebben kinderen die tiener of twintiger zijn die positief testten, en de meesten zeggen wel dat de kids toch flink ziek waren voor een week.

Mensen zijn heel slecht in inschatten risico's wanneer de risico's laag zijn, en als de 2 opties waaruit gekozen kan worden er een is waarbij je mogelijk een schuldige aan kunt wijzen (een vaccinatie nemen) en de andere iets waar geen schuldige aangewezen kan worden (besmet worden overkomt je). Dan wordt veel vaker voor de passieve optie gekozen, ook al is dat risico behoorlijk veel hoger.
Ga echt m'n tijd niet verspillen aan het doornemen van al die onderzoeken maar zie in ieder geval niets dat er op wijst dat 1 op de 3 jongeren long covid krijgt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 12:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Long covid duurt doorgaans wel wat langer. Ik ken iemand die vorig jaar maart corona heeft gehad. Gezonde vrouw van 30. Heeft nog steeds last van vermoeidheid en overprikkeld zijn. Ze kan nog geen volledige uren werken. En het is de vraag of ze weer de oude wordt.
Ik ken iemand die corona heeft gehad en alleen een dagje snotterde en verder niets. Dus dat heft elkaar weer op :O
Facts don't care about your feelings
pi_200640240
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ga echt m'n tijd niet verspillen aan het doornemen van al die onderzoeken maar zie in ieder geval niets dat er op wijst dat 1 op de 3 jongeren long covid krijgt.
[..]

Ik ken iemand die corona heeft gehad en alleen een dagje snotterde en verder niets. Dus dat heft elkaar weer op :O
Is 1 op 3 de cut off voor jou om je wel of niet te laten vaccinreren?

Besluiten om wat er in je lichaam gespoten wordt bepalen op headlines en memes, maar wel claimen 'onderzoek' te doen :')
pi_200640326
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Is 1 op 3 de cut off voor jou om je wel of niet te laten vaccinreren?

Besluiten om wat er in je lichaam gespoten wordt bepalen op headlines en memes, maar wel claimen 'onderzoek' te doen :')
Nee dat roept iemand anders toch en is blijkbaar niet waar.
Facts don't care about your feelings
pi_200640489
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee dat roept iemand anders toch en is blijkbaar niet waar.
Dat 1 op 3 niet waar is, betekent niet dat het toch veel kan gebeuren. Het hangt er gewoon erg af welke definitie er gebruikt wordt. Ik ken ook een aantal mensen die met long-Covid te maken hebben. Jonge, gezonde mensen zonder onderliggende gezondheidsproblemen. Na 10 maanden 1,5u per dag kunnen werken, max. En een ander die nog steeds bij de cardioloog loopt met problemen. En weer een ader die met littekenweefsel in zijn longen rondloopt, dat gaat ook niet 1-2-3 over. En zoveel jonge mensen die Covid hebben gekregen ken ik ook weer niet. De gevolgen op lange termijn van besmettingen met virussen zijn lastig in kaart te brengen, en dat duurt tijd. Bij een polio besmetting bijvoorbeeld, kan tot 40 jaar later een verlamming optreden van de spieren die bij de besmetting in eerste instantie betrokken waren en herstelden. Ook bij Covid zijn er langdurige gevolgen voor redelijk wat mensen, maar dat varieert van minimale impact over een periode van een maand of 3, tot levenslang een grote impact.
En ter vergelijking, ik ken inmiddels veel meer mensen die gevaccineerd zijn, dan die besmet zijn geweest, maar ik ken niemand die flinke problemen heeft gekregen door vaccinatie, maar wel redelijk wat die flink ziek zijn geweest door een besmetting, en daar langdurig problemen door ondervinden.
pi_200641308
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dat 1 op 3 niet waar is, betekent niet dat het toch veel kan gebeuren. Het hangt er gewoon erg af welke definitie er gebruikt wordt. Ik ken ook een aantal mensen die met long-Covid te maken hebben. Jonge, gezonde mensen zonder onderliggende gezondheidsproblemen. Na 10 maanden 1,5u per dag kunnen werken, max. En een ander die nog steeds bij de cardioloog loopt met problemen. En weer een ader die met littekenweefsel in zijn longen rondloopt, dat gaat ook niet 1-2-3 over. En zoveel jonge mensen die Covid hebben gekregen ken ik ook weer niet. De gevolgen op lange termijn van besmettingen met virussen zijn lastig in kaart te brengen, en dat duurt tijd. Bij een polio besmetting bijvoorbeeld, kan tot 40 jaar later een verlamming optreden van de spieren die bij de besmetting in eerste instantie betrokken waren en herstelden. Ook bij Covid zijn er langdurige gevolgen voor redelijk wat mensen, maar dat varieert van minimale impact over een periode van een maand of 3, tot levenslang een grote impact.
En ter vergelijking, ik ken inmiddels veel meer mensen die gevaccineerd zijn, dan die besmet zijn geweest, maar ik ken niemand die flinke problemen heeft gekregen door vaccinatie, maar wel redelijk wat die flink ziek zijn geweest door een besmetting, en daar langdurig problemen door ondervinden.
Zal allemaal best, maar ik ken dan weer niemand met long covid en ik kan relatief veel mensen die niet gevaccineerd zijn. En meerdere die corona hebben gehad. Sommige niet 100% zeker want lieten zich niet testen maar als je dan hoort dat ze wel met corona patiënten in aanraking zijn geweest klinkt het wel aannemelijk. Eentje is overleden maar die was wel 67... best wel bizar want geen onderliggende kwalen of iets. Ben dus heus niet iemand die corona ontkent ofzo. Het helpt wel als je met je eigen ogen ziet wat er gebeurt maar je zou ook wel ergens op een soort van statistieken moeten geloven. Helaas zijn er zoveel onderzoeken en cijfers dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Los daarvan lijkt het alsnog allemaal een relatief kleine kans voor "jongeren". Ik keek gisteren op een hooikoorts pilletje en daar zou 1 op de 10.000 al bijna verlamd moeten zijn als ik de bijsluiter mocht geloven. Iemand die ik ken die aan de ritalin zit stond ook 1 op de 10.000 plotselinge dood. Als je dan alle risico's bij elkaar optelt (op een ladder staan, met stroom werken, in de auto stappen, drank en drugs gebruik en dan (misschien wel de belangrijkste) voeding) dan past het nog steeds netjes bij het stapeltje manieren waar een mens nou eenmaal aan dood kan gaan. Risico groepen en ouderen vaccineren prima en dan weer door met normaal leven want ik word er schijtziek van.
Facts don't care about your feelings
pi_200642140
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:58 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zal allemaal best, maar ik ken dan weer niemand met long covid en ik kan relatief veel mensen die niet gevaccineerd zijn. En meerdere die corona hebben gehad. Sommige niet 100% zeker want lieten zich niet testen maar als je dan hoort dat ze wel met corona patiënten in aanraking zijn geweest klinkt het wel aannemelijk. Eentje is overleden maar die was wel 67... best wel bizar want geen onderliggende kwalen of iets. Ben dus heus niet iemand die corona ontkent ofzo. Het helpt wel als je met je eigen ogen ziet wat er gebeurt maar je zou ook wel ergens op een soort van statistieken moeten geloven. Helaas zijn er zoveel onderzoeken en cijfers dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Los daarvan lijkt het alsnog allemaal een relatief kleine kans voor "jongeren". Ik keek gisteren op een hooikoorts pilletje en daar zou 1 op de 10.000 al bijna verlamd moeten zijn als ik de bijsluiter mocht geloven. Iemand die ik ken die aan de ritalin zit stond ook 1 op de 10.000 plotselinge dood. Als je dan alle risico's bij elkaar optelt (op een ladder staan, met stroom werken, in de auto stappen, drank en drugs gebruik en dan (misschien wel de belangrijkste) voeding) dan past het nog steeds netjes bij het stapeltje manieren waar een mens nou eenmaal aan dood kan gaan. Risico groepen en ouderen vaccineren prima en dan weer door met normaal leven want ik word er schijtziek van.
De absolute op ernstige gevolgen van zowel vaccinatie als besmetting is heel erg klein voor jongeren. Maar de kans op ernstige gevolgen als gevolg van besmetting is wel tig-keer hoger dan door vaccinatie. Maar koop jij 5 staatsloten zodat je kans 5x hoger is op de hoofdprijs? En zoals gezegd, de gevolgend van een actie, worden door mensen veel zwaarder gewogen dan de gevolgen van inactie.

Ik heb een poosje bijgehouden hoe ziek Nederland is. Gewoon elk bericht over kanker, eplilepsie, ALS, astma, reuma etc, de hele reutemeteut, een poosje bijgehouden. Alle ziektes waar je wel eens reclame voor ziet voor cellecteren of donaties. Heb dat nooit uitgewerkt, maar volgens mij hebben we gemiddeld 2-3 aandoeningen per persoon in Nederland.
pi_200642788
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:09 schreef mistressnathalia het volgende:
Ik heb al vanaf het eerste moment dat aangekondigd werd dat ze vaccins gingen ontwikkelen, besloten om me hoe dan ook niet te laten vaccineren. Een vaccin in zo'n korte tijd ontwikkelen kan. Maar onverwachte (ernstige) bijwerkingen kunnen niet worden uitgesloten. Zeker nu je in de berichtgeving steeds meer leest over zeldzame, maar weliswaar ernstige bijwerkingen, denk ik dat de kans groter is dat ik (ernstige) bijwerkingen krijg na een prik, dan dat ik ernstig ziek wordt door een coronabesmetting en overlijd.

Daar komt bij dat ik al de nodige ellende in mijn leven heb meegemaakt. Mensen kunnen mij een christengekkie vinden maar ik ben gelovig. Als God besluit dat de tijd daar is, dan zal ik heengaan.

Ik ben beslist niet tegen vaccineren an sich. Ik ben vroeger ook inge:ent tegen ziektes. Maar die vaccins zijn jaren getest en bewezen werkzaam en zonder noemenswaardige bijwerkingen. Dit vaccin is in zo'n korte tijd ontwikkeld dat ik besloten heb dat ik er niet mee geprikt wil worden.
Daar heb ik niks aan toe te voegen, dat dus :Y Ik wacht in ieder geval tot dat testfase 3 is afgerond
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_200642881
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:47 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]

Daar heb ik niks aan toe te voegen, dat dus :Y Ik wacht in ieder geval tot dat testfase 3 is afgerond
die is 13 november 2020 al afgerond aldus pfizer.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 20:22:56 #147
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_200643233
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:55 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

die is 13 november 2020 al afgerond aldus pfizer.
Maar loopt wel door tot 2023.

Beetje tegenstrijdig, maar hier staat wat info.
heitieh
pi_200643337
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:22 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Maar loopt wel door tot 2023.

Beetje tegenstrijdig, maar hier staat wat info.
Dat hele stuk is voor mij juist een goede reclame waarom het niet nodig is om te wachten. Het is verre van een experiment. Ieder zijn ding hoor, maar als de shit weer de fan raakt hoop ik dat vooral bewust niet gevaccineerden maatregelen zullen raken.
pi_200643428
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:22 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Maar loopt wel door tot 2023.

Beetje tegenstrijdig, maar hier staat wat info.
Als je bij pfizer zelf kijkt zie je dat het dus niet kan in 1,5 jaar
https://www.pfizerclinica(...)clinical-trials-work
  vrijdag 30 juli 2021 @ 20:47:52 #150
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_200643610
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:30 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Dat hele stuk is voor mij juist een goede reclame waarom het niet nodig is om te wachten. Het is verre van een experiment. Ieder zijn ding hoor, maar als de shit weer de fan raakt hoop ik dat vooral bewust niet gevaccineerden maatregelen zullen raken.
Eens hoor. Ben zelf al volledig gevaccineerd, maar moet dus wel “toegeven“ dat fase 3 nog loopt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:36 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]

Als je bij pfizer zelf kijkt zie je dat het dus niet kan in 1,5 jaar
https://www.pfizerclinica(...)clinical-trials-work
Staat fase 3 gemiddeld 1 tot 4 jaar.
heitieh
pi_200643634
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:47 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Eens hoor. Ben zelf al volledig gevaccineerd, maar moet dus wel “toegeven“ dat fase 3 nog loopt.
[..]

Staat fase 3 gemiddeld 1 tot 4 jaar.
Ja en fase 1 en 2 slaan we voor het gemak over dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')