Oh fuck dat thuiswerken is irritant als ze nu weer willen dat je MOET komen of je wil of niet terwijl dat helemaal niet hoeft. BLERGH. Andere baan?quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ok prima.
Lang niet alle kroegen houden zich aan die regels dus vind het prima. En anders is het makkelijk geld besparen zo. Festivals e.d. ging ik toch al nooit heen, ook niet voor corona.
[..]
Ik wil best wel thuis blijven werken. Ik MOET naar kantoor van mijn werkgever (ook al werk ik al anderhalf jaar thuis) en daar MOET ik blijkbaar mensen besmetten. Niet mijn keuze.
Voor restaurant/kroeg is het heel simpel: ik ga geen app downloaden, dus als ze me niet binnenlaten, ga ik lekker naar de fish en chips tent (ik woon in ierland namelijk) en weer lekker naar huis.
Nou ja, ik ga niet zo vaak naar de kroeg meer. Maar als iemand me voor de kroeg uitnodigt wil ik best komen, als dat ook fysiek mogelijk is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:31 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Oh fuck dat thuiswerken is irritant als ze nu weer willen dat je MOET komen of je wil of niet terwijl dat helemaal niet hoeft. BLERGH. Andere baan?
Maar... "niet elke kroeg houd zich aan de regels" <- kijk dat is dus het enige hier waar ik een probleem mee heb. Je zei eerst dat je andere dingen blijft doen als het nodig is (goede kans natuurlijk met onze vaccinatiegraad dat we half augustus gewoon idd alles af kunnen schaffen volgens plan) om mensen niet te besmetten.
Maar nu zeg je dat je toch naar de kroeg kan omdat veel er niet op letten? Dus je wilt dingen niet doen die je "toch al nooit deed", maar voor alles wat je wel doet werk je om de regels heen?
...
Die farmaceutische bedrijven zijn ook regelmatig beboet voor illegale praktijken. Waarom zouden we daar iets van aan moeten nemen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh dat is die veroordeelde oplichter.
Health care fraud en meer.
https://archives.fbi.gov/(...)es/2009/om082009.htm
Weet niet of je zo'n oplichter serieus moet nemen, lylt.
[..]
Gelukkig hoeft dat ook niet.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Die farmaceutische bedrijven zijn ook regelmatig beboet voor illegale praktijken. Waarom zouden we daar iets van aan moeten nemen?
Je kunt gewoon naar de kroeg.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou ja, ik ga niet zo vaak naar de kroeg meer. Maar als iemand me voor de kroeg uitnodigt wil ik best komen, als dat ook fysiek mogelijk is.
Ik ga naar de kroeg als dat kan, maar als ik er apps voor moet downloaden, me ervoor moet laten testen etc. dan is voor mij de lol er al snel vanaf.
Ik denk als iemand me uitnodigt vraag ik gewoon 'moet ik dan de corona app laten zien' als ze zeggen ja dan kom ik misschien gewoon niet.
Ik moet nog gaan kijken hoe ik het precies ga doen.
Veel succes met een geconditioneerde lockdown komend najaar. Je weet wel, die alleen voor ongevaccineerden geldt.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:57 schreef cubje het volgende:
ik neem hem bewust niet.
reden is simpel. mensen denken even snel vaccineren en we kunnen weer door met ons leven. zie hier de grootste fout. er is een reden dat dit soort virussen er meer en meer komen. en de reden dat zijn wij. hoe wij met de dieren omgaan, met de aarde omgaan. we kunnen hier wel tegen vaccineren, maar volgend jaar is er weer een nieuw, ander virus. en zo zal dat door gaan als wij niet veranderen, niet willen veranderen.
mensen zijn zo ontzettend kortzichtig. vaccinatie is niet de oplossing het is enkel symptoombestrijding.
mensen nemen een vaccin en gaan weer lekker op vakantie de hele wereld over, dragen bij aan de manier waarop dieren behandeld worden door lekker de bbq aan te steken etc. binnenkort zitten we weer in het zelfde schuitje. en maar vingertjes wijzen en blamen. maar naar zichzelf kijken, ho maar. en aanpassen, ho maar.
ze doen maarquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:00 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Veel succes met een geconditioneerde lockdown komend najaar. Je weet wel, die alleen voor ongevaccineerden geldt.
Go Veganquote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:57 schreef cubje het volgende:
ik neem hem bewust niet.
reden is simpel. mensen denken even snel vaccineren en we kunnen weer door met ons leven. zie hier de grootste fout. er is een reden dat dit soort virussen er meer en meer komen. en de reden dat zijn wij. hoe wij met de dieren omgaan, met de aarde omgaan. we kunnen hier wel tegen vaccineren, maar volgend jaar is er weer een nieuw, ander virus. en zo zal dat door gaan als wij niet veranderen, niet willen veranderen.
mensen zijn zo ontzettend kortzichtig. vaccinatie is niet de oplossing het is enkel symptoombestrijding.
mensen nemen een vaccin en gaan weer lekker op vakantie de hele wereld over, dragen bij aan de manier waarop dieren behandeld worden door lekker de bbq aan te steken etc. binnenkort zitten we weer in het zelfde schuitje. en maar vingertjes wijzen en blamen. maar naar zichzelf kijken, ho maar. en aanpassen, ho maar.
Dat was 30 dagen geleden nog lololol ----> BNW wappiepraat.quote:Op woensdag 30 juni 2021 17:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je wantrouwt de Nederlandse overheid zo erg dat je liever een virus krijgt dat een goede kans heeft om gemaakt te zijn in een lab van de Chinese overheid.
Het komt allemaal wel goed. Als er een golf komt die ieder ongevaccineerd persoon de IC opjaagt, dan zal het resterende deel van de mensen gauw rennen voor een vaccin. Als die golf niet komt is er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht. Dus either way, zal wel loslopenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is zeer waarschijnlijk dat als in de herfst dit jaar de hopelijk laatste golf komt, dat vrijwel iedereen die niet gevaccineerd is, een covid19-infectie zal doormaken.
En helaas zijn de nawerkingen van deze infectie, ook voor verder gezonde personen substantieel zwaarder dan een vaccinatie.
Mijn hoofdreden voor de vaccinatie was dat ik in de zorg werk en continu met covid in aanraking kom. Bang ben ik nooit geweest maar ik vroeg me wel af hoelang het zou duren voor ik covid zou krijgen. Ik achtte dat een kwestie van tijd.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn grootste punt is waarom gezonde mensen zich als schaapjes laten vaccineren... Het kost tijd, energie, geld ivm reiskosten en een evt kort ziektebeeld daarna. En waarom? Om bijna niks... Anderen beschermen is een farce, want die kunnen zichzelf beschermen met hun eigen prik.
Ze moeten het zelf weten, maar ik doe het niet. Ik heb het niet nodig.
Het komt wel goed en geen vuiltje aan de lucht horen we nu al anderhalf jaar van mensen die ontkennen dat het een gevaarlijk en ingrijpend virus is en je er niets tegen hoeft te doen.quote:Op zondag 4 juli 2021 09:06 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Het komt allemaal wel goed. Als er een golf komt die ieder ongevaccineerd persoon de IC opjaagt, dan zal het resterende deel van de mensen gauw rennen voor een vaccin. Als die golf niet komt is er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht. Dus either way, zal wel loslopen
Ja, die "garanties" gaan er nooit komen dus sturen op zo'n scenario met weer allerlei overheidsinterventies als dat niet bereikt zou gaan worden is ook volledig idioot.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:40 schreef RM-rf het volgende:
Ik geloof dat pas als er daadwerkelijk garanties gegeven kunnen worden dat er genoeg mensen volledige immuniteit bezitten
dan snap je niet wat een scenario is..... de 'garantie' is niet nodig vooraf, maar is gewoon het effect dat als de bescherming tegen een exponentiele groei voldoet, de besmettingen niet te snel oplopen en het zo onder controle blijft.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, die "garanties" gaan er nooit komen dus sturen op zo'n scenario met weer allerlei overheidsinterventies als dat niet bereikt zou gaan worden is ook volledig idioot.
Ja, met als grote verschil dat we nu gevaccineerd kunnen worden hè. Als dat om wat voor reden dan ook geen afdoende dekking zou geven (en het is een raadsel waarom dat mogelijk zo zou zijn), dan is het scenario dat je moet uittekenen toch vooral één waarin je een zeker acceptatievermogen laat landen en de samenleving laat doordraaien en niet één waarin je weer allerlei crisismaatregelen uit de tas trekt. Dat kan je dan immers nog jarenlang herhalen. Verder met je eens hoor dat je altijd moet denken in "wat-als"-scenario's, maar het lijkt me niet opportuun om termen als "daadwerkelijke garanties" als voorwaarde te stellen voordat je door kan gaan met je leven.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:41 schreef RM-rf het volgende:
Het is geen raar idee overigens, hetzelfde advies werd vorig jaar gegeven om de scenario's om vroeg in te grijpen al klaar te liggen en strak erop te handelen en niet te 'wachten' lag ook vorige zomer gewoon voor...
maar toen riepen veel mensen dat "het ergste toch echt voorbij was en alles meeviel", en dat het niet nodig was..
en we hebben het gevolg gezien
Je leest echt wat je zelf wil lezen. Ik heb nergens gezegd dat het allemaal wel goed komt zonder iets te doen. We vaccineren toch?quote:Op zondag 4 juli 2021 10:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het komt wel goed en geen vuiltje aan de lucht horen we nu al anderhalf jaar van mensen die ontkennen dat het een gevaarlijk en ingrijpend virus is en je er niets tegen hoeft te doen.
Helaas merk je ook steeds dat mensen het onderschatten blijven en denken dat het 'over' zou zijn.
In juni 2020 was het aantal besmettingen lager dan 100 er dag, en waren er geen ziekenhuisopnames meer...
En toen riepen er ook een hoop dat het 'eigenlijk wel voorbij was'.
Illll
Wat maakt dat dan anders? 'kunnen worden' zegt nog niks... Nederland _kon_ europees kampioen worden, zijn ze dat nu ook?quote:Op zondag 4 juli 2021 11:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, met als grote verschil dat we nu gevaccineerd kunnen worden hè.
Dat dat de hele uitweg uit deze crisis is, wat verder niet betekent dat er niemand meer ziek zal worden, of ze nou gevaccineerd zijn of niet. Als de perceptie is dat we ook dáár nog een slag om de arm moeten houden en eerst maar eens moeten afwachten of dat wel gaat opleveren wat we daarvan verwachten, dan zitten we in een eindeloos spel.quote:
Wat is er mis met de huidige getallen dan? De zorg is niet overbelast, de besmettingen zijn op een houdbaar niveau en er is geen reden om aan te nemen dat dat op korte termijn anders zal zijn. Dat heeft niets met wensdenken te maken.quote:ik geef simpelweg aan dat je af moet gaan op reele getallemn die weergeven hoe de situatie nu is, en daarop je maatregelen basren.. niet op 'wens-denken'..
Heb je door hoe kortzichtig je zelf bent?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:57 schreef cubje het volgende:
er is een reden dat dit soort virussen er meer en meer komen. en de reden dat zijn wij. hoe wij met de dieren omgaan, met de aarde omgaan. we kunnen hier wel tegen vaccineren, maar volgend jaar is er weer een nieuw, ander virus. en zo zal dat door gaan als wij niet veranderen, niet willen veranderen.
Is het nog steeds.quote:Op zondag 4 juli 2021 04:58 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat was 30 dagen geleden nog lololol ----> BNW wappiepraat.
Ik vind eigenlijk b-d-b dan beter. Bewust domme bestuurder.quote:Op maandag 5 juli 2021 03:09 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wie is de bob
bewust ongevaccineerde bestuurder
Its hip to be dumb. Sommige mensen hier heten je van harte welkom bij de domme mensen die geen vaccin nemen club.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:28 schreef 5thencounter het volgende:
Ik ben nog steeds niet gevaccineerd, ik heb oproep 2 alweer binnen maar ik denk dat ik volgend jaar misschien de allerhipste DeltaVariant Versie 4.2 ga nemen....Its Hip te be Cool
hahaha lezen en nadenken is en blijft moeilijkquote:Op maandag 5 juli 2021 09:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heb je door hoe kortzichtig je zelf bent?
Denk je dat Corona gaat verdwijnen door oorzaakbestrijding? Nee.
Of welke ziekte dan ook? Nee. In Nederland krijg je al op de basisschool meerdere vaccins.
Al die ziektes zijn er gewoon.
Natuurlijk is het geweldig om beter met de natuur en de dieren om te gaan, ben ik hartstikke voor.
Maar daarmee kan je geen oorzaken bestrijden zoals Corona, dat is echt zo kortzichtig denken.
Oh ik ga goed zijn voor dieren, dan hoef ik geen vaccin want Corona verdwijnt wel? Really?
Het is exact wat je zegt.quote:Op maandag 5 juli 2021 09:23 schreef cubje het volgende:
[..]
hahaha lezen en nadenken is en blijft moeilijk
Gelukkig ben jij fucking slimquote:Op maandag 5 juli 2021 09:22 schreef bianconeri het volgende:
Its hip to be dumb. Sommige mensen hier heten je van harte welkom bij de domme mensen die geen vaccin nemen club.
als jij corona als een oorzaak ziet en denk dat alles opgelost is met een vaccinatie...quote:
Ik begrijp niet waarom de beslissing van je vader van invloed is op je eigen keuze.quote:Op maandag 5 juli 2021 12:11 schreef sirdanilot het volgende:
Ik stond eerst half op het punt om toch een vaccinatie te halen maar nu heeft mijn vader ook aangegeven dat hij dat niet gaat nemen, dus ik laat het nog maar even zo.
Even kijken wat voor invloed dit heeft voor mijn sociale omgeving. Als ik zonder vaccinatie een zenuwinzinking krijg dan zal ik wel moeten....
quote:Op maandag 5 juli 2021 12:37 schreef cubje het volgende:
[..]
als jij corona als een oorzaak ziet en denk dat alles opgelost is met een vaccinatie...
terwijl dit soort virussen meer en meer oprukken en we enkel symptoombestrijden ipv de bron aan te pakken zodat ze niet meer voorkomen... tja wie is er hier dan echt dom. maar prima, leef je leven als een mak schaapje en denk vooral niet na bij wat je doet, wat je eet, wat je koopt en help de aarde maar naar de klote want hey voor het echt zover is leef jij toch niet meer
Je reageert op de verkeerde... ik ben het met je eens hoor. Als je kijkt hoe de hele zorg is ingesteld dan is het allemaal symptoombestrijden wat men doet. Ken meerdere dikke mensen die naar de dokter gaan vanwege klachten en dan is niet de oplossing afvallen, nee dat krijg je een maagverkleining. Maar wat is het gevolg, je hebt nog steeds niet de discipline die je gewoon nodig hebt. 1 jaar later vreten ze alweer ongezonde bagger en is de maag alweer opgerekt. Nou ben ik echt niet per se tegen vaccinatie maar als je ziet hoe eenvoudig mensen pilletjes slikken en prikken nemen vraag ik me af of we überhaupt nog wel nadenken over ons lichaam. Het lijkt me dat iedereen gewoon de makkelijkste uitweg wil hebben om zo lang mogelijk te leven.quote:Op maandag 5 juli 2021 12:37 schreef cubje het volgende:
[..]
als jij corona als een oorzaak ziet en denk dat alles opgelost is met een vaccinatie...
terwijl dit soort virussen meer en meer oprukken en we enkel symptoombestrijden ipv de bron aan te pakken zodat ze niet meer voorkomen... tja wie is er hier dan echt dom. maar prima, leef je leven als een mak schaapje en denk vooral niet na bij wat je doet, wat je eet, wat je koopt en help de aarde maar naar de klote want hey voor het echt zover is leef jij toch niet meer
De overheid heeft daar ook al gewoon een campagne voor opgezet dus die ogen zijn ook gewoon geopend.quote:Op maandag 5 juli 2021 12:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je reageert op de verkeerde... ik ben het met je eens hoor. Als je kijkt hoe de hele zorg is ingesteld dan is het allemaal symptoombestrijden wat men doet. Ken meerdere dikke mensen die naar de dokter gaan vanwege klachten en dan is niet de oplossing afvallen, nee dat krijg je een maagverkleining. Maar wat is het gevolg, je hebt nog steeds niet de discipline die je gewoon nodig hebt. 1 jaar later vreten ze alweer ongezonde bagger en is de maag alweer opgerekt. Nou ben ik echt niet per se tegen vaccinatie maar als je ziet hoe eenvoudig mensen pilletjes slikken en prikken nemen vraag ik me af of we überhaupt nog wel nadenken over ons lichaam. Het lijkt me dat iedereen gewoon de makkelijkste uitweg wil hebben om zo lang mogelijk te leven.
ONGEZOND LEVEN zou consequenties moeten hebben. Zo leren mensen het en niet anders.
Ja hoor die ogen zijn geopend. Ga even cijfers opzoeken, de westerse wereld wordt dikker en dikker. 80% van de mensen op de IC heeft overgewicht.quote:Op maandag 5 juli 2021 12:49 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
De overheid heeft daar ook al gewoon een campagne voor opgezet dus die ogen zijn ook gewoon geopend.
Vaccineren is wel degelijk de uitweg, cijfers bevestigen dit.
Als griep dezelfde gevolgen had als Covid-19, dan was de hele bevolking gewoon geprikt.quote:Op maandag 5 juli 2021 12:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja hoor die ogen zijn geopend. Ga even cijfers opzoeken, de westerse wereld wordt dikker en dikker. 80% van de mensen op de IC heeft overgewicht.
En nogmaals ik ben niet tegen vaccinaties maar dan wel voor de risicogroepen en niet zomaar kinderen gaan lopen prikken uit voorzorg. We gaan ook niet de hele bevolking griepprikken geven ieder jaar of vitamine pillen verplichten uit voorzorg.
Toen ik naar de huisarts ging met klachten was de eerste optie: afvallen.quote:Op maandag 5 juli 2021 12:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je reageert op de verkeerde... ik ben het met je eens hoor. Als je kijkt hoe de hele zorg is ingesteld dan is het allemaal symptoombestrijden wat men doet. Ken meerdere dikke mensen die naar de dokter gaan vanwege klachten en dan is niet de oplossing afvallen, nee dat krijg je een maagverkleining. Maar wat is het gevolg, je hebt nog steeds niet de discipline die je gewoon nodig hebt. 1 jaar later vreten ze alweer ongezonde bagger en is de maag alweer opgerekt. Nou ben ik echt niet per se tegen vaccinatie maar als je ziet hoe eenvoudig mensen pilletjes slikken en prikken nemen vraag ik me af of we überhaupt nog wel nadenken over ons lichaam. Het lijkt me dat iedereen gewoon de makkelijkste uitweg wil hebben om zo lang mogelijk te leven.
ONGEZOND LEVEN zou consequenties moeten hebben. Zo leren mensen het en niet anders.
vanuit Nederlands oogpunt worden er nu canpagnes gevoerd dus ja die ogen zijn geopend. Steeds meer werkgevers die ook mogelijkheden bieden voor healty living of healthy minds trouwens.quote:Op maandag 5 juli 2021 12:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja hoor die ogen zijn geopend. Ga even cijfers opzoeken, de westerse wereld wordt dikker en dikker. 80% van de mensen op de IC heeft overgewicht.
En nogmaals ik ben niet tegen vaccinaties maar dan wel voor de risicogroepen en niet zomaar kinderen gaan lopen prikken uit voorzorg. We gaan ook niet de hele bevolking griepprikken geven ieder jaar of vitamine pillen verplichten uit voorzorg.
Dat kan.quote:Op maandag 5 juli 2021 12:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom de beslissing van je vader van invloed is op je eigen keuze.
ja, tot de volgende. want dit komt er als we ons gedrag niet aanpassen. en dat gebeurt niet, want het enige wat mensen denken en willen is snel een prikkie en we kunnen weer terug naar normaal.quote:Op maandag 5 juli 2021 12:49 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
De overheid heeft daar ook al gewoon een campagne voor opgezet dus die ogen zijn ook gewoon geopend.
Vaccineren is wel degelijk de uitweg, cijfers bevestigen dit.
ja kortzichtig. tot het volgende virus, of tot de temperatuur weer daalt.quote:Op maandag 5 juli 2021 12:46 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]je ziet zelf toch ook wel wat het vaccineren nu doet? Enorme impact op het aantal besmettingen maar vooral de ziekenhuisopnamen
ah excuus!quote:Op maandag 5 juli 2021 12:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Blijkbaar zit er dus ergens een grens aan wanneer we mensenlevens willen redden en wanneer niet. Die grens is blijkbaar arbitrair dus dat is een zinloze discussie. In 2018 waren er 16.000 ziekenhuisopnamen en een oversterfte (meer sterfgevallen dan gemiddeld) van 9444 mensen in 18 weken tijd door griep. Als dat blijkbaar acceptabel is dan denk ik dat we nu met de vaccinaties van ouderen en risicogroepen we daar met corona niet meer op gaan komen... hoeven we echt niet de hele bevolking voor te prikken.quote:Op maandag 5 juli 2021 12:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als griep dezelfde gevolgen had als Covid-19, dan was de hele bevolking gewoon geprikt.
In 2007 dacht men dat we er eentje te pakken hadden, maar die bleek in ons land heel mild te verlopen.
Precies.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toen ik naar de huisarts ging met klachten was de eerste optie: afvallen.
En dat heeft inderdaad geholpen.
Maagverkleining helpt inderdaad niet zonder aanpassen van je voedingspatroon. Ik ken niet veel met een maagverkleining, maar degenen die ik ken kregen daar wel ondersteuning bij om het eetpatroon te veranderen.
Dat hielp niet bij iedereen, sommigen gingen juist meer gemaksvoeding met veel calorieën eten. Totaal geen discipline om de leefstijl te veranderen.
Je kan toch niet vergelijken als iets hetzelfde isquote:Op maandag 5 juli 2021 13:05 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
vanuit Nederlands oogpunt worden er nu canpagnes gevoerd dus ja die ogen zijn geopend. Steeds meer werkgevers die ook mogelijkheden bieden voor healty living of healthy minds trouwens.
En corona is geen griep. Dus die vergekijking gaat al niet op.
Ik vind dat best interessant hoe mensen daar over denken.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat kan.
Voor mij maakt dat wel uit. Als ik medestanders heb (zoals nu), dan voel ik mij gesterkter in mijn beslissing. Ik voel dan dat ik samen met mijn familie ergens voor sta. Dat wij staan voor vrijheid, vaccinatiegelijkheid (stuur ze naar afrika, niet hier mee lopen leuren), en een vertrouwen op ons eigen immuunsysteem.
Dus ja, voor mij maakt dat wel degelijk serieus uit ja.
Maar verschil is dat in 2018 de totale oversterfte 3000 was, en in 2020 15.000.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Blijkbaar zit er dus ergens een grens aan wanneer we mensenlevens willen redden en wanneer niet. Die grens is blijkbaar arbitrair dus dat is een zinloze discussie. In 2018 waren er 16.000 ziekenhuisopnamen en een oversterfte (meer sterfgevallen dan gemiddeld) van 9444 mensen in 18 weken tijd door griep. Als dat blijkbaar acceptabel is dan denk ik dat we nu met de vaccinaties van ouderen en risicogroepen we daar met corona niet meer op gaan komen... hoeven we echt niet de hele bevolking voor te prikken.
[..]
Dat is nog wel een geldig argument, maar dat kan je ook omdraaien. Ik ken iemand die 20 jaar lang geen koorts had gehad en na de prik was ie een aantal dagen doodziek. M'n moeder heeft het ook weleens gehad met de griepprik. Zelf was ze zelden ziek maar na de prik werd ze telkens ziek dus nam ze die niet meer.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:24 schreef Wantie het volgende:
En ergens voor staan. Waarvoor dan precies? Ik ben gevaccineerd, niet omdat ik ernstig ziek verwacht te worden, maar sowieso geen zin heb om een week of langer uit de running te zijn.
Als ik naar de geschiedenis kijk van de mensheid dan hebben we altijd last van pandemieën gehad waarbij ook velen een variant van influenza was (pest niet meegerekend want dat is een bacterie). Geen enkele virus heeft het langer dan twee jaar volgehouden en het volgt een redelijk standaard patroon. Dus ik ben er vrij zeker van dat als we niets hadden gedaan corona uiteindelijk ook was verdwenen of in ieder geval gemuteerd was naar "zwakkere" varianten en waarbij de "gezonde" bevolking genoeg antistoffen heeft. Naar mijn idee zijn alle maatregelen alleen maar om dus zoveel mogelijk levens nog te redden (en de zorg niet over te laten belasten zodat er niet indirect nog meer sterven) op de korte termijn. De lange termijn lost zichzelf wel op.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar verschil is dat in 2018 de totale oversterfte 3000 was, en in 2020 15.000.
En in 2020 ondanks alle drastische maatregelen om dat aantal te beperken.
En van griep weten we dat het na die 18 weken ook voorbij is.
Bij Covid-19 zie je in landen als het VK en Israël een stijgende lijn, ondanks seizoensinvloeden en ondanks vaccinatie en beperkende maatregelen.
Dus daar zit niet gegarandeerd een einddatum op.
Daarom is het nu belangrijk om dit virus zoveel mogelijk in te dammen, door bijvoorbeeld de hele bevolking in te enten.
Wat we in 2007 ook met de griep wilden doen.
En voor de toekomst is covid-19 hopelijk qua ernst te vergelijken met de griep, waarbij de kwetsbaren zich hooguit jaarlijks of in de zoveel jaar kunnen laten inenten tegen een variant die ongevoelig is voor het vorige vaccin.
Ja, is ook een overweging.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is nog wel een geldig argument, maar dat kan je ook omdraaien. Ik ken iemand die 20 jaar lang geen koorts had gehad en na de prik was ie een aantal dagen doodziek. M'n moeder heeft het ook weleens gehad met de griepprik. Zelf was ze zelden ziek maar na de prik werd ze telkens ziek dus nam ze die niet meer.
[..]
Dat kan, maar tegen welke prijs.quote:Als ik naar de geschiedenis kijk van de mensheid dan hebben we altijd last van pandemieën gehad waarbij ook velen een variant van influenza was (pest niet meegerekend want dat is een bacterie). Geen enkele virus heeft het langer dan twee jaar volgehouden en het volgt een redelijk standaard patroon. Dus ik ben er vrij zeker van dat als we niets hadden gedaan corona uiteindelijk ook was verdwenen of in ieder geval gemuteerd was naar "zwakkere" varianten en waarbij de "gezonde" bevolking genoeg antistoffen heeft.
Klopt.quote:Naar mijn idee zijn alle maatregelen alleen maar om dus zoveel mogelijk levens nog te redden (en de zorg niet over te laten belasten zodat er niet indirect nog meer sterven) op de korte termijn. De lange termijn lost zichzelf wel op.
Dat is ook een keuze tussen natuurlijke selectie willen afwachten of je immuunsysteem daarop voorbereiden.quote:Nou ja, op de lange termijn gaan we sowieso naar de klote vrees ik. Onze lichamen worden bij elkaar gehouden door medicijnen, vaccinaties en uitgebreide operaties maar van binnen zijn we ontzettend zwakke wezens. Kijk hoe bijv. ratten kunnen leven in praktisch alle omstandigheden over de hele wereld en hoe de gemiddelde Nederlander al ziek wordt na een vakantie in Thailand of volgeprikt moet worden voor twee weken Bali.
Ik maak me meer zorgen dat in "Jullie wel-gevaccineerden" het virus blijmoedig muteert en wel eens zeer gevaarlijk voor mij kan worden... U bent namelijk niet onkwetsbaar ineensquote:Op maandag 5 juli 2021 15:19 schreef PreacherFromHell het volgende:
Wat ik hier proef is dat de bewust ongevaccineerden liever immuniteit opbouwen door middel van een SARS-CoV2 besmetting in plaats van een vaccinatie.
Dat is ook een manier, hetzij iets risicovoller aangezien er gewoon gezonde jonge fitte mensen zijn die er toch inmiddels meer dan een jaar aan het revalideren zijn en zich afvragen of ze ooit volledig herstellen.
Maar het is een keuze die de mensen zelf mogen maken.
Wanneer ik en mijn naaste omgeving volledig gevaccineerd is, ga ik jullie (bewust ongevaccineerden) helpen met immuniteit op te bouwen.
Op die manier help ik jullie weer aan jullie vrijheid.
Ik weet dat het risico bestaat dat jullie ernstig ziek worden en mogelijk niet (volledig) herstellen, maar dat risico neem ik voor lief... jullie ook?
Hoe sneller jullie besmet zijn en weer hersteld, hoe sneller de wereld veilig open kan.
Daarbij is het maar een griepje, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |